Muziek / Toplijsten en favorieten / Single van de dag
zoeken in:
0
geplaatst: 11 februari 2012, 21:45 uur
De nieuwe Single Van De Dag kwam op 11 februari 1984 binnen op #29, steeg door naar #20 en stond 4 weken genoteerd:
The Romantics - Talking In Your Sleep

Nog steeds een heerlijk, poppy new wave-nummer van deze two-hit-wonders.
Ook grappig hoe ze met de tijd mee zijn gegaan na What I Like About You. Kijk alleen niet naar de haardrachten in de video...

Nog steeds een heerlijk, poppy new wave-nummer van deze two-hit-wonders.
Ook grappig hoe ze met de tijd mee zijn gegaan na What I Like About You. Kijk alleen niet naar de haardrachten in de video...

0
geplaatst: 11 februari 2012, 22:07 uur
kaztor schreef:
Dit was toendertijd echt iets om op te pikken naast de gebruikelijke Beastie Boys, Urban Dance Squad -of Red Hot Chili Peppers-cd. Lekkere cross-overmuziek.
Dit was toendertijd echt iets om op te pikken naast de gebruikelijke Beastie Boys, Urban Dance Squad -of Red Hot Chili Peppers-cd. Lekkere cross-overmuziek.
Ja, Mano negra is het niet voor mij. Ik kan het moeilijk omschrijven maar de beat die wordt gepresenteerd..... (5).
De Romantics daarentegen, daar heb ik dan wel meer mee. Radiovriendelijk gemaakte op oude newwave gebaseerde muziek met een eighties productie.
Dan gaat het om melodie en uitvoering en die zijn prima. Voor mijn gevoel had de band er meer succes mee gehad, maximaal plek 20 is wat aan de karige kant. Maar de cijfers spreken voor zich.
Toch wel wat anders dan What I like about you uit 1980. Meer dan die twee hits hebben we trouwens nooit gehad van de Romantics. Toch een bekende naam.
0
geplaatst: 12 februari 2012, 18:45 uur
Soms herken je een nummer van heel lang geleden van de Radio, Veronica in het bijzonder.
Zoals deze Single van de dag:
Beach boys - Barbara Ann

Kwam binnen op 12 februari 1966 en is een prima single van de Beach boys. Ik zeg het niet altijd, maar deze neigt al naar fenomenaal.
9 weken en plek 18 was nog tegenvallend maar Barbara Ann was dan ook pas de derde single in de Top 40.
Zoals deze Single van de dag:
Beach boys - Barbara Ann
Kwam binnen op 12 februari 1966 en is een prima single van de Beach boys. Ik zeg het niet altijd, maar deze neigt al naar fenomenaal.
9 weken en plek 18 was nog tegenvallend maar Barbara Ann was dan ook pas de derde single in de Top 40.
0
geplaatst: 12 februari 2012, 20:20 uur
Een van de zwakkere Beach Boys-singles als je het mij vraagt. Beetje flauw vind ik het.
Het mist de frisheid van de eerste hits en ontbeert de brille van het iets latere werk.
De band was duidelijk aan een andere insteek toe.
Het mist de frisheid van de eerste hits en ontbeert de brille van het iets latere werk.
De band was duidelijk aan een andere insteek toe.
0
geplaatst: 12 februari 2012, 21:48 uur
Vind ik ook minder dan de meeste andere Beach Boys-singles, overigens een cover en het origineel vind ik vlotter en kleurrijker.
Cijfer: 6,5
Mano Negra - King Kong Five
Heel leuke combinatie van rap en rock, klinkt grappig en vlot.
Cijfer: 8,5
Vind ik ook een prima rocknummer met lichte new wave accenten, prima gitaarriff ook.
Cijfer: 8
Cijfer: 6,5
Mano Negra - King Kong Five
Heel leuke combinatie van rap en rock, klinkt grappig en vlot.
Vind ik ook een prima rocknummer met lichte new wave accenten, prima gitaarriff ook.
0
geplaatst: 13 februari 2012, 15:38 uur
Met King Kong Five, Talking in Your Sleep en Barbara Ann drie voltreffers op rij.
King Kong Five was ook in Vlaanderen heel even top 10. (9/10)
Enige minpuntje is eigenlijk dat ie wel heel erg kort is.
Talking in Your Sleep was een erg grote US hit (wekenlang op 3 geparkeerd). (8/10)
En de reclametune van Page toiletpapier is altijd leuk om te horen. (7/10)
King Kong Five was ook in Vlaanderen heel even top 10. (9/10)
Enige minpuntje is eigenlijk dat ie wel heel erg kort is.
Talking in Your Sleep was een erg grote US hit (wekenlang op 3 geparkeerd). (8/10)
En de reclametune van Page toiletpapier is altijd leuk om te horen. (7/10)
0
geplaatst: 13 februari 2012, 22:16 uur
Een nieuwe Single van de Dag
Pink Floyd - Arnold Layne

