Muziek / Toplijsten en favorieten / 1982 - Tipparade-, singles- en eigen lijsten/besprekingen
zoeken in:
0
geplaatst: 19 september 2012, 21:52 uur
Musician's Top 15 van 22 september 1968:
01 (01) 02 All along the watchtower - Jimi Hendrix
02 (02) 04 Hey jude - The Beatles
03 (04) 04 Street fighting man - Rolling Stones
04 (05) 04 Windows of my eyes - Cuby & The Blizzards
05 (03) 08 In-a-gadda-da-vida - Iron Butterfly
06 (---) 01 White room - The Cream
07 (06) 05 Voices in the sky - Moody blues
08 (09) 03 Yesterday has gone - Cupid's Inspiration
09 (13) 02 I've got dreams to remember - Otis Redding
10 (08) 05 Ice in the sun - Status quo
11 (11) 04 Special care - Buffalo Springfield
12 (14) 02 Jesamine - Casuals
13 (---) 01 Open my eyes - Nazz
14 (---) 01 Elenore - The Turtles
15 (---) 01 When the train comes back - Chicken Shack
En verdwenen zijn Deep Purple, Mary Hopkin, Blue Cheer en The Who
The Turtles zijn bekend geworden met Happy together. Hun tweede grote hit was uiteindelijk Elenore uit 1968.
Chicken shack, de legendarische blues band rond pianiste Christine Perfect had in het najaar een tweede single van de LP 40 Blue Fingers, Freshly Packed and Ready to Serve.
Maar Nazz en natuurlijk vooral The Cream zijn deze week de blikvangers.
Veel beter dan White room zijn we ze dit jaar nog niet tegengekomen. Dat wordt nog een leuk gevecht met Jimi Hendrix, volgende week.
01 (01) 02 All along the watchtower - Jimi Hendrix
02 (02) 04 Hey jude - The Beatles
03 (04) 04 Street fighting man - Rolling Stones
04 (05) 04 Windows of my eyes - Cuby & The Blizzards
05 (03) 08 In-a-gadda-da-vida - Iron Butterfly
06 (---) 01 White room - The Cream
07 (06) 05 Voices in the sky - Moody blues
08 (09) 03 Yesterday has gone - Cupid's Inspiration
09 (13) 02 I've got dreams to remember - Otis Redding
10 (08) 05 Ice in the sun - Status quo
11 (11) 04 Special care - Buffalo Springfield
12 (14) 02 Jesamine - Casuals
13 (---) 01 Open my eyes - Nazz
14 (---) 01 Elenore - The Turtles
15 (---) 01 When the train comes back - Chicken Shack
En verdwenen zijn Deep Purple, Mary Hopkin, Blue Cheer en The Who
The Turtles zijn bekend geworden met Happy together. Hun tweede grote hit was uiteindelijk Elenore uit 1968.
Chicken shack, de legendarische blues band rond pianiste Christine Perfect had in het najaar een tweede single van de LP 40 Blue Fingers, Freshly Packed and Ready to Serve.
Maar Nazz en natuurlijk vooral The Cream zijn deze week de blikvangers.
Veel beter dan White room zijn we ze dit jaar nog niet tegengekomen. Dat wordt nog een leuk gevecht met Jimi Hendrix, volgende week.
0
geplaatst: 20 september 2012, 01:36 uur
Eventjes een belangrijke melding: Als ik m'n Top 15 nog had pakte White Room onmiddellijk de #1-positie.

