Muziek / Toplijsten en favorieten / 1982 - Tipparade-, singles- en eigen lijsten/besprekingen
zoeken in:
0
geplaatst: 27 november 2013, 13:10 uur
1. Syd Barrett – Octopus (3) (5w) #1
2. The Byrds – Ballad Of Easy Rider (1) (6w) #1
3. Mama Cass – Make Your Own Kind Of Music (2) (7w) #2
4. Led Zeppelin – Whole Lotta Love (6) (4w)
5. Townes Van Zandt – Second Lovers Song (8) (3w)
6. Jefferson Airplane – Volunteers (12) (3w)
7. The Byrds – Wasn’t Born To Follow (4) (12w) #8
8. Jimmy Cliff – Wonderful World Beautiful People (5) (6w)
9. Rod Stewart – Street Fighting Man (15) (2w)
10. The Outsiders – Do You Feel Alright (16) (2w)
11. The Band – Up On Cripple Creek (7) (7w)
12. Blind Faith – Sea Of Joy (17) (2w)
13. Golden Earring – Another 45 Miles (-) (1w)
14. Chicago – Beginnings (9) (5w)
15. Shocking Blue – Mighty Joe (18) (2w)
16. Scott Walker – The Seventh Seal (20) (2w)
17. The Pioneers – Long Shot Kick De Bucket (10) (5w)
18. BJ Thomas – Raindrops Keep Falling On My Head (-) (1w)
19. Ramses Shaffy & Liesbeth List – Pastorale (11) (10w)
20. Louis Armstrong - We Have All The Time In The World (-) (1w)
We Have All The Time In The World is het titelnummer van de (op dat moment) nieuwste Bond-film On Her Majesty's Secret Service. Ironisch genoeg was Louis al ziek op het moment dat hij het nummer in zong. Mooi nummer, verdient wel een plekje in mijn lijst, al zit pakweg de top 5 er vooralsnog niet in.
Verder pakt Syd Barrett de nummer 1-positie. Jammer dat die het zo middelmatig doet bij de rest.
Verdwenen:
Nina Simone – To Be Young, Gifted And Black
The Clique – Sugar On Sunday/Superman
Sir Douglas Quintet - At the Crossroads
2. The Byrds – Ballad Of Easy Rider (1) (6w) #1
3. Mama Cass – Make Your Own Kind Of Music (2) (7w) #2
4. Led Zeppelin – Whole Lotta Love (6) (4w)
5. Townes Van Zandt – Second Lovers Song (8) (3w)
6. Jefferson Airplane – Volunteers (12) (3w)
7. The Byrds – Wasn’t Born To Follow (4) (12w) #8
8. Jimmy Cliff – Wonderful World Beautiful People (5) (6w)
9. Rod Stewart – Street Fighting Man (15) (2w)
10. The Outsiders – Do You Feel Alright (16) (2w)
11. The Band – Up On Cripple Creek (7) (7w)
12. Blind Faith – Sea Of Joy (17) (2w)
13. Golden Earring – Another 45 Miles (-) (1w)
14. Chicago – Beginnings (9) (5w)
15. Shocking Blue – Mighty Joe (18) (2w)
16. Scott Walker – The Seventh Seal (20) (2w)
17. The Pioneers – Long Shot Kick De Bucket (10) (5w)
18. BJ Thomas – Raindrops Keep Falling On My Head (-) (1w)
19. Ramses Shaffy & Liesbeth List – Pastorale (11) (10w)
20. Louis Armstrong - We Have All The Time In The World (-) (1w)
We Have All The Time In The World is het titelnummer van de (op dat moment) nieuwste Bond-film On Her Majesty's Secret Service. Ironisch genoeg was Louis al ziek op het moment dat hij het nummer in zong. Mooi nummer, verdient wel een plekje in mijn lijst, al zit pakweg de top 5 er vooralsnog niet in.
Verder pakt Syd Barrett de nummer 1-positie. Jammer dat die het zo middelmatig doet bij de rest.
Verdwenen:
Nina Simone – To Be Young, Gifted And Black
The Clique – Sugar On Sunday/Superman
Sir Douglas Quintet - At the Crossroads
0
geplaatst: 27 november 2013, 13:16 uur
Mooi nummer?! Misschien wel de allerbeste Bondsong ooit! Nu waren die titelsongs in die jaren nooit slecht, ik krijg bijvoorbeeld kippenvel bij Goldfinger of You only live Twice.
We have all the time in the world is zeker een goede notering waard.
Zie trouwens ook een nieuwe Golden earring.....
We have all the time in the world is zeker een goede notering waard.

Zie trouwens ook een nieuwe Golden earring.....

0
geplaatst: 30 november 2013, 09:50 uur
Tipparade: week 48 van 1969.
9. J. Vincent Edward - Thanks
Dit bevalt mij een stuk beter dan Run To The Sun (week 42). Sterke popsong dat ook ritmisch goed in elkaar steekt en niet zo overgeproduceerd. Het werd ook een terechte hit.
Cijfer: 8
15. José Feliciano - And The Sun Will Shine
Ook deze man kwam enkele weken nog voor in de tipparade. Hij brengt vooral covers maar toegegeven, hij zet ze naar zijn hand (zoals hier dit Bee Gees-nummer) met de nodige passie en hij heeft een mooie aparte stem. Al blijf ik het origineel verkiezen.
Cijfer: 7,5
18. Linda van Dyck - Seduction Song
Dit nummer kende ik niet, ik wist niet deze actrice een nummer had opgenomen. Dat had ze beter niet gedaan want zingen kan ze niet en haar Engels is allesbehalve.
Cijfer: 3
19. Leo Den Hop - Je Bent De Sigaar
Geen clip gevonden.
21. Golden Earring - Another 45 Miles
Heel andere koek, een akoestisch nummer van de grootste rockband die Nederland ooit heeft gekend maar met veel passie en gevoel en er werd op de eerste plaats aan een sterke melodie gedacht.
Cijfer: 9
22. Nana Mouskouri - Mon Enfant
Nana Mouskouri beluister ik zelden maar zij heeft wel een mooie en zuivere stem. Het gospelachtig nummer mag er ook zijn met aardige tekst.
25. Les Boutons - Sandcastles
De tipparade is wel interessant om vergeten nummers eens te horen maar meestal zijn ze terecht in de vergetelheid beland. De bedoelingen zijn hier wel goed maar komen niet helemaal uit de verf. Het nummer is te overgeproduceerd waarbij de wat stroperige violen te nadrukkelijk aanwezig zijn. Zang is ook niet helemaal zuiver.
Cijfer: 5
27. Clover Leaf - Grey Clouds
Deze maand al genoeg grijze wolken gezien. Matige, te theatrale ballad met zwakke tekst en te overgeproduceerd ook. De zang kan mij ook niet bekoren.
Cijfer: 3,5
28. The Byrds - Ballad Of Easy Rider
Dit nummer kan moeilijk losgekoppeld worden van de gelijknamige film. Een kort, eenvoudig en wat folky nummer met mooie zang van Roger McGuinn. Ik mis hier wat hun magische samenzang, dus toch een iets lager cijfer dan de vorige Byrds-songs.
29. The Cuff Links - Tracy
Een nummer dat je sporadisch nog hoort al kende ik de uitvoeder niet meer. Pretentieloos en luchtig nummer, weinig bijzonder met name de tekst maar het mag er nu nog zijn.
Cijfer: 6
30. Aphrodite's Child - Marie Jolie
De nummers van Aphrodite's Child kan ik ook waarderen, sfeervol en vrij eigenzinnig met mooie, gevoelige melodie en Demis Roussos heeft een zeer herkenbare stem die goed bij deze sound past.
9. J. Vincent Edward - Thanks
Dit bevalt mij een stuk beter dan Run To The Sun (week 42). Sterke popsong dat ook ritmisch goed in elkaar steekt en niet zo overgeproduceerd. Het werd ook een terechte hit.
15. José Feliciano - And The Sun Will Shine
Ook deze man kwam enkele weken nog voor in de tipparade. Hij brengt vooral covers maar toegegeven, hij zet ze naar zijn hand (zoals hier dit Bee Gees-nummer) met de nodige passie en hij heeft een mooie aparte stem. Al blijf ik het origineel verkiezen.
18. Linda van Dyck - Seduction Song
Dit nummer kende ik niet, ik wist niet deze actrice een nummer had opgenomen. Dat had ze beter niet gedaan want zingen kan ze niet en haar Engels is allesbehalve.
Cijfer: 3
19. Leo Den Hop - Je Bent De Sigaar
Geen clip gevonden.
21. Golden Earring - Another 45 Miles
Heel andere koek, een akoestisch nummer van de grootste rockband die Nederland ooit heeft gekend maar met veel passie en gevoel en er werd op de eerste plaats aan een sterke melodie gedacht.
Cijfer: 9
22. Nana Mouskouri - Mon Enfant
Nana Mouskouri beluister ik zelden maar zij heeft wel een mooie en zuivere stem. Het gospelachtig nummer mag er ook zijn met aardige tekst.
25. Les Boutons - Sandcastles
De tipparade is wel interessant om vergeten nummers eens te horen maar meestal zijn ze terecht in de vergetelheid beland. De bedoelingen zijn hier wel goed maar komen niet helemaal uit de verf. Het nummer is te overgeproduceerd waarbij de wat stroperige violen te nadrukkelijk aanwezig zijn. Zang is ook niet helemaal zuiver.
Cijfer: 5
27. Clover Leaf - Grey Clouds
Deze maand al genoeg grijze wolken gezien. Matige, te theatrale ballad met zwakke tekst en te overgeproduceerd ook. De zang kan mij ook niet bekoren.