Iedereen denkt toch direkt aan 1967 en dat is eigenlijk ook terecht. Maar Arnold Layne stond niet op The Piper at the Gates of dawn en ook niet op A Saucerful of Secrets.
Het was een los singletje dat later terecht kwam op de bonte verzamelaar Relics (1971).
Tóen werd het opnieuw uitgebracht en werd het opeens een klein hitje in de Top 40. Om de waarheid te zeggen, het kwam binnen op 13 februari 1971 op 34 steeg nog door naar 30 maar toen was het al weer snel gebeurd.
En ook al was het vier jaar na dato, het psychedelische Arnold Layne blijft toch de eerste single van Pink Floyd die ooit in de Top 40 stond. Geen jaren '60 hits in Nederland voor Pink Floyd dus.
Iedereen denkt toch direkt aan 1967 en dat is eigenlijk ook terecht. Maar Arnold Layne stond niet op The Piper at the Gates of dawn en ook niet op A Saucerful of Secrets.
Het was een los singletje dat later terecht kwam op de bonte verzamelaar Relics (1971).
Tóen werd het opnieuw uitgebracht en werd het opeens een klein hitje in de Top 40. Om de waarheid te zeggen, het kwam binnen op 13 februari 1971 op 34 steeg nog door naar 30 maar toen was het al weer snel gebeurd.
En ook al was het vier jaar na dato, het psychedelische Arnold Layne blijft toch de eerste single van Pink Floyd die ooit in de Top 40 stond. Geen jaren '60 hits in Nederland voor Pink Floyd dus.
0
geplaatst: 14 februari 2012, 00:25 uur
Who’ll Stop the Rain van Creedence Clearwater Revival komt op 19 binnen op 14 februari 1970 en zou uiteindelijk de nummer 1 positie bereiken. Wat mij betreft is het een van de betere nummers uit het indrukwekkende oevre van CCR. Vooral tussen 1969 en 1973 scoorden ze de ene na de andere kwaliteithit.
Jammer genoeg heb ik geen bewegende beelden kunnen vinden, dus moeten we het doen met een fotootje van de band.
Jammer genoeg heb ik geen bewegende beelden kunnen vinden, dus moeten we het doen met een fotootje van de band.
0
geplaatst: 14 februari 2012, 20:21 uur
musician schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)
Dit was een uitgave met een dubbele a-kant.
If stond op de andere zijde.
Ik reageer later, ga m'n lieve vrouwtje verwennen!

----------

Hier dus mijn reactie:
Van de dubbele a-kant-single van Floyd vind ik If beter dan Arnold Layne om de simpele reden dat ik de post-Syd line-up prefereer.
Arnold Layne is ongetwijfeld een sterk nummer (sterker dan het meeste materiaal op het debuutalbum), maar met de komst van Dave Gilmour had de band ineens veel meer te bieden. Het totaalgeluid werd verrijkt en in de loop van de jaren '70 piekten ze.
If vind ik een van de hoogtepuntjes op het verder nogal richtingloze Atom Heart Mother.
0
geplaatst: 14 februari 2012, 22:42 uur
De nieuwe Single Van De Dag kwam op Valentijnsdag van 1987 binnen op #40, haalde #36 en was na 3 weken verdwenen. Het deed dus praktisch niets.
The Fatal Flowers - Younger Days

Dit was toch een Nederlandse band? Ik vind dit een uitstekend popliedje, gevoelig gebracht, maar niet zonder een randje. En het klinkt nog steeds meteen herkenbaar.