0
geplaatst: 20 september 2012, 09:16 uur
Top 20 van 23-09-1968
01 (01) 04 Street Fighting Man - The Rolling Stones
02 (04) 04 Hey Jude – The Beatles
03 (03) 04 Windows Of My Eyes - Cuby & The Blizzards
04 (11) 02 All Along The Watchtower – The Jimi Hendrix Experience
05 (02) 07 Everybody's Talkin' – Nilsson
06 (05) 09 In-A-Gadda-Da-Vida - Iron Butterfly
07 (---) 01 White Room - Cream
08 (04) 06 Turn Over – Les Goths
09 (07) 07 The Weight – The Band
10 (08) 07 I Say A Little Prayer – Aretha Franklin
11 (11) 06 Magic Bus – The Who
12 (09) 08 Voices in the sky - The Moody Blues
13 (12) 08 Time Has Come Today - The Chambers Brothers
14 (13) 04 Soul Limbo - Booker T. and The MG's
15 (19) 02 A Day Without Love – Love Affair
16 (15) 03 Yesterday has gone - Cupid's Inspiration
17 (16) 06 Alouette - Gilles Dreu
18 (---) 01 Open my eyes - Nazz
19 (---) 01 Jesamine - Casuals
20 (16) 05 Hugh Masekela - Grazing In The Grass
Nieuw op 07: White Room van Cream is een van de meest memorabele nummers uit de jaren zestig. De tekst op dit nummer is, zoals zoveel nummers in die jaren totaal totaal geschift, maar is niet storend. Cream was een van de eerste supergroepen, met als boegbeeld Clapton. Bruce en Baker stonden in de schaduw bij Clapton, maar waren ook fantastische muzikanten. Het gebruik van de wah wah maakte zijn opwachting en de zang is opvallend krachtig op dit nummer. Cijfer: 9,5
01 (01) 04 Street Fighting Man - The Rolling Stones
02 (04) 04 Hey Jude – The Beatles
03 (03) 04 Windows Of My Eyes - Cuby & The Blizzards
04 (11) 02 All Along The Watchtower – The Jimi Hendrix Experience
05 (02) 07 Everybody's Talkin' – Nilsson
06 (05) 09 In-A-Gadda-Da-Vida - Iron Butterfly
07 (---) 01 White Room - Cream
08 (04) 06 Turn Over – Les Goths
09 (07) 07 The Weight – The Band
10 (08) 07 I Say A Little Prayer – Aretha Franklin
11 (11) 06 Magic Bus – The Who
12 (09) 08 Voices in the sky - The Moody Blues
13 (12) 08 Time Has Come Today - The Chambers Brothers
14 (13) 04 Soul Limbo - Booker T. and The MG's
15 (19) 02 A Day Without Love – Love Affair
16 (15) 03 Yesterday has gone - Cupid's Inspiration
17 (16) 06 Alouette - Gilles Dreu
18 (---) 01 Open my eyes - Nazz
19 (---) 01 Jesamine - Casuals
20 (16) 05 Hugh Masekela - Grazing In The Grass
Nieuw op 07: White Room van Cream is een van de meest memorabele nummers uit de jaren zestig. De tekst op dit nummer is, zoals zoveel nummers in die jaren totaal totaal geschift, maar is niet storend. Cream was een van de eerste supergroepen, met als boegbeeld Clapton. Bruce en Baker stonden in de schaduw bij Clapton, maar waren ook fantastische muzikanten. Het gebruik van de wah wah maakte zijn opwachting en de zang is opvallend krachtig op dit nummer. Cijfer: 9,5
0
geplaatst: 20 september 2012, 21:59 uur
Musician's Alternatieve Veronica Top 20 van 21 september 1968:
01 (06) 02 Hey Jude - Beatles
02 (01) 05 I've gotta get a message to you - Bee gees
03 (03) 05 Yesterday has come - Cupid's inspiration
04 (02) 07 Fire - Arthur Brown
05 (---) 01 Street fiighting man - Rolling stones
06 (04) 06 America - The Nice
07 (08) 04 Ice in the sun - Status quo
08 (07) 06 Rain and tears - Aphrodite's child
09 (05) 10 MacArthur park - Richard Harris
10 (10) 04 Classical gas - Mason Williams
11 (11) 06 Lady willpower - Gary Puckett & The Union Gap
12 (14) 03 People got to be free - The Rascals
13 (09) 07 Hello, I love you - The Doors
14 (15) 04 Gotta see Jane - R. Dean Taylor
15 (19) 02 On the road again - Canned heat
16 (16) 03 I say a little prayer - Aretha Franklin
17 (20) 02 Those were the days - Mary Hopkin
18 (---) 01 Only one woman - The Marbles
19 (18) 03 Don't you cry for a girl - The Shoes
20 (---) 01 King Croesus - World of Oz
Dat nummer van World of Oz zei mij eigenlijk helemaal niets maar ik vond het na een keer afluisteren bij nader inzien toch niet onaardig.
Deze week waren er vier nieuwe binnenkomers in de Veronica Top 40. De vierde, This rose in my hand van de Tee Set haalde mijn lijst niet.
Wel uiteraard de Rolling Stones, die in de Top 40 binnenkwamen op 13. Heel behoorlijk. Toch zag ik dat in de Amerikaanse lijst de Stones met dit nummer niet hoger zullen komen dan 48. Wonderlijk, die wegen van de Amerikanen.
01 (06) 02 Hey Jude - Beatles
02 (01) 05 I've gotta get a message to you - Bee gees
03 (03) 05 Yesterday has come - Cupid's inspiration
04 (02) 07 Fire - Arthur Brown
05 (---) 01 Street fiighting man - Rolling stones
06 (04) 06 America - The Nice
07 (08) 04 Ice in the sun - Status quo
08 (07) 06 Rain and tears - Aphrodite's child
09 (05) 10 MacArthur park - Richard Harris
10 (10) 04 Classical gas - Mason Williams
11 (11) 06 Lady willpower - Gary Puckett & The Union Gap
12 (14) 03 People got to be free - The Rascals
13 (09) 07 Hello, I love you - The Doors
14 (15) 04 Gotta see Jane - R. Dean Taylor
15 (19) 02 On the road again - Canned heat
16 (16) 03 I say a little prayer - Aretha Franklin
17 (20) 02 Those were the days - Mary Hopkin
18 (---) 01 Only one woman - The Marbles
19 (18) 03 Don't you cry for a girl - The Shoes
20 (---) 01 King Croesus - World of Oz
Dat nummer van World of Oz zei mij eigenlijk helemaal niets maar ik vond het na een keer afluisteren bij nader inzien toch niet onaardig.
Deze week waren er vier nieuwe binnenkomers in de Veronica Top 40. De vierde, This rose in my hand van de Tee Set haalde mijn lijst niet.
Wel uiteraard de Rolling Stones, die in de Top 40 binnenkwamen op 13. Heel behoorlijk. Toch zag ik dat in de Amerikaanse lijst de Stones met dit nummer niet hoger zullen komen dan 48. Wonderlijk, die wegen van de Amerikanen.
0
geplaatst: 22 september 2012, 02:19 uur
38 37 AW
01 --- 01 The Lollipop Shoppe -You Must Be A Witch
02 01 02 Jimi Hendrix - All Along The Watchtower
03 02 08 The Who - Magic Bus
04 04 11 Dusty Springfield - I Close My Eyes And Count to Ten
05 06 02 Mary Hopkin - Those Were The Days
06 05 04 Rolling Stones - Street Fighting Man
07 03 04 Beatles - Revolution
08 07 07 Sergio Mendes - Fool on the Hill
09 12 03 The Electric Flag - Groovin' is Easy
10 --- 01 Cream - White Room
11 09 02 Nazz - Open My Eyes
12 08 08 Aretha Franklin - I Say A Little Prayer
13 10 07 Deep Purple - Hush
14 11 05 Dionne Warwick - (There's) Always Something There to Remind Me
15 14 11 Laura Nyro - Eli's Comin'
Er zijn van die momenten dat je even een vreugdesprongetje maakt als je een nieuw nummer hoort. Dat had ik met You Must Be a Witch van The Lollipop Shoppe, een fantastische, gevaarlijke garagerockplaat die mij nog te pakken heeft voordat in de laatste minuut het gas erop gaat. Wat een ontdekking.
De andere nieuwe binnenkomer is van Cream, het klassieke White Room. Ook een geweldig nummer natuurlijk.
Les Goths en de Stones (Jumpin' Jack Flash) hebben plaats moet maken. Die laatste overigens pas na 17 weken en een puntenaantal van maarliefst 175. Wellicht dat Dusty daar nog overheen gaat, maar tot nu toe is het de grootste hit in mijn charts.
01 --- 01 The Lollipop Shoppe -You Must Be A Witch
02 01 02 Jimi Hendrix - All Along The Watchtower
03 02 08 The Who - Magic Bus
04 04 11 Dusty Springfield - I Close My Eyes And Count to Ten
05 06 02 Mary Hopkin - Those Were The Days
06 05 04 Rolling Stones - Street Fighting Man
07 03 04 Beatles - Revolution
08 07 07 Sergio Mendes - Fool on the Hill
09 12 03 The Electric Flag - Groovin' is Easy
10 --- 01 Cream - White Room
11 09 02 Nazz - Open My Eyes
12 08 08 Aretha Franklin - I Say A Little Prayer
13 10 07 Deep Purple - Hush
14 11 05 Dionne Warwick - (There's) Always Something There to Remind Me
15 14 11 Laura Nyro - Eli's Comin'
Er zijn van die momenten dat je even een vreugdesprongetje maakt als je een nieuw nummer hoort. Dat had ik met You Must Be a Witch van The Lollipop Shoppe, een fantastische, gevaarlijke garagerockplaat die mij nog te pakken heeft voordat in de laatste minuut het gas erop gaat. Wat een ontdekking.
De andere nieuwe binnenkomer is van Cream, het klassieke White Room. Ook een geweldig nummer natuurlijk. Les Goths en de Stones (Jumpin' Jack Flash) hebben plaats moet maken. Die laatste overigens pas na 17 weken en een puntenaantal van maarliefst 175. Wellicht dat Dusty daar nog overheen gaat, maar tot nu toe is het de grootste hit in mijn charts.
0
geplaatst: 22 september 2012, 10:19 uur
Week 38 van 1968.
8. The Equals - Giddy Up A Ding Dong
Duidelijk de zwakste van hun hits, het komt mij te niemendallerig en te ongeïnspireerd over, het is tenslotte een cover waar ze niets aan toevoegen.
Cijfer: 4
10. Frank Sinatra - My Way Of Life
Ik dacht eerst dat het die evergreen betrof maar het is een ander nummer dat mij onbekend is (vreemd dat My Way geen hit werd). Als crooner is hij onovertroffen, het nummer zelf en meer bepaald de tekst doet mij minder en het is te overgeproduceerd.
Cijfer: 6
11. The Band - The Weight
The Band keert terug naar de roots van de popmuziek met een beetje folk, een beetje country, een beetje blues en een beetje soul en dat in een eigen stijl gegoten. Klinkt authentiek met prima vocalen en piano en tegelijk tijdloos. Hun eerste 2 albums zijn ook zeker de moeite waard.
Cijfer: 9
14. Ria Valk - Dansen Met Jou
Hier ben ik niet gauw geneigd om op te dansen. Dit klinkt als een ouderwets clichématig carnavalsdeuntje.
Cijfer: 3,5
Frans Krassenburg - I've Changed My Mind Just In Time
Geen clip gevonden
17. Marvin Gaye & Tammi Terrell - You're All I Need To Get By
Marvin Gaye vind ik één van de mooiste soulstemmen hebben en die van Tammi Terrell past er goed bij. Niet zijn beste song maar wel vakkundig gebracht en geproduceerd.
Cijfer: 7,5
18. Shocking Blue - Lucy Brown Is Back In Town
Hun eerste single en het succes moest nog komen. Toen nog zonder Mariska Veres en deze band klonk nog wat gezichtloos al is het een aardig deuntje met leuke sax-intermezzo's.
Cijfer: 6,5
19. De Wilpie's met Orkest Gaby Dirne - Het Vissertje Uit De Biesbosch
Geen clip gevonden.
20. Fleetwood Mac - Need Your Love So Bad
Wij eindigen weer met een klassieker. Sfeervolle bluessong mede door de subtiele toevoeging van violen met de zang en gitaar van Peter Green in een glansrol.
Duidelijk de zwakste van hun hits, het komt mij te niemendallerig en te ongeïnspireerd over, het is tenslotte een cover waar ze niets aan toevoegen.
Ik dacht eerst dat het die evergreen betrof maar het is een ander nummer dat mij onbekend is (vreemd dat My Way geen hit werd). Als crooner is hij onovertroffen, het nummer zelf en meer bepaald de tekst doet mij minder en het is te overgeproduceerd.
Cijfer: 6
The Band keert terug naar de roots van de popmuziek met een beetje folk, een beetje country, een beetje blues en een beetje soul en dat in een eigen stijl gegoten. Klinkt authentiek met prima vocalen en piano en tegelijk tijdloos. Hun eerste 2 albums zijn ook zeker de moeite waard.
Hier ben ik niet gauw geneigd om op te dansen. Dit klinkt als een ouderwets clichématig carnavalsdeuntje.
Cijfer: 3,5
Geen clip gevonden
Marvin Gaye vind ik één van de mooiste soulstemmen hebben en die van Tammi Terrell past er goed bij. Niet zijn beste song maar wel vakkundig gebracht en geproduceerd.
Hun eerste single en het succes moest nog komen. Toen nog zonder Mariska Veres en deze band klonk nog wat gezichtloos al is het een aardig deuntje met leuke sax-intermezzo's.
Cijfer: 6,5
Geen clip gevonden.
20. Fleetwood Mac - Need Your Love So Bad
Wij eindigen weer met een klassieker. Sfeervolle bluessong mede door de subtiele toevoeging van violen met de zang en gitaar van Peter Green in een glansrol.
0
geplaatst: 22 september 2012, 11:05 uur
herman schreef:
(embed)
(embed)
Way to go, Herman!
Dit is er een die in de Tipparade een onvervalste 10 zou krijgen!
Vooral de momenten na het refrein waarin de hele handel weer even stilvalt om de spanning weer op te bouwen gaan er hier in als koek. De beklemmende vocalen passen er perfect bij.
Een pareltje dat me eigenlijk aanzet om een compilatie te maken van dit soort obscure vondsten.

Nu we het toch over 1968 hebben, wat denken jullie hier van?

0
geplaatst: 22 september 2012, 11:33 uur
Is ook prachtig.
Lekker stevig allemaal. The Lollipop shoppe heet nu The Weeds en de titel van het album is The Lollipop Shoppe, als ik de Wiki en Amazon mag geloven.
Er valt maar weinig over terug te vinden, noteringen in een hitlijst al helemaal niet.
Lekker stevig allemaal. The Lollipop shoppe heet nu The Weeds en de titel van het album is The Lollipop Shoppe, als ik de Wiki en Amazon mag geloven.
Er valt maar weinig over terug te vinden, noteringen in een hitlijst al helemaal niet.
0
geplaatst: 22 september 2012, 11:33 uur
Ranboy Top 15 week 38 van 22 september 1968
w38 w37 aw titel - artiest
1 3 4 Street fightin' man - The Rolling Stones
2 1 8 I say a little prayer - Aretha Franklin
3 4 4 Hey Jude - The Beatles
4 2 7 Everybody's talkin' - Nilsson
5 5 6 Jesamine - The Casuals
6 -- 1 White room - The Cream
7 11 2 All along the watchtower - Jimi Hendrix Experience
8 7 6 Dream a little dream of me - Mama Cass
9 -- 1 Elenore - The Turtles
10 10 3 Only one woman - The Marbles
11 8 5 Window of my eyes - Cuby & the Blizzards
12 12 5 The weight - The Band
13 9 6 Voices in the sky - The Moody Blues
14 6 12 Tuesday afternoon - The Moody Blues
15 13 3 Those were the days - Mary Hopkin
Wie had gedacht dat die ruige Stones-single zo makkelijk de nummer 1-positie bij mij zou veroveren? Toch barst dit geweldige nummer van passie en levenslust, terwijl bij voorbeeld Start me up (uit het 1981-topic) opvalt door lelijke fantasieloze steriliteit (vind ik althans). Luister ze maar eens achter elkaar.
De hoogste nieuwe is (uiteraard) het geweldige White room van The Cream, de ultieme superband (avant la lettre). Geweldig gezongen door twee aparte zangers, een magnifieke wah-wah-gitaar en die afwisseling van stevig stampen en weer even gas terugnemen.
Ook hoog binnen komen The Turtles met weer zo'n heerlijk jaren 60-nummer, met zo'n refrein waar je altijd goede zin van krijgt. Als ik op mijn werk de persoonsafkorting SWEL tegen kom (die voor een collega staat), moet ik altijd denken aan dit liedje (Eleanor, gee, I think you're swell) en zit het vaak nog uren in mijn hoofd. Swell was toen een hip woord, nu juist hopeloos ouderwets (net als 'mieters' bij ons), en dat maakt het juist weer erg leuk om te horen.
w38 w37 aw titel - artiest
1 3 4 Street fightin' man - The Rolling Stones
2 1 8 I say a little prayer - Aretha Franklin
3 4 4 Hey Jude - The Beatles
4 2 7 Everybody's talkin' - Nilsson
5 5 6 Jesamine - The Casuals
6 -- 1 White room - The Cream
7 11 2 All along the watchtower - Jimi Hendrix Experience
8 7 6 Dream a little dream of me - Mama Cass
9 -- 1 Elenore - The Turtles
10 10 3 Only one woman - The Marbles
11 8 5 Window of my eyes - Cuby & the Blizzards
12 12 5 The weight - The Band
13 9 6 Voices in the sky - The Moody Blues
14 6 12 Tuesday afternoon - The Moody Blues
15 13 3 Those were the days - Mary Hopkin
Wie had gedacht dat die ruige Stones-single zo makkelijk de nummer 1-positie bij mij zou veroveren? Toch barst dit geweldige nummer van passie en levenslust, terwijl bij voorbeeld Start me up (uit het 1981-topic) opvalt door lelijke fantasieloze steriliteit (vind ik althans). Luister ze maar eens achter elkaar.
De hoogste nieuwe is (uiteraard) het geweldige White room van The Cream, de ultieme superband (avant la lettre). Geweldig gezongen door twee aparte zangers, een magnifieke wah-wah-gitaar en die afwisseling van stevig stampen en weer even gas terugnemen.