28. The Byrds - Ballad Of Easy Rider
Dit nummer kan moeilijk losgekoppeld worden van de gelijknamige film. Een kort, eenvoudig en wat folky nummer met mooie zang van Roger McGuinn. Ik mis hier wat hun magische samenzang, dus toch een iets lager cijfer dan de vorige Byrds-songs.
29. The Cuff Links - Tracy
Een nummer dat je sporadisch nog hoort al kende ik de uitvoeder niet meer. Pretentieloos en luchtig nummer, weinig bijzonder met name de tekst maar het mag er nu nog zijn.
Cijfer: 6
30. Aphrodite's Child - Marie Jolie
De nummers van Aphrodite's Child kan ik ook waarderen, sfeervol en vrij eigenzinnig met mooie, gevoelige melodie en Demis Roussos heeft een zeer herkenbare stem die goed bij deze sound past.
0
geplaatst: 30 november 2013, 10:28 uur
Musician's Top 20 van 1 december 1969:
01 (01) 03 Whole lotta love - Led Zeppelin
02 (02) 06 Beginnings - Chicago Transit Authority
03 (08) 02 Raindrops keep falling on my head - B.J. Thomas
04 (---) 01 We have all the time in the world - Louis Armstrong
05 (05) 03 Don't let nobody turn you round - The Steve Miller Band
06 (04) 06 Appleknockers flophouse - Cuby & The Blizzards
07 (03) 07 Looking around - Yes
08 (09) 03 Mighty Joe - Shocking blue
09 (---) 01 Another 45 miles - Golden Earring
10 (10) 04 Street fighting man - Rod Stewart
11 (07) 05 Ridin' on the L&N - Bintangs
12 (06) 09 I'm a man - Chicago Transit Authority
13 (15) 02 Let's work together - Wilbert Harrison
14 (12) 03 Beautiful people - Melanie
15 (16) 01 Everybody's talkin' - Nilsson
16 (---) 01 Reflections of my life - The Marmalade
17 (---) 01 Second lovers song - Townes van Zandt
18 (17) 02 The seventh seal - Scott Walker
19 (14) 04 Wonderful world wonderful people - Jimmy Cliff
20 (13) 04 Victoria - The Kinks
Het nieuwe aanbod is weer eens groter dan de hitlijst aan kan. En voor sommige nummers leidt dat ongetwijfeld tot teleurstelling in de prestaties.
Ik vind On her Majesty's secret service één van de allerbeste Bond films ooit, ondanks George Lazenby als James Bond, zijn enige keer ook als de beroemde geheime agent. Uiteraard ook Wreker Emma Peel, hier als geweldige Bond-girl van stand. De achtervolging van Bond op de skies nog steeds één van de meest spectaculaire Bond scenes ooit. En uiteraard een wereld soundtrack met het thema bezongen door Louis Armstrong.
De Golden Earring zou er haast bij gaan verbleken maar niets is minder waar. Prima song, later nog weer eens akoestisch dunnetjes overgedaan. Ik probeer nu bij de clips van Youtube meer en meer ook de beelden te zoeken die er destijds bij hoorden. Zo zie ik de Golden Earring weer terug zoals ik ze zo ook door mijn jonge ogen oorspronkelijk heb gezien.....
01 (01) 03 Whole lotta love - Led Zeppelin
02 (02) 06 Beginnings - Chicago Transit Authority
03 (08) 02 Raindrops keep falling on my head - B.J. Thomas
04 (---) 01 We have all the time in the world - Louis Armstrong
05 (05) 03 Don't let nobody turn you round - The Steve Miller Band
06 (04) 06 Appleknockers flophouse - Cuby & The Blizzards
07 (03) 07 Looking around - Yes
08 (09) 03 Mighty Joe - Shocking blue
09 (---) 01 Another 45 miles - Golden Earring
10 (10) 04 Street fighting man - Rod Stewart
11 (07) 05 Ridin' on the L&N - Bintangs
12 (06) 09 I'm a man - Chicago Transit Authority
13 (15) 02 Let's work together - Wilbert Harrison
14 (12) 03 Beautiful people - Melanie
15 (16) 01 Everybody's talkin' - Nilsson
16 (---) 01 Reflections of my life - The Marmalade
17 (---) 01 Second lovers song - Townes van Zandt
18 (17) 02 The seventh seal - Scott Walker
19 (14) 04 Wonderful world wonderful people - Jimmy Cliff
20 (13) 04 Victoria - The Kinks
Het nieuwe aanbod is weer eens groter dan de hitlijst aan kan. En voor sommige nummers leidt dat ongetwijfeld tot teleurstelling in de prestaties.
Ik vind On her Majesty's secret service één van de allerbeste Bond films ooit, ondanks George Lazenby als James Bond, zijn enige keer ook als de beroemde geheime agent. Uiteraard ook Wreker Emma Peel, hier als geweldige Bond-girl van stand. De achtervolging van Bond op de skies nog steeds één van de meest spectaculaire Bond scenes ooit. En uiteraard een wereld soundtrack met het thema bezongen door Louis Armstrong.
De Golden Earring zou er haast bij gaan verbleken maar niets is minder waar. Prima song, later nog weer eens akoestisch dunnetjes overgedaan. Ik probeer nu bij de clips van Youtube meer en meer ook de beelden te zoeken die er destijds bij hoorden. Zo zie ik de Golden Earring weer terug zoals ik ze zo ook door mijn jonge ogen oorspronkelijk heb gezien.....
0
geplaatst: 30 november 2013, 14:06 uur
Ranboy Top 15 week 48 van 30 november 1969
w48 w47 aw titel - artiest
1 1 8 The Court of the Crimson King - King Crimson
2 2 5 Beginnings - Chicago
3 4 3 Beautiful people - Melanie
4 3 6 Looking around - Yes
5 6 3 Whole lotta love - Led Zeppelin
6 5 10 Pastorale - Ramses Shaffy & Liesbeth List
7 11 2 Marie Jolie - Aphrodite's Child
8 9 4 Melting pot - Blue Mink
9 7 10 I'm a man - Chicago
10 12 2 Mighty Joe - Shocking Blue
11 13 3 Reflections of my life - The Marmalade
12 8 8 Can I get there by candlelight - David McWilliams
13 -- 1 Another 45 miles - Golden Earring
14 -- 1 Raindrops keep falling on my head - B.J. Thomas
15 -- 1 She came in through the bathroom window - Joe Cocker
Drie prima nieuwkomers, die wel bescheiden onderaan moeten beginnen, en ook niet voor de hoogste positie zullen gaan...
w48 w47 aw titel - artiest
1 1 8 The Court of the Crimson King - King Crimson
2 2 5 Beginnings - Chicago
3 4 3 Beautiful people - Melanie
4 3 6 Looking around - Yes
5 6 3 Whole lotta love - Led Zeppelin
6 5 10 Pastorale - Ramses Shaffy & Liesbeth List
7 11 2 Marie Jolie - Aphrodite's Child
8 9 4 Melting pot - Blue Mink
9 7 10 I'm a man - Chicago
10 12 2 Mighty Joe - Shocking Blue
11 13 3 Reflections of my life - The Marmalade
12 8 8 Can I get there by candlelight - David McWilliams
13 -- 1 Another 45 miles - Golden Earring
14 -- 1 Raindrops keep falling on my head - B.J. Thomas
15 -- 1 She came in through the bathroom window - Joe Cocker
Drie prima nieuwkomers, die wel bescheiden onderaan moeten beginnen, en ook niet voor de hoogste positie zullen gaan...
0
geplaatst: 30 november 2013, 14:46 uur
ranboy schreef:
Ook Shocking Blue haalt mijn top 15, met de single die tot de re-release van Venus hun grootste hit in de top 40 was (18 weken, nummer 1).
Ook Shocking Blue haalt mijn top 15, met de single die tot de re-release van Venus hun grootste hit in de top 40 was (18 weken, nummer 1).
Venus heeft nooit op 1 gestaan toch in Nederland? Dus het bleef ook hun grootste hit wat dat betreft. Zie trouwens dat Venus deze week binnenkwam in de Billboard lijsten, dus ik heb hem alvast in mijn tiplijst gezet.
0
geplaatst: 30 november 2013, 14:57 uur
Nee, Venus heeft in NL nooit op 1 gestaan. Never marry a railroad man overigens wel, net als Mighty Joe.
Venus was overigens wel een grote hit in de zomer van 1969 in NL, heb je de song toen niet al genoteerd?
Venus was overigens wel een grote hit in de zomer van 1969 in NL, heb je de song toen niet al genoteerd?
0
geplaatst: 30 november 2013, 15:16 uur
Oja, da's waar ook. Bij mij werd Venus niet zo'n grote hit. Mighty Joe vind ik momenteel ook een stuk leuker (en Railroad Man ook).
Wat vind je van het origineel, Luc? Die vind ik zelf erg goed, de cover van Three Dog Night vind ik ook niet veel aan.
YouTube - Laura Nyro **ELI'S COMING ** Laura Nyro
LucM schreef:
26. Three Dog Night - Eli's Coming
De soulstemmen komt mij te geforceerd en zelfs schreeuwerig over waardoor ze mij na een tijd irriteren. Het nummer zelf mist een aansprekende melodie.
Cijfer: 4,5
26. Three Dog Night - Eli's Coming
De soulstemmen komt mij te geforceerd en zelfs schreeuwerig over waardoor ze mij na een tijd irriteren. Het nummer zelf mist een aansprekende melodie.
