Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 10 van 2013
zoeken in:
0
geplaatst: 25 december 2013, 11:36 uur
En op de valreep toch nog een nieuwkomer in m'n top 10 (op plaats 5):
1. Lulu Rouge - The Song Is in the Drum
2. Nick Cave & The Bad Seeds - Push the Sky Away
3. Factory Floor - Factory Floor
4. Darkside - Psychic
5. Kerridge - A Fallen Empire
6. Holden - The Inheritors
7. Minilogue - Blomma
8. Arcade Fire - Reflektor
9. Deafheaven - Sunbather
10. Nils Frahm - Spaces
1. Lulu Rouge - The Song Is in the Drum
2. Nick Cave & The Bad Seeds - Push the Sky Away
3. Factory Floor - Factory Floor
4. Darkside - Psychic
5. Kerridge - A Fallen Empire
6. Holden - The Inheritors
7. Minilogue - Blomma
9. Deafheaven - Sunbather
10. Nils Frahm - Spaces
0
geplaatst: 25 december 2013, 12:48 uur
Mijn top 30 is al volgt:
1. The National - Trouble Will Find Me
2. Moddi - Set The House On Fire
3. Nick Cave & The Bad Seeds - Push The Sky Away
4. Agnes Obel - Aventine
5. Queens Of The Stone Age -...Like Clockwork
6. Jacco Gardner - Cabinet of Curiosities
7. Darkside - Psychic
9. Alela Diane - About Farewell
10. Flying Horseman - City Same City
11. Fossil Collective - Tell Where I Lie
12. Radical Face - The Family Tree: The Branches
13. Kashmir - A.E.R.
14. Jonathan Wilson - Fanfare
15. Local Natives - Hummingbird
16. These New Puritans - Field Of Reeds
17. Sigur Ros - Kveikur
18. Boards Of Canada - Tomorrow's Harvest
19. Yo La Tengo - Fade
20. Gregory Porter - Liquid Spirit
21. Savages - Silence Yourself
22. Depeche Mode - Delta Machine
23. Parquet Courts - Light Up Gold
24. Matt Elliott - Only Myocardial Infarction Can Break Your Heart
25. Sumie - Sumie
26. Suuns - Images Du Futur
27. Arctic Monkeys - AM
28. Black Angels - Indigo Meadow
29. Editors - The Weight Of Your Love
30. Eefje de Visser - Het is
1. The National - Trouble Will Find Me
2. Moddi - Set The House On Fire
3. Nick Cave & The Bad Seeds - Push The Sky Away
4. Agnes Obel - Aventine
5. Queens Of The Stone Age -...Like Clockwork
6. Jacco Gardner - Cabinet of Curiosities
7. Darkside - Psychic
9. Alela Diane - About Farewell
10. Flying Horseman - City Same City
11. Fossil Collective - Tell Where I Lie
12. Radical Face - The Family Tree: The Branches
13. Kashmir - A.E.R.
14. Jonathan Wilson - Fanfare
15. Local Natives - Hummingbird
16. These New Puritans - Field Of Reeds
17. Sigur Ros - Kveikur
18. Boards Of Canada - Tomorrow's Harvest
19. Yo La Tengo - Fade
20. Gregory Porter - Liquid Spirit
21. Savages - Silence Yourself
22. Depeche Mode - Delta Machine
23. Parquet Courts - Light Up Gold
24. Matt Elliott - Only Myocardial Infarction Can Break Your Heart
25. Sumie - Sumie
26. Suuns - Images Du Futur
27. Arctic Monkeys - AM
28. Black Angels - Indigo Meadow
29. Editors - The Weight Of Your Love
30. Eefje de Visser - Het is
0
geplaatst: 25 december 2013, 16:45 uur
7. Dans Dans - I/II [Unday Records]
http://i1.sndcdn.com/artworks-000041656821-2529c0-t500x500.jpg?d53bf9f
Woestijnjazz noir uit België
Hoewel de bandnaam anders doet vermoeden is de muziek op deze plaat niet bepaald dansbaar. Als David Lynch een westernfilm zou maken, dan zou dit een aardige soundtrack zijn. Dans Dans is een jazztrio uit België, bestaande uit gitarist Bert Dockx, bassist Frederic 'Lyenn' Jacques en drummer Steven Cassiers. We horen 3 eigen composities en verder interpretaties van nummers van o.m. David Bowie, Tom Waits, Sun Ra, Robert Wyatt, Ennio Morricone en Charles Mingus. De plaat klinkt donker, guur, mysterieus en de virtuositeit van Dockx en met name ook Cassiers sleuren je mee door de woestijn. Al met al een spannende jazzrockplaat die enerzijds rustgevend is, maar aan de andere kant ook opwindend. Live schijnen ze nog beter te zijn.
Het andere project van Bert Dockx, Flying Horseman, is trouwens ook de moeite waard. Probeer het eveneens dit jaar uitgekomen 'City same city'
Beste nummers:
The sicilian clan [Morricone] SoundCloud - Hear the world?s sounds
Ancient aiethopia [Sun Ra] SoundCloud - Hear the world?s sounds
Yesterday is here [Waits] SoundCloud - Hear the world?s sounds
Spotify: I / II by Dans Dans on Spotify - open.spotify.com
Musicmeter: Dans Dans - I / II (2013)
7. Dans Dans - I/II
8. Kurt Vile - Wakin on a pretty daze
9. Janelle Monáe - The electric lady (suites IV and V)
10. Föllakzoid - II
11. Matana Roberts - Coin coin chapter two: Mississippi moonchile
12. Retribution Gospel Choir - 3
13. Lulu Rouge - The song is in the drum
14. Fuck Buttons - Slow focus
15. Jon Hopkins - Immunity
16. Dawn of Midi - Dysnomia
17. Brainbombs - Disposal of a dead body
18. DJ Sprinkles - Where dancefloors stand still
19. Jan Swerts - Anatomie van de melancholie
20. Nils Frahm - Spaces
21. The Ex & Brass Unbound - Enormous door
22. Fire - (without noticing)
23. Pere Ubu - Lady from Shanghai
24. The Field - Cupid's head
25. Spilt Milk - Funeral blues
http://i1.sndcdn.com/artworks-000041656821-2529c0-t500x500.jpg?d53bf9f
Woestijnjazz noir uit België
Hoewel de bandnaam anders doet vermoeden is de muziek op deze plaat niet bepaald dansbaar. Als David Lynch een westernfilm zou maken, dan zou dit een aardige soundtrack zijn. Dans Dans is een jazztrio uit België, bestaande uit gitarist Bert Dockx, bassist Frederic 'Lyenn' Jacques en drummer Steven Cassiers. We horen 3 eigen composities en verder interpretaties van nummers van o.m. David Bowie, Tom Waits, Sun Ra, Robert Wyatt, Ennio Morricone en Charles Mingus. De plaat klinkt donker, guur, mysterieus en de virtuositeit van Dockx en met name ook Cassiers sleuren je mee door de woestijn. Al met al een spannende jazzrockplaat die enerzijds rustgevend is, maar aan de andere kant ook opwindend. Live schijnen ze nog beter te zijn.
