Muziek / Toplijsten en favorieten / Single van de dag
zoeken in:
0
ClassicRocker
geplaatst: 9 mei 2012, 19:13 uur
kaztor schreef:
Ik wil nog wel even iets toelichten:
De keuze van gisteren, daar verwachtte ik al niet al teveel positieve reacties op (al vind ik het zelf wel een leuk nummer), maar ik wil er zeker af en toe een 'minder' nummer tussen gooien, zelfs al is het Nederlandse hoempapa (nou staan die niet bepaald voor in de rij wat mij betreft, maar goed...).
Zo'n manier waarborgt de levensduur van dit topic, die ik zeker niet beëindigd zou willen zien.
Ik wil nog wel even iets toelichten:
De keuze van gisteren, daar verwachtte ik al niet al teveel positieve reacties op (al vind ik het zelf wel een leuk nummer), maar ik wil er zeker af en toe een 'minder' nummer tussen gooien, zelfs al is het Nederlandse hoempapa (nou staan die niet bepaald voor in de rij wat mij betreft, maar goed...).
Zo'n manier waarborgt de levensduur van dit topic, die ik zeker niet beëindigd zou willen zien.
A man with a mission!

Cijfer: 10+
0
geplaatst: 9 mei 2012, 19:35 uur
Vind het nog steeds een sterke ballad maar Metallica heeft beter mijn inziens 
8,3

8,3
0
geplaatst: 9 mei 2012, 22:11 uur
Wat ik pas echt erg vind, is dat dit alweer 20 jaar oud is.
Time flies, when you're getting older.
Natuurlijk heb ik de zwarte CD van Metallica, maar 20 jaar geleden was ballad een vies woord voor de die-hard fans van Metallica (waar ik me trouwens niet toe reken) en de zwarte CD werd dan ook als een zwart schaap gezien, al werd hij later wel weer gerehabiliteerd.
Ze boorden er wel een heel nieuw publiek mee aan (dames vooral).
Nothing Else Matters is en blijft een mooi nummer met een mooie opbouw, maar ik heb het door de jaren heen te veel gehoord.
Niettemin nog wel een 8.
Time flies, when you're getting older.
Natuurlijk heb ik de zwarte CD van Metallica, maar 20 jaar geleden was ballad een vies woord voor de die-hard fans van Metallica (waar ik me trouwens niet toe reken) en de zwarte CD werd dan ook als een zwart schaap gezien, al werd hij later wel weer gerehabiliteerd.
Ze boorden er wel een heel nieuw publiek mee aan (dames vooral).
Nothing Else Matters is en blijft een mooi nummer met een mooie opbouw, maar ik heb het door de jaren heen te veel gehoord.
Niettemin nog wel een 8.
0
geplaatst: 10 mei 2012, 20:35 uur
Ik heb hier een nieuwe Single van de Dag met als thema "Kan Dit Nog?"
Fifth Dimension - Aquarius/Let the Sunshine in

