MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De Verrukkelijke 500

zoeken in:
Nou, mijn taak zit er weer op. Alle 500 op een rijtje... (link naar de Spotify-lijst in spoiler)
https://open.spotify.com/playlist/22aTZUZ2x8W4esyanFOax5?si=11gBeKmoQLC4k9Qkp4wL9w

Dim
Mooie van Sophie Zelmani in je top 100, chevy93. Ik heb een andere van haar, wel van hetzelfde album.

Grafmat schreef:
Een kleine week te gaan voor de deadline van het inzenden, vandaar deze vriendelijk reminder en hartstochtelijke oproep aan allen om toch vooral de komende week minimaal een top25, of maximaal een top500 in te sturen naar [email protected] :

Casartelli, Co Jackso, EttaJamesBrown, Frejarius, Gebruiker43757, Gretz , hoi123, HugovdBos ,
Johnny Marrissey, laxus11, Lukas , Misterfool, Onweerwolf, Ralph.
Simon77, stickyfish, stoepkrijt, Teunnis, vigil, Don Cappuccino, arcade monkeys, Dim, Arrie, Snoeperd, GrafGantz, herman, 2MY, Dwejkk_, Dance Lover, Spikky7, Outlaw104, mol, titanDungeon, ArthurDZ, Arno, The_CrY, Nicolage Rico, The Eraser, Stefan1979, AOVV, freitzen, kobe bryant fan, jasper1991, Edgar18, catchup, aERodynamIC, El Ninjo, bashaan67, kaj_666, sokra, mauricedegier, Scorpion_21, chevy93, Robbie34, vleertje , Weirdo Wizzy, Titmeister, freitzen, McSavah, catdog, staralfur, Pepino, VladTheImpaler, Stefan1979, Edgar18, Linus Van Pelt, Gretz, -SprayIt-, Misterfool, stoepkrijt, Lukk0, , jassn, trebremmit, uffing, thelion, Rudi S, JSPR_G, dumb_helicopter, 00.0, Bardt1980, Ataloona, Sunderland, Corporal Clegg, HugovdBos, Film Pegasus, luigifort, arcade monkeys, cosmic kid, angelin, deric_raven

Wees niet ongerust als je al hebt ingestuurd, maar wel in dit lijstje staat; ik houd dat niet allemaal precies bij. Vind je het niet fijn dat je hier getagd wordt, stuur me een PB, dan haal ik je van de lijst af...

De mijne stuur ik zaterdag live tijdens de uitzending in

Onweerwolf schreef:
Lijstje is verstuurd!

Random tip van de niet-medische sluier:

(afbeelding)

Ik hoop heel erg dat Tim het es haalt (hij staat dit jaar bij mij op 2) maar ik heb er een hard hoofd in

Onweerwolf
Scorpion_21 schreef:
(quote)

Ik hoop heel erg dat Tim het es haalt (hij staat dit jaar bij mij op 2) maar ik heb er een hard hoofd in

Wat een onsterfelijk monumentaal nummer is het toch ook, niet? De Vlaamse 'Het Dorp' maar dan nog veel mooier. Heb je overigens het interview met Ramses de Craene, zoon van, vernoemd naar en inspiratie voor, in de Lage Landen Lijst van 2019 nog gehoord?

Onweerwolf schreef:
(quote)

Wat een onsterfelijk monumentaal nummer is het toch ook, niet? De Vlaamse 'Het Dorp' maar dan nog veel mooier. Heb je overigens het interview met Ramses de Craene, zoon van, vernoemd naar en inspiratie voor, in de Lage Landen Lijst van 2019 nog gehoord?

Jazeker, toen was net Tim als LP nieuw uitgegeven denk ik? Dit jaar is er een fijne liveconcert van 'm op de VRT op plaat uitgebracht. Ik heb m besteld maar mn vaste platenboer kan er al maanden niet aan komen. Maar echt een heel fijn concertjes ook waardoor ik nog wat meer van Wim heb leren kennen.

Scorpion_21 schreef:
(quote)

Ik ging even kijken op welke plek Tim bij mijn ingeleverde lijst staat... Nou slecht nieuws dus...

Zou zeker wel bij de beste 150 moeten staan, volgend jaar dan maar!

Bij het opstellen van mijn longlist komen stomtoevallig Agar Agar en Duran Duran onder elkaar te staan. Nou ja, toeval bestaat niet zegt men, maar de kans dat twee artiesten met een 'dubbele' naam elkaar tegenkomen is toch wel erg klein. Ik kan me zo gauw geen andere artiest voorstellen namelijk.

Tot zover mijn nuttige bijdrage aan dit topic. Snel verder met mijn lijst.

stoepkrijt schreef:
Bij het opstellen van mijn longlist komen stomtoevallig Agar Agar en Duran Duran onder elkaar te staan. Nou ja, toeval bestaat niet zegt men, maar de kans dat twee artiesten met een 'dubbele' naam elkaar tegenkomen is toch wel erg klein. Ik kan me zo gauw geen andere artiest voorstellen namelijk.

Talk Talk?

en: Agar Agar in je lijst

jordidj1 schreef:
(quote)

Talk Talk?
O ja.

en: Agar Agar in je lijst
Twee keer zelfs! Ik ben pas met mijn longlist bezig, maar deze twee gaan het vrijwel zeker gewoon halen.