Het andere project van Bert Dockx, Flying Horseman, is trouwens ook de moeite waard. Probeer het eveneens dit jaar uitgekomen 'City same city'
Beste nummers:
The sicilian clan [Morricone] SoundCloud - Hear the world?s sounds
Ancient aiethopia [Sun Ra] SoundCloud - Hear the world?s sounds
Yesterday is here [Waits] SoundCloud - Hear the world?s sounds
Spotify: I / II by Dans Dans on Spotify - open.spotify.com
Musicmeter: Dans Dans - I / II (2013)
7. Dans Dans - I/II
8. Kurt Vile - Wakin on a pretty daze
9. Janelle Monáe - The electric lady (suites IV and V)
10. Föllakzoid - II
11. Matana Roberts - Coin coin chapter two: Mississippi moonchile
12. Retribution Gospel Choir - 3
13. Lulu Rouge - The song is in the drum
14. Fuck Buttons - Slow focus
15. Jon Hopkins - Immunity
16. Dawn of Midi - Dysnomia
17. Brainbombs - Disposal of a dead body
18. DJ Sprinkles - Where dancefloors stand still
19. Jan Swerts - Anatomie van de melancholie
20. Nils Frahm - Spaces
21. The Ex & Brass Unbound - Enormous door
22. Fire - (without noticing)
23. Pere Ubu - Lady from Shanghai
24. The Field - Cupid's head
25. Spilt Milk - Funeral blues
0
geplaatst: 25 december 2013, 23:53 uur
1.Boards Of Canada - Tomorrow's Harvest
2.Drake - Nothing Was The Same
3.Daft Punk - Random Access Memories
4.James Blake - Overgrown
5.Savages - Silence Yourself
6.Ghostpoet - Some Say I So I Say Light
7.Autechre - Exai
8.Arcade Fire - Reflektor
9.Janelle Monae - The Electric Lady
10.Paramore - Paramore
11.Deafheaven - Sunbather
12.Jay Z - Magna Carta Holy Grail
13.Atoms For Peace - Amok
14.Kanye West - Yeezus
15.The Field - Cupid's Head
16.Arctic Monkeys - AM
17.Haim - Days Are Gone
18.DJ Koze - Amygdala
19.Nick Cave & The Bad Seeds - Push The Sky Away
20.Chvrches - The Bones Of What You Believe
21.The Knife - Shaking The Habitual
22.Zomby - With Love
23.Sigur Ros - Kveikur
24.Queens Of The Stone Age - ...Like Clockwork
25.Colin Stetson - New History Warfare Vol.3: To See More Light
2.Drake - Nothing Was The Same
3.Daft Punk - Random Access Memories
4.James Blake - Overgrown
5.Savages - Silence Yourself
6.Ghostpoet - Some Say I So I Say Light
7.Autechre - Exai
8.Arcade Fire - Reflektor
9.Janelle Monae - The Electric Lady
10.Paramore - Paramore
11.Deafheaven - Sunbather
12.Jay Z - Magna Carta Holy Grail
13.Atoms For Peace - Amok
14.Kanye West - Yeezus
15.The Field - Cupid's Head
16.Arctic Monkeys - AM
17.Haim - Days Are Gone
18.DJ Koze - Amygdala
19.Nick Cave & The Bad Seeds - Push The Sky Away
20.Chvrches - The Bones Of What You Believe
21.The Knife - Shaking The Habitual
22.Zomby - With Love
23.Sigur Ros - Kveikur
24.Queens Of The Stone Age - ...Like Clockwork
25.Colin Stetson - New History Warfare Vol.3: To See More Light
0
geplaatst: 26 december 2013, 03:46 uur
Fat Freddys Drop, moet echt meer bekendheid krijgen hier...ze zijn tot nu toe alleen maar in mijn lijstje opgedoken terwijl het album van 2013 echt super vet is...als je van dub/reggae/instrumentale stukken houdt.
Ik dacht dat ze nog enige bekendheid in NL hadden, maar dat valt echt tegen.
(Of het is niet de users smaak, dat kan ook natuurlijk)
Ik dacht dat ze nog enige bekendheid in NL hadden, maar dat valt echt tegen.
(Of het is niet de users smaak, dat kan ook natuurlijk)
0
geplaatst: 26 december 2013, 10:40 uur
6. Wrekmeister Harmonies - You've always meant so much to me [Thrill Jockey Records]
http://www.pias.com/uk/wordpress/wp-content/uploads/2013/10/WREKMEISTER_HARMONIES_Youve_Always_Meant_So_Much_To_Me.jpg
Een bevreemdende mix van postrock, doommetal, ambient en new age uit de VS
Wrekmeister Harmonies is een twaalfkoppig samenraapsel van musici uit diverse uithoeken van de alternatievemuziekscene. Zo is er een blackmetaldrummer, een indierockaltviolist, en een harshnoise-elektronieker. Een bonte verzameling muzikanten op een plaat die geenszins in het hokje van de expertises van die muzikanten geduwd kan worden. Ja, slechts delen ervan.
'You've always meant so much to me' is geschreven als score voor een film met dezelfde titel. Nu heb ik geen idee waar die film over gaat, maar ik zou me een voorstelling kunnen maken:
Een man in een verlaten stad, of in een woestijn, of op een poolvlakte. Hij is in elk geval alleen. Het geluid van ongemakkelijke ambientdrones, met op de achtergrond een zachtgillende vrouw, en enkele andere geluiden die de situatie verongemakkelijken. Na tien minuten lijkt het onheil dichterbij te komen. Snijdende vioolklanken, een gitaar die constant het tweeklankmotiefje herhaalt, de vrouw gaat harder gillen. De man zoekt een schuilplek. Er komt een viool bij, die nu samen met de andere viooldrone een harde dissonant vormt. Het viertoonshoofdthemaatje zet in, als een rustige stem. Na 18 minuten hangt er een dikke mist van bevreemdende dissonanten enerzijds en rustgevende thema's door gitaar en viool anderzijds, die het doodvonnis over de man, of de stad, over de wereld uitspreken. De boel wordt onrustiger, het onheil komt steeds dichterbij. Na bijna 23 minuten is het zover. Logge doommetal vergezeld door geschreeuw illustreren het inferno. De wereld staat in brand. Zes minuten later is het kwaad al geschied. Vlammen doven uit en smeulende asresten blijven over. Een continu herhaald quasi-zalvend piano-/gitaarthema leidt de situatie uit, begeleid door orgeldrones en een wolk van allerlei andere klanken, die de nasleep het geluid geven. Langzaam vervagen deze geluiden en het tempo neemt af, zodat op het eind alleen de gitaar nog enkele gebroken akkoorden speelt. Het stopt. Wat rest is een verkoolde wereld.
