Muziek / Toplijsten en favorieten / 1982 - Tipparade-, singles- en eigen lijsten/besprekingen
zoeken in:
0
geplaatst: 19 december 2011, 07:51 uur
^O^
Prima idee. Dus iedereen noemt zijn 20 beste platen van de afgelopen periode en uit die vijf lijstjes komt een top 15?
Misschien is het een idee om een eindejaarslijstje van 15 juli t/m 31 december 1967 te maken?
Ieder zijn lijstje waaruit de definitieve Musicmeter Top 15 gemaakt kan worden. Leuk toch?
Ieder zijn lijstje waaruit de definitieve Musicmeter Top 15 gemaakt kan worden. Leuk toch?
Prima idee. Dus iedereen noemt zijn 20 beste platen van de afgelopen periode en uit die vijf lijstjes komt een top 15?
0
geplaatst: 19 december 2011, 08:02 uur
Misschien nog even mee wachten tot begin januari? Er komen deze laatste twee weken van het jaar nog een aantal erg mooie platen binnen, die ook een kans verdienen.
0
geplaatst: 19 december 2011, 11:43 uur
Uiteraard geen bezwaar. We wachten dus even met inzendingen tot week 1.
0
geplaatst: 19 december 2011, 19:03 uur
Lijst voor 23/12
1. The Small Faces- Tin Soldier (4) (3w)
2. The Doors- Love Me Two Times (5) (3w)
3. Scott Walker- Jackie (7) (2w)
4. The Beatles- Hello Goodbye (1) (4w)
5. The Monkees- Daydream Beliver (2) (7w)
6. The Jimi Hendrix Experience- Foxy Lady (10) (2w)
7. Tim Buckley- Morning Glory (3) (5w)
8. Paul Mauriat- Love Is Blue (-) (1w)
9. The Beatles- Magical Mystery Tour (-) (1w)
10. The Beach Boys- Wild Honey (6) (9w)
11. The Byrds- Going Back (9) (6w)
12. The Lemon Pipers- Green Tambourine (14) (2w)
13. The Rolling Stones - In Another Land (8) (3w)
14. Buffalo Springfield- Expecting To Fly (-) (1w)
15. Smokey Robinson & The Miracles- I Second That Emotion (11) (7w)
Verdwenen:
Aretha Franklin- Chain Of Fools (aantal weken: 2. Hoogste positie: 12)
The Troggs- Love Is All Around (aantal weken: 7. Hoogste positie: 2)
Simon Dupree- Kites (aantal weken: 1. Hoogste positie: 15)
The Beatles houden het slechts één weekje vol. Hun opvolger is ook die nieuwe nummer 1 van de algemene lijst: Tin Soldier. The Doors en Scott Walker rukken ook gevaarlijk op.
Wat hebben ik en de huisvrouwen uit de jaren '60 gemeen? Beide partijen zijn helemaal weg van Love Is Blue, de prachtige instrumental die nieuw binnenkomt op 8. Ik kan niet goed beschrijven wàt ik er nu precies zo mooi aan vind. Ik heb er geen woorden voor. Hopen maar dat dit nummer in meer lijstjes opduikt
Direct daarna vinden we de nieuwe Beatles op 9. Ik ben er nooit zo weg van geweest, maar een fijn nummertje is het zeker.
En dan op 14 de nieuwe Buffalo Springfield, en tevens één van mijn favorieten op Buffalo Springfield Again. Begint laag, maar zal zeker nog stijgen!
En dan nog even over de afvallers: The Troggs stonden er wel lang genoeg in, maar van Simon Dupree en Aretha Franklin vind ik het jammer om nu al afscheid te moeten nemen. 1967 was dan ook zo'n belachelijk goed muziekjaar he (zie mijn top 10, 3 albums uit 1967)
1. The Small Faces- Tin Soldier (4) (3w)
2. The Doors- Love Me Two Times (5) (3w)
3. Scott Walker- Jackie (7) (2w)
4. The Beatles- Hello Goodbye (1) (4w)
5. The Monkees- Daydream Beliver (2) (7w)
6. The Jimi Hendrix Experience- Foxy Lady (10) (2w)
7. Tim Buckley- Morning Glory (3) (5w)
8. Paul Mauriat- Love Is Blue (-) (1w)
9. The Beatles- Magical Mystery Tour (-) (1w)
10. The Beach Boys- Wild Honey (6) (9w)
11. The Byrds- Going Back (9) (6w)
12. The Lemon Pipers- Green Tambourine (14) (2w)
13. The Rolling Stones - In Another Land (8) (3w)
14. Buffalo Springfield- Expecting To Fly (-) (1w)
15. Smokey Robinson & The Miracles- I Second That Emotion (11) (7w)
Verdwenen:
Aretha Franklin- Chain Of Fools (aantal weken: 2. Hoogste positie: 12)
The Troggs- Love Is All Around (aantal weken: 7. Hoogste positie: 2)
Simon Dupree- Kites (aantal weken: 1. Hoogste positie: 15)
The Beatles houden het slechts één weekje vol. Hun opvolger is ook die nieuwe nummer 1 van de algemene lijst: Tin Soldier. The Doors en Scott Walker rukken ook gevaarlijk op.
Wat hebben ik en de huisvrouwen uit de jaren '60 gemeen? Beide partijen zijn helemaal weg van Love Is Blue, de prachtige instrumental die nieuw binnenkomt op 8. Ik kan niet goed beschrijven wàt ik er nu precies zo mooi aan vind. Ik heb er geen woorden voor. Hopen maar dat dit nummer in meer lijstjes opduikt

Direct daarna vinden we de nieuwe Beatles op 9. Ik ben er nooit zo weg van geweest, maar een fijn nummertje is het zeker.
En dan op 14 de nieuwe Buffalo Springfield, en tevens één van mijn favorieten op Buffalo Springfield Again. Begint laag, maar zal zeker nog stijgen!
En dan nog even over de afvallers: The Troggs stonden er wel lang genoeg in, maar van Simon Dupree en Aretha Franklin vind ik het jammer om nu al afscheid te moeten nemen. 1967 was dan ook zo'n belachelijk goed muziekjaar he (zie mijn top 10, 3 albums uit 1967)
0
geplaatst: 19 december 2011, 20:47 uur
Het is inderdaad een boeiende keuze, die van Paul Mauriat. Ik heb hem gelijk even opgezocht op youtube.
Het is bij uitstek Jan van Veenmuziek en dan weten de oudjes hier wel genoeg. De link met thuis wegkwijnende huisvrouwen die dromen van prinsen op witte paarden lijkt mij heel aardig gelegd.
Maar het waren de sixties hé, nog even en de vrouwen hadden hun recht op een betaalde baan afgedwongen (nog tegen zeer scheef liggende salarissen) inclusief mogen doorwerken bij huwelijk of geboorten.
Mijn moeder stond niet op de barricaden maar bleef gewoon doorwerken bij de uitgeverij waar ze ooit was begonnen te werken. Maar ik woonde dan ook in een grote rooie stad, de vrouwen waren daar al vanaf de 15e eeuw geëmancipeerd, vooral ook verbaal....
Ik geloof niet dat die groepen vrouwen overigens vielen voor Paul Mauriat.....
Het is bij uitstek Jan van Veenmuziek en dan weten de oudjes hier wel genoeg. De link met thuis wegkwijnende huisvrouwen die dromen van prinsen op witte paarden lijkt mij heel aardig gelegd.
Maar het waren de sixties hé, nog even en de vrouwen hadden hun recht op een betaalde baan afgedwongen (nog tegen zeer scheef liggende salarissen) inclusief mogen doorwerken bij huwelijk of geboorten.
Mijn moeder stond niet op de barricaden maar bleef gewoon doorwerken bij de uitgeverij waar ze ooit was begonnen te werken. Maar ik woonde dan ook in een grote rooie stad, de vrouwen waren daar al vanaf de 15e eeuw geëmancipeerd, vooral ook verbaal....