Cijfer: 4,5
Wat vind je van het origineel, Luc? Die vind ik zelf erg goed, de cover van Three Dog Night vind ik ook niet veel aan.
YouTube - Laura Nyro **ELI'S COMING ** Laura Nyro
0
geplaatst: 30 november 2013, 15:21 uur
Three Dog Night is blijkbaar een band die het van covers moet hebben (al hun hits waren covers). Het origineel vind ik alleszins een stuk beter.
0
geplaatst: 30 november 2013, 20:53 uur
48 47 AW
01 01 04 Led Zeppelin - Whole Lotta Love #2
02 02 11 Mongo Santamaria - We Got Latin Soul #1
03 04 15 Edwin Starr - Twenty Five Miles
04 03 06 Jimmy Cliff - Wonderful World, Beautiful People #3
05 05 10 The Chicago Transit Authority - I'm A Man
06 09 03 Abaco Dream - Life & Death in G & A
07 07 07 The Kinks - Victoria
08 11 02 Scott Walker - The Seventh Seal
09 14 02 Shocking Blue - Mighty Joe
10 08 05 Nina Simone - To Be Young, Gifted and Black
11 06 05 Syl Johnson - Is It Because I'm Black
12 12 02 Dusty Springfield - A Brand New Me
13 15 02 Syd Barrett - Octopus
14 10 10 The 5th Dimension - Wedding Bell Blues
15 *** 01 Blind Faith - Sea of Joy
Weinig veranderingen. Blind Faith trok me tot nu toe niet zo, maar Sea of Joy is wel erg mooi. Na 13 weken verdwenen The Stooges uit de lijst, maar die gaan we nog hoog terugzien in de eindejaarslijst. Dat geldt ook voor Mongo Santamaria en Edwin Starr, laatstgenoemde staat nb al 12 weken in de top 5 momenteel. Ben benieuwd of beide nummers de kaap van 200 punten weten te slechten.
01 01 04 Led Zeppelin - Whole Lotta Love #2
02 02 11 Mongo Santamaria - We Got Latin Soul #1
03 04 15 Edwin Starr - Twenty Five Miles
04 03 06 Jimmy Cliff - Wonderful World, Beautiful People #3
05 05 10 The Chicago Transit Authority - I'm A Man
06 09 03 Abaco Dream - Life & Death in G & A
07 07 07 The Kinks - Victoria
08 11 02 Scott Walker - The Seventh Seal
09 14 02 Shocking Blue - Mighty Joe
10 08 05 Nina Simone - To Be Young, Gifted and Black
11 06 05 Syl Johnson - Is It Because I'm Black
12 12 02 Dusty Springfield - A Brand New Me
13 15 02 Syd Barrett - Octopus
14 10 10 The 5th Dimension - Wedding Bell Blues
15 *** 01 Blind Faith - Sea of Joy
Weinig veranderingen. Blind Faith trok me tot nu toe niet zo, maar Sea of Joy is wel erg mooi. Na 13 weken verdwenen The Stooges uit de lijst, maar die gaan we nog hoog terugzien in de eindejaarslijst. Dat geldt ook voor Mongo Santamaria en Edwin Starr, laatstgenoemde staat nb al 12 weken in de top 5 momenteel. Ben benieuwd of beide nummers de kaap van 200 punten weten te slechten.
0
geplaatst: 30 november 2013, 21:52 uur
200 punten is wel een enorme grens. Je zou het inderdaad een soort van mijlpaal kunnen noemen. Dat halen de nummers bij mij in de verste verte niet. Je voldoet daarmee overigens beter aan het algemene profiel (grote hits, groot aantal weken) van 1969 dan ik 

0
geplaatst: 1 december 2013, 00:43 uur
Is voor mij ook wel een enorme grens, alleen Dusty heeft dat een keer gehaald meen ik. Er zijn in de afgelopen 2 jaar wel een stuk of 6 nummers geweest die tot ongeveer 170 zijn gekomen.
Nu zijn de 15 weken van Edwin Starr ook wel uitzonderlijk, het record van 17 weken zal er toch wel aangaan. Maar goed, word ook gewoon elke keer weer erg blij van dit nummer.
Nu zijn de 15 weken van Edwin Starr ook wel uitzonderlijk, het record van 17 weken zal er toch wel aangaan. Maar goed, word ook gewoon elke keer weer erg blij van dit nummer.
0
geplaatst: 1 december 2013, 07:23 uur
Rearviewmirror Chart Week 48 1969 (30-11-1969)
01 --- 01 The Guess Who - No Time
02 01 04 Marmalade - Reflections Of My Life
03 02 08 The Beatles - Come Together / Something
04 04 04 Led Zeppelin - Whole Lotta Love
05 09 03 Scott Walker - The Seventh Seal
06 10 02 Townes Van Zandt - Second Lover's Song
07 06 08 King Crimson - In The Court Of The Crimson King
08 05 08 The Kinks - Victoria
09 03 10 Chicago - I'm A Man
10 --- 01 The Bandwagon - Don't Let It In
11 08 07 Cuby + Blizzards - Appleknockers Flophouse
12 11 03 Ike & Tina Turner - Bold Soul Sister
13 12 04 Abaco Dream - Life And Death In G&A
14 --- 01 Golden Earring - Another 45 Miles
15 07 07 Chicago - Beginnings
16 16 09 The Pioneers - Long Shot Kick De Bucket
17 13 11 The Hollies - He Ain't Heavy, He's My Brother
18 14 08 Three Dog Night - Eli's Coming
19 15 07 Yes - Looking Around
20 21 03 Jefferson Airplane - Volunteers
21 17 05 Syl Johnson - Is It Because I'm Black?
22 18 13 Crosby, Stills & Nash - Suite: Judy Blue Eyes
23 19 15 Joe South - Leanin' On You
24 20 03 The James Gang - Funk #48
25 27 03 Lulu - Oh Me Oh My (I'm A Fool For You Baby)
26 28 03 Gladys Knight & The Pips - Friendship Train
27 23 05 The Shoes - Daylight
28 25 06 Bob Dylan - Tonight I'll Be Staying Here With You
29 --- 01 Argosy - Imagine / Mr Boyd
30 34 02 Wilson Pickett - You Keep Me Hangin' On
31 --- 01 Al Green - I Want To Hold Your Hand
32 --- 01 The Mystery Tour - The Ballad Of Paul
33 33 03 Moody Blues - Watching And Waiting
34 --- 01 Lovelites - How Can I Tell My Mom And Dad
35 35 05 Bintangs - Ridin' On The L & N
36 37 02 The Motions - I Can't Help It
37 26 06 The Isley Brothers - Was It Good To You
38 38 02 Melanie - Beautiful People
39 22 06 Savoy Brown - Train To Nowhere
40 24 06 The Misunderstood - Never Had A Girl Like You Before
http://bern.hitparade.ch/cdimg/the_guess_who-no_time_s_1.jpg
Prima compositie, weinig opzienbarende tekst, geen instrumentale hoogstandje (al hoewel er weinig mis is met Randy Bachman's gitaar spel) maar toch nieuw op 1 The Guess Who. Als na 0:47 seconden voor het eerste de hemelse koortjes uitbarsten ben ik reddeloos verloren en grijpt het nummer me genadeloos bij de keel om nooit meer los te laten. Dat is wat muziek zo mooi kan maken. Op een onverwacht moment onvoorspelbaar kippenvel. Voor mij een van de nummers van 1969/1970.
No Time wordt in 1970 een Top 5 hit in de VS. In Nederland wordt het nummer zelfs (in week 10 van 1970) Alarmschijf om vervolgens gewoon te floppen.
Op nummer 10 geweldige Nothern Soul van The Bandwagon. Ook hier zijn het weer de stemmen die mij bij de strot grijpen.
Another 45 Miles is een van de betere Golden Earring singles. Misschien wel de beste uit de sixties.
Argosy is de band van Rodger Hodgson die later met Supertramp grote hoge gaat gooien. Hij moet hier zijn eigen stijl nog ontwikkelen maar je herkent al bij de eerste zinnen die hij gaat zingen zijn typische stem. Net als bij The Bandwagon kan ik de track niet terugvinden op YouTube. Ik heb het nummer ontdekt via de prachtige Rubble Collection. In dit geval Volume 18 - Rainbow Thyme Wynders.
The Mystery Tour's The Ballad Of Paul is een van de vele songs die eind jaren zestig over de vermeende dood van Paul McCartney werden gemaakt. In dit geval leuk en met slimme verwijzingen gemaakt. al Green geeft I Want To Hold Your Hand een eigen R&B invulling.Weer een bewijs van de enorme kracht en potentie van de Beatles-composities.
Lovelites's How Can I Tell My Mom And Dad hoort eigenlijk qua sfeer en compositie een beetje bij 1963. Een girlgroup toen de girlgroups aan het verdwijnen waren. Het klinkt verraddelijk liefelijk maar gaat over het serieuze onderwerp van tienerzwangerschappen.
http://lh5.ggpht.com/_-GCs6oftHjE/StH9JOfbxWI/AAAAAAAAADQ/kNO6gZTLKJA/s1600/argosy455.jpg
01 --- 01 The Guess Who - No Time
02 01 04 Marmalade - Reflections Of My Life
03 02 08 The Beatles - Come Together / Something
04 04 04 Led Zeppelin - Whole Lotta Love
05 09 03 Scott Walker - The Seventh Seal
06 10 02 Townes Van Zandt - Second Lover's Song
07 06 08 King Crimson - In The Court Of The Crimson King
08 05 08 The Kinks - Victoria
09 03 10 Chicago - I'm A Man
10 --- 01 The Bandwagon - Don't Let It In
11 08 07 Cuby + Blizzards - Appleknockers Flophouse
12 11 03 Ike & Tina Turner - Bold Soul Sister
13 12 04 Abaco Dream - Life And Death In G&A
14 --- 01 Golden Earring - Another 45 Miles
15 07 07 Chicago - Beginnings
16 16 09 The Pioneers - Long Shot Kick De Bucket
17 13 11 The Hollies - He Ain't Heavy, He's My Brother
18 14 08 Three Dog Night - Eli's Coming
19 15 07 Yes - Looking Around
20 21 03 Jefferson Airplane - Volunteers
21 17 05 Syl Johnson - Is It Because I'm Black?
