MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / 1982 - Tipparade-, singles- en eigen lijsten/besprekingen

zoeken in:
De overige lijstjes van vorige week.

Nieuwkomers USA Top 100 week 04 -1980
24 26-01-80 Desire - Andy Gibb
25 26-01-80 Three times in love - Tommy James
26 26-01-80 Haven't you heard - Patrice Rushen
27 26-01-80 Refugee - Tom Petty and The Heartbreakers
28 26-01-80 Special lady - Ray, Goodman And Brown
29 26-01-80 You might need somebody - Turley Richards

Nieuwkomers UK Top 75 week 04 – 1980
23 26-01-80 Coward of the county - Kenny Rogers
24 26-01-80 Captain Beaky - Keith Michell Captain Beaky And His Band
25 26-01-80 Wilfred the weasel - Keith Michell Captain Beaky And His Band
26 26-01-80 Baby, I Love You - Ramones
27 26-01-80 Motor bike beat - Revillos
28 26-01-80 Riders in the sky - The Shadows
29 26-01-80 Too much too young - The Specials
30 26-01-80 Black orchid - Stevie Wonder
31 26-01-80 Jane - Jefferson Starship
32 26-01-80 Love on the line - Barclay James Harvest
33 26-01-80 Someone's looking at you - The Boomtown Rats
34 26-01-80 Music Makes You Feel Like Dancing - Brass Construction
35 26-01-80 The plastic age - The Buggles
36 26-01-80 Underpass - John Foxx

Nieuwkomers Europarade Top 30 week 04 – 1980
17 26-1-1980 What's A Matter Baby - Ellen Foley - B-NL
18 26-1-1980 Brass In Pocket - Pretenders - GB

Nieuwkomers NL Top 40 week 04 – 1980
16 26-1-1980 Que Sera Mi Vida (If You Should Go) - Gibson Brothers
17 26-1-1980 Bloemetjesgordijn - Wim Kersten en De Viltjes
18 26-1-1980 Cathy's clown - The Tarney / Spencer Band
19 26-1-1980 Het grote sprookjeslied - Willem Duyn, Corry, Alexander Curly, Nico Haak, Bonny St. Claire, Sandy
20 26-1-1980 Ik Ben Alie Van De Wegenwacht - Corrie van Gorp
21 26-1-1980 Do that to me one more time - The Captain And Tennille

LucM schreef:
Gibson Brothers - Que Sera Mi Vida
Foute latin-disco, niet bijzonder maar op een feestje met een paar glazen op kan het nog.
Cijfer: 4,5
LucM schreef:
Wim Kersten - Bloemetjesgordijn
Carnaval is weliswaar niet aan mij besteed maar in dit genre is dat nog enigszins te pruimen, al zou ik dit natuurlijk enkel op carnaval draaien.
Cijfer: 4,5

Tarney Spencer Band - Cathy's Clown
Zoutloze en gladde cover, vond ik aanvankelijk nog leuk totdat ik het origineel van Everly Brothers leerde kennen, geef mij maar de oorspronkelijke versie.
Cijfer: 4

Diverse Artiesten - Het Grote Sprookjeslied
Niets voor mij en het duurt veel te lang maar wel leuk voor de kinderen.

Corry van Gorp - Alie Van De Wegenwacht
Iets minder dan de twee vorige carnavalsnummers wegens banaler maar op carnaval kan het wel eens.
LucM schreef:
Captain and Tennille - Do That to Me One More Time
Deze easy-listening-ballad is niet mijn ding - voor mij te zoet - maar het is wel mooi gezongen waardoor ik geen onvoldoende geef.
Cijfer: 5,5

De eerste twee platen uit de Nederlandse top 40 (nrs. 16 en 17) scoren bij mij zeker twee punten hoger dan bij Luc. Hoezo is nr. 16 foute disco? Deze had eigenlijk mijn top 40 moeten halen. Dat is wat fout is gegaan met deze plaat. En dit is een nuchtere conclusie want ik heb vandaag nog geen druppel gedronken.
Het bloemetjesgordijn (nr. 17) vind ik eigenlijk de beste Nederlandstalige flower power plaat ooit. Deze blijft beter dan Blommenkinders van Armand in mijn hoofd hangen. Maar voor de gelegenheid waarvoor die bedoeld is vind ik het de beste van 1980.

Voor het overige ben ik het wel eens met LucM alhoewel hij zijn motivatie bij het grote sprookjeslied wat onderuithaald door weer eens de LP-versie te draaien. Die duurt inderdaad twee keer zo lang dan de single.
Captain and Tenille kan ik niet objectief beoordelen doordat Captain sprekend lijkt op de ex en Tenille op een geblondeerde versie van mijn ega. Ik wil helemaal niks te maken hebben met de intimiteiten die ze met mij delen.

Top 40 Week 5 (02-02-1980)

01 ( 02 ) 04 Tom Petty and The Heartbreakers - Refugee - Backstreet, USA
02 ( 01 ) 05 The Romantics - What I Like About You - Nemperor, USA
03 ( 03 ) 03 The Specials - Too much too young - 2 Tone, UK
04 ( 10 ) 02 The Vapors - Turning Japanese - United Artists, UK
05 ( 28 ) 02 Peter Gabriel - Games Without Frontiers - Charisma, UK
06 ( 13 ) 03 Simple Minds - Changeling - Arista, UK
07 ( 04 ) 05 The Police - Bring on the night - A&M, USA
08 ( 08 ) 04 Whispers - And the Beat Goes on - Solar, USA
09 ( --- ) 01 Christopher Cross - Ride Like The Wind - Warner Bros., USA
10 ( 29 ) 02 Split Enz - I Got You - Mushroom, AUS

11 ( --- ) 01 Martha and The Muffins - Echo Beach - Dindisc, UK
12 ( 05 ) 07 Dan Hartman - Relight My Fire - Blue sky, USA
13 ( 06 ) 06 Led Zeppelin - Fool In The Rain - Swan Song, USA
14 ( 11 ) 05 Billy Ocean - Are You Ready - GTO, UK
15 ( --- ) 01 Blondie - Call Me - Chrysalis, USA
16 ( --- ) 01 The Gap Band - I Don't Believe You Want To Get Up And Dance (Oops, Up Side Your Head) - Mercury, USA
17 ( 14 ) 05 Spizz Energi - Where's Captain Kirk? - Rough Trade, UK
18 ( 07 ) 09 The Clash - London Calling - CBS, UK
19 ( 16 ) 04 The Sound - Physical World - Tortch, UK
20 ( 09 ) 07 Madness - My Girl - Stiff, UK

