Muziek / Toplijsten en favorieten / De Verrukkelijke 500
zoeken in:
0
geplaatst: 10 november 2014, 23:25 uur
dit jaar 28 keer Muse, 5 entries van het album Operation:Mindcrime, alles van Pink Floyd eruit. What's not to like!?!?!? 

0
geplaatst: 12 november 2014, 22:22 uur
YES!! Hij is er. De Lijst der Lijsten. De 500 beste platen in de enige echte juiste volgorde.
De afgelopen dagen is er KEIHARD gewerkt om alles te verwerken, te corrigeren, in een uitzendschema te plaatsen en van 2 DJ's per uur te voorzien. maar het is weer een schitterende lijst geworden. Jullie hebben jezelf overtroffen!
Vanaf vandaag maken we elke dag 50 nieuwe platen bekend. Dit doen we dit jaar t/m nummer 251. De bovenste 250 blijven geheim. De roep om het NIET-bekend maken wordt groter en groter en ook wijzelf vnden het leuker om jullie in spanning te laten. En nu is er dus een 50-50 compromis.
Wil je de onderste 50 nu al zien?
500-451
En de discussie mag beginnen (SVP, VERGEET DE SPOILERTAGS NIET!!) ... 5,4,3,2,1...
GO!
De afgelopen dagen is er KEIHARD gewerkt om alles te verwerken, te corrigeren, in een uitzendschema te plaatsen en van 2 DJ's per uur te voorzien. maar het is weer een schitterende lijst geworden. Jullie hebben jezelf overtroffen!

Vanaf vandaag maken we elke dag 50 nieuwe platen bekend. Dit doen we dit jaar t/m nummer 251. De bovenste 250 blijven geheim. De roep om het NIET-bekend maken wordt groter en groter en ook wijzelf vnden het leuker om jullie in spanning te laten. En nu is er dus een 50-50 compromis.
Wil je de onderste 50 nu al zien?
500-451
En de discussie mag beginnen (SVP, VERGEET DE SPOILERTAGS NIET!!) ... 5,4,3,2,1...
GO!
0
geplaatst: 12 november 2014, 22:47 uur
Vooral 461 vind ik verrassend .. en als die er in staat ... staat er vast nog wel ...
0
geplaatst: 12 november 2014, 22:48 uur
Tja, wat weet je nu dan?
Dat er iets gezakt is maar verder...
Gaat het om Hey Joe, Joe Bonamassa, Joe Cocker, Joe Jackson, r&b ster Joe, Joe Satriani, of Joe Zawinul?
Dan moeten we gewoon niet reageren, want een discussie hebben met spoilers slaat ook nergens op.
Gaat het om Hey Joe, Joe Bonamassa, Joe Cocker, Joe Jackson, r&b ster Joe, Joe Satriani, of Joe Zawinul?
Dan moeten we gewoon niet reageren, want een discussie hebben met spoilers slaat ook nergens op.
0
geplaatst: 12 november 2014, 22:49 uur
Ja, en Vigil kennende kan het wel eens om Joe Cocker gaan 
Verder moeten we niet te krampachtig doen over de spoilers ...

Verder moeten we niet te krampachtig doen over de spoilers ...
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 november 2014, 23:14 uur
Prima, als je niet wilt voldoen aan het verzoek om niet te spoileren.
Dan blijf ik de komende anderhalve week wel uit dit topic.
Dan blijf ik de komende anderhalve week wel uit dit topic.
0
geplaatst: 12 november 2014, 23:21 uur
vigil schreef:
Tja, wat weet je nu dan?
Tja, wat weet je nu dan?
Vorig jaar nog dicht tegen de top-100 hoor mensen!

