Muziek / Toplijsten en favorieten / Rob's hiphop top 500 Pt. III
zoeken in:
0
geplaatst: 28 februari 2012, 23:03 uur
Mooie update! Hoedenplank en Seven zijn 2 van mijn favoriete nummers! 
La Raza en Gunfight ken ik niet. Ik ga ze dadelijk gelijk even checken.

La Raza en Gunfight ken ik niet. Ik ga ze dadelijk gelijk even checken.
0
geplaatst: 28 februari 2012, 23:45 uur
La Raza is echt geniaal!
Ik ga proberen een Top 100 samen te stellen. Heb net al flink wat kandidaten verzameld
Ik ga proberen een Top 100 samen te stellen. Heb net al flink wat kandidaten verzameld

0
geplaatst: 29 februari 2012, 07:25 uur
Ik ben benieuwd. Stuur me een PM als je begint. Dan ga ik het volgen. 

0
geplaatst: 29 februari 2012, 07:31 uur
Ik heb La Raza gecheckt inderdaad een dope nummer! Gunfight ook maar die bleek ik uiteindelijk wel te kennen vanwege de MF Doom featuring.
0
geplaatst: 29 februari 2012, 12:10 uur
Lukas schreef:
482. Opgezwolle - Hoedenplank
Muzikaal verder niet enorm boeiend.
482. Opgezwolle - Hoedenplank
Muzikaal verder niet enorm boeiend.
Die beat is juist fenomenaal

0
geplaatst: 29 februari 2012, 13:36 uur
Zal ik doen..ALS ik begin
. Weet niet of ik wel zo'n spannende lijst heb eerlijk gezegd.
0
geplaatst: 29 februari 2012, 16:00 uur
0
geplaatst: 29 februari 2012, 16:29 uur
niels94 schreef:
(quote)
Daar sluit ik me bij aan.

0
geplaatst: 29 februari 2012, 18:37 uur
480. Common Market - Escaping Arkham
Hier kun je niet boos op worden, natuurlijk. Relaxed sfeertje, track die nogal naar soul neigt. Luistert prettig weg, maar ook snel weer vergeten. 6.
479. Mobb Deep - Peer Pressure
Ze hebben echt hagelwitte Nikes zeg
. De clip zit wel erg vol met alle hiphopclichés die je maar kunt bedenken. Als je het nummer hoort, denk je toch eerder 'rotjochie' dan 'gangsterbaas'. Niet heel vervelend, maar ik geloof het niet zo. 5,5.
478. El Da Sensei - Everyday on the Street
Boeiende beat die steeds net iets te laat en uit de maat binnen komt vallen. Dat geeft het nummer een fijne spanning mee, al is het te eentonig om me echt bij te blijven. 6,5.
477. Jiggy Djé - Regen op Warm Asfalt
Jahaa... Jiggy Djé heeft het dan toch voor elkaar dat zijn tekst me bij de eerste luisterbeurt opvalt. Dat heb ik als niet-tekstenman niet snel. Maar als je 'geluk is met de dommen en ik ben een slimme jongen dus ik reken nergens op' rapt, dan doe je iets goed. Mooie titel ook nog, temeer daar ook ik precies weet hoe dat ruikt. 7,5.
476. Slick Rick - Children's Story
Van de meeste oldskool word ik wel blij. Het is vooral leuk, een soort van authentiek. Maar ook weer niet heel boeiend. Typische 3,5*-muziek eigenlijk. Maal twee. Is 7.
475. Ruste Juxx - Wipe Off Ya Smile
Na een verhaaltje voor het slapen gaan nu gewoon weer wat gangsters. Ik mag dat electronic-sausje hier wel. Lekkere flow en dat Bam bam bam bam, rrrrrra! komt ook wel binnen. Fijne track. 8-.
474. Ill Poetic - The Beautiful
Alweer een rapper die zingt in welk jaar hij geboren is. Waarom doen ze dat eigenlijk zo vaak? Maar goed, da's een detail. Ook hier weer de soulkant van de hiphop. Dat zijn over het algemeen tracks die prettig voortgaan, maar bij mij niet blijven hangen. 6+.