Ik geloof niet dat die groepen vrouwen overigens vielen voor Paul Mauriat.....
0
geplaatst: 19 december 2011, 20:50 uur
Het waren vooral die Amerikaanse slonzen he 
En wat vind je zelf van het nummer? Top 15 waardig?

En wat vind je zelf van het nummer? Top 15 waardig?
0
geplaatst: 19 december 2011, 20:57 uur
Ik ga mij niet met andermans keuzes bemoeien 
Maar ik heb zelf in 1967 ook heel wat dramatiek en sentimentele pop in mijn lijst gehad, dus ik kan er prima mee leven.
Cijfermatig valt het succes van Mauriat in Nederland in de Top 40 nog tegen (plek 13, 9 weken) maar de kracht zit 'm er in dat je het 'deuntje' kent als je het hoort. Ik dacht ook gelijk O ja. Dat betekent toch dat er een sterke componist achter zit en dan is de keuze ook niet zo heel erg verbazingwekkend.

Maar ik heb zelf in 1967 ook heel wat dramatiek en sentimentele pop in mijn lijst gehad, dus ik kan er prima mee leven.
Cijfermatig valt het succes van Mauriat in Nederland in de Top 40 nog tegen (plek 13, 9 weken) maar de kracht zit 'm er in dat je het 'deuntje' kent als je het hoort. Ik dacht ook gelijk O ja. Dat betekent toch dat er een sterke componist achter zit en dan is de keuze ook niet zo heel erg verbazingwekkend.
0
geplaatst: 19 december 2011, 20:59 uur
Ik bedoelde uiteraard top 15 waardig voor jouw top 15, musician 
Love Is Blue is overigens het enige nummer van Franse makelijk (Mauriat was een fransman) die op 1 stond in de VS.

Love Is Blue is overigens het enige nummer van Franse makelijk (Mauriat was een fransman) die op 1 stond in de VS.
0
geplaatst: 19 december 2011, 21:02 uur
Hm, er is wel veel concurrentie aanwezig, ik denk niet dat hij mijn lijst haalt.
Hij krijgt bij jou last van dezelfde concurrentie, dus ik ben benieuwd wat dat nog gaat worden...
Hij krijgt bij jou last van dezelfde concurrentie, dus ik ben benieuwd wat dat nog gaat worden...