Dit is natuurlijk slechts een interpretatie. Ik vind het uiterst knap dat een plaat waarvan 84% van de tijd besteed worden aan de in-/uitleiding van het hoofdgebeuren zo kan blijven boeien. Mijns inziens horen we hier echt een masterclass in opbouw. Er gebeurt ontzettend veel en de huiveringwekkende sfeer wordt echt overgebracht. Misschien nog knapper is de afbouw, die je ervan weet te weerhouden de plaat niet af te zetten. Al met al een schitterend en geslaagd samenspel tussen ambient, doommetal, postrock en new age.
Beste nummers:
You've always meant so much to me YouTube - Wrekmeister Harmonies - You've Always Meant So Much To Me
Spotify: You've Always Meant So Much to Me by Wrekmeister Harmonies on Spotify - open.spotify.com
http://www.pias.com/uk/wordpress/wp-content/uploads/2013/10/WREKMEISTER_HARMONIES_Youve_Always_Meant_So_Much_To_Me.jpg
Een bevreemdende mix van postrock, doommetal, ambient en new age uit de VS
Wrekmeister Harmonies is een twaalfkoppig samenraapsel van musici uit diverse uithoeken van de alternatievemuziekscene. Zo is er een blackmetaldrummer, een indierockaltviolist, en een harshnoise-elektronieker. Een bonte verzameling muzikanten op een plaat die geenszins in het hokje van de expertises van die muzikanten geduwd kan worden. Ja, slechts delen ervan.
'You've always meant so much to me' is geschreven als score voor een film met dezelfde titel. Nu heb ik geen idee waar die film over gaat, maar ik zou me een voorstelling kunnen maken:
Een man in een verlaten stad, of in een woestijn, of op een poolvlakte. Hij is in elk geval alleen. Het geluid van ongemakkelijke ambientdrones, met op de achtergrond een zachtgillende vrouw, en enkele andere geluiden die de situatie verongemakkelijken. Na tien minuten lijkt het onheil dichterbij te komen. Snijdende vioolklanken, een gitaar die constant het tweeklankmotiefje herhaalt, de vrouw gaat harder gillen. De man zoekt een schuilplek. Er komt een viool bij, die nu samen met de andere viooldrone een harde dissonant vormt. Het viertoonshoofdthemaatje zet in, als een rustige stem. Na 18 minuten hangt er een dikke mist van bevreemdende dissonanten enerzijds en rustgevende thema's door gitaar en viool anderzijds, die het doodvonnis over de man, of de stad, over de wereld uitspreken. De boel wordt onrustiger, het onheil komt steeds dichterbij. Na bijna 23 minuten is het zover. Logge doommetal vergezeld door geschreeuw illustreren het inferno. De wereld staat in brand. Zes minuten later is het kwaad al geschied. Vlammen doven uit en smeulende asresten blijven over. Een continu herhaald quasi-zalvend piano-/gitaarthema leidt de situatie uit, begeleid door orgeldrones en een wolk van allerlei andere klanken, die de nasleep het geluid geven. Langzaam vervagen deze geluiden en het tempo neemt af, zodat op het eind alleen de gitaar nog enkele gebroken akkoorden speelt. Het stopt. Wat rest is een verkoolde wereld.
Dit is natuurlijk slechts een interpretatie. Ik vind het uiterst knap dat een plaat waarvan 84% van de tijd besteed worden aan de in-/uitleiding van het hoofdgebeuren zo kan blijven boeien. Mijns inziens horen we hier echt een masterclass in opbouw. Er gebeurt ontzettend veel en de huiveringwekkende sfeer wordt echt overgebracht. Misschien nog knapper is de afbouw, die je ervan weet te weerhouden de plaat niet af te zetten. Al met al een schitterend en geslaagd samenspel tussen ambient, doommetal, postrock en new age.
Beste nummers:
You've always meant so much to me YouTube - Wrekmeister Harmonies - You've Always Meant So Much To Me
Spotify: You've Always Meant So Much to Me by Wrekmeister Harmonies on Spotify - open.spotify.com
0
geplaatst: 26 december 2013, 12:26 uur
Interessant, die presentatie van Paap. Staan nogal wat dingen tussen die ik niet ken, maar waar ik blijkbaar toch maar eens achteraan moet gaan.
0
geplaatst: 26 december 2013, 13:09 uur
1. (1) Sigur Ros - Kveikur
2. (2) Riverside - Shrine of New Generation Slaves
3. (3) Karnivool - Asymmetry
4. (-) Airbag - The Greatest Show on Earth
5. (5) Daft Punk - Random Acces Memories
6. (4) Alter Bridge - Fortress
7. (-) Haken - The Mountain
8. (-) Beth Hart & Joe Bonamassa - Seesaw
9. (-) Blue October - Sway
10.(6) Stone Sour - House of Gold and Bones (part 2)
11. The National - Trouble Will Find Me
12. Jolly - The Audio Guide To Happiness (part 2)
13. Woodkid - The Golden Age
14. Editors - The Wheight of Your Love
15. Eye Empire - Evolve / Queens of The Stone Age - ...Like Clockwork
2. (2) Riverside - Shrine of New Generation Slaves
3. (3) Karnivool - Asymmetry
4. (-) Airbag - The Greatest Show on Earth
5. (5) Daft Punk - Random Acces Memories
6. (4) Alter Bridge - Fortress
7. (-) Haken - The Mountain
8. (-) Beth Hart & Joe Bonamassa - Seesaw
9. (-) Blue October - Sway
10.(6) Stone Sour - House of Gold and Bones (part 2)
11. The National - Trouble Will Find Me
12. Jolly - The Audio Guide To Happiness (part 2)
13. Woodkid - The Golden Age
14. Editors - The Wheight of Your Love
15. Eye Empire - Evolve / Queens of The Stone Age - ...Like Clockwork
0
geplaatst: 26 december 2013, 14:20 uur
Ah, wat jammer, nou: Vijf albums die net buiten de boot (top 20) vielen
Extol - Extol