21 ( 21 ) 03 The Boomtown Rats - Someone's Looking At You - Ensign, UK
22 ( 15 ) 05 Robin Lane & The Chartbusters - Why Do You Tell Lies - Deli Platters, USA
23 ( 22 ) 08 Elvis Costello And The Attractions - I Can't Stand Up For Falling Down - 2 Tone, UK
24 ( 23 ) 03 The J. Geils Band - Come Back - EMI America, USA
25 ( 35 ) 02 Luxury - Green Hearts - Angry Young Records, USA
26 ( 24 ) 03 The Buggles - The Plastic Age - Island, UK
27 ( 12 ) 08 Jon And Vangelis - I Hear You now - Polydor, UK
28 ( 19 ) 08 Kiss - Magic touch - Casablanca, FR
29 ( 31 ) 02 Joan Armatrading - Rosie - A&M, USA
30 ( 33 ) 02 "Herman Brood And His Wild Romance " - Hot Shot - Ariola, NL

31 ( 27 ) 04 Donna Summer - On The Radio - Casablanca, USA
32 ( 17 ) 06 Prince - I Feel For You - Warner Bros, ZAFR
33 ( 39 ) 02 Cult Hero (Cure) - I'm A Cult Hero - Cult, UK
34 ( --- ) 01 Bauhaus - Dark Entries - Axis, UK
35 ( 25 ) 07 Fleetwood Mac - Sara - Warner Bros., USA
36 ( 36 ) 02 Prince - Why You Wanna Treat Me So Bad? - Warner Bros., USA
37 ( 18 ) 07 Ray, Goodman And Brown - Special Lady - Polydor, USA
38 ( --- ) 01 The Beat [USA] - Don't Wait Up For Me - CBS, NL
39 ( --- ) 01 Urban Heroes - Get It - Fleet, NL
40 ( 20 ) 08 Spinners - Working My Way Back To You - Forgive Me, Girl - Atlantic, USA

Uitvallers
Dexys Midnight Runners - Dance Stance - Parlophone, IER
Toto - 99 - Columbia, USA
The Cure - Accuracy - Polydor, FR
Sequence - Funk you up - Sugar Hill, USA
John Foxx - Underpass - Virgin, UK
Kenny Loggins - This Is It - Columbia, USA
Gilberto Gil - Toda Menina Baiana - WEA, FR

Het is nu voor mij eindelijk tijd voor de plaat die het schijnbaar weken lang langzaam aan heeft gedaan voordat het een bliksemhit werd in Amerika. Uiteindelijk verloor die het daar van mijn twee na hoogste binnenkomer (nr. 15) anders was het een nummer 1 geworden. De zanger heeft wel degelijk haast en omdat hij ook altijd snel zijn “gun” trekt lijkt hij mij ook nog uit te dagen om een vergelijking te trekken met mijn hoogste binnenkomer van vorige week.
Maar ik zoek het vandaag in de grenzen die hij op zoekt. Dat begint duidelijk grensoverschrijdend want hij stelt dat hij er tien heeft omgelegd. Dus gaat hij op de vlucht naar de grens van Mexico.

Ik ben zelf nooit aan de grens van Mexico geweest maar ik kan mij er van alles bij voorstellen omdat ik veel films heb gezien die over de Mexicaanse grens gaan. Dat begint al bij de all time nr. 1 op onze zeer gewaardeerde zustersite, moviemeter. In The Shawdank Redemption zie je dat uiteindelijk Mexico de ex-gevangenen het paradijs biedt waarin ze in vrijheid en vrede verder kunnen leven.

Meer toepasselijk als we Christopher Cross mogen geloven is dat we het moeten zoeken in een Western. Dan moet ik aan The Wild Bunch denken, een western waarin we heel wat misdadige guntrekkers de grens van Mexico over zien trekken. Volgens Cross zelf is de Western The Lone Ranger zijn inspiratiebron geweest. Nou gaat die mij toch nog weer uitdagen om een vergelijking te trekken met mijn hoogste binnenkomer van vorige week.

Maar laat ik de ingeslagen weg maar volgen. We zien ook een omgekeerde stroom de grens kruizen. Volgens de ex-president van de Verenigde Staten die binnenkort weer goede kans maakt president te worden, vluchten de criminelen juist het land binnen. Ergens in de jaren 80 heb ik de film “El Norte” gezien over deze omgekeerde stroom. Er zit een opvallende gelijkenis met The Shawdank Redemption in de rioolbuis waar ze door heen kruipen als ze uit hun gevangenis (die Latijns Amerika heet) proberen te ontsnappen. Maar de verschillen zijn verder groot, het paradijs van vrijheid vinden ze daarna zeker niet.

Zo is ook het verschil groot tussen deze single en de volgende van Cross. Die volgende zal mijn top 40 grens niet halen terwijl “Ride Like The Wind” inmiddels moeiteloos de top 10-grens heeft overgestoken. Aan de wind kan het niet liggen want ook zijn volgende single maakt er gebruik van. Die opvolger sprak nog veel meer massa’s mensen aan als je het succes mag geloven. Ik ben benieuwd hoe de massa’s dit jaar gaan voor de man die helemaal niets met wind te maken wil hebben.

Nieuwkomers USA Top 100 week 05 -1980
30 02-02-80 I Don't Like Mondays - The Boomtown Rats
31 02-02-80 The hardest part - Blondie
32 02-02-80 Come back - The J. Geils Band
33 02-02-80 Years - Wayne Newton
34 02-02-80 Us And Love (We Go Together) - Kenny Nolan
35 02-02-80 How do I make you - Linda Ronstadt
36 02-02-80 Rockin' into the night - 38 Special
37 02-02-80 Peanut butter - "Twennynine Featuring Lenny White "
38 02-02-80 Computer Game ''theme From The Circus'' - Yellow Magic Orchestra

Nieuwkomers UK Top 75 week 05 – 1980
37 02-02-80 And the beat goes on - Whispers
38 02-02-80 Carrie - Cliff Richard
39 02-02-80 Quote Goodbye Quote - Carolyne Mass
40 02-02-80 Save me - Queen
41 02-02-80 Three minute hero - Selecter
42 02-02-80 Skinhead moonstomp - Symarip
43 02-02-80 Touch Too Much - AC/DC
44 02-02-80 Don't stop the feeling - Roy Ayers
45 02-02-80 Way of the world - Cheap Trick
46 02-02-80 Maybe Tomorrow - The Chords [UK]
47 02-02-80 Sit Down And Cry - Errol Dunkley
48 02-02-80 Woman's World - Jags