0
geplaatst: 19 december 2011, 21:16 uur
0
geplaatst: 19 december 2011, 21:36 uur
0
geplaatst: 20 december 2011, 21:49 uur
De Engelse Top 20 van 23 december 1967:
01 01 Hello Goodbye BEATLES
02 05 I'm Coming Home TOM JONES
03 20 Magical Mystery Tour EP BEATLES
04 04 If The Whole World Stopped Loving VAL DOONICAN
05 06 Something's Gotten Hold Of My Heart GENE PITNEY
06 03 Let The Heartaches Begin LONG JOHN BALDRY
07 11 All My Love CLIFF RICHARD
08 13 Daydream Believer MONKEES
09 10 Thank U Very Much THE SCAFFOLD
10 08 Here We Go Round The Mulberry Bush TRAFFIC
11 07 Careless Hands DES O'CONNOR
12 16 The Last Waltz ENGELBERT HUMPERDINCK
13 02 Everybody Knows DAVE CLARK FIVE
14 09 World BEE GEES
15 12 Kites SIMON DUPREE AND THE BIG SOUND
16 --- Walk Away Renee FOUR TOPS
17 18 In And Out Of Love DIANA ROSS & THE SUPREMES
18 --- Tin Soldier SMALL FACES
19 14 I Feel Love Comin' On FELICE TAYLOR
20 19 There Must Be A Way FRANKIE VAUGHAN
De overige nieuwe binnenkomers:
28 - The Other Man's Grass PETULA CLARK
35 - Handbags and gladrags CHRIS FARLOWE
40 - I'll Never Fall In Love Again TOM JONES
41 - Wild Honey BEACH BOYS
42 - I Heard A Heart Break Last Night JIM REEVES
43 - Never wed an old man DUBLINERS
44 - Paradise Lost THE HERD
45 - Chain Of Fools / Satisfaction ARETHA FRANKLIN
46 - You've Not Changed SANDIE SHAW
47 - Kitty CAT STEVENS
49 - Yesterday RAY CHARLES
Een Top 3 met twee keer de Beatles, geen ongewoon gezicht in die tijd.
Wel een aantal prachtige tips. Luister even naar de Dubliners en Chris Farlowe. Ik ken The Handbags and Gladrags alleen van Rod Stewart (geweldige versie) maar Farlowe heeft ook een prima alternatief gemaakt.
Het nummer is geschreven door Mike d'Abo, toen de zanger van Manfred Mann. Ik kan het niet zo snel op een cd vinden van Mann. Die had waarschijnlijk geen zin in werk uit eigen gelederen, ik kom bij hem (wat ik er dan van heb) sowieso de naam d'Abo als componist niet tegen.
Stewart heeft het nummer twee keer uitgebracht. In 1970 deed het niets in Nederland en in 1972 ook niet (ook niet in Engeland). Alleen in de VS werd het een klein hitje in dat jaar.
02 05 I'm Coming Home TOM JONES
03 20 Magical Mystery Tour EP BEATLES
05 06 Something's Gotten Hold Of My Heart GENE PITNEY
06 03 Let The Heartaches Begin LONG JOHN BALDRY
07 11 All My Love CLIFF RICHARD
08 13 Daydream Believer MONKEES
09 10 Thank U Very Much THE SCAFFOLD
10 08 Here We Go Round The Mulberry Bush TRAFFIC
11 07 Careless Hands DES O'CONNOR
12 16 The Last Waltz ENGELBERT HUMPERDINCK
13 02 Everybody Knows DAVE CLARK FIVE
14 09 World BEE GEES
15 12 Kites SIMON DUPREE AND THE BIG SOUND
16 --- Walk Away Renee FOUR TOPS
17 18 In And Out Of Love DIANA ROSS & THE SUPREMES
18 --- Tin Soldier SMALL FACES
19 14 I Feel Love Comin' On FELICE TAYLOR
20 19 There Must Be A Way FRANKIE VAUGHAN
28 - The Other Man's Grass PETULA CLARK
35 - Handbags and gladrags CHRIS FARLOWE
40 - I'll Never Fall In Love Again TOM JONES
41 - Wild Honey BEACH BOYS
42 - I Heard A Heart Break Last Night JIM REEVES
43 - Never wed an old man DUBLINERS
44 - Paradise Lost THE HERD
45 - Chain Of Fools / Satisfaction ARETHA FRANKLIN
46 - You've Not Changed SANDIE SHAW
47 - Kitty CAT STEVENS
49 - Yesterday RAY CHARLES
Een Top 3 met twee keer de Beatles, geen ongewoon gezicht in die tijd.
Wel een aantal prachtige tips. Luister even naar de Dubliners en Chris Farlowe. Ik ken The Handbags and Gladrags alleen van Rod Stewart (geweldige versie) maar Farlowe heeft ook een prima alternatief gemaakt.
Het nummer is geschreven door Mike d'Abo, toen de zanger van Manfred Mann. Ik kan het niet zo snel op een cd vinden van Mann. Die had waarschijnlijk geen zin in werk uit eigen gelederen, ik kom bij hem (wat ik er dan van heb) sowieso de naam d'Abo als componist niet tegen.
Stewart heeft het nummer twee keer uitgebracht. In 1970 deed het niets in Nederland en in 1972 ook niet (ook niet in Engeland). Alleen in de VS werd het een klein hitje in dat jaar.
0
geplaatst: 21 december 2011, 21:21 uur
Musician's Top 15 voor 23 december 1967:
01 (06) 03 Tin soldier - Small Faces
02 (03) 03 Love me two times - The Doors
03 (01) 06 Days of Pearly Spencer - David McWilliams
04 (08) 02 Magical mystery tour - Beatles
05 (02) 05 Hello goodbye - Beatles
06 (11) 02 Ballad of Bonnie and Clyde - Georgie Fame
07 (07) 04 Kites - Simon Dupree
08 (04) 07 Daydream believer - Monkees
09 (05) 06 Something's got a hold of my heart - Gene Pitney
10 (11) 02 Ballad of Bonnie and Clyde - Georgie Fame
11 (---) 01 She's a rainbow - Rolling Stones
12 (15) 02 Jackie - Scott Walker
13 (14) 02 Distant smile - Cuby & the Blizzards
14 (12) 03 Green tambourine - Lemon Pipers
15 (---) 01 Foxy lady - Jimi Hendrix
Een hele moeilijke lijst waar ik met tegenzin afscheid nam van Traffic. Het verdwijnen van The Hollies was te overzien.
Rolling stones en Hendrix niet hoger binnengekomen dan 11 en 15. Vier tips die ik óók nog had willen plaatsen maar de ruimte laat het niet toe. Kortom, als je bovenstaande lijst afspeelt waan je jezelf in het Walhalla van de prachtige muziek - uit 1967.
The Small Faces goed genoeg om zelfs The Doors voorbij te streven. Ik zou eerlijk gezegd niet weten of The Small Faces een goed album hebben uitgebracht, ik heb zelf alleen een Greatest hits waar Tin soldier ook op staat. The Doors, daar heb je dan weer wel alles van in huis. Maar ik zou wel eens willen weten of The Small Faces, net als met hun single, evenredig zouden concurreren op albumgebied. Ik ben bang van niet.
10 (11) 02 Ballad of Bonnie and Clyde - Georgie Fame
11 (---) 01 She's a rainbow - Rolling Stones
12 (15) 02 Jackie - Scott Walker
13 (14) 02 Distant smile - Cuby & the Blizzards
14 (12) 03 Green tambourine - Lemon Pipers
15 (---) 01 Foxy lady - Jimi Hendrix
Een hele moeilijke lijst waar ik met tegenzin afscheid nam van Traffic. Het verdwijnen van The Hollies was te overzien.
Rolling stones en Hendrix niet hoger binnengekomen dan 11 en 15. Vier tips die ik óók nog had willen plaatsen maar de ruimte laat het niet toe. Kortom, als je bovenstaande lijst afspeelt waan je jezelf in het Walhalla van de prachtige muziek - uit 1967.
The Small Faces goed genoeg om zelfs The Doors voorbij te streven. Ik zou eerlijk gezegd niet weten of The Small Faces een goed album hebben uitgebracht, ik heb zelf alleen een Greatest hits waar Tin soldier ook op staat. The Doors, daar heb je dan weer wel alles van in huis. Maar ik zou wel eens willen weten of The Small Faces, net als met hun single, evenredig zouden concurreren op albumgebied. Ik ben bang van niet.
0
geplaatst: 22 december 2011, 13:09 uur
Top 15 van 23 december 1967
01 (05) 2 Magical Mystery Tour – The Beatles
02 (04) 3 Tin Soldier – Small Faces
03 (01) 5 Mother No-Head – Group 1850
04 (02) 6 Days of Pearly Spencer - David McWilliams
05 (---) 1 She’s a Rainbow/ 2000 Light Years From Home – The Rolling Stones
06 (10) 2 Jackie – Scott Walker
07 (03) 4 Hello Goodbye – The Beatles
08 (12) 3 Love me Two Times – The Doors
09 (---) 1 Darlin’ – The Beach Boys
10 (06) 4 Green Tambourine – The Lemon Pipers
11 (15) 2 Walk Away Renee – Four Tops
12 (14) 3 Monterey – Eric Burdon and the Animals
13 (08) 9 Autumn Almanac – The Kinks
14 (---) 1 Foxy Lady - The Jimi Hendrix Experience
15 (09) 6 Someting’s Got a Hold of my Heart - Gene Pitney
She’s a Rainbow/ 2000 Light Years From Home van The Rolling Stones komen binnen op 5 en wel om de volgende reden: Twee A kantjes voor de prijs van een.
Beide nummers zijn niet de gebruikelijke rock/blues Stones nummers. Het ene nummer is onvolprezen vanwege de piano en het popmelodietje en de andere door het afwijkende psychedelische geluid. Muziek doordrengt met de flowerpower en lsd invloeden van 1967. Uniek en onvergetelijk. Cijfer: 9
Darlin’ van de Beach Boys, nieuw op 9 is het zoveelste juweeltje van hun album “Wild Honey”. Ik heb altijd een zwak gehad voor de Beach Boys. Hun samenzang en de niet te evenaren composities van Brian Wilson werden altijd in de mooiste liedjes samengepakt. Mijn voorkeur gaat uit naar hun muziek vanaf Pet Sounds in 1966 en verveelt nooit, zelfs niet na vele honderden luisterbeurten. Cijfer: 9
Op 14 is Foxy Lady van gigant Jimi Hendrix binnengekomen. Hoewel niet z’n beste nummer is het goed genoeg voor een Top 15 notering in de lagere regionen. Cijfer: 8,5
01 (05) 2 Magical Mystery Tour – The Beatles
02 (04) 3 Tin Soldier – Small Faces
03 (01) 5 Mother No-Head – Group 1850
04 (02) 6 Days of Pearly Spencer - David McWilliams
05 (---) 1 She’s a Rainbow/ 2000 Light Years From Home – The Rolling Stones
06 (10) 2 Jackie – Scott Walker
07 (03) 4 Hello Goodbye – The Beatles
08 (12) 3 Love me Two Times – The Doors
09 (---) 1 Darlin’ – The Beach Boys
10 (06) 4 Green Tambourine – The Lemon Pipers
11 (15) 2 Walk Away Renee – Four Tops
12 (14) 3 Monterey – Eric Burdon and the Animals
13 (08) 9 Autumn Almanac – The Kinks
14 (---) 1 Foxy Lady - The Jimi Hendrix Experience
15 (09) 6 Someting’s Got a Hold of my Heart - Gene Pitney
She’s a Rainbow/ 2000 Light Years From Home van The Rolling Stones komen binnen op 5 en wel om de volgende reden: Twee A kantjes voor de prijs van een.

