Muziek / Toplijsten en favorieten / Rob's hiphop top 500 Pt. III
zoeken in:
0
geplaatst: 10 juni 2011, 23:36 uur
Wat een verassing! Maar natuurlijk een geweldige track. Dus. Ja. Het was leuk 

0
toris
geplaatst: 11 juni 2011, 00:20 uur
Timmie schreef:
Het einde is alleen jammer.
Het einde is alleen jammer.
Wat vind jij jammer aan het einde? Dat vind ik juist vet, die afwisseling tussen Deacon en Tonedeff!
0
geplaatst: 11 juni 2011, 12:12 uur
En zoals ik al beloofde ook een top 10 (no hiphop). Vandaag nummer 10 tot 5, morgen track 5 tot en met 1:
10. 10. Pink Floyd - Shine on You Crazy Diamond (Parts I-V)
Ik begin de top 10 met een episch nummer met een rustige opbouw en een geweldige climax. Heel soms denk ik: schiet toch eens op, ik heb nog meer te doen. Maar dan besef ik me dat ik Rob ben en niks te doen heb. En muziek mag een enkele keer ergeren. Toch geniet ik vaker van de geweldige schoonheid van deze track. Epische muziek is episch.
9. Otis Redding - (I Can't Get No) Satisfaction
De beste cover die ik ken. Ook een van de weinige covers die beter is dan het origineel. Otis Redding heeft een prachtige rauwe stem waardoor het een van mijn favoriete soulzangers is. De man legt er zoveel gevoel in, zonder dat er ook maar een beetje theater bij komt kijken. De muzikale begeleiding is heerlijk relaxt met de blazers als bombastische uitschieters.
8. Sparklehorse - Cow
Dit nummer steekt geweldig in elkaar met dank aan prachtige overgangen van ingetogen naar juist een zeer vol geluid. De instrumentale begeleiding is divers en roert vanwege de schoonheid. De zang is zeer kwetsbaar en de poëtische teksten onderstrepen dit gegeven eigenlijk alleen maar.
7. Bonobo ft Andreya Triana - Stay the Same
In 2010 is een van mijn favoriete duo's geboren, waarvan ik hoop (en verwacht) nog heel veel meer van ga horen. De kwaliteit van Bonobo kende ik toen al. De man schetst prachtige landschappen met zijn instrumentale meesterwerken. Andreya Triana is een prachtige vrouw. Als perfectie bestaat, dan is zei het. Een gouden keel die ze aan de ene kant erg afstandelijk inzet terwijl het aan de andere kant ook weer zwoel aandoet.
6. Breakestra - Burgundy Blues
En op dit nummer is het ouderwets swingen. Je weet wel, wat we in de jaren '50 deden. Dansen met je oom, het maakte allemaal niks uit. Bloemetjesjurken. Als je van deze track de zomer niet in de bol krijgt dan krijg je het nergens meer van.
10. 10. Pink Floyd - Shine on You Crazy Diamond (Parts I-V)
Ik begin de top 10 met een episch nummer met een rustige opbouw en een geweldige climax. Heel soms denk ik: schiet toch eens op, ik heb nog meer te doen. Maar dan besef ik me dat ik Rob ben en niks te doen heb. En muziek mag een enkele keer ergeren. Toch geniet ik vaker van de geweldige schoonheid van deze track. Epische muziek is episch.
9. Otis Redding - (I Can't Get No) Satisfaction
De beste cover die ik ken. Ook een van de weinige covers die beter is dan het origineel. Otis Redding heeft een prachtige rauwe stem waardoor het een van mijn favoriete soulzangers is. De man legt er zoveel gevoel in, zonder dat er ook maar een beetje theater bij komt kijken. De muzikale begeleiding is heerlijk relaxt met de blazers als bombastische uitschieters.
8. Sparklehorse - Cow
Dit nummer steekt geweldig in elkaar met dank aan prachtige overgangen van ingetogen naar juist een zeer vol geluid. De instrumentale begeleiding is divers en roert vanwege de schoonheid. De zang is zeer kwetsbaar en de poëtische teksten onderstrepen dit gegeven eigenlijk alleen maar.
7. Bonobo ft Andreya Triana - Stay the Same
In 2010 is een van mijn favoriete duo's geboren, waarvan ik hoop (en verwacht) nog heel veel meer van ga horen. De kwaliteit van Bonobo kende ik toen al. De man schetst prachtige landschappen met zijn instrumentale meesterwerken. Andreya Triana is een prachtige vrouw. Als perfectie bestaat, dan is zei het. Een gouden keel die ze aan de ene kant erg afstandelijk inzet terwijl het aan de andere kant ook weer zwoel aandoet.
6. Breakestra - Burgundy Blues
En op dit nummer is het ouderwets swingen. Je weet wel, wat we in de jaren '50 deden. Dansen met je oom, het maakte allemaal niks uit. Bloemetjesjurken. Als je van deze track de zomer niet in de bol krijgt dan krijg je het nergens meer van.
0
geplaatst: 11 juni 2011, 12:21 uur
Is Breakestra nou funk of hiphop? 
Maar voor de rest prima nummertjes hoor. Alleen 9 had ik nog nooit beluisterd.

