Muziek / Toplijsten en favorieten / De Verrukkelijke 500
zoeken in:
0
geplaatst: 29 oktober 2020, 09:59 uur
jordidj1 schreef:
Lijst ingestuurd! Gemiddeld gezien een lijst die bijna net zo oud is als ik, namelijk 1998
Jeetje, een lijst met allemaal psalmen uit het Oude Testament.Lijst ingestuurd! Gemiddeld gezien een lijst die bijna net zo oud is als ik, namelijk 1998
0
geplaatst: 29 oktober 2020, 19:11 uur
Ik begrijp dat jouw lijst binnengekomen is én dat er een bevestiging gestuurd is (wellicht in de spam?). De persoon in kwestie zou nog een bevestiging sturen, maar in ieder geval: je lijst is binnen.
0
geplaatst: 29 oktober 2020, 19:16 uur
0
geplaatst: 30 oktober 2020, 15:57 uur
Persoonlijke problemen zorgen er wederom voor dat ik weer geen top 500 lijstje kan inleveren... Sorry voor diegene die hoopten wat meer Hip Hop-input te krijgen... Maar heb even genoeg aan mijn kop!
0
geplaatst: 30 oktober 2020, 16:44 uur
ForWhomThePeteTolls schreef:
Persoonlijke problemen zorgen er wederom voor dat ik weer geen top 500 lijstje kan inleveren... Sorry voor diegene die hoopten wat meer Hip Hop-input te krijgen... Maar heb even genoeg aan mijn kop!
Jammer, we konden wel wat hiphop gebruiken. Het minimum is hier slechts 25, hè, dus ook korte lijsten zijn welkom. Persoonlijke problemen zorgen er wederom voor dat ik weer geen top 500 lijstje kan inleveren... Sorry voor diegene die hoopten wat meer Hip Hop-input te krijgen... Maar heb even genoeg aan mijn kop!

In ieder geval sterkte met wat je dan ook aan je hoofd hebt.
1
geplaatst: 30 oktober 2020, 23:25 uur
Tof dat je in ieder geval je top25 hebt ingezonden, ForWhomThePeteTolls! Ook leuk dat er verderop in die excellijst die is doorgenummerd tot 500 nog her en der wat 'easter eggs' verstopt zitten, 
Overigens is het geen vreemde verschijning dat vele lijsten pas op de laatste dag van het inzenden worden ingestuurd. We hebben op dit momenten al 21 lijsten meer binnen dan vorig jaar op de een-na-laatste dag, en vaak zit er een verdubbeling van het aantal lijsten in op de laatste dag. Dat wijst op een hele mooie eindscore.
Dus ik verwacht morgen een héle grote drukte in mijn mailbox, en eigenlijk ook wel vanuit de hoek van MusicMeter. daar zitten sowieso wel een aantal echte 'last-minute'-inzenders' bij...

Overigens is het geen vreemde verschijning dat vele lijsten pas op de laatste dag van het inzenden worden ingestuurd. We hebben op dit momenten al 21 lijsten meer binnen dan vorig jaar op de een-na-laatste dag, en vaak zit er een verdubbeling van het aantal lijsten in op de laatste dag. Dat wijst op een hele mooie eindscore.
Dus ik verwacht morgen een héle grote drukte in mijn mailbox, en eigenlijk ook wel vanuit de hoek van MusicMeter. daar zitten sowieso wel een aantal echte 'last-minute'-inzenders' bij...