Ook hoog binnen komen The Turtles met weer zo'n heerlijk jaren 60-nummer, met zo'n refrein waar je altijd goede zin van krijgt. Als ik op mijn werk de persoonsafkorting SWEL tegen kom (die voor een collega staat), moet ik altijd denken aan dit liedje (Eleanor, gee, I think you're swell) en zit het vaak nog uren in mijn hoofd. Swell was toen een hip woord, nu juist hopeloos ouderwets (net als 'mieters' bij ons), en dat maakt het juist weer erg leuk om te horen.
0
geplaatst: 22 september 2012, 17:57 uur
ranboy schreef:
Swell was toen een hip woord, nu juist hopeloos ouderwets (net als 'mieters' bij ons), en dat maakt het juist weer erg leuk om te horen.
Swell was toen een hip woord, nu juist hopeloos ouderwets (net als 'mieters' bij ons), en dat maakt het juist weer erg leuk om te horen.
Vergeet niet dat Flo & Eddie (Mothers Of Invention in wording) in de band zaten...

0
geplaatst: 22 september 2012, 19:49 uur
kaztor schreef:
Vergeet niet dat Flo & Eddie (Mothers Of Invention in wording) in de band zaten...
(quote)
Ik snap de connectie niet...?
0
geplaatst: 23 september 2012, 09:31 uur
De Music Meter Top 15 van 23 september 1968!
01 (01) 04 Street fighting man - Rolling Stones (67)
02 (03) 02 All along the watchtower - Jimi Hendrix (62)
03 (02) 04 Hey Jude - Beatles (56)
04 (---) 01 White room - The Cream (44)
05 (07) 04 Windows of my eyes - Cuby & The Blizzards (30)
06 (10) 02 Jesamine - Casuals (28)
07 (05) 09 In-a-gadda-da-vida - Iron Butterfly (28)
08 (04) 05 Voices in the sky - Moody Blues (26)
09 (06) 07 Everybody's talkin' - Nilsson (25)
10 (08) 08 I say a little prayer - Aretha Franklin (24)
11 (09) 07 Magic bus - The Who (21)
12 (12) 02 Yesterday has gone - Cupid's inspiration (16)
13 (---) 01 You must be a witch - The Lollipop Shoppe (15)
14 (---) 01 I've got dreams to remember - Otis Redding (14)
15 (re) 01 I close my eyes and count to ten - Dusty Springfield (12)
Verdwenen zijn Those were the days, Hush, Revolution en The Weight. Een return nota bene van Dusty Springfield dankzij geen puntverlies bij Herman en daarmee automatisch het vertrek van Mary Hopkin.
Toch opvallend, in Nederland en Engeland zou Mary Hopkin de eerste plaats van de hitlijsten overnemen van de Beatles klassieker Hey Jude maar wij hebben er na 1 weekje al weer een beetje genoeg van. Ook Nazz met Open my eyes wist nog niet door te dringen tot de Top 15 ondanks nogal wat ophef.
De strijd tussen Hendrix, The Rolling Stones en The Beatles bleef nog even beslecht in het voordeel van de Rolling Stones. Alle drie pakten nog weer extra punten ten opzichte van vorige week maar Street fighting man bleef op één. Nu heeft zich de volgende kraker aangediend, White room van The Cream.
Dat maakt het elke week weer spannend!
01 (01) 04 Street fighting man - Rolling Stones (67)
02 (03) 02 All along the watchtower - Jimi Hendrix (62)
03 (02) 04 Hey Jude - Beatles (56)
04 (---) 01 White room - The Cream (44)
05 (07) 04 Windows of my eyes - Cuby & The Blizzards (30)
06 (10) 02 Jesamine - Casuals (28)
07 (05) 09 In-a-gadda-da-vida - Iron Butterfly (28)
08 (04) 05 Voices in the sky - Moody Blues (26)
09 (06) 07 Everybody's talkin' - Nilsson (25)
10 (08) 08 I say a little prayer - Aretha Franklin (24)
11 (09) 07 Magic bus - The Who (21)
12 (12) 02 Yesterday has gone - Cupid's inspiration (16)
13 (---) 01 You must be a witch - The Lollipop Shoppe (15)
14 (---) 01 I've got dreams to remember - Otis Redding (14)
15 (re) 01 I close my eyes and count to ten - Dusty Springfield (12)
Verdwenen zijn Those were the days, Hush, Revolution en The Weight. Een return nota bene van Dusty Springfield dankzij geen puntverlies bij Herman en daarmee automatisch het vertrek van Mary Hopkin.
Toch opvallend, in Nederland en Engeland zou Mary Hopkin de eerste plaats van de hitlijsten overnemen van de Beatles klassieker Hey Jude maar wij hebben er na 1 weekje al weer een beetje genoeg van. Ook Nazz met Open my eyes wist nog niet door te dringen tot de Top 15 ondanks nogal wat ophef.
De strijd tussen Hendrix, The Rolling Stones en The Beatles bleef nog even beslecht in het voordeel van de Rolling Stones. Alle drie pakten nog weer extra punten ten opzichte van vorige week maar Street fighting man bleef op één. Nu heeft zich de volgende kraker aangediend, White room van The Cream.
Dat maakt het elke week weer spannend!
0
geplaatst: 23 september 2012, 16:28 uur
Laat ik het er maar bij houden dat 'swell' voor meerdere interpretaties vatbaar is.

0
geplaatst: 23 september 2012, 17:52 uur
Week 38 - 21 september 1968.
Top 40

Binnenkomers in de Tipparade:
20. Fleetwood Mac - [url=http://www.youtube.com/watch?v=RtmW2ek7WkQ]Need Your Love So Bad
Normaal associeer ik The Equals toch ook wel meer met een meer tegendraadse vorm van popmuziek dan slappe Beatles-aftreksels als dit nummer. Het mist vooral karakter [4].
Bij Sinatra kan ik vooral een gaap niet onderdrukken. Dit vind ik het soort muzak dat in verband gebracht kan worden met een temerige liefdesfilm. De holle bombast en stroperige muziek zijn me echt teveel [4,5].
The Band vind ik echt een band (nudge) die ik meer met de jaren 70 associeer dan met de 60's. Ook The Weight vind ik zo klinken. Een unieke, onverwoestbare mix van country, folk en popmuziek waar de tand des tijds geen grip op heeft kunnen krijgen
[10].
Blokje Hollandse onzin: Ria Valk doet iets met wat lijkt op een kinderliedje en de Wilpi's (heb ik moeten downen) zijn een soort van proto-Havenzangers [RV: 2, Wilpies: 1,5].
Het liedje van oer-Earring Frans Krassenburg heb ik moeten downen. Dit zit heel dicht bij waar The Golden Earrings in 1968 voor stonden, maar helaas voor Frans komt het wat gekunsteld uit de verf. Ik heb altijd een beetje medelijden met de man als ik me bedenk wat de band uiteindelijk bereikte, maar hier moet ik hard zijn: [5].
Ik ben eigenlijk een beetje verrast over LucM's ietwat 'gewone' voldoende wat betreft You're All I Need To Get By. Hier wordt wat mij betreft toch wel wat gepresteerd. Ik heb zelden een liefdesliedje gehoord dat zo eerlijk klinkt, zonder teveel franje in het arrangement en melodische krachtpatserij. Dat subtielere vind ik echt heel goed werken bij zo'n liedje [9].
De ontdekking van de week is voor mij toch wel de eerste hit voor Shocking Blue, zonder Mariska Veres. Ik krijg hier ontzettend goede zin van. Heerlijk, vlot liedje met een uitgekiend arrangement en een jazzy insteek. Je hoort echt dat deze band het gaat maken
[8,5]
Tja, en dan een eerste hitnotering van een band waarvan we volgens mij nog meer gaan horen, Hans
. Ik weet niet hoe de geestesgesteldheid van Peter Green er in 1968 nog voor stond, maar z'n zielenleed wordt hier levensecht vertolkt. Wat Need Your Love So Bad 'maakt' is dat het is wat het is. Het klinkt puur, zonder enige verspilde noot, het stopt precies op het juiste moment en het heeft een heerlijke solo. Een eerste FM-klassieker is geboren [10].
Top 40

20. Fleetwood Mac - [url=http://www.youtube.com/watch?v=RtmW2ek7WkQ]Need Your Love So Bad
Normaal associeer ik The Equals toch ook wel meer met een meer tegendraadse vorm van popmuziek dan slappe Beatles-aftreksels als dit nummer. Het mist vooral karakter [4].
Bij Sinatra kan ik vooral een gaap niet onderdrukken. Dit vind ik het soort muzak dat in verband gebracht kan worden met een temerige liefdesfilm. De holle bombast en stroperige muziek zijn me echt teveel [4,5].
The Band vind ik echt een band (nudge) die ik meer met de jaren 70 associeer dan met de 60's. Ook The Weight vind ik zo klinken. Een unieke, onverwoestbare mix van country, folk en popmuziek waar de tand des tijds geen grip op heeft kunnen krijgen
[10].Blokje Hollandse onzin: Ria Valk doet iets met wat lijkt op een kinderliedje en de Wilpi's (heb ik moeten downen) zijn een soort van proto-Havenzangers [RV: 2, Wilpies: 1,5].
Het liedje van oer-Earring Frans Krassenburg heb ik moeten downen. Dit zit heel dicht bij waar The Golden Earrings in 1968 voor stonden, maar helaas voor Frans komt het wat gekunsteld uit de verf. Ik heb altijd een beetje medelijden met de man als ik me bedenk wat de band uiteindelijk bereikte, maar hier moet ik hard zijn: [5].
Ik ben eigenlijk een beetje verrast over LucM's ietwat 'gewone' voldoende wat betreft You're All I Need To Get By. Hier wordt wat mij betreft toch wel wat gepresteerd. Ik heb zelden een liefdesliedje gehoord dat zo eerlijk klinkt, zonder teveel franje in het arrangement en melodische krachtpatserij. Dat subtielere vind ik echt heel goed werken bij zo'n liedje [9].
De ontdekking van de week is voor mij toch wel de eerste hit voor Shocking Blue, zonder Mariska Veres. Ik krijg hier ontzettend goede zin van. Heerlijk, vlot liedje met een uitgekiend arrangement en een jazzy insteek. Je hoort echt dat deze band het gaat maken
[8,5]Tja, en dan een eerste hitnotering van een band waarvan we volgens mij nog meer gaan horen, Hans
. Ik weet niet hoe de geestesgesteldheid van Peter Green er in 1968 nog voor stond, maar z'n zielenleed wordt hier levensecht vertolkt. Wat Need Your Love So Bad 'maakt' is dat het is wat het is. Het klinkt puur, zonder enige verspilde noot, het stopt precies op het juiste moment en het heeft een heerlijke solo. Een eerste FM-klassieker is geboren [10].
0
geplaatst: 23 september 2012, 20:57 uur