Nieuwkomers Europarade Top 30 week 05 – 1980
19 2-2-1980 Chanson D'Émilie Jolie Et Du Grand Oiseau - Julien Clerc - A-B
20 2-2-1980 The Ballad Of Lucy Jordan - Marianne Faithful - A-B
21 2-2-1980 Rap-O Clap-O - Joe Bataan - B-NL
22 2-2-1980 Hablame De Ti - Pecos - E
23 2-2-1980 Disco Bambina - Heather Paris - I
24 2-2-1980 Sin Amor - Ivan - E
25 2-2-1980 L'Aria Del Sabato Sera - "Loretta Goggi " - I
26 2-2-1980 Hadschi Halef Omar - Dschinghis Khan - D
27 2-2-1980 Radio 24 - Polo Hofer's Schmetterding - CH
28 2-2-1980 Remi, Le Sue Avventure - "I Ragazzi Di Remi " - I

Nieuwkomers NL Top 40 week 05 – 1980
22 2-2-1980 Moonlight And Muzak - M
23 2-2-1980 An Englishman in New York - Godley & Creme
24 2-2-1980 Hot Shot - "Herman Brood And His Wild Romance "
25 2-2-1980 Rain, snow and ice - Snoopy
26 2-2-1980 Escape (the pina colada song) - "Rupert Holmes "
27 2-2-1980 Aa'me Hoelala - Vader Abraham
27 2-2-1980 Laat De Russen Maar Komen - Vader Abraham

LucM schreef:
M - Moonlight and Muzak
De opvolger van Popmusic, redelijk maar merkelijk minder catchy waardoor het minder blijft hangen.
Cijfer: 6

Godley & Creme - An Englishman In New York
Klassesong van formaat, erg originele arrangementen en ritme. Prima clip ook.
Cijfer: 9,5
LucM schreef:
Herman Brood & His Wild Romance - Hot Shot
Herman Brood gaat hier meer de rockabilly- en glamrocktoer op, het doet mij ook een beetje denken aan Mud. Erg vermakelijk - dit swingt als de beesten - met prima gitaarsolo in het midden en gepaste koortjes.
Cijfer: 8
LucM schreef:

Snoopy - Snow and Ice
Erg fout en knullig - het lijkt een kruising van Luv' en Boney M - en dit zou ik nooit uit mijzelf opzetten maar anderzijds klinkt het wel grappig. Het positieve is dat het tenminste niet meer pretendeert dan het is.

Rupert Holmes - Escape
Nu meer bekend als Pina Colada Song. Degelijk en radiovriendelijk popnummer zonder meer. Niet speciaal maar ook niet slecht.
Cijfer: 7

Vader Abraham - Aa'me Hoelala
Geen clip gevonden op YouTube, dus geen commentaar en cijfer (ik denk niet dat het de moeite is, het zal weer een carnavalsplaat zijn).

Ik kan mij redelijk vinden in het oordeel van LucM dit keer. Godley & Creme scoren iets lager bij mij maar dat zijn futiliteiten. Net als dat Snoopy wel degelijk meer pretendeert dan het is. De titel is namelijk “Rain, Snow and Ice”. Dat krijg je ervan als je het youtube kanaal “lost songs” citeert.

Dat LucM geen commentaar geeft bij Vader Abraham dat zal ik met een uitvoerige anekdote goed maken. Het kost het enige moeite want is een enigszins gênant stuk, maar ik denk toch: doe maar.

kaztor schreef:
Doe Maar omdat ik Doe Maar zonder Henny geen Doe Maar vind (dit staat niet geheel los van het feit dat het vertrek van Piet Dekker een godsgeschenk was)
LucM schreef:
Vader Abraham - Aa'me Hoelala
Geen clip gevonden op YouTube, dus geen commentaar en cijfer (ik denk niet dat het de moeite is, het zal weer een carnavalsplaat zijn).
Ken je “Aa'me Hoelala” niet, Luc? Voor mijn gevoel werd je ermee dood gegooid begin 1980. En ook nu nog struikel je over de uitvoeringen op YouTube: Deze, en deze, en deze, en deze, en deze (houdt dat beeld van die laatste clip nog even vast).
Maar goed, misschien was deze in 1980 in België niet te horen en 13 jaar geleden op Youtube niet te zien.

Maar waar je dan wel rekening mee had kunnen houden was dat deze single een dubbel single is. De andere kant heet “Laat de Russen maar komen”. Nou zijn er tijden geweest dat dit nummer niet meer actueel was maar die tijden zijn inmiddels alweer voorbij. Het nummer kan nu zo weer gedraaid worden. Het Slavenkoor vind ik een uitstekende keuze vanwege de dubbelzinnige betekenis.

Dat doet mij denken aan een enorm populaire artiest in Nederland uit 1980. Wie kent hem nog?
Wim Kan, de grote cabaretier die vaak gebruik maakte van allerlei dubbelzinnigheden. Zijn Oudejaarsconference deed hij één keer per drie jaar maar dan had je ook wat. Ik keek daar echt naar uit. We zaten nog midden in de koude oorlog die elk moment warm kon worden. Op de vraag denk je dat de Russen komen zei hij bijvoorbeeld: Ik denk wel dat ze komen maar … één voor één.
Oké, nu niet meer zo actueel misschien, maar toen sloeg hij de spijker op zijn kop.

Terwijl ik destijds die Oudejaarsconference van 1979 op TV bekeek had ik op mijn schoot het gedrukte exemplaar van de top 100 van 1979 en de top 1000 van 1965 tot en met 1979 liggen die ik vers van de pers van mijn platenzaak had meegenomen. De lijstjes had ik inmiddels wel gezien. Nu trok de reclame mijn meeste aandacht. Doe Maar en Vader Abraham stonden erin.

Enkele weken later, begin februari, dus eigenlijk nu in dit topic, stond Wim Kan hoog in de LP top 50 met zijn Oudejaarsconference van 1979. Doe Maar was (nog) nergens te bekennen (op radio en TV) en Vader Abraham heel vaak. Vader Abraham zal het wel niet met me eens zijn.
Maar ik ben er zeker van dat zijn “Aa'me Hoelala” dagelijks voorbij kwam en dan reken ik ook zijn TV-optredens mee. Het was mij volkomen onduidelijk wat die Troelala was waar hij het over had. Hij zong erover in de derde persoon, het functioneert buiten je om en je hebt het soms een beetje.

Het zal ergens in februari 1980 geweest zijn dat ik besloot de plaat van Doe Maar in de platenzaak te beluisteren. In mijn gedrukte exemplaar was de hoes gecensureerd met een diagonale sticker “Doe Maar”. Maar in de winkel was die sticker er niet en zo ontblootte zich volledig een niet erg smakelijke hoes met in het midden een potloodventer in vol ornaat. Ik weet inmiddels nu dat deze man de voorloper was van Henny Vrienten die net als Vader Abraham eigenlijk Piet heet, maar dat wist ik in februari 1980 nog niet. Ik liep met die plaat naar de toonbank waar de koptelefoons hingen.