473. Show & A.G. - Still Diggin'
Die doen we nog eens op de repeat, want deze oldskool is meer dan alleen leuk. Hulde aan de saxofoon vooral, want die is soms jazzy, maar soms zelfs bijna (post)punk. En speelt leuke loopje die het nummer dragen. 8+.
472. Jake One - The Truth
Die Freeway bevalt me hier een stuk beter dan bij zijn vorige notering. Veel muzikale omlijsting hier, veel meer dan bij de vorige Jake One-track. Beide nummers hebben wel als overeenkomst dat ze me goed bevallen. Album maar eens opsnorren. 7,5.
471. R.A. the Rugged Man - Give It Up
Het samplerefreintje aan het begin en het einde winnen hier de leukste-stukje-van-het-nummer-contest. Verder niet onprettig, maar de verses hadden halverwege nog wel een keer onderbroken mogen worden wat mij betreft. Begon reeds een beetje langs me heen te gaan. 7-.
Hier kun je niet boos op worden, natuurlijk. Relaxed sfeertje, track die nogal naar soul neigt. Luistert prettig weg, maar ook snel weer vergeten. 6.
479. Mobb Deep - Peer Pressure
Ze hebben echt hagelwitte Nikes zeg
. De clip zit wel erg vol met alle hiphopclichés die je maar kunt bedenken. Als je het nummer hoort, denk je toch eerder 'rotjochie' dan 'gangsterbaas'. Niet heel vervelend, maar ik geloof het niet zo. 5,5.478. El Da Sensei - Everyday on the Street
Boeiende beat die steeds net iets te laat en uit de maat binnen komt vallen. Dat geeft het nummer een fijne spanning mee, al is het te eentonig om me echt bij te blijven. 6,5.
477. Jiggy Djé - Regen op Warm Asfalt
Jahaa... Jiggy Djé heeft het dan toch voor elkaar dat zijn tekst me bij de eerste luisterbeurt opvalt. Dat heb ik als niet-tekstenman niet snel. Maar als je 'geluk is met de dommen en ik ben een slimme jongen dus ik reken nergens op' rapt, dan doe je iets goed. Mooie titel ook nog, temeer daar ook ik precies weet hoe dat ruikt. 7,5.
476. Slick Rick - Children's Story
Van de meeste oldskool word ik wel blij. Het is vooral leuk, een soort van authentiek. Maar ook weer niet heel boeiend. Typische 3,5*-muziek eigenlijk. Maal twee. Is 7.
475. Ruste Juxx - Wipe Off Ya Smile
Na een verhaaltje voor het slapen gaan nu gewoon weer wat gangsters. Ik mag dat electronic-sausje hier wel. Lekkere flow en dat Bam bam bam bam, rrrrrra! komt ook wel binnen. Fijne track. 8-.
474. Ill Poetic - The Beautiful
Alweer een rapper die zingt in welk jaar hij geboren is. Waarom doen ze dat eigenlijk zo vaak? Maar goed, da's een detail. Ook hier weer de soulkant van de hiphop. Dat zijn over het algemeen tracks die prettig voortgaan, maar bij mij niet blijven hangen. 6+.
473. Show & A.G. - Still Diggin'
Die doen we nog eens op de repeat, want deze oldskool is meer dan alleen leuk. Hulde aan de saxofoon vooral, want die is soms jazzy, maar soms zelfs bijna (post)punk. En speelt leuke loopje die het nummer dragen. 8+.
472. Jake One - The Truth
Die Freeway bevalt me hier een stuk beter dan bij zijn vorige notering. Veel muzikale omlijsting hier, veel meer dan bij de vorige Jake One-track. Beide nummers hebben wel als overeenkomst dat ze me goed bevallen. Album maar eens opsnorren. 7,5.
471. R.A. the Rugged Man - Give It Up
Het samplerefreintje aan het begin en het einde winnen hier de leukste-stukje-van-het-nummer-contest. Verder niet onprettig, maar de verses hadden halverwege nog wel een keer onderbroken mogen worden wat mij betreft. Begon reeds een beetje langs me heen te gaan. 7-.
0
geplaatst: 29 februari 2012, 21:50 uur
Mooie update. Still Diggin is inderdaad een nummer dat je op repeat wil zetten.