Beide nummers zijn niet de gebruikelijke rock/blues Stones nummers. Het ene nummer is onvolprezen vanwege de piano en het popmelodietje en de andere door het afwijkende psychedelische geluid. Muziek doordrengt met de flowerpower en lsd invloeden van 1967. Uniek en onvergetelijk. Cijfer: 9
Darlin’ van de Beach Boys, nieuw op 9 is het zoveelste juweeltje van hun album “Wild Honey”. Ik heb altijd een zwak gehad voor de Beach Boys. Hun samenzang en de niet te evenaren composities van Brian Wilson werden altijd in de mooiste liedjes samengepakt. Mijn voorkeur gaat uit naar hun muziek vanaf Pet Sounds in 1966 en verveelt nooit, zelfs niet na vele honderden luisterbeurten. Cijfer: 9
Op 14 is Foxy Lady van gigant Jimi Hendrix binnengekomen. Hoewel niet z’n beste nummer is het goed genoeg voor een Top 15 notering in de lagere regionen. Cijfer: 8,5
0
geplaatst: 22 december 2011, 20:30 uur

Musician's Top 15 voor 23 december 1967:
10 (---) 01 She's a rainbow - Rolling Stones
11 (15) 02 Jackie - Scott Walker
12 (14) 02 Distant smile - Cuby & the Blizzards
13 (12) 03 Green tambourine - Lemon Pipers
14 (---) 01 Foxy lady - Jimi Hendrix
15 (---) 01 Handbags and gladrags - Chris Farlowe
0
geplaatst: 24 december 2011, 11:23 uur
Ranboy Top 15 nr 14 van 23 december 1967
dw vw aw titel - artiest
1 2 3 Tin soldier - Small Faces
2 1 7 Days of Pearly Spencer - David McWilliams
3 5 3 Jackie - Scott Walker
4 3 6 Something's got a hold of my heart - Gene Pitney
5 4 5 Going back - The Byrds
6 -- 1 She's a rainbow – The Rolling Stones
7 8 3 Paradise lost - The Herd
8 7 4 Wear your love like heaven - Donovan
9 10 2 Kites - Simon Dupree & the Big Sound
10 11 2 Magical mystery tour - The Beatles
11 6 5 Dear Eloise - The Hollies
12 13 2 World - The BeeGees
13 -- 1 Handbags and gladrags – Chris Farlowe
14 -- 1 Sam – Keith West
15 -- 1 Walk away Renee – The Four Tops
Tin soldier op 1, dat zag ik al aankomen
. She's a rainbow hoog binnen, voor mij een van de beste Stones-nummers. 2000 light years vind ik wel curieus, maar die laat ik verder achterwege. Sam van Keith West klinkt inderdaad niet als een ijzersterke song, maar het klinkt toch rijk en interessant, misschien dat meerdere luisterbeurten hem sterker zouden maken. En met de Four Tops ook een soulplaat in mijn lijst; wat wordt hier geweldig gezongen!
dw vw aw titel - artiest
1 2 3 Tin soldier - Small Faces
2 1 7 Days of Pearly Spencer - David McWilliams
3 5 3 Jackie - Scott Walker
4 3 6 Something's got a hold of my heart - Gene Pitney
5 4 5 Going back - The Byrds
6 -- 1 She's a rainbow – The Rolling Stones
7 8 3 Paradise lost - The Herd
8 7 4 Wear your love like heaven - Donovan
9 10 2 Kites - Simon Dupree & the Big Sound
10 11 2 Magical mystery tour - The Beatles
11 6 5 Dear Eloise - The Hollies
12 13 2 World - The BeeGees
13 -- 1 Handbags and gladrags – Chris Farlowe
14 -- 1 Sam – Keith West
15 -- 1 Walk away Renee – The Four Tops
Tin soldier op 1, dat zag ik al aankomen
. She's a rainbow hoog binnen, voor mij een van de beste Stones-nummers. 2000 light years vind ik wel curieus, maar die laat ik verder achterwege. Sam van Keith West klinkt inderdaad niet als een ijzersterke song, maar het klinkt toch rijk en interessant, misschien dat meerdere luisterbeurten hem sterker zouden maken. En met de Four Tops ook een soulplaat in mijn lijst; wat wordt hier geweldig gezongen!
0
geplaatst: 25 december 2011, 00:21 uur
Mijn Verrukkelijke 15 - lijst 12/13:
#1 - - The Rolling Stones - 2000 Light Years From Home
#2 - #1 Simon Dupree & The Big Sound - Kites (5wk)
#3 - #2 Donovan - Wear Your Love Like Heaven (4wk)
#4 - #7 The Small Faces - Tin Soldier (3wk)
#5 - - The Beach Boys - Darlin' (1wk)
#6 - #3 Johnny Rivers - Summer Rain (5wk)
#7 - #4 The Beach Boys - Wild Honey (9wk)
#8 - #5 Etta James - Tell Mama (7wk)
#9 - #10 Traffic - Here We Go Round The Mulberry Bush (4wk)
#10 - #12 The Herd - Paradise Lost (3wk)
#11 - #8 The Foundations - Baby, Now That I've Found You (10wk)
#12 - #9 David Bowie - Love You Till Tuesday (9wk)
#13 - - The Rolling Stones - She's A Rainbow (1wk)
#14 - #6 Del Shannon - Runaway (6wk)
#15 - #11 Ramsey Lewis - Soul Man (7wk)
Uit de lijst:
- - #13 Smokey Robinson & The Miracles - I Second That Emotion (na 6wk)
- - #14 The Rolling Stones - In Another Land (na 2wk)
- - #15 Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick & Tich - Zabadak (na 10wk)
Ho ho ho!!! Wat krijgen we nou? Blijven de posities zomaar voor 2 weken op dezelfde plek staan!
Maar nu is er weer beweging en nogal wat rollende stenen die voor roering zorgen.
The Beach Boys maken ook weer indruk met een onverwoestbaar nummer. Ze zaten anno 1967 op hun hoogtepunt. Mij benieuwen wat mijn hoogste posities in de eindlijst gaan doen....
Beste wensen allemaal, trouwens!
#1 - - The Rolling Stones - 2000 Light Years From Home
#2 - #1 Simon Dupree & The Big Sound - Kites (5wk)
#3 - #2 Donovan - Wear Your Love Like Heaven (4wk)
#4 - #7 The Small Faces - Tin Soldier (3wk)
#5 - - The Beach Boys - Darlin' (1wk)
#6 - #3 Johnny Rivers - Summer Rain (5wk)
#7 - #4 The Beach Boys - Wild Honey (9wk)
#8 - #5 Etta James - Tell Mama (7wk)
#9 - #10 Traffic - Here We Go Round The Mulberry Bush (4wk)
#10 - #12 The Herd - Paradise Lost (3wk)
#11 - #8 The Foundations - Baby, Now That I've Found You (10wk)
#12 - #9 David Bowie - Love You Till Tuesday (9wk)
#13 - - The Rolling Stones - She's A Rainbow (1wk)
#14 - #6 Del Shannon - Runaway (6wk)
#15 - #11 Ramsey Lewis - Soul Man (7wk)
Uit de lijst:
- - #13 Smokey Robinson & The Miracles - I Second That Emotion (na 6wk)
- - #14 The Rolling Stones - In Another Land (na 2wk)
- - #15 Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick & Tich - Zabadak (na 10wk)
Ho ho ho!!! Wat krijgen we nou? Blijven de posities zomaar voor 2 weken op dezelfde plek staan!
Maar nu is er weer beweging en nogal wat rollende stenen die voor roering zorgen.The Beach Boys maken ook weer indruk met een onverwoestbaar nummer. Ze zaten anno 1967 op hun hoogtepunt. Mij benieuwen wat mijn hoogste posities in de eindlijst gaan doen....