"Het album is gevarieerd, de nummers gaan van heel melancholisch naar furieus. Ik heb dan ook eigenlijk geen kritiek op dit album. Liefhebbers van Opeth en de latere Enslaved moeten hier eens achteraan. Het zijn bands die qua sound niet echt overeenkomsten hebben maar qua ambitie en sfeerzetting wel. Ik ga het oude werk van deze band ook maar eens beluisteren, want dit smaakt naar meer." - Quote uit mijn recensie op Zware Metalen
Cloudkicker - Subsume

"Dit album is een van de beste instrumentale metalplaten die ik dit jaar heb gehoord. Subsume zit vol met avontuur op een vrij hoog tempo, maar toch voelt het voor ondergetekende als zeer meeslepend aan. Degene die graag zijn metal dromerig heeft moet dit echt eens gaan beluisteren." - Quote uit mijn recensie op Zware Metalen
Kvelertak - Meir

"Het debuutalbum was een energiestoot van jewelste die nog jaren lang gaat doordreunen. Meir is een zeer constante opvolger waar de verrassing een beetje van af is op de langere nummers na. Al zal deze CD de CD-speler heel vaak zien, want dit blijft heerlijke muziek! Het tweede album-syndroom bestaat niet bij Kvelertak, het is nog steeds een Noorse muzikale sneeuwstorm die heel de wereld zal terroriseren. Want met een platencontract op Roadrunner gaat deze band een groter publiek bereiken."
These New Puritans - Field Of Reeds

"Aparte plaat die erg jazzy is. Muzikaal schommelt het tussen het latere werk van Radiohead, Scott Walker en Talk Talk. Vooral V (Island Song) behoort tot de beste tracks van het jaar."
The Flaming Lips - The Terror

"The Terror is een hele vervreemdende plaat die heel duister en futuristisch klinkt. Op de een of andere manier moet ik denken aan Pink Floyd in 2030 die zijn ontvoerd door aliens en daar besluiten een plaat over te maken. Het album heeft ook iets heel menselijks en emotioneels in zich. Op sommige momenten van het album word ik echt ontroerd, bijvoorbeeld bij Try To Explain. Dit nummer is heel erg desolaat en psychedelisch tegelijk."
Vanaf morgen presenteer ik mijn top 20 per vijf albums, iedere dag een blok.
Extol - Extol

"Het album is gevarieerd, de nummers gaan van heel melancholisch naar furieus. Ik heb dan ook eigenlijk geen kritiek op dit album. Liefhebbers van Opeth en de latere Enslaved moeten hier eens achteraan. Het zijn bands die qua sound niet echt overeenkomsten hebben maar qua ambitie en sfeerzetting wel. Ik ga het oude werk van deze band ook maar eens beluisteren, want dit smaakt naar meer." - Quote uit mijn recensie op Zware Metalen
Cloudkicker - Subsume

"Dit album is een van de beste instrumentale metalplaten die ik dit jaar heb gehoord. Subsume zit vol met avontuur op een vrij hoog tempo, maar toch voelt het voor ondergetekende als zeer meeslepend aan. Degene die graag zijn metal dromerig heeft moet dit echt eens gaan beluisteren." - Quote uit mijn recensie op Zware Metalen
Kvelertak - Meir

"Het debuutalbum was een energiestoot van jewelste die nog jaren lang gaat doordreunen. Meir is een zeer constante opvolger waar de verrassing een beetje van af is op de langere nummers na. Al zal deze CD de CD-speler heel vaak zien, want dit blijft heerlijke muziek! Het tweede album-syndroom bestaat niet bij Kvelertak, het is nog steeds een Noorse muzikale sneeuwstorm die heel de wereld zal terroriseren. Want met een platencontract op Roadrunner gaat deze band een groter publiek bereiken."
These New Puritans - Field Of Reeds

"Aparte plaat die erg jazzy is. Muzikaal schommelt het tussen het latere werk van Radiohead, Scott Walker en Talk Talk. Vooral V (Island Song) behoort tot de beste tracks van het jaar."
The Flaming Lips - The Terror

"The Terror is een hele vervreemdende plaat die heel duister en futuristisch klinkt. Op de een of andere manier moet ik denken aan Pink Floyd in 2030 die zijn ontvoerd door aliens en daar besluiten een plaat over te maken. Het album heeft ook iets heel menselijks en emotioneels in zich. Op sommige momenten van het album word ik echt ontroerd, bijvoorbeeld bij Try To Explain. Dit nummer is heel erg desolaat en psychedelisch tegelijk."
Vanaf morgen presenteer ik mijn top 20 per vijf albums, iedere dag een blok.