0
geplaatst: 12 november 2014, 23:23 uur
461 vind ik ook verassend, verder merk ik toch wel de invloed van Musicmeter
0
geplaatst: 13 november 2014, 00:01 uur
Dat begint lekker.
Alvast 4 binnenkomers die in mijn top 115 stonden. Verder ook veel moois, hoewel het meeste daarvan gedaald is tov vorig jaar, maar dat was statistisch ook wel te verwachten. De invloed van MuMe is idd vrij duidelijk.
(37) Lucky [451, NEW]
(41) Stockholm Syndrome [467, NEW]
(69) On Melancholy Hill [458, NEW]
(85) In My Place [478, NEW]
(111) Leningrad [462, -58]
Verdwenen of gestegen:
(6) Butterflies And Hurricanes [2013: 486]
Kan niet wachten op de rest van de lijst! (Hoewel geheimhouding tot de uitzending natuurlijk ook wel iets heeft)
(Stiekem, als ik de V500 van vorig jaar met de MuMeladder vergelijk, vind ik de V500 eigenlijk nog net iets beter, hoewel misschien wat minder gevarieerd. Een ruime meerderheid hier zal het daar wel niet mee eens zijn.)
Alvast 4 binnenkomers die in mijn top 115 stonden. Verder ook veel moois, hoewel het meeste daarvan gedaald is tov vorig jaar, maar dat was statistisch ook wel te verwachten. De invloed van MuMe is idd vrij duidelijk.
(37) Lucky [451, NEW]
(41) Stockholm Syndrome [467, NEW]
(69) On Melancholy Hill [458, NEW]
(85) In My Place [478, NEW]
(111) Leningrad [462, -58]
Verdwenen of gestegen:
(6) Butterflies And Hurricanes [2013: 486]
Kan niet wachten op de rest van de lijst! (Hoewel geheimhouding tot de uitzending natuurlijk ook wel iets heeft)
(Stiekem, als ik de V500 van vorig jaar met de MuMeladder vergelijk, vind ik de V500 eigenlijk nog net iets beter, hoewel misschien wat minder gevarieerd. Een ruime meerderheid hier zal het daar wel niet mee eens zijn.)
0
geplaatst: 13 november 2014, 00:13 uur
Vraagje: Hoeveel punten heeft een nummer ongeveer nodig om in de lijst te komen, en hoe groot zijn de verschillen aan de onderkant? (Of is dit geheim?)
0
geplaatst: 13 november 2014, 00:21 uur
Leuk! Al drie nummers uit mijn toplijst 
Dit zijn ze, met mijn notering erbij vermeld:
Silent Shout [189], Sprawl II [402] en Roads [198]

Dit zijn ze, met mijn notering erbij vermeld:
Silent Shout [189], Sprawl II [402] en Roads [198]
0
geplaatst: 13 november 2014, 02:03 uur
Ik tel voorlopig 5 overeenkomsten. 
My Mistakes Were Made for You [21], In the Airoplane over the Sea [41], Silent Shout [90], Set the Fire to the Third Bar [209], Sprawl II [234]

My Mistakes Were Made for You [21], In the Airoplane over the Sea [41], Silent Shout [90], Set the Fire to the Third Bar [209], Sprawl II [234]
0
geplaatst: 13 november 2014, 08:22 uur
Bands met "The" voor/in de naam staan ook met The vermeld in de V-500 lijst. Ik dacht dat Orinoco die altijd bewust niet schreef en uit de individuele lijstjes verwijderde om geen fouttellingen te krijgen.
0
geplaatst: 13 november 2014, 09:40 uur
Onweerwolf schreef:
Prima, als je niet wilt voldoen aan het verzoek om niet te spoileren. Dan blijf ik de komende anderhalve week wel uit dit topic.
Prima, als je niet wilt voldoen aan het verzoek om niet te spoileren. Dan blijf ik de komende anderhalve week wel uit dit topic.
pfff rustig maar... Sorry dat ik zo enorm veel heb weggegeven...
0
geplaatst: 13 november 2014, 09:58 uur
Salvadore schreef:
Bands met "The" voor/in de naam staan ook met The vermeld in de V-500 lijst. Ik dacht dat Orinoco die altijd bewust niet schreef en uit de individuele lijstjes verwijderde om geen fouttellingen te krijgen.
Klopt. Maar we zijn de beroerdste niet, en nadat de lijst af is, leuken we de 500 nummers die het gehaald hebben wel weer gewoon op mét hoofdletters, "The's", accenten en leestekens.. Het is eigenlijk - nu ik er over nadenk - niet eens meer per se nodig om zonder 'the' in te zenden, want in Excel halen we die er automatisch vanaf.. Ter indicatie, dit is hoe de onderste 10 er in ons rekenbestand uitzagen:Bands met "The" voor/in de naam staan ook met The vermeld in de V-500 lijst. Ik dacht dat Orinoco die altijd bewust niet schreef en uit de individuele lijstjes verwijderde om geen fouttellingen te krijgen.
arcade fire - sprawl ii mountains beyond mountains
snow patrol martha wainwright - set the fire to the third bar
joy division - shes lost control
hooverphonic - mad about you
herman brood his wild romance - saturday night
marc almond - tears run rings
i am kloot - the same deep water as me
faith no more - epic
knife - silent shout
van halen - running with the devil
Maar dat ziet er op de site zo knullig uit

n.a.v. de vraag van Gebruiker43757: de nummer 500 had 18186 punten. De nummer 501 bijvoorbeeld 18184, en de nummer 499 had er ook 18186 (verschillen achter de komma). Het is onderin de lijst dus heel close. Hoe hoger in de lijst, hoe groter de verschillen onderling natuurlijk ook weer worden.
0
geplaatst: 13 november 2014, 11:06 uur
Zal ik anders maar verklappen dat Year of the Cat dit jaar ruimschoots bovenaan staat? 