Dit was toch een Nederlandse band? Ik vind dit een uitstekend popliedje, gevoelig gebracht, maar niet zonder een randje. En het klinkt nog steeds meteen herkenbaar.
0
geplaatst: 15 februari 2012, 16:22 uur
Ja, het is een Nederlandse band en wat voor één!
Prima Single van De Dag. Ze waren uiterst getalenteerd maar hebben dat niet in veel albums kunnen omzetten. Helaas.
Ik heb deze verzamelaar ooit gekocht:

Een verzamelaar met 2 cd's waar het beste in de korte periode van Fatal flowers wel op is terug te vinden. Tot mijn schande moet ik erkennen de eerste LP van Fatal flowers die ik had, kwijt te zijn geraakt. Maar dat was ook het beste album dat ze geloof ik hadden gemaakt.
Maar ik ben het nooit meer op cd tegengekomen. Het is vlotte garagerock/nederpop van hoge kwaliteit. Was het tien jaar eerder uitgebracht, had het wellicht onder newwave gevallen. En hád internationaal wellicht wel wat kunnen worden.
Prima Single van De Dag. Ze waren uiterst getalenteerd maar hebben dat niet in veel albums kunnen omzetten. Helaas.
Een verzamelaar met 2 cd's waar het beste in de korte periode van Fatal flowers wel op is terug te vinden. Tot mijn schande moet ik erkennen de eerste LP van Fatal flowers die ik had, kwijt te zijn geraakt. Maar dat was ook het beste album dat ze geloof ik hadden gemaakt.
Maar ik ben het nooit meer op cd tegengekomen. Het is vlotte garagerock/nederpop van hoge kwaliteit. Was het tien jaar eerder uitgebracht, had het wellicht onder newwave gevallen. En hád internationaal wellicht wel wat kunnen worden.
0
geplaatst: 15 februari 2012, 16:35 uur
De nieuwe Single Van De Dag kwam op 15 februari 1992 binnen op #29, steeg naar #3 en stond in totaal 9 weken in de lijst:
Michael Jackson - Remember The Time

Tja, voor mij was het eigenlijk al vanaf Bad een langzaamaan aflopende zaak inzake Michael's carrière.
Remember The Time laat zich wat moeilijk omschrijven. Het probeert een brug te slaan tussen het geluid dat we kennen van Off The Wall en wat toendertijd werd omschreven als 'new jack swing'.
Ik vind het op zich nog een van de hoogtepunten van het album Dangerous, dat zich wat mij betreft het best laat omschrijven als een te lang album met vooral harde, kale klappen als percussie en een paar ballads waarvan vooral Heal The World tenenkrommend is.
Maar vergelijk je dit met wat er vandaag de dag in de hitparades staat, dan mag dit zeker nog gehoord worden.
Zeker niet onaardig.

Tja, voor mij was het eigenlijk al vanaf Bad een langzaamaan aflopende zaak inzake Michael's carrière.
Remember The Time laat zich wat moeilijk omschrijven. Het probeert een brug te slaan tussen het geluid dat we kennen van Off The Wall en wat toendertijd werd omschreven als 'new jack swing'.
Ik vind het op zich nog een van de hoogtepunten van het album Dangerous, dat zich wat mij betreft het best laat omschrijven als een te lang album met vooral harde, kale klappen als percussie en een paar ballads waarvan vooral Heal The World tenenkrommend is.
Maar vergelijk je dit met wat er vandaag de dag in de hitparades staat, dan mag dit zeker nog gehoord worden.
Zeker niet onaardig.
0
geplaatst: 15 februari 2012, 16:47 uur
musician schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)
M'n schatje en ik hebben het nét eigenlijk weer eens goed kunnen beluisteren en we hebben ook gelachen om de heerlijke clip. Ze zegt dat het een 'twangy, country-like feel' heeft.
Die cd lijkt me reuze interessant, vooral als je daarbij aangeeft dat ze ook garagerock maken.
Wat ik me nog herinner is dat ze vaak genoemd werden op de Vara. Misschien dus dat ik onbewust nog wat andere nummers van ze ken.

