Muziek / Toplijsten en favorieten / De Verrukkelijke 500
zoeken in:
0
geplaatst: 19 november 2014, 22:50 uur
Ben zo belachelijk druk met de voorbereidingen voor vrijdag dat ik bijna vergeet de laatste 50 bekend te maken... Veel later vandaag dan de bedoeling was, maar ze zijn er toch nog gekomen...
Orinoco Radio: Verrukkelijke 500 - Jaar2014 - orinocoradio.nl
Orinoco Radio: Verrukkelijke 500 - Jaar2014 - orinocoradio.nl
0
geplaatst: 19 november 2014, 23:28 uur
Komen er nog veel nieuwe binnenkomers of laat je dat even geheim?
Van de nieuwe binnenkomers in dat rijtje ken ik alleen Moby niet
Van de nieuwe binnenkomers in dat rijtje ken ik alleen Moby niet
0
geplaatst: 20 november 2014, 00:11 uur
Uiteraard ga ik dat niet aan je neus hangen... 
Wat ik wel kan melden, is dat er ook een tijdschema online is gezet, zodat je kunt wanneer je favoriete platen gedraaid zullen gaan worden!
Orinoco Radio: Verrukkelijke 500 - Jaar2014 (kopie 1) - orinocoradio.nl

Wat ik wel kan melden, is dat er ook een tijdschema online is gezet, zodat je kunt wanneer je favoriete platen gedraaid zullen gaan worden!
Orinoco Radio: Verrukkelijke 500 - Jaar2014 (kopie 1) - orinocoradio.nl
0
geplaatst: 20 november 2014, 01:47 uur
Een hele mooie lijst tot nu toe, wacht vol spanning op de uitzending. Er zit ook best een aantal nummers tussen waar ik nog nooit van gehoord, dus daar ben ik ook best benieuwd naar. (Hoewel ik nu al weet ik een deel zal moeten missen, vooral op zaterdag
)
Uit mijn top 115 tot nu toe:
(7) Rammstein - Mutter [382] [2013: 400] (Misschien nominatie voor Mumeladder 2015
)
(14) Editors - The Racing Rats [265] [205]
(27) The Beatles - Eleanor Rigby [269] [229]
(32) Toto - Africa [329] [269]
(35) The Beatles - While My Guitar Gently Weeps [315] [304]
(37) Radiohead - Lucky [451] [---]
(41) Muse - Stockholm Syndrome [467] [---]
(48) Genesis - Mama [285] [349]
(62) Queen - The Show Must Go On [420] [---]
(69) Gorillaz - On Melancholy Hill [458] [---]
(85) Coldplay - In My Place [478] [---]
(87) Editors - Munich [386] [262]
(90) Genesis - Firth Of Fifth [362] [---]
(91) Stromae - Formidable [427] [---]
(109) Linkin Park - Breaking The Habit [424] [374]
(111) Billy Joel - Leningrad [462] [404]
7 Nieuwkomers tot nu toe, maar ook 4 die vorig jaar tussen 251 en 500 stonden en nog niet zijn teruggekeerd. Verder helaas veel dalers.
Daarnaast ook veel moois gezien in de laaste paar updates, vooral:
The Unforgiven, An End Has A Start, Toxicity, Even Flow en Don't Fear The Reaper
Wordt ik allemaal erg vrolijk van.
)Uit mijn top 115 tot nu toe:
(7) Rammstein - Mutter [382] [2013: 400] (Misschien nominatie voor Mumeladder 2015
) (14) Editors - The Racing Rats [265] [205]
(27) The Beatles - Eleanor Rigby [269] [229]
(32) Toto - Africa [329] [269]
(35) The Beatles - While My Guitar Gently Weeps [315] [304]
(37) Radiohead - Lucky [451] [---]
(41) Muse - Stockholm Syndrome [467] [---]
(48) Genesis - Mama [285] [349]
(62) Queen - The Show Must Go On [420] [---]
(69) Gorillaz - On Melancholy Hill [458] [---]
(85) Coldplay - In My Place [478] [---]
(87) Editors - Munich [386] [262]
(90) Genesis - Firth Of Fifth [362] [---]
(91) Stromae - Formidable [427] [---]
(109) Linkin Park - Breaking The Habit [424] [374]
(111) Billy Joel - Leningrad [462] [404]
7 Nieuwkomers tot nu toe, maar ook 4 die vorig jaar tussen 251 en 500 stonden en nog niet zijn teruggekeerd. Verder helaas veel dalers.
Daarnaast ook veel moois gezien in de laaste paar updates, vooral:
The Unforgiven, An End Has A Start, Toxicity, Even Flow en Don't Fear The Reaper
Wordt ik allemaal erg vrolijk van.