0
geplaatst: 29 februari 2012, 23:07 uur
even wat vraagjes tussendoor...
waar is Rop? waarom word dit in dit topic gedaan? Wat's gebeurt? Waarom missen?
0
geplaatst: 2 maart 2012, 01:04 uur
Timmie schreef:
Zie hier en verder in dat topic. Dit gebeurt hier omdat ik onlangs een visioen kreeg waarbij Rop tot mij sprak dat ik tijdens zijn afwezigheid zijn hip(hop)heid ingestraald zou krijgen. En dus ga ik voort.
470. J-Live - The Upgrade
Lekker ontspannen nummertje voor bij het kampvuur, of op de achtergrond als je ondertussen ook nog een goed gesprek moet voeren. Het nummer dringt zich namelijk allesbehalve op en glijdt vooral prettig voorbij. Saxofoon is fijn hier, dit kan mijn moeder ook wel waarderen denk ik. 7.
469. Raekwon - New Wu
Thematisch wat gangsteriger zo te horen, want ze schreeuwen af en toe best hard om geld en in het clipje doen ze niet aardig tegen die blanke jongen. Maar verder sluit dit aardig aan bij het vorige: vrij relaxed met een sample die in je hooft blijft hangen. 7+.
468. G-Unit - My Buddy
Volgens mij is het in Homs betrekkelijk rustig als je het vergelijkt met dit nummer, want er worden aardig wat kogels op mijn oren afgevuurd. Rob is fan van de refreintjes van 50 Cent, lees ik. Ik niet, ze zijn me wat te simpel. Muziekjes zijn wel leuk, raps middelmaat. Toch nog een krappe voldoende. 6-.
467. Immortal Technique - Industrial Revolution
Deze plaat kwam hier toevallig van de week al langs, met een kleine verslaving aan Obnoxious als direct gevolg. Industrial Revolution is ook al lekker agressief. Iets minder catchy, maar doet er eigenlijk niet veel voor onder. Immortal Techique valt wel binnen mijn hiphopsmaak
. 8.466. All Natural - 50 Years
Jazzy vooral, en dat soort tracks worden voor mij vaak wat saaiig. Verder had de uitleg bij 470 hier ook kunnen staan. Vervelend is het zeker niet. 6,5.
465. Cormega - The Come Up
Zei ik ergens dat 50 Cent een beetje lispelt? Als Bob de Jong zwart was, dan rapte hij zo. Of kijken hiphoppers geen schaatsen? Bob zou in elk geval ook fmoefnef zeggen in plaats van smoothness. Verder is ook dit best wel een feelgoodnummertje. Niet slecht, maar het mag van mij best wat agressiever. 6+.
464. Black Milk - The Matrix
Gelukkig werkt Rob op bestelling, want voorgaande wens ligt hier toch maar mooi op een presenteerblaadje. Stuk pittiger dit, lekkere beat, fijne melodieën erachter. Wat wil ik nog meer? Toch een minpuntje: Black Milk lijkt me niet lekker. Ik wil niet discrimeren, maar ik heb 'm het liefste wit. 8.
463. Q-Tip - Gettin Up
En zo komen we weer terug in het ontspannen soulgedeelte van hiphopspectrum. Lekker pianoriedeltje, ik word hier wel rustig van. Daardoor misschien een tikje saai, maar zeker niet onprettig. 7+.
462. 50 Cent - Many Men
Ar-ti-cu-le-ren graag, Fifty. Want zo klinkt het dus nergens naar. Er wordt ook weer geschoten. Misschien dat het daaraan ligt. Mwah. 5-.
461. Xzibit - Multiply
Dit is dan wel weer lekker catchy. Refreintje is simpel maar doeltreffend, raps en beats luisteren lekker weg. Als deze lijst de Eredivisie was, was deze track Heracles. Een positief doelsaldo, ze spelen leuk, maar doen niet echt mee om de prijzen. 7.
0
geplaatst: 2 maart 2012, 01:05 uur
Overigens moet ik nog even kwijt dat ik Army of the Pharaohs - Seven heb gepromoveerd van een 9 naar een 10. Het is lang geleden dat ik een nummer zo kapot aan het draaien ben geweest als nu. Vooral de verse van 3.38 t/m 4.20
.