2
geplaatst: 30 oktober 2020, 23:27 uur
Grafmat schreef:
hoi Gretz. ga je hem weer in de auto afronden?
0
geplaatst: 31 oktober 2020, 00:28 uur
Ik ben in dit vreemde jaar veel te weinig bezig geweest met het luisteren van nieuwe muziek, maar de V500 blijft altijd één van de muzikale hoogtepunten van het jaar. Daarom deze week weer met veel plezier bezig geweest met het rangschikken van mijn 500 mooiste platen. Een random greep uit mijn V500:
27. Atmosphere - Painting
29. Talk Talk - Living in Another World
72. Vampire Weekend - Step
92. Pulp - Razzmatazz
229. Deacon Blue - Your Town
272. Suede - Beautiful Ones
292. Prince - I Would Die 4 U
Weekend van de 20e maar vrijhouden:)
27. Atmosphere - Painting
29. Talk Talk - Living in Another World
72. Vampire Weekend - Step
92. Pulp - Razzmatazz
229. Deacon Blue - Your Town
272. Suede - Beautiful Ones
292. Prince - I Would Die 4 U
Weekend van de 20e maar vrijhouden:)
0
geplaatst: 31 oktober 2020, 00:33 uur
Grafmat schreef:
Tof dat je in ieder geval je top25 hebt ingezonden, ForWhomThePeteTolls! Ook leuk dat er verderop in die excellijst die is doorgenummerd tot 500 nog her en der wat 'easter eggs' verstopt zitten,

LOL. had er wel een paar at random in gemikt nog...weet niet wat je daarmee gaat doen...
2
geplaatst: 31 oktober 2020, 00:42 uur
hier ook nog een random greep:
25. Sufjan Stevens - Mystery of Love
75. Spinvis - Smalfilm
91. Streets - Turn the Page
270. Solange - Losing You
410. Slayer - Season in the Abyss
75. Spinvis - Smalfilm
1
geplaatst: 31 oktober 2020, 08:51 uur
Vooruit, ook 5 uit het bingo rad:
116. Archive - You Make Me Feel
272. Primus - Too Many Puppies
335. Quiet Hollers - Mont Blanc
384. Los Lobos - Kiko and the Lavender Moon
429. Jona Lewie - You'll Always Find Me In The Kitchen At Parties
116. Archive - You Make Me Feel
272. Primus - Too Many Puppies
335. Quiet Hollers - Mont Blanc
384. Los Lobos - Kiko and the Lavender Moon
429. Jona Lewie - You'll Always Find Me In The Kitchen At Parties
0
geplaatst: 31 oktober 2020, 11:19 uur
jordidj1 schreef:
hier ook nog een random greep:
75. Spinvis - Smalfilm
Random hè, maar toch allemaal met een s. hier ook nog een random greep:
75. Spinvis - Smalfilm