Ik heb even gezocht naar de opvolger van Need your love so bad, wij hebben die single juist in de lijst gehad. Maar helaas gaat dat even duren, dat wil zeggen, tot begin 1969.
0
geplaatst: 24 september 2012, 14:50 uur
Top 20 van 30-09-1968
01 (01) 05 Street Fighting Man - The Rolling Stones
02 (04) 03 All Along The Watchtower – The Jimi Hendrix Experience
03 (07) 02 White Room - Cream
04 (02) 05 Hey Jude – The Beatles
05 (03) 05 Windows Of My Eyes - Cuby & The Blizzards
06 (05) 08 Everybody's Talkin' – Nilsson
07 (06) 10 In-A-Gadda-Da-Vida - Iron Butterfly
08 (---) 01 With A Little Help From My Friends – Joe Cocker
09 (08) 07 Turn Over – Les Goths
10 (09) 08 The Weight – The Band
11 (10) 08 I Say A Little Prayer – Aretha Franklin
12 (---) 01 Take Me For A Little While – Vanilla Fudge
13 (---) 01 You Must Be A Witch - The Lollipop Shoppe
14 (---) 01 Ride My See-Saw –The Moody Blues
15 (12) 09 Voices in the sky - The Moody Blues
16 (18) 02 Open my eyes – Nazz
17 (13) 09 Time Has Come Today - The Chambers Brothers
18 (15) 03 A Day Without Love – Love Affair
19 (---) 01 Magic Carpet Right – Steppenwolf
20 (---) 01 Listen to Me – The Hollies
Nieuw op 8: With A Little Help From My ... van Joe Cocker is geen simpele cover, maar een fantastische eigen interpretatie van dit Beatles nummer. Zijn eerste grote hit en wat mij betreft meteen z’n beste. Cijfer: 9

Nieuw op 12: Take Me For A Little While van Vanilla Fudge is na hun meesterwerk You Keep Me Hangin On toch weer een erg goed singletje, hoewel ik Bang Bang meer kansen als een tophit had toegedicht. Cijfer: 8,5
Nieuw op 13: You Must Be A Witch van The Lollipop Shoppe is vreemd genoeg nooit een hit geworden. Misschien net iets te heavy voor die tijd? Blue Cheer en een handvol andere underground bandjes lukte het daarentegen wel. Mooie ontdekking, Herman. Cijfer: 8,5
Nieuw op 14: Ride My See-Saw van de Moody Blues is alweer hun derde hit in 1968 en het is weer een prachtnummer. De Moody Blues staan jarenlang borg voor kwaliteitsrock. Cijfer: 8,5
01 (01) 05 Street Fighting Man - The Rolling Stones
02 (04) 03 All Along The Watchtower – The Jimi Hendrix Experience
03 (07) 02 White Room - Cream
04 (02) 05 Hey Jude – The Beatles
05 (03) 05 Windows Of My Eyes - Cuby & The Blizzards
06 (05) 08 Everybody's Talkin' – Nilsson
07 (06) 10 In-A-Gadda-Da-Vida - Iron Butterfly
08 (---) 01 With A Little Help From My Friends – Joe Cocker
09 (08) 07 Turn Over – Les Goths
10 (09) 08 The Weight – The Band
11 (10) 08 I Say A Little Prayer – Aretha Franklin
12 (---) 01 Take Me For A Little While – Vanilla Fudge
13 (---) 01 You Must Be A Witch - The Lollipop Shoppe
14 (---) 01 Ride My See-Saw –The Moody Blues
15 (12) 09 Voices in the sky - The Moody Blues
16 (18) 02 Open my eyes – Nazz
17 (13) 09 Time Has Come Today - The Chambers Brothers
18 (15) 03 A Day Without Love – Love Affair
19 (---) 01 Magic Carpet Right – Steppenwolf
20 (---) 01 Listen to Me – The Hollies
Nieuw op 8: With A Little Help From My ... van Joe Cocker is geen simpele cover, maar een fantastische eigen interpretatie van dit Beatles nummer. Zijn eerste grote hit en wat mij betreft meteen z’n beste. Cijfer: 9

Nieuw op 12: Take Me For A Little While van Vanilla Fudge is na hun meesterwerk You Keep Me Hangin On toch weer een erg goed singletje, hoewel ik Bang Bang meer kansen als een tophit had toegedicht. Cijfer: 8,5
Nieuw op 13: You Must Be A Witch van The Lollipop Shoppe is vreemd genoeg nooit een hit geworden. Misschien net iets te heavy voor die tijd? Blue Cheer en een handvol andere underground bandjes lukte het daarentegen wel. Mooie ontdekking, Herman. Cijfer: 8,5
Nieuw op 14: Ride My See-Saw van de Moody Blues is alweer hun derde hit in 1968 en het is weer een prachtnummer. De Moody Blues staan jarenlang borg voor kwaliteitsrock. Cijfer: 8,5
0
geplaatst: 25 september 2012, 20:56 uur
De Engelse Top 20 van 2 oktober 1968:
01 (01) 04 Those were the days - Mary Hopkin
02 (02) 04 Hey Jude - The Beatles
03 (03) 04 Jesamine - The Casuals
04 (09) 05 Little arrows - Leapy Lee
05 (05) 07 Hold me tight - Johnny Nash
06 (04) 08 I've gotta get a message to you - Bee gees
07 (10) 05 Lady willpower - Gary Puckett & the Union Gap
08 (06) 07 I say a little prayer - Aretha Franklin
09 (19) 02 The red balloon - Dave Clark five
10 (11) 08 High in the sky - Amen Corner
11 (17) 03 Ice in the sun - Status quo
12 (07) 09 Do it again - Beach Boys
13 (12) 03 Classical gas - Mason Williams
14 (08) 07 On the road again - Canned heat
15 (14) 06 Dream a little dream of me - Mama Cass
16 (18) 03 Hello, I love you - The Doors
17 (---) 01 A day without you - Love affair
18 (---) 01 My little lady - Tremeloes
19 (13) 10 Help yourself - Tom Jones
20 (16) 06 Hard to handle - Otis Redding
Opnieuw geen schokkende zaken in de Engelse hitlijst van deze week. Verdwenen uit de top 20 zijn Herb Alpert en Vanity fare.
De nieuwe binnenkomers in de Engelse Top 40 van 2 oktober 1968:
Marianne - Cliff Richard
Listen to me - Hollies
Only one woman - Marbles
You're all I need to get by - Marvin Gaye and Tammi Terrell
De Tips voor 9 oktober 1968:
The wreck of the antoinette - Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick & Tich
M'lady - Sly and the family Stone
With a little help from my friends - Joe Cocker
My world - Cupids inspiration
Sunshine of your love - The Cream
De laatste verbaast mij enigszins, net nu we kunnen genieten van White Room. Wel de naderende entree van Joe Cocker, ook met een weergaloze klassieker, With a little help from my friends. Daar heeft Heico sowieso gelijk in!
01 (01) 04 Those were the days - Mary Hopkin
02 (02) 04 Hey Jude - The Beatles
03 (03) 04 Jesamine - The Casuals
04 (09) 05 Little arrows - Leapy Lee
05 (05) 07 Hold me tight - Johnny Nash
06 (04) 08 I've gotta get a message to you - Bee gees
07 (10) 05 Lady willpower - Gary Puckett & the Union Gap
08 (06) 07 I say a little prayer - Aretha Franklin
09 (19) 02 The red balloon - Dave Clark five
10 (11) 08 High in the sky - Amen Corner
11 (17) 03 Ice in the sun - Status quo
12 (07) 09 Do it again - Beach Boys
13 (12) 03 Classical gas - Mason Williams
14 (08) 07 On the road again - Canned heat
15 (14) 06 Dream a little dream of me - Mama Cass
16 (18) 03 Hello, I love you - The Doors
17 (---) 01 A day without you - Love affair
18 (---) 01 My little lady - Tremeloes
19 (13) 10 Help yourself - Tom Jones
20 (16) 06 Hard to handle - Otis Redding
Opnieuw geen schokkende zaken in de Engelse hitlijst van deze week. Verdwenen uit de top 20 zijn Herb Alpert en Vanity fare.
De nieuwe binnenkomers in de Engelse Top 40 van 2 oktober 1968:
Marianne - Cliff Richard
Listen to me - Hollies
Only one woman - Marbles
You're all I need to get by - Marvin Gaye and Tammi Terrell
De Tips voor 9 oktober 1968:
The wreck of the antoinette - Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick & Tich
M'lady - Sly and the family Stone
With a little help from my friends - Joe Cocker
My world - Cupids inspiration
De laatste verbaast mij enigszins, net nu we kunnen genieten van White Room. Wel de naderende entree van Joe Cocker, ook met een weergaloze klassieker, With a little help from my friends. Daar heeft Heico sowieso gelijk in!
0
geplaatst: 26 september 2012, 09:10 uur
musician schreef:
De laatste verbaast mij enigszins, net nu we kunnen genieten van White Room.
De laatste verbaast mij enigszins, net nu we kunnen genieten van White Room.
De Britten liepen kennelijk achter de feiten aan in die jaren, want ze waren rijkelijk laat met de release van Sunshine of Your Love, notabene door een band van eigen bodem. Dit nummer stond al in januari in onze lijstjes via de Amerikaanse Hot100.
0
geplaatst: 26 september 2012, 22:15 uur
Musician's Top 15 van 29 september 1968:
01 (01) 03 All along the watchtower - Jimi Hendrix
02 (06) 02 White room - The Cream
03 (02) 05 Hey jude - The Beatles
04 (03) 05 Street fighting man - Rolling Stones
05 (04) 05 Windows of my eyes - Cuby & The Blizzards
06 (11) 05 Special care - Buffalo Springfield
07 (---) 01 Ride my see saw - Moody Blues
08 (---) 01 With a little help from my friends - Joe Cocker
09 (09) 03 I've got dreams to remember - Otis Redding
10 (05) 09 In-a-gadda-da-vida - Iron Butterfly
11 (08) 04 Yesterday has gone - Cupid's Inspiration
12 (---) 01 Magic carpet ride - Steppenwolf
13 (---) 01 You must be a witch - The Lollipop Shoppe
14 (---) 01 Listen to me - Hollies
15 (---) 01 Lucy Brown is back in town - Shocking Blue
En verdwenen zijn de Moody Blues, The Nazz, The Turtles, Chicken Shack, Status Quo en de Casuals.
Dat is nogal wat, maar er werden zoveel geweldige tips aangedragen, ik wist niet meer hoe ik dat in goede banen moest leiden.
Ride my see saw is één van mijn grootste Moody Blues favorieten aller tijden. Joe Cocker spreekt voor zich. Steppenwolf ken ik nog van 32 jaar geleden, toen ik Born to be wild als classic single kocht met Magic Carpet ride als b-kant. Prima single, begrijp niet waarom het niet hetzelfde succes als Born to be Wild is gegund.
De Lollipop Shoppe is een beetje de onbekende sensatie van deze week maar lijdt wel onder de vele sterke nummers die ook zijn uitgebracht. Verder een prachtig afscheid van Graham Nash op Listen to me van de Hollies bij zijn laatste deelname aan een single van deze Britse band.
Hij zou gaan beginnen aan de Crosby, Stills & Nash cd, een keuze waar wij hem uiteraard voor eeuwig dankbaar voor zullen blijven.
Gesproken over Stephen Stills: na 5 weken krijgt Special care van Buffalo Springfield alsnog de geest. Ik kan het nummer ook erg goed hebben, de laatste tijd.
Ja, en het debuut van Shocking Blue mag natuurlijk ook niet ontbreken in de lijst.
Maakt zes nieuwe binnenkomers, dat gaat één weekje goed, volgende week kan ik zo'n mutatie niet meer in een Top 15 kwijt
01 (01) 03 All along the watchtower - Jimi Hendrix
02 (06) 02 White room - The Cream
03 (02) 05 Hey jude - The Beatles
04 (03) 05 Street fighting man - Rolling Stones
05 (04) 05 Windows of my eyes - Cuby & The Blizzards
06 (11) 05 Special care - Buffalo Springfield
07 (---) 01 Ride my see saw - Moody Blues
08 (---) 01 With a little help from my friends - Joe Cocker
09 (09) 03 I've got dreams to remember - Otis Redding
10 (05) 09 In-a-gadda-da-vida - Iron Butterfly
11 (08) 04 Yesterday has gone - Cupid's Inspiration
12 (---) 01 Magic carpet ride - Steppenwolf
13 (---) 01 You must be a witch - The Lollipop Shoppe
14 (---) 01 Listen to me - Hollies
15 (---) 01 Lucy Brown is back in town - Shocking Blue
En verdwenen zijn de Moody Blues, The Nazz, The Turtles, Chicken Shack, Status Quo en de Casuals.
Dat is nogal wat, maar er werden zoveel geweldige tips aangedragen, ik wist niet meer hoe ik dat in goede banen moest leiden.
Ride my see saw is één van mijn grootste Moody Blues favorieten aller tijden. Joe Cocker spreekt voor zich. Steppenwolf ken ik nog van 32 jaar geleden, toen ik Born to be wild als classic single kocht met Magic Carpet ride als b-kant. Prima single, begrijp niet waarom het niet hetzelfde succes als Born to be Wild is gegund.
De Lollipop Shoppe is een beetje de onbekende sensatie van deze week maar lijdt wel onder de vele sterke nummers die ook zijn uitgebracht. Verder een prachtig afscheid van Graham Nash op Listen to me van de Hollies bij zijn laatste deelname aan een single van deze Britse band.
Hij zou gaan beginnen aan de Crosby, Stills & Nash cd, een keuze waar wij hem uiteraard voor eeuwig dankbaar voor zullen blijven.
Gesproken over Stephen Stills: na 5 weken krijgt Special care van Buffalo Springfield alsnog de geest. Ik kan het nummer ook erg goed hebben, de laatste tijd.
Ja, en het debuut van Shocking Blue mag natuurlijk ook niet ontbreken in de lijst.
Maakt zes nieuwe binnenkomers, dat gaat één weekje goed, volgende week kan ik zo'n mutatie niet meer in een Top 15 kwijt

