menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / De Verrukkelijke 500

zoeken in:
avatar van chevy93
De stembus is weer open!
De Managementsamenvatting:

• Wat moet je doen?: Een lijstje inzenden met jouw favoriete nummers, in Excellformat, met minimaal 25 en maximaal 500 nummers naar: [email protected].
De keuze is volledig vrij, en ja: de volgorde is van belang. Je nummer 1 krijgt de meeste punten, en daarna krijgt elk nummer steeds wat minder punten.
• Deadline: Zondag 5 november 00:00 uur
N.B. Laat het voorvoegsel ‘the’ weg, tenzij het om de band ‘The The’ gaat. Dus geen The Beatles of The Rolling Stones maar gewoon ‘Beatles’ en ‘Rolling Stones’. Ook dat helpt ons weer bij de verwerken.

Misterfool
Ach, als ik dan toch al een top 100 heb gemaakt, kan ik er net zo goed een top 500 van maken.

avatar van kaj_666
Kijk, that's the spirit

avatar van Onweerwolf
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
LET OP! BELANGRIJK! LET OP! BELANGRIJK! LET OP! BELANGRIJK! LET OP! BELANGRIJK! LET OP! BELANGRIJK!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Onweerwolf schreef:
Vergeten jullie niet om Laurie Anderson - O Superman (For Massenet) in jullie lijstjes op te nemen?

Tenzij je natuurlijk een hater bent zoals laxus11.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
LET OP! BELANGRIJK! LET OP! BELANGRIJK! LET OP! BELANGRIJK! LET OP! BELANGRIJK! LET OP! BELANGRIJK!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

avatar van Gretz
Onweerwolf schreef:
Vergeten jullie niet om Laurie Anderson - O Superman (For Massenet) in jullie lijstjes op te nemen?

Tenzij je natuurlijk een hater bent zoals laxus11.

Als jij bereid bent om Eefje in je top 10 te zitten wil ik daar nog wel eens over nadenken. #uitruil

avatar van Onweerwolf
Hmzz. Daar moet ik ook eens over nadenken.

avatar van laxus11
Oh ja, zowel Eefje en Laurie komen niet voor in mijn lijst

avatar van Reijersen
Mooi initiatief moet ik zeggen. Heb alles even terug gelezen mooi opgezet ook. De reden er achter kan ik ook wel waarderen. Wellicht dat ik dit jaar ook een lijstje drop.

avatar van Gretz
Dit jaar maar eens iets eerder aan m'n lijstje beginnen om te voorkomen dat het weer last-minute werk wordt.

Ik hoop wel dat de luisteraars eens wat meer vrouwelijke artiesten gaan opnemen in hun lijstjes. De hoeveelheid nummers in de Top 100 van vorig jaar waaraan een vrouw bijdroeg blijft steken op het schamelijke aantal van 5. :O Eigenlijk gewoon schandalig.

41 -8 Arcade Fire - Rebellion Lies
44 -6 Fleetwood Mac - Go Your Own Way
53 +5 Jefferson Airplane - White Rabbit
69 +19 Arcade Fire - No Cars Go
71 -15 Kate Bush - Wuthering Heights

avatar van Onweerwolf
Op 'No Cars Go' doen ook twee dames mee, toch?

avatar van jordidj1
ik ga aan t werk!

avatar van Scorpion_21
Tipje: er staat niks van Tom Waits in de lijst. Martha nog es een keer? Of I hope that I don't fall in love with you?

avatar van willemdeux
Mijn top 500 ingeleverd.

avatar van stoepkrijt
5 november, dat is verdorie al over ruim 4 weken! Volgens mij ben ik meestal al veel eerder met mijn lijst bezig. Misschien lever ik wel gewoon hetzelfde lijstje als vorig jaar in. Het is eigenlijk tegen mijn principes, maar toch.

Edit: Oh, wacht. Ik had al een lijstje aangemaakt met potentiële nieuwe binnenkomers, dus die zal ik er sowieso wel in verwerken. Het Zesde Metaal, The Waterboys, Björk en M83 gaan dan sowieso hun debuut maken.

avatar van laxus11
Hier ook al druk bezig met een top 500

avatar van Gretz
laxus11 schreef:
Hier ook al druk bezig met een top 500

Komen er ook nog een paar nummers in die jonger zijn dan 25 jaar?

avatar van laxus11
Erg verrassend komt dit jaar AF met een nummer uit 2017 nieuw binnen op 489

avatar van chevy93
Gretz schreef:
(quote)

Komen er ook nog een paar nummers in die jonger zijn dan 25 jaar?
Net zoveel als er 25+ jaar oude nummers in jouw lijst staan waarschijnlijk.

avatar van Grafmat
Komend weekend alweer de PrePush 500 - bijna 200 tips ingestuurd door luisteraars van nummers die de V500 absoluut in moeten...!

