Muziek / Toplijsten en favorieten / De Verrukkelijke 500
zoeken in:
0
Onweerwolf
geplaatst: 26 oktober 2018, 11:13 uur
JoaMuse schreef:
Net als chevy93 vind ik het trouwens ook niet zo 'uiteraard' dat de nieuwste nummers uit 2018 komen. Maar goed, wel interessant al die verschillen tussen de lijstjes. Niet alleen in de samenstelling op zich, maar ook in de manier van samenstellen, de hoeveelheid wijzigingen per jaar enz...
(quote)
Opvallend. Ben je nog niet zo lang in muziek geïnteresseerd? Anders vind ik het wel gek dat meer dan de helft in je top 100 verandert. Ik moet mijn lijst nog maken en heb vorig jaar niets ingestuurd, maar bij mij zou het kunnen dat er maar een handvol andere nummers in de top 100 staan dan in 2016. Best wel saai eigenlijk.
Net als chevy93 vind ik het trouwens ook niet zo 'uiteraard' dat de nieuwste nummers uit 2018 komen. Maar goed, wel interessant al die verschillen tussen de lijstjes. Niet alleen in de samenstelling op zich, maar ook in de manier van samenstellen, de hoeveelheid wijzigingen per jaar enz...
Mijn echte persoonlijke aller tijden lijst is er ook eentje die vastgeroest zit en waar nauwelijks nog nieuwe nummers in komen, al helemaal niet bij de bovenste 100.
Voor de V500 stuur ik echter een lijst in met nummers die ook meestal kanshebbers zijn voor de eindlijst en push ik nummers die ik graag zou willen zie stunten in de eindlijst. En daar verandert jaarlijks ook wel veel in.
Als voorbeeld: ik zag Sammy Davis, Jr. - Mr. Bojangles in de PrePush staan. Dat is een nummer dat in mijn eigen echte lijst zo ongeveer rond de 300 zou hangen. Dat betekent dat ik het een uitstekend nummer vind, bijna een meesterwerk, maar er is zo veel nog betere muziek die ik ken. Aangezien het in de PrePush staat neem ik aan dat er meer liefhebbers zijn en derhalve komt dat nummer dit jaar eens hoog in mijn lijst te staan om te kijken of het de eindlijst kan halen.
0
geplaatst: 26 oktober 2018, 12:56 uur
Het was laat, sorry

Voor de rest snap ik de ophef niet zo. Beetje oplettend user weet ik dat sinds vorig jaar weer actief ben op deze site, daarvoor was het voornamelijk EDM en Top 2000-shizzle. Mijn muzieksmaak is dus nog ernstig aan het vormen, hoewel ik denk dat mijn V500 minder omgegooid wordt dan nu.
Voor de rest is het vooral een gevoelsmatig lijstje, als ik vind dat er nummers uit 2018 in horen te staan, dan doe ik dat gewoon.
Excuses dat ik wat minder rotsvast ben