1
geplaatst: 31 oktober 2020, 11:41 uur
Vandaag (vanaf 13.00) organiseert Orinoco Radio de Stemfinaledag: diverse DJ's verzorgen een muzikaal spektakel rondom de laatste dag dat je je lijstje kunt inleveren.
1
geplaatst: 31 oktober 2020, 11:41 uur
Dim schreef:
Vandaag (vanaf 13.00) organiseert Orinoco Radio de Stemfinaledag: diverse DJ's verzorgen een muzikaal spektakel rondom de laatste dag dat je je lijstje kunt inleveren.
Oh leuk! Misschien dat ik even intune
3
geplaatst: 31 oktober 2020, 12:32 uur
Eeeeeen de momentopname van mijn immer veranderende V500 is weer verstuurd.
Toch weer 201 nieuwe binnenkomers ten opzichte van vorig jaar, en nog 10 herintreders.
Kleine greep van wat random nummers (namelijk 500 x): klik
Toch weer 201 nieuwe binnenkomers ten opzichte van vorig jaar, en nog 10 herintreders.Kleine greep van wat random nummers (namelijk 500 x): klik
1
geplaatst: 31 oktober 2020, 12:32 uur
Aanvullend nog het programma:
• 13:00 - 15:00 We Beginnen Pas: Dave Evans biedt een eerste inkijkje in de lijst. Waar staan we nu? Hoeveel lijstjes hebben we binnen? Het hoofd stembureau zal op geheel eigen wijze nieuwe lijsten binnenhalen door luisteraars HEMA-tompoucen en rookworsten in het vooruitzicht te stellen.
•
• 15:00 - 17:00 Kajhard Orinoco: Oervader van de V500 DJ Kaj slingert vanuit zijn Limburgse studio de laatste tips de ether in, waarbij hij een dringend stemadvies niet zal schromen. En zoals het een Limburger betaamt: een plekje op de playlist is te koop tegen het beste bod.
•
• 17:00 - 19:00 Mighty Meppel: Hij is weer terug, DJ en stationvoice MarkRaver - en nu voorgoed. En dat zal de luisteraar weten ook. Welke danceplaten mogen niet ontbreken in de V500? Mark probeert ze je lijst binnen te praten. Moeders houdt uw platen binnen.
•
• 19:00 - 22:00 JoRinoco Radio: Ries en Jorg werken toe naar de apotheose van deze dag. Ze toveren feitjes, anekdotes en gekke verhalen over de lijst uit de hoge V500-hoed. Heerlijke radio voor bij het diner of de borrel, want zelf lusten ze ook wel een biertje.
•
• 22:00 - 1:00 The Ard of Radio feat. Ro: Slaat de klok tien, dan houdt menigeen het voor gezien. Maar Ard en Ro niet. In de Harkstedense studio komt er na tienen pas leven in. Met een fysieke stembus gaat Ard de lokale gemeenschap langs om nog de allerlaatste stemmen binnen te slepen. Ondertussen dreigt Ro met Pestplaten als jij je lijstje niet inlevert. Om stipt middernacht zullen zij de stembus verzegelen. Daarna horen we het duo nog een uur lang alle zweetdruppels van het plafond vegen. Klotsende radio gegarandeerd.
•
• 15:00 - 17:00 Kajhard Orinoco: Oervader van de V500 DJ Kaj slingert vanuit zijn Limburgse studio de laatste tips de ether in, waarbij hij een dringend stemadvies niet zal schromen. En zoals het een Limburger betaamt: een plekje op de playlist is te koop tegen het beste bod.
•
• 17:00 - 19:00 Mighty Meppel: Hij is weer terug, DJ en stationvoice MarkRaver - en nu voorgoed. En dat zal de luisteraar weten ook. Welke danceplaten mogen niet ontbreken in de V500? Mark probeert ze je lijst binnen te praten. Moeders houdt uw platen binnen.
•
• 19:00 - 22:00 JoRinoco Radio: Ries en Jorg werken toe naar de apotheose van deze dag. Ze toveren feitjes, anekdotes en gekke verhalen over de lijst uit de hoge V500-hoed. Heerlijke radio voor bij het diner of de borrel, want zelf lusten ze ook wel een biertje.
•
• 22:00 - 1:00 The Ard of Radio feat. Ro: Slaat de klok tien, dan houdt menigeen het voor gezien. Maar Ard en Ro niet. In de Harkstedense studio komt er na tienen pas leven in. Met een fysieke stembus gaat Ard de lokale gemeenschap langs om nog de allerlaatste stemmen binnen te slepen. Ondertussen dreigt Ro met Pestplaten als jij je lijstje niet inlevert. Om stipt middernacht zullen zij de stembus verzegelen. Daarna horen we het duo nog een uur lang alle zweetdruppels van het plafond vegen. Klotsende radio gegarandeerd.
0
geplaatst: 31 oktober 2020, 12:34 uur
Heb je je lijst nou echt zoveel overhoop gegooid of is dit niet de echte volgorde? 

3
geplaatst: 31 oktober 2020, 12:39 uur
Dat eerste. Ik blijf veranderen, de wereld om me heen blijft veranderen en dat geldt dus ook voor muziek. 

1
geplaatst: 31 oktober 2020, 13:49 uur
Een dynamische lijst is wel het minste wat je kan zeggen ja. Op 1 zelfs een nummer dat er begin dit jaar niet eens in stond toen je je lijst presenteerde in De top 100 van... 

2
geplaatst: 31 oktober 2020, 14:31 uur
Paar dagen terug al mijn top 500 ingeleverd en een spotify lijst aangemaakt:
Top 500 van Lex Frenken (2020) on Spotify - open.spotify.com
Ook een random greep uit mijn lijst:
76.Kate Bush – Wuthering Heights
187. Marvin Gaye – Let's Get It On
231. Bruce Springsteen – Point Blank
304. Supertramp – Crime Of The Century
485.Porcupine Tree – Arriving Somewhere But Not Here
Top 500 van Lex Frenken (2020) on Spotify - open.spotify.com
Ook een random greep uit mijn lijst:
76.Kate Bush – Wuthering Heights
187. Marvin Gaye – Let's Get It On
231. Bruce Springsteen – Point Blank
304. Supertramp – Crime Of The Century
485.Porcupine Tree – Arriving Somewhere But Not Here
0
geplaatst: 31 oktober 2020, 15:51 uur
JoaMuse schreef:
Een dynamische lijst is wel het minste wat je kan zeggen ja. Op 1 zelfs een nummer dat er begin dit jaar niet eens in stond toen je je lijst presenteerde in De top 100 van...
Waar blijft die van jou, Joamuse...? ik geloof niet dat ik 'm al gezien heb...!