0
geplaatst: 20 november 2014, 11:12 uur
Zo te zien zijn je punten welbesteed daar het gros van jouw binnenkomers tussen 401 en 500 staat. Wie weet hoeveel daarvan de lijst niet gehaald zouden hebben als jij niet gestemd zou hebben. 

0
geplaatst: 20 november 2014, 18:03 uur
Eleanor Rigby was de eerste plaat uit mijn top 10 die voorbij kwam. Ik heb toch nog steeds goede hoop op Jesus of Suburbia in het onbekende gedeelte.
0
geplaatst: 20 november 2014, 23:03 uur
Weekendtas staat klaar portie goede zin ingepakt. Morgen om 14.00 uur met 2 zuidelijke mede dj's afreizen naar het hoge Noorden. Zin In!!!
Jullie hopelijk ook. Tot in de chat.
Jullie hopelijk ook. Tot in de chat.
0
Onweerwolf
geplaatst: 21 november 2014, 14:26 uur
Bij deze maar eens even het spammen van Grafmat in mijn topics terugbetalen met een spambericht in het zijne. 
Wellicht zijn er ook nog V500 fans die geïnteresseerd zijn in De Witte Trui.
http://i.imgur.com/NMFJ1.png
Je kunt het topic van De Witte Trui hier vinden.
De Witte Trui is een game met als doel om binnen een jaar tijd de beste 400 nummers van de afgelopen 10 jaar te rangschikken. Inmiddels zijn de nummers 25 t/m 400 bekend en zijn we toe gekomen aan de finale.
Natuurlijk mag jij gaan bepalen welke plaat dat wordt. Of je nou het hele jaar heb meegestemd of pas net voor het eerst van De Witte Trui heb gehoord maakt niet uit, we willen natuurlijk graag zoveel mogelijk lijstjes hebben.
Je lijstje inleveren gaat als volgt: beluister alle 24 onderstaande finalisten en selecteer wat voor jou de beste 12 zijn. Deze 12 platen zet je vervolgens op volgorde waarbij de nummer 1 jouw favoriete plaat is. Het lijstje van 12 platen stuur je vervolgens per pm bericht naar ondergetekende en wanneer ik het lijstje heb verwerkt geef ik je hier een bevestiging van. (Krijg je de bevestiging niet binnen enkele dagen, schroom dan niet om nogmaals een berichtje te sturen.)
De puntentelling van de lijstjes gaat als volgt: alle nummers 1 krijgen 14 punten, alle nummers 2, 12 punten en alle nummers 3, 10 punten. Vervolgens tellen we naar beneden, de nummers 4 krijgen 9 punten, nummers 3, 8, enz. tot aan de nummers 12 die 1 punt krijgen.
Het bekendmaken van de eindstand zal ik doen op de finale zondag op 7 december en duurt de gehele dag. Net als vorig jaar zal ik in Eurovision Song Contest stijl alle lijstjes een voor een presenteren met een tussenpauze van telkens 10 minuten. Het laatste lijstje maak ik om 21:30 bekend en het tijdstip van het eerste lijstje wordt dus bepaald door het aantal inzendingen. In de praktijk zie dat er als volgt uit:
De eindstand van 2013
http://puu.sh/cTbDX/aab0087301.png
De deadline voor het insturen van je lijstje is daarom op zaterdag 06 december om 23:59 's avonds.
De Finalisten:
Hieronder staan de 24 finalisten van De Witte Trui. Je kunt op elk nummer klikken om het te beluisteren op YouTube. Daarnaast vind je hier de Spotify Playlist
of URI code: spotify:user:onweerwolf:playlist:46MLJk9tXpOEDmiPUqMDye
Angus & Julia Stone - Yellow Brick Road
Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
Arcade Fire - No Cars Go
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Arcade Fire - Reflektor
Arctic Monkeys - I Bet You Look Good On The Dancefloor
Band Of Horses - The Funeral
Fuck Buttons - Surf Solar
Interpol - Evil
Kanye West - Runaway
Madrugada - The Kids Are On High Street
Midlake - Roscoe
Nick Cave And The Bad Seeds - Jubilee Street
Of Montreal - The Past Is A Grotesque Animal
Portishead - Machine Gun
Portishead - We Carry On
Radiohead - Jigsaw Falling Into Place
Röyksopp - What Else Is There?
Santigold - Disparate Youth
Spinvis - Oostende
Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
The Knife - Silent Shout
The National - Bloodbuzz Ohio
The National - Fake Empire
Let op! Angus & Julia Stone - Yellow Brick Road & Radiohead - Jigsaw Falling Into Place staan helaas (nog) niet op Spotify.