0
geplaatst: 26 december 2013, 14:26 uur
Ik deel uw mening over Meir volledig. Was dit hun debuut geweest, was dit sowieso top10-materiaal. 

0
geplaatst: 26 december 2013, 14:29 uur
Ik ben eruit, denk ik. Dit wordt 'em, tenzij er ineens nog een knaller in de bus vliegt.
1. Down to Nothing – Life on the James
2. Daft Punk – Random Access Memories
3. Jesu – Everyday I Get Closer to the Light From Which I Came
4. The Icarus Line – Slave Vows
5. Eibon – II
6. Wolf Down – Stray From the Path
6. A$AP Rocky – Long. Live. A$AP
8. The Black Heart Rebellion – Har Nevo
9. Lil' Wayne – Dedication 5
10. Pissed Jeans – Honey
11. Stray from the Path – Anonymous
12. Drug Church – Paul Walker
13. Dead Neanderthals – Meat Shovel
14. IRN – IRN
15. Bongripper & Conan split
16. Primitive Man – Scorn
17. Bongripper & Hate split
18. Big K.R.I.T. – King Remembered In Time
19. Darkthrone – The Underground Resistance
20. Mourning Cloak – No Visible Light
Vielen er net uit:
21. Waka Flocka Flame – DuFlocka Rant 2
22. Nails – Abandon All Life
23. The Body – Christs, Redeemers
24. Windhand – Soma
1. Down to Nothing – Life on the James
2. Daft Punk – Random Access Memories
3. Jesu – Everyday I Get Closer to the Light From Which I Came
4. The Icarus Line – Slave Vows
5. Eibon – II
6. Wolf Down – Stray From the Path
6. A$AP Rocky – Long. Live. A$AP
8. The Black Heart Rebellion – Har Nevo
9. Lil' Wayne – Dedication 5
10. Pissed Jeans – Honey
11. Stray from the Path – Anonymous
12. Drug Church – Paul Walker
13. Dead Neanderthals – Meat Shovel
14. IRN – IRN
15. Bongripper & Conan split
16. Primitive Man – Scorn
17. Bongripper & Hate split
18. Big K.R.I.T. – King Remembered In Time
19. Darkthrone – The Underground Resistance
20. Mourning Cloak – No Visible Light
Vielen er net uit:
21. Waka Flocka Flame – DuFlocka Rant 2
22. Nails – Abandon All Life
23. The Body – Christs, Redeemers
24. Windhand – Soma
0
marco-1968
geplaatst: 26 december 2013, 15:00 uur
1. Parabelle - Air.
2. Smile Empty Soul - Chemicals
3. Jimmy Eat World - Damage
4. Everlast - Live Acoustic
5. Editors - The Weight
6. Qotsa - Like Clockwork
7. Placebo - Loud Like Love
8. Eefje de Visser - Het is
9. Juicy J - Stay Trippy
10. Sean Danielson - The Breaks
lekker jaar en kijkend naar mn (meest afgespeeld) ipod moeten deze er gewoon in.
song van het jaar: Smile Empty Soul- Sitting ducks
concert van het jaar: deftones 013 tilburg
beste wensen
2. Smile Empty Soul - Chemicals
3. Jimmy Eat World - Damage
4. Everlast - Live Acoustic
5. Editors - The Weight
6. Qotsa - Like Clockwork
7. Placebo - Loud Like Love
8. Eefje de Visser - Het is
9. Juicy J - Stay Trippy
10. Sean Danielson - The Breaks
lekker jaar en kijkend naar mn (meest afgespeeld) ipod moeten deze er gewoon in.
song van het jaar: Smile Empty Soul- Sitting ducks
concert van het jaar: deftones 013 tilburg
beste wensen
0
geplaatst: 26 december 2013, 15:53 uur
Het eindverdict:
1. CHVRCHES - The Bones of What You Believe
2. Arcade Fire - Reflektor
3. London Grammar - If You Wait
4. iamamiwhoami - Bounty
5. Janelle Monáe - The Electric Lady
6. Woodkid - The Golden Age
7. La Femme - Psycho Tropical Berlin
8. Lorde - Pure Heroine
9. Anna Calvi - One Breath
10. Austra - Olympia
1. CHVRCHES - The Bones of What You Believe
2. Arcade Fire - Reflektor
3. London Grammar - If You Wait
4. iamamiwhoami - Bounty
5. Janelle Monáe - The Electric Lady
6. Woodkid - The Golden Age
7. La Femme - Psycho Tropical Berlin
8. Lorde - Pure Heroine
9. Anna Calvi - One Breath
10. Austra - Olympia
0
geplaatst: 26 december 2013, 16:18 uur
DIt is 'm geworden:
1. Editors - The Weight of Your Love
2. Sigur Ros - Kveikur
3. Moderat - II
4. Daughter - If You Leave
5. Disclosure - Settle
6. CHVRCHES - The Bones of What You Believe
7. Jon Hopkins - Immunity
8. Foals - Holy Fire
9. Bring Me The Horizon - Sempiternal
10. Arctic Monkeys - AM
1. Editors - The Weight of Your Love
2. Sigur Ros - Kveikur
3. Moderat - II
4. Daughter - If You Leave
5. Disclosure - Settle
6. CHVRCHES - The Bones of What You Believe
7. Jon Hopkins - Immunity
8. Foals - Holy Fire
9. Bring Me The Horizon - Sempiternal
10. Arctic Monkeys - AM
0
geplaatst: 26 december 2013, 17:00 uur
Hoppa
Beste albums 2013:
1. Haken – The Mountain
2. Queens Of The Stone Age - …Like Clockwork
3. Deafheaven - Sunbather
4. The Flaming Lips – The Terror
5. Earthless – From The Ages
6. Atlantean Kodex – The White Goddess
7. Bill Callahan – Dream River
8. Riverside – Shrine Of New Generation Slaves
9. Jex Thoth – Blood Moon Rise
10. Hell – Curse And Chapter
11. Fates Warning – Darkness In A Different Light
12. Hidden Masters – Of This & Other Worlds
13. Fuck Buttons – Slow Focus
14. VHÖL - Vhöl
15. Kanye West - Yeezus
16. Magic Circle – Magic Circle
17. Twilight of the Gods – Fire On The Mountain
18. CHVRCHES – The Bones Of What You Believe
19. Motorpsycho – Still Life With Eggplant
20. Nick Cave And The Bad Seeds – Push The Sky Away
Beste concerten 2013:
1. Bruce Springsteen & The E-Street Band – Goffertpark, Nijmegen (22-06)
2. Motorpsycho – Burgerweeshuis, Deventer (15-5)
3. Motorpsycho – Melkweg, Amsterdam (14-05)
4. Blues Pills – Yellowstock Festival, Geel (België) (10-09)
5. High On Fire – Hedon, Zwolle (12-02)
6. Michael Rother (ft. Camera) - Roadburn Afterburner, 013, Tilburg (21-04)
7. Pharaoh Overlord - Yellowstock Festival, Geel (België) (10-09)
8. Gnod – Little Devil, Tilburg (14-04)
9. Electric Moon – Roadburn Afterburner, 013, Tilburg (21-04)
10. Riverside – Metropool, Hengelo (23-05)
Beste albums 2013:
1. Haken – The Mountain
2. Queens Of The Stone Age - …Like Clockwork
3. Deafheaven - Sunbather
4. The Flaming Lips – The Terror
5. Earthless – From The Ages
6. Atlantean Kodex – The White Goddess
7. Bill Callahan – Dream River
8. Riverside – Shrine Of New Generation Slaves
9. Jex Thoth – Blood Moon Rise
10. Hell – Curse And Chapter
11. Fates Warning – Darkness In A Different Light
12. Hidden Masters – Of This & Other Worlds
13. Fuck Buttons – Slow Focus
14. VHÖL - Vhöl
15. Kanye West - Yeezus
16. Magic Circle – Magic Circle
17. Twilight of the Gods – Fire On The Mountain
18. CHVRCHES – The Bones Of What You Believe
19. Motorpsycho – Still Life With Eggplant
20. Nick Cave And The Bad Seeds – Push The Sky Away
Beste concerten 2013:
1. Bruce Springsteen & The E-Street Band – Goffertpark, Nijmegen (22-06)
2. Motorpsycho – Burgerweeshuis, Deventer (15-5)
3. Motorpsycho – Melkweg, Amsterdam (14-05)
4. Blues Pills – Yellowstock Festival, Geel (België) (10-09)
5. High On Fire – Hedon, Zwolle (12-02)
6. Michael Rother (ft. Camera) - Roadburn Afterburner, 013, Tilburg (21-04)
7. Pharaoh Overlord - Yellowstock Festival, Geel (België) (10-09)
8. Gnod – Little Devil, Tilburg (14-04)
9. Electric Moon – Roadburn Afterburner, 013, Tilburg (21-04)
10. Riverside – Metropool, Hengelo (23-05)
0
geplaatst: 27 december 2013, 11:55 uur
De plaatsen 20-16
20. The Dillinger Escape Plan – One Of Us Is The Killer