22 18 13 Crosby, Stills & Nash - Suite: Judy Blue Eyes
23 19 15 Joe South - Leanin' On You
24 20 03 The James Gang - Funk #48
25 27 03 Lulu - Oh Me Oh My (I'm A Fool For You Baby)
26 28 03 Gladys Knight & The Pips - Friendship Train
27 23 05 The Shoes - Daylight
28 25 06 Bob Dylan - Tonight I'll Be Staying Here With You
29 --- 01 Argosy - Imagine / Mr Boyd
30 34 02 Wilson Pickett - You Keep Me Hangin' On
31 --- 01 Al Green - I Want To Hold Your Hand
32 --- 01 The Mystery Tour - The Ballad Of Paul
33 33 03 Moody Blues - Watching And Waiting
34 --- 01 Lovelites - How Can I Tell My Mom And Dad
35 35 05 Bintangs - Ridin' On The L & N
36 37 02 The Motions - I Can't Help It
37 26 06 The Isley Brothers - Was It Good To You
38 38 02 Melanie - Beautiful People
39 22 06 Savoy Brown - Train To Nowhere
40 24 06 The Misunderstood - Never Had A Girl Like You Before
http://bern.hitparade.ch/cdimg/the_guess_who-no_time_s_1.jpg
Prima compositie, weinig opzienbarende tekst, geen instrumentale hoogstandje (al hoewel er weinig mis is met Randy Bachman's gitaar spel) maar toch nieuw op 1 The Guess Who. Als na 0:47 seconden voor het eerste de hemelse koortjes uitbarsten ben ik reddeloos verloren en grijpt het nummer me genadeloos bij de keel om nooit meer los te laten. Dat is wat muziek zo mooi kan maken. Op een onverwacht moment onvoorspelbaar kippenvel. Voor mij een van de nummers van 1969/1970.
No Time wordt in 1970 een Top 5 hit in de VS. In Nederland wordt het nummer zelfs (in week 10 van 1970) Alarmschijf om vervolgens gewoon te floppen.
Op nummer 10 geweldige Nothern Soul van The Bandwagon. Ook hier zijn het weer de stemmen die mij bij de strot grijpen.
Another 45 Miles is een van de betere Golden Earring singles. Misschien wel de beste uit de sixties.
Argosy is de band van Rodger Hodgson die later met Supertramp grote hoge gaat gooien. Hij moet hier zijn eigen stijl nog ontwikkelen maar je herkent al bij de eerste zinnen die hij gaat zingen zijn typische stem. Net als bij The Bandwagon kan ik de track niet terugvinden op YouTube. Ik heb het nummer ontdekt via de prachtige Rubble Collection. In dit geval Volume 18 - Rainbow Thyme Wynders.
The Mystery Tour's The Ballad Of Paul is een van de vele songs die eind jaren zestig over de vermeende dood van Paul McCartney werden gemaakt. In dit geval leuk en met slimme verwijzingen gemaakt. al Green geeft I Want To Hold Your Hand een eigen R&B invulling.Weer een bewijs van de enorme kracht en potentie van de Beatles-composities.
Lovelites's How Can I Tell My Mom And Dad hoort eigenlijk qua sfeer en compositie een beetje bij 1963. Een girlgroup toen de girlgroups aan het verdwijnen waren. Het klinkt verraddelijk liefelijk maar gaat over het serieuze onderwerp van tienerzwangerschappen.
http://lh5.ggpht.com/_-GCs6oftHjE/StH9JOfbxWI/AAAAAAAAADQ/kNO6gZTLKJA/s1600/argosy455.jpg
0
geplaatst: 1 december 2013, 14:49 uur
De Music Meter Top 15 van 24-11-1969, week 47!
01 (01) 04 Whole lotta love - Led Zeppelin (76)
02 (02) 06 Beginnings - Chicago (46)
03 (03) 09 I'm a man - Chicago (43)
04 (10) 02 Second lovers song - Townes van Zandt (31)
05 (---) 01 Mighty Joe - Shocking Blue (27)
06 (12) 03 Street fighting man - Rod Stewart (25)
07 (08) 08 In the court of the crimson king - King Crimson (24)
08 (---) 01 Another 45 miles - Golden earring (23)
09 (06) 06 Looking around - Yes (21)
10 (05) 04 Appleknocker flophouse - Cuby & The Blizzards (21)
11 (04) 08 Come together/Something - Beatles (20)
12 (07) 05 Wonderful world, wonderful people - Jimmy Cliff (20)
13 (11) 03 Reflections of my life - The Marmalade (19)
14 (---) 01 The seventh seal - Scott Walker (19)
15 (---) 01 Octopus - Syd Barrett (18)
De lijst is een beetje zwalkende, uit het lood. Chicago verliest veel maar houdt de plekken twee en drie. Rod Stewart boekte vorige week geen winst, staat nu opeens op zes. Cuby doet het andersom: vorige week plotseling naar vijf en nu weer terug. Eén stemmer op een nummer meer of minder maakt veel uit, zie ook het geringe verschil tussen 15 en 5.
Over Led Zeppelin bestaan in ieder geval geen meningsverschillen!
Verdwenen: Victoria van The Kinks, Beautiful People van Melanie, Pastorale van Ramses Shaffy & Liesbeth List en Ballad of easy rider van The Byrds.
De tips voor 8 december 1969:
01 (---) 01 No time - Guess Who (15)
02 (07) 02 Raindrops keep falling on my head - B.J. Thomas (15)
03 (05) 03 Life and death in the G&A - Abaco dream (13)
04 (10) 02 Marie Jolie - Aphrodites child (13)
05 (---) 01 We have all the time in the world - Louis Armstrong (12)
06 (---) 01 Volunteer - Jefferson Airplane (10)
07 (08) 03 Melting pot - Blue Mink (8)
08 (---) 01 Don't let it in - Bandwagon (6) (geen opname gevonden op youtube)
09 (---) 01 Do you feel alright - The Outsiders (6)
10 (---) 01 Sea of joy - Blind Faith (5)
Misschien weet iemand nog een clip van Bandwagon te vinden!
Niets anders dan fraaie tips weer, ik ben zeker ook blij met de nieuwe van de Guess who!
01 (01) 04 Whole lotta love - Led Zeppelin (76)
02 (02) 06 Beginnings - Chicago (46)
03 (03) 09 I'm a man - Chicago (43)
04 (10) 02 Second lovers song - Townes van Zandt (31)
05 (---) 01 Mighty Joe - Shocking Blue (27)
06 (12) 03 Street fighting man - Rod Stewart (25)
07 (08) 08 In the court of the crimson king - King Crimson (24)
08 (---) 01 Another 45 miles - Golden earring (23)
09 (06) 06 Looking around - Yes (21)
10 (05) 04 Appleknocker flophouse - Cuby & The Blizzards (21)
11 (04) 08 Come together/Something - Beatles (20)
12 (07) 05 Wonderful world, wonderful people - Jimmy Cliff (20)
13 (11) 03 Reflections of my life - The Marmalade (19)
14 (---) 01 The seventh seal - Scott Walker (19)
15 (---) 01 Octopus - Syd Barrett (18)
De lijst is een beetje zwalkende, uit het lood. Chicago verliest veel maar houdt de plekken twee en drie. Rod Stewart boekte vorige week geen winst, staat nu opeens op zes. Cuby doet het andersom: vorige week plotseling naar vijf en nu weer terug. Eén stemmer op een nummer meer of minder maakt veel uit, zie ook het geringe verschil tussen 15 en 5.
Over Led Zeppelin bestaan in ieder geval geen meningsverschillen!
Verdwenen: Victoria van The Kinks, Beautiful People van Melanie, Pastorale van Ramses Shaffy & Liesbeth List en Ballad of easy rider van The Byrds.
De tips voor 8 december 1969:
01 (---) 01 No time - Guess Who (15)
02 (07) 02 Raindrops keep falling on my head - B.J. Thomas (15)
03 (05) 03 Life and death in the G&A - Abaco dream (13)
04 (10) 02 Marie Jolie - Aphrodites child (13)
05 (---) 01 We have all the time in the world - Louis Armstrong (12)
06 (---) 01 Volunteer - Jefferson Airplane (10)
07 (08) 03 Melting pot - Blue Mink (8)
08 (---) 01 Don't let it in - Bandwagon (6) (geen opname gevonden op youtube)
09 (---) 01 Do you feel alright - The Outsiders (6)
10 (---) 01 Sea of joy - Blind Faith (5)
Misschien weet iemand nog een clip van Bandwagon te vinden!
Niets anders dan fraaie tips weer, ik ben zeker ook blij met de nieuwe van de Guess who!