.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 2 maart 2012, 01:24 uur
Jammer dat je 50 Years niet zo kan waarderen, dat vind ik echt een steengoede track. Verder ben ik het wel redelijk eens met je cijfers, toch weer leuk om te lezen
.
-
Overigens lees ik nu pas dat bericht van Rob. Zijn afwezigheid was me al opgevallen, maar dit
- heel veel sterkte nog...
.-
Overigens lees ik nu pas dat bericht van Rob. Zijn afwezigheid was me al opgevallen, maar dit
- heel veel sterkte nog...
0
geplaatst: 2 maart 2012, 11:43 uur
Lukas schreef:
Overigens moet ik nog even kwijt dat ik Army of the Pharaohs - Seven heb gepromoveerd van een 9 naar een 10. Het is lang geleden dat ik een nummer zo kapot aan het draaien ben geweest als nu. Vooral de verse van 3.38 t/m 4.20
.
. Demoz beste verse ooit.

0
geplaatst: 2 maart 2012, 11:48 uur
Lukas schreef:
Zie hier en verder in dat topic. Dit gebeurt hier omdat ik onlangs een visioen kreeg waarbij Rop tot mij sprak dat ik tijdens zijn afwezigheid zijn hip(hop)heid ingestraald zou krijgen. En dus ga ik voort.
(quote)

Tof topicvervolg Lukas

0
geplaatst: 2 maart 2012, 12:50 uur
Misschien moet ik JMT & AOTF maar keer nieuwe kans geven. Om de een of andere reden vond ik het destijds wel aardig, maar niet echt pakkend. Enige wat me nog bij staat is dat het beetje chaotisch was?!
Vind overigens de productie van Stoupe op het album van Canibus dan wel geniaal.
Vind overigens de productie van Stoupe op het album van Canibus dan wel geniaal.
0
geplaatst: 3 maart 2012, 10:29 uur
460. The Game - Hate It or Love It
Leek me op voorhand een beetje een gevalletje hate it or love it. Gek genoeg vind ik het wel aardig. Vooral de saxofoonsample is wel fijn, ik hoor toch veel blazers in deze lijst. Bevalt me eigenlijk wel, al love ik it nog niet. 7,5.
459. Hef - Puur
Het is beter DAN, niet beter als. Of mag je daar bij hiphop niet over zeuren? Ik doe het lekker toch. Hef runt Hoogvliet, toch al niet mijn favoriete supermarkt. Om daar nou zo stoer over te gaan doen... 4,5.
458. 50 Cent - Ghetto Qu'ran
Al die nummers van 50 Cent hier zijn zeker meer waard dan zijn slechtste hits, waarvoor ik nog geen stuiver zou neertellen. De volledige euro haalt hij echter nergens, laat staan meer. Toepasselijke naam heeft-ie dus. 5,5.
457. Saukrates - Rollin'
Een wijsgerige naam voor een artiest. En dan vooral roolen, roolen, roolen roepen, net als Limp Bizkit. Gelukkig klinkt dit wel veel beter. Aangenaam nummertje. 7.
456. Eazy-E - Creep 'n Crawl
Lekker catchy nummertje hoor. Ik denk dat ik me hier opnieuw aanmeld, maar dan onder de naam eazyfan. En dan schrijf ik me daarna weer uit als ik alleen nog maar jazz luister. Hoera voor Eazy-E! 8.
455. Zo Moeilijk - De Reünie
Ahhh... ik vind het gewoon zo schattig, hiphop in het Nijmeegs. Een beetje als Marokkanen met een Limburgs accent. Een glimlach met een zachte g is niet te onderdrukken. Of krijg ik dan een pedagogisch tikje op mijn lippen? 7,5.
454. Sage Francis - Slow Down Gandhi
Een beetje snobhop voor Pitchforkadepten, volgens mij. Ik was benieuwd en luisterde deze plaat vorige week al. En veerde toen op bij de verwijzing naar Institutionalized van Suicidal Tendencies, want dat is dan weer een zeer favoriet nummer van me. En deze ook al wel een beetje. 9.