0
geplaatst: 16 februari 2012, 22:04 uur
Remember the Time is mijn favoriete single van Dangerous.
Het nummer staat ook steevast in mijn Jackson top 10. Aanstekelijke groove.
9/10
Ook nog even Arnold Layne van Pink Floyd beoordelen. Prima single.
9/10
Het nummer staat ook steevast in mijn Jackson top 10. Aanstekelijke groove.
9/10
Ook nog even Arnold Layne van Pink Floyd beoordelen. Prima single.
9/10
0
geplaatst: 16 februari 2012, 22:18 uur
Ik sluit mij hier aan bij dazzler, aanstekelijke groove.
Ik kan mij enkel aansluiten bij kaztor, blij het na lange tijd terug te horen.
Dit is gewoon psychedelica op zijn best met heerlijke orgel, klinkt erg mysterieus.
Cijfer: 9,5
Ik sluit mij hier aan bij dazzler, aanstekelijke groove.
Ik kan mij enkel aansluiten bij kaztor, blij het na lange tijd terug te horen.
Dit is gewoon psychedelica op zijn best met heerlijke orgel, klinkt erg mysterieus.
Cijfer: 9,5
0
geplaatst: 17 februari 2012, 21:29 uur
En voor de jaren '60 Single van de Dag had ik maar één serieuze kandidaat op 17 februari 1968:
The Lemon Pipers - Green Tambourine

Voor deelnemers aan het 1968 geen onbekende!
7 weken genoteerd gestaan en uiteindelijk plek 9. Ben toch benieuwd hoe het is gegaan met de Lemon Pipers: Green Tambourine was hun enige hit ooit, zelfs daarna geen klein tipje meer in de Tipparade.
The Lemon Pipers - Green Tambourine
Voor deelnemers aan het 1968 geen onbekende!
7 weken genoteerd gestaan en uiteindelijk plek 9. Ben toch benieuwd hoe het is gegaan met de Lemon Pipers: Green Tambourine was hun enige hit ooit, zelfs daarna geen klein tipje meer in de Tipparade.
0
geplaatst: 18 februari 2012, 11:19 uur
The Lemon Pipers hebben een paar albums gemaakt. Ze waren eigenlijk een rockband die bubblegumpop moesten maken van hun platenmaatschappij Buddah.
Ze verlieten dat label in 1969 en vielen niet lang daarna uit elkaar.
Een van de leden dook nog op in Ram Jam, uiteraard bekend van Black Betty.
Prima nummer, overigens.
Verder zie ik dat 16 februari is overgeslagen, dus ben ik op het idee gekomen om voor die datum een 70's-song uit te kiezen en daarna, uiteraard, een 80's-song voor vandaag.
---------
Twee Singles Van De Dag, dus.
De eerste Single Van De Dag (voor 16 februari) kwam op die dag in 1974 binnen op #30, bereikte #16 en was na 5 weken uit de lijst:
Bojoura - The Letter

Eh... een interessante bewerking van The Boxtops' origineel, zullen we maar zeggen.
Dit is misschien zo'n liedje waarbij de aanpak het misschien wint van het uiteindelijke resultaat, maar het klinkt tenminste avontuurlijk.
Er is halverwege een moment dat het liedje wat wegzakt (dat te lang uitgesponnen refrein), maar die wat dramatische begeleiding, de lichtelijk jazzy backing en vooral dat gitaartje (die break!) vind ik uitstekend.
--------------------
De tweede Single Van De Dag kwam op 18 februari 1989 binnen op #17, bereikte de toppositie en stond 11 weken in de lijst:
Simple Minds - Belfast Child (Ballad Of The Streets EP)

Belfast Child is dus de leadtrack van deze EP.
Niet uit mijn favoriete periode van de band, maar dit vind ik nog steeds een smaakvol nummer, gebracht met bezieling. Het sterkste punt vind ik eigenlijk Charlie Burchill's gitaarspel die het nummer gaandeweg naar de climax leidt.
Ze verlieten dat label in 1969 en vielen niet lang daarna uit elkaar.
Een van de leden dook nog op in Ram Jam, uiteraard bekend van Black Betty.
Prima nummer, overigens.
Verder zie ik dat 16 februari is overgeslagen, dus ben ik op het idee gekomen om voor die datum een 70's-song uit te kiezen en daarna, uiteraard, een 80's-song voor vandaag.