0
geplaatst: 2 december 2013, 22:42 uur
De Engelse Top 20 van 13 december 1969 week 51
01 (01) 09 Sugar sugar - The Archies
02 (03) 05 Ruby, don't take your love to town - Kenny Rogers and The First Edition
03 (05) 03 Two little boys - Rolf Harris
04 (02) 04 Yester-me yester-you yesterday - Stevie Wonder
05 (07) 03 Melting pot - Blue Mink
06 (04) 07 Call me number one - Tremeloes
07 (12) 04 Winterworld of love - Engelbert Humperdinck
08 (10) 02 Suspicious minds - Elvis Presley
09 (17) 03 The onion song - Marvin Gaye and Tammi Terrell
10 (11) 07 Wonderful world, wonderful people - Jimmy Cliff
11 (08) 06 Something/ Come together - Beatles
12 (---) 01 Love is all - Malcolm Roberts
13 (13) 05 The Liquidator - Harry J All Stars
14 (15) 12 Nobody's child - Karen Young
15 (---) 01 Tracey - Cufflinks
16 (09) 06 Sweet dream - Jethro Tull
17 (---) 01 All I have to do is dream - Bobbie Gentry and Glenn Campbell
18 (06) 10 Oh Well - Fleetwood Mac
19 (16) 02 Durham town - Roger Whittaker
20 (---) 01 Green river - Creedence Clearwater Revival
Voor de 8e week op 1, The Archies. Echt een enorme klassieker. Dat heeft het nummer bij ons niet weten te bereiken maar de Engelsen zijn er dol op. Vier aardige nieuwe binnenkomers.
Verdwenen: The return of Django van The Upsetters, Love's been good to me van Frank Sinatra, Cold Turkey van John Lennon en What does it take van Jr. Walker and the All Stars.
De nieuwe (overige) binnenkomers in de Engelse Top 40 van 13 december 1969
Without love - Tom Jones (21)
A boy named Sue - Johnny Cash (RE, 33)
If I thought you'd change your mind - Cilla Black (34)
But you love me daddy - Jim Reeves (36)
Penny Arcade - Roy Orbison (RE, 37)
With the eyes of a child - Cliff Richard (39)
De Tips voor 20 december 1969:
Someday we'll be together - Supremes
Comin' home - Bonnie, Delaney & Friends
Seventh son - Georgie Fame
Gin gan goolie - Scaffold (RE)
Reflections of my life - The Marmalade
Dat zijn toch allemaal aardige nieuwe tips, als we de Scaffold even vergeten. Bonnie, Delaney & Friends (o.a. Eric Clapton) zorgen voor een aardig live nummer. Een beetje bizar, eerst een live versie van eind 1969 en pas een orgineel in 1972. Meestal is de volgorde andersom. Maar om die reden dus de live versie.
01 (01) 09 Sugar sugar - The Archies
02 (03) 05 Ruby, don't take your love to town - Kenny Rogers and The First Edition
03 (05) 03 Two little boys - Rolf Harris
04 (02) 04 Yester-me yester-you yesterday - Stevie Wonder
05 (07) 03 Melting pot - Blue Mink
06 (04) 07 Call me number one - Tremeloes
07 (12) 04 Winterworld of love - Engelbert Humperdinck
08 (10) 02 Suspicious minds - Elvis Presley
09 (17) 03 The onion song - Marvin Gaye and Tammi Terrell
10 (11) 07 Wonderful world, wonderful people - Jimmy Cliff
11 (08) 06 Something/ Come together - Beatles
12 (---) 01 Love is all - Malcolm Roberts
13 (13) 05 The Liquidator - Harry J All Stars
14 (15) 12 Nobody's child - Karen Young
15 (---) 01 Tracey - Cufflinks
16 (09) 06 Sweet dream - Jethro Tull
17 (---) 01 All I have to do is dream - Bobbie Gentry and Glenn Campbell
18 (06) 10 Oh Well - Fleetwood Mac
19 (16) 02 Durham town - Roger Whittaker
20 (---) 01 Green river - Creedence Clearwater Revival
Voor de 8e week op 1, The Archies. Echt een enorme klassieker. Dat heeft het nummer bij ons niet weten te bereiken maar de Engelsen zijn er dol op. Vier aardige nieuwe binnenkomers.
Verdwenen: The return of Django van The Upsetters, Love's been good to me van Frank Sinatra, Cold Turkey van John Lennon en What does it take van Jr. Walker and the All Stars.
De nieuwe (overige) binnenkomers in de Engelse Top 40 van 13 december 1969
Without love - Tom Jones (21)
A boy named Sue - Johnny Cash (RE, 33)
If I thought you'd change your mind - Cilla Black (34)
But you love me daddy - Jim Reeves (36)
Penny Arcade - Roy Orbison (RE, 37)
With the eyes of a child - Cliff Richard (39)
De Tips voor 20 december 1969:
Someday we'll be together - Supremes
Comin' home - Bonnie, Delaney & Friends
Seventh son - Georgie Fame
Gin gan goolie - Scaffold (RE)
Reflections of my life - The Marmalade
Dat zijn toch allemaal aardige nieuwe tips, als we de Scaffold even vergeten. Bonnie, Delaney & Friends (o.a. Eric Clapton) zorgen voor een aardig live nummer. Een beetje bizar, eerst een live versie van eind 1969 en pas een orgineel in 1972. Meestal is de volgorde andersom. Maar om die reden dus de live versie.
0
geplaatst: 6 december 2013, 09:16 uur
06 december 1969 week 49
01 (05) 03 Led Zeppelin - Whole Lotta Love
02 (08) 02 The Golden Earring - Another 45 Miles
03 (01) 07 The Chicago Transit Authority - Beginnings
04 (04) 04 Rod Steward - Street Fighting Man
05 (02) 10 The Chicago Transit Authority - I'm a Man
06 (06) 04 Townes Van Zandt - Second Lovers
07 (07) 04 Sir Douglas Quintet - At the Crossroads
08 (03) 06 The Allman Brothers Band - Dreams
09 (11) 03 Shocking Blue - Mighty Joe
10 (12) 03 Aphrodite's Child - Mary Jolie
11 (09) 09 Come Together/ Something - The Beatles
12 (19) 02 The Guess Who - No time
13 (10) 06 Cuby + Blizzards - Appleknockers Flophouse
14 (18) 02 Joe Cocker - She Came In Through The Bathroom Window
15 (---) 01 B.B. King - The Thrill is Gone
16 (20) 02 The Nice - Hang on to A Dream
17 (13) 08 Jethro Tull - Sweet Dream
18 (14) 08 George Baker Selection - Little Green Bag
19 (16) 05 Marmalade - Reflections of My Life
20 (---) 01 Delaney & Bonnie and Friends - Comin' Home
01 (05) 03 Led Zeppelin - Whole Lotta Love
02 (08) 02 The Golden Earring - Another 45 Miles
03 (01) 07 The Chicago Transit Authority - Beginnings
04 (04) 04 Rod Steward - Street Fighting Man
05 (02) 10 The Chicago Transit Authority - I'm a Man
06 (06) 04 Townes Van Zandt - Second Lovers
07 (07) 04 Sir Douglas Quintet - At the Crossroads
08 (03) 06 The Allman Brothers Band - Dreams
09 (11) 03 Shocking Blue - Mighty Joe
10 (12) 03 Aphrodite's Child - Mary Jolie
11 (09) 09 Come Together/ Something - The Beatles
12 (19) 02 The Guess Who - No time
13 (10) 06 Cuby + Blizzards - Appleknockers Flophouse
14 (18) 02 Joe Cocker - She Came In Through The Bathroom Window
15 (---) 01 B.B. King - The Thrill is Gone
16 (20) 02 The Nice - Hang on to A Dream
17 (13) 08 Jethro Tull - Sweet Dream
18 (14) 08 George Baker Selection - Little Green Bag
19 (16) 05 Marmalade - Reflections of My Life
20 (---) 01 Delaney & Bonnie and Friends - Comin' Home
0
geplaatst: 6 december 2013, 21:12 uur
Rearviewmirror Chart Week 49 1969 (07-12-1969)
01 01 02 The Guess Who - No Time
02 02 05 Marmalade - Reflections Of My Life
03 03 09 The Beatles - Come Together / Something
04 05 04 Scott Walker - The Seventh Seal
05 06 03 Townes Van Zandt - Second Lover's Song
06 10 02 The Bandwagon - Don't Let It In
07 04 05 Led Zeppelin - Whole Lotta Love
08 07 09 King Crimson - In The Court Of The Crimson King
09 08 09 The Kinks - Victoria
10 14 02 Golden Earring - Another 45 Miles
11 --- 01 Delaney & Bonnie - Comin' Home / Groupie (Superstar)
12 09 11 Chicago - I'm A Man
13 11 08 Cuby + Blizzards - Appleknockers Flophouse
14 12 04 Ike & Tina Turner - Bold Soul Sister
15 13 05 Abaco Dream - Life And Death In G&A
16 29 02 Argosy - Imagine / Mr Boyd
17 20 04 Jefferson Airplane - Volunteers
18 16 10 The Pioneers - Long Shot Kick De Bucket
19 17 12 The Hollies - He Ain't Heavy, He's My Brother
20 15 08 Chicago - Beginnings
21 --- 01 Poco - My Kind Of Love
22 18 09 Three Dog Night - Eli's Coming
23 23 16 Joe South - Leanin' On You
24 19 08 Yes - Looking Around
25 26 04 Gladys Knight & The Pips - Friendship Train
26 27 06 The Shoes - Daylight
27 30 03 Wilson Pickett - You Keep Me Hangin' On
28 24 04 The James Gang - Funk #48
29 34 02 Lovelites - How Can I Tell My Mom And Dad
30 31 02 Al Green - I Want To Hold Your Hand
31 32 02 The Mystery Tour - The Ballad Of Paul
32 33 04 Moody Blues - Watching And Waiting
33 --- 01 B.B. King - The Thrill Is Gone
34 --- 01 Barclay James Harvest - Brother Thrush
35 35 06 Bintangs - Ridin' On The L & N
36 22 14 Crosby, Stills & Nash - Suite: Judy Blue Eyes
37 36 03 The Motions - I Can't Help It
38 25 04 Lulu - Oh Me Oh My (I'm A Fool For You Baby)
39 --- 01 The Acid Gallery - Dance Around The Maypole
40 28 07 Bob Dylan - Tonight I'll Be Staying Here With You
http://bern.hitparade.ch/cdimg/delaney_bonnie_and_friends_feat_eric_clapton-comin_home_s.jpg
Bijzonder gezelschap dat Delaney & Bonnie & Friends. Dit keer met Eric Clapton, maar ook met Leon Russel. En hij schreef samen met Bonnie Bramlett de B-kant, het geweldige Superstar (hier nog Groupie genoemd), later een grote hit voor de Carpenters. Ik ken het dan weer vooral van Sonic Youth die de Carpenters covered.