Daar stond een verkoopster die opvallend veel gelijkenis vertoonde met een langbenige uitvoering van Spetter Renée Soutendijk. Ze had een poedelachtige haardos, iets wat ze destijds een permanentje noemden. Ik gaf haar de plaat met de achterkant naar boven. Op die achterkant stond een foto twee priemende ogen..
“Graag wil ik deze plaat beluisteren” zei ik tegen haar. Zij draaide de plaat onmiddellijk om en schonk haar volle aandacht op de dickpic. Haar ogen kregen opvallend veel gelijkenis met de andere zijde van de hoes die inmiddels weer naar mij staarden.

“Welk nummer zullen we doen?” vroeg ze na enige tijd. Op zo’n vraag verschilden de employees van mijn platenzaak en ik van mening over klantvriendelijkheid. Zij vonden zich heel klantvriendelijk want het was in hun optiek niet de bedoeling dat je een hele kant van een plaat kon beluisteren, laat staan de hele plaat, er waren immers nog meer klanten die ook wilde luisteren. Ik vond het tegendeel want je moet voor het beoordelen van een plaat minimaal één kant hebben beluisterd en daar komt nog bij dat ik nimmer meer dan de helft van de vier koptelefoons bezet heb gezien.
Dus moest ik één keuze uit de nummers maken. Er stonden geen cijfers voor de tracks dus zei ik schamper zachtjes: “Doe maar euh… wees niet bang voor mijn lul”.

Niet lang daarna hoorde ik op mijn koptelefoon de gekozen track schallen die in muzikaal opzicht uit de jaren 50 leek te stammen. De tekst van het nummer kwam uit een hele andere tijd. Het viel mij op dat de zanger zijn leuter als een derde persoon behandelde die onafhankelijk van hem opereert alsof hij hem niet in de hand heeft. Tijdens het beluisteren kon ik het niet nalaten nog even naar die mooie blonde Spetter te kijken. Ondertussen zong Piet Dekker van Doe Maar op mijn koptelefoon: “Geef hem niet altijd zijn zin, hij hoeft er echt niet altijd in”.

Vanaf dat moment besloot ik mijn aandacht op de muur te vestigen. Daar hadden ze de hele Top 40 hangen. Mijn ogen vielen op Vader Abraham. Die had zijn ogen achter een lachend masker verborgen. Op dat moment zong Piet Dekker van Doe maar: “Al is het soms een stijve pik, hij is net zo lief als ik, lach erom en dan wordt 'ie wel weer krom”.

Sindsdien kan ik de Troelala van Vader Abraham alleen nog maar met één ding associëren. Vader Abraham zal het wel weer niet met me eens zijn.

Ik heb de LP van Doe Maar toch maar niet gekocht. Ik ging voor een andere LP met een foto die qua pose enige gelijkenis vertoonde met die van potloodventer Piet, maar verder duidelijk verschilde. Spetter zei nog bij het afrekenen van mijn nieuwste aanwinst: “Wat was die weer leuk, hè”.
Daarna liep ik naar buiten met de Oudejaarsconference 1979 van Wim Kan onder mijn arm.

50Tracks Top 40 1980 Week 05

01 - 01 - 04 - Tom Petty And The Heartbreakers - Refugee
02 - 03 - 03 - The Boomtown Rats - Someone's Looking At You
03 - 05 - 03 - J. Geils Band - Come Back
04 - 04 - 04 - The Special A.K.A. - Too Much Too Young (Live EP)
05 - 06 - 03 - Split Enz - i Got You
06 - 02 - 05 - The Romantics - What I Like About You
07 - 11 - 02 - Peter Gabriel - Games Without Frontiers
08 - ---- - 01 - Rush - The Spirit Of Radio
09 - 07 - 10 - The Clash - London Calling / Armagedeon Time
10 - 13 - 03 - Simple Minds - Changeling

11 - 14 - 03 - Blondie - Call Me
12 - 12 - 05 - Spizzenergi - Where's Captain Kirk?
13 - 08 - 11 - Dexy's Midnight Runners - Dance Stance / I'm Just Looking
14 - 17 - 03 - Elvis Costello And The Attractions - I Can't Stand Up For Falling Down
15 - 20 - 03 - Cult Hero (a.k.a. The Cure) - I'm A Cult Hero
16 - 18 - 03 - The Whispers - And The Beat Goes On
17 - 16 - 05 - Christopher Cross - Ride Like The Wind
18 - ---- - 01 - Foreigner - Love On The Telephone
19 - ---- - 01 - UB40 - King / Food for Thought
20 - 22 - 02 - Turbo - You Girl

21 - 26 - 02 - Pat Benatar - We Live For Love
22 - 09 - 12 - Robert Palmer - Can We Still Be Friends
23 - 19 - 05 - Barclay James Harvest - Love On The Line
24 - 10 - 11 - Journey - Too Late
25 - ---- - 01 - Rainbow - All Night Long
26 - ---- - 01 - Martha And The Muffins - Echo Beach
27 - ---- - 01 - Psychedelic Furs - Sister Europe
28 - 31 - 03 - Bauhaus - Dark Entries
29 - 36 - 02 - Joan Armatrading - Rosie
30 - 28 - 04 - Dan Hartman - Relight My Fire

31 - 32 - 03 - Roger McGuinn & Chris Hillman Feat. ene Clark - One More Chance
32 - 15 - 07 - The Nits - Tutti Ragazzi
33 - 37 - 02 - The Vapors - Turning Japanese
34 - 38 - 02 - Luxury - Green Hearts
35 - 21 - 09 - Aerosmith - Remember (Walking In The Sand)
36 - 25 - 10 - Toto - 99 (Ninety Nine)
37 - ---- - 01 - John Cougar - Small Paradise
38 - ---- - 01 - Mo-Dettes - White Mice
39 - ---- - 01 - The Beat - Don't Wait Up For Me
40 - 40 - 02 - Medium Medium - Them Or Me

50Tracks Polderpop Top 15 1980 Week 05

01 - 02 - 02 - Turbo - You Girl
02 - 01 - 08 - The Nits - Tutti Ragazzi
03 - 03 - 05 - Toontje Lager - Ja, Verrek
04 - 04 - 04 - Diesel - Down In The Silvermine
05 - ---- - 01 - Urban Heroes - Get It

06 - 07 - 03 - Herman Brood And His Wild Romance - Hot Shot
07 - 08 - 03 - SuperJones - Neon Light
08 - 10 - 03 - Kayak - Theme From Spetters (Lost Blue Of Chartres)
09 - 05 - 09 - Boeijen & Pennings - Verkeerd Om Terug Te Kijken
10 - 06 - 09 - Doe Maar - Ik Zou Het Willen Doen

11 - 09 - 05 - Ryder - Tonight
12 - 13 - 02 - Barrelhouse - Beware
13 - 14 - 02 - Margriet Eshuijs - I Could Never Leave You
14 - ---- - 01 - Spargo - You And Me
15 - ---- - 01 - Ice - Spring / Antares

Marzipaintree schreef:
Het viel mij op dat de zanger zijn leuter als een derde persoon behandelde die onafhankelijk van hem opereert alsof hij hem niet in de hand heeft.

