MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De Verrukkelijke 500

zoeken in:
Waar kan ik de Spotifylijst van de prepush vinden? kusjes

Waarom? Zijn er goede nummers gedraaid geweest dan? xxx

Het was vooral mooi om al jordidj1's nominaties voorbij te horen komen, toch Jordi?

Dank lieverd xx

zaaf
ik zie de mijne er nochtans allemaal tussen staan. en die bak metal zie ik niet... best in orde, dit.

zaaf schreef:
(quote)
ik zie de mijne er nochtans allemaal tussen staan. en die bak metal zie ik niet... best in orde, dit.

Die bak metal was ook van de after"party"

zaaf
ah... heette dat desondanks afterparty?

ach... Gretz en Niek waren nooit zo stil in een chat

Geerts avatar, da's pas een chat

whahaha ik lees het nu pas! Die afterparty heb ik gemist!

Robbie34 schreef:
whahaha ik lees het nu pas! Die afterparty heb ik gemist!

IK MOET ZUIPEEUUUUHHHH WAAROM EDDE GIJ MIJ NIE GEHEUUURD

Johnny Marr schreef:
(quote)

IK MOET ZUIPEEUUUUHHHH WAAROM EDDE GIJ MIJ NIE GEHEUUURD

Die haalt net mijn lijst niet, die trouwens bijna af is. Bijna compleet nieuw t.o.v. vorig jaar, maar ach.

In de nieuwsbrief van deze week staat overigens een uitstekend item!

Yohoho! Nog 2 weken te gaan! 3 november: Stemfinaledag!

Het heeft natuurlijk veel te lang geduurd, maar nu er nog ruim 2 weken te gaan zijn totdat de stembus voor de Verrukkelijke 500 zal sluiten, én omdat we in de nieuwsbrief van deze week een fantastisch interview hebben met een 'prominent' MuMe-lid, is het de hoogste tijd om eens even te peilen hoe iedereen er voor staat met zijn of haar inzending voor de V500!

Daarom heb ik mijn taglijst van de afgelopen jaren maar weer eens te voorschijn getoverd. Mocht je daar geen prijs op stellen, stuur me even een PB-tje, dan haal ik je van de lijst af. Ennuh: Zégt het voort... ken je MuMe-ers die dit geheid leuk gaan vinden, tag ze even of stuur ze een berichtje!

Casartelli Co Jackso EttaJamesBrown Frejarius Gebruiker43757 Gretz hoi123 HugovdBos , Johnny Marrissey laxus11 Lukas Misterfool Onweerwolf Ralph. Simon77 stickyfish stoepkrijt Teunnis vigil, Don Cappuccino, arcade monkeys, Dim, Arrie, Snoeperd, GrafGantz, herman, 2MY, Dwejkk_, Dance Lover, Spikky7, Outlaw104, mol, titanDungeon, ArthurDZ, Arno, The_CrY, Nicolage Rico, The Eraser, Stefan1979, AOVV, freitzen, kobe bryant fan, jasper1991, Edgar18, catchup, aERodynamIC, El Ninjo, bashaan67, kaj_666, sokra, mauricedegier, Scorpion_21, chevy93, Robbie34, vleertje , Weirdo Wizzy, Titmeister, freitzen, McSavah, catdog, staralfur, Pepino, VladTheImpaler, Stefan1979, Edgar18, Linus Van Pelt, Gretz, -SprayIt-, Misterfool, stoepkrijt, Lukk0, deric_raven, jassn, trebremmit, uffing, thelion, Rudi S, JSPR_G, dumb_helicopter, 00.0, Bardt1980, Ataloona, Sunderland, Corporal Clegg, HugovdBos, Film Pegasus, luigifort, arcade monkeys, cosmic kid, angelin,

Kom maar door met die lijsten! (en heb je al ingestuurd: mijn excuus, maar ik kan dat allemaal niet gaan scheiden...)