[img][/img]
Nog zo'n nummer met een verhaal. Geschreven door Richie Furay voor Buffalo Springfield's debuut in 1966. Een Buffalo Springfield heeft het nummer nooit gehaald maar Furay gebruikt het nummer in een meer country-rock stijl met Beatles invloeden als prima debuut single voor Poco.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/bb_king-the_thrill_is_gone_s.jpg
http://bern.hitparade.ch/cdimg/barclay_james_harvest-brother_thrush_s.jpg
http://bern.hitparade.ch/cdimg/-nuggets_ii_original_artyfacts_from_the_british_empire_and_beyond_a.jpg
01 01 02 The Guess Who - No Time
02 02 05 Marmalade - Reflections Of My Life
03 03 09 The Beatles - Come Together / Something
04 05 04 Scott Walker - The Seventh Seal
05 06 03 Townes Van Zandt - Second Lover's Song
06 10 02 The Bandwagon - Don't Let It In
07 04 05 Led Zeppelin - Whole Lotta Love
08 07 09 King Crimson - In The Court Of The Crimson King
09 08 09 The Kinks - Victoria
10 14 02 Golden Earring - Another 45 Miles
11 --- 01 Delaney & Bonnie - Comin' Home / Groupie (Superstar)
12 09 11 Chicago - I'm A Man
13 11 08 Cuby + Blizzards - Appleknockers Flophouse
14 12 04 Ike & Tina Turner - Bold Soul Sister
15 13 05 Abaco Dream - Life And Death In G&A
16 29 02 Argosy - Imagine / Mr Boyd
17 20 04 Jefferson Airplane - Volunteers
18 16 10 The Pioneers - Long Shot Kick De Bucket
19 17 12 The Hollies - He Ain't Heavy, He's My Brother
20 15 08 Chicago - Beginnings
21 --- 01 Poco - My Kind Of Love
22 18 09 Three Dog Night - Eli's Coming
23 23 16 Joe South - Leanin' On You
24 19 08 Yes - Looking Around
25 26 04 Gladys Knight & The Pips - Friendship Train
26 27 06 The Shoes - Daylight
27 30 03 Wilson Pickett - You Keep Me Hangin' On
28 24 04 The James Gang - Funk #48
29 34 02 Lovelites - How Can I Tell My Mom And Dad
30 31 02 Al Green - I Want To Hold Your Hand
31 32 02 The Mystery Tour - The Ballad Of Paul
32 33 04 Moody Blues - Watching And Waiting
33 --- 01 B.B. King - The Thrill Is Gone
34 --- 01 Barclay James Harvest - Brother Thrush
35 35 06 Bintangs - Ridin' On The L & N
36 22 14 Crosby, Stills & Nash - Suite: Judy Blue Eyes
37 36 03 The Motions - I Can't Help It
38 25 04 Lulu - Oh Me Oh My (I'm A Fool For You Baby)
39 --- 01 The Acid Gallery - Dance Around The Maypole
40 28 07 Bob Dylan - Tonight I'll Be Staying Here With You
http://bern.hitparade.ch/cdimg/delaney_bonnie_and_friends_feat_eric_clapton-comin_home_s.jpg
Bijzonder gezelschap dat Delaney & Bonnie & Friends. Dit keer met Eric Clapton, maar ook met Leon Russel. En hij schreef samen met Bonnie Bramlett de B-kant, het geweldige Superstar (hier nog Groupie genoemd), later een grote hit voor de Carpenters. Ik ken het dan weer vooral van Sonic Youth die de Carpenters covered.
[img][/img]
Nog zo'n nummer met een verhaal. Geschreven door Richie Furay voor Buffalo Springfield's debuut in 1966. Een Buffalo Springfield heeft het nummer nooit gehaald maar Furay gebruikt het nummer in een meer country-rock stijl met Beatles invloeden als prima debuut single voor Poco.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/bb_king-the_thrill_is_gone_s.jpg
http://bern.hitparade.ch/cdimg/barclay_james_harvest-brother_thrush_s.jpg
http://bern.hitparade.ch/cdimg/-nuggets_ii_original_artyfacts_from_the_british_empire_and_beyond_a.jpg
0
geplaatst: 6 december 2013, 21:22 uur
Zeker de oorlogskleuren van het platenlabel Harvest........ 
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSd2Mc_bu942EH7L-3rsWyRyVMqM_x0ovuCdNH4PM_pOW5MNncQGw

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSd2Mc_bu942EH7L-3rsWyRyVMqM_x0ovuCdNH4PM_pOW5MNncQGw
0
geplaatst: 6 december 2013, 21:56 uur
1. Jefferson Airplane – Volunteers (6) (4w) #1
2. Townes Van Zandt – Second Lovers Song (5) (4w)
3. Syd Barrett – Octopus (1) (6w) #1
4. Rod Stewart – Street Fighting Man (9) (3w)
5. The Byrds – Ballad Of Easy Rider (2) (7w) #1
6. Led Zeppelin – Whole Lotta Love (4) (5w)
7. Mama Cass – Make Your Own Kind Of Music (3) (8w) #2
8. Golden Earring – Another 45 Miles (13) (2w)
9. The Byrds – Wasn’t Born To Follow (7) (13w) #8
10. Blind Faith – Sea Of Joy (12) (3w)
11. Shocking Blue – Mighty Joe (15) (3w)
12. Jimmy Cliff – Wonderful World Beautiful People (8) (7w)
13. The Outsiders – Do You Feel Alright (10) (3w)
14. BJ Thomas – Raindrops Keep Falling On My Head (18) (2w)
15. Scott Walker – The Seventh Seal (16) (3w)
16. The Band – Up On Cripple Creek (11) (8w)
17. Poco – My Kind Of Love (-) (1w)
18. Chicago – Beginnings (14) (6w)
19. Louis Armstrong – We Have All The Time In The World (20) (2w)
20. The Pioneers – Long Shot Kick De Bucket (17) (6w)
Een zeer rustig weekje bij mij, alleen Poco komt bescheiden binnen. En Jefferson Airplane klimt tot de eerste positie met het geweldige Volunteers. Waar blijft dat nummer bij de rest?
Verdwenen:
Ramses Shaffy & Liesbeth List – Pastorale
2. Townes Van Zandt – Second Lovers Song (5) (4w)
3. Syd Barrett – Octopus (1) (6w) #1
4. Rod Stewart – Street Fighting Man (9) (3w)
5. The Byrds – Ballad Of Easy Rider (2) (7w) #1
6. Led Zeppelin – Whole Lotta Love (4) (5w)
7. Mama Cass – Make Your Own Kind Of Music (3) (8w) #2
8. Golden Earring – Another 45 Miles (13) (2w)
9. The Byrds – Wasn’t Born To Follow (7) (13w) #8
10. Blind Faith – Sea Of Joy (12) (3w)
11. Shocking Blue – Mighty Joe (15) (3w)
12. Jimmy Cliff – Wonderful World Beautiful People (8) (7w)
13. The Outsiders – Do You Feel Alright (10) (3w)
14. BJ Thomas – Raindrops Keep Falling On My Head (18) (2w)
15. Scott Walker – The Seventh Seal (16) (3w)
16. The Band – Up On Cripple Creek (11) (8w)
17. Poco – My Kind Of Love (-) (1w)
18. Chicago – Beginnings (14) (6w)
19. Louis Armstrong – We Have All The Time In The World (20) (2w)
20. The Pioneers – Long Shot Kick De Bucket (17) (6w)
Een zeer rustig weekje bij mij, alleen Poco komt bescheiden binnen. En Jefferson Airplane klimt tot de eerste positie met het geweldige Volunteers. Waar blijft dat nummer bij de rest?

Verdwenen:
Ramses Shaffy & Liesbeth List – Pastorale
0
geplaatst: 7 december 2013, 10:40 uur
Tipparade: week 49 van 1969.
1. The Cats - Marian
Eén van de vaste hitmakers in die tijd. The Cats reken ik niet tot de top maar hun songs zitten smaakvol in elkaar met prima vocalen. Vrij zoet maar niet melig of slijmerig.
Cijfer: 7
5. Robin Gibb - One Million Years
Eigenlijk een Bee Gees-nummer, waarom staat dit op de naam van Robin Gibb solo? Omdat hij het nummer heeft geschreven en Bee Gees aan het ruzieën waren? Het kan niettemin niet tippen aan de vroegere Bee Gees-nummers, de zang en verzorgde arrangementen ten spijt. Hier ligt de meligheid wel op de loer.