Beste wensen allemaal, trouwens!

0
geplaatst: 25 december 2011, 10:12 uur
En jij ook natuurlijk! 
Ik kom door jou trouwens een beetje in de problemen! Mensen geven punten voor She's a rainbow, 2000 lightyears from home óf de gezamenlijke A-kant. Dat is nog samen te vatten in een puntentelling voor één nummer. Maar als je én She's a rainbow én 2000 lightyears from home binnen laat komen kom ik met de puntentelling niet uit.
Aangezien er ook geen twee singles zijn uitgebracht, moet jij de keuze maar maken. Voorlopig kan ik wel 2000 light years ... voorzien van punten als hoogst genoteerde nummer. Maar de punten voor She's a rainbow kan ik niet kwijt......

Ik kom door jou trouwens een beetje in de problemen! Mensen geven punten voor She's a rainbow, 2000 lightyears from home óf de gezamenlijke A-kant. Dat is nog samen te vatten in een puntentelling voor één nummer. Maar als je én She's a rainbow én 2000 lightyears from home binnen laat komen kom ik met de puntentelling niet uit.
Aangezien er ook geen twee singles zijn uitgebracht, moet jij de keuze maar maken. Voorlopig kan ik wel 2000 light years ... voorzien van punten als hoogst genoteerde nummer. Maar de punten voor She's a rainbow kan ik niet kwijt......

0
geplaatst: 25 december 2011, 10:25 uur
Ik zie het als volgt: wij zetten geen singleverkoop (met A en B-kantjes) op een rijtje, maar onze eigen smaak. En dat zou dus maar één liedje tegelijk moeten zijn. Beide songs van de Stones krijgen dus punten, die we apart moeten optellen. Iedereen heeft zich daar ook aan gehouden, behalve Heicro, die beide songs op één positie zet. In zijn toelichting waardeert hij beide songs evenzeer, dus zou je twee dingen kunnen doen:
1. Hem vragen om de lijst opnieuw te maken, met verschillende posities voor verschillende songs.
2. Het aantal punten (11) door 2 delen en bij elk van beide songs optellen.
Maar jij bent de baas
.
1. Hem vragen om de lijst opnieuw te maken, met verschillende posities voor verschillende songs.
Maar jij bent de baas
.
0
geplaatst: 25 december 2011, 10:44 uur
De Musicmeter Top 15 van 23 december 1967!
01 01 Tin soldier - Small Faces (71)
02 --- She's a rainbow/2000 light years from home - Rolling stones (42)
03 07 Jackie - Scott Walker (41)
04 08 Magical mystery tour - Beatles (40)
05 03 Days of Pearly Spencer - David McWilliams (39)
06 06 Love me two times - Doors (36)
07 02 Hello goodbye - Beatles (32)
08 13 Kites - Simon Dupree (30)
09 --- Wear your love like heaven - Donovan (21)
10 04 Something's got a hold of my heart - Gene Pitney (20)
11 05 Daydream believer - Monkees (19)
12 --- Darlin' - Beach boys (18)
13 09 Going back - Byrds (16)
14 --- Paradise lost - The Herd (15)
15 10 Wild honey - Beach boys (15)
Met een ruime voorsprong op één, Tin soldier van The Small Faces. 71 punten uit een maximale score van 75 is vrij uniek. We zijn het bijna eens kun je stellen.
De Rolling stones komen vanuit het niets op twee binnen. Het is grappig dat sommigen kiezen voor She's a rainbow, anderen voor 2000 Light Years from home en één voor het vermelden van beide nummers. Voor mij gaf uiteindelijk de doorslag dat She's a rainbow in de VS de A-kant was en 2000 Light Years de B-kant. Het maakt niet uit voor de puntentelling. Ik kom alleen in de problemen als de single uit elkaar wordt getrokkken.
De vraag is hoeveel punten de Rolling stones volgende week zijn ingelopen op de Small Faces
of ze zelfs misschien al voorbij zijn.
Waar het verlies zit deze week is ook helemaal duidelijk: de (inmiddels) oude singles Hello goodbye, Something's got a hold of my heart en Daydream believer.
Dank voor alle deelname weer deze week, ook in deze drukke tijden voor de Kerst!! Daarom iedereen dank voor de lijstjes (5 deelnemers) en tot volgende week, dan is het nog géén nieuw jaar maar 30 december 1967!
Tot die tijd iedereen uiteraard prettige dagen gewenst...
01 01 Tin soldier - Small Faces (71)
02 --- She's a rainbow/2000 light years from home - Rolling stones (42)
03 07 Jackie - Scott Walker (41)
04 08 Magical mystery tour - Beatles (40)
05 03 Days of Pearly Spencer - David McWilliams (39)
06 06 Love me two times - Doors (36)
07 02 Hello goodbye - Beatles (32)
08 13 Kites - Simon Dupree (30)
09 --- Wear your love like heaven - Donovan (21)
10 04 Something's got a hold of my heart - Gene Pitney (20)
11 05 Daydream believer - Monkees (19)
12 --- Darlin' - Beach boys (18)
13 09 Going back - Byrds (16)
14 --- Paradise lost - The Herd (15)
15 10 Wild honey - Beach boys (15)
Met een ruime voorsprong op één, Tin soldier van The Small Faces. 71 punten uit een maximale score van 75 is vrij uniek. We zijn het bijna eens kun je stellen.
De Rolling stones komen vanuit het niets op twee binnen. Het is grappig dat sommigen kiezen voor She's a rainbow, anderen voor 2000 Light Years from home en één voor het vermelden van beide nummers. Voor mij gaf uiteindelijk de doorslag dat She's a rainbow in de VS de A-kant was en 2000 Light Years de B-kant. Het maakt niet uit voor de puntentelling. Ik kom alleen in de problemen als de single uit elkaar wordt getrokkken.
De vraag is hoeveel punten de Rolling stones volgende week zijn ingelopen op de Small Faces
of ze zelfs misschien al voorbij zijn.
Waar het verlies zit deze week is ook helemaal duidelijk: de (inmiddels) oude singles Hello goodbye, Something's got a hold of my heart en Daydream believer.
Dank voor alle deelname weer deze week, ook in deze drukke tijden voor de Kerst!! Daarom iedereen dank voor de lijstjes (5 deelnemers) en tot volgende week, dan is het nog géén nieuw jaar maar 30 december 1967!

