Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top 40 van alle decennia (De Grote Finale)
zoeken in:
0
geplaatst: 26 augustus 2011, 22:53 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Niet om je euforie te doorbreken, maar welk deel van "het album is nog niet langsgekomen" is niet duidelijk?
Kind of Blue dan misschien? Lijkt me de enige plaat die nog niet eerder langsgekomen is...
0
geplaatst: 26 augustus 2011, 22:55 uur
De laatste voor vandaag. 
35 The Doors - L.A. Woman (1971) ( 93 punten) 19x genoemd Plek in de voorrondes: 23
The Doors. Zo'n band die ook altijd wel genoemd wordt. En waarom ook niet. Jim Morrison is een icoon en ik denk dat niemand kan ontkennen dat The Doors één van de creatiefste bands is. Zowel door de alternatievelingen als door de liefhebbers van normale muziek zeer geliefd. Dat zal later nog een keer blijken.
34 Genesis - Selling England by the Pound (1973) ( 94 punten) 14x genoemd Plek in de voorrondes: 42
Dus... Wat doet deze opeens hier?
Ik snap hier dus helemaal niks van. Haalde in de 70s niet eens de top 40 en scoort hier gewoon bijna top 30. Is er dan toch een undergroundproggroep actief? Persoonlijk had ik liever een ander album de lijst willen zien infiltreren, maar dat het überhaupt gebeurt, vind ik al super!
33 Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) (1982) ( 94 punten) 17x genoemd Plek in de voorrondes: 6
De jaren '80 zijn het niet echt, heb ik het idee. De hoogste staat dan ook slechts op plek 15. New Gold Dream heeft ook te lijden onder de anti-80's campagne. Aan de andere kant: Als jij kan zeggen dat er maar 32 albums beter zijn op de hele wereld, ben je wel verdomd goed.
32 Love - Forever Changes (1967) ( 95 punten) 20x genoemd Plek in de voorrondes: 4
Forever Changes is zo'n plaat die vaak vergeten wordt (door mij dan), maar toch vaak boven komt drijven hier op MuMe. Nu is de 32e plek als je 4e bent geworden in de 60s (en albums als Abbey Road, Pet Sounds, Everybody Knows etc. achter je laat) wellicht wat karig. Maar je hebt het dan altijd nog beter gedaan dan een paar miljoen anderen.
31 Kate Bush - The Kick Inside (1978) ( 96 punten) 20x genoemd Plek in de voorrondes: 20
En de laatste voor vanavond. Kate Bush is erg geliefd op deze site en zal altijd z'n (als in The Kick Inside) medestanders vinden. Jammer genoeg dreigt ze steeds verder de top 250 uit te glijden en dat vind ik zonde. Dus ik hoop dat dit een voorbode is dat het weer goed gaat komen, want van een 20e plek (wat gelijk staat aan plek 100) naar een 31e plek gaan, is een topprestatie.

35 The Doors - L.A. Woman (1971) ( 93 punten) 19x genoemd Plek in de voorrondes: 23
The Doors. Zo'n band die ook altijd wel genoemd wordt. En waarom ook niet. Jim Morrison is een icoon en ik denk dat niemand kan ontkennen dat The Doors één van de creatiefste bands is. Zowel door de alternatievelingen als door de liefhebbers van normale muziek zeer geliefd. Dat zal later nog een keer blijken.
34 Genesis - Selling England by the Pound (1973) ( 94 punten) 14x genoemd Plek in de voorrondes: 42

Ik snap hier dus helemaal niks van. Haalde in de 70s niet eens de top 40 en scoort hier gewoon bijna top 30. Is er dan toch een undergroundproggroep actief? Persoonlijk had ik liever een ander album de lijst willen zien infiltreren, maar dat het überhaupt gebeurt, vind ik al super!

