Muziek / Toplijsten en favorieten / Single van de dag
zoeken in:
0
geplaatst: 7 mei 2012, 18:19 uur
GrafGantz schreef:
Om een voor mij volstrekt onduidelijke reden kan ik maar geen klik krijgen met Hendrix. Ik hoor absoluut dat het kwaliteit is en snap prima waarom vrijwel iedereen z'n muziek fantastisch vindt, maar zelf kom ik bij de meeste van z'n nummers niet verder dan "wel aardig"
Om een voor mij volstrekt onduidelijke reden kan ik maar geen klik krijgen met Hendrix. Ik hoor absoluut dat het kwaliteit is en snap prima waarom vrijwel iedereen z'n muziek fantastisch vindt, maar zelf kom ik bij de meeste van z'n nummers niet verder dan "wel aardig"
Same here.
0
geplaatst: 7 mei 2012, 19:16 uur
Purple Haze van Jimi Hendrix leerde ik kennen via dit fijne LP-doosje, welke ik destijds vrijwel nieuw gekocht heb en erg veel gedraaid.
Kon wel al wel wat andere muziek van Hendrix, maar deze was dus in 1973 nieuw voor mij.
Ik vond en vind het een goed nummer, maar niet het beste van Jimi Hendrix.
Cijfer: 8
Kon wel al wel wat andere muziek van Hendrix, maar deze was dus in 1973 nieuw voor mij.
Ik vond en vind het een goed nummer, maar niet het beste van Jimi Hendrix.
Cijfer: 8
0
ClassicRocker
geplaatst: 7 mei 2012, 19:43 uur
Verkerend in staat van opperste gelukzaligheid na voltrekking van de Rotterdamse triomf, deelt een extatische musician hier een overweldigende mokerslag uit die te huizes Graf en Arrie voor eeuwig en drie dagen zal nadreunen. 
Classic Rock
Cijfer: 9,5

Classic Rock

Cijfer: 9,5
0
geplaatst: 7 mei 2012, 20:27 uur
Ik ben ook geen onverdeeld Hendrix-fan, geen van zijn albums komt bij mij vooralsnog boven de 3* uit. Een enkel los nummer kan ik zeker waarderen, maar dit vind ik ook geen al te bijzondere plaat.
Cijfer: 6,5
Cijfer: 6,5
0
geplaatst: 7 mei 2012, 20:30 uur
ClassicRocker schreef:
deelt een extatische musician hier een overweldigende mokerslag uit die te huizes Graf en Arrie voor eeuwig en drie dagen zal nadreunen
deelt een extatische musician hier een overweldigende mokerslag uit die te huizes Graf en Arrie voor eeuwig en drie dagen zal nadreunen
O?
0
geplaatst: 7 mei 2012, 20:37 uur
Een nieuwe Single van de Dag"
Binnenkomst: 7 mei 1977
10cc - Goodmorning Judge

Met z'n tweëen (Eric Stewart en Graham Gouldman) wisten ze 10cc nog een aantal jaren een leuke inhoud te geven, na het vertek van Godley & Creme.
De hits bleven dan ook gewoon komen, waar onder dit Goodmorning judge. 7 weken en plek 11. Helaas net geen top 10, ik was er lyrisch over
Binnenkomst: 7 mei 1977
10cc - Goodmorning Judge
Met z'n tweëen (Eric Stewart en Graham Gouldman) wisten ze 10cc nog een aantal jaren een leuke inhoud te geven, na het vertek van Godley & Creme.
De hits bleven dan ook gewoon komen, waar onder dit Goodmorning judge. 7 weken en plek 11. Helaas net geen top 10, ik was er lyrisch over

0
geplaatst: 7 mei 2012, 21:15 uur
Ik heb trouwens met dank aan dit topic en hermans avatar kennis gemaakt met een fantastische plaat.
10cc vind ik soms nog wel vermakelijk, dit nummer valt daar bijna onder.
5,5
10cc vind ik soms nog wel vermakelijk, dit nummer valt daar bijna onder.
5,5
0
geplaatst: 7 mei 2012, 22:45 uur
Lekkere positieve symfopop, altijd goed voor minimaal een flauwe glimlach.
7,5
7,5
0
geplaatst: 7 mei 2012, 22:48 uur
Leuk nummer inderdaad. Kende hem nog niet, maar ik vind de meeste singles van 10CC eigenlijk wel erg leuke gevatte pop. Ook nog best afwisselend. Nummers als I'm Not in Love of Dreadlock Holiday klinken bijv. weer heel anders.
0
geplaatst: 7 mei 2012, 23:04 uur
Dit singeltje heb ik ook nog, met dezelfde hoes.
Heeft zeker op nummer 1 gestaan in mijn persoonlijke lijstje destijds.
Leuk aanstekelijk meezingnummer en toch apart met lekkere gitaarsolo op 2/3.
Zo worden ze toch eigenlijk tegenwoordig niet meer gemaakt (of ze halen de hitparade niet).
Nummer stond op de laatste echt goede LP van 10CC te weten Deceptive Bends (ook al waren ze nog maar met tweeen toen).
Cijfer 8.
Heeft zeker op nummer 1 gestaan in mijn persoonlijke lijstje destijds.
Leuk aanstekelijk meezingnummer en toch apart met lekkere gitaarsolo op 2/3.
Zo worden ze toch eigenlijk tegenwoordig niet meer gemaakt (of ze halen de hitparade niet).
Nummer stond op de laatste echt goede LP van 10CC te weten Deceptive Bends (ook al waren ze nog maar met tweeen toen).
Cijfer 8.
0
geplaatst: 7 mei 2012, 23:14 uur
Prima single, vlotte melodie en ritme, leuke tekst en aparte gitaarsound.
Cijfer: 8,5
Cijfer: 8,5
0
geplaatst: 7 mei 2012, 23:30 uur
Een soort blanke funk. Muzikaal nummertje, ik mag het wel.
Cijfer: 7,5
Cijfer: 7,5
0
geplaatst: 8 mei 2012, 19:31 uur
Heerlijke plaat van een zeer onderschatte band.
Vooral die breaks vind ik te gek
[9,5].
De nieuwe Single Van De Dag is:
Chas & Dave - Ain't No Pleasing You