1
geplaatst: 26 oktober 2018, 13:25 uur
Ben je zo actief hier dan? Ik heb je nog bijna niet gezien hoor xx
Ik heb trouwens gewoon 500 nieuwkomers in mijn lijst, wat vinden jullie daarvan? Lekkerrr veel 2018-shizzle ook, stuk of twintig denk ik.
Ik heb trouwens gewoon 500 nieuwkomers in mijn lijst, wat vinden jullie daarvan? Lekkerrr veel 2018-shizzle ook, stuk of twintig denk ik.
2
geplaatst: 26 oktober 2018, 16:41 uur
Gogo zuchtmeisjes, gogo sneeuwpop!
Ik heb btw even geteld, ik kom in totaal op 219 nummers met prominente vrouwelijke vocalen en nog twee instrumentale nummers van vrouwelijke producers. Beat that, Gretzie!
Ik heb btw even geteld, ik kom in totaal op 219 nummers met prominente vrouwelijke vocalen en nog twee instrumentale nummers van vrouwelijke producers. Beat that, Gretzie!
5
Onweerwolf
geplaatst: 28 oktober 2018, 17:31 uur
Lijst ingeleverd. Tipjes van de sluier:
https://vgy.me/ScxR1A.png
https://vgy.me/Likt6p.png
https://vgy.me/G1s5Gg.png
https://vgy.me/ScxR1A.png
https://vgy.me/Likt6p.png
https://vgy.me/G1s5Gg.png
3
geplaatst: 29 oktober 2018, 19:26 uur
Ook lijst ingeleverd. Tipjes van de sluier:
https://vgy.me/AIitRL.jpg
https://vgy.me/wLMYv3.jpg
https://vgy.me/VchPUM.jpg
https://vgy.me/AIitRL.jpg
https://vgy.me/wLMYv3.jpg
https://vgy.me/VchPUM.jpg
1
geplaatst: 29 oktober 2018, 20:03 uur
Ik kom er nu achter dat Azealia Banks at last nog een plekje bij me is opgeschoven en nu op 211 staat #fail
0
geplaatst: 30 oktober 2018, 21:06 uur
Yohoho! We zitten in de laatste week. Nog 5 dagen te gaan. De lijstjes lopen binnen, maar dit jaar wat minder hard dan verwacht/gehoopt/andere jaren. Vandaar nog maar eens een slingeraan het 'rad van tagfortuin':
Casartelli Co Jackso EttaJamesBrown Frejarius Gebruiker43757 Gretz hoi123 HugovdBos , Johnny Marrissey laxus11 Lukas Misterfool Onweerwolf Ralph. Simon77 stickyfish stoepkrijt Teunnis vigil, Don Cappuccino, arcade monkeys, Dim, Arrie, Snoeperd, GrafGantz, herman, 2MY, Dwejkk_, Dance Lover, Spikky7, Outlaw104, mol, titanDungeon, ArthurDZ, Arno, The_CrY, Nicolage Rico, The Eraser, Stefan1979, AOVV, freitzen, kobe bryant fan, jasper1991, Edgar18, catchup, aERodynamIC, El Ninjo, bashaan67, kaj_666, sokra, mauricedegier, Scorpion_21, chevy93, Robbie34, vleertje , Weirdo Wizzy, Titmeister, freitzen, McSavah, catdog, staralfur, Pepino, VladTheImpaler, Stefan1979, Edgar18, Linus Van Pelt, Gretz, -SprayIt-, Misterfool, stoepkrijt, Lukk0, deric_raven, jassn, trebremmit, uffing, thelion, Rudi S, JSPR_G, dumb_helicopter, 00.0, Bardt1980, Ataloona, Sunderland, Corporal Clegg, HugovdBos, Film Pegasus, luigifort, arcade monkeys, cosmic kid, angelin,
Kom maar door met die lijsten! (en heb je al ingestuurd: mijn excuus, maar ik kan dat allemaal niet gaan scheiden...)
En vind je het vervelend dat je op deze manier getagd wordt: laat het me weten middels een PB, dan haal ik je van de lijst.
Nog even snel de regels voor het inzenden - die toch best simpel zijn:
• Stel je lijstje van minimaal 25 en maximaal 500 nummers op en stuur dat via onderstaande knop naar ons toe of mail naar [email protected]. Klinkt simpel, right? Houd een paar kleine regels in het oog:
• Stuur je lijstje in Excel of vergelijkbare bestandsindeling. Zorg dat je 1 kolom gebruikt voor de artiest en/of bandnaam en 1 kolom voor de titel van het nummer.
• De keuze is volledig vrij, en ja: de volgorde is van belang. Je nummer 1 krijgt de meeste punten, en daarna krijgt elk nummer steeds wat minder punten.
• Stuur uiterlijk zaterdag 3 november om 23:59:59 in. Dan ben je nog nét op tijd.
Casartelli Co Jackso EttaJamesBrown Frejarius Gebruiker43757 Gretz hoi123 HugovdBos , Johnny Marrissey laxus11 Lukas Misterfool Onweerwolf Ralph. Simon77 stickyfish stoepkrijt Teunnis vigil, Don Cappuccino, arcade monkeys, Dim, Arrie, Snoeperd, GrafGantz, herman, 2MY, Dwejkk_, Dance Lover, Spikky7, Outlaw104, mol, titanDungeon, ArthurDZ, Arno, The_CrY, Nicolage Rico, The Eraser, Stefan1979, AOVV, freitzen, kobe bryant fan, jasper1991, Edgar18, catchup, aERodynamIC, El Ninjo, bashaan67, kaj_666, sokra, mauricedegier, Scorpion_21, chevy93, Robbie34, vleertje , Weirdo Wizzy, Titmeister, freitzen, McSavah, catdog, staralfur, Pepino, VladTheImpaler, Stefan1979, Edgar18, Linus Van Pelt, Gretz, -SprayIt-, Misterfool, stoepkrijt, Lukk0, deric_raven, jassn, trebremmit, uffing, thelion, Rudi S, JSPR_G, dumb_helicopter, 00.0, Bardt1980, Ataloona, Sunderland, Corporal Clegg, HugovdBos, Film Pegasus, luigifort, arcade monkeys, cosmic kid, angelin,
Kom maar door met die lijsten! (en heb je al ingestuurd: mijn excuus, maar ik kan dat allemaal niet gaan scheiden...)
En vind je het vervelend dat je op deze manier getagd wordt: laat het me weten middels een PB, dan haal ik je van de lijst.
Nog even snel de regels voor het inzenden - die toch best simpel zijn:
• Stel je lijstje van minimaal 25 en maximaal 500 nummers op en stuur dat via onderstaande knop naar ons toe of mail naar [email protected]. Klinkt simpel, right? Houd een paar kleine regels in het oog:
• Stuur je lijstje in Excel of vergelijkbare bestandsindeling. Zorg dat je 1 kolom gebruikt voor de artiest en/of bandnaam en 1 kolom voor de titel van het nummer.
• De keuze is volledig vrij, en ja: de volgorde is van belang. Je nummer 1 krijgt de meeste punten, en daarna krijgt elk nummer steeds wat minder punten.
• Stuur uiterlijk zaterdag 3 november om 23:59:59 in. Dan ben je nog nét op tijd.
1
zaaf
geplaatst: 30 oktober 2018, 21:12 uur
Grafmat schreef:
met twee tags(!) en deze quote moet dat toch lukken Gretz• Stuur uiterlijk zaterdag 3 november om 23:59:59 in. Dan ben je nog nét op tijd.
2
geplaatst: 30 oktober 2018, 21:39 uur
Hoewel ik uit de taglijst verdwenen ben, kom ik ook nog met een lijstje. 

