Muziek / Toplijsten en favorieten / De Verrukkelijke 500
zoeken in:
0
geplaatst: 18 november 2017, 23:53 uur
Zo, ik haak ook even aan via het crappy Wi-Fi van de NS. Helaas zonder chat.
Normaal wil ik na afloop van een concert nooit andere muziek horen dan degene die ik net live heb gehoord, maar voor de V500 maak ik graag een uitzondering.
Of zou Oscar and the Wolf gewoon in de lijst staan?
Normaal wil ik na afloop van een concert nooit andere muziek horen dan degene die ik net live heb gehoord, maar voor de V500 maak ik graag een uitzondering.
Of zou Oscar and the Wolf gewoon in de lijst staan?
1
geplaatst: 18 november 2017, 23:57 uur
0
geplaatst: 19 november 2017, 00:18 uur
Nou het gerucht gaat rond in de MuMeWandelgangen dat het V500-team bewust Jay-Z buiten de eindlijst houdt, door alle nominaties waarop hij in de featuring vermeld staat te groeperen onder Empire state of mind (Part II) Broken down (Alicia Keys solo) en Numb (Linkin Park, de versie zonder rapper). Want hiphop is vieeeeeeeeeees.

Een beetje zoals Radio 2 die tot 2015 angstvallig Jay-Z en Kanye West uit de Top 2000 probeerde te houden, uiteindelijk zonder succes. Zo doe je dat.

Wat Fresku daarmee te maken heeft? Kijk het clipje even.
0
Onweerwolf
geplaatst: 19 november 2017, 00:30 uur
Ik geloof er helemaal niets van. Tijdens de pre-party op vrijdag is Fresku nog gedraaid notabene.
0
geplaatst: 19 november 2017, 00:44 uur
Waarschijnlijk het 1e nummer van Peter Gabriel dat ik vroeger op de radio heb gehoord maar Solsbury Hill blijft toch een mooi pareltje! Bij op nr 124.
0
geplaatst: 19 november 2017, 00:57 uur
Gretz schreef:
Als Runaway het niet gehaald heeft moeten er volgend jaar nog meer MuMe'ers een lijstje indienen. In de Witte Trui en de MuMeLadder lukt het Kanye ook om hoog te eindigen, dus waarom niet in de V500?
Omdat er veel meer mensen meedoen aan de V500 dan aan DWT/Ladder, er een heel ander systeem is en goeddeels ook een ander publiek. Als Runaway het niet gehaald heeft moeten er volgend jaar nog meer MuMe'ers een lijstje indienen. In de Witte Trui en de MuMeLadder lukt het Kanye ook om hoog te eindigen, dus waarom niet in de V500?

1
geplaatst: 19 november 2017, 08:59 uur
Is er een plek waar live de lijst wordt bijgehouden vandaag?
Edit: al gevonden ?
Edit: al gevonden ?
0
geplaatst: 19 november 2017, 12:13 uur
Orinoco Radio: Verrukkelijke 500 - 2017 - orinocoradio.nl
Zat er net ook even door te scrollen en zag onder andere een mooie re-entry voor Let Down van Radiohead.

Ik heb wel de indruk dat Radiohead een goed jaar heeft in V500, heeft mijn inzending toch effect gehad

0
geplaatst: 19 november 2017, 12:19 uur
Ik probeer zo veel mogelijk de lijst bij te houden, maar uiteraard zit er af en toe wel even wat vertraging in als ik met andere dingen bezig ben
Ben nu in elk geval bij t/m Let It Happen op 113 (en we zijn nu bij 112)
Ben nu in elk geval bij t/m Let It Happen op 113 (en we zijn nu bij 112)
0
geplaatst: 19 november 2017, 13:20 uur
Lijst wordt steeds mooier ? ben nu helaas nog op stage, maar de finale red ik
Benieuwd waar mijn top-10 belandt
En is Runaway al geweest?
Benieuwd waar mijn top-10 belandt En is Runaway al geweest?
1
geplaatst: 19 november 2017, 14:19 uur
0
geplaatst: 19 november 2017, 14:57 uur
Toch nog veel Muse in de lijst zo te zien, zelfs twee nieuwe. Ik had een beetje schrik dat het minder zou zijn, want heb zelf dit jaar geen lijst ingediend. 

0
geplaatst: 19 november 2017, 15:12 uur
JoaMuse schreef:
Toch nog veel Muse in de lijst zo te zien, zelfs twee nieuwe. Ik had een beetje schrik dat het minder zou zijn, want heb zelf dit jaar geen lijst ingediend.
Zelfs hofleverancier als ik goed heb geluisterd
1
geplaatst: 19 november 2017, 16:04 uur
Schitterende lijst inderdaad, veel overlap met MuMeLadder, alleen iets meer rockgeorienteerd.
Wel raar dat in de bovenste 70 (zoiets) geen solo vrouw staat.
Wel raar dat in de bovenste 70 (zoiets) geen solo vrouw staat.
0
geplaatst: 19 november 2017, 19:48 uur
Wordt de lijst tot nu toe nog bijgewerkt? Ik hoor dat nu de nummer 34 wordt ingestart, maar de lijst is maar bijgewerkt tot nummer 49.
(Ik weet het, als ik gewoon was blijven luisteren had ik alles gewoon geweten, maar goed.)
(Ik weet het, als ik gewoon was blijven luisteren had ik alles gewoon geweten, maar goed.)
0
geplaatst: 19 november 2017, 19:55 uur
Ik luister, maar ik vind een bijgewerkt lijstje ook altijd wel fijn. Kan niet alles onthouden
1
geplaatst: 19 november 2017, 20:21 uur
stoepkrijt schreef:
Wordt de lijst tot nu toe nog bijgewerkt? Ik hoor dat nu de nummer 34 wordt ingestart, maar de lijst is maar bijgewerkt tot nummer 49.
Consider it done

0
geplaatst: 19 november 2017, 21:17 uur
Een aantal mooie klassiekers net gepasseerd, maar wel veel van hetzelfde in de top van de lijst.
Vrouwen in de top 100 m.u.v. ene Kate Bush, waar zijn ze eigenlijk?
Vrouwen in de top 100 m.u.v. ene Kate Bush, waar zijn ze eigenlijk?
1
geplaatst: 19 november 2017, 22:31 uur
2
geplaatst: 19 november 2017, 22:42 uur
Telegraph Road. Typisch zo'n nummer die je hoog in je lijst zet, maar dan er achteraf van vertelt dat je hem te laag had staan.
* denotes required fields.