---------
Twee Singles Van De Dag, dus.
De eerste Single Van De Dag (voor 16 februari) kwam op die dag in 1974 binnen op #30, bereikte #16 en was na 5 weken uit de lijst:
Bojoura - The Letter
Eh... een interessante bewerking van The Boxtops' origineel, zullen we maar zeggen.
Dit is misschien zo'n liedje waarbij de aanpak het misschien wint van het uiteindelijke resultaat, maar het klinkt tenminste avontuurlijk.
Er is halverwege een moment dat het liedje wat wegzakt (dat te lang uitgesponnen refrein), maar die wat dramatische begeleiding, de lichtelijk jazzy backing en vooral dat gitaartje (die break!) vind ik uitstekend.
--------------------
De tweede Single Van De Dag kwam op 18 februari 1989 binnen op #17, bereikte de toppositie en stond 11 weken in de lijst:
Simple Minds - Belfast Child (Ballad Of The Streets EP)

Belfast Child is dus de leadtrack van deze EP.
Niet uit mijn favoriete periode van de band, maar dit vind ik nog steeds een smaakvol nummer, gebracht met bezieling. Het sterkste punt vind ik eigenlijk Charlie Burchill's gitaarspel die het nummer gaandeweg naar de climax leidt.
0
geplaatst: 19 februari 2012, 11:10 uur
Drie sterren voor Bojoura, vijf voor de Simple Minds.
Ik kan mij nog herinneren dat ik het een echte sensatie vond, toen ik het voor de eerste keer hoorde.
De Simple Minds hadden/hebbenvoor mij toch erg hun best gedaan om met een smaakvol vervolg te komen op een zeer succesvolle periode
Overigens, het lijkt heel wat en suggereert 4 nummers, deze EP. Maar er staan toch maar twee nummers op, al duren ze dan wel langer dan 5 minuten....
Ik kan mij nog herinneren dat ik het een echte sensatie vond, toen ik het voor de eerste keer hoorde.
De Simple Minds hadden/hebbenvoor mij toch erg hun best gedaan om met een smaakvol vervolg te komen op een zeer succesvolle periode
Overigens, het lijkt heel wat en suggereert 4 nummers, deze EP. Maar er staan toch maar twee nummers op, al duren ze dan wel langer dan 5 minuten....

0
geplaatst: 19 februari 2012, 12:31 uur
Dan mist u waarschijnlijk Mandela Day of Biko, want die staan er beiden op. 

0
geplaatst: 19 februari 2012, 16:10 uur
De nieuwe Single Van De Dag kwam op 19 februari 1994 binnen op #40, haalde #30 en was na 3 weken alweer verdwenen:
Tori Amos - Cornflake Girl

Ik vind dit nog steeds een heel aardige plaat, al moeten de vocalen in het refrein je liggen.
De pianobegeleiding vind ik vooral sterk.
Tori Amos - Cornflake Girl

Ik vind dit nog steeds een heel aardige plaat, al moeten de vocalen in het refrein je liggen.
De pianobegeleiding vind ik vooral sterk.
0
geplaatst: 19 februari 2012, 17:39 uur
Cornflake Girl krijgt 8/10.
Klonk anno 1994 als een moderne versie van Kate Bush.
Heb nog steeds geen album van haar in huis.
Voor Belfast Child heb ik een 9/10 over.
Hoewel het melodietje geleend is van een traditional,
vind ik wel dat Simple Minds erin slaagde om er compleet eigen song van te maken.
Een mini-symfonie ook die iets van een jaren 80 anthem uitstraalt ... heel gracieus.
Klonk anno 1994 als een moderne versie van Kate Bush.
Heb nog steeds geen album van haar in huis.
Voor Belfast Child heb ik een 9/10 over.
Hoewel het melodietje geleend is van een traditional,
vind ik wel dat Simple Minds erin slaagde om er compleet eigen song van te maken.
Een mini-symfonie ook die iets van een jaren 80 anthem uitstraalt ... heel gracieus.
0
geplaatst: 19 februari 2012, 19:20 uur
Nee hoor, de single die ik heb heeft maar één A en één B kant.
0
geplaatst: 20 februari 2012, 21:18 uur
Neen, vinyl, echt waar!
Het is misschien een van de vele uitgaven uit die tijd. Mocht het een misdruk zijn, een single die helemaal niet moet kunnen, ik hou me aanbevolen voor mensen die er hun beurs voor willen trekken.
En ik ben natuurlijk een absolute nerd inzake Tori Amos. Toch klinkt het niet onaardig, zo'n eerste kennismaking. Een beetje weird. Soms gaat ze een beetje op Kate Bush willen lijken. Maar er is toch wel smaakvol geopereerd. Een 7.
Het is misschien een van de vele uitgaven uit die tijd. Mocht het een misdruk zijn, een single die helemaal niet moet kunnen, ik hou me aanbevolen voor mensen die er hun beurs voor willen trekken.
En ik ben natuurlijk een absolute nerd inzake Tori Amos. Toch klinkt het niet onaardig, zo'n eerste kennismaking. Een beetje weird. Soms gaat ze een beetje op Kate Bush willen lijken. Maar er is toch wel smaakvol geopereerd. Een 7.
0
geplaatst: 20 februari 2012, 21:29 uur
Een nieuwe Single Van De Dag!
Op 20 februari 1965 kwamen binnen Eight days a week van The Beatles en Hello Jospehine van de Scorpions. Dan praat je toch over klassiekers.
Maar ook kwam binnen:
Righteous Brothers - You've lost that loving feeling