Daar kan je de hele rest van de dag door met een glimlach verder

Week 5 1980

01 01 04 Christopher Cross-Ride like the wind 2x #1
02 02 08 Fleetwood Mac-Sara 1x #1
03 04 07 Positive Force-We got the funk
04 06 04 Simple Minds-Changeling
05 05 05 The Romantics-What I like about you
06 03 09 Michael Jackson-Off the wall
07 09 05 Billy Ocean-Are you ready?
08 10 03 The Whispers-And the beat goes on
09 16 02 Kool & The Gang-Too hot
10 07 11 Pink Floyd-Another brick in the wall 3x #1

11 13 03 The Specials-Too much too young
12 15 07 The Clash-London calling
13 08 12 Sheila & B.Devotion-Spacer 5x #1
14 19 02 Rupert Holmes-Him
15 NE 01 HERBIE HANCOCK-TELL EVERYBODY
16 12 09 Diana Ross-It's my house
17 20 02 Selecter-Three minute hero
18 NE 01 BLONDIE-CALL ME
19 18 05 Toto-99
20 14 08 Kiss-Magic touch

Weg:
Garland Jeffreys-Matador 5wkn (11)
Kenny Loggins-This is it 13wkn (3)

Net zoals bij een hoop anderen neemt ook hier Debbie Harry de telefoon op.
Herbie Hancock staat al weken bij Poeha en had ik daardoor ook al weken als tip, ik had dit nooit aan Hancock toebedeeld, het nummer herinnert mij aan Ben Liebrand mixen en aan een single van Madison Avenue, al gebruiken die helemaal niks van dit nummer.
vigil doet inmiddels ook mee in de jaren 80 en die had ooit een geweldig 1990 topic (1 van mijn favoriete muziekjaren) en daardoor dacht ik aan Hail hail rock 'n roll van Garland Jeffreys, een nummer waar ik een degelijke hekel aan heb, dus Matador wordt vandaag abrupt uit de top 20 verwijderd als straf voor deze abominatie 10 jaar later.

Jammer dat een nummer bestraft wordt voor het feit dat een ander nummer van diezelfde artiest zoveel negatieve emoties oproept. Matador blijft voor mij een prima song, evenals het prachtige album uit 1991 waar Hail Hail Rock 'N' Roll op staat, Don't Call Me Buckwheat.

Don't call me Jammer .

Matador is al uit de gezamenlijke dus veel effect hadden mijn punten niet gehad.
En jouw geliefde Toto is daardoor nog steeds 99% aanwezig op 19

pureshores schreef:
Daar kan je de hele rest van de dag door met een glimlach verder

Haha, ja, dat was ook het eerste wat ik dacht.
Hij beschuldigt zowel Vader Abraham als Doe Maar ervan, maar Marzipaintree weet zelf ook wel raad met dubbelzinnigheden

Wat opvalt in het geheel is dat er inmiddels open over wordt gezongen in plaats van bedekt.
Alleen die hoes van Doe Maar zou in de VS in 1980 niet gekund hebben en zelfs nu nog niet.
Ik vond het wel een leuk hebbedingetje.

Week 5 (2 februari)
01 (01) 09 Fiddler's Dram - Day Trip To Bangor (Didn't We Have a Lovely Time)/The Flash Lad #2
02 (05) 04 Wim Kersten En De Viltjes - Bloemetjesgordijn/We Moeten Met Z'n Allen (Zuinig Zijn)
03 (04) 07 Madness - My Girl/Stepping Into Line
04 (02) 09 The Clash - London Calling/Armagideon Time #1
05 (07) 08 Killing Joke - Nervous System/Turn To Red
06 (03) 10 Het Börker Trio - De Pieteröliekar/’t Gemak Giet Bovenal
07 (11) 04 Spizzenergi - Where's Captain Kirk?/Amnesia
08 (12) 04 The Romantics - What I Like About You/First In Line
09 (14) 06 Louise Goffin - Kid Blue/Long Distance
10 (09) 07 Emerson Lake & Palmer - Peter Gunn/Knife-Edge
11 (16) 03 Urbanus - Als Moeder Zong/Een Bakske Vol Met Stro
12 (06) 11 The Passions - Hunted/Oh No, It's You
13 (13) 08 Psycotic Pineapple - I Wanna Wanna Wanna Get Rid Of You/Ahead Of My Time
14 (21) 03 Tom Petty And The Heartbreakers - Refugee/It's Rainin' Again
15 (20) 03 The Specials - Too Much Too Young (EP: The Special A.K.A. Live!)
16 (10) 09 Fleetwood Mac - Sara/That’s Enough For Me
17 (28) 02 Peter Gabriel - Games Without Frontiers/The Start/I Don't Remember
18 (08) 12 Pink Floyd - Another Brick In the Wall Part 2/One Of My Turns #1
19 (24) 03 The Buggles - The Plastic Age/Island
20 (17) 08 Purple Hearts - Frustration/Extraordinary Sensations
21 (15) 08 Led Zeppelin - Fool In the Rain/Hot Dog
22 (29) 03 Simple Minds - Changeling/Premonition
23 (30) 02 Tygers Of Pan Tang - Don't Touch Me There/Burning Up/Bad Times
24 (31) 03 The Boomtown Rats - Someone's Looking At You/When The Night Comes
25 (34) 02 Queen - Save Me/Let Me Entertain You
26 (**) 01 Blondie - Call Me/(Instrumental)
27 (19) 10 Monty Python - Always Look On the Bright Side Of Life/Sonia Jones - Brian*
28 (**) 01 Willie Nelson - My Heroes Have Always Been Cowboys/Rising Star (Love Theme)
29 (39) 02 Bauhaus - Dark Entries/Untitled
30 (**) 01 Elvis Costello & The Attractions - I Can't Stand Up For Falling Down/Girls Talk*
31 (36) 02 The Jags - Woman's World/Dumb Blonde
32 (**) 01 Herman Brood & His Wild Romance - Hot Shot/Old Memories (Don't Pay My Liquor Bills)
33 (22) 13 Joe Jackson - I'm the Man/Come On #1
34 (27) 04 Peaches & Herb - I Pledge My Love/(I Want Us) Back Together
35 (**) 01 Twennynine Feat. Lenny White - Peanut Butter/Oh Sylvie
36 (18) 13 The Motels - Total Control/Love Don't Help #3
37 (**) 01 Sue Saad And The Next - Prisoner/I Want Him
38 (32) 02 Luxury - Green Hearts/One In A Million
39 (23) 07 Billy Preston & Syreeta - It Will Come In Time/Sock-It, Rocket
40 (**) 01 Imca Marina - Zwart Zwart Zwart/Vader's Been