33 Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) (1982) ( 94 punten) 17x genoemd Plek in de voorrondes: 6
De jaren '80 zijn het niet echt, heb ik het idee. De hoogste staat dan ook slechts op plek 15. New Gold Dream heeft ook te lijden onder de anti-80's campagne. Aan de andere kant: Als jij kan zeggen dat er maar 32 albums beter zijn op de hele wereld, ben je wel verdomd goed.
32 Love - Forever Changes (1967) ( 95 punten) 20x genoemd Plek in de voorrondes: 4
Forever Changes is zo'n plaat die vaak vergeten wordt (door mij dan), maar toch vaak boven komt drijven hier op MuMe. Nu is de 32e plek als je 4e bent geworden in de 60s (en albums als Abbey Road, Pet Sounds, Everybody Knows etc. achter je laat) wellicht wat karig. Maar je hebt het dan altijd nog beter gedaan dan een paar miljoen anderen.
31 Kate Bush - The Kick Inside (1978) ( 96 punten) 20x genoemd Plek in de voorrondes: 20
En de laatste voor vanavond. Kate Bush is erg geliefd op deze site en zal altijd z'n (als in The Kick Inside) medestanders vinden. Jammer genoeg dreigt ze steeds verder de top 250 uit te glijden en dat vind ik zonde. Dus ik hoop dat dit een voorbode is dat het weer goed gaat komen, want van een 20e plek (wat gelijk staat aan plek 100) naar een 31e plek gaan, is een topprestatie.
0
geplaatst: 26 augustus 2011, 22:58 uur
chevy93 schreef:
Hmm, in allerlei andere competities scoren de jaren 80 juist prima, denk aan de MuMe ladder..
0
geplaatst: 26 augustus 2011, 23:04 uur
chevy93 schreef:
De hoogste staat dan ook slechts op plek 15.
De hoogste staat dan ook slechts op plek 15.
Staat Disintegration slechts op plek 15? Prima score, maar had die toch íets hoger verwacht.
0
geplaatst: 26 augustus 2011, 23:10 uur
[quote]MarkJS schreef:
Kind of Blue dan misschien? Lijkt me de enige plaat die nog niet eerder langsgekomen is...
Enkel hier als nummer 1
Muziek >> Toplijsten en favorieten >> De MuMe Top van de jaren '50
(quote)
Enkel hier als nummer 1
0
geplaatst: 26 augustus 2011, 23:10 uur
MarkJS schreef:
(quote)
Enkel hier als nummer 1
0
geplaatst: 26 augustus 2011, 23:13 uur
niels94 schreef:
Staat Disintegration slechts op plek 15? Prima score, maar had die toch íets hoger verwacht.
(quote)
Ik verwacht hem samen met Closer wel op die plek. Dit zijn wel de, op MuMe, meest populaire albums ooit. Dus een 15e plek is niet niks.
0
geplaatst: 26 augustus 2011, 23:15 uur
orbit schreef:
Hmm, in allerlei andere competities scoren de jaren 80 juist prima, denk aan de MuMe ladder..
Ok, maar daar heb ik het niet over. Ik bedoelde meer dat ik dat 80s-albums vanaf het begin al achter de feiten aanlopen.Hmm, in allerlei andere competities scoren de jaren 80 juist prima, denk aan de MuMe ladder..
0
geplaatst: 26 augustus 2011, 23:16 uur
Als je dingen goed verstopt weten mensen dingen niet te vinden. Simple Minds op 33, Love op 32, Kate op 31 - you gotta be f**** joking me!
Waarom vind ik dit soort &*)^%&*)%(^%)_%$$# bollocks altijd onvermoed en op een vrijdagavond.
Thank you for not sending me an angel!
Waarom vind ik dit soort &*)^%&*)%(^%)_%$$# bollocks altijd onvermoed en op een vrijdagavond.

0
geplaatst: 26 augustus 2011, 23:17 uur
Teunnis schreef:
Ik had hem samen met Closer wel op die plek verwacht. Dit zijn wel de, op MuMe, meest populaire albums ooit. Dus een 15e plek is niet niks.
(quote)
Ik had hem samen met Closer wel op die plek verwacht. Dit zijn wel de, op MuMe, meest populaire albums ooit. Dus een 15e plek is niet niks.
Heb je zeker gelijk in. Had op een top 10 plek gehoopt, Disintegration is (volgens mij) toch altijd mateloos populair. Plaats 15 zou uiteraard prima zijn verder.
Ik ben benieuwd of In The Aeroplane Over the Sea erin komt
Zal wel niet... Dan was ie al geweest denk ik (of ik vergis me nu, ik kan het eigenlijk maar slecht inschatten).Wie gaat dit winnen denken jullie? Ik vermoed toch OK Computer. Of misschien The Dark Side of the Moon, maar ik denk eigenlijk de eerste.
0
geplaatst: 26 augustus 2011, 23:19 uur
niels94 schreef:
Zal wel niet... Dan was ie al geweest denk ik (of ik vergis me nu, ik kan het eigenlijk maar slecht inschatten).
Als jij toch eens wist wat ik wist... Ik ben benieuwd of In The Aeroplane Over the Sea erin komt
Zal wel niet... Dan was ie al geweest denk ik (of ik vergis me nu, ik kan het eigenlijk maar slecht inschatten). 
Ik ga trouwens achteraf gewoon de volledige top 250 (254...) plaatsen. De nummer 1 heeft 223 punten, de nummer 254 slechts 6.
0
geplaatst: 26 augustus 2011, 23:24 uur
musician schreef:
Op de muzieksite Radiohead?
Ik ook niet
Valt nog tegen.
Dat zeg ik, muzieksite Radiohead......
(quote)
Op de muzieksite Radiohead?
(quote)
Ik ook niet

