Muziek / Toplijsten en favorieten / DWDD Klinkt Anders (top 10 vernieuwers in de muziek)
zoeken in:
0
geplaatst: 10 december 2011, 17:33 uur
Nee, Classicrocker, er werd bij vermeld dat het om de gitarist ging ten tijde van dat nummer (weet niet meer welke) dat ze lieten zien. Maargoed, dat niemand de naam Blackmore noemde, was natuurlijk wel ernstig. 

0
ClassicRocker
geplaatst: 10 december 2011, 17:52 uur
Opvallend: dat "grachtengordel-klinkt-anders-gedrocht" bevat geen enkele vrouw. Onopvallend: dat "grachtengordel-klinkt-anders-gedrocht" herbergt veel niet-blanken.
0
geplaatst: 10 december 2011, 18:10 uur
ClassicRocker schreef:
Opvallend: dat "grachtengordel-klinkt-anders-gedrocht" bevat geen enkele vrouw. Onopvallend: dat "grachtengordel-klinkt-anders-gedrocht" herbergt veel niet-blanken.

popiejopie woordkeuze van boos mannetje uit troosteloze vinexwijk..
0
ClassicRocker
geplaatst: 10 december 2011, 18:18 uur
Vinexwijk??? Bisekswijk!!! Nog een multiraciale ook.
0
geplaatst: 10 december 2011, 18:31 uur
8 donkere artiesten, 9 blanke artiesten: dat lijkt me nog wel een mooie afspiegeling. Onder de donkere artiesten reken ik ook nog MJ, kun je nagaan. 
Zoals de lijst nu is, is het wel heel erg top 2000. Alleen moet Sam Cooke er nog uit. Dan zou de lijst perfect zijn voor de gemiddelde Leo Blokhuis.

Zoals de lijst nu is, is het wel heel erg top 2000. Alleen moet Sam Cooke er nog uit. Dan zou de lijst perfect zijn voor de gemiddelde Leo Blokhuis.
0
geplaatst: 10 december 2011, 18:35 uur
Die twee die er deze week waren halen zomaar even Public Enemy en Kraftwerk eruit 
Nu is het een zeer standaard rock/soul/pop lijst. Net of dat de enige muziek is. Andere genres zijn gewoon niet vertegenwoordigt.
Dat hij de Beach Boys in de lijst zit maakt dan weer veel goed.

Nu is het een zeer standaard rock/soul/pop lijst. Net of dat de enige muziek is. Andere genres zijn gewoon niet vertegenwoordigt.
Dat hij de Beach Boys in de lijst zit maakt dan weer veel goed.

