MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De Verrukkelijke 500

zoeken in:
Grafmat schreef:
Haha, in 1 keer goed. Dat was niet heel erg lang geheimzinnig...

Arriving Somewhere dus? Of die van laxus?

Heb mijn lijstje verder gemaild. En hij staat hier.

Muziek >> Toplijsten en favorieten >> Top 10 favoriete nummers

herman schreef:
(quote)

Arriving Somewhere dus? Of die van laxus?

Haha, ik zie Arriving nu voor het eerst! Nee, het was dus The Count...

Ik ga t niet meer redden. Heb het te groot aangepakt ben ik bang. Ik ga mn pijlen op het lijstje van 2015 richten;)

Mijn plan was een top 500 maar wegens tijdsgebrek is het een top 100 geworden met daarachter 450 nummers waaraan het gemiddelde aantal punten mag verdeeld worden. Tegen het einde van het jaar hoop ik de 500 voor mezelf dan wel op punt te hebben. Dat is alweer van 2011 geleden dat dat gelukt is.

Hieronder mijn hoogste exits t.o.v. mijn lijst van 2011

23. Led Zeppelin - Babe I'm Gonna Leave You
29. The Rolling Stones - Paint It Black
42. The Rolling Stones - Angie
48. Metallica - Master Of Puppets
52. Metallica - One
62. Nirvana - Heart Shaped Box
66. Millionaire - Champagne
70. Nirvana - Come As You Are
78. Nirvana - In Bloom
84. The Who - My Generation

Mijn exits die het hoogst stonden in V500 van 2013

1. Pearl Jam - Black 367
7. The Cure - A Forest 383
18. The Eagles - Hotel California 267
22. Dire Straits - Sultans of Swing 136
23. Peral Jam - Alive 327

Mijn top 750 ingestuurd, dus ben ook weer klaar voor het weekend van de slapeloze nachten

Frejarius schreef:
Mijn plan was een top 500 maar wegens tijdsgebrek is het een top 100 geworden met daarachter 450 nummers waaraan het gemiddelde aantal punten mag verdeeld worden. Tegen het einde van het jaar hoop ik de 500 voor mezelf dan wel op punt te hebben. Dat is alweer van 2011 geleden dat dat gelukt is.

Hieronder mijn hoogste exits t.o.v. mijn lijst van 2011

23. Led Zeppelin - Babe I'm Gonna Leave You
29. The Rolling Stones - Paint It Black
42. The Rolling Stones - Angie
48. Metallica - Master Of Puppets
52. Metallica - One
62. Nirvana - Heart Shaped Box
66. Millionaire - Champagne
70. Nirvana - Come As You Are
78. Nirvana - In Bloom
84. The Who - My Generation

Mijn exits die het hoogst stonden in V500 van 2013

1. Pearl Jam - Black 367
7. The Cure - A Forest 383
18. The Eagles - Hotel California 267
22. Dire Straits - Sultans of Swing 136
23. Peral Jam - Alive 327

Zo'n mooie top 10 met o.a. Studio en Slowdive en dan deze doorsnee nummers in je lijstje?

Hij zegt ook dat het z'n exits zijn

Al vind ik het jammer want er staan een paar sterke nummers in.

Mijn lijst is ook doorgestuurd en het is opnieuw een top 800 geworden. Vorig jaar stonden Radiohead en Arcade Fire er samen 64 keer in, dit jaar is dat zelfs 67 keer .

laxus11 schreef:
Hij zegt ook dat het z'n exits zijn

Al vind ik het jammer want er staan een paar sterke nummers in.

Op Paint It Black en A Forest na eigenlijk allemaal nummers die je liever kwijt dan rijk kunt zijn. Er staan inderdaad immers al voldoende doorsnee nummers in de V500.

arcade monkeys schreef:
Mijn lijst is ook doorgestuurd en het is opnieuw een top 800 geworden. Vorig jaar stonden Radiohead en Arcade Fire er samen 64 keer in, dit jaar is dat zelfs 67 keer .

En de Monkeys dan

Gretz schreef:
(quote)

Op Paint It Black en A Forest na eigenlijk allemaal nummers die je liever kwijt dan rijk kunt zijn. Er staan inderdaad immers al voldoende doorsnee nummers in de V500.