''The Dillinger Escape Plan leverde met One Of Us Is The Killer weer sterk werk af, maar het niveau van Option Paralysis wordt niet behaald. De band heeft op deze plaat een middenweg gevonden: er staan een aantal fragmentatiebommen op die op Calculating Infinity niet hadden misstaan maar ook hele melodieuze tracks die behoren tot het meest toegankelijke wat de band tot nu toe heeft opgenomen. De invloeden van bands als Nine Inch Nails en Faith No More zijn nu nog beter te horen. Hoogtepunt: de titeltrack, met jazzy drums aan het begin en een refrein dat je hoofd niet verlaat na een luisterbeurt''
19. Ihsahn – Das Seelenbrechen

''Deze Noor heeft met Das Seelenbrechen zijn meest interessante werk tot nu toe neergezet. De laatste track is jammer genoeg een beetje richtingloze improvisatie, anders had deze plaat nog hoger gestaan. De zoekende Ihsahn vindt hier zijn kern, fragmentarisch maar ook samenhangend. Iedere track heeft zijn eigen sfeer, van trip-hop in Pulse naar bigband metal in Tacit.''
18. Fuck Buttons – Slow Focus

''Electronic heeft meerdere keren goede beoordelingen van mij ontvangen dit jaar (Boards Of Canada, James Holden, The Haxan Cloak (nog niet beoordeeld, maar positief) enzovoort, maar Fuck Buttons beviel het beste. Slow Focus is een album waarop Fuck Buttons nog grootser bezig is maar de rauwe randjes blijven er altijd aanzitten. Vooral de laatste twee tracks zijn zowat de beste post-rock die ik dit jaar heb gehoord. Klinkt raar, maar deze mannen bouwen naar climaxen die echt fenomenaal zijn.''
17. The Ocean – Pelagial

''Na het tweeluik uit 2010 verwachtte ik eigenlijk vrij weinig van The Ocean, maar met Pelagial hebben ze zich weer grotendeels herpakt. De zang van Loïc Rosetti is nog steeds niet op alle momenten voor mij genietbaar maar de instrumentale versie is echt fantastisch, een plaat met ontzettend veel diepte en lagen. Ontzettend gaaf concept, het gaat over de lagen van de oceaan en dat hoor je in de muziek. Het album begint heel rustig en eindigt extreem zwaar, bijna funeral doom. Met de beoordelingen van de versie met vocalen en de instrumentale versie bij elkaar kom ik uit op een zeventiende plaats in mijn jaarlijst, een mooie prestatie!''
16. Beastmilk – Climax