3
geplaatst: 31 oktober 2020, 15:53 uur
Ook van mijn Top 500 voor de dertiende editie van de Verrukkelijke 500 een aantal min of meer random noteringen.
13. Nirvana - Smells Like Teenspirit
31. Buffalo Tom - Taillights Fade
169. Portishead - Roads
213. The Velvet Underground - Heroin
403. Slayer - South of Heaven
13. Nirvana - Smells Like Teenspirit
31. Buffalo Tom - Taillights Fade
169. Portishead - Roads
213. The Velvet Underground - Heroin
403. Slayer - South of Heaven
4
geplaatst: 31 oktober 2020, 15:58 uur
Mijn lijst is ook verstuurd! Vorig jaar heb ik last minute nog even 130 nummers bij elkaar geschraapt, dit keer is het weer gewoon een complete V500.
Over drie weken zal ik in de chat waarschijnlijk bij ieder liedje uit mijn lijst roepen hoe hoog deze bij mij staat. Voor de mensen die nu al wat willen weten, hier wat random noteringen:
41. Maribou State - Turnmills
265. The Cure - Fascination Street
307. Until the Ribbon Breaks - Persia
409. Japanese Breakfast - Diving Woman
433. Leprous - The Valley
Over drie weken zal ik in de chat waarschijnlijk bij ieder liedje uit mijn lijst roepen hoe hoog deze bij mij staat. Voor de mensen die nu al wat willen weten, hier wat random noteringen:
41. Maribou State - Turnmills
265. The Cure - Fascination Street
307. Until the Ribbon Breaks - Persia
409. Japanese Breakfast - Diving Woman
433. Leprous - The Valley
4
geplaatst: 31 oktober 2020, 16:21 uur
Grafmat schreef:
Ik ben bezig dus wees gerust, Muse zal nog een boost krijgen. (quote)

1
geplaatst: 31 oktober 2020, 17:39 uur
Weet weer eens niet of ik het op tijd ga redden. Ben weer veel te laat en iets te ambitieus begonnen. Op dit moment staat alleen de nummer 420 vast (dat is puur toeval overigens, er zijn gewoon 419 die sowieso hoger komen en de rest komt sowieso lager.)
1
geplaatst: 31 oktober 2020, 22:58 uur
Gebruiker43757 schreef:
Weet weer eens niet of ik het op tijd ga redden. Ben weer veel te laat en iets te ambitieus begonnen. Op dit moment staat alleen de nummer 420 vast (dat is puur toeval overigens, er zijn gewoon 419 die sowieso hoger komen en de rest komt sowieso lager.)
Als je ons nou heeeeeeeeel lief vraagt, kun je een beetje uitstel krijgen. je zal niet de eerste van MuMe zijn die we dat privilege gegund hebben in de loop der jaren...

3
geplaatst: 1 november 2020, 23:30 uur
3
geplaatst: 2 november 2020, 00:55 uur
Grafmat schreef:
Als je ons nou heeeeeeeeel lief vraagt, kun je een beetje uitstel krijgen. je zal niet de eerste van MuMe zijn die we dat privilege gegund hebben in de loop der jaren...
(quote)
Vrees dat ik hier zelf ook al eerder gebruik van heb gemaakt. Heb het dit jaar helaas wel erg bont gemaakt: ben meer dan een dag te laat. Heb mijn lijst alsnog maar afgemaakt en opgestuurd, maar zou het ook snappen als dit gewoon echt te laat was en het niet meer meetelt.
* denotes required fields.