0
geplaatst: 27 september 2012, 21:07 uur
Musician's Alternatieve Veronica Top 20 van 28 september 1968:
01 (01) 03 Hey Jude - Beatles
02 (05) 02 Street fighting man - Rolling stones
03 (02) 06 I've gotta get a message to you - Bee gees
04 (03) 06 Yesterday has come - Cupid's inspiration
05 (04) 08 Fire - Arthur Brown
06 (07) 05 Ice in the sun - Status quo
07 (06) 07 America - The Nice
08 (---) 01 Need your love so bad - Fleetwood Mac
09 (15) 03 On the road again - Canned heat
10 (17) 03 Those were the days - Mary Hopkin
11 (---) 01 Windows of my eyes - Cuby & The Blizzards
12 (12) 04 People got to be free - The Rascals
13 (10) 05 Classical gas - Mason Williams
14 (14) 05 Gotta see Jane - R. Dean Taylor
15 (08) 07 Rain and tears - Aphrodite's child
16 (16) 04 I say a little prayer - Aretha Franklin
17 (18) 02 Only one woman - The Marbles
18 (---) 01 Lucy Brown is back in town - Shocking blue
19 (11) 07 Lady willpower - Gary Puckett & The Union Gap
20 (20) 02 King Croesus - World of Oz
In totaal waren er vier nieuwe binnenkomers in de Top 40 van 28 september 1968. Hoewel niet onaardig, raakte de vierde uiteindelijk niet in de alternatieve Top 20. Dat was Girl of independent mass van Honeybus. Na herbeluisteren had ik ook geen gevoel van herkenning bij dat nummer.
Ik heb even gezocht, maar geen versie gevonden van Lucy Brown is back in town en dan gezongen door Mariska Veres. Dat had qua song makkelijk gekund en bovendien had het dan overal en nergens op Shocking Blue compilaties kunnen worden gezet. Nu kom je het nauwelijks tegen. Zelfs niet op het eerste album van Shocking Blue waarop alleen de zanger Fred de Wilde nog is te horen.
01 (01) 03 Hey Jude - Beatles
02 (05) 02 Street fighting man - Rolling stones
03 (02) 06 I've gotta get a message to you - Bee gees
04 (03) 06 Yesterday has come - Cupid's inspiration
05 (04) 08 Fire - Arthur Brown
06 (07) 05 Ice in the sun - Status quo
07 (06) 07 America - The Nice
08 (---) 01 Need your love so bad - Fleetwood Mac
09 (15) 03 On the road again - Canned heat
10 (17) 03 Those were the days - Mary Hopkin
11 (---) 01 Windows of my eyes - Cuby & The Blizzards
12 (12) 04 People got to be free - The Rascals
13 (10) 05 Classical gas - Mason Williams
14 (14) 05 Gotta see Jane - R. Dean Taylor
15 (08) 07 Rain and tears - Aphrodite's child
16 (16) 04 I say a little prayer - Aretha Franklin
17 (18) 02 Only one woman - The Marbles
18 (---) 01 Lucy Brown is back in town - Shocking blue
19 (11) 07 Lady willpower - Gary Puckett & The Union Gap
20 (20) 02 King Croesus - World of Oz
In totaal waren er vier nieuwe binnenkomers in de Top 40 van 28 september 1968. Hoewel niet onaardig, raakte de vierde uiteindelijk niet in de alternatieve Top 20. Dat was Girl of independent mass van Honeybus. Na herbeluisteren had ik ook geen gevoel van herkenning bij dat nummer.
Ik heb even gezocht, maar geen versie gevonden van Lucy Brown is back in town en dan gezongen door Mariska Veres. Dat had qua song makkelijk gekund en bovendien had het dan overal en nergens op Shocking Blue compilaties kunnen worden gezet. Nu kom je het nauwelijks tegen. Zelfs niet op het eerste album van Shocking Blue waarop alleen de zanger Fred de Wilde nog is te horen.
0
geplaatst: 28 september 2012, 21:06 uur
1. The Beatles- Hey Jude (1) (5w)
2. Cream- White Room (7) (2w)
3. The Jimi Hendrix Experience- All Along The Watchtower (4) (3w)
4. The Casuals- Jesamine (3) (3w)
5. The Rolling Stones- Street Fighting Man (2) (5w)
6. The Moody Blues- Ride My See-Saw (-) (1w)
7. Otis Redding- I’ve Got Dreams To Remember (10) (3w)
8. Big Brother & The Holding Company- Down On Me (5) (6w)
9. Steppenwolf- Magic Carpet Ride (-) (1w)
10. Neil Diamond- Sunday Sun (-) (1w)
11. The Moody Blues- Voices In The Sky (6) (7w)
12. Iron Butterfly- In-A-Gadda-Da-Vida (9) (10w)
13. The Lollipop Shoppe- You Must Be A Witch (-) (1w)
14. Cupid’s Inspiration- Yesterday Has Gone (8) (4w)
15. Nazz- Open My Eyes (12) (2w)
Verdwenen:
The Millennium- 5 A.M. (Hoogste positie: 4. Aantal weken: 6)
The Who- Magic Bus (Hoogste positie: 2. Aantal weken: 8 )
Harry Nilsson- Everybody’s Talkin’ (Hoogste positie: 5. Aantal weken: 7)
The Chamber Brothers- Time Has Come Today (Hoogste positie: 2. Aantal weken: 8 )
Vier toffe nieuwe binnenkomers. Check ook eens de nieuwe Neil Diamond, jongens!
2. Cream- White Room (7) (2w)
3. The Jimi Hendrix Experience- All Along The Watchtower (4) (3w)
4. The Casuals- Jesamine (3) (3w)
5. The Rolling Stones- Street Fighting Man (2) (5w)
6. The Moody Blues- Ride My See-Saw (-) (1w)
7. Otis Redding- I’ve Got Dreams To Remember (10) (3w)
8. Big Brother & The Holding Company- Down On Me (5) (6w)
9. Steppenwolf- Magic Carpet Ride (-) (1w)
10. Neil Diamond- Sunday Sun (-) (1w)
11. The Moody Blues- Voices In The Sky (6) (7w)
12. Iron Butterfly- In-A-Gadda-Da-Vida (9) (10w)
13. The Lollipop Shoppe- You Must Be A Witch (-) (1w)
14. Cupid’s Inspiration- Yesterday Has Gone (8) (4w)
15. Nazz- Open My Eyes (12) (2w)
Verdwenen:
The Millennium- 5 A.M. (Hoogste positie: 4. Aantal weken: 6)
The Who- Magic Bus (Hoogste positie: 2. Aantal weken: 8 )
Harry Nilsson- Everybody’s Talkin’ (Hoogste positie: 5. Aantal weken: 7)
The Chamber Brothers- Time Has Come Today (Hoogste positie: 2. Aantal weken: 8 )
Vier toffe nieuwe binnenkomers. Check ook eens de nieuwe Neil Diamond, jongens!