Dim schreef:
Mooie van Sophie Zelmani in je top 100, chevy93.
Oh Dear, wat ben ik die lang uit het oog verloren! Als ik nog een plekje overhoud haalt ze mijn lijst misschien ook wel...

Edit: Ze gaat meteen in mijn vergeet-mij-nietjes-playlist.

jordidj1 schreef:
(quote)

Talk Talk?

The The?
Fun Fun?

En Eehh nou ja waarom niet Hepie en Hepie

vigil schreef:
(quote)

The The?
Bingo! Staat ook op de kaart hier.

Vanwege de 'en' ertussen. Schitterende muziek natuurlijk, maar ik móet ze diskwalificeren.

Onweerwolf
Duran Duran Duran bestaat trouwens ook, voor wie dat nog niet wist.

Duran Duran Duran | Discography | Discogs

Onweerwolf schreef:
Duran Duran Duran bestaat trouwens ook, voor wie dat nog niet wist.

Duran Duran Duran | Discography | Discogs
Leuke titels en labels ook. Zou het niet snel aan de goedheiligman vragen of onder de boom leggen met kerst.

vigil schreef:
(quote)

The The?
Fun Fun?

Je vergeet nog:
Django Django
Everything Everything
Decorate Decorate

Zullen vast nog wel meer zijn, maar deze kwam ik tegen in één van m'n afspeellijsten.

Le Le - Skinny Jeans - YouTube

En de beste is natuurlijk: Wet Wet Wet.

Yeah Yeah Yeahs, telt die?

Ik stuur mijn lijst binnenkort ook op. Tis sowieso een levend document waar ik het hele jaar door lekker aan doorsleutel dus af is ie eigenlijk altijd wel. Of juist nooit, het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk x

Onweerwolf
Frou Frou

En deze, band van vader Angèle:

Allez Allez - Allez Allez

Dim
Dubbele namen in mijn lijst zijn Everything Everything, Holy Holy, The The en Talk Talk.

Deze discussie verdient een spin-off: Top 100 Artiestennamen met dubbele woorden
Ik ben benieuwd hoe ver we gaan komen.

De 500 verrukkelijkste liedjes heb ik al geselecteerd. Nu alleen nog alles op volgorde zetten. Moet lukken voor aanstaande zaterdag.

Ik heb trouwens geen bevestiging gehad, iemand anders wel?

Ik wel (26-10 19:20).

Grafmat schreef:
Een kleine week te gaan voor de deadline van het inzenden, vandaar deze vriendelijk reminder en hartstochtelijke oproep aan allen om toch vooral de komende week minimaal een top25, of maximaal een top500 in te sturen naar [email protected] :

Casartelli, Co Jackso, EttaJamesBrown, Frejarius, Gebruiker43757, Gretz , hoi123, HugovdBos ,
Johnny Marrissey, laxus11, Lukas , Misterfool, Onweerwolf, Ralph.
Simon77, stickyfish, stoepkrijt, Teunnis, vigil, Don Cappuccino, arcade monkeys, Dim, Arrie, Snoeperd, GrafGantz, herman, 2MY, Dwejkk_, Dance Lover, Spikky7, Outlaw104, mol, titanDungeon, ArthurDZ, Arno, The_CrY, Nicolage Rico, The Eraser, Stefan1979, AOVV, freitzen, kobe bryant fan, jasper1991, Edgar18, catchup, aERodynamIC, El Ninjo, bashaan67, kaj_666, sokra, mauricedegier, Scorpion_21, chevy93, Robbie34, vleertje , Weirdo Wizzy, Titmeister, freitzen, McSavah, catdog, staralfur, Pepino, VladTheImpaler, Stefan1979, Edgar18, Linus Van Pelt, Gretz, -SprayIt-, Misterfool, stoepkrijt, Lukk0, , jassn, trebremmit, uffing, thelion, Rudi S, JSPR_G, dumb_helicopter, 00.0, Bardt1980, Ataloona, Sunderland, Corporal Clegg, HugovdBos, Film Pegasus, luigifort, arcade monkeys, cosmic kid, angelin, deric_raven

Wees niet ongerust als je al hebt ingestuurd, maar wel in dit lijstje staat; ik houd dat niet allemaal precies bij. Vind je het niet fijn dat je hier getagd wordt, stuur me een PB, dan haal ik je van de lijst af...
Aanvullend: Finidi, JoaMuse en Grafmat staat zelf ook in de lijst met 'nog niet ingestuurd'.

chevy93 schreef:
Ik wel (26-10 19:20).

Ow, ik had m de 18de ingestuurd

Lijst ingestuurd! Gemiddeld gezien een lijst die bijna net zo oud is als ik, namelijk 1998

Het gemiddelde jaar is 1999. Iets van 50 nieuwe binnenkomers ten opzichte van 2019.

Hieronder 8 random nieuwe binnenkomers en posities. De hoogste nieuwe binnenkomer paradeert op plek op 44:

95. Phoebe Bridgers - Kyoto
109. Spinvis - Scherven Van Jou
126. Love - The Red Telephone
230. SAULT - Wildfires
346. Kate NV - Plans
471. Osdorp Posse - De Goeie In 't Vloeien
489. Françoiz Breut - La certitude
500. Massive Attack - Inertia Creeps

vigil schreef:
(quote)

Ow, ik had m de 18de ingestuurd
Ik zal even navragen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:40 uur

geplaatst: vandaag om 23:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.