MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top 40 van alle decennia (De Grote Finale)

zoeken in:
@oceanvolta: Bedoel je deze?

Het is trouwens maar 2 winnaars gelukt om ook hier de beste van het decennium te zijn.

Wat een gezeur gelijk weer. Dit is een lijst van 50 jaar muziek en dan daar de 50 beste van onder de MuMe leden. Dus een 50ste plaats is volgens mij al een hele prestatie er zijn dan namelijk 226.919 platen (bron: MuMe ) slechter.

Ja dat weet ik maar dat was nav de lijst van de redactie. ik dacht dat de lezers top 40 hier nog niet was geplaatst.

Misterfool
chevy93 schreef:

Het is trouwens maar 2 winnaars gelukt om ook hier de beste van het decennium te zijn.

De blijdschap afdeling heeft zeker weer zijn slag geslagen.

chevy93 schreef:

Nee, dat is hem dus niet.

Talking Heads, zo laag
En maar 1 Dylan, tja gelukkig mijn favoriet dan toch nog.

Misterfool schreef:
De blijdschap afdeling heeft zeker weer zijn slag geslagen.
De Shiny Happy People?

Misterfool
Nah, liefde heeft ze kapot gebroken, alweer!
Wachtend op een gids om ze bij de hand te nemen.

Deze bedoel ik:

1. Nirvana - Nevermind
2. Radiohead - OK Computer
3. Pearl Jam - Ten
4. Jeff Buckley - Grace
5. Pink Floyd - Dark Side of the Moon
6. Arcade Fire - Funeral
7. U2 - The Joshua Tree
8. Marvin Gaye - What's Going On
9. Neil Young - Harvest
10. The Smiths - The Queen Is Dead
11. Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not
12. Talking Heads - Remain In Light
13. Bruce Sringsteen - Darkness on the Edge of Town
14. Queens of the Stone Age - Songs for the Deaf
15. The Strokes - Is This It
16. Joy Division - Unknown Pleasures
17. Bruce Springsteen - Born To Run
18. Muse - Origin of Symmetry
19. U2 Achtung Baby
20. Oasis - (What's the Story) Morning Glory
21. Elbow - The Seldom seen Kid
22. Paul Simon - Graceland
23. The Clash - London Calling
24. Roxy Music - Roxy Music
25. Air - Moon Safari
26. Tool - Aenima
27. Red Hot Chili Peppers - Californication
28. Johnny Cash - American Recordings
29. The Cure - Seventeen Seconds
30. Captain Beefheart - Clear Spot
31. Oasis - Definitely Maybe
32. R.E.M. - Automatic for the People
33. Smashing Pumpkins - Siamese Dream
34. dEUS - Worst Case Scenario
35. David Bowie - The Rise and Fall of Ziggy Stardust
36. Coldplay - A Rush of Blood to the Head
37. Arcade Fire - The Suburbs
38. Joy Division - Closer
39. Prince - Sign 'O' The Times
40. Stevie Wonder - Songs In the Key of Life

aantal stemmers: 1443

Misterfool schreef:
Nah, liefde heeft ze kapot gebroken, alweer!
Wachtend op een gids om ze bij de hand te nemen.

Ach jongeman, dat gewicht op je schouders toch ook.

chevy93 schreef:
45 Radiohead - The Bends (1995) ( 88 punten) 16x genoemd
Is dit een verrassing?

Op de muzieksite Radiohead?

Ik vind eerlijk gezegd van niet.

Ik ook niet

Radiohead doet met maar liefst 4 albums mee.

Valt nog tegen.

En met elk hebben ze het uitstekend gedaan. Eens te meer wordt duidelijk hoe populair de band is. Je kunt zeggen wat je wilt, maar geliefd zijn ze zeker.

Dat zeg ik, muzieksite Radiohead......

Misterfool
Slowgaze schreef:
(quote)

Ach jongeman, dat gewicht op je schouders toch ook.

weld smertch ,verdamte weld smertch.

Ik neem toch aan dat Arcade Fire de rest van de albums uit de jaren '00 ook wel weer voor is gebleven? Dan zou er tenminste één Joy Division plaat voorbijgestreefd zijn, ook wel logisch omdat ze nou wat meer concurrentie van elkaar hebben.

Wel opvallend idd dat Talking Heads zo laag is geeindigd; 28 stemmen in de 80's en nu maar 18 met ook nog een beperkte keuze. Hoe zit het eigenlijk met het aantal deelnemers deze keer, is dat ook lager?

40 Sigur Rós - Ágætis Byrjun (1999) ( 90 punten) 16x genoemd Plek in de voorrondes: 3
Heeft een beetje geleden onder de populariteit van ( ) denk ik. In de 90s kozen ze massaal voor deze, maar nu neigt men toch meer naar ( ) (ikzelf ook trouwens). Vandaar dat die 3e plek omgebogen wordt tot de 40e plek. Maar ik denk niet dat dat verrassend is.