Of is dit nummer van de musical Hair zo ongelofelijk tijdsgebonden en belegen dat er sprake is van plaatsvervangende schaamte?
Ik vind van niet. In Nederland kwam het nummer binnen op 10 mei 1969, stond zeven weken in de Veronica Top 40. In de VS waren ze er helemaal lyrisch van. Nog afgezien van een wekenlang verblijf in de Billboard Hot 100 stond het nummer maar liefst 6 weken op 1 en werd het één van de grootste hits van het jaar.
Fifth Dimension - Aquarius/Let the Sunshine in
Of is dit nummer van de musical Hair zo ongelofelijk tijdsgebonden en belegen dat er sprake is van plaatsvervangende schaamte?
Ik vind van niet. In Nederland kwam het nummer binnen op 10 mei 1969, stond zeven weken in de Veronica Top 40. In de VS waren ze er helemaal lyrisch van. Nog afgezien van een wekenlang verblijf in de Billboard Hot 100 stond het nummer maar liefst 6 weken op 1 en werd het één van de grootste hits van het jaar.
0
geplaatst: 10 mei 2012, 21:03 uur
Stom dat ik dit nummer alleen ken van Party Animals (een melige happy hardcore-versie). Ach, het is natuurlijk zwaar gedateerd, maar daardoor niet minder geinig. Goed is echter anders.
5,5
5,5
0
ClassicRocker
geplaatst: 10 mei 2012, 21:20 uur
Niets dan lof voor deze magnifieke zangharmoniën!
Aquarius is een hemels staaltje melodieuze symfopop opgeluisterd door hoogdravende vocale uithalen. Het tweede part van de medley bekoelt mijn euforie enigszins, maar ook dit stuk is het aanhoren meer dan waard.
Plaatsvervangende schaamte voel ik voor die horde Mokumse happy hardcore-marginalen die hier medio jaren '90 de draak mee mochten steken.
Nee, Aquarius van de originele uitvoerenden is van exceptionele klasse.
Cijfer: 9
Aquarius is een hemels staaltje melodieuze symfopop opgeluisterd door hoogdravende vocale uithalen. Het tweede part van de medley bekoelt mijn euforie enigszins, maar ook dit stuk is het aanhoren meer dan waard.
Plaatsvervangende schaamte voel ik voor die horde Mokumse happy hardcore-marginalen die hier medio jaren '90 de draak mee mochten steken.

Nee, Aquarius van de originele uitvoerenden is van exceptionele klasse.

0
geplaatst: 10 mei 2012, 21:41 uur
Tijdsgebonden, inderdaad maar van tijdloze klasse, dit is tenminste muziek met sfeer en een ziel en mooie zangharmonieën (itt. de extreem kitscherige versie van Party Animals).
0
geplaatst: 10 mei 2012, 22:48 uur
Wel een leuk nummer, maar doe mij ook de happy hardcore-versie maar. 
Cijfer: 6,5

Cijfer: 6,5
0
geplaatst: 10 mei 2012, 23:09 uur
Grappig Youtube-filmpje dat hierboven gelinkt staat. In het begin zingen ze 'When the Moon is in the seventh house, and Jupiter alligns with Mars...' Bij het eerste deel van die zin zie je een plaatje van de maan, bij het tweede deel zie je noch Jupiter of Mars maar Europa (maan van Jupiter) en, ik denk, Venus. De makers van het filmpje dachten waarschijnlijk, 'ach, een hemellichaam is een hemellichaam.' [/betweter]
Fijn dat dit topic zo leeft!
Ik kan dit soort hippiekitsch wel goed hebben trouwens: 8,0
Fijn dat dit topic zo leeft!
Ik kan dit soort hippiekitsch wel goed hebben trouwens: 8,0
0
geplaatst: 10 mei 2012, 23:12 uur
Dit klinkt inderdaad wel gedateerd en je kunt duidelijk horen dat het uit een musical komt.
Aan de andere kant blijft het door de enigszins gospelachtige benadering toch wel weer fris klinken. Lijkt een beetje tegenstrijdig, maar ja.
Natuurlijk nog altijd 10 keer beter dan welk zgn happy hardcore nummer (waar ik meestal slechte zin van krijg/kreeg) dan ook.
Een 7 dan maar.
Aan de andere kant blijft het door de enigszins gospelachtige benadering toch wel weer fris klinken. Lijkt een beetje tegenstrijdig, maar ja.
Natuurlijk nog altijd 10 keer beter dan welk zgn happy hardcore nummer (waar ik meestal slechte zin van krijg/kreeg) dan ook.
Een 7 dan maar.
0
geplaatst: 10 mei 2012, 23:17 uur
Klassiekertje! Maar ach, daar staat het hier vol mee 
Cijfer voor deze edelkitsch: 7,0