Vrijdag 6 oktober:

20.00 - 01.00 Ard (hier bekend als... Grafmat) & Dave

Zaterdag 7 oktober

20.00 - 22.00 Kaj (hier bekend als kaj_666)
22.00 - 01.00 Roche & Timmus (bij Ard)

Zondag 8 oktober

17.00 - 19.00 sokra
19.00 - 21.00 chevy93
21.00 - 00.00 Ard aka Grafmat

avatar van zaaf
Grafmat schreef:
Komend weekend alweer de PrePush 500 - bijna 200 tips ingestuurd door luisteraars van nummers die de V500 absoluut in moeten...!

Vrijdag 6 oktober:

20.00 - 01.00 Ard (hier bekend als... Grafmat) & Dave

Zaterdag 7 oktober

20.00 - 22.00 Kaj (hier bekend als kaj_666)
22.00 - 01.00 Roche & Timmus (bij Ard)

Zondag 8 oktober

17.00 - 19.00 sokra
19.00 - 21.00 chevy93
21.00 - 00.00 Ard aka Grafmat
Kan er nog ingezonden worden? Heb geen aankondiging gezien...

avatar van Grafmat
zaaf: Ik moet heel eerlijk bekennen dat dat er hier compleet bij ingeschoten is. Formeel gezien is de inschrijving gesloten... Maar ik wil voor jou wel een uitzondering maken .Stuur me maar een PB-tyje: maximaal 20 minuten muziek, en het mag niet in de V500 van 2016 hebben gestaan... V500 2016

Overigens zitten we de laatste 3 jaren zó vol qua deelnemers aan deze 'PrePush' dat als we ook hier nog reclame zouden maken het waarschijnlijk helemáál uit de hand gaat lopen, haha. De mensen die vanuit hier eerder hebben meegedaan staan op onze mailinglijst en krijgen er een mailtje over, dus die zijn wel in het voordeel, en ik heb wel e.e.a. aan musicmeterdeelnemers voorbij zien komen...

avatar van Grafmat
Ik heb even in je top10 geneusd, zaaf, en ik kan melden: Midnight City van M83 staat nog niet in de v500, en ook nog niet in de Prepush van dit jaar...

avatar van stoepkrijt
Grafmat schreef:
Midnight City van M83 staat nog niet in de v500
Die gaat dit jaar sowieso van mij een duwtje in de goede richting krijgen.

avatar van Grafmat
De tips van gisteravond op een rijtje - voor wie niet kon luisteren...:

Spotify Playlist

avatar van zaaf
Grafmat schreef:
De tips van gisteravond op een rijtje - voor wie niet kon luisteren...:

Spotify Playlist
er staan puntjes in de link waar men geen raad mee weet...

avatar van Grafmat
Zou nu verholpen moeten zijn. Dank voor het wijzen erop...

avatar van zaaf
Ik moest gisteravond werken, de lijst is erg mooi! Schalt door het huis, dankjewel!

avatar van Simon77
Grafmat schreef:
De tips van gisteravond op een rijtje - voor wie niet kon luisteren...:

Spotify Playlist
Top! Wordt deze aangevuld of komen er nieuwe voor zaterdag en zondag?

avatar van Grafmat
Ik roep even een hulplijn aan nu, haha. Geen idee, namelijk.

On a completely different note... Onweerwolf! O Superman

avatar van Onweerwolf
Grafmat schreef:
Ik roep even een hulplijn aan nu, haha. Geen idee, namelijk.

On a completely different note... Onweerwolf! O Superman


Interessant!

Het artikel is matig geschreven maar desalniettemin leuk om te lezen. De link met de gijzeling in Teheran was mij bekend maar de link met de aria niet. Tof om die te horen trouwens.

Vogels komen overigens vaker in haar repertoire voor, zoals in dit prachtige stuk:


Gast
geplaatst: vandaag om 14:39 uur

geplaatst: vandaag om 14:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.