0
geplaatst: 31 oktober 2018, 23:32 uur
Morgen overigens weer een nieuwsbrief van Orinoco met een interview met ene Niek. En die kennen we hier dan weer als...... ? 

1
geplaatst: 31 oktober 2018, 23:38 uur
O jee, dat zal wel weer zo'n gillende fanboy zijn zeker. Next!
2
geplaatst: 1 november 2018, 13:19 uur
123poetertjes schreef:
Na afloop ook nog even een knuffel en een kleine fotoshoot gedaan. Ik sta er dramatisch op maar goed, het hoorde wel helemaal bij de avond."
Ben nu toch wel benieuwd naar die foto eigenlijk.
0
geplaatst: 1 november 2018, 13:40 uur
Een drietal fotootjes zelfs, mochten ze allemaal door de keuring voor de nieuwsbrief komen (wat ik betwijfel, ha!). Mijn ingestuurde relaas was btw ook nog een stuk langer, maar ben achteraf toch wel blij dat ze de boel iets ingekort hebben 

0
geplaatst: 2 november 2018, 21:45 uur
Schifting 1: van 804 naar 617 nummers.
Pfft, morgen is de deadline. En dan moet ik ze nog op volgorde zetten ook.
edit: en teruggebracht naar 500. De allerlaatste afvaller was jammer maar helaas Joan of Arc van... Leonard Cohen (die van O.M.D. staat er nog in
).
Pfft, morgen is de deadline. En dan moet ik ze nog op volgorde zetten ook.