http://i.imgur.com/NMFJ1.png
Je kunt het topic van De Witte Trui hier vinden.
De Witte Trui is een game met als doel om binnen een jaar tijd de beste 400 nummers van de afgelopen 10 jaar te rangschikken. Inmiddels zijn de nummers 25 t/m 400 bekend en zijn we toe gekomen aan de finale.
Natuurlijk mag jij gaan bepalen welke plaat dat wordt. Of je nou het hele jaar heb meegestemd of pas net voor het eerst van De Witte Trui heb gehoord maakt niet uit, we willen natuurlijk graag zoveel mogelijk lijstjes hebben.
Je lijstje inleveren gaat als volgt: beluister alle 24 onderstaande finalisten en selecteer wat voor jou de beste 12 zijn. Deze 12 platen zet je vervolgens op volgorde waarbij de nummer 1 jouw favoriete plaat is. Het lijstje van 12 platen stuur je vervolgens per pm bericht naar ondergetekende en wanneer ik het lijstje heb verwerkt geef ik je hier een bevestiging van. (Krijg je de bevestiging niet binnen enkele dagen, schroom dan niet om nogmaals een berichtje te sturen.)
De puntentelling van de lijstjes gaat als volgt: alle nummers 1 krijgen 14 punten, alle nummers 2, 12 punten en alle nummers 3, 10 punten. Vervolgens tellen we naar beneden, de nummers 4 krijgen 9 punten, nummers 3, 8, enz. tot aan de nummers 12 die 1 punt krijgen.
Het bekendmaken van de eindstand zal ik doen op de finale zondag op 7 december en duurt de gehele dag. Net als vorig jaar zal ik in Eurovision Song Contest stijl alle lijstjes een voor een presenteren met een tussenpauze van telkens 10 minuten. Het laatste lijstje maak ik om 21:30 bekend en het tijdstip van het eerste lijstje wordt dus bepaald door het aantal inzendingen. In de praktijk zie dat er als volgt uit:
De eindstand van 2013
http://puu.sh/cTbDX/aab0087301.png
De deadline voor het insturen van je lijstje is daarom op zaterdag 06 december om 23:59 's avonds.
De Finalisten:
Hieronder staan de 24 finalisten van De Witte Trui. Je kunt op elk nummer klikken om het te beluisteren op YouTube. Daarnaast vind je hier de Spotify Playlist
of URI code: spotify:user:onweerwolf:playlist:46MLJk9tXpOEDmiPUqMDye
Angus & Julia Stone - Yellow Brick Road
Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
Arcade Fire - No Cars Go
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Arcade Fire - Reflektor
Arctic Monkeys - I Bet You Look Good On The Dancefloor
Band Of Horses - The Funeral
Fuck Buttons - Surf Solar
Interpol - Evil
Kanye West - Runaway
Madrugada - The Kids Are On High Street
Midlake - Roscoe
Nick Cave And The Bad Seeds - Jubilee Street
Of Montreal - The Past Is A Grotesque Animal
Portishead - Machine Gun
Portishead - We Carry On
Radiohead - Jigsaw Falling Into Place
Röyksopp - What Else Is There?
Santigold - Disparate Youth
Spinvis - Oostende
Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
The Knife - Silent Shout
The National - Bloodbuzz Ohio
The National - Fake Empire
Let op! Angus & Julia Stone - Yellow Brick Road & Radiohead - Jigsaw Falling Into Place staan helaas (nog) niet op Spotify.
0
geplaatst: 21 november 2014, 19:47 uur
Onweerwolf schreef:
Bij deze maar eens even het spammen van Grafmat in mijn topics terugbetalen met een spambericht in het zijne.
.

.
hahahaaaaaaa...