0
geplaatst: 29 september 2012, 10:51 uur
Week 39 van 1968.
2. Jackie Lomax - Sour Milk Sea
Een nummer dat ik lange tijd niet meer gehoord heb, een bluesgetint rocknummer door piano en gitaren gedragen. Het springt er misschien niet genoeg eruit maar het wordt degelijk gebracht.
5. Patty Pravo - La Bambola
Een Italiaans nummer dat ik altijd leuk heb gevonden vanwege de melodie. Ik heb dit ergens op een hitcompilatie maar weet niet meer welke, dat wordt zoeken.
9. Engelbert Humperdinck - Les Bicyclettes De Belsize
Met de melige stroop van Engelbert Humperdinck heb ik dan weer minder al geef ik toe dat hij in wezen een goede zanger is.
11. The Tremeloes - My Little Lady
Een vrolijk meezingnummer zonder pretenties en daar heb ik niets op tegen. In die hoedanigheid is het wel geslaagd en muziek hoeft voor mij niet altijd diepgaand of pretentieus te zijn. De vocalen en blazers maken het feest compleet.
13. Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick and Tich - The Wreck Of The Antoinette
Deze band brengt eveneens vrolijke en pretentieloze pop maar is iets inventiever. Al is dit nummer minder memorabel dan hun vorige hits.
Cijfer: 7
14. Group Check - Ciao Baby
Dit kende ik niet maar ik heb er wel een déjà-vu-gevoel bij, het lijkt een samenvoeging van eerdere hits. Slecht is het niet maar maar ik hoor te weinig eigenheid en ik was het ook snel vergeten.
Cijfer: 5,5
15. The Marmalade - Wait For Me Mary-Anne
Weer een vrolijk en pretentieloos meezingnummer maar dit vind ik nog wat leuker. Het refrein en die blazers vind ik gewoon heerlijk.
Cijfer: 8
16. The Casuals - Jezamine
Dit is een echte evergreen en daar is alle reden toe. Orkestrale pop op zijn best, weliswaar typisch 60's maar tijdloos in die zin dat het nooit verveelt.
Cijfer: 8,5
17. Dragonfly - Celestial Empire
Hun vorige single heette Celestial Dreams (zie week 4) en dit ligt in het verlengde: psychedelische rock, een beetje bizar maar eigenzinnig met prima gitaar en baslijn. Nu een vergeten band in Nederland.
19. David Garrick - A Little Bit Of This (And A Little Bit of That)
Geen clip gevonden.
20. Johnny Nash - Hold Me Tight
Reggae doet zijn intrede in de hitlijsten. Dit is reggae uit de oude doos maar ik mag dit graag horen, het klinkt relaxt en exotisch al is het nog vrij simpel.
Een nummer dat ik lange tijd niet meer gehoord heb, een bluesgetint rocknummer door piano en gitaren gedragen. Het springt er misschien niet genoeg eruit maar het wordt degelijk gebracht.
Een Italiaans nummer dat ik altijd leuk heb gevonden vanwege de melodie. Ik heb dit ergens op een hitcompilatie maar weet niet meer welke, dat wordt zoeken.
Met de melige stroop van Engelbert Humperdinck heb ik dan weer minder al geef ik toe dat hij in wezen een goede zanger is.
Een vrolijk meezingnummer zonder pretenties en daar heb ik niets op tegen. In die hoedanigheid is het wel geslaagd en muziek hoeft voor mij niet altijd diepgaand of pretentieus te zijn. De vocalen en blazers maken het feest compleet.
Deze band brengt eveneens vrolijke en pretentieloze pop maar is iets inventiever. Al is dit nummer minder memorabel dan hun vorige hits.
Cijfer: 7
Dit kende ik niet maar ik heb er wel een déjà-vu-gevoel bij, het lijkt een samenvoeging van eerdere hits. Slecht is het niet maar maar ik hoor te weinig eigenheid en ik was het ook snel vergeten.
Cijfer: 5,5
Weer een vrolijk en pretentieloos meezingnummer maar dit vind ik nog wat leuker. Het refrein en die blazers vind ik gewoon heerlijk.
Dit is een echte evergreen en daar is alle reden toe. Orkestrale pop op zijn best, weliswaar typisch 60's maar tijdloos in die zin dat het nooit verveelt.
Cijfer: 8,5
Hun vorige single heette Celestial Dreams (zie week 4) en dit ligt in het verlengde: psychedelische rock, een beetje bizar maar eigenzinnig met prima gitaar en baslijn. Nu een vergeten band in Nederland.
Geen clip gevonden.
Reggae doet zijn intrede in de hitlijsten. Dit is reggae uit de oude doos maar ik mag dit graag horen, het klinkt relaxt en exotisch al is het nog vrij simpel.
0
geplaatst: 29 september 2012, 11:43 uur
Na 3 kwartalen nog eens een top-30 (alle 30 uitstekend):
1. The Rolling Stones - Jumpin' Jack Flash
2. The Beatles - Hey Jude
3. Simon & Garfunkel - Mrs. Robinson
4. Aretha Franklin - I Say A Little Prayer
5. Otis Redding - (Sittin' On) The Dock Of The Bay
6. The Doors - The Unknown Soldier
7. Donovan - The Hurdy Gurdy Man
8. The Kinks - Days
9. Mary Hopkin - Those Were The Days
10. Steppenwolf - Born To Be Wild
11. Small Faces - Lazy Sunday
12. Canned Heat - On The Road Again
13. Cuby & The Blizzards - Window Of My Eyes
14. The Classics IV - Spooky
15. Louis Armstrong - What A Wonderful World
16. Status Quo - Pictures Of Matchstick Men
17. The Band - The Weight
18. Fleetwood Mac - Need Your Love So Bad
19. The Beach Boys - Do It Again
20. The Pebbles - Get Around
21. Aretha Franklin - Chain Of Fools
22. The Rolling Stones - Street Fightin' Man
23. The Golden Earrings - I've Just Lost Somebody
24. Mason Williams - Classical Gas
25. The Beatles - Lady Madonna
26. Dusty Springfield - I Close My Eyes And Count To Ten
27. Jacques Dutronc - Il Est Cinq Heures, Paris S'Éveille
28. Boudewijn De Groot - Waterdrager
29. Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick And Tich - The Legend Of Xanadu
30. Hugo Montenegro - The Good, The Bad And The Ugly
... en een flop-10:
1. Mo & Po - Nathalie
2. John Woodhouse And His Magic Accordeon - Het Vissersmeisje
3. Gert en Hermien - Een Droombeeld
4. Heintje Davids - Er Is Maar Één Carré
5. Thijs Van Der Molen - Waar Is De Neus Van Toon?
6. De Domino's - Michaela
7. Heintje - Ich Bau' Dir Ein Schloss
8. Johnny Blenco - Oh, Lola!
9. Sylvain Poons & Oetze Verschoor - Zuiderzeeballade
10. De Heikrekels - Jij Bent De Zon In Mijn Leven
Gemiddelde = 6,61
2. The Beatles - Hey Jude
3. Simon & Garfunkel - Mrs. Robinson
4. Aretha Franklin - I Say A Little Prayer
5. Otis Redding - (Sittin' On) The Dock Of The Bay
6. The Doors - The Unknown Soldier
7. Donovan - The Hurdy Gurdy Man
8. The Kinks - Days
9. Mary Hopkin - Those Were The Days
10. Steppenwolf - Born To Be Wild
11. Small Faces - Lazy Sunday
12. Canned Heat - On The Road Again
13. Cuby & The Blizzards - Window Of My Eyes
14. The Classics IV - Spooky
15. Louis Armstrong - What A Wonderful World
16. Status Quo - Pictures Of Matchstick Men
17. The Band - The Weight
18. Fleetwood Mac - Need Your Love So Bad
19. The Beach Boys - Do It Again
20. The Pebbles - Get Around
21. Aretha Franklin - Chain Of Fools
22. The Rolling Stones - Street Fightin' Man
23. The Golden Earrings - I've Just Lost Somebody
24. Mason Williams - Classical Gas
25. The Beatles - Lady Madonna
26. Dusty Springfield - I Close My Eyes And Count To Ten
27. Jacques Dutronc - Il Est Cinq Heures, Paris S'Éveille
28. Boudewijn De Groot - Waterdrager
29. Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick And Tich - The Legend Of Xanadu
30. Hugo Montenegro - The Good, The Bad And The Ugly
... en een flop-10:
1. Mo & Po - Nathalie
2. John Woodhouse And His Magic Accordeon - Het Vissersmeisje
3. Gert en Hermien - Een Droombeeld
4. Heintje Davids - Er Is Maar Één Carré
5. Thijs Van Der Molen - Waar Is De Neus Van Toon?
6. De Domino's - Michaela
7. Heintje - Ich Bau' Dir Ein Schloss
8. Johnny Blenco - Oh, Lola!
9. Sylvain Poons & Oetze Verschoor - Zuiderzeeballade
10. De Heikrekels - Jij Bent De Zon In Mijn Leven
Gemiddelde = 6,61
0
geplaatst: 29 september 2012, 12:09 uur
Ranboy Top 15 week 39 van 29 september 1968
w39 w38 aw titel - artiest
1 1 5 Street fightin' man - The Rolling Stones
2 6 2 White room - The Cream
3 3 5 Hey Jude - The Beatles
4 2 9 I say a little prayer - Aretha Franklin
5 -- 1 Ride my see-saw - The Moody Blues
6 7 3 All along the watchtower - Jimi Hendrix Experience
7 9 2 Elenore - The Turtles
8 5 7 Jesamine - The Casuals
9 4 8 Everybody's talkin' - Nilsson
10 -- 1 With a little help from my friends - Joe Cocker
11 10 4 Only one woman - The Marbles
12 8 7 Dream a little dream of me - Mama Cass
13 12 6 The weight - The Band
14 -- 1 My little lady - The Tremeloes
15 11 6 Window of my eyes - Cuby & the Blizzards
The Moody Blues verliezen twee songs in één week, maar zullen toch tevreden mijn lijst bekijken (bij wijze van spreken dan), want Ride my see-saw stormt binnen op 5. Weer zo'n fantastische song!
Ook geweldig is natuurlijk Joe Cockers cover van With a little help. Een zeldzaam geval dat iedereen toch wel de cover prefereert boven het origineel. Wat een stem!
Ten slotte een wel heel aanstekelijk deuntje van The Tremeloes.
w39 w38 aw titel - artiest
1 1 5 Street fightin' man - The Rolling Stones
2 6 2 White room - The Cream
3 3 5 Hey Jude - The Beatles
4 2 9 I say a little prayer - Aretha Franklin
5 -- 1 Ride my see-saw - The Moody Blues
6 7 3 All along the watchtower - Jimi Hendrix Experience
7 9 2 Elenore - The Turtles
8 5 7 Jesamine - The Casuals
9 4 8 Everybody's talkin' - Nilsson
10 -- 1 With a little help from my friends - Joe Cocker
11 10 4 Only one woman - The Marbles
12 8 7 Dream a little dream of me - Mama Cass
13 12 6 The weight - The Band
14 -- 1 My little lady - The Tremeloes
15 11 6 Window of my eyes - Cuby & the Blizzards
The Moody Blues verliezen twee songs in één week, maar zullen toch tevreden mijn lijst bekijken (bij wijze van spreken dan), want Ride my see-saw stormt binnen op 5. Weer zo'n fantastische song!
Ook geweldig is natuurlijk Joe Cockers cover van With a little help. Een zeldzaam geval dat iedereen toch wel de cover prefereert boven het origineel. Wat een stem!
Ten slotte een wel heel aanstekelijk deuntje van The Tremeloes.
0
geplaatst: 29 september 2012, 12:23 uur
Week 39 - 28 september 1968.
Top 40

