Muziek / Toplijsten en favorieten / 1000 nummer 1 hits uit de vorige eeuw
zoeken in:
0
geplaatst: 24 mei 2013, 18:37 uur
Twarres - Wer Bisto
Het was even hip. Pop in dialect. Oeps, Fries schijnt een echte taal te zijn. Hoe dan ook, dit nummer is emo in het kwadraat. En het zeurt maar door en door. Elke keer opnieuw...
3
Het was even hip. Pop in dialect. Oeps, Fries schijnt een echte taal te zijn. Hoe dan ook, dit nummer is emo in het kwadraat. En het zeurt maar door en door. Elke keer opnieuw...
3
0
geplaatst: 24 mei 2013, 18:38 uur
Mooi nummer waarin het Fries eerder een voordeel is dan dat het tegenwerkt (i.t.t. tot bij bijvoorbeeld De Kast). Simpel, maar effectief nummer.
0
Cured
geplaatst: 24 mei 2013, 18:39 uur
Buiten Friesland spreekt men een dialect, daarbinnen een taal. 

0
geplaatst: 24 mei 2013, 18:48 uur
Ah, de eerste radicaal meldt zich al.
Ik geef een 2 omdat het een zeurlied is in een zelfverzonnen taal.
Ik geef een 2 omdat het een zeurlied is in een zelfverzonnen taal.
0
geplaatst: 24 mei 2013, 18:53 uur
Ik ergerde mij altijd aan het onzintaaltje in dit nummer, maar het blijkt dus Fries te zijn. 

0
geplaatst: 24 mei 2013, 18:55 uur
Tsjonge - Calimeropop uit Nederland, het was compleet uit mijn geheugen gewist. Fries kan fris werken - denk Nynke Laverman; hier werkt 't eerder als Fristi-speak. Alternatieve jeugdbegeleidersmuziek.
2
2
0
Cured
geplaatst: 24 mei 2013, 18:55 uur
GrafGantz schreef:
een zeurlied in een zelfverzonnen taal.
Nee, dat is die neuzelmuziek van Sigur Ros een zeurlied in een zelfverzonnen taal.

0
geplaatst: 24 mei 2013, 19:44 uur
Nou goed dan.
Ik hoor een paar studenten vanuit hun ziel een liedje brengen.
Zonder pretenties en het amateurisme in de samenzang heeft zijn charmes.
Maar ik ken Twarres onvoldoende om te weten hoe ver ik er naast zit.
Ik hoor een paar studenten vanuit hun ziel een liedje brengen.
Zonder pretenties en het amateurisme in de samenzang heeft zijn charmes.
Maar ik ken Twarres onvoldoende om te weten hoe ver ik er naast zit.
0
geplaatst: 24 mei 2013, 20:18 uur
Twarres:
Zang is niet heel geweldig, maar ik heb wel het idee dat het recht uit het hart komt.
Klein liedje in dialect.
Destijds kreeg het aandacht en sloeg prompt aan.
Het is niet heel bijzonder, maar ik vind het een stuk beter dan dat lied van Abel (?)
Dat trek ik echt niet.
(6,2)
Zang is niet heel geweldig, maar ik heb wel het idee dat het recht uit het hart komt.
Klein liedje in dialect.
Destijds kreeg het aandacht en sloeg prompt aan.
Het is niet heel bijzonder, maar ik vind het een stuk beter dan dat lied van Abel (?)
Dat trek ik echt niet.
(6,2)
0
geplaatst: 24 mei 2013, 20:21 uur
Ja, dit is slecht. Wat die gozer uberhaubt er bij doet behalve naast haar staan is mij een compleet raadsel.
2,0
Maar Bikkel toch, Abel is veel beter!
2,0
0
Cured
geplaatst: 24 mei 2013, 20:21 uur
bikkel2 schreef:
Twarres:Klein liedje in dialect.
Ik zal er niet weer over beginnen Twarres:Klein liedje in dialect.

@Vigil: weleens gehoord van 1e en 2e stem in samenzang?
0
geplaatst: 24 mei 2013, 20:26 uur
vigil schreef:
Ja, dit is slecht. Wat die gozer uberhaubt er bij doet behalve naast haar staan is mij een compleet raadsel.
2,0
2,0
Dat hitje, waar ik nu nog zwetend van wakker wordt, vind ik erg. Ik kan niet tegen die jankerige zeurstem.
Nee, dan Skik......... Wel leuk !
0
geplaatst: 24 mei 2013, 20:30 uur
Skik komt uit Drenthe. Oh ja Fries is een eigen taal. Die horen niet bij ons met die eigen vlag 

0
geplaatst: 24 mei 2013, 22:03 uur
0086. Twarres - Wër Bisto (2000) - Ik heb het nummer nooit echt kunnen waarderen 4/10
0
geplaatst: 24 mei 2013, 22:19 uur
Nou je begint met normaal te zingen (desnoods onder de douche) en dan vraag je iemand om je - terwijl je door blijft zingen - een schop in het kruis te geven: welaan, zippo presto de tweede stem

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 24 mei 2013, 22:24 uur

Heb in het kader van de zelfkastijding het nummer ook nog maar even aangezet. De dictie is wel iets minder beroerd dan ik me herinnerde. Cured kan er vast meer over vertellen, maar het ene Fries is sowieso het andere niet.
Zo, nu is 't wel weer mooi geweest.
0
geplaatst: 24 mei 2013, 22:41 uur
Ben ik de enige op MuMe die dat nummer kan waarderen? Erg charmant en het feit dat het in het Fries is gezongen maakt het nog meer uniek.
Cijfer: 8
Cijfer: 8
0
Cured
geplaatst: 25 mei 2013, 02:03 uur
Ha, nee, maar men wil hier mekaar regelmatig de loef afsteken om maar als (meest) 'deskundige'over te komen
;vandaar mijn reakties.
;vandaar mijn reakties.* denotes required fields.