Muziek / Toplijsten en favorieten / De Verrukkelijke 500
zoeken in:
4
geplaatst: 18 november 2017, 14:30 uur
Ik blijf me er elke keer om verontschuldigen, ik weet eigenlijk niet zo waarom, maar ik doe het toch maar: we zouden het liefst al die nummers helemaal draaien, maar we zitten gewoon met het 'probleem' dat de Verrukkelijke 500 niet in een weekend past als we dat doen. Daarnaast zou je ook nog het argument kunnen aanvoeren dat luisteraars die niet van progrock houden (en dat zijn er toch meer dan er luisteraars zijn die er wel van houden) allemaal afgehaakt zijn voordat Earth & Fire, Mike Oldfield en King Crimson klaar zijn met hun nummer. En tja, noem dat een zwaktebod, maar we maken een radio-uitzending, anders kunnen mensen net zo goed een Spotify-lijst op zetten. Het alternatief is om de singleversies van de nummers te draaien, en dan vinden wij dit een mooiere oplossing. En dat dat dan niet bij iedereen in de smaak valt, dat moeten we voor lief nemen.
1
geplaatst: 18 november 2017, 14:34 uur
kaj_666 schreef:
Wat een onmogelijk prutnummer is dat Venus In Furs toch.. Gegarandeerd nummer 32 in m'n MuMeLadderlijstje als ie de finale haalt
Wat een onmogelijk prutnummer is dat Venus In Furs toch.. Gegarandeerd nummer 32 in m'n MuMeLadderlijstje als ie de finale haalt
Blasfemie!

0
Misterfool
geplaatst: 18 november 2017, 14:38 uur
Tsja, ik blijf het persoonlijk bottenbijlenwerk van de hoogste hand vinden. Tikkeltje respectloos, zelfs! Zo verliezen bepaalde secties veel van hun impact omdat wordt geknipt in de opbouw. Je zou eventueel nog aan een fade-out kunnen denken, want dan hoor je weliswaar niet alles, maar dat is wel beter dan zo'n verminkte versie. Overigens het argument dat liefhebbers van andere muziek zouden afhaken, vind ik niet zo sterk. Je kan namelijk onverhoopt ook een blokje new-wave krijgen, of muziek van Nederlandse bodem. Zal ook niet iedereen fan van zijn.
Kortom, even goede vrinden, maar ik ga daar volgend jaar wel rekening mee houden als ik mijn lijst samenstel. C'est ca.
Edit: misschien zou je het ook even kunnen vermelden in de promotie voor de volgende editie: dat jullie knippen in de lange nummers. Is wel zo eerlijk zou ik zeggen.
Kortom, even goede vrinden, maar ik ga daar volgend jaar wel rekening mee houden als ik mijn lijst samenstel. C'est ca.
Edit: misschien zou je het ook even kunnen vermelden in de promotie voor de volgende editie: dat jullie knippen in de lange nummers. Is wel zo eerlijk zou ik zeggen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 18 november 2017, 14:52 uur
Ik snap uiteraard de praktische bezwaren tegen de lange nummers.
Toch is het altijd jammer om knips en edits te horen.
Toch is het altijd jammer om knips en edits te horen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 18 november 2017, 14:54 uur
Ik ben inderdaad ook niet afgehaakt tijdens het aardappelrockwartier met de tenenkrommende Scene & Dijk.
2
geplaatst: 18 november 2017, 16:17 uur
Misterfool schreef:
Los van mijn persoonlijke voorkeur (want ik ben ook van een aantal van die lange nummers behoorlijk fan), vind ik dat nog geen gek idee. Als dat er voor zorgt dat er wat lange nummers uit de lijst vallen omdat fans het nummer liever helemaal niet horen dan half, dan krijg je een situatie waardoor de mensen die er toch al niks aan vinden blij zullen zijn én er tijd ontstaat om andere lange nummers nu wel volledig te kunnen draaien, waar ook weer mensen blij mee zullen zijn. Als dat het gevolg is, dan vind ik het nu al een goed idee.
Dat het argument van afhakende luisteraars niet heel sterk is, ben ik wel met jullie eens, maar ik ben het niet met jullie eens dat je 20 minuten prog voor een proghater gelijk kunt stellen aan 4 minuten reggae voor een reggaehater. Als iemand tegen jou zegt 'ga 20 minuten iets vreselijks doen' dan is dat gevoelsmatig toch anders dan 'ga 4 minuten iets vreselijks doen'.
Laat ik het zo zeggen: het is een kwestie waar wij ook elk jaar mee in onze maag zitten. Van oudsher begon de uitzending om 20u00 op vrijdagavond, dat is al 2 uur naar voren gehaald en alsnog is er eigenlijk tijd te kort. Nog vroeger beginnen kan feitelijk niet, dan is het weekend nog niet begonnen, we vinden 18u eigenlijk al te vroeg. En de hele nacht doorgaan ipv pauze houden tussen 4 en 8 zou een optie kunnen zijn, maar we hebben niet de DJ-mankracht om dat goed te kunnen coveren en je kunt je ook afvragen of er na 4 uur 's nachts nog mensen zullen blijven luisteren..
Tot zover even een greep uit onze overwegingen. Wat overeind blijft: we draaien zo veel mogelijk nummers volledig en in de lange versie, er zijn gelukkig slechts een paar kinderen van de rekening. En ja, ik begrijp volledig dat het vervelend is als dat toevallig jouw favoriete nummers betreft, daar hoeft niet aan getwijfeld te worden.
0
geplaatst: 18 november 2017, 16:41 uur
kaj_666 schreef:
Ik blijf me er elke keer om verontschuldigen, ik weet eigenlijk niet zo waarom, maar ik doe het toch maar: we zouden het liefst al die nummers helemaal draaien, maar we zitten gewoon met het 'probleem' dat de Verrukkelijke 500 niet in een weekend past als we dat doen.
Ik blijf me er elke keer om verontschuldigen, ik weet eigenlijk niet zo waarom, maar ik doe het toch maar: we zouden het liefst al die nummers helemaal draaien, maar we zitten gewoon met het 'probleem' dat de Verrukkelijke 500 niet in een weekend past als we dat doen.
Een ander alternatief zou zijn om nog een paar uur langer door te gaan in de nachten, maar dat is vast ook al wel eens bij het V500-team opgekomen. Dan moet je de shifts anders indelen zodat alle dj's voldoende slaap hebben. Nadeel is wel dat er na 4 uur waarschijnlijk nauwelijks meer mensen luisteren.
Edit: precies wat je net al zegt in je laatste post.
Nog beter verdwijnen de langste nummers op den duur gewoon langzaam uit de lijst, vooral een hoop 70s prog/rock kunnen we eigenijk wel missen.