453. The Notorious B.I.G. ft Method Man - The What
Het gaat. Er mag van mij iets meer gebeuren buiten alleen het gerap. De flow is niet verkeerd, maar ik ben niet hiphop genoeg om daar genoegen mee te nemen. 6+.
452. Elzhi - Motown 25
Hier een stuk meer muzikale omlijsting door de sample en de beat. Dat bevalt me bijna automatisch een stuk beter. Hij rapt ook nog eens fijn. Weinig op aan te merken dus, al vind ik het ook weer geen enorme topper. 8-.
451. Heltah Skeltah - Leflaur Leflah Eshkoshka
Lefl... wat? Ik ga mezelf weer onderuit halen hier, want ook dit is vrij kaal. Maar dit bevalt me dan wel weer best door de fijne afwisseling tussen de rappers en de spaarzame, maar doeltreffende inzet van achtergrondgetingel. 8.
Leek me op voorhand een beetje een gevalletje hate it or love it. Gek genoeg vind ik het wel aardig. Vooral de saxofoonsample is wel fijn, ik hoor toch veel blazers in deze lijst. Bevalt me eigenlijk wel, al love ik it nog niet. 7,5.
459. Hef - Puur
Het is beter DAN, niet beter als. Of mag je daar bij hiphop niet over zeuren? Ik doe het lekker toch. Hef runt Hoogvliet, toch al niet mijn favoriete supermarkt. Om daar nou zo stoer over te gaan doen... 4,5.
458. 50 Cent - Ghetto Qu'ran
Al die nummers van 50 Cent hier zijn zeker meer waard dan zijn slechtste hits, waarvoor ik nog geen stuiver zou neertellen. De volledige euro haalt hij echter nergens, laat staan meer. Toepasselijke naam heeft-ie dus. 5,5.
457. Saukrates - Rollin'
Een wijsgerige naam voor een artiest. En dan vooral roolen, roolen, roolen roepen, net als Limp Bizkit. Gelukkig klinkt dit wel veel beter. Aangenaam nummertje. 7.
456. Eazy-E - Creep 'n Crawl
Lekker catchy nummertje hoor. Ik denk dat ik me hier opnieuw aanmeld, maar dan onder de naam eazyfan. En dan schrijf ik me daarna weer uit als ik alleen nog maar jazz luister. Hoera voor Eazy-E! 8.
455. Zo Moeilijk - De Reünie
Ahhh... ik vind het gewoon zo schattig, hiphop in het Nijmeegs. Een beetje als Marokkanen met een Limburgs accent. Een glimlach met een zachte g is niet te onderdrukken. Of krijg ik dan een pedagogisch tikje op mijn lippen? 7,5.
454. Sage Francis - Slow Down Gandhi
Een beetje snobhop voor Pitchforkadepten, volgens mij. Ik was benieuwd en luisterde deze plaat vorige week al. En veerde toen op bij de verwijzing naar Institutionalized van Suicidal Tendencies, want dat is dan weer een zeer favoriet nummer van me. En deze ook al wel een beetje. 9.
453. The Notorious B.I.G. ft Method Man - The What
Het gaat. Er mag van mij iets meer gebeuren buiten alleen het gerap. De flow is niet verkeerd, maar ik ben niet hiphop genoeg om daar genoegen mee te nemen. 6+.
452. Elzhi - Motown 25
Hier een stuk meer muzikale omlijsting door de sample en de beat. Dat bevalt me bijna automatisch een stuk beter. Hij rapt ook nog eens fijn. Weinig op aan te merken dus, al vind ik het ook weer geen enorme topper. 8-.
451. Heltah Skeltah - Leflaur Leflah Eshkoshka
Lefl... wat? Ik ga mezelf weer onderuit halen hier, want ook dit is vrij kaal. Maar dit bevalt me dan wel weer best door de fijne afwisseling tussen de rappers en de spaarzame, maar doeltreffende inzet van achtergrondgetingel. 8.
0
geplaatst: 3 maart 2012, 10:41 uur
Hate it or Love it blijft toch een sterke track inderdaad! En Sage Francis blijft uiteraard een baas!