Tot die tijd iedereen uiteraard prettige dagen gewenst...
0
geplaatst: 25 december 2011, 10:59 uur
Onze christmas number-one is dus overtuigend Tin Soldier. Het is ze uiteraard gegund. Ook grappig dat we de 'regel' uit die tijd tarten door The Beatles geen nummer-1 notering te gunnen. Misschien met Magical Mystery Tour? 
Wat ook opvalt: tot nu toe is het nog geen enkel nummer gelukt om langer dan twee weken op 1 te staan. The Who stond in totaal wel 4 weken op nummer 1, maar dat gespreid over 2 keer 2 weken.

Wat ook opvalt: tot nu toe is het nog geen enkel nummer gelukt om langer dan twee weken op 1 te staan. The Who stond in totaal wel 4 weken op nummer 1, maar dat gespreid over 2 keer 2 weken.
0
geplaatst: 25 december 2011, 11:00 uur
ranboy schreef:
Ik zie het als volgt: wij zetten geen singleverkoop (met A en B-kantjes) op een rijtje, maar onze eigen smaak. En dat zou dus maar één liedje tegelijk moeten zijn. Beide songs van de Stones krijgen dus punten, die we apart moeten optellen.
Ik zie het als volgt: wij zetten geen singleverkoop (met A en B-kantjes) op een rijtje, maar onze eigen smaak. En dat zou dus maar één liedje tegelijk moeten zijn. Beide songs van de Stones krijgen dus punten, die we apart moeten optellen.
Nee, dan wordt het niets met deze single (uitgaande van de huidige noteringen) en zou iedereen beide nummers in zijn lijst moeten zetten voordat het een succes zou kunnen worden.
En dan doe je Heicro geen recht, die uitgaat van de normale situatie.
Iedereen heeft zich daar ook aan gehouden, behalve Heicro, die beide songs op één positie zet. In zijn toelichting waardeert hij beide songs evenzeer, dus zou je twee dingen kunnen doen:
Maar jij bent de baas
.
Maar jij bent de baas
. 
We zetten inderdaad geen singleverkoop in onze lijsten, maar wel onze smaak in die tijd in een top 15, uitgaande van alle singles die er rond die tijd overal en nergens werden uitgebracht.
Kiezen voor niet uitgebrachte singles (b-kantjes) of zelfs albumtracks horen daar dan eigenlijk niet bij. Vind ik, omdat anders het competitieverband helemaal verwaterd.
Bij dubbele A-kanten vind ik het prima om één van de twee te kiezen of allebei. Dat is in puntenverdeling te behappen én de complete single blijft daarmee volledig in de strijd.
Bij loskoppelen is dat niet meer het geval.
Maar Kaztor mag van mij beide nummers in zijn lijst laten staan, ik tel alleen de hoogst genoteerde positie mee voor de eindlijst. De single die in de Musicmeter Top 15 staat is dan de single met de dubbele A-kant.
0
geplaatst: 25 december 2011, 20:09 uur
Een realistische keuze dat recht doet aan de originele single.
Zoiets kan eigenlijk helemaal niet meer in de huidige hitparades nu de single in z'n fysieke vorm ter ziele is.
Zoiets kan eigenlijk helemaal niet meer in de huidige hitparades nu de single in z'n fysieke vorm ter ziele is.
0
geplaatst: 26 december 2011, 12:46 uur
Week 51 - 1967
Top 40
Tipparade
Binnenkomers in de Tipparade:
We beginnen met een theekransje:
#3: After Tea - We Will Be There After Tea V
#4: The Tee Set - Tea Is Famous V
#11: Wilson Pickett - Stag-O-Lee (re-entry)
#12: The Equals - Baby Come Back V
#13: Gonnie Baars - Jij Bent Een Halve Gare
#14: The Four Tops - Walk Away Renee V
#15: Scaffold - Thank U Very Much V
#16: Left Side - Confusion In My Mind V
#18: The Haigs - Roly-Poly Martha V
#20: The Strawberry Alarm Clock - Incense And Peppermints V

Psychedelisch pareltje van een eendagsvlieg.
After Tea's liedje klinkt me wat te gezocht. Het akkoordenschema lijkt direct gekopieerd te zijn van andere liedjes uit die tijd. The Move komt hier bij me op. Verder wel een aardige single, maar ik weet zeker dat ik het na 10 minuten kwijt ben. Best wel geinig, die een-tweetjes tussen die gerelateerde bands, maar ik word er niet veel wijzer van. Ook Tea Is Famous is een single dat vast zit aan een bepaalde generatie en een tijd. Die psychedelische vondsten zitten er duidelijk alleen in omdat het hip was. Ik word er warm noch koud van, eerlijk gezegd [AT: 6, TS: 5].
Enthousiaster word ik van Eddy Grant en z'n mannen. Baby Come Back is verre van een atoomsplijtend nummer, maar het klinkt funky en heeft een lekkere bas [7,5].
De halve gare van Gonnie Baars ken ik nergens vinden.
Walk Away Renee vind ik verder ook een minder indrukwekkend Four Tops-nummer. Het heeft iets oubolligs en schmaltz-achtigs. Bovendien klinkt het me te futloos [5,5].
Het Scaffold-liedje is me te Brits. Ontzettend flauw, dit [4].
De nietszeggendheid van deze week (kerst-recessie?) wordt voortgezet door de Volendamse Left Side die hier, trouw aan de lokale inborst, vooral met iets komen dat al tig keer eerder en beter is gedaan. Ik vind hier echt weinig aan [5,5].
Ook The Haigs zijn hier vooral wat flauw en.... nietszeggend. Hier ook weer een bewijs dat niet alles dat in de jaren '60 verscheen goud waard was. Zelfs met de muzikale mogelijkheden van toen klinkt dit inspiratieloos (en dat is geen kritiek inzake de gemiddelde kwaliteit van de muziek van toen) [5,5].
De Award gaat deze week duidelijk naar The Strawberry Alarm Clock die er tenminste werk van maken. Melodisch sterk en daarbij ook catchy en muzikaal inventief. Muziek dat een breed publiek aanspreekt zonder plat te worden [8].
Top 40
Tipparade
Binnenkomers in de Tipparade:
We beginnen met een theekransje:
#3: After Tea - We Will Be There After Tea V
#4: The Tee Set - Tea Is Famous V
#11: Wilson Pickett - Stag-O-Lee (re-entry)
#12: The Equals - Baby Come Back V
#14: The Four Tops - Walk Away Renee V
#15: Scaffold - Thank U Very Much V
#16: Left Side - Confusion In My Mind V
#18: The Haigs - Roly-Poly Martha V
#20: The Strawberry Alarm Clock - Incense And Peppermints V