Nog even snel de regels voor het inzenden - die toch best simpel zijn:

• Stel je lijstje van minimaal 25 en maximaal 500 nummers op en stuur dat via onderstaande knop naar ons toe of mail naar [email protected]. Klinkt simpel, right? Houd een paar kleine regels in het oog:
• Stuur je lijstje in Excel of vergelijkbare bestandsindeling. Zorg dat je 1 kolom gebruikt voor de artiest en/of bandnaam en 1 kolom voor de titel van het nummer.
• De keuze is volledig vrij, en ja: de volgorde is van belang. Je nummer 1 krijgt de meeste punten, en daarna krijgt elk nummer steeds wat minder punten.
• Stuur uiterlijk zaterdag 3 november om 23:59:59 in. Dan ben je nog nét op tijd.

Ik heb nog 400 nummers te gaan!

Nog 400...? jemig....

En jij Grafmat?

Ik 25 en dan nog 400 tracks beluisteren en herzien

Ik heb hem in principe klaar

Zo. Strik erom en de deur uit

titan (crew)
Ik heb mijn top 500 al ingestuurd.

Als ik terug ben van vakantie, begin komende week ga ik er eens aan beginnen. Wordt nog een leuke klus de komende week

Opgestuurd

Onweerwolf
Oh Gretzltje! Onze Laurie/Eefje @ #10 deal staat nog steeds?

jordidj1 schreef:
Opgestuurd

Vorig jaar een top 250, dit jaar een top 500.

Even een paar statistiekjes:

Top 5 hofleveranciers:

1. The Cure 15x
2. Kanye West 14x
3. Kendrick Lamar 10x
4. Nelly Furtado 9x
5. Opgezwolle 9x

Songs:Ohio - Lioness is de hoogste binnenkomer, namelijk op nummer één! Killing In The Name van RATM, vorig jaar nog op plek 26, staat dit jaar niet eens in de lijst. De bovenste honderd telt zelfs 55 nieuwe binnenkomers.

Het oudste nummer komt uit 1959, waar de nieuwste uiteraard uit 2018 komen. De meeste nummers komen uit 2006 (28), 2007 (26), 1995 (21), 2010 (21) en 2015 (18).

Verdeling decennia:

50's: 1x
60's: 23x
70's: 43x
80's: 65x
90's: 111x
00's: 140x
10's: 117x

jordidj1 schreef:
Het oudste nummer komt uit 1959, waar de nieuwste uiteraard uit 2018 komen.
Nou ja, 'uiteraard'. Ik vraag me af of er een nummer uit 2018 is dat ik nu al lijstwaardig vind.

jordidj1 schreef:
Even een paar statistiekjes:

Songs:Ohio - Lioness is de hoogste binnenkomer, namelijk op nummer één! Killing In The Name van RATM, vorig jaar nog op plek 26, staat dit jaar niet eens in de lijst. De bovenste honderd telt zelfs 55 nieuwe binnenkomers.
Opvallend. Ben je nog niet zo lang in muziek geïnteresseerd? Anders vind ik het wel gek dat meer dan de helft in je top 100 verandert. Ik moet mijn lijst nog maken en heb vorig jaar niets ingestuurd, maar bij mij zou het kunnen dat er maar een handvol andere nummers in de top 100 staan dan in 2016. Best wel saai eigenlijk. Net als chevy93 vind ik het trouwens ook niet zo 'uiteraard' dat de nieuwste nummers uit 2018 komen. Maar goed, wel interessant al die verschillen tussen de lijstjes. Niet alleen in de samenstelling op zich, maar ook in de manier van samenstellen, de hoeveelheid wijzigingen per jaar enz...

Onweerwolf schreef:
Oh Gretzltje! Onze Laurie/Eefje @ #10 deal staat nog steeds?

Ja uiteraard!

jordidj1 schreef:
Songs:Ohio - Lioness is de hoogste binnenkomer, namelijk op nummer één!

Je nummer 1 verkeerd spellen

Gast
geplaatst: vandaag om 16:28 uur

geplaatst: vandaag om 16:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.