Maar voor de rest prima nummertjes hoor. Alleen 9 had ik nog nooit beluisterd.

0
geplaatst: 11 juni 2011, 12:23 uur
Breakestra is funk. Maar ze werken soms samen met hiphopartiesten.
0
geplaatst: 11 juni 2011, 12:33 uur
voor The Gates nog! (Een betere reactie heb ik helaas niet kunnen bedenken in al die tijd dat de nummer 1 bekend was)Van deze 5 was Sparklehorse mij onbekend, vrij aardig, zoals ook de andere nummers goed zijn, maar toch beduidend minder dan de hiphopnummers op dezelfde plaatsen. Ik ben nu wel benieuwd hoe ze in elkaar vloeien, deze top 10 met de hiphop top 10. Dat volgt ook nog?
0
geplaatst: 11 juni 2011, 12:35 uur
Prima nummero uno hoor, Ropmans. Je hebt je quotum wel gehaald, denk ik. 
Goed Sparklehorse te zien in je top-10 zonder hiphop. En mijnheer Otis.

Goed Sparklehorse te zien in je top-10 zonder hiphop. En mijnheer Otis.

0
geplaatst: 11 juni 2011, 12:50 uur
kemm schreef:
voor The Gates nog! (Een betere reactie heb ik helaas niet kunnen bedenken in al die tijd dat de nummer 1 bekend was)
Van deze 5 was Sparklehorse mij onbekend, vrij aardig, zoals ook de andere nummers goed zijn, maar toch beduidend minder dan de hiphopnummers op dezelfde plaatsen. Ik ben nu wel benieuwd hoe ze in elkaar vloeien, deze top 10 met de hiphop top 10. Dat volgt ook nog?
voor The Gates nog! (Een betere reactie heb ik helaas niet kunnen bedenken in al die tijd dat de nummer 1 bekend was)Van deze 5 was Sparklehorse mij onbekend, vrij aardig, zoals ook de andere nummers goed zijn, maar toch beduidend minder dan de hiphopnummers op dezelfde plaatsen. Ik ben nu wel benieuwd hoe ze in elkaar vloeien, deze top 10 met de hiphop top 10. Dat volgt ook nog?
Nee, want dan staan alle nummers van de hiphop top 10 erin. Hooguit dat nummer 10 afvalt.
0
geplaatst: 11 juni 2011, 17:32 uur
Wel jullie best doen lieve users, misschien kunnen we de 1000 berichten dan nog halen.
0
geplaatst: 11 juni 2011, 17:52 uur
5 erg goeie nummers, R&P. Die van Pink Floyd is ook één van mijn favoriete nummers, 'Burgundy Blues' swingt geweldig en Otis Redding heeft een erg mooie stem!
0
geplaatst: 12 juni 2011, 12:15 uur
5. Funkadelic - Maggot Brain
Op vijf staat dit epische funk/rocknummer. Geniaal gitaarspel. En ook andere instrumenten.
4. Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
Een top 10 zonder Marvin Gaye is een hiphop top 10. Dit is zijn beste track omdat geniale zang en instrumentale begeleiding.
3. King Crimson – Epitaph
En dit is de epischheid der epischeid. Episch.
Op vijf staat dit epische funk/rocknummer. Geniaal gitaarspel. En ook andere instrumenten.
4. Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
Een top 10 zonder Marvin Gaye is een hiphop top 10. Dit is zijn beste track omdat geniale zang en instrumentale begeleiding.
3. King Crimson – Epitaph
En dit is de epischheid der epischeid. Episch.
0
geplaatst: 12 juni 2011, 12:18 uur
Vanavond rond 18.00uur de nummer 2, om 20.00uur plaats ik de winnaar. Tips volgen.
0
geplaatst: 12 juni 2011, 12:18 uur
Weer drie erg goede nummers. Nummer 1 & 2 kunnen maar beter Goden zijn.
0
geplaatst: 12 juni 2011, 13:15 uur
Ik dacht dat Maggot Brain nog ging komen, na je je opmerking laatst! 
En ook eentje voor Marvin!

En ook eentje voor Marvin!

* denotes required fields.