0
geplaatst: 3 maart 2012, 14:25 uur
Een 6 voor The What? SAY WHAT??!
Maar 50 Cent heeft echt wel goede tracks hoor. Vooral mixtapes en onofficiële albums en zijn debuut.
Maar 50 Cent heeft echt wel goede tracks hoor. Vooral mixtapes en onofficiële albums en zijn debuut.
0
geplaatst: 4 maart 2012, 21:49 uur
Ik heb me weer prima vermaakt.
450. Nas - If I Ruled the World
Er is hiphop die me beter ligt dan Nas. Vervelend is het niet, maar zijn flow trekt nou niet echt direct mijn aandacht. Daarbij ben ik niet heel dol op R&B-zangeressen, zeker niet als ze wat kreunend gaan hummen op de achtergrond. 6.
449. CunninLynguists - Broken Van
Wat leuk dat ze de Amazing Stoopwafels gesampled hebben in dit nummer. Ik moet ineens aan oliebollen en appelflappen denken, want dat is de enige keer in het jaar dat je Oude Maasweg nog eens hoort. Leuke sample, goed gedaan. 8-.
448. G-Unit - Poppin' Them Thangs
Ah, er is weer sprake van gangsters. En van 50 Cent, die nog steeds lispelt als een Marja van Bijsterveldt. Maar hier is het refreintje voor de verandering wél leuk en klinkt de productie nergens over. Beetje simpel, maar zeer genietbaar. 7,5.
447. Mighty Joseph - The Uprising
Vrij kale, harde beat hier. Ergens wel vet, maar het maakt het nummer wat mij betreft een beetje te lomp en hoekig. Van het 'Everybody say... ohoooo'-refrein ben ik ook niet zo kapot. 6,5.
446. Onra - Dark Sea
Kent u de mop van de rapper in het nummer Dark Sea van Onra? Hij kwam niet. Instrumentale hiphop dus. Doet een beetje oosters aan. Het is leuk, maar een beetje kort en lastig te beoordelen buiten de context van een album, denk ik. 6,5.
445. KRS-One - MC's Act Like They Don't Know
Heerlijke beat hier, en het theatrale gerap van KRS-One bevalt me ook wel. Simpel doch doeltreffend. Ook de wat kalere hiphop kan me dus in sommige gevallen best bevallen, blijkt maar weer. 8+.
444. Jake One - Oh Really?
De derde keer Jake One. Dus ik kijken bij die plaat: Rob zal wel fan zijn, want er staan drie nummers in zijn Top 500. En dan zie ik daar maar liefst 3 sterren staan. Ach, het is boven zijn gemiddelde, dat wel. Dit is trouwens de minste van de drie noteringen wat mij betreft. Really? Ja. 7-.
443. C-Rayz Walz – Vomit Chorus
C-Rayz Walz heeft een naam die estethisch gezien doet denken aan X-Ray Spex. Maar dat is een feministische punkband, dus daar koopt niemand hier iets voor. Want dit is hiphop met een leuke ringtonebeat. X-Ray Spex is nog leuker, maar hier doe ik het ook voor. 8.
442. Kanye West - Amazing
Eigenlijk had dit topic Rob's hiphop top 499 met 1 flauw dancepopnummer moeten heten. Want ik vind dit hip noch hiphop. Doet me met die stemvervorming denken aan het weinig hoogstaande Turn Me On van David Guetta. 4-.
441. Opgezwolle - Park
Met Bert Vrielink. Dat vind ik echt een naam voor een beleidsambtenaar ruimtelijke ordening of een docent beeldende vorming. Daarom alleen al extra punten hier. Intelligent nummer verder. Het heeft sfeer. 8.
450. Nas - If I Ruled the World
Er is hiphop die me beter ligt dan Nas. Vervelend is het niet, maar zijn flow trekt nou niet echt direct mijn aandacht. Daarbij ben ik niet heel dol op R&B-zangeressen, zeker niet als ze wat kreunend gaan hummen op de achtergrond. 6.