Exit
(25) 05 Molly Hatchet - Flirtin' With Disaster/Gunsmoke
(26) 04 Earth Wind & Fire - Can't Let Go/Love Music
(33) 14 The Human League - Empire State Human/Introducing
(35) 08 J.J. Cale - Friday/Don’t Cry Sister
(37) 03 Barclay James Harvest - Love On the Line/Alright Down Get Boogie (Mu Ala Rusic)
(38) 02 38 Special - Rockin' Into the Night/Robin Hood
(40) 11 The Police - Walking On the Moon/Visions Of the Night

LucM schreef:
#27. Imca Marina - Zwart Zwart Zwart
Geen clip gevonden.

#29. Rita Corita - Ik Heb Geen Vrijer
Ook geen clip gevonden.

Die clips zijn er gelukkig tegenwoordig wel! Dat liedje van Rita is best aardig (cijfer: 7), maar zal mijn lijstje niet halen. Imca (cijfer: 7,5) doet dat wel.

Zou je voor carnaval én katholiek én woonachtig in Brabant of Limburg moeten zijn?
Ik was protestants geboren, woonde in de randstad.
Ik had wel familie die geëmigreerd was naar Brabant.
'Geweldig!' zei (....) 'jullie moeten het zelf eens komen zien!'
We gingen.
Mijn broer en ik kregen, net als mijn neefjes en nichtjes, een boerenkiel, een boerenpetje en een rode boerenzakdoek.
De kiel kreeg vilten rechthoeken met schunnige teksten en tekeningen opgenaaid.
Ik schaamde mij een ongeluk.
Op één van de tekeningen lag overduidelijk een naakte vrouw op een koekenpan. ''t Spettert de pan uit!' stond er bij.
Drie dagen lang stond het logeeradres volledig in het teken van het carnaval.
Drie dagen lang werd het in het dorp niet zo nauw genomen met drank, de goede zeden en waar men die dagen verbleef. Er waren optochten, kinderen dwaalden de hele dag ouderloos over straat.
Ik ken alle carnavalshits tussen 1969 en 1975 uit het hoofd.
Mijn ouders wilden er om begrijpelijke redenen geen Randstedelijke kinderen in de puberleeftijd hebben rondlopen, er kwam een einde aan.
Nooit meer behoefte gehad aan carnaval, heb het feest uiteindelijk ook nooit begrepen.

KAZTOR’S TOP 20:

1 - 1 SIMPLE MINDS - CHANGELING (4) (2x#1)
2 - 3 JON & VANGELIS - I HEAR YOU NOW (8)
3 - 5 FLEETWOOD MAC - SARA (5)
4 - 13 QUEEN - SAVE ME (3)
5 - 6 THE ROMANTICS - WHAT I LIKE ABOUT YOU (5)
6 - 7 BUGGLES - THE PLASTIC AGE (3)
7 - 10 TOM PETTY & THE HEARTBREAKERS - REFUGEE (3)
8 - 2 THE POLICE - WALKING ON THE MOON (11) (3x#1)
9 - 11 PETER GABRIEL - GAMES WITHOUT FRONTIERS (2)
10 - - RUSH - THE SPIRIT OF RADIO (1)
11 - 14 JOAN ARMATRADING - ROSIE (2)
12 - 15 ELVIS COSTELLO & THE ATTRACTIONS - I CAN’T STAND UP FOR FALLING DOWN (2)
13 - - MARTHA & THE MUFFINS - ECHO BEACH (1)
14 - 4 THE CLASH - LONDON CALLING / ARMAGIDEON TIME (10) (2x#1)
15 - - BLONDIE - CALL ME (1)
16 - 9 PARLIAMENT - THEME FROM THE BLACK HOLE (3)
17 - 18 THE SPECIALS - TOO MUCH TOO YOUNG (THE SPECIAL A.K.A. LIVE EP) (2)
18 - 19 MADNESS - MY GIRL (2)
19 - - TOTO - ST. GEORGE AND THE DRAGON (1)
20 - - BOOMTOWN RATS - SOMEONE’S LOOKING AT YOU (1)

Gesneuveld:
CLIFF RICHARD - CARRIE
GARLAND JEFFREYS - MATADOR
THE BEAT - TEARS OF A CLOWN
ELLEN FOLEY - WHAT’S A MATTER BABY
THE POLICE - BRING ON THE NIGHT (3)

Het is dringen aan de poort van m’n Top 20, dat zelfs nog met 5 binnenkomers.

Met het album Moving Pictures zou RUSH echt op commercieel vlak doorbreken, maar met THE SPIRIT OF RADIO en het bijbehorende album PERMANENT WAVES is de formule van hun jaren ‘80-aanpak al ruimschoots te horen. SPIRIT wappert onbevreesd alle kanten op (we krijgen zelfs wat reggae te horen!), maar bij de mannen van RUSH staat alles natuurlijk als een huis.

MARTHA en haar MUFFINS hebben met ECHO BEACH een single die met terugwerkende kracht als een new wave-klassieker bestempeld zou worden. Verder dan een tipnotering zou dit niet komen, maar we weten wel beter.

Was BLONDIE’S CALL ME toen al uit?
Voor zover ik weet stond het pas in de zomer in de Top 40 en is het een bonustrack op een cd-versie van Autoamerican, het album ná Eat To The Beat en daar zijn we nog niet klaar mee (Atomic). Hoe zit dit?
Hoe dan ook, een klassieker, al dan wel duidelijk gebaseerd op de riff van Black Sabbath’s Children Of The Grave.

TOTO zou in Nederland helemaal geen potten breken met ST. GEORGE, maar dit vind ik een fantastische plaat, beter dan de voorganger 99.

En SOMEONE’S LOOKING AT YOU van onze Ierse ratten vind ik ook beter dan I Don’t Like Mondays.
Veel beter zelfs!