edit: en teruggebracht naar 500. De allerlaatste afvaller was jammer maar helaas Joan of Arc van... Leonard Cohen (die van O.M.D. staat er nog in
).
0
geplaatst: 3 november 2018, 18:55 uur
Niet vergeten: stemfinaledag! De hele dag al en nog tot vanavond laat op Orinoco Radio hoor je laatste informatie en een hoop smeekbedes van dj's aan de laatstemmers gericht om toch nummer A en B op te nemen in hun lijst.
En uiteraard niet vergeten: nog maar 5 uur om je lijst in te sturen!
Ik moet zelf ook maar weer aan de slag daarmee..
En uiteraard niet vergeten: nog maar 5 uur om je lijst in te sturen!
Ik moet zelf ook maar weer aan de slag daarmee..

0
geplaatst: 3 november 2018, 18:57 uur
Zo mis ik in de laatste tussenstand die ik gezien heb nog lijstjes van o.a. Gretz, JoaMuse en Johnny Marr. 

2
geplaatst: 3 november 2018, 21:13 uur
Zojuist toch even voor gezeten en opgestuurd #lijstjes maken is leuk!
Het is een top 250 geworden. Niet helemaal accuraat, maar ben er zeker tevreden mee.
Het is een top 250 geworden. Niet helemaal accuraat, maar ben er zeker tevreden mee.
0
geplaatst: 3 november 2018, 21:25 uur
Over 40 minuten ga ik live en direct de Stemperiode afsluiten met lekkere muziek en tipje van de sluier van de huidige tussenstand... Luister hier.
Tot 12 uur kan er sowieso nog ingezonden worden 9en we zijn niet de grootste eikels op deze aardbol, dus als het ietsje later wordt zijn we meestal best coulant... We kennen onze stemmers inmiddels een beetje ...
)
De lijstjes stromen inmiddels als vanouds binnen, maar vanuit MusicMeter mis ik nog wel e.e.a. - ik durf momenteel niet te zeggen van wie dan allemaal precies... maar ach, de mensen die ik ten onrechte tag vergeven het me hopelijk:
Casartelli Co Jackso EttaJamesBrown Frejarius Gebruiker43757 hoi123 HugovdBos , Johnny Marrissey laxus11 Lukas Misterfool Onweerwolf Ralph. Simon77 stickyfish stoepkrijt Teunnis vigil, Don Cappuccino, arcade monkeys, Dim, Arrie, Snoeperd, GrafGantz, 2MY, Dwejkk_, Dance Lover, Spikky7, Outlaw104, mol, titanDungeon, ArthurDZ, Arno, The_CrY, Nicolage Rico, The Eraser, Stefan1979, AOVV, freitzen, kobe bryant fan, jasper1991, Edgar18, catchup, aERodynamIC, El Ninjo, bashaan67, kaj_666, sokra, mauricedegier, Scorpion_21, chevy93, Robbie34, vleertje , Weirdo Wizzy, Titmeister, freitzen, McSavah, catdog, staralfur, Pepino, VladTheImpaler, Stefan1979, Edgar18, Linus Van Pelt, Gretz, -SprayIt-, Misterfool, stoepkrijt, Lukk0, deric_raven, jassn, trebremmit, uffing, thelion, Rudi S, JSPR_G, dumb_helicopter, 00.0, Bardt1980, Ataloona, Sunderland, Corporal Clegg, HugovdBos, Film Pegasus, luigifort, arcade monkeys, cosmic kid, angelin,
Wil je niet meer getagd worden: laat het me weten via PB, dan haal ik je eraf.
Tot 12 uur kan er sowieso nog ingezonden worden 9en we zijn niet de grootste eikels op deze aardbol, dus als het ietsje later wordt zijn we meestal best coulant... We kennen onze stemmers inmiddels een beetje ...