Cijfer: 5,5
9. Creedence Clearwater Revival - Down On The Corner
CCR bracht die tijd de ene prima single na de andere uit. Een eenvoudig bluesrocknummer maar met veel passie gebracht en prima herkenbare zang en gitaarwerk.
10. Led Zeppelin - Whole Lotta Love
Verscheen op single in de verkorte versie maar uiteraard verkies ik de lange albumversie. Lekker energiek en opzwepend van 4 klasbakken, erg origineel en een stuk harder dan de rock die tot dan toe in de hitlijsten kwam. Hiermee worden de jaren '70 ingeluid.
Cijfer: 9,5
12. Ginger Ale - The Flood
Wat bombastische symfonische popsong dat een kerstsfeer heeft. De zang vind ik te kitscherig en slijmerig en trek ik helemaal niet.
22. Willy en Willeke Alberti - Een Reisje Langs De Rijn
Dit flauwe nummer nodigt mij niet meteen uit voor een reisje langs de Rijn. Goedkoop refrein en hier trek ik de zang ook niet.
Cijfer: 2,5
28. Fleetwood Mac - Rattlesnake Shake
Bluesrock was erg populair die tijd en dit is een heel andere en rauwere Fleetwood Mac dan de latere. Dit nummer heeft een zekere spanning, een broeierige en wat grimmige sfeer en dat trekt mij aan.
Cijfer: 8,5
29. Herman Van Veen - Waar Ben Je Morgen
Geen clip gevonden, het staat ook niet op mijn compilatie.
Zoals elke week vooral sterke songs en helaas ook enkele zwakke die gelukkig niet meer gedraaid worden.
1. The Cats - Marian
Eén van de vaste hitmakers in die tijd. The Cats reken ik niet tot de top maar hun songs zitten smaakvol in elkaar met prima vocalen. Vrij zoet maar niet melig of slijmerig.
Cijfer: 7
5. Robin Gibb - One Million Years
Eigenlijk een Bee Gees-nummer, waarom staat dit op de naam van Robin Gibb solo? Omdat hij het nummer heeft geschreven en Bee Gees aan het ruzieën waren? Het kan niettemin niet tippen aan de vroegere Bee Gees-nummers, de zang en verzorgde arrangementen ten spijt. Hier ligt de meligheid wel op de loer.
Cijfer: 5,5
9. Creedence Clearwater Revival - Down On The Corner
CCR bracht die tijd de ene prima single na de andere uit. Een eenvoudig bluesrocknummer maar met veel passie gebracht en prima herkenbare zang en gitaarwerk.
10. Led Zeppelin - Whole Lotta Love
Verscheen op single in de verkorte versie maar uiteraard verkies ik de lange albumversie. Lekker energiek en opzwepend van 4 klasbakken, erg origineel en een stuk harder dan de rock die tot dan toe in de hitlijsten kwam. Hiermee worden de jaren '70 ingeluid.
Cijfer: 9,5
12. Ginger Ale - The Flood
Wat bombastische symfonische popsong dat een kerstsfeer heeft. De zang vind ik te kitscherig en slijmerig en trek ik helemaal niet.
22. Willy en Willeke Alberti - Een Reisje Langs De Rijn
Dit flauwe nummer nodigt mij niet meteen uit voor een reisje langs de Rijn. Goedkoop refrein en hier trek ik de zang ook niet.
Cijfer: 2,5
28. Fleetwood Mac - Rattlesnake Shake
Bluesrock was erg populair die tijd en dit is een heel andere en rauwere Fleetwood Mac dan de latere. Dit nummer heeft een zekere spanning, een broeierige en wat grimmige sfeer en dat trekt mij aan.
Cijfer: 8,5
29. Herman Van Veen - Waar Ben Je Morgen
Geen clip gevonden, het staat ook niet op mijn compilatie.
Zoals elke week vooral sterke songs en helaas ook enkele zwakke die gelukkig niet meer gedraaid worden.
0
geplaatst: 7 december 2013, 10:41 uur
Ranboy Top 15 week 49 van 7 december 1969
w49 w48 aw titel - artiest
1 2 6 Beginnings - Chicago
2 1 9 The Court of the Crimson King - King Crimson
3 3 4 Beautiful people - Melanie
4 5 4 Whole lotta love - Led Zeppelin
5 4 7 Looking around - Yes
6 7 3 Marie Jolie - Aphrodite's Child
7 8 5 Melting pot - Blue Mink
8 13 2 Another 45 miles - Golden Earring
9 10 3 Mighty Joe - Shocking Blue
10 11 4 Reflections of my life - The Marmalade
11 6 11 Pastorale - Ramses Shaffy & Liesbeth List
12 14 2 Raindrops keep falling on my head - B.J. Thomas
13 15 2 She came in through the bathroom window - Joe Cocker
14 -- 1 No time - The Guess Who
15 9 11 I'm a man - Chicago
Beginnings neemt dan toch de eerste positie over van King Crimson. Ik denk dat verder nooit in de muziekgeschiedenis twee zulke goede singles tegelijkertijd uit zijn geweest.
w49 w48 aw titel - artiest
1 2 6 Beginnings - Chicago
2 1 9 The Court of the Crimson King - King Crimson
3 3 4 Beautiful people - Melanie
4 5 4 Whole lotta love - Led Zeppelin
5 4 7 Looking around - Yes
6 7 3 Marie Jolie - Aphrodite's Child
7 8 5 Melting pot - Blue Mink
8 13 2 Another 45 miles - Golden Earring
9 10 3 Mighty Joe - Shocking Blue
10 11 4 Reflections of my life - The Marmalade
11 6 11 Pastorale - Ramses Shaffy & Liesbeth List
12 14 2 Raindrops keep falling on my head - B.J. Thomas
13 15 2 She came in through the bathroom window - Joe Cocker
14 -- 1 No time - The Guess Who
15 9 11 I'm a man - Chicago
Beginnings neemt dan toch de eerste positie over van King Crimson. Ik denk dat verder nooit in de muziekgeschiedenis twee zulke goede singles tegelijkertijd uit zijn geweest.
0
geplaatst: 7 december 2013, 16:31 uur
49 48 AW
01 01 05 Led Zeppelin - Whole Lotta Love #3
02 02 12 Mongo Santamaria - We Got Latin Soul #1
03 03 16 Edwin Starr - Twenty Five Miles
04 04 07 Jimmy Cliff - Wonderful World, Beautiful People #3
05 06 04 Abaco Dream - Life & Death in G & A
06 05 11 The Chicago Transit Authority - I'm A Man
07 09 03 Shocking Blue - Mighty Joe
08 *** 01 Earth & Fire - Seasons
09 08 03 Scott Walker - The Seventh Seal
10 12 03 Dusty Springfield - A Brand New Me
11 07 08 The Kinks - Victoria
12 13 03 Syd Barrett - Octopus
13 15 02 Blind Faith - Sea of Joy
14 *** 01 Wilbert Harrison - Let's Work Together
15 11 06 Syl Johnson - Is It Because I'm Black
exit:
Nina Simone - To Be Young, Gifted and Black
The 5th Dimension - Wedding Bell Blues
Weinig veranderingen bovenin, maar wel twee mooie nieuwe binnenkomers. Seasons van Earth & Fire is bij mij vooral bekend via de White Stripes. Jack White is fan en kopieerde het intro van Seasons voor I Think I Smell A Rat. Verder gewoon een heel fijn nummer: meeslepende melodie en goed gezongen. Wilbert Harrison werd geloof ik al gememoreerd door Hans. Later ging Bryan Ferry met dit nummer aan de haal.
Ik twijfel trouwens of ik hier volgend jaar nog mee door ga: de 70s trekken mij veel minder dan de 60s. Ik zal sowieso meeblijven doen aan het zustertopic van Heicro (de hitparade van 50 jaar terug) en overweeg daarnaast een gelijkaardig topic over 1989 (25 jaar geleden vanaf 1 januari) op te zetten, omdat het jeugdsentiment voor mij daar begint. Met 1964, 1989 en 2014 (MuMeAfrekening) wordt dit topic erbij dan wel wat veel. Zou het wel jammer vinden, maar mijn tijd is helaas ook schaars (e.e.a. zou mogelijk veranderen als ik een Spotify-abonnement voor mijn telefoon neem, zodat ik ook tijdens het forensen kan luisteren).
0
geplaatst: 7 december 2013, 16:35 uur
herman schreef:
Ik twijfel trouwens of ik hier volgend jaar nog mee door ga: de 70s trekken mij veel minder dan de 60s. Ik zal sowieso meeblijven doen aan het zustertopic van Heicro (de hitparade van 50 jaar terug) en overweeg daarnaast een gelijkaardig topic over 1989 (25 jaar geleden vanaf 1 januari) op te zetten, omdat het jeugdsentiment voor mij daar begint. Met 1964, 1989 en 2014 (MuMeAfrekening) wordt dit topic erbij dan wel wat veel. Zou het wel jammer vinden, maar mijn tijd is helaas ook schaars (e.e.a. zou mogelijk veranderen als ik een Spotify-abonnement voor mijn telefoon neem, zodat ik ook tijdens het forensen kan luisteren).
Oei, dan moet ik lijstjes maken voor 1964, 1970, 1989 en 2014. Dan ga ik wellicht 1964 moeten laten vallen.

