MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Rob's hiphop top 500 Pt. III

zoeken in:
Oké, het was flauw.

Ik zal het hebben over 'Family Rap', jouw nummer 9. Erg sterk nummer, beste van Breakestra dat ik ken, op 'Burgundy Blues' na. Eigenlijk zeg jij het perfect in je tekstje: zomers en erg sfeervol!

Het wordt een top 10 voor de barbecue zo te zien.
Een hoog funk/soul-gehalte in een hiphoplijst valt altijd toe te juichen! Breakestra is vooral live een waar festijn, op plaat mis ik vaak net die extra bijzondere toets die hun funk kan onderscheiden van de rest.

Ik heb het nummer ook live (Breakestra met Chali 2na!) mogen horen. Dat was alsof ik god aan het pijpen was (no homo).

Wie zegt dat God een man is? Nou?

Hoe kun je hem anders pijpen?

Mijn nummer 8 gaat trouwens nog beter worden.

Met een voorbindjongeheer.

Ik geef dit nummer een Giraffe:

(afbeelding)

De tip voor vanavond (de nummer is het getal 20.

Harco
Ik verwacht Dilla. Je top 100 is wel weer heel erg backpack, Rob. Ik ben teleurgesteld.

Och och och. Arme jij.

Lil Jon and the Eastside Boyz op 6.

Ik denk Big Bear

(afbeelding)

Big Bear is dope hoor

Harco
Doin' Thangs is hard. Niet haten vanwege de cover.

Harco denkt in de goede richting.

panjoe (moderator)
Die cover van Big Bear . Ik verwacht nog eentje Roots, eentje De La Soul, eentje Dilated Peoples, eentje J5 en eentje Atmosphere.

Rond 18.00u zullen jullie weten wie de nummer 8 is.

8. De La Soul - Stakes is High

We blijven inderdaad nog even bij de soulvolle/zomerse hiphop. Dit keer dus van De La Soul op een productie van J Dilla. Met zijn geweldige sample zet Dilla een heerlijk gezellige sfeer neer, en daar weten de heren van De La Soul uiteraard wel raad mee. Dit is hiphop op het hoogste niveau. Dit is de muziek. Dit is de zomer. Dit is alles wat goed is aan het leven. Proost.

Komt er nog 1 van De La? Iig begrijpelijke keuze want De La Soul hoort gewoon in elke hip-hop top 10.

Ik denk dat dit de laatste zal zijn. Maar ik mag van mijn management geen garantie geven.

Ataloona schreef:
Komt er nog 1 van De La? Iig begrijpelijke keuze want De La Soul hoort gewoon in elke hip-hop top 10.

Dat dan weer niet.

Maar wel een degelijke track. De La Soul is iets waar i me nog in moet verdiepen.

Beter nummer dan de vorige. Erg naais, had alleen wel iets meer een kop en een staart aan mogen zitten. Maar nogmaals naais.

Dit topic is trouwens nu al 7 pagina's aan berichten populairder dan de vorige editie. Toen stond de nummer 8 op pagina 16, nu op 23!

Bedankt allemaal!

Denk eigenlijk dat het vooral komt door je eigen spam hier.

Pony Ride is beter.

Zomers cool. Erg goed nummer weer, R&P! Ga zo door, zou ik zeggen.

hoi123 schreef:
Denk eigenlijk dat het vooral komt door je eigen spam hier.

Dat was één jaar geleden niet anders hoi.

Misterfool
de la soul is geweldig

'Gun control means using both hands...'

Wazig hoe goed dit nummer de tand des tijds heeft overleeft. Uit 1996 alweer! Als meer mensen indertijd naar De La Soul hadden geluisterd, was het nu vast een betere wereld.

Heb dat altijd een geweldig nummer gevonden van De La Soul. Nooit geweten dat het een J Dilla-productie was, zo steek je nog eens iets op.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:45 uur

geplaatst: vandaag om 04:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.