MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Ja-Ja-Nee-derlandstalig

zoeken in:
Slowgaze schreef:
Ik doe niet onaardig tegen Arrie, ik ben gewoon onaardig. Ik maak een klein grapje joh. Arrie weet ik plaag hem altijd. Mag dat tegenwoordig al niet meer?

Vandaag de artiest waar jullie allemaal op hebben zitten wachten; naar aanleiding van de vraag van de dag van vandaag zal ik deze gelijk maar posten:

Haar allermooiste liedje. Live een tranen-in-mijn-ogen-moment. Het nummer straalt een wanhopige machteloosheid uit, versterkt door een weemoedige, jazz-achtige sfeer. Nog even wat namedropping: Bertus Borgers speelt saxofoon op dit nummer.

Oh, smiley vergeten.
En best wel aardig deze post over Eefje de Visser (ik noem haar altijd Eefje de Visser).

De uitvoering is erg mooi, zo onschuldig droevig gezongen

Fijn dat Eefje hier toch wel aanslaat, althans, bij de fijnproevers onder ons. Voor Mju zal ik even opzoeken wie de percussie verzorgt op dit nummer:
Drums: Arthur Lijten. Elektrische drums: Marcel Tegelaar (die hipperdehoppers kennen als Skiggy Rapz). Vibrafoon, klokkenspel: Frank Wienk.

Ja, die lui zorgen voor het juiste sfeertje. Het is de muziek die het verschil maakt wat mij betreft, waar haar stem ook goed bij past.

16. Pater Moeskroen - Laat Maar Waaien

De Pogues in het Nederlands? De Pogues in het Nederlands.

Lekker nummertje. The Pogues lijkt hierop?

Totaal niet, The Pogues zingen niet eens Nederlands.

Ah, juist.

Voor de heren Jaspert en Maxt:

Alleen Voor Jaspert, ik ken The Pogues heus wel!

Sorry, ik zit middenin Ski or Die. Mozart, Bach of SLBMG onderbreek je niet zomaar.

EDIT: Ja, Pater Moeskroen is de Nederlandse Pogues.

Dat zeg ik niet. Je leest het weer verkeerd. Jasper toch! Ik ben toch o zo onbegrepen.

Pater Moeskroen gezelligheid troef en let op met Guus Meeuws op fluit

Omdat de toch wel een nederlands (ja toch, nee ?) topic is, laat ik zwijgen over Pogue Mahone (komt van 'póg mo thóin' en betekent zo iets als kus mijn kont"").

Die jongens hadden trouwens met zuipschuit Shane MacGowan een van de grootste talenten uit de popmuziek aan boord.

Volgende graag

De band in kwestie is al eerder langsgekomen, maar bij deze de naamgever van dit topique:
17. Doe Maar - Nederwiet

Misterfool

Casartelli (moderator)

Nederwiet
Daarvoor hoeft niemand in
Verre vreemde landen in
De bak te zitten
Nederwiet
Nederwiet nederwiet
En verder gaat dit lied niet

Praxtig - herinner me van een aantal jaren geleden een draaisessie van een van de twee heren van K&D (ik meen Dorfmeister) op het Drum Rhythm Festival. Hij draaide 'ecletisch' ook dub (King Tubby, LKJ) en mixte op een gegeven moment Nederwiet erin. Aarzeld werd er doorgedanst, de A'damse hipperds wisten niet zo goed raad ermee - was het wel politiek correct om erop te dansen? Heel grappig - D had er totaal geen moeite mee; en qua groove paste het perfect.

Je mag je smiley wel beargumenteren hoor, dat is niet verboden, of viel je eerste kennismaking met nederwiet wat zwaar op de maag?

Misterfool
Het beargumenteren van smiles is hier gelukkig een discretionaire bevoegdheid.

Mijn topique, mijn regels, zolang de mods daarmee instemmen natuurlijk, dus jij mag je smiley mooi beargumenteren.
En woorden als "discretionaire bevoegdheid" gebruiken is heus niet stoer. Al vind ik het hoogstopmerkelijk dat je dat zowaar juist ende correct spelt.

Je schrijft het anders precies zoals je het spelt.

De smiley die mijn mening overkoepelt, is er hier helaas niet, dus bij deze een argumentatie: Een lekker nummer met een prima tekst. Bij aandachtige beluistering vind ik het toch iets te lang duren, maar meestal verdwijnt dit nummer langzaam naar de achtergrond en ga ik onbewust alsnog meetappen.

Eén van de betere keuzes dus.

chevy93 schreef:

Zou je denken?

chevy93 schreef:

Ik neem aan dat dat een bewuste grap was en die was best leuk voor jouw doen. Maar ja, Luke en spelling, het zijn niet de allerbeste vrienden. Dat sommige woorden gewoon fonetisch gespeld worden, daar heeft hij geen boodschap aan en volgt gewoon zijn eigen pad. Ik wacht nog steeds op de dag dat ie "Bob Dylan" wil schrijven en het als "Tom Waits" spelt.

Ik ben niet zo van de woordgrappen zoals jij en Rob die maken, dus wat dat betreft snap ik die eerste zin wel. Ben meer van de gevatte directe grappen, maar dat zal hier nooit te merken zijn. Maar ik waardeer je poging tot vleierij.

Ik vraag me gewoon af hoe je discretionair verkeerd kan schrijven/spellen.

Dyzkreetzjieoonèèr

Misschien in Fryslân, maar we leven hier wel in Nederland, hè.

Ik zie dat we nog maar bij zeventien zijn. Waar blijven de overige drieëndertig?

Voorlopige hoogtepunten: 'Laat Maar Waaien', 'Cipier' en 'Ik ben Weer Truuk'

18. Lucky Fonz III - Ik Ben Nog Altijd 16 Jaar

Omdat Slowgaze ook nog altijd zestien jaar is, in zijn hart en in zijn hoofd. En omdat hij ook met een prinses wil trouwen. En omdat de tekst is. Echt.

Tjappies ende mammies, vandaag gelijk maar twee nummers, op dat er één van jullie nog zal reageren. En omdat ik 19 een kutgetal vind en als ik twee nummers plaats, ik zo mooi bij de 20 ben ftw.

19. Torre Florim ende Roos Reebergen - Iemand Dood

"Mijn opa is ook verbrand/hoort bij de familieband"

20. Opgezwolle - Gekke Gerrit

Het mag geen geheim zijn dat na dat prachtdebuut van Eefje, ik dit [Eigen Wereld] de beste Nederlands(talig)e plaat ooit vind en zo. En dit nummer is gewoon classic als cassis.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:12 uur

geplaatst: vandaag om 17:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.