0
geplaatst: 10 december 2011, 18:45 uur
Zo lijkt het mij ook méér dan schandalig dat er geen nederlandstalige bijdrage in de lijst te vinden is.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 10 december 2011, 18:46 uur
De argumentaties snijden soms ook niet zoveel hout: 'JA .... gewoon PRINCE, weetje!' Ik was wel onder de indruk van Kluun. Hij gaf een helder, vrij diepgaande en informatieve uitleg. Echt een waardevolle onderbouwing. Hij gaf zelfs de tegenargumenten aan. Ik denk dat veel mensen zich konden vinden in de redenen waarom hij Kraftwerk erin zette (of in ieder geval begrijpen). Zo zou ik het graag van iedereen zien. Veel anderen willen gewoon hun favoriete artiest/band erin zetten (zo uit m'n hoofd: MJ, Prince, The Who). Dat is een ander spelletje.
Wat intellectuele bobo's in pak neerzetten is ook niet de bedoeling, maar ik denk niet dat ze bij DWDD lang nagedacht hebben over wie ze uitnodigen.
Ik neem trouwens aan dat die opmerking over Nederlandstalige bijdrages sarcastisch is?
Wat intellectuele bobo's in pak neerzetten is ook niet de bedoeling, maar ik denk niet dat ze bij DWDD lang nagedacht hebben over wie ze uitnodigen.
Ik neem trouwens aan dat die opmerking over Nederlandstalige bijdrages sarcastisch is?
0
geplaatst: 10 december 2011, 18:49 uur
ClassicRocker schreef:
Tsja, het is nou eenmaal zo dat heel veel vernieuwingen in de popmuziek door zwarten zijn gedaan. House, techno, funk, blues, jazz, hiphop, soul, reggea; allemaal ontstaan in de zwarte gemeenschap. En het is ook eenmaal zo dat dit voornamelijk door mannen is gebeurd. De paar vrouwen die hierbij betrokken waren hadden geen positie in de schijnwerpers. Aretha Franklin is de enige naam die in mijn ogen een kans maakt, maar ook zij staat niet in mijn lijstje.
0
geplaatst: 10 december 2011, 19:00 uur
Teunnis schreef:
En het is ook eenmaal zo dat dit voornamelijk door mannen is gebeurd. De paar vrouwen die hierbij betrokken waren hadden geen positie in de schijnwerpers.
(quote)
En het is ook eenmaal zo dat dit voornamelijk door mannen is gebeurd. De paar vrouwen die hierbij betrokken waren hadden geen positie in de schijnwerpers.
Dat is zeker waar, toch is het zo dat er heden ten dage nogal wat vrouwelijke artiesten zijn die niet onderdoen voor mannelijke collega's. een plekje voor een vrouwelijke pionier lijkt me dan ook terecht (Aretha, Blondie, Madonna..)
0
geplaatst: 10 december 2011, 19:02 uur
spoon schreef:
Dat is zeker waar, toch is het zo dat er heden ten dage nogal wat vrouwelijke artiesten zijn die niet onderdoen voor mannelijke collega's. een plekje voor een vrouwelijke pionier lijkt me dan ook terecht (Aretha, Blondie, Madonna..)
(quote)
Aretha noemde ik al. Voor die andere twee zijn er met gemak veertig betere kandidaten te verzinnen.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 10 december 2011, 19:02 uur
Bij Madonna moet ik al fronsen, maar Blondie....? Dus wat Teunnis zegt.
0
geplaatst: 10 december 2011, 19:05 uur
Stijn_Slayer schreef:
Waarom? Iemand is toch de eerste nederlandstalige rocker geweest. Kun je wel aankomen met je Beatles en Frank zappa en Jimmy Hendrix maar die hebben nooit nederlands gezongen.
0
geplaatst: 10 december 2011, 19:06 uur
Mwoah, Madonna heeft toch wel veel betekend voor de popmuziek en haar invloed gaat ook wel verder dan dat.. In de jaren '80 was alleen Michael Jackson populairder. De veruit populairste vrouwelijke artiest verdient misschien toch wel een plaatsje in de lijst.
Heb het programma verder maar 1 keer gezien, kijk eigenlijks nauwelijks DWDD. Maar als iemand als Robert ten Brink al als deskundige wordt binnengehaald dan hoeven we dat programma dus absoluut niet serieus te nemen.
Heb het programma verder maar 1 keer gezien, kijk eigenlijks nauwelijks DWDD. Maar als iemand als Robert ten Brink al als deskundige wordt binnengehaald dan hoeven we dat programma dus absoluut niet serieus te nemen.
0
geplaatst: 10 december 2011, 19:07 uur
Teunnis schreef:
Aretha noemde ik al. Voor die andere twee zijn er met gemak veertig betere kandidaten te verzinnen.
kom maar op dan..

0
geplaatst: 10 december 2011, 19:09 uur
Madonna lijkt me toch echt niet verkeerd in de lijst hoor. Zij heeft, zoals in de eerste post staat, de muziekscène echt wel veranderd. Misschien niet per se muzikaal, maar wel met bijvoorbeeld haar clips, en haar voorkomen.
0
geplaatst: 10 december 2011, 19:11 uur
herman schreef:
Mwoah, Madonna heeft toch wel veel betekend voor de popmuziek en haar invloed gaat ook wel verder dan dat.. In de jaren '80 was alleen Michael Jackson populairder. De veruit populairste vrouwelijke artiest verdient misschien toch wel een plaatsje in de lijst.
Het gaat niet om betekenis, invloed of populariteit in de popmuziek, maar over de mate van "anders klinken". Maar Madonna zou ook zeker niet laag eindigen als ik een langere lijst dan 17 moet maken.
spoon schreef:
kom maar op dan..
(quote)
kom maar op dan..
Een beginnetje staat al in dit topic. Dat zijn er dus al 36 en Aretha heb ik hierboven al genoemd als mogelijke kandidaat.
0
geplaatst: 10 december 2011, 19:13 uur
herman schreef:
Juist, en ook de manier waarop ze zelf (op allerlei tereinen) de touwtjes zelf in handen nam. Zoals ze sex maar ook b.v homosexualiteit onderdeel maakte van haar show, stadionconcerten etcetc.Mwoah, Madonna heeft toch wel veel betekend voor de popmuziek en haar invloed gaat ook wel verder dan dat.. In de jaren '80 was alleen Michael Jackson populairder. De veruit populairste vrouwelijke artiest verdient misschien toch wel een plaatsje in de lijst.
Ik geef geen moer om haar muziek , maar ze heeft veel betekend voor vrouwen binnen de pop/rock cultuur en daarom zou ik he tgeen verkeerde keuze vinden.
0
geplaatst: 10 december 2011, 19:18 uur
Teunnis schreef:
Het gaat niet om betekenis, invloed of populariteit in de popmuziek, maar over de mate van "anders klinken". Maar Madonna zou ook zeker niet laag eindigen als ik een langere lijst dan 17 moet maken.
(quote)
Dit staat er in het eerste bericht van dit topic:
vanson schreef:
Welke muzikanten hebben de muziekscène veranderd en gemaakt tot wat ie vandaag de dag is?
Welke muzikanten hebben de muziekscène veranderd en gemaakt tot wat ie vandaag de dag is?
Lijkt me prima van toepassing op Madonna.
0
geplaatst: 10 december 2011, 19:18 uur
spoon schreef:
vrouwen?
(quote)
vrouwen?
Ik zei dat ik met gemak 40 betere kandidaten voor Klink Anders kan verzinnen dan Madonna en Blondie. In mijn post waar ik naar link noem ik in totaal 36 mogelijke namen. Voor Madonna geldt dat "met gemak" misschien niet, maar een beetje overdrijven mag wel, toch?