(quote)
Valt nog tegen.
(quote)
Dat zeg ik, muzieksite Radiohead......
Bekijk last.fm en RYM eens. Drie keer raden wat daar bovenaan staat. Radiohead is gewoon de populairste band binnen de wat alternatievere kringen / fanatiekere muziekliefhebbers.
En wat betreft de 15e plek, vlak ook Pixies niet uit.
0
geplaatst: 27 augustus 2011, 00:03 uur
chevy93 schreef:
Ik snap hier dus helemaal niks van. Haalde in de 70s niet eens de top 40 en scoort hier gewoon bijna top 30.

Ik snap hier dus helemaal niks van. Haalde in de 70s niet eens de top 40 en scoort hier gewoon bijna top 30.
Zo vreemd vind ik dat niet. Ik weet niet precies hoeveel mensen aan de 70"s lijst hebben meegedaan, maar ik denk een heel stuk minder dan voor deze eindlijst. Zelf heb ik de 70"s lijst ook gemist. En iedereen die de 70"s ronde niet heeft meegedaan, heeft in die ronde dus ook niet op dit album kunnen stemmen ... en kon dat voor de eindlijst wel.
0
geplaatst: 27 augustus 2011, 10:12 uur
chevy93 schreef:
Normale muziek.
Wat zou normale muziek in moeten houden volgens jou?
0
geplaatst: 27 augustus 2011, 11:53 uur
niels94 schreef:
Zal wel niet... Dan was ie al geweest denk ik (of ik vergis me nu, ik kan het eigenlijk maar slecht inschatten)
Zal wel niet... Dan was ie al geweest denk ik (of ik vergis me nu, ik kan het eigenlijk maar slecht inschatten) Ik ben bang van niet, want dan zou dát de grootste verrassing uit de lijst zijn geweest en niet Selling England by the Pound. In the Aeroplane Over the Sea eindigde namelijk net buiten de top-40 van de jaren '90.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 27 augustus 2011, 11:58 uur
chevy93 schreef:

Nou, da's dus nogal wiedes... in de jaren '70 had Selling England concurrentie van liefst 7 andere Genesisalbums, waarvan de concurrentie algauw bij 4 of 5 van die albums behoorlijk serieus is. Kennelijk gelijkwaardig genoeg om er in de jaren '70 editie geeneen echt ver bovenuit te laten steken, maar ongelijkwaardig genoeg om als enige in de allertijden editie over te blijven.
Bij mij nochtans net afgevallen, maar het doet mij toch ook deugd om deze klassieker hier aan te treffen. In een proglijst allertijden steevast minstens topvijf, dat hij daarbuiten als outsider geldt, ach dat wil ik dan wel eens over het hoofd zien.