Ik hoop wel dat Let It Happen van Tame Impala wel volledig wordt gedraaid. De single-versie is vrij waardeloos.
0
geplaatst: 18 november 2017, 16:57 uur
Laten we vooral niet luisteren naar Gretz, als hij het voor het zeggen had hadden we alleen nummers uit de 00's en 10's

0
geplaatst: 18 november 2017, 17:08 uur
1
geplaatst: 18 november 2017, 17:23 uur
Paar korte Smiths classics moeten er gewoon bij.. Ter compensatie 
Met This Charming Man heb je bv 2:41 schoon aan de haak

Met This Charming Man heb je bv 2:41 schoon aan de haak

0
geplaatst: 18 november 2017, 17:46 uur
Ik heb zowel This Charming Man als andere korte nummers zoals How Can We Hang On To A Dream van Tim Hardin en For No One van The Beatles al eens de lijst in geprobeerd te promoten. En die nummers haalden het dan niet... En dat vind ik niet alleen jammer vanwege het zendschema, maar ook omdat ik het mooie nummers vind.. 

0
geplaatst: 18 november 2017, 17:55 uur
En een paar solonummers van de Moz, die ontbreken volgens mij ook.
0
Misterfool
geplaatst: 18 november 2017, 18:10 uur
Late Night Maudlin Street, wellicht. Mocht daar een pre-push voor worden georganiseerd dan doe ik mee. 

0
geplaatst: 18 november 2017, 18:46 uur
Heb de radio net even aangezet, via de ingebouwde Tunein app in nieuwe versterker. Klinkt best goed met bitrate 256kbps.
0
geplaatst: 18 november 2017, 20:33 uur
Beach House - Myth ? kwam net voorbij, wat een wereldplaat blijft dit nummer toch. Gelukkig dit jaar extra waardering dankzij een mooie V500-notering en een plek in de finale van de Witte Trui.
0
geplaatst: 18 november 2017, 20:50 uur
Gretz schreef:
Beach House - Myth ? kwam net voorbij, wat een wereldplaat blijft dit nummer toch. Gelukkig dit jaar extra waardering dankzij een mooie V500-notering en een plek in de finale van de Witte Trui.
Yess topplaat
ook hoog op mijn lijst
0
geplaatst: 18 november 2017, 21:55 uur
0
geplaatst: 18 november 2017, 22:20 uur
jordidj1 schreef:
Is Runaway al gedraaid?
Is Runaway al gedraaid?
Staat er überhaupt hiphop in dit jaar? Zandloper die er vorig jaar in stond ook niet gehoord of heb ik die gemist?

0
geplaatst: 18 november 2017, 22:28 uur
0
geplaatst: 18 november 2017, 22:29 uur
Johnny Marrissey schreef:
Staat er überhaupt hiphop in dit jaar? Zandloper die er vorig jaar in stond ook niet gehoord of heb ik die gemist?
(quote)
Denk dat er geen Hip-Hop instaat, DJ Shadow komt het dichts in de buurt
0
geplaatst: 18 november 2017, 22:30 uur
Johnny Marrissey schreef:
(quote)
Ik vrees met grote vrezen dat, op DJ Shadow na, geen hip-hop in de V500 staat. Ik heb nog lichte hoop voor een The Seed 2.0, Runaway of King Kunta, maar ik ben bang van niet. Zandloper stond er vorig jaar in, maar zal er ook wel uitgekukeld zijn. Jammer, laat ik maar zeggen dat hip-hop een vrij onderschat genre is...
Maar ik houd hoop, Eminem's Lose Yourself haalde zelfs plek 153 in de Top 2000, dus wie weet wat er op Orinoco Radio allemaal kan gebeuren

0
geplaatst: 18 november 2017, 22:50 uur
Als Runaway het niet gehaald heeft moeten er volgend jaar nog meer MuMe'ers een lijstje indienen. In de Witte Trui en de MuMeLadder lukt het Kanye ook om hoog te eindigen, dus waarom niet in de V500?
0
geplaatst: 18 november 2017, 22:56 uur
Ik hoor nu Sufjan met Chicago en ik had eigenlijk ook de stille hoop dat met meer MuMe stemmers ook de Clown binnen zou kunnen komen, maar helaas ook niet I guess..
* denotes required fields.