0
geplaatst: 21 november 2014, 21:22 uur
Zo eerste presentatie uurtje zit er voor mij alweer op. Sfeer zit er in de studio goed in. Hoop dat jullie allemaal met volle teugen genieten van de lijst.
0
Onweerwolf
geplaatst: 21 november 2014, 21:47 uur
Tot dusverre alleen maar goede platen, en De Dijk.
0
geplaatst: 22 november 2014, 10:29 uur
Word hier nog een beetje geluisterd naar de V500..?
Co Jackso, Dwejkk_, Stefan1979, AOVV, Outlaw104, Onweerwolf, Casartelli, vigil, TThe Eraser, titan, Dungeon, herman, ArthurDZ, Arno, Teunnis, The_CrY, Nicolage Rico, stoepkrijt, Gretz, Don Cappuccino, HugovdBos, Frejarius, laxus11, Rhythm & Poetry, Ralph., stickyfish, Arrie, Lukas, 2MY, arcade monkeys, hoi123, mauricedegier, Spikky7, Johnny Marrissey, Simon77
Grafmat, kaj_666, Robbie34, Scorpion_21, vleertje, sokra en chevy93 [/quote]
Als je luistert... Join ons in de chat... Chat4all.net Free Flash IRC Client - chat.chat4all.net of (als dat niet lukt) Orinoco Radio: Problemen met de chat!? - orinocoradio.nl
Co Jackso, Dwejkk_, Stefan1979, AOVV, Outlaw104, Onweerwolf, Casartelli, vigil, TThe Eraser, titan, Dungeon, herman, ArthurDZ, Arno, Teunnis, The_CrY, Nicolage Rico, stoepkrijt, Gretz, Don Cappuccino, HugovdBos, Frejarius, laxus11, Rhythm & Poetry, Ralph., stickyfish, Arrie, Lukas, 2MY, arcade monkeys, hoi123, mauricedegier, Spikky7, Johnny Marrissey, Simon77
Grafmat, kaj_666, Robbie34, Scorpion_21, vleertje, sokra en chevy93 [/quote]
Als je luistert... Join ons in de chat... Chat4all.net Free Flash IRC Client - chat.chat4all.net of (als dat niet lukt) Orinoco Radio: Problemen met de chat!? - orinocoradio.nl
0
geplaatst: 22 november 2014, 10:50 uur
Ik luister en ben ook al in de chat geweest. Heb zelfs de webcam al gecheckt. 

0
geplaatst: 22 november 2014, 10:56 uur
Helaas, ben in Utrecht voor Le Guess Who festival. Kom dus niet aan luisteren toe, waar ik heel erg van baal. Vorig vond ik het fantastisch om te volgen.
0
geplaatst: 22 november 2014, 11:27 uur
Co Jackso schreef:
Helaas, ben in Utrecht voor Le Guess Who festival. Kom dus niet aan luisteren toe, waar ik heel erg van baal. Vorig vond ik het fantastisch om te volgen.
Oh wat jammer nou, Le Guess Who. Ook echt heel vervelend om daar te moeten zijn.

0
geplaatst: 22 november 2014, 12:24 uur
Grafmat schreef:
Grafmat, kaj_666, Robbie34, Scorpion_21, vleertje, sokra en chevy93
Grafmat, kaj_666, Robbie34, Scorpion_21, vleertje, sokra en chevy93
Ik zet hem nu aan!
0
geplaatst: 22 november 2014, 12:29 uur
Zit even te kijken wat ik al heb gemist.
Verrassend dat zowel 'Cortez The Killer' als 'Babe I'm Gonna Leave You' nooit eerder de lijst hebben gehaald
Verrassend dat zowel 'Cortez The Killer' als 'Babe I'm Gonna Leave You' nooit eerder de lijst hebben gehaald
0
geplaatst: 22 november 2014, 14:05 uur
Ook aant genieten van de lijst. Mijn vader kan het ook zeer waarderen 

0
geplaatst: 22 november 2014, 14:08 uur
Ben dit helemaal uit het oog verloren vrees ik. En traditiegetrouw lukt het ook niet om de stream te doen werken op mijn computer. 

0
Onweerwolf
geplaatst: 22 november 2014, 14:18 uur
ArthurDZ schreef:
Ben dit helemaal uit het oog verloren vrees ik. En traditiegetrouw lukt het ook niet om de stream te doen werken op mijn computer.
Ik heb de stream via Winamp, dat werkt goed.
* denotes required fields.