''Fuck de Editors met die kloteplaat van dit jaar, de post-punkrevival was dit jaar fantastisch! Met bands als Savages, Iceage, In Solitude, Vaura en Beastmilk worden de duistere jaren '80 geluiden zeker nog niet in de vuilnisbak gegooid. Als er een prijs zou zijn voor het meest aanstekelijke album van het jaar zou deze een grote kanshebber zijn, Climax bestaat uit tien hits, zo simpel is het. Invloeden van The Cure, Bauhaus, The Sisters Of Mercy, Misfits en zelfs The Smiths zijn duidelijk te horen. Vooral de zanger (Kvohst) draagt de muziek met zijn stem die klinkt als een kruising tussen Glenn Danzig en Morrissey. Klinkt gaaf, toch?''
20. The Dillinger Escape Plan – One Of Us Is The Killer

''The Dillinger Escape Plan leverde met One Of Us Is The Killer weer sterk werk af, maar het niveau van Option Paralysis wordt niet behaald. De band heeft op deze plaat een middenweg gevonden: er staan een aantal fragmentatiebommen op die op Calculating Infinity niet hadden misstaan maar ook hele melodieuze tracks die behoren tot het meest toegankelijke wat de band tot nu toe heeft opgenomen. De invloeden van bands als Nine Inch Nails en Faith No More zijn nu nog beter te horen. Hoogtepunt: de titeltrack, met jazzy drums aan het begin en een refrein dat je hoofd niet verlaat na een luisterbeurt''

''Deze Noor heeft met Das Seelenbrechen zijn meest interessante werk tot nu toe neergezet. De laatste track is jammer genoeg een beetje richtingloze improvisatie, anders had deze plaat nog hoger gestaan. De zoekende Ihsahn vindt hier zijn kern, fragmentarisch maar ook samenhangend. Iedere track heeft zijn eigen sfeer, van trip-hop in Pulse naar bigband metal in Tacit.''
18. Fuck Buttons – Slow Focus

''Electronic heeft meerdere keren goede beoordelingen van mij ontvangen dit jaar (Boards Of Canada, James Holden, The Haxan Cloak (nog niet beoordeeld, maar positief) enzovoort, maar Fuck Buttons beviel het beste. Slow Focus is een album waarop Fuck Buttons nog grootser bezig is maar de rauwe randjes blijven er altijd aanzitten. Vooral de laatste twee tracks zijn zowat de beste post-rock die ik dit jaar heb gehoord. Klinkt raar, maar deze mannen bouwen naar climaxen die echt fenomenaal zijn.''
17. The Ocean – Pelagial

''Na het tweeluik uit 2010 verwachtte ik eigenlijk vrij weinig van The Ocean, maar met Pelagial hebben ze zich weer grotendeels herpakt. De zang van Loïc Rosetti is nog steeds niet op alle momenten voor mij genietbaar maar de instrumentale versie is echt fantastisch, een plaat met ontzettend veel diepte en lagen. Ontzettend gaaf concept, het gaat over de lagen van de oceaan en dat hoor je in de muziek. Het album begint heel rustig en eindigt extreem zwaar, bijna funeral doom. Met de beoordelingen van de versie met vocalen en de instrumentale versie bij elkaar kom ik uit op een zeventiende plaats in mijn jaarlijst, een mooie prestatie!''
16. Beastmilk – Climax

''Fuck de Editors met die kloteplaat van dit jaar, de post-punkrevival was dit jaar fantastisch! Met bands als Savages, Iceage, In Solitude, Vaura en Beastmilk worden de duistere jaren '80 geluiden zeker nog niet in de vuilnisbak gegooid. Als er een prijs zou zijn voor het meest aanstekelijke album van het jaar zou deze een grote kanshebber zijn, Climax bestaat uit tien hits, zo simpel is het. Invloeden van The Cure, Bauhaus, The Sisters Of Mercy, Misfits en zelfs The Smiths zijn duidelijk te horen. Vooral de zanger (Kvohst) draagt de muziek met zijn stem die klinkt als een kruising tussen Glenn Danzig en Morrissey. Klinkt gaaf, toch?''
0
geplaatst: 27 december 2013, 12:33 uur
1. Deafheaven – Sunbather

2. Revere – My Mirror/Your Target

3. Touché Amoré – Is Survived By

4. Cult of Luna – Vertikal

5. Daughter – If You Leave

6. Holden – The Inheritors

7. The Black Heart Rebellion – Har Nevo

8. Nick Cave & the Bad Seeds – Push the Sky Away

9. Ataraxie - L'Être et la Nausée

10. Karnivool – Asymmetry

11. Boards of Canada – Tomorrow’s Harvest
12. Gorguts – Colored Sands
13. Celeste – Animale(s)
14. James Blake – Overgrown
15. The Ocean – Pelagial
16. Volcano Choir – Repave
17. Jonathan Wilson – Fanfare
18. The National – Trouble Will Find Me
20. Arcade Fire – Reflektor
21. Radical Face - The Family Tree: The Branches
22. Editors – The Weight of Your Love
23. The Flaming Lips – The Terror
24. Bring Me the Horizon – Sempiternal
25. Kvelertak – Meir
26. Altar of Plagues - Teethed Glory and Injury
27. London Grammar – If You Wait
28. Eefje de Visser – Het Is
29. CHVRCHES – The Bones of What You Believe
30. Sky Ferreira – Night Time, My Time