Psychedelisch pareltje van een eendagsvlieg.
After Tea's liedje klinkt me wat te gezocht. Het akkoordenschema lijkt direct gekopieerd te zijn van andere liedjes uit die tijd. The Move komt hier bij me op. Verder wel een aardige single, maar ik weet zeker dat ik het na 10 minuten kwijt ben. Best wel geinig, die een-tweetjes tussen die gerelateerde bands, maar ik word er niet veel wijzer van. Ook Tea Is Famous is een single dat vast zit aan een bepaalde generatie en een tijd. Die psychedelische vondsten zitten er duidelijk alleen in omdat het hip was. Ik word er warm noch koud van, eerlijk gezegd [AT: 6, TS: 5].
Enthousiaster word ik van Eddy Grant en z'n mannen. Baby Come Back is verre van een atoomsplijtend nummer, maar het klinkt funky en heeft een lekkere bas [7,5].
De halve gare van Gonnie Baars ken ik nergens vinden.
Walk Away Renee vind ik verder ook een minder indrukwekkend Four Tops-nummer. Het heeft iets oubolligs en schmaltz-achtigs. Bovendien klinkt het me te futloos [5,5].
Het Scaffold-liedje is me te Brits. Ontzettend flauw, dit [4].
De nietszeggendheid van deze week (kerst-recessie?) wordt voortgezet door de Volendamse Left Side die hier, trouw aan de lokale inborst, vooral met iets komen dat al tig keer eerder en beter is gedaan. Ik vind hier echt weinig aan [5,5].
Ook The Haigs zijn hier vooral wat flauw en.... nietszeggend. Hier ook weer een bewijs dat niet alles dat in de jaren '60 verscheen goud waard was. Zelfs met de muzikale mogelijkheden van toen klinkt dit inspiratieloos (en dat is geen kritiek inzake de gemiddelde kwaliteit van de muziek van toen) [5,5].
De Award gaat deze week duidelijk naar The Strawberry Alarm Clock die er tenminste werk van maken. Melodisch sterk en daarbij ook catchy en muzikaal inventief. Muziek dat een breed publiek aanspreekt zonder plat te worden [8].
0
geplaatst: 26 december 2011, 17:09 uur
Tipparade: Week 51 van 1967
#3: After Tea - We Will Be There After Tea
Ik hoor daar ook duidelijk jatterij van The Move in, verder is dat een best aardig maar niet meteen een memorabel nummer, ik kende het ook niet meer en met reden.
Cijfer: 5
#4: The Tee Set - Tea Is Famous
Hier hoor ik toch wat meer eigenheid al was het door de zang van Peter Tetteroo. Wel komen die studiotrucjes zoals doedelzak op het einde mij geforceerd over.
Cijfer: 6,5
#12: The Equals - Baby Come Back
The Equals gooien het op de pretentieloze poprockboeg en ik heb daar niets op tegen. Geen nummer waarvan ik achterover sla maar in dit genre goed uitgevoerd met aanstekelijke melodie en baslijn.
Cijfer: 7,5
Geen clip gevonden.
#14: The Four Tops - Walk Away Renee
Een wat minder Four Tops-nummer, temeer omdat het een cover is waar ze te weinig aan toevoegen, al is het vocaal natuurlijk behoorlijk.
Cijfer: 6
#15: Scaffold - Thank U Very Much
Ik hou wel van Britse humor maar dit nummer vind ik flauw. Laat maar zitten!
Cijfer: 4
#16: Left Side - Confusion In My Mind
Dit lijkt sterk op hun stadsgenoten The Cats met hier de obligate tempowisselingen. Ik word hier noch warm noch koud van.
Cijfer: 5,5
#18: The Haigs - Roly-Poly Martha
Dit vind ik ook te nietszeggend en te weinig origineel. Om maar te zeggen dat ik niet alle jaren '60-pop goed vind. Dat dit nummer in de vergetelheid is geraakt is te begrijpen.
Cijfer: 4,5
#20: The Strawberry Alarm Clock - Incense And Peppermints
Dit is dan wel een voorbeeld van een prima psychedelische song, even inventief als aanstekelijk. Dit nummer is ook weinig bekend maar verdient meer aandacht.
Cijfer: 8,5
#3: After Tea - We Will Be There After Tea
Ik hoor daar ook duidelijk jatterij van The Move in, verder is dat een best aardig maar niet meteen een memorabel nummer, ik kende het ook niet meer en met reden.
Cijfer: 5
#4: The Tee Set - Tea Is Famous
Hier hoor ik toch wat meer eigenheid al was het door de zang van Peter Tetteroo. Wel komen die studiotrucjes zoals doedelzak op het einde mij geforceerd over.
Cijfer: 6,5
#12: The Equals - Baby Come Back
The Equals gooien het op de pretentieloze poprockboeg en ik heb daar niets op tegen. Geen nummer waarvan ik achterover sla maar in dit genre goed uitgevoerd met aanstekelijke melodie en baslijn.
Cijfer: 7,5
Geen clip gevonden.
#14: The Four Tops - Walk Away Renee
Een wat minder Four Tops-nummer, temeer omdat het een cover is waar ze te weinig aan toevoegen, al is het vocaal natuurlijk behoorlijk.
Cijfer: 6
#15: Scaffold - Thank U Very Much
Ik hou wel van Britse humor maar dit nummer vind ik flauw. Laat maar zitten!
Cijfer: 4
#16: Left Side - Confusion In My Mind
Dit lijkt sterk op hun stadsgenoten The Cats met hier de obligate tempowisselingen. Ik word hier noch warm noch koud van.
Cijfer: 5,5
#18: The Haigs - Roly-Poly Martha
Dit vind ik ook te nietszeggend en te weinig origineel. Om maar te zeggen dat ik niet alle jaren '60-pop goed vind. Dat dit nummer in de vergetelheid is geraakt is te begrijpen.
Cijfer: 4,5
#20: The Strawberry Alarm Clock - Incense And Peppermints
Dit is dan wel een voorbeeld van een prima psychedelische song, even inventief als aanstekelijk. Dit nummer is ook weinig bekend maar verdient meer aandacht.
Cijfer: 8,5
0
geplaatst: 26 december 2011, 22:14 uur
Lijst voor 30/12
1. The Doors- Love Me Two Times (2) (4w)
2. The Small Faces- Tin Soldier (1) (4w)
3. Scott Walker- Jackie (3) (3w)
4. Paul Mauriat- Love Is Blue (8) (2w)
5. The Moody Blues- Nights In White Satin (-) (1w)
6. The Jimi Hendrix Experience- Foxy Lady (6) (3w)
7. The Rolling Stones- She’s A Rainbow/2000 Light Years From Home (-) (1w)
8. The Beatles- Magical Mystery Tour (9) (2w)
9. The Beatles- Hello Goodbye (4) (5w)
10. The Monkees- Daydream Beliver (5) (8w)
11. Buffalo Springfield- Expecting To Fly (14) (2w)
12. Tim Buckley- Morning Glory (7) (6w)
13. The Beach Boys- Wild Honey (10) (10w)
14. The Beach Boys- Darlin’ (-) (1w)
15. Eric Burdon & The Animals- Monterey (-) (1w)
Verdwenen:
The Lemon Pipers- Green Tambourine (aantal weken:2. Hoogste positie: 12)
The Rolling Stones - In Another Land (aantal weken: 3. Hoogste positie: 8 )
Smokey Robinson & The Miracles- I Second That Emotion (aantal weken: 7. Hoogste positie: 3)
The Byrds- Going Back (aantal weken: 6. Hoogste positie: 4)
De laatste lijst van 1967...
Ook The Small Faces lukt het niet om langer dan een week op 1 te blijven. The Doors staan nu aan de top en dat is ook meteen de eerste keer in de prille geschiedenis van mijn lijst dat een artiest/band meer dan 1 nummer 1 hit heeft.
Nog een ander opmerkelijk feit: de eerste plaat die de 10-wekengrens bereikt is Wild Honey van The Beach Boys. Zijn opvolger Darlin' komt binnen op 14. Net voor het puike Monteryey van Eric Burdon en zijn beestjes.
Ook The Rolling Stones komen binnen, en wel op 7. Ik heb besloten de dubbele A-kant te noteren, ook al gaat mijn voorkeur uit naar She's A Rainbow. Samen met Ruby Tuesday hun meest geslaagde psychedelica-uitstapje.
Maar de hoogste nieuwe is toch wel Nights In White Satin, een Klassieker met de hoofdletter K. Ik durf er vergif op innemen dat die uiteindelijk op nummer 1 in onze lijst terecht komt.
Overigens nog een prettig eindejaar gewenst, iedereen
1. The Doors- Love Me Two Times (2) (4w)
2. The Small Faces- Tin Soldier (1) (4w)
3. Scott Walker- Jackie (3) (3w)
4. Paul Mauriat- Love Is Blue (8) (2w)
5. The Moody Blues- Nights In White Satin (-) (1w)
6. The Jimi Hendrix Experience- Foxy Lady (6) (3w)
7. The Rolling Stones- She’s A Rainbow/2000 Light Years From Home (-) (1w)
8. The Beatles- Magical Mystery Tour (9) (2w)
9. The Beatles- Hello Goodbye (4) (5w)
10. The Monkees- Daydream Beliver (5) (8w)
11. Buffalo Springfield- Expecting To Fly (14) (2w)
12. Tim Buckley- Morning Glory (7) (6w)
13. The Beach Boys- Wild Honey (10) (10w)
14. The Beach Boys- Darlin’ (-) (1w)
15. Eric Burdon & The Animals- Monterey (-) (1w)
Verdwenen:
The Lemon Pipers- Green Tambourine (aantal weken:2. Hoogste positie: 12)
The Rolling Stones - In Another Land (aantal weken: 3. Hoogste positie: 8 )
Smokey Robinson & The Miracles- I Second That Emotion (aantal weken: 7. Hoogste positie: 3)
The Byrds- Going Back (aantal weken: 6. Hoogste positie: 4)
De laatste lijst van 1967...
Ook The Small Faces lukt het niet om langer dan een week op 1 te blijven. The Doors staan nu aan de top en dat is ook meteen de eerste keer in de prille geschiedenis van mijn lijst dat een artiest/band meer dan 1 nummer 1 hit heeft.
Nog een ander opmerkelijk feit: de eerste plaat die de 10-wekengrens bereikt is Wild Honey van The Beach Boys. Zijn opvolger Darlin' komt binnen op 14. Net voor het puike Monteryey van Eric Burdon en zijn beestjes.
Ook The Rolling Stones komen binnen, en wel op 7. Ik heb besloten de dubbele A-kant te noteren, ook al gaat mijn voorkeur uit naar She's A Rainbow. Samen met Ruby Tuesday hun meest geslaagde psychedelica-uitstapje.
Maar de hoogste nieuwe is toch wel Nights In White Satin, een Klassieker met de hoofdletter K. Ik durf er vergif op innemen dat die uiteindelijk op nummer 1 in onze lijst terecht komt.