Arrie schreef:
(quote)
(quote)
Ik ben uitgegaan zoals DWDD het verwoordt. Wie hebben er door anders te klinken de muziekscène veranderd en gemaakt tot wat ie vandaag de dag is? (of iets in die trant)
0
geplaatst: 10 december 2011, 19:21 uur
Nouja, die tekst die ik citeerde uit het eerste bericht is ook van de site van DWDD gehaald. Bij topics neem ik over het algemeen ook de beginpost als leidraad. Puur muzikaal gezien hoort Madonna er niet in thuis nee. Madonna's invloed en impact was veel en veel breder dan puur muzikaal.
0
geplaatst: 10 december 2011, 19:24 uur
Ah, dan is dat een discussiepunt, want ik meen toch elke keer uit Matthijs van Nieuwkerk's mond ook nog de woorden "door anders te klinken" te hebben gehoord. Lijkt me ook wel logisch gezien de titel van de rubriek.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 10 december 2011, 19:24 uur
spoon schreef:
Waarom? Iemand is toch de eerste nederlandstalige rocker geweest. Kun je wel aankomen met je Beatles en Frank zappa en Jimmy Hendrix maar die hebben nooit nederlands gezongen.
(quote)
We hebben 't wel over vernieuwers in de muziek. Er hoort echt geen Nederlander tussen de 10 meest vernieuwende artiesten/bands ooit. Welke Nederlander heeft echt iets heel erg nieuws gedaan zonder dat een buitenlander dat al deed?
0
geplaatst: 10 december 2011, 19:28 uur
Teunnis schreef:
Ik zei dat ik met gemak 40 betere kandidaten voor Klink Anders kan verzinnen dan Madonna en Blondie. In mijn post waar ik naar link noem ik in totaal 36 mogelijke namen. Voor Madonna geldt dat "met gemak" misschien niet, maar een beetje overdrijven mag wel, toch?

We hadden het over vrouwen, ik noemde mijn vrouwelijke kandidaten, jij reageert en zegt dat jij 40 betere kandidaten hebt.
Dan ga ik er vanuit dat je het over 40 vrouwelijke kandidaten hebt...misverstandje

0
Teunnis schreef:
Ah, dan is dat een discussiepunt, want ik meen toch elke keer uit Matthijs van Nieuwkerk's mond ook nog de woorden "door anders te klinken" te hebben gehoord. Lijkt me ook wel logisch gezien de titel van de rubriek.
Oké, dan geen Madge. Bij Aretha heb ik trouwens ook zo m'n twijfels. Zeker voor de top 10.
0
Stijn_Slayer schreef:
We hebben 't wel over vernieuwers in de muziek. Er hoort echt geen Nederlander tussen de 10 meest vernieuwende artiesten/bands ooit. Welke Nederlander heeft echt iets heel erg nieuws gedaan zonder dat een buitenlander dat al deed?
(quote)
Noem mij dan maar eens een niet nederlandse artiest die eerder nederlands zong
0
geplaatst: 10 december 2011, 19:31 uur
spoon schreef:
(quote)
Noem mij dan maar eens de eerste nederlander die nederlands zong. Nederlands zingen (wel of niet in rock) is geen kwestie van vernieuwen of "anders klinken", maar een logisch gevolg van dat we Nederlands praten => Nederlandstalige liedjes zijn gaan zingen (=> Opkomst van rock).
* denotes required fields.