0
geplaatst: 27 augustus 2011, 13:42 uur
Alles wat niet alternatief is. Als er geen normale muziek bestaat, bestaat er ook geen alternatieve muziek.
0
geplaatst: 27 augustus 2011, 13:45 uur
Casartelli schreef:
Nou, da's dus nogal wiedes... in de jaren '70 had Selling England concurrentie van liefst 7 andere Genesisalbums, waarvan de concurrentie algauw bij 4 of 5 van die albums behoorlijk serieus is.
Welke albums ook wel genoemd zijn, maar zeker 60% koos destijds voor Selling England. En zelfs al zou 100% van de Genesis-stemmers voor deze gekozen hebben, zou het nog bij lange na niet genoeg zijn. Vergeet niet dat buiten de top 40 vallen zou moeten betekenen dat je hier niet eens de top 150 haalt.Nou, da's dus nogal wiedes... in de jaren '70 had Selling England concurrentie van liefst 7 andere Genesisalbums, waarvan de concurrentie algauw bij 4 of 5 van die albums behoorlijk serieus is.
Edit: De concurrentie-theorie geldt overigens vrijwel niet. De ene artiest scoort gewoon nog 4 noteringen, terwijl een andere er nog niet eens met eentje inkomt.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 27 augustus 2011, 13:51 uur
chevy93 schreef:
en ik denk dat niemand kan ontkennen dat The Doors één van de creatiefste bands is.
en ik denk dat niemand kan ontkennen dat The Doors één van de creatiefste bands is.
Dat hangt er maar net vanaf welke standaarden je hanteert. Sowieso geldt deze opmerking niet voor L.A. Woman, dat voor een groot gedeelte schatplichtig is aan redelijk conventionele blues(rock)tradities. Het is nou niet bepaald een onwijs origineel album (wel een goede natuurlijk).
0
geplaatst: 27 augustus 2011, 14:05 uur
Een standaard waarbij er veel gebruik gemaakt wordt van verschillende stijlen. Vaak veel subtiliteiten. En het belangrijkste: waarbij het niet klinkt als wat oeverloos gepingel.
0
geplaatst: 27 augustus 2011, 14:09 uur
Zodra ik weer zin heb (ik ben net wakker). 
Ik ga vandaag geen half 8 streven, maar gewoon vanavond laat. Het is toch de laatste.

Ik ga vandaag geen half 8 streven, maar gewoon vanavond laat. Het is toch de laatste.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 27 augustus 2011, 14:13 uur
chevy93 schreef:
Welke albums ook wel genoemd zijn, maar zeker 60% koos destijds voor Selling England. En zelfs al zou 100% van de Genesis-stemmers voor deze gekozen hebben, zou het nog bij lange na niet genoeg zijn. Vergeet niet dat buiten de top 40 vallen zou moeten betekenen dat je hier niet eens de top 150 haalt.
Edit: De concurrentie-theorie geldt overigens vrijwel niet. De ene artiest scoort gewoon nog 4 noteringen, terwijl een andere er nog niet eens met eentje inkomt.
Welke albums ook wel genoemd zijn, maar zeker 60% koos destijds voor Selling England. En zelfs al zou 100% van de Genesis-stemmers voor deze gekozen hebben, zou het nog bij lange na niet genoeg zijn. Vergeet niet dat buiten de top 40 vallen zou moeten betekenen dat je hier niet eens de top 150 haalt.
Ik zie dat we bij de jaren '70 editie niet de hele top 100 gezien hebben, dus als eenvoudige volger kan ik statements over de verdeling tussen de Genesisalbums wat moeizaam beamen danwel weerleggen.
Misschien waren de 66 stemmers van toen dan gewoon niet zo representatief voor de 117 van nu.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 27 augustus 2011, 14:23 uur
Mjuman schreef:
Als je dingen goed verstopt weten mensen dingen niet te vinden. Simple Minds op 33, Love op 32, Kate op 31 - you gotta be f**** joking me!
Ben benieuwd naar de hele lijst, en zeer zeker naar de top 10, ik ontdekte dit topic ook pas vorgie week trouwens. Maar is een kwestie van aanklikken.
Heb het gevoel dat de lijst erg afwijkend wordt van standaard MuMe lijsten. Inderdaad normaliter erg jaren 80 gezind.
The Cure - Faith heb ik overigens maar heel weinig voorbij zien komen zal wel ergens zwerven tussen 200-250.
0
geplaatst: 27 augustus 2011, 14:28 uur
Klopt, Faith is nog net boven de 200-streep geëindigd. Niet zo verwonderlijk daar het album niet eens de 80s-lijst haalde, maar 3 andere Cure-albums wel.
En jullie zijn natuurlijk allemaal superbenieuwd hoeveelste Love Over Gold is geëindigd: 165e. Op dezelfde tree als Astral Weeks en Electric Ladyland. Boven albums als Otis Blue, Blood On the Tracks, Bitches Brew en Hunky Dory. Ik zeg:
En jullie zijn natuurlijk allemaal superbenieuwd hoeveelste Love Over Gold is geëindigd: 165e. Op dezelfde tree als Astral Weeks en Electric Ladyland. Boven albums als Otis Blue, Blood On the Tracks, Bitches Brew en Hunky Dory. Ik zeg:

* denotes required fields.