Overigens nog een prettig eindejaar gewenst, iedereen

0
geplaatst: 29 december 2011, 11:19 uur
De Engelse Top 20 van 30 december 1967:
02 03 Magical Mystery Tour EP BEATLES
03 02 I'm Coming Home TOM JONES
05 05 Something's Gotten Hold Of My Heart GENE PITNEY
06 07 All My Love CLIFF RICHARD
07 08 Daydream Believer MONKEES
08 06 Let The Heartaches Begin LONG JOHN BALDRY
09 09 Thank U Very Much THE SCAFFOLD
10 16 Walk Away Renee FOUR TOPS
11 11 Careless Hands DES O'CONNOR
12 10 Here We Go Round The Mulberry Bush TRAFFIC
13 12 The Last Waltz ENGELBERT HUMPERDINCK
14 15 Kites SIMON DUPREE AND THE BIG SOUND
15 14 World BEE GEES
16 13 Everybody Knows DAVE CLARK FIVE
17 17 In And Out Of Love DIANA ROSS & THE SUPREMES
18 --- Ballad Of Bonnie And Clyde GEORGIE FAME
19 18 Tin Soldier SMALL FACES
20 20 There Must Be A Way FRANKIE VAUGHAN
37 - Gimmie Little Sign BRENTON WOOD
46 - I second that emotion SMOKEY ROBINSON
47 - I heart it through the grapevine GLADYS KNIGHT AND THE PIPS
50 - Nights in White Satin MOODY BLUES
Eerst dacht ik dat er geen Engelse Lijst was op 30 december, daarna wilde ik concluderen dat we met dergelijke mutaties rustig verder konden gaan met waar we mee bezig waren, tot ik dan toch uiteindelijk de nummer 50 onder ogen kreeg!
Kijk, daar valt gelijk bij op te veren, omdat er natuurlijk echt sprake is van een klassieker pur sang. De Engelsen waren, ondanks het puur zuivere britse bloed van de Moody blues, er helemaal nog niet eens zo blij mee, in het begin. De plaat zal uiteindelijk ook niet hoger komen dan 19 en 11 weken genoteerd.
Nee, dan de tigste volgende week van The Last Waltz van Engelbert Humperdinck!
En waar zijn de Rolling Stones eigenlijk?
02 03 Magical Mystery Tour EP BEATLES
03 02 I'm Coming Home TOM JONES
05 05 Something's Gotten Hold Of My Heart GENE PITNEY
06 07 All My Love CLIFF RICHARD
07 08 Daydream Believer MONKEES
08 06 Let The Heartaches Begin LONG JOHN BALDRY
09 09 Thank U Very Much THE SCAFFOLD
10 16 Walk Away Renee FOUR TOPS
11 11 Careless Hands DES O'CONNOR
12 10 Here We Go Round The Mulberry Bush TRAFFIC
13 12 The Last Waltz ENGELBERT HUMPERDINCK
14 15 Kites SIMON DUPREE AND THE BIG SOUND
15 14 World BEE GEES
16 13 Everybody Knows DAVE CLARK FIVE
17 17 In And Out Of Love DIANA ROSS & THE SUPREMES
18 --- Ballad Of Bonnie And Clyde GEORGIE FAME
19 18 Tin Soldier SMALL FACES
20 20 There Must Be A Way FRANKIE VAUGHAN
37 - Gimmie Little Sign BRENTON WOOD
46 - I second that emotion SMOKEY ROBINSON
47 - I heart it through the grapevine GLADYS KNIGHT AND THE PIPS
50 - Nights in White Satin MOODY BLUES
Eerst dacht ik dat er geen Engelse Lijst was op 30 december, daarna wilde ik concluderen dat we met dergelijke mutaties rustig verder konden gaan met waar we mee bezig waren, tot ik dan toch uiteindelijk de nummer 50 onder ogen kreeg!
Kijk, daar valt gelijk bij op te veren, omdat er natuurlijk echt sprake is van een klassieker pur sang. De Engelsen waren, ondanks het puur zuivere britse bloed van de Moody blues, er helemaal nog niet eens zo blij mee, in het begin. De plaat zal uiteindelijk ook niet hoger komen dan 19 en 11 weken genoteerd.
Nee, dan de tigste volgende week van The Last Waltz van Engelbert Humperdinck!
En waar zijn de Rolling Stones eigenlijk?
* denotes required fields.