2. Revere – My Mirror/Your Target

3. Touché Amoré – Is Survived By

4. Cult of Luna – Vertikal

5. Daughter – If You Leave

6. Holden – The Inheritors

7. The Black Heart Rebellion – Har Nevo

8. Nick Cave & the Bad Seeds – Push the Sky Away

9. Ataraxie - L'Être et la Nausée

10. Karnivool – Asymmetry

11. Boards of Canada – Tomorrow’s Harvest
12. Gorguts – Colored Sands
13. Celeste – Animale(s)
14. James Blake – Overgrown
15. The Ocean – Pelagial
16. Volcano Choir – Repave
17. Jonathan Wilson – Fanfare
18. The National – Trouble Will Find Me
20. Arcade Fire – Reflektor
21. Radical Face - The Family Tree: The Branches
22. Editors – The Weight of Your Love
23. The Flaming Lips – The Terror
24. Bring Me the Horizon – Sempiternal
25. Kvelertak – Meir
26. Altar of Plagues - Teethed Glory and Injury
27. London Grammar – If You Wait
28. Eefje de Visser – Het Is
29. CHVRCHES – The Bones of What You Believe
30. Sky Ferreira – Night Time, My Time
0
geplaatst: 27 december 2013, 12:37 uur
Don Cappuccino: Ach, The Ocean kan hoger, e!
Beastmilk ken ik niet, die ga ik straks eens proberen. De andere 4 zijn alleszins 4 goeie platen!
Gloeilamp: mooi lijstje! Ik wist niet dat onze muzieksmaak zo gelijkend is.
Ik post mijn top 20 morgen.
Beastmilk ken ik niet, die ga ik straks eens proberen. De andere 4 zijn alleszins 4 goeie platen!Gloeilamp: mooi lijstje! Ik wist niet dat onze muzieksmaak zo gelijkend is.
Ik post mijn top 20 morgen.

0
geplaatst: 27 december 2013, 14:17 uur
Die nummer 2 verrast me dan weer niet Gloeilamp 
Hopelijk kun je ze de volgende keer wel live meemaken, in elk geval sta je wel mooi vermeld in hun laatste tourblog

Hopelijk kun je ze de volgende keer wel live meemaken, in elk geval sta je wel mooi vermeld in hun laatste tourblog

0
geplaatst: 27 december 2013, 14:21 uur
aERodynamIC schreef:

Die 5 sterren hebben ze dik verdient! Mijn ouders zijn ondertussen ook om, en pikken het album regelmatig uit mijn cd-kast
Heel tof om in de tourblog te mogen staan ja, die felicitatie op hun Facebook-pagina vond ik ook heel leuk 
0
geplaatst: 27 december 2013, 14:22 uur
Ja ook zoiets.... ondanks dat je het om vervelende reden gemist hebt ben je niet vergeten. Mooi toch 

0
geplaatst: 27 december 2013, 14:23 uur
Eigenlijk vind ik een top 10 maken te moeilijk. Ik zit al een paar dagen te denken wat ik er nog in moet schuiven. Moet het album op 8 niet eigenlijk op 7 etc.... Dus conclusie: ik laat het maar zo.
1. Mazzy Star - Seasons of Your Day (2013)
2. Yo La Tengo - Fade (2013)
3. Low - The Invisible Way (2013)
4. Arcade Fire - Reflektor (2013)
5. Revere - My Mirror / Your Target (2013)
6. Pan American - Cloud Room, Glass Room (2013)
7. Boards of Canada - Tomorrow's Harvest (2013)
8. David Bowie - The Next Day (2013)
9. Suuns - Images Du Futur (2013)
10. Fossil Collective - Tell Where I Lie (2013)
1. Mazzy Star - Seasons of Your Day (2013)
2. Yo La Tengo - Fade (2013)
3. Low - The Invisible Way (2013)
4. Arcade Fire - Reflektor (2013)
5. Revere - My Mirror / Your Target (2013)
6. Pan American - Cloud Room, Glass Room (2013)
7. Boards of Canada - Tomorrow's Harvest (2013)
8. David Bowie - The Next Day (2013)
9. Suuns - Images Du Futur (2013)
10. Fossil Collective - Tell Where I Lie (2013)
0
geplaatst: 27 december 2013, 18:06 uur
Op de valreep krijgt II van Föllakzoid nog 4,5* en die komt dus ook in de top 10.
1. The Drones - I See Seaweed (2013)
2. Parquet Courts - Light Up Gold (2013)
3. Föllakzoid - II (2013)
4. Iceage - You're Nothing (2013)
5. Willard Grant Conspiracy - Ghost Republic (2013)
6. Nick Cave & The Bad Seeds - Push the Sky Away (2013)
7. Mazzy Star - Seasons of Your Day (2013)
8. Fuck Buttons - Slow Focus (2013)
9. Holden - The Inheritors (2013)
10. Those Foreign Kids - Zero Gravity Somersaulting Craze (2013)
Eruitgegaan is Elements of Light van Pantha du Prince & the Bell Laboratory. Ik heb toch een beetje het gevoel dat die hun top 10 notering meer te danken hadden aan hun geniale optreden op Primavera Sound dit jaar dan aan de plaat zelf.
1. The Drones - I See Seaweed (2013)
2. Parquet Courts - Light Up Gold (2013)
3. Föllakzoid - II (2013)
4. Iceage - You're Nothing (2013)
5. Willard Grant Conspiracy - Ghost Republic (2013)
6. Nick Cave & The Bad Seeds - Push the Sky Away (2013)
7. Mazzy Star - Seasons of Your Day (2013)
8. Fuck Buttons - Slow Focus (2013)
9. Holden - The Inheritors (2013)
10. Those Foreign Kids - Zero Gravity Somersaulting Craze (2013)
Eruitgegaan is Elements of Light van Pantha du Prince & the Bell Laboratory. Ik heb toch een beetje het gevoel dat die hun top 10 notering meer te danken hadden aan hun geniale optreden op Primavera Sound dit jaar dan aan de plaat zelf.
0
geplaatst: 27 december 2013, 18:49 uur
2013, een uitstekend muziekjaar. Een top 40:
1. Nick Cave & The Bad Seeds - Push the Sky Away
2. Forest Swords - Engravings
3. The National - Trouble Will Find Me
4. Holden - The Inheritors
5. Bonobo - The North Borders
6. James Blake - Overgrown
7. Slow Machete - Mango Tree
8. Lanterns on the Lake - Until the Colours Run
9. Fuck Buttons - Slow Focus