)De lijstjes stromen inmiddels als vanouds binnen, maar vanuit MusicMeter mis ik nog wel e.e.a. - ik durf momenteel niet te zeggen van wie dan allemaal precies... maar ach, de mensen die ik ten onrechte tag vergeven het me hopelijk:
Casartelli Co Jackso EttaJamesBrown Frejarius Gebruiker43757 hoi123 HugovdBos , Johnny Marrissey laxus11 Lukas Misterfool Onweerwolf Ralph. Simon77 stickyfish stoepkrijt Teunnis vigil, Don Cappuccino, arcade monkeys, Dim, Arrie, Snoeperd, GrafGantz, 2MY, Dwejkk_, Dance Lover, Spikky7, Outlaw104, mol, titanDungeon, ArthurDZ, Arno, The_CrY, Nicolage Rico, The Eraser, Stefan1979, AOVV, freitzen, kobe bryant fan, jasper1991, Edgar18, catchup, aERodynamIC, El Ninjo, bashaan67, kaj_666, sokra, mauricedegier, Scorpion_21, chevy93, Robbie34, vleertje , Weirdo Wizzy, Titmeister, freitzen, McSavah, catdog, staralfur, Pepino, VladTheImpaler, Stefan1979, Edgar18, Linus Van Pelt, Gretz, -SprayIt-, Misterfool, stoepkrijt, Lukk0, deric_raven, jassn, trebremmit, uffing, thelion, Rudi S, JSPR_G, dumb_helicopter, 00.0, Bardt1980, Ataloona, Sunderland, Corporal Clegg, HugovdBos, Film Pegasus, luigifort, arcade monkeys, cosmic kid, angelin,
Wil je niet meer getagd worden: laat het me weten via PB, dan haal ik je eraf.
2
geplaatst: 3 november 2018, 21:25 uur
Bij deze, heb mijn lijstje verstuurd.
Enkele nutteloze statistieken:
- 97 verschillende artiesten
- Queen is met 23 nummers de hofleverancier (net zoals vorig jaar)
- Pink Floyd (leverancier van mijn nummer 1) staat maar met 5 nummers in totaal in de lijst. Ze hebben echter wel een van de hoogste gemiddeldes.
- 53 nieuwkomers, waarvan Johny Cash - Hurt op nummer 30 de hoogste is.
- 2016 brengt met 49 de meeste nummers, in 2017 was dit nog met 53.
- Mijn geboortejaar 1991 levert maar 10 nummers en staat daarmee het hoogste voor alles pre 2000. Vorig jaar stond 1997 met 11 nummers daar nog boven.
- Er staan 27 nummers van 2018 in mijn lijst. (Ja ik ben iemand die nieuwe/ net uitgekomen muziek gewoon in dit soort dingen opneemt
)
- De jaren vanaf 2000 leveren 402 nummers.
Enkele nutteloze statistieken:
- 97 verschillende artiesten
- Queen is met 23 nummers de hofleverancier (net zoals vorig jaar)
- Pink Floyd (leverancier van mijn nummer 1) staat maar met 5 nummers in totaal in de lijst. Ze hebben echter wel een van de hoogste gemiddeldes.
- 53 nieuwkomers, waarvan Johny Cash - Hurt op nummer 30 de hoogste is.
- 2016 brengt met 49 de meeste nummers, in 2017 was dit nog met 53.
- Mijn geboortejaar 1991 levert maar 10 nummers en staat daarmee het hoogste voor alles pre 2000. Vorig jaar stond 1997 met 11 nummers daar nog boven.
- Er staan 27 nummers van 2018 in mijn lijst. (Ja ik ben iemand die nieuwe/ net uitgekomen muziek gewoon in dit soort dingen opneemt
)- De jaren vanaf 2000 leveren 402 nummers.
0
geplaatst: 3 november 2018, 22:53 uur
Helaas heb ik dit jaar geen tijd gehad om een lijst in elkaar te draaien. Ik vertrouw maar gewoon op de goede smaak van de luisteraars. 

* denotes required fields.