Als ik het goed heb zijn het The Beatles die op Sour Milk Sea spelen. Daar hoef je geen doctorandus voor te zijn om dat te horen. En de zang klinkt ook verre van verkeerd. En dan doet zo'n single nauwelijks iets... Heel vreemd. Ik denk dat het ontbreken van succes hier alles te maken heeft met naamsonbekendheid. Jammer [8].
Het liedje van Patty Pravo vind ik niet zozeer verkeerd, maar ik vind het ongelofelijk gedateerd klinken [5] en Engelbert Humperdinck is deze keer iets beter dan héél slecht [2].
The Tremeloes zitten nog helemaal in 1967, maar Little Lady is heel aardig en klinkt carnavalesk. Helaas voor de band was dit niet het soort popmuziek dat het decennium zou overleven [7].
DDDBM&T hebben dan weer de pech dat hun formule uitgewerkt raakt. The Wreck Of The "Antoinette" leent vrijelijk uit alle eerdere hitsingles waardoor het een wat fragmentarisch karakter krijgt. Daar kom je een heel eind mee, maar geen tijdloze hitsingle [7].
Het door LucM treffend omschreven deja vu-gevoel merk ik ook meteen bij Group Check.
Ik zou het bijna een medley durven noemen van de jaren '60. En wat is nou eigenlijk het refrein? Toch heb ik er geen hekel aan. Het heeft iets sympathieks dat wel aanstekelijk werkt [7].
Bijna elke week lijkt er wel een liedje te zijn dat vooral erg anoniem klinkt. Dat heb ik deze week bij de single van Marmalade. Vooral de coupletten klinken aardig en er is in feite niks aan te merken op het refrein, maar wat klinkt het ongelofelijk braaf! [5,5].
Jesamine doet me enigszins denken aan The Small Faces, maar dan een kalmere versie daarvan. Het is vooral een 'mooi' popliedje dat knap in elkaar steekt. Een vleugje orkest hier, een lief coupletje daar, en dit alles gedaan op een bedeesde manier waardoor de goede bedoelingen perfect overkomen [8].
Dan komen we bij de verrassing van de week: Dragonfly's Celestial Empire. Hing die vorige single Celestial Dreams nog wat aan The Moody Blues, daar gaat Empire lekker psychedelisch loos op een urgente beat. Jammer dat we hierna niks meer van ze hebben gehoord, want dit klinkt als een band met potentie [8,5].
David Garrick's single heb ik moeten downen. Hier wordt niets gemist. Een zeer cliche 60's-deuntje waarbij ik het wandelstokje bij wijze van spreken al in z'n hand zie. Flauwe plaat [3].
Reggae-muziek vind ik vaak erg eendimensionaal en Hold Me Tight is daar wat mij betreft een schoolvoorbeeld van. Het klinkt erg vriendelijk, dank je, maar er zit gewoon erg weinig in.
Ik mis hier inventiviteit en avontuur [4,5].
Top 40

Als ik het goed heb zijn het The Beatles die op Sour Milk Sea spelen. Daar hoef je geen doctorandus voor te zijn om dat te horen. En de zang klinkt ook verre van verkeerd. En dan doet zo'n single nauwelijks iets... Heel vreemd. Ik denk dat het ontbreken van succes hier alles te maken heeft met naamsonbekendheid. Jammer [8].
Het liedje van Patty Pravo vind ik niet zozeer verkeerd, maar ik vind het ongelofelijk gedateerd klinken [5] en Engelbert Humperdinck is deze keer iets beter dan héél slecht [2].
The Tremeloes zitten nog helemaal in 1967, maar Little Lady is heel aardig en klinkt carnavalesk. Helaas voor de band was dit niet het soort popmuziek dat het decennium zou overleven [7].
DDDBM&T hebben dan weer de pech dat hun formule uitgewerkt raakt. The Wreck Of The "Antoinette" leent vrijelijk uit alle eerdere hitsingles waardoor het een wat fragmentarisch karakter krijgt. Daar kom je een heel eind mee, maar geen tijdloze hitsingle [7].
Het door LucM treffend omschreven deja vu-gevoel merk ik ook meteen bij Group Check.
Ik zou het bijna een medley durven noemen van de jaren '60. En wat is nou eigenlijk het refrein? Toch heb ik er geen hekel aan. Het heeft iets sympathieks dat wel aanstekelijk werkt [7].
Bijna elke week lijkt er wel een liedje te zijn dat vooral erg anoniem klinkt. Dat heb ik deze week bij de single van Marmalade. Vooral de coupletten klinken aardig en er is in feite niks aan te merken op het refrein, maar wat klinkt het ongelofelijk braaf! [5,5].
Jesamine doet me enigszins denken aan The Small Faces, maar dan een kalmere versie daarvan. Het is vooral een 'mooi' popliedje dat knap in elkaar steekt. Een vleugje orkest hier, een lief coupletje daar, en dit alles gedaan op een bedeesde manier waardoor de goede bedoelingen perfect overkomen [8].
Dan komen we bij de verrassing van de week: Dragonfly's Celestial Empire. Hing die vorige single Celestial Dreams nog wat aan The Moody Blues, daar gaat Empire lekker psychedelisch loos op een urgente beat. Jammer dat we hierna niks meer van ze hebben gehoord, want dit klinkt als een band met potentie [8,5].
David Garrick's single heb ik moeten downen. Hier wordt niets gemist. Een zeer cliche 60's-deuntje waarbij ik het wandelstokje bij wijze van spreken al in z'n hand zie. Flauwe plaat [3].
Reggae-muziek vind ik vaak erg eendimensionaal en Hold Me Tight is daar wat mij betreft een schoolvoorbeeld van. Het klinkt erg vriendelijk, dank je, maar er zit gewoon erg weinig in.
Ik mis hier inventiviteit en avontuur [4,5].
0
geplaatst: 30 september 2012, 02:12 uur
Week 39:
39 38 AW
01 01 02 The Lollipop Shoppe -You Must Be A Witch
02 02 03 Jimi Hendrix - All Along The Watchtower
03 --- 01 Joe Cocker - With A Little Help From My Friends
04 03 09 The Who - Magic Bus
05 04 12 Dusty Springfield - I Close My Eyes And Count to Ten
06 --- 01 Ramases & Selket - Crazy One
07 --- 01 Steppenwolf - Magic Carpet Ride
08 06 05 Rolling Stones - Street Fighting Man
09 08 08 Sergio Mendes - Fool on the Hill
10 09 04 The Electric Flag - Groovin' is Easy
11 11 03 Nazz - Open My Eyes
12 10 02 Cream - White Room
13 07 05 Beatles - Revolution
14 05 03 Mary Hopkin - Those Were The Days
15 13 08 Deep Purple - Hush
Met Aretha Franklin, Laura Nyro en Dionne Warwick verdwenen drie vrouwen uit mijn lijstje. De nieuwe binnenkomers doen het allemaal erg goed, waardoor er verder geen ruimte is door te stijgen voor andere tracks. Twee zijn iedereen wel bekend: ik ben een fan van de Beatles, maar hoe Joe Cocker het origineel tot leven brengt is ongekend. Echt een fantastische uitvoering waar alles aan klopt. Daarnaast doet Steppenwolf na Born to Be Wild weer goede zaken met een heerlijke single.
Tenslotte komt ook het obscure Ramases & Selket binnen met het Oosters getinte Crazy. Ramases was een uit Sheffield afkomstige muzikant die dacht dat hij een reïncarnatie van de gelijknamige farao was. Dit was zijn debuutsingle, samen met zijn toenmalige vrouw. Op de een of andere manier vind ik het wel een heel bijzonder mooi mysterieus nummer, ik sluit niet uit dat het nog flink gaat stijgen.
39 38 AW
01 01 02 The Lollipop Shoppe -You Must Be A Witch
02 02 03 Jimi Hendrix - All Along The Watchtower
03 --- 01 Joe Cocker - With A Little Help From My Friends
04 03 09 The Who - Magic Bus
05 04 12 Dusty Springfield - I Close My Eyes And Count to Ten
06 --- 01 Ramases & Selket - Crazy One
07 --- 01 Steppenwolf - Magic Carpet Ride
08 06 05 Rolling Stones - Street Fighting Man
09 08 08 Sergio Mendes - Fool on the Hill
10 09 04 The Electric Flag - Groovin' is Easy
11 11 03 Nazz - Open My Eyes
12 10 02 Cream - White Room
13 07 05 Beatles - Revolution
14 05 03 Mary Hopkin - Those Were The Days
15 13 08 Deep Purple - Hush
Met Aretha Franklin, Laura Nyro en Dionne Warwick verdwenen drie vrouwen uit mijn lijstje. De nieuwe binnenkomers doen het allemaal erg goed, waardoor er verder geen ruimte is door te stijgen voor andere tracks. Twee zijn iedereen wel bekend: ik ben een fan van de Beatles, maar hoe Joe Cocker het origineel tot leven brengt is ongekend. Echt een fantastische uitvoering waar alles aan klopt. Daarnaast doet Steppenwolf na Born to Be Wild weer goede zaken met een heerlijke single.
Tenslotte komt ook het obscure Ramases & Selket binnen met het Oosters getinte Crazy. Ramases was een uit Sheffield afkomstige muzikant die dacht dat hij een reïncarnatie van de gelijknamige farao was. Dit was zijn debuutsingle, samen met zijn toenmalige vrouw. Op de een of andere manier vind ik het wel een heel bijzonder mooi mysterieus nummer, ik sluit niet uit dat het nog flink gaat stijgen.
0
geplaatst: 30 september 2012, 09:08 uur
De Music Meter Top 15 van 30 september 1968!
01 (02) 03 All along the watchtower - Jimi Hendrix (66)
02 (01) 05 Street fighting man - Rolling Stones (61)
03 (04) 02 White room - The Cream (59)
04 (03) 05 Hey Jude - Beatles (53)
05 (---) 01 With a little help from my friends - Joe Cocker (35)
06 (---) 01 Ride my see saw - Moody blues (32)
07 (13) 02 You must be a witch - The Lollipop Shoppe (24)
08 (05) 05 Windows of my eyes - Cuby & The Blizzards (23)
09 (06) 03 Jesamine - Casuals (20)
10 (---) 01 Magic carpet ride - Steppenwolf (20)
11 (07) 10 In-a-gadda-da-vida - Iron Butterfly (19)
12 (10) 09 I say a little prayer - Aretha Franklin (17)
13 (09) 08 Everybody's talkin' - Nilsson (17)
14 (14) 02 I've got dreams to remember - Otis Redding (16)
15 (11) 08 Magic bus - The Who (12)
Verdwenen zijn Voices in the sky, Yesterday has gone en I close my eyes and count to ten. De top 4 zag er tot gisteravond anders uit met White room op één en Jimi Hendrix op vier, maar dat was voor de lijst van Herman van vannacht
En dat leidde alsnog tot een eerste plaats voor All along the watchtower.
Een top 6 overigens met alleen maar klassieke bands en hits, met een paar onbekendere, die nu aan de deur gaan kloppen met Lollipop Shoppe en Steppenwolf. Benieuwd of ze zich staande weten te houden tussen al dat geweld.
01 (02) 03 All along the watchtower - Jimi Hendrix (66)
02 (01) 05 Street fighting man - Rolling Stones (61)
03 (04) 02 White room - The Cream (59)
04 (03) 05 Hey Jude - Beatles (53)
05 (---) 01 With a little help from my friends - Joe Cocker (35)
06 (---) 01 Ride my see saw - Moody blues (32)
07 (13) 02 You must be a witch - The Lollipop Shoppe (24)
08 (05) 05 Windows of my eyes - Cuby & The Blizzards (23)
09 (06) 03 Jesamine - Casuals (20)
10 (---) 01 Magic carpet ride - Steppenwolf (20)
11 (07) 10 In-a-gadda-da-vida - Iron Butterfly (19)
12 (10) 09 I say a little prayer - Aretha Franklin (17)
13 (09) 08 Everybody's talkin' - Nilsson (17)
14 (14) 02 I've got dreams to remember - Otis Redding (16)
15 (11) 08 Magic bus - The Who (12)
Verdwenen zijn Voices in the sky, Yesterday has gone en I close my eyes and count to ten. De top 4 zag er tot gisteravond anders uit met White room op één en Jimi Hendrix op vier, maar dat was voor de lijst van Herman van vannacht