Datum van binnenkomst in de Top 40: 8 mei 1982
Kwam binnen op: #38
Hoogste notering: #20
Aantal weken: 6
Ik vind dit best een leuk liedje voor deze speciale dag
. Het klinkt erg Engels.
Alhoewel de muziek anders klinkt zit de tekst vol sarcasme [8].
Vooral die breaks vind ik te gek
[9,5].De nieuwe Single Van De Dag is:
Chas & Dave - Ain't No Pleasing You

Datum van binnenkomst in de Top 40: 8 mei 1982
Kwam binnen op: #38
Hoogste notering: #20
Aantal weken: 6
Ik vind dit best een leuk liedje voor deze speciale dag
. Het klinkt erg Engels.Alhoewel de muziek anders klinkt zit de tekst vol sarcasme [8].
0
geplaatst: 8 mei 2012, 22:05 uur
O ja, ook nog zo'n heerlijk drinknummer.
Zou ik vroeger zo op een drinkbandje gezet hebben, maar helaas heb ik dit nummer helemaal niet en was hem dan ook alweer bijna vergeten.
Erg leuk om weer eens te horen.
Maar hier zie ik toch echt zo'n Engelse pub voor me waar iedereen dapper pints met lager achterover zit te gooien.
De voorganger van dit singletje Rabbit was ook zo'n leuk gimmicknummer.
Slechts 1 verzamelalbum van dit duo aanwezig hier op deze site, hoewel ze toch genoeg platen gemaakt hebben.
Cijfer 7.
Zou ik vroeger zo op een drinkbandje gezet hebben, maar helaas heb ik dit nummer helemaal niet en was hem dan ook alweer bijna vergeten.
Erg leuk om weer eens te horen.
Maar hier zie ik toch echt zo'n Engelse pub voor me waar iedereen dapper pints met lager achterover zit te gooien.
De voorganger van dit singletje Rabbit was ook zo'n leuk gimmicknummer.
Slechts 1 verzamelalbum van dit duo aanwezig hier op deze site, hoewel ze toch genoeg platen gemaakt hebben.
Cijfer 7.
0
geplaatst: 8 mei 2012, 22:06 uur
Vind er eerlijk gezegd niet zoveel aan. Al heb ik niet naar de tekst geluisterd, maar muzikaal weet het me maar weinig te boeien.
0
geplaatst: 8 mei 2012, 22:25 uur
Ik heb dat singletje destijds inderdaad ook gekocht.
Maar heel erg weg was ik er niet van (5) en dat komt omdat het wel thuis hoort bij het feesten en partijen gehalte maar dan vanuit Engeland.
Het waren in die zin rare snijbonen dat het nummer nogal afstak tegen wat er zoal gangbaar was in 1982. Vrolijk is het zeker. Muzikaal houdt het weinig over.
Maar heel erg weg was ik er niet van (5) en dat komt omdat het wel thuis hoort bij het feesten en partijen gehalte maar dan vanuit Engeland.
Het waren in die zin rare snijbonen dat het nummer nogal afstak tegen wat er zoal gangbaar was in 1982. Vrolijk is het zeker. Muzikaal houdt het weinig over.
0
geplaatst: 8 mei 2012, 22:54 uur
Lange tijd niet meer gehoord, ik vind het wel een aardig nummer, retro-getint en doet mij ook denken aan Engelse pubs.
Cijfer: 7
Cijfer: 7
0
geplaatst: 9 mei 2012, 12:00 uur
Nummer klinkt wel gezellig, een beetje dronkenmansgezang op zijn tijd kan geen kwaad. 
6,5

6,5
0
geplaatst: 9 mei 2012, 16:54 uur
De nieuwe Single Van De Dag is...
Metallica - Nothing Else Matters