Deze gaat het bij mij niet halen, maar wellicht wel iets voor musician en sommige anderen hier:

https://www.youtube.com/watch?v=yFe5fr9s9O4

Met Mick Fleetwood op drums, Bob Welch op gitaar en artwork van Lindsay Buckingham een stevige Fleetwood Mac-connectie. En in de jaren '90 nog gecoverd door Shola Ama (tot voor kort dacht ik eigenlijk dat dat het origineel was).

herman schreef:
Deze gaat het bij mij niet halen, maar wellicht wel iets voor musician en sommige anderen hier:

Met Mick Fleetwood op drums, Bob Welch op gitaar en artwork van Lindsay Buckingham een stevige Fleetwood Mac-connectie. En in de jaren '90 nog gecoverd door Shola Ama (tot voor kort dacht ik eigenlijk dat dat het origineel was).
Bij een niet nader te noemen "andere" staat hij er zelfs al voor de 2e week in, nu op #12.

herman schreef:

Fraai gevonden!
Ik heb altijd gedacht dat het origineel bij Randy Crawford hoorde.
Fleetwood Mac fanaten weten dat het nummer ook is terug te vinden om het I'm not me solo-album van Mick Fleetwood uit 1983 You might need somebody

herman schreef:

Wow! Deze zag ik ook niet aankomen. Achteraf bedenk ik me dat ook Randy Crawford veel (vaak minder bekende) covers opnam, maar ook in dit geval ging ik er altijd van uit dat zij de originele versie van You might need somebody zong. Mooie ontdekking! Blijkt in de VS nog in de Billboard Hot 100 te hebben gestaan, zo lees ik op Wikipedia.

En Turley Richards (echte naam: Richard Turley) blijkt een blinde muzikant te zijn die al actief was sinds eind jaren vijftig. Het album Therfu uit 1979, met daarop You might need somebody, was zo'n beetje zijn laatste muzikale wapenfeit op een geluidsdrager. Het is overigens een compositie van de bekende Amerikaanse songwriter Tom Snow.

Randy Crawford moet wel naar het album van Turley geluisterd hebben, want ze nam - eveneens voor haar plaat Secret Combination - ook het nummer When I lose my way op. Dat nummer is wél geschreven door Turley Richards.

gaucho schreef:
Mooie ontdekking! Blijkt in de VS nog in de Billboard Hot 100 te hebben gestaan, zo lees ik op Wikipedia.
De reden waarom ik het nummer al had opgenomen in mijn weeklijst.
Maar het Fleetwood Mac aandeel was mij ook onbekend. Leuk feit, aangedragen door herman.

Week 5

1. The Clash - London Calling
2. The Psychedelic Furs - We Love You
3. Pretenders - Brass in Pocket
4. Simple Minds - The Changeling
5. Blondie - Call Me
6. The dB’s - Black and White
7. John Foxx - Underpass
8. Spizzenergi - Where's Captain Kirk?
9. Mo-Dettes - White Mice
10. The Damned - I Just Can't Be Happy Today

11. The Vapors - Turning Japanese
12. Madness - My Girl
13. Bauhaus - Dark Entries
14. Luxury - Green Hearts/One In A Million
15. Marianne Faithfull - Broken English
16. The Sound - Coldbeat
17. Fad Gadget - Ricky's Hand
18. Split Enz - I Got You
19. Psychedelic Furs - Sister Europe NEW
20. Orange Juice - Falling and Laughing / Moscow Olympics NEW

kaztor schreef:

Voor zover ik weet stond het pas in de zomer in de Top 40 en is het een bonustrack op een cd-versie van Autoamerican, het album ná Eat To The Beat en daar zijn we nog niet klaar mee (Atomic). Hoe zit dit?

Kwam van een soundtrack van de film American Gigolo met Richard Gere. De soundtrack is gemaakt door Giorgio Moroder die ook mee schreef (en uiteraard produceerde) aan het nummer. Daardoor hoorde het dus bij de film en niet bij een album van Blondie.

gaucho schreef:
Marzipaintree weet zelf ook wel raad met dubbelzinnigheden
Ik hou van dubbelzinnigheden maar ik hou niet van ogenschijnlijk ongelezen dubbelzeggingen die ondubbelzinnig binnen dit topic beschreven zijn:
Marzipaintree schreef:
Nieuwkomers USA Top 100 week 04 -1980
29 26-01-80 You might need somebody - Turley Richards
gaucho schreef:
Mooie ontdekking! Blijkt in de VS nog in de Billboard Hot 100 te hebben gestaan, zo lees ik op Wikipedia.

Marzipaintree schreef:
09 ( --- ) 01 Christopher Cross - Ride Like The Wind - Warner Bros., USA
15 ( --- ) 01 Blondie - Call Me - Chrysalis, USA
Uiteindelijk verloor die het daar van mijn twee na hoogste binnenkomer (nr. 15) anders was het een nummer 1 geworden.
kaztor schreef:
Ik had Turley ook al in het vizier dankzij poeha en hij komt komende week ook bij mij binnen op nr. 34.
Call me kwam op 16 februari 1980 binnen in de Amerikaanse charts gelijk met "slowburner" Ride like the wind en Blondie zal hiermee op 20 april 1980 de nummer 1 positie bereiken.
Ik zal dus over een paar weken toch weer in herhaling vallen als ik de Amerikaanse nieuwkomers publiceer.

De Music Meter Top 20 van 02-02-1980, week 5
https://images.45cat.com/tom-petty-and-the-heartbreakers-refugee-1980-12-s.jpg

01 (04) 03 Refugee - Tom Petty and the Heartbreakers (127) +28
02 (05) 03 Changeling - Simple Minds (105) +14
03 (03) 05 What I like about you - Romantics (104) -3
04 (02) 08 Sara - Fleetwood Mac (93) -17
05 (01) 10 London Calling - The Clash (88) -25
06 (10) 02 Too much too young - Specials (75) +21
https://images.45cat.com/peter-gabriel-games-without-frontiers-charisma-11-s.jpg

07 (----) 01 Games without frontiers - Peter Gabriel (69)
08 (06) 08 I hear you now - Jon & Vangelis (59) -16
09 (07) 04 Peter gunn (live) - Emerson, Lake & Palmer (55) -7
10 (13) 02 The Plastic age - The Buggles (53) +7
11 (15) 02 I got you - Split enz (51) +11
12 (11) 04 Ride like the wind - Christopher Cross (50) -2
13 (08) 04 My girl - Madness (50) -11
14 (----) 01 Call me - Blondie
15 (20) 02 Someone's looking at you - Boomtown Rats (47) +11
16 (14) 03 Are you ready - Billy Ocean (41) -1
17 (17) 02 Where's captain Kirk? - Spizzenergi (40) +2
18 (18) 02 We love you - Psychedelic Furs (37) 0
19 (----) 01 Echo Beach - Martha & The Muffins (37)
20 (----) 01 Save me - Queen (36)