Een leuk weetje: dit is het meest gedraaide nummer op de Amerikaanse radio aller tijden, meer dan 8 miljoen keer.
(je zult het niet geloven, maar er zijn instanties die dit soort gegevens bijhouden).
Zwijmelmuziek of een prachtige klassieker? Als je kijkt naar het succes in de Top 40, stond de plaat uiteindelijk 15 weken genoteerd en maximaal plek 8. Dat vind ik dan weer tegenvallen. En zelf neig ik overigens toch naar prachtige klassieker....
Op 20 februari 1965 kwamen binnen Eight days a week van The Beatles en Hello Jospehine van de Scorpions. Dan praat je toch over klassiekers.
Maar ook kwam binnen:
Righteous Brothers - You've lost that loving feeling
Een leuk weetje: dit is het meest gedraaide nummer op de Amerikaanse radio aller tijden, meer dan 8 miljoen keer.
(je zult het niet geloven, maar er zijn instanties die dit soort gegevens bijhouden).
Zwijmelmuziek of een prachtige klassieker? Als je kijkt naar het succes in de Top 40, stond de plaat uiteindelijk 15 weken genoteerd en maximaal plek 8. Dat vind ik dan weer tegenvallen. En zelf neig ik overigens toch naar prachtige klassieker....
0
geplaatst: 21 februari 2012, 01:51 uur
Klassiekers en noteringen in de Top 40, tja...
Ik heb het bijna altijd veel meer met tipnoteringen en kleine hitjes.
Dat zijn vaak liedjes die niet leunen op een gimmick, maar het moeten hebben van een bepaalde kwaliteit die de goede verstaander herkent. Liedjes waar je iets 'beter je best' voor moet doen.
De notering van The Righteous Brothers zegt me niet zo veel. De tijdloosheid heeft zich al lang en breed bewezen en ik vind het nog steeds een erg goed nummer.
Ik bedoelde dat de versie met 3 nummers waarschijnlijk de cd-single is.
Ik heb het bijna altijd veel meer met tipnoteringen en kleine hitjes.
Dat zijn vaak liedjes die niet leunen op een gimmick, maar het moeten hebben van een bepaalde kwaliteit die de goede verstaander herkent. Liedjes waar je iets 'beter je best' voor moet doen.
De notering van The Righteous Brothers zegt me niet zo veel. De tijdloosheid heeft zich al lang en breed bewezen en ik vind het nog steeds een erg goed nummer.
Ik bedoelde dat de versie met 3 nummers waarschijnlijk de cd-single is.
0
geplaatst: 21 februari 2012, 19:17 uur
Een nieuwe Single van de Dag en ik kon bijna niet wachten, wat een keuzemogelijkheden! 1970 en 1976 hadden een hitlijst op 21 februari en de keuze viel op:
Status Quo - Rain