Datum van binnenkomst: 9 mei 1992
Kwam binnen op: #29
Hoogste notering: #5
Aantal weken: 13
Meteen maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om deze eruit te pikken, dan kan ik die nare live-versie van S&M voorlopig op de lange baan schuiven.
Van alle 5 singles van hun Black Album is dit misschien toch het nummer met de meeste eeuwigheidswaarde. Het is wat mij betreft nooit echt gaan vervelen, al zou ik het niet meer uit mezelf opzetten (daarvoor heb ik Radio Veronica op het werk
). Geen overlopend of (nog erger) kitscherige sentiment, maar gewoon een stoere-mannen-ballad met een krachtig slotstuk [8].
Metallica - Nothing Else Matters

Datum van binnenkomst: 9 mei 1992
Kwam binnen op: #29
Hoogste notering: #5
Aantal weken: 13
Meteen maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om deze eruit te pikken, dan kan ik die nare live-versie van S&M voorlopig op de lange baan schuiven.
Van alle 5 singles van hun Black Album is dit misschien toch het nummer met de meeste eeuwigheidswaarde. Het is wat mij betreft nooit echt gaan vervelen, al zou ik het niet meer uit mezelf opzetten (daarvoor heb ik Radio Veronica op het werk
). Geen overlopend of (nog erger) kitscherige sentiment, maar gewoon een stoere-mannen-ballad met een krachtig slotstuk [8].
0
geplaatst: 9 mei 2012, 17:41 uur
Prima rock-(of metal)ballad, niets mis mee wat mij betreft. Deze versie vind ik ook beter dan de live-versie uit S&M al vind ik die zeker niet slecht.
Cijfer: 9
Cijfer: 9
0
geplaatst: 9 mei 2012, 17:43 uur
Obscuur. Maar slecht.
Ik ga lekker met Arrie en Teunnis mee, maar ben milder: 5
Ik ga lekker met Arrie en Teunnis mee, maar ben milder: 5
0
geplaatst: 9 mei 2012, 18:00 uur
Er is natuurlijk ook helemaal niets mis met een stevige rockballad.
Het moeten alleen geen 200 in een dozijn zijn, het moet een eigen gezicht hebben. Daar voldoet Metallica redelijk aan, ik heb ze minder gehoord in dit genre (8)
Het moeten alleen geen 200 in een dozijn zijn, het moet een eigen gezicht hebben. Daar voldoet Metallica redelijk aan, ik heb ze minder gehoord in dit genre (8)
0
geplaatst: 9 mei 2012, 18:23 uur
Volgende keer speciaal voor Arrie, Teunnis en Rhythm op deze dag Rene Froger's Man With A Mission, mocht dit jaar weer aan de beurt zijn.

Ik wil nog wel even iets toelichten:
De keuze van gisteren, daar verwachtte ik al niet al teveel positieve reacties op (al vind ik het zelf wel een leuk nummer), maar ik wil er zeker af en toe een 'minder' nummer tussen gooien, zelfs al is het Nederlandse hoempapa (nou staan die niet bepaald voor in de rij wat mij betreft, maar goed...).
Zo'n manier waarborgt de levensduur van dit topic, die ik zeker niet beëindigd zou willen zien.

Ik wil nog wel even iets toelichten:
De keuze van gisteren, daar verwachtte ik al niet al teveel positieve reacties op (al vind ik het zelf wel een leuk nummer), maar ik wil er zeker af en toe een 'minder' nummer tussen gooien, zelfs al is het Nederlandse hoempapa (nou staan die niet bepaald voor in de rij wat mij betreft, maar goed...).
Zo'n manier waarborgt de levensduur van dit topic, die ik zeker niet beëindigd zou willen zien.
0
geplaatst: 9 mei 2012, 18:25 uur
Speciaal voor Kaztor zal ik ook Man with a mission van een cijfer voorzien:
Rene Froger - Man With A Mission cijfer: 2
Metallica - Nothing Else Matters cijfer: 6.5
Rene Froger - Man With A Mission cijfer: 2
Metallica - Nothing Else Matters cijfer: 6.5
0
geplaatst: 9 mei 2012, 18:31 uur
Ik vond het even leuk toen ik 13 was, maar nu hoef je bij mij echt niet meer met Metallica aan te komen.
Cijfer: 4,5
Van Chas & Dave had ik nog nooit gehoord, maar zo te horen heb ik er ook niet veel aan gemist. Vind het een ronduit vervelend nummer. Het klinkt als een tweederangs Paul McCartney met een paar glaasjes teveel op.
Cijfer: 3
Cijfer: 4,5
Van Chas & Dave had ik nog nooit gehoord, maar zo te horen heb ik er ook niet veel aan gemist. Vind het een ronduit vervelend nummer. Het klinkt als een tweederangs Paul McCartney met een paar glaasjes teveel op.
Cijfer: 3
* denotes required fields.