Cijfer voor deze edelkitsch: 7,0
0
geplaatst: 11 mei 2012, 14:44 uur
Ik heb weinig voeling met het hippietijdperk zelf, al is veel van de muziek uit die tijd fantastisch.
Dit vind ik toch enigszins oubollig klinken met die planeten en astrologie etc.
Niet echt helemaal mijn ding, maar met name de gospelbenadering zorgt toch voor een [6].
Dat gabbergedrocht van een jaar of 15 terug kan beter compleet genegeerd worden.
Dit vind ik toch enigszins oubollig klinken met die planeten en astrologie etc.
Niet echt helemaal mijn ding, maar met name de gospelbenadering zorgt toch voor een [6].
Dat gabbergedrocht van een jaar of 15 terug kan beter compleet genegeerd worden.

0
geplaatst: 11 mei 2012, 21:09 uur
Een nieuwe Single van de Dag. Ook musician is ooit 11 geweest.....
Mud - The Cat Crept In

....en heeft verder geen enkele gêne met betrekking tot zijn muzikale verleden.
Groep van het jaar 1974 inzake prestaties in de Top 40. 5 (nagenoeg) nummer ééns in dat jaar in het genre glamrock en dan de afdeling glitter.
The Cat Crept in kwam binnen op 11 mei 1974, stond 11 weken genoteerd en bereikte plek 2.
Mud - The Cat Crept In
....en heeft verder geen enkele gêne met betrekking tot zijn muzikale verleden.
Groep van het jaar 1974 inzake prestaties in de Top 40. 5 (nagenoeg) nummer ééns in dat jaar in het genre glamrock en dan de afdeling glitter.
The Cat Crept in kwam binnen op 11 mei 1974, stond 11 weken genoteerd en bereikte plek 2.
0
geplaatst: 11 mei 2012, 21:54 uur
Deze kende ik nog niet, maar eerlijk gezegd vind ik al die Mud-nummers (op hun Elvis-imitatie na dan) nogal hetzelfde klinken, ook al is het best geinig voor af en toe.
0
ClassicRocker
geplaatst: 11 mei 2012, 22:31 uur
Inzake glamrock prefereer ik de afdeling art: Queen, David Bowie, Roxy Music, T. Rex, Sparks. 
Desalniettemin is het verrukkelijk om op vrijdagavond een dergelijke TOTP-video voorbij te zien komen:
Aangaande glam is het visuele aspect eenvoudigweg onontbeerlijk.
Hoe dan ook, hier wordt een aanstekelijk spelplezier geëtaleerd, en ook al haalt menig 'serieuze muziekliefhebber' zijn neus op voor deze 'kitsch', ik blijf - ook aan de vooravond van mijn dertigste verjaardag - deze 50's rock 'n roll in een 70's jasje geregeld onweerstaanbaar vinden.
Cijfer: 7,5

Desalniettemin is het verrukkelijk om op vrijdagavond een dergelijke TOTP-video voorbij te zien komen:
Aangaande glam is het visuele aspect eenvoudigweg onontbeerlijk.

Hoe dan ook, hier wordt een aanstekelijk spelplezier geëtaleerd, en ook al haalt menig 'serieuze muziekliefhebber' zijn neus op voor deze 'kitsch', ik blijf - ook aan de vooravond van mijn dertigste verjaardag - deze 50's rock 'n roll in een 70's jasje geregeld onweerstaanbaar vinden.