0
Onweerwolf
geplaatst: 13 november 2014, 11:50 uur
Lekker weer.
Eerst verzoek ik om geen spoilers, dat verzoek wordt door jou genegeerd, dan geef ik aan "prima, dan kijk ik hier wel niet" en vervolgens krijg ik bij het weggaan nog een schop na?
Is het nou zo moeilijk om als je geen rekening met iemand wilt houden om je dan toch minimaal even in iemand te verplaatsen?
0
geplaatst: 13 november 2014, 11:59 uur
Onweerwolf schreef:
Lekker weer.
Eerst verzoek ik om geen spoilers, dat verzoek wordt door jou genegeerd, dan geef ik aan "prima, dan kijk ik hier wel niet" en vervolgens krijg ik bij het weggaan nog een schop na?
Is het nou zo moeilijk om als je geen rekening met iemand wilt houden om je dan toch minimaal even in iemand te verplaatsen?
(quote)
Lekker weer.
Sorry maar je maakt het echt groter dan het is. Ik ga (mocht ik hier nog gaan plaatsen want ik heb een hekel aan spoilers) er de volgende keer zeker rekening mee houden
0
Onweerwolf
geplaatst: 13 november 2014, 12:06 uur
Hoezo dan? Je plaatst gewoon een spoiler, of dat nou een kleine of een grote spoiler is doet toch niet ter zake en is daarnaast volstrekt subjectief?
Ik ga (mocht ik hier nog gaan plaatsen want ik heb een hekel aan spoilers) er de volgende keer zeker rekening mee houden
Dank je wel!
0
geplaatst: 13 november 2014, 17:10 uur
kaj_666 schreef:
n.a.v. de vraag van Gebruiker43757: de nummer 500 had 18186 punten. De nummer 501 bijvoorbeeld 18184, en de nummer 499 had er ook 18186 (verschillen achter de komma). Het is onderin de lijst dus heel close. Hoe hoger in de lijst, hoe groter de verschillen onderling natuurlijk ook weer worden.
Thx

Wow, dat zijn wel hele kleine verschillen. Hoe meer stemmen hoe representatiever misschien, maar het is toch ook wel leuk te weten dat een stem zoveel verschil kan maken.
0
geplaatst: 14 november 2014, 10:50 uur
Gebruiker43757 schreef:
Thx
Wow, dat zijn wel hele kleine verschillen. Hoe meer stemmen hoe representatiever misschien, maar het is toch ook wel leuk te weten dat een stem zoveel verschil kan maken.
(quote)
Thx

Eigenlijk heb je nu een beetje van beide. We hebben langzamerhand wel genoeg stemmen om het tot een representatieve lijst te maken (mede ook doordat het mogelijk is om op maximaal zelfs 1000 nummers tegelijk te stemmen). In totaal hebben de mensen die hebben gestemd meer dan 50000 'stemmen' uitgedeeld, dus dat is toch een vrij behoorlijk aantal. Maar toch blijft het door de manier waarop de puntentelling verdeeld is (nummer 1 van elk lijstje krijgt 4000 punten, nummer 1000 krijgt maar 100 punten, dus niet elke 'stem' in je top-25/top-100/top-1000 telt even zwaar) mogelijk om met één stem nog vrij veel invloed uit te oefenen.
Dat het onderin zó close is, is ook wel een beetje toeval hoor. De nummer 490 heeft bijvoorbeeld al 300 punten meer dan de nummer 500.
0
geplaatst: 14 november 2014, 11:35 uur
Als jou dat lukt, tellen wij hem mee!
Uiteindelijk krijgt je nummer 8362712 echter 0,00008 punten waarschijnlijk.
Uiteindelijk krijgt je nummer 8362712 echter 0,00008 punten waarschijnlijk.

0
geplaatst: 14 november 2014, 15:45 uur
Oh, had pagina 2 nog niet gezien daar stonden er ook nog een paar tussen:
The Verve - Lucky Man [172]
Gorky - Mia [15]
Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea [34]
Mercury Rev – Goddess on a Hiway [306]
In totaal dus al 7, dat gaat goed
.
The Verve - Lucky Man [172]
Gorky - Mia [15]
Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea [34]
Mercury Rev – Goddess on a Hiway [306]
In totaal dus al 7, dat gaat goed
.
0
geplaatst: 14 november 2014, 16:04 uur
Die laatste die ken ik dus helemaal niet. Eigenlijk ben ik alleen al dáárom blij dat 'ie erin staat, hahaha.
Mijn 'cream of the crop' van de onderste 50 (de volgende 50 komen er begin van de avond):
Sufjan Stevens - Chicago en Muse - Stockholm Syndrome. De binnenkomst van Kings of Leon, daar snap ik nou weer helemaal niks van...
Mijn 'cream of the crop' van de onderste 50 (de volgende 50 komen er begin van de avond):
Sufjan Stevens - Chicago en Muse - Stockholm Syndrome. De binnenkomst van Kings of Leon, daar snap ik nou weer helemaal niks van...
* denotes required fields.