En dat leidde alsnog tot een eerste plaats voor All along the watchtower.
Een top 6 overigens met alleen maar klassieke bands en hits, met een paar onbekendere, die nu aan de deur gaan kloppen met Lollipop Shoppe en Steppenwolf. Benieuwd of ze zich staande weten te houden tussen al dat geweld.
0
geplaatst: 30 september 2012, 09:34 uur
De tussenstand top 15 na 3 kwartalen MM Top 15:
01 Alone again or - Love
02 MacArthur Park - Richard Harris
03 Jumpin' Jack flash - Rolling stones
04 In a gadda da vida - Iron butterfly
05 Time of the season - Zombies
06 Nights in white satin - Moody blues
07 Classical gas - Mason Williams
08 She's a rainbow - Rolling stones
09 Tuesday afternoon - Moody blues
10 Sunshine of your love - Cream
11 The unknown soldier - Doors
12 Scarborough fair - Simon & Garfunkel
13 Lady Madonna - Beatles
14 Born to be wild - Steppenwolf
15 Mrs. Robinson - Simon & Garfunkel
Drie bands die blijkbaar een kritiekloos jaar doormaken, de Rolling Stones, de Moody blues en Simon & Garfunkel, met twee hits in het overzicht.
Zowel de Stones als de Moody blues zijn, zoals bekend, nog niet eens klaar overigens, met 1968.
01 Alone again or - Love
02 MacArthur Park - Richard Harris
03 Jumpin' Jack flash - Rolling stones
04 In a gadda da vida - Iron butterfly
05 Time of the season - Zombies
06 Nights in white satin - Moody blues
07 Classical gas - Mason Williams
08 She's a rainbow - Rolling stones
09 Tuesday afternoon - Moody blues
10 Sunshine of your love - Cream
12 Scarborough fair - Simon & Garfunkel
13 Lady Madonna - Beatles
14 Born to be wild - Steppenwolf
15 Mrs. Robinson - Simon & Garfunkel
Drie bands die blijkbaar een kritiekloos jaar doormaken, de Rolling Stones, de Moody blues en Simon & Garfunkel, met twee hits in het overzicht.
Zowel de Stones als de Moody blues zijn, zoals bekend, nog niet eens klaar overigens, met 1968.
0
geplaatst: 30 september 2012, 09:58 uur
Drie kwartalen musician's Top 15 over 1968:
01 MacArthur Park - Richard Harris
02 In a gadda da vida - Iron Butterfly
03 Suzie Q. - Creedence clearwater revival
04 She's a rainbow - Rolling stones
05 So long, Marianne - Leonard Cohen
06 Black magic woman - Fleetwood mac
07 Scarborough fair - Simon & Garfunkel
08 Jumpin' Jack flash - Rolling stones
09 If I were a carpenter - Four tops
10 Summertime blues - Blue cheer
12 Pictures of matchstick men - Status quo
13 Greasy heart - Jefferson airplane
14 Hush - Deep purple
15 I've just lost somebody - Golden earring
Daar zitten toch wel wat verschillen, als je het vergelijkt met het overzicht van de MuMe Top 15. De leden van de MuMe top 15 geven de nummers aan de top overigens beduidend meer punten dan ikzelf aan mijn hits, is een grappige constatering. Alleen komen beide nummer 1's redelijk overeen in punten (145/143)
01 MacArthur Park - Richard Harris
02 In a gadda da vida - Iron Butterfly
03 Suzie Q. - Creedence clearwater revival
04 She's a rainbow - Rolling stones
05 So long, Marianne - Leonard Cohen
06 Black magic woman - Fleetwood mac
07 Scarborough fair - Simon & Garfunkel
08 Jumpin' Jack flash - Rolling stones
09 If I were a carpenter - Four tops
10 Summertime blues - Blue cheer
12 Pictures of matchstick men - Status quo
13 Greasy heart - Jefferson airplane
14 Hush - Deep purple
15 I've just lost somebody - Golden earring
Daar zitten toch wel wat verschillen, als je het vergelijkt met het overzicht van de MuMe Top 15. De leden van de MuMe top 15 geven de nummers aan de top overigens beduidend meer punten dan ikzelf aan mijn hits, is een grappige constatering. Alleen komen beide nummer 1's redelijk overeen in punten (145/143)
0
geplaatst: 30 september 2012, 12:16 uur
Mooie lijstjes. Ik doe ook even mee. Wordt ook leuk om straks aan het eind van het jaar alles nog eens terug te luisteren. Dat hoeft niet lang te duren, want een 60s top 50 draai je er in 2 uur doorheen volgens mij...
Herman's top 15 over drie kwartalen van 1968:
2. Dusty Springfield - I Close My Eyes And Count to Ten
3. The Pretty Things - Talkin' About The Good Times
4. Nancy Sinatra & Lee Hazelwood - Some Velvet Morning
5. The Zombies - Time of the Season
6. The Bob Seger System - 2 + 2 = ?
7. Mason Williams - Classical Gas
8. Smokey Robinson and the Miracles - If You Can Want
9. The Doors - The Unknown Soldier
10. The Who - Magic Bus
11. Dionne Warwick - Do You Know the Way to San Jose
12. David McWilliams - The Days of Pearly Spencer
13. The Dells - Wear It On Our Face
14. Os Mutantes - A Minha Menina
15. Miriam Makeba - Pata Pata
De MuMe-nr. 1 van Love staat bij mij net op plek 16.
Herman's top 15 over drie kwartalen van 1968:
2. Dusty Springfield - I Close My Eyes And Count to Ten
3. The Pretty Things - Talkin' About The Good Times
4. Nancy Sinatra & Lee Hazelwood - Some Velvet Morning
5. The Zombies - Time of the Season
6. The Bob Seger System - 2 + 2 = ?
7. Mason Williams - Classical Gas
8. Smokey Robinson and the Miracles - If You Can Want
9. The Doors - The Unknown Soldier
10. The Who - Magic Bus
11. Dionne Warwick - Do You Know the Way to San Jose
12. David McWilliams - The Days of Pearly Spencer
13. The Dells - Wear It On Our Face
14. Os Mutantes - A Minha Menina
15. Miriam Makeba - Pata Pata
De MuMe-nr. 1 van Love staat bij mij net op plek 16.
* denotes required fields.