Cijfer: 7,5
0
geplaatst: 12 mei 2012, 01:17 uur
Alle singles van Mud in de jaren 74 en 75 zijn behoorlijk onweerstaanbaar.
Deze ook, al vind ik Dynamite, Tigerfeet en Rocket net even wat beter.
Na 1976 was het wel over met deze groep.
Hebben ook nog een kerstclassic op naam staan.
Echt typisch jaren 70 dit, maar blijft leuk.
Deze heb ik nog op 7".
Nog gerust een 8.
Deze ook, al vind ik Dynamite, Tigerfeet en Rocket net even wat beter.
Na 1976 was het wel over met deze groep.
Hebben ook nog een kerstclassic op naam staan.
Echt typisch jaren 70 dit, maar blijft leuk.
Deze heb ik nog op 7".
Nog gerust een 8.
0
geplaatst: 12 mei 2012, 09:29 uur
Helemaal eens met Dibbel en ClassicRocker, Mud was inderdaad zeker niet de beste glamrockband maar hun singles in de jaren '74-'75 waren onweerstaanbaar leuk en plezierig, zo ook The Cat Crept In, een geslaagde mix van glamrock en rockabilly.
Cijfer: 8
Cijfer: 8
0
geplaatst: 12 mei 2012, 15:43 uur
Leuke single. Moet je vooral in z'n tijdperk zien.
Spelplezier vind ik uiteindelijk ook belangrijker dan serieusheid [7,5].
Spelplezier vind ik uiteindelijk ook belangrijker dan serieusheid [7,5].
0
geplaatst: 12 mei 2012, 16:06 uur
Begrijpelijk, er komt geen rapstuk in voor. 
Natuurlijk is dit niet serieus bedoeld maar het spelplezier is erg aanstekelijk. Liever niet serieus bedoelde maar erg plezierige muziek dan serieuze of pretentieuze maar oersaaie muziek (wat kaztor zegt).

Natuurlijk is dit niet serieus bedoeld maar het spelplezier is erg aanstekelijk. Liever niet serieus bedoelde maar erg plezierige muziek dan serieuze of pretentieuze maar oersaaie muziek (wat kaztor zegt).
0
geplaatst: 12 mei 2012, 17:21 uur
Amusante video die ClassicRocker postte, maar de aanstekelijke performance kan voor mij niet verbloemen dat het toch best een matig liedje is. Ik mis een goede hook of pakkende melodie.
Cijfer: 5
Cijfer: 5
0
geplaatst: 12 mei 2012, 17:57 uur
De nieuwe Single Van De Dag is...
Matthew Wilder - The Kid's American

Datum van binnenkomst in de Top 40: 12 mei 1984
Kwam binnen op: #36
Hoogste notering: #28
Aantal weken: 4
Het klinkt inderdaad ontzettend Amerikaans, ontzettend 80's en ontzettend fout, maar toch vind ik dit een leuke guilty pleasure waarbij je niet teveel naar diepgang moet zoeken.
Dat matje op de singlecover, daar kun je beter maar even vluchtig naar kijken en vervolgens snel vergeten...
[7,5].
Matthew Wilder - The Kid's American

Datum van binnenkomst in de Top 40: 12 mei 1984
Kwam binnen op: #36
Hoogste notering: #28
Aantal weken: 4
Het klinkt inderdaad ontzettend Amerikaans, ontzettend 80's en ontzettend fout, maar toch vind ik dit een leuke guilty pleasure waarbij je niet teveel naar diepgang moet zoeken.
Dat matje op de singlecover, daar kun je beter maar even vluchtig naar kijken en vervolgens snel vergeten...
[7,5].
0
geplaatst: 12 mei 2012, 18:07 uur
Jeetje, wat een waardeloze single heb je deze keer uitgekozen, kaztor. 
Een lelijke jaren '80-productie en ik kan er ook geen goed liedje in ontdekken. Die andere hit van hem, Break My Stride, da's nog altijd een fris, en pakkend liedje. Maar dit? Snel vergeten.

Een lelijke jaren '80-productie en ik kan er ook geen goed liedje in ontdekken. Die andere hit van hem, Break My Stride, da's nog altijd een fris, en pakkend liedje. Maar dit? Snel vergeten.
0
geplaatst: 12 mei 2012, 18:09 uur
Dit nummer kende ik al. Dacht dat het een grotere hit zou zijn. Een en al gezelligheid. 
6,5

6,5
* denotes required fields.