449. CunninLynguists - Broken Van
Wat leuk dat ze de Amazing Stoopwafels gesampled hebben in dit nummer. Ik moet ineens aan oliebollen en appelflappen denken, want dat is de enige keer in het jaar dat je Oude Maasweg nog eens hoort. Leuke sample, goed gedaan. 8-.
448. G-Unit - Poppin' Them Thangs
Ah, er is weer sprake van gangsters. En van 50 Cent, die nog steeds lispelt als een Marja van Bijsterveldt. Maar hier is het refreintje voor de verandering wél leuk en klinkt de productie nergens over. Beetje simpel, maar zeer genietbaar. 7,5.
447. Mighty Joseph - The Uprising
Vrij kale, harde beat hier. Ergens wel vet, maar het maakt het nummer wat mij betreft een beetje te lomp en hoekig. Van het 'Everybody say... ohoooo'-refrein ben ik ook niet zo kapot. 6,5.
446. Onra - Dark Sea
Kent u de mop van de rapper in het nummer Dark Sea van Onra? Hij kwam niet. Instrumentale hiphop dus. Doet een beetje oosters aan. Het is leuk, maar een beetje kort en lastig te beoordelen buiten de context van een album, denk ik. 6,5.
445. KRS-One - MC's Act Like They Don't Know
Heerlijke beat hier, en het theatrale gerap van KRS-One bevalt me ook wel. Simpel doch doeltreffend. Ook de wat kalere hiphop kan me dus in sommige gevallen best bevallen, blijkt maar weer. 8+.
444. Jake One - Oh Really?
De derde keer Jake One. Dus ik kijken bij die plaat: Rob zal wel fan zijn, want er staan drie nummers in zijn Top 500. En dan zie ik daar maar liefst 3 sterren staan. Ach, het is boven zijn gemiddelde, dat wel. Dit is trouwens de minste van de drie noteringen wat mij betreft. Really? Ja. 7-.
443. C-Rayz Walz – Vomit Chorus
C-Rayz Walz heeft een naam die estethisch gezien doet denken aan X-Ray Spex. Maar dat is een feministische punkband, dus daar koopt niemand hier iets voor. Want dit is hiphop met een leuke ringtonebeat. X-Ray Spex is nog leuker, maar hier doe ik het ook voor. 8.
442. Kanye West - Amazing
Eigenlijk had dit topic Rob's hiphop top 499 met 1 flauw dancepopnummer moeten heten. Want ik vind dit hip noch hiphop. Doet me met die stemvervorming denken aan het weinig hoogstaande Turn Me On van David Guetta. 4-.
441. Opgezwolle - Park
Met Bert Vrielink. Dat vind ik echt een naam voor een beleidsambtenaar ruimtelijke ordening of een docent beeldende vorming. Daarom alleen al extra punten hier. Intelligent nummer verder. Het heeft sfeer. 8.
0
geplaatst: 4 maart 2012, 23:11 uur
Langzaam maar zeker begint Lukas een echte hiphopper te worden. 

0
geplaatst: 5 maart 2012, 16:13 uur
Ralph. en ik hebben een topic aangemaakt waar iedereen die zich daartoe geroepen voelt zijn top 100 mag presenteren. Dit doen we om de beurt. Klik hier voor het topic en meer duidelijkheid.
0
geplaatst: 5 maart 2012, 22:20 uur
Rhythm & Poetry schreef:
439. Organized Konfusion
Lekker ruige en ouderwetse hiphop. Donkere beat en zeer krachtige raps. Met recht een echte klassieker.
439. Organized Konfusion
Lekker ruige en ouderwetse hiphop. Donkere beat en zeer krachtige raps. Met recht een echte klassieker.
Nu moet ik toch even een beroep doen op de kenners. Rob is de titel vergeten en het clipje is verwijderd. Wie o wie herkent deze ongetwijfeld onmiskenbare omschrijving?
0
geplaatst: 5 maart 2012, 22:28 uur
http://www.youtube.com/watc...
Deze lijkt me het meest logische aangezien het de titel en de naam van de groep is.
Deze lijkt me het meest logische aangezien het de titel en de naam van de groep is.
0
geplaatst: 5 maart 2012, 23:46 uur
Sowieso een klassieker. Net als alles van de eerste 2 OK albums trouwens.
* denotes required fields.