Meeste nummers in dat lijstje staan in de v500 en hopelijk blijft dat zo

laxus11 schreef:
(quote)

En de Monkeys dan

De Monkeys laten ook 15 keer van zich horen.

Dat valt me van je tegen gezien je Username

Welke artiest bij mij het meeste noteringen haalt, hoef ik niet te vertellen zeker?

Heb je al ingestuurd, JoaMuse?

mensen we zitten in de allerlaatste uurtjes...! Kom maar op met die lijsten, en je kunt meeluisteren nu op www.orinocoradio.nl

Ik heb zojuist ook nog mijn Top 200 ingestuurd. Volgend jaar wellicht een Top 1000.

En ben zeker van plan om naar jullie te gaan luisteren.

Net mijn Top 300 opgestuurd.

Altijd een man van de deadlines die Gretz

Grafmat schreef:
Heb je al ingestuurd, JoaMuse?

Ja, en heb m'n nickname vermeld zoals je vroeg.

Pfieuw... Het was gisteren een beetje chaotisch...

Maar ik ga straks even de balans opmaken. Ben net uit mijn bed gevallen na een geweldige avond en uitzending. Ik geloof dat heel veel MuMers hebben ingezonden, ook mensen die zich nog niet eerder hadden gemeld hier. Maar we zitten ergens rond 265 lijsten dit jaar. Gisteren hadden we een hele bijzondere tussenstand met ontzettend veel verschuivingen (ook in de top) en nieuwkomers na 164 lijsten, maar er moeten er dus nog 100 verwerkt worden. Eens zien wat de laatste dag teweeg heeft gebracht!

Wordt uiteraard vervolgd, maar iedereen die hier mee heeft gewerkt aan de feestvreugde wil ik nu al hartelijk bedanken. Het blijft toch best bijzonder om op zo'n laatste dag je mailbox te zien ontploffen, haha.

Was heel gezellig ja in de chat en ook nog met goeie muziek

arcade monkeys schreef:
En ik maar denken dat 18 keer Muse en 18 keer Placebo (in een top 500) een beetje veel van het goede is

De definitieve exit polls wijzen duidelijk uit dat de binnenkomers een hele duidelijke verbetering zijn t.o.v. de nummers die we (voor dit jaar) gedag zeggen!

I am happy and I'm feeling glad.

Ik ben benieuwd of we de invloed van de MuMe-stemmers gaan merken, en MuMeladder-finalisten als Songs:Ohia en Nina Simone gaan binnenkomen, en nummers van Archive of zo.

chevy93 schreef:
De definitieve exit polls wijzen duidelijk uit dat de binnenkomers een hele duidelijke verbetering zijn t.o.v. de nummers die we (voor dit jaar) gedag zeggen!

I am happy and I'm feeling glad.
Volgens jouw eigen beoordeling dan ... ?

Of zijn er bepaalde criteria (anders dan jouw voorkeur) waarop je dat baseert?

Natuurlijk mijn eigen beoordeling.

Zo vind ik dat de V500 wederom meer een eigen gezicht heeft gekregen dan vorig jaar. Wat dat betekent, moet je zelf maar je conclusies uit trekken.

Speciale aandacht voor 359 t/m 343 overigens (zoals de exit polls zijn).

Onweerwolf
Het zou iig fijn zijn als er ook in dit topic niet gespoilerd gaat worden. Ik wil de lijst van te voren niet weten.

Komen er wel spoilers dan graag in spoiler tags.

Jaja, Chevy heeft vanmiddag al een blik mogen werpen op de ruwe data, maar de lijst is nu helemaal bekend... Ik ga niet direct hier dingen posten, en we beloven dat WIJ in ieder geval met spoilertags gaan werken in dit topic (hopelijk doet de rest dat ook!!!)
Maar kan al wel 1 ding verklappen: ik sluit me echt helemaal aan bij Chevy met zijn conclusie m.b.t. nieuwe binnenkomers en afvallers. Twee dikke duimen omhoog dus...

Tja ... als het aan de wensen van grafmat voldoet ... voorspelt dat niet veel goeds

Gast
geplaatst: vandaag om 16:04 uur

geplaatst: vandaag om 16:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.