39 Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold (2008) ( 90 punten) 17x genoemd Plek in de voorrondes: 24
De negertmuziekliefhebbers (oh wacht, dat mocht ik niet zeggen. ) hadden vrij weinig keus. Vandaar dat eigenlijk elke hiphopplaat het prima heeft gedaan. Helaas is waren er toch een te beperkt aantal hiphopliefhebbers aanwezig, want ze zijn bijna allemaal net onder de streep terecht gekomen. Deze zat er gelukkig nog boven, zodat er toch nog enigszins een duo penotti ontstaat.

38 Porcupine Tree - Fear of a Blank Planet (2007) ( 92 punten) 17x genoemd Plek in de voorrondes: 10
Theoretisch gezien precies waar deze hoort te staan. Toch had ik stiekem meer verwacht. Maar met én Stupid Dream én Deadwing die ook meededen was er toch teveel interne strijd.

37 Fleetwood Mac - Rumours (1977) ( 92 punten) 18x genoemd Plek in de voorrondes: 5
En weer een top 5-plaat die vroegtijdig afhaakt. Van deze had ik het echter zeker niet verwacht. Door vriend en vijand omarmd en een klassieker die altijd maar weer op blijft duiken. Bij de eindlijst helaas veel te laag naar mijn mening.

36 Joanna Newsom - Ys (2006) ( 93 punten) 14x genoemd Plek in de voorrondes: 18
Samen met Coltrane en een nog komende (de grootste verrassing van dit spel) het minste aantal keren genoemd. In de voorrondes bleek deze plaat al een trouwe achterban te hebben. Hier doen ze het nog eens dunnetjes over. Toch zullen ze meer leden moeten werven willen ze Joanna echt naar de top brengen.

Alvast een leuke vraag: Hierna komt de grootste verrassing in deze lijst. Wie wil een gokje doen welk album het is?

Dire Straits. Staat er ook wat wittemannetjesmuziek in de lijst.
En speciaal voor Luke (heb je je ooit laten testen op dyslexie?): Weltschmerz spel je dat.

MarkJS schreef:
Hoe zit het eigenlijk met het aantal deelnemers deze keer, is dat ook lager?
Nope, ongeveer gelijkwaardig. Het waren er 117.

60's: 62
70's: 66
80's: 88
90's: 106
00's: 122

Funeral

Slowgaze schreef:
Dire Straits.
Nee. Dat zou ook geen verrassing zijn, maar ere wie ere toekomt. Het is een plaat die nog niet langsgekomen is.

chevy93 schreef:
(quote)
Nee. Dat zou ook geen verrassing zijn, maar ere wie ere toekomt.

Ik dacht nog wel dat je geen gevoel voor humor had.

Slowgaze schreef:
Dire Straits.

Zeker VU aan het luisteren

Ik hoop dan dat het mijn nummer 1 is

EDIT: Portishead's Third is 14 keer genoemd

Misterfool
Slowgaze schreef:
En speciaal voor Luke (heb je je ooit laten testen op dyslexie?): Weltschmerz spel je dat.

Ik heb mij nooit speciaal laten testen, maar het lijkt me erg onwaarschijnlijk. Zo heb ik de spellingstoets op de universiteit in een keer weten te halen. Het slagingspercentage lag zo op of rond de 48%. Ik kan het dus wel, maar ben over het algemeen te lui voor mijn eigen goed. Bovendien, Nederlands op de middelbare heb ik ook met een comfortabele zeven afgesloten.

Teunnis schreef:

No, the sucking on my ding dong album

Misterfool schreef:
Bovendien, Nederlands op de middelbare heb ik ook met een confortabele zeven afgesloten.
Ik neem aan dat je dat ekspres doet?

Edit: Jaja, snel aanpassen!

Misterfool
Tikfoutje , kijk eens naar je toetsenbord.

Teunnis schreef:

EDIT: Portishead's Third is 14 keer genoemd
Niet om je euforie te doorbreken, maar welk deel van "het album is nog niet langsgekomen" is niet duidelijk?

Misterfool schreef:
Tikfoutje , kijk eens naar je toetsenbord.

(afbeelding)

In het donker tikken is onconvertable

Slowgaze schreef:
(quote)

Ik dacht nog wel dat je geen gevoel voor humor had.

chevy93 schreef:
(quote)
Niet om je euforie te doorbreken, maar welk deel van "het album is nog niet langsgekomen" is niet duidelijk?

Hij is dan waarschijnlijk wel een soort van dezelfde kleur als de hoes van Portishead?

Gast
geplaatst: vandaag om 20:37 uur

geplaatst: vandaag om 20:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.