MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Rob's hiphop top 500 Pt. III

zoeken in:
Wat leuk allemaal.

Rick Ross feat. T.I., Erykah Badu & Jadakiss - Maybach Music 3

Ook dit nummer staat na alle waarschijnlijkheid tijdens de volgende editie wel in mijn toplijst. Deze beat is lekker divers en Rick Ross, Jadakiss en T.I. zijn allemaal hustlers, die weten wel hoe je voor vermaak moet zorgen. Het refrein van Erykah Badu is uiteraard ook heerlijk, mijn god wat heeft die vrouw een gouden stem!

panjoe (moderator)
Put Your Quarter Up ken ik van een verzamelcd van DOOM, dope raps maar de beat is een beetje jammer - geen fijne sample.

Grown Man doet me niet zo veel.

Maybach Music heeft inderdaad een erg lekkere beat, T.I. en Jadakiss doen het ook prima.

Oké, ik moet dit soort spelelementen niet meer verzinnen als ik niks te doen heb. Nu ga ik een vijfde afvaller verzinnen.

De nummer 1 komt bij nader inzien toch vanavond pas.

De laatste afvaller is (check) natuurlijk...

Reef The Lost Cauze feat. Sean Price - Fair One

Harde beat. Swag raps.

En de afvaller 5 2.0 is natuurlijk:

Hi-Tek - Music for Life

Omdat emotie.

Music For Life had er in moeten staan, Rob.

Rhythm & Poetry schreef:
Lil Wayne ft Curren$y - Grown Man

(embed)

Een van de beste nummers van Lil' Wayne, had nu wel in mijn top 500 gestaan maar daar is het te laat voor (nummer 1 positie is sowieso iets te hoog). Zeer relaxte productie door de organische klanken ervan. En ook uitermate chille raps van Wayne en Curren$y. Sterk duo.

De volgende afvaller drop ik over ongeveer 1 kwartier.

Eindelijk Bazennummer!

Je afvallers vind ik overigens sterker dan je laatste vier nummers uit je top tien. Maar goed, meningen.

De leven kan niet altijd meezitten.

Spijtige shit is spijtig. Ga ik je nummer 1 wat degelijk vinden?

Ik verwacht nu als antwoord: "Ja. Of neen."

Geen idee, wat is je mening over The Gates van CunninLynguists?

Dat doet er niet toe, dat is je nummer één niet.

Wat vind jezelf eigenlijk van je nummer 1?

Erg Atmosphere-achtig. Atmospheresque.

Trouwens music for life

duurt lang...

ron ik wacht met spanning op de nummer 1 waardoor ik je naam verkeerd spel.

Rhythm & Poetry schreef:

De nummer 1 komt bij nader inzien toch vanavond pas.

Dames en heren (drumroll please!), hier is dan eindelijk mijn nummer 1!

1. CunninLynguists ft Tonedeff - The Gates

(afbeelding)
Foto: Tim Pen

Lights out, so peaceful, stressless
things used to seem so restless
Forgive me please, see I need to address this
just haven't been this breathless since I met this
Woman who lept into my life when I was reckless
Mothered my blessed kid, but was destined to exit early
Guess you can say I've been blessed with the best gifts
Reminiscing, holding her neckless in my clenched fist

Dit is een combinatie van geweldige lyrics, de heerlijke (kille) en snelle flow van Tonedeff en het warme stemgeluid van Deacon the Villain. De productie van Kno, beheerst en met zo veel gevoel zorgt keer op keer voor kippenvel bij mij. Een geniaal gitaarriffje, in combinatie met een aantal voicesamples, hypnotiserend gedrum en echoënde geluiden: het is een diversiteit die me ontzettend aanspreekt. Een muzikaliteit om u tegen te zeggen. Daarom is dit met recht de mooiste hiphoptrack die ik ken.

Ik wil iedereen bedanken die dit topic heeft gevolgd, speciaal de mensen die de moeite namen om ook berichten te plaatsen. Door jullie is dit topic een succes geworden.

Voor mensen die niet genoeg van mij kunnen krijgen, volg me op Twitter.

Koning.

The Gates is natuurlijk één van de beste nummers ooit en ik denk ook dat het op mijn nummer 1 zou staan als ik zo'n top-500 ging maken. Echt kippenvel, bij de twee samples, bij het beheerste begin, bij het echt bizar goede einde, overal.

Nogmaals:

Mag ik trouwens nog even een complimentje omdat ik hem als eerst had geraden?

Harco
Grown Man had ik liever op 1 gezien.

Maar ik kan wel begrijpen waarom iemand The Gates op 1 zou zetten.

Geweldig nummer, 'The Gates'. Mooie samples, goeie MC's, en een fluwelen productie van Kno. Ik moet dringend dat de plaat waar dit nummer op staat eens gaan beluisteren, want dit vind ik erg goed!

Mooi topic, R&P!

Mb.
Uitstekende keuze. Voor mij persoonlijk niet het beste CunninLynguists nummer en het nummer - van de grote Bill Withers, mensen - waar die vocal-sample in het begin vandaan komt vind ik ook nog even een stukje beter. Net wat intenser. Zet dit gezeur echter rustig terzijde, want ik kan net als Harco goed begrijpen waarom iemand The Gates op 1 zou zetten. Nog complimenten voor het verhaaltje.

The Gates
Afgelopen jaar toen ik veel dingen aan mijn hoofd had heb ik The Gates een aantal weken lang meerdere keren per dag lopen luisteren en het verveelt nog steeds niet. Als ik een top10 zou hebben zou ik The Gates zeker ergens bovenaan hebben staan.

The Gates het beste nummer van niet het beste hip hop album ooit.

Ik ben het met Maxinator eens: mwah.

bedankt voor het bedanktje rob.

toris
The Gates. Misschien ook wel mijn favoriete hiphop track ooit. Het voelt zo compleet aan, alles zit erin. Respect voor deze nummer 1!

Het einde is alleen jammer.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:48 uur

geplaatst: vandaag om 17:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.