0
geplaatst: 7 december 2013, 16:37 uur
Ik zou het wel leuk vinden als je meedeed met 1989, want het is natuurlijk nog maar de vraag in hoeverre daar interesse voor is. Maar 1989 vind ik sowieso een veel leuker jaar dan 1970. Ik dacht hier al een paar maanden over na, maar nu ik het uitgesproken heb, heb ik de knoop al doorgehakt voor mijn gevoel. Ik heb de afgelopen tijd wel gemerkt dat drie van dit soort topics het maximaal werkbare is voor mij, anders zou ik hier zonder twijfel aan mee blijven doen. Toch vind ik het jammer: dit topic is voor mij toch een van de leukste en meest waardevolle van MusicMeter.
Het voordeel van 1964 is dan weer dat de nummers gemiddeld vrij kort zijn en er in die tijd nog niet zoveel muziek uitkwam.
Het voordeel van 1964 is dan weer dat de nummers gemiddeld vrij kort zijn en er in die tijd nog niet zoveel muziek uitkwam.
0
geplaatst: 7 december 2013, 16:50 uur
Bij 1989 doe ik zeker mee, want dat is het jaar van mijn nummer 1-album, en mijn allervroegste muziekherinneringen categorie non-kindermuziek zijn van het jaar daarna, dus dat wordt ook voor mij dolle pret.
Aan dit topic blijf ik ook sowieso meedoen, net als aan de MuMeAfrekening, want anders zou ik amper nieuwe muziek leren kennen. 1964 is ook een leuk jaar, maar minder indrukwekkend. Ik merk het ook al in 1963: een handjevol supernummers (Louie Louie, Then He Kissed Me, Be My Baby, I Only Wanna Be With You, Twist And Shout en I Want To Hold Your Hand, meerbepaald) en verder een hoop leuke nummers die me desondanks niet zo superveel doen. Als ik dan een keuze moet maken, dan is ze wat mij betreft snel gemaakt dus.
Aan dit topic blijf ik ook sowieso meedoen, net als aan de MuMeAfrekening, want anders zou ik amper nieuwe muziek leren kennen. 1964 is ook een leuk jaar, maar minder indrukwekkend. Ik merk het ook al in 1963: een handjevol supernummers (Louie Louie, Then He Kissed Me, Be My Baby, I Only Wanna Be With You, Twist And Shout en I Want To Hold Your Hand, meerbepaald) en verder een hoop leuke nummers die me desondanks niet zo superveel doen. Als ik dan een keuze moet maken, dan is ze wat mij betreft snel gemaakt dus.
0
geplaatst: 7 december 2013, 16:55 uur
Met de start van 1989 zal ik ook mijn (kritische) beoordeling geven over de hits. Er komen daar beslist mooie songs voor maar ook veel vergankelijke troep (vooral van eigen bodem) maar dat is met alle jaren het geval.
Wanneer de jaren '70 hier worden ingezet zal ik zeker blijven meedoen. Ook toen kwamen er veel vergankelijke schlagers in de hitlijsten (in denk dat begin jaren '70 op dat gebied nog het ergste was) maar de rock daarentegen stond op een hoog peil en de hitparadepop was toen ook nog goed te doen.
Wanneer de jaren '70 hier worden ingezet zal ik zeker blijven meedoen. Ook toen kwamen er veel vergankelijke schlagers in de hitlijsten (in denk dat begin jaren '70 op dat gebied nog het ergste was) maar de rock daarentegen stond op een hoog peil en de hitparadepop was toen ook nog goed te doen.
0
geplaatst: 7 december 2013, 17:14 uur
Dat zou leuk zijn Luc, dan zijn we iig met 3 
Ik merk dat de rock mij juist steeds minder trekt in deze periode. Het speelse en onstuimige van grofweg 2 jaar geleden mis ik wel. Met de soul is dat eigenlijk ook wel het geval, daarin zie je dezelfde ontwikkeling voor mijn gevoel.
Deze maand kwam trouwens ook deze schlager uit, zag ik vanmiddag:
Gelukkig zou hij later baanbrekende muziek gaan maken en dit jaar nog een geweldig nummer uitbrengen met Daft Punk.

Ik merk dat de rock mij juist steeds minder trekt in deze periode. Het speelse en onstuimige van grofweg 2 jaar geleden mis ik wel. Met de soul is dat eigenlijk ook wel het geval, daarin zie je dezelfde ontwikkeling voor mijn gevoel.
Deze maand kwam trouwens ook deze schlager uit, zag ik vanmiddag:
Gelukkig zou hij later baanbrekende muziek gaan maken en dit jaar nog een geweldig nummer uitbrengen met Daft Punk.
0
geplaatst: 7 december 2013, 18:06 uur
Zoals gewoonlijk ervaar ik het omgekeerd als Herman... In 1970 komen voor mij de eerste bewust meegemaakte singles voor, en veel muziekstromingen bereiken hun hoogste niveau. In 1989 daarentegen houdt het met de goeie muziek in de hitparades wel een beetje op (uitzonderingen uiteraard daargelaten) en zullen we veel meer moeten vissen in de alternatieve vijver.
Natuurlijk wil ik met dit topic doorgaan, en ook met 1982 (wat vreemd genoeg hierboven helemaal niet genoemd wordt terwijl dat toch de tijd is van new wave en synth-bands, waar de MuMe-ladder nog steeds vol mee staat). Als 1989 start, plaats ik daar vermoedelijk ook wel mijn top 10 uit die tijd, en andere bijdragen
Natuurlijk wil ik met dit topic doorgaan, en ook met 1982 (wat vreemd genoeg hierboven helemaal niet genoemd wordt terwijl dat toch de tijd is van new wave en synth-bands, waar de MuMe-ladder nog steeds vol mee staat). Als 1989 start, plaats ik daar vermoedelijk ook wel mijn top 10 uit die tijd, en andere bijdragen

0
geplaatst: 7 december 2013, 18:15 uur
De rock werd vanaf 1970 zwaarder, harder en pretentieuzer (hard- en progrock), het spontane maakte inderdaad meer plaats voor experiment of virtuositeit en de songs duren langer dan voordien. Ook de soul werd pretentieuzer (men sprak ook vaak van progsoul). Niet iedereen hield van die ontwikkeling maar het was nu éénmaal kenmerkend voor de jaren '70 totdat rond 1977 de punk terugkeerde naar de basis (in de VS werd de rock gladgestreken waaruit AOR voortvloeide).
Rock werd in de jaren '70 meer een album- en live-gebeuren, singles werden enkel uitgebracht ter promotie daarvan maar vaak werd dat toch een hit. In de hitlijsten van de jaren '70 was er daardoor meer plaats voor mainstreampop die meestal nog van een behoorlijk niveau was. Al waren er in de jaren '70 naast typische hitparadeacts (bv. Abba, Hot Chocolate, Middle of the Road) ook rockbands die het vooral van hun singles moesten hebben zoals Status Quo, Slade en in Nederland Golden Earring.
Met de hitlijsten van 1970 heb ik ook iets meer dan die van 1989 en dat heeft veel te maken met de Stock-Aitken-Waterman-producties van destijds die het begin inluiden van de mechanische fabriekspop. De pophits van begin jaren '70 klonken toch wel spontaner en charmanter.
Rock werd in de jaren '70 meer een album- en live-gebeuren, singles werden enkel uitgebracht ter promotie daarvan maar vaak werd dat toch een hit. In de hitlijsten van de jaren '70 was er daardoor meer plaats voor mainstreampop die meestal nog van een behoorlijk niveau was. Al waren er in de jaren '70 naast typische hitparadeacts (bv. Abba, Hot Chocolate, Middle of the Road) ook rockbands die het vooral van hun singles moesten hebben zoals Status Quo, Slade en in Nederland Golden Earring.
Met de hitlijsten van 1970 heb ik ook iets meer dan die van 1989 en dat heeft veel te maken met de Stock-Aitken-Waterman-producties van destijds die het begin inluiden van de mechanische fabriekspop. De pophits van begin jaren '70 klonken toch wel spontaner en charmanter.
0
geplaatst: 7 december 2013, 18:57 uur
Dat klopt helemaal. Hoop eigenlijk ook dat er in dit topic nog wat mensen aanhaken: 1 januari is toch wel hét moment en als je van muziek uit deze tijd houdt doe je er jezelf een groot plezier mee.
Het 1982-topic moet natuurlijk ook vermelden worden. Helaas kwam ik er al niet aan toe daar aan mee te doen, ook een hele leuke periode uit de popmuziek.
In 1989 wil ik me enerzijds richten op de hits (veel jeugdsentiment) en anderzijds op de alternatieve vijver. Daar valt nog een hoop te ontdekken voor mij, daarnaast is het ook de kweekvijver van wat een paar jaar later mijn favoriete muziek zou worden. Dan zou ik alleen nog een dance-chart uit die tijd.
Destijds stond er een Dance top 30 in het top40-blaadje, maar dat is waarschijnlijk nergens meer terug te vinden.
Het 1982-topic moet natuurlijk ook vermelden worden. Helaas kwam ik er al niet aan toe daar aan mee te doen, ook een hele leuke periode uit de popmuziek.
In 1989 wil ik me enerzijds richten op de hits (veel jeugdsentiment) en anderzijds op de alternatieve vijver. Daar valt nog een hoop te ontdekken voor mij, daarnaast is het ook de kweekvijver van wat een paar jaar later mijn favoriete muziek zou worden. Dan zou ik alleen nog een dance-chart uit die tijd.
Destijds stond er een Dance top 30 in het top40-blaadje, maar dat is waarschijnlijk nergens meer terug te vinden.* denotes required fields.