MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Rob's hiphop top 500 Pt. III

zoeken in:
Ik kan wel aanwijzingen door het hele land verspreiden. De eerste aanwijzing is te vinden bij het Centraal Station van Den Bosch. De tweede niet.

Ik ga je topic ook volgen, R&P. Omdat je commercieel gaat.

10. A Tribe Called Quest - Electric Relaxation

Op nummer 10 staat een klassieker van A Tribe Called Quest, samen met De La Soul en The Roots mijn favoriete groep van de jaren '90. Electric Relaxation, de titel zegt het eigenlijk al een beetje, is een heerlijk relaxt nummer. Fijn om te draaien op barbecues of als je in de hood rijdt in je hooptie. Eigenlijk is het nummer altijd wel lekker. Een soulvolle sample ligt eraan ten grondslag. Maar ook de raps, en dan met name die van Q-Tip, zorgen voor een heerlijk warme gloed.

eerste reactie XD

Timmie schreef:
huh? het nummer vertellen dat is onzin. dan kan je hem zelf toch al op youtube luisteren xD

Jeetje, je doorzag mijn plan. Wat ben jij scherp zeg.

Geil nummer trouwens.

Erg lekker nummer, A Tribe Called Quest is ook een geweldig hip-hopcollectief natuurlijk. Mooie manier om je top tien te openen.

Ik ben het niet meer eens met mijn nummer 5. Ik laat het wel gewoon op 5 staan.

the viking schreef:

Al dat rap gedoe haalt het niveau hier enorm omlaag.

Edit. Ik ben het wel weer eens met mijn nummer 5. We hadden even een meningsverschil.

Je top 50 ( gedeeltelijk ) beluisterd, kende het meeste al, ik vind de lijst qua muziek mooi, maar ik waardeer vooral ook de afwisseling. Ook de afwisseling tussen klassiekers als Can I Kick it? bijvoorbeeld en tussen eigen favorieten als Goodbye maken je lijst erg goed.

Plaats je aan het eind de gehele lijst ook nog. Kan ik de nummers die ik nog niet ken even in m'n itunes zetten.

Waarschijnlijk kan dat niet op MuMe. Maar ik zal het Word-bestand wel mailen naar de users die dit willen.

Ja, nee sorry. Maar wel een klein beetje hoor.

A Tribe Called Quest is vet, maar het zou bij mij nooit de absolute top kunnen halen. Vind ik het gewoon niet interessant genoeg voor. Ben niet zo van dit soort 90's hip-hop, A Tribe Called Quest vind ik dan wel erg vet, maar dat is wat mij betreft dan ook de crème de la crème. Een top 10 zou het dus nooit halen bij mij. Maar een vet nummer is het zeker

A Tribe Called Quest zou bij mij nog wel een hip-hop top 10 kunnen halen, maar zeker dit nummer, ik vind dat ze talloze betere nummers hebben. Maar de groep behoort ook zeker tot mijn favorieten.

panjoe (moderator)
Terechte shit .

Zeker een favoriet van de Tribe! Hoe kan het ook anders, een electrisch hypnotiserende beat, en een monstercombinatie tussen Q-Tip die het lekker zwoel aanpakt en Phife die er iets meer hyper doorheen komt. Een echte zomertrack in de zomer en in de winter echt zo'n winternummer, dat zijn de echte classics!

Vanavond zal ik de nummer 9 plaatsen. De tip is: ooms, tantes en meer van dat soort volk.

Is The Birthday Party tegenwoordig ook al hiphop?

toris
Breakestra - Family Rap

Lukas schreef:
Is The Birthday Party tegenwoordig ook al hiphop?

Nooit anders geweest.

toris schreef:
Breakestra - Family Rap

Laat ik de spanning er in te houden door te zeggen dat het zowel goed als fout kan zijn. De kans is echter groter dat het goed is dan fout.

Ondanks de enorme spanning zal ik de nummer 9 nu alvast plaatsen...

9. Breakestra – Family Rap

(afbeelding)

Dit nummer heb ik gekozen vanwege zowel de muzikaliteit als het swinggehalte. Breakestra is een soul/funkband, die uitstapjes maakt naar andere genre's - waaronder dus hiphop. Wat mij betreft erg geslaagd. Live instrumenten werken sowieso goed bij de hiphop, het geeft deze track bijvoorbeeld een heerlijke zomerse sfeer mee. Ook de variatie is hoog, waardoor vervelen onmogelijk is met Family Rap. En dan wordt er uiteraard ook nog gerapt op dit nummer, door onder meer de rapper met de mooiste lage stem: Chali 2na. Al met al is dit een geweldig sfeervol nummer dat het vooral in de zomer - bij een barbecue - goed doet. Maar ook om uit de winterdip te komen is deze track uiterst geschikt. Swingen maar!

Deze is goed.

Shit, Rop. Je verbaast me. Hij is goed!

Wat zei ik nou?

Rop met een p?

Ja, ken je hem ook?

Hé, ik ken ook een rob!

(afbeelding)

Laten we nu maar weer reageren op de muziek.

Ja, we houden er nu ove Rop.

Goed dan.

Had hem vanmiddag al beluisterd door de mooie hint, maar vind het nummer zelf eigenlijk iets minder. Beetje ene oor in, andere uit en daarna weer vergeten. Maakt niet echt indruk, maar is op zich wel funky enzo..

Ja, even serieus nou, jullie weten dat Rop er niet van houdt als er wordt gekloot op MuMe.

Family Rap is harde shit, ouwe

Nee, maar dat is inderdaad een leuk nummer, lekker zomers. Ook dit nummer behoort wat mij betreft niet tot de top, maar is zeker wel vet.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:19 uur

geplaatst: vandaag om 12:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.