Verdwenen:

Matador - Garland Jeffreys
Spacer - Sheila & the B. Devotion
Another brick in the wall part 2 - Pink Floyd
Relight my fire - Dan Hartman

MusicMeter Top 20 - 1980

Dank allen weer voor alle lijsten voor week 5 over het jaar 1980!
50tracks, ranboy, Justus18, pureshores, herman (lijstje vorige week), Marzipaintree, kaztor, johan de witt, Poeha en vigil

Gastspeler: gaucho
Supporter: luigifort

Volgende week is het carnaval en in onze lijst is 'Bloemetjesgordijn' van Wim Kersten de eerst hit die we terug vinden, op nummer 37.
En dan hadden we een lange aanwezigheid van Spacer en Another Brick in the Wall. Beide nummers verdwijnen dan vandaag.

London calling is nu met 10 weken de langst genoteerde plaat, moest wel wat posities opgeven, staat nu op 5. Sara en I hear you now staan dan nog 8 weken genoteerd. En voor de rest hebben we een hele jonge lijst, net als wijzelf.
Dat geldt ook voor de nieuwe nummer 1.

Echo Beach van Martha & The Muffins is gelijk het meest bekende nummer van de band, de zang lijkt een beetje op die van Blondie, die het zelf probeert met Call me. Hoe het resultaat in onze lijst ook, het was internationaal één van de grootste hits van het jaar.

Peter Gabriel vestigde zijn naam met zijn derde solo album. Een mooie single ook maar Gabriel fans zijn album fanaten en dus geen groot hitsucces voor Games without frontiers. Wel een mooie titel.

En voorzichtig laat Queen weer van zich horen. De band heeft in onze lijst behoorlijke reputatieschade opgelopen maar ik dacht zelf dat Save me nog wel een redelijk oud-Queen geluid herbergde. Het is in ieder geval een stuk beter dan de vorige.

musician schreef:

Peter Gabriel vestigde zijn naam met zijn derde solo album. Een mooie single ook maar Gabriel fans zijn album fanaten en dus geen groot hitsucces voor Games without frontiers. Wel een mooie titel.

Misschien een mooie titel, maar niet echt bedacht door Peter Gabriel. Sterker nog, Games without frontiers is de Engelse versie van ons Spel zonder grenzen, mateloos populair op onze TV in die jaren. Het koor zingt overigens steeds de Franse titel Jeux sans Frontières. In de tekst maakt Peter het spel belachelijk (of misschien meer de manier waarop we in Europa met elkaar omgaan); in het eerste couplet komen een hoop namen langs, die steeds verwijzen naar het land waar die namen vandaan komen:

Hans plays with Lotte, Lotte plays with Jane
Jane plays with Willy, Willy is happy again
Suki plays with Leo, Sacha plays with Britt
Adolf builds a bonfire, Enrico plays with it

Er is weinig fantasie nodig om in die laatste regel een verwijzing naar de Tweede Wereldoorlog te zien...

musician schreef:

Bovendien was het wel degelijk een grote hit. Althans in Engeland, waar het tot de vierde plaats kwam. Daarmee is het in zijn vaderland zijn grootste hit, samen met Sledgehammer, dat op dezelfde positie piekte. In Canada kwam het ook in de top 10, maar in de VS haalde het amper de eerste 50. En bij ons deed het nummer helaas helemaal niets, al kan ik me wel radio-airplay herinneren.

Het viel me tijdens zijn laatste concertreeks op dat hij het nummer niet speelde. Dat vond ik opvallend, omdat ik wist dat het in Engeland een forse hit was. Maar misschien was de setlist wel een beetje per land aangepast. Overigens dacht ik dacht ook Kate Bush in het nummer te horen was; Wikipedia bevestigt dat.

Oh suf, mijn lijstje vergeten te plaatsen.

Gelukkig is er dan een vangnet

Toch nog even mijn lijst plaatsen:

05 04 AW
01 05 02 Martha and the Muffins - Echo Beach #1
02 01 11 The Clash - London Calling / Armagideon Time #9
03 02 07 Dan Hartman - Relight My Fire
04 04 18 Talking Heads - Life During Wartime
05 03 14 The Psychedelic Furs - We Love You
06 06 09 Fleetwood Mac - Sara
07 09 08 Chic - My Feet Keep Dancing
08 14 03 Simple Minds - Changeling
09 13 04 Blondie - The Hardest Part
10 07 08 Cliff Richard - Carrie
11 12 07 Mo-Dettes - White Mice
12 08 10 The Ritchie Family - Put Your Feet To The Beat
13 19 02 The dB's - Black and White
14 30 02 Marianne Faithfull - Broken English
15 10 20 The Slits - Typical Girls
16 ** 01 The Psychedelic Furs - Sister Europe
17 15 03 Tom Petty and the Heartbreakers - Refugee
18 ** 01 Blondie - Call Me
19 11 09 Destination - Move On Up (Suite)
20 18 08 Madness - My Girl
21 22 07 Jean Carn - My Love Don't Come Easy
22 ** 01 The Selecter - Three Minute Hero
23 29 02 Bob Marley & The Wailers - So Much Trouble in the World
24 32 02 The Specials - Too Much Too Young
25 ** 01 Fad Gadget - Ricky's Hand
26 17 07 Don Armando's 2nd Ave. Rhumba Band - I'm an Indian, Too / Deputy of Love
27 16 12 Pretenders - Brass In Pocket
28 20 07 The B-52's - 52 Girls
29 23 03 Golden Flamingo Orchestra - The Guardian Angel Is Watching Over Us
30 ** 01 Joan Armatrading - Rosie
31 34 02 Sandy Samuel - (I Like) Sado-Music
32 28 03 The Sound - Coldbeat
33 35 02 Casino Music - Faites le Proton
34 ** 01 Split Enz - I Got You
35 ** 01 Linda Ronstadt - How Do I Make You
36 ** 01 The Korgis - I Just Can't Help It
37 ** 01 The Bodies - Art Nouveau
38 ** 01 UB40 - King / Food For Thought
39 ** 01 Peter Gabriel - Games Without Frontiers
40 40 02 Bauhaus - Dark Entries

herman schreef:

Dank! Ik heb ‘m in m’n tiplijst.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:27 uur

geplaatst: vandaag om 20:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.