Dit was denk ik wel het moment dat ik Status Quo héél erg hoog had zitten, veel beter zijn ze ook niet meer geworden.
Ze kwamen, met Queen die net Bohemian Rhapsody hadden, het gat vullen van muziek dat weg begon te vallen en dat gedomineerd had tussen 1970 en 1975, de wat zoetige popliedjes oplopend tot de glamrock. En hoewel The Sweet in februari 1976 nog een soort van laatste opleving had met The Lies in your eyes (prachtige hitlijst, die van 21 februari 1976), was voor mij de opkomst van Queen en Status quo in de hitlijsten van 1975 een ware eye-opener.
Met Status Quo op lichte voorsprong, met Down down, Roll over lay down en deze Rain
De rest van Nederland vond het ook vrij prachtig, met 7 weken en uiteindelijk plek 5. Maar ik moet wel erkennen dat Status Quo niet meer hun 2e plekken en langdurig verblijf in de Top 40 in 1975 met genoemde singles wisten te overtreffen.
Status Quo - Rain
Dit was denk ik wel het moment dat ik Status Quo héél erg hoog had zitten, veel beter zijn ze ook niet meer geworden.
Ze kwamen, met Queen die net Bohemian Rhapsody hadden, het gat vullen van muziek dat weg begon te vallen en dat gedomineerd had tussen 1970 en 1975, de wat zoetige popliedjes oplopend tot de glamrock. En hoewel The Sweet in februari 1976 nog een soort van laatste opleving had met The Lies in your eyes (prachtige hitlijst, die van 21 februari 1976), was voor mij de opkomst van Queen en Status quo in de hitlijsten van 1975 een ware eye-opener.
Met Status Quo op lichte voorsprong, met Down down, Roll over lay down en deze Rain

De rest van Nederland vond het ook vrij prachtig, met 7 weken en uiteindelijk plek 5. Maar ik moet wel erkennen dat Status Quo niet meer hun 2e plekken en langdurig verblijf in de Top 40 in 1975 met genoemde singles wisten te overtreffen.
0
geplaatst: 22 februari 2012, 12:29 uur
Werkelijk een fantastische keuze, Hans! 
Je bent trouwens nu ook weer slecht voor onze portemonnee.
Ik heb zojuist meteen 12 Gold Bars Vol. 1 besteld op Amazon.co.uk!!!!
Dit is rockmuziek met ballen!
---------
De nieuwe Single Van De Dag kwam op 22 februari 1986 binnen op #34, haalde #24 en stond 6 weken genoteerd:
The Bangles - Manic Monday

Ja, dat zijn nog eens verrassende chart-gegevens!
Om een lang verhaal kort te houden: Het nummer deed dus aanvankelijk zo goed als niets en vergaarde naderhand z'n populariteit. Blijkbaar niet alles wat Prince ('Christopher') schreef scoorde meteen als een tierelier. Hij schreef het nummer omdat hij een oogje had op zangeres Susanna Hoffs. Het was trouwens de eerste hit voor ze hier in Nederland.
Het is voor mij een zware taak om hiermee na het Quo-nummer te komen. Vrijwel alles na Rain gaat tegenvallen, maar ik vind dit zeker geen slecht nummer.
The Bangles hadden sterke singles en dat bewijst onze Greatest Hits-verzamelaar ook.

Je bent trouwens nu ook weer slecht voor onze portemonnee.
Ik heb zojuist meteen 12 Gold Bars Vol. 1 besteld op Amazon.co.uk!!!!

Dit is rockmuziek met ballen!
---------
De nieuwe Single Van De Dag kwam op 22 februari 1986 binnen op #34, haalde #24 en stond 6 weken genoteerd:
The Bangles - Manic Monday

Ja, dat zijn nog eens verrassende chart-gegevens!
Om een lang verhaal kort te houden: Het nummer deed dus aanvankelijk zo goed als niets en vergaarde naderhand z'n populariteit. Blijkbaar niet alles wat Prince ('Christopher') schreef scoorde meteen als een tierelier. Hij schreef het nummer omdat hij een oogje had op zangeres Susanna Hoffs. Het was trouwens de eerste hit voor ze hier in Nederland.
Het is voor mij een zware taak om hiermee na het Quo-nummer te komen. Vrijwel alles na Rain gaat tegenvallen, maar ik vind dit zeker geen slecht nummer.
The Bangles hadden sterke singles en dat bewijst onze Greatest Hits-verzamelaar ook.
0
geplaatst: 22 februari 2012, 13:37 uur
Ja, prima album, 12 Gold Bars van Status quo.
Pretendeert niet alles van Quo te hebben maar is wel een leuke weergave van 7 jaar Status Quo (1973 toen het grote succes begon) tot 1980 (en de artistieke hoogtijdagen voorbij leken).
Pretendeert niet alles van Quo te hebben maar is wel een leuke weergave van 7 jaar Status Quo (1973 toen het grote succes begon) tot 1980 (en de artistieke hoogtijdagen voorbij leken).
* denotes required fields.