MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / 1000 nummer 1 hits uit de vorige eeuw

zoeken in:
Casartelli (moderator)
Au

2,5

6.6

Ach best een aardig nummer

Cured
2,5

Vreselijk nummer

3

1

Werkelijk waar afgrijselijk.

Twarres - Wer Bisto

Het was even hip. Pop in dialect. Oeps, Fries schijnt een echte taal te zijn. Hoe dan ook, dit nummer is emo in het kwadraat. En het zeurt maar door en door. Elke keer opnieuw...

3

Mooi nummer waarin het Fries eerder een voordeel is dan dat het tegenwerkt (i.t.t. tot bij bijvoorbeeld De Kast). Simpel, maar effectief nummer.

Cured
Buiten Friesland spreekt men een dialect, daarbinnen een taal.

Ah, de eerste radicaal meldt zich al.

Ik geef een 2 omdat het een zeurlied is in een zelfverzonnen taal.

Ik ergerde mij altijd aan het onzintaaltje in dit nummer, maar het blijkt dus Fries te zijn.

Tsjonge - Calimeropop uit Nederland, het was compleet uit mijn geheugen gewist. Fries kan fris werken - denk Nynke Laverman; hier werkt 't eerder als Fristi-speak. Alternatieve jeugdbegeleidersmuziek.

2

Cured
GrafGantz schreef:
een zeurlied in een zelfverzonnen taal.
Nee, dat is die neuzelmuziek van Sigur Ros

Nou goed dan.

Ik hoor een paar studenten vanuit hun ziel een liedje brengen.
Zonder pretenties en het amateurisme in de samenzang heeft zijn charmes.

Maar ik ken Twarres onvoldoende om te weten hoe ver ik er naast zit.

Twarres:

Zang is niet heel geweldig, maar ik heb wel het idee dat het recht uit het hart komt.
Klein liedje in dialect.
Destijds kreeg het aandacht en sloeg prompt aan.
Het is niet heel bijzonder, maar ik vind het een stuk beter dan dat lied van Abel (?)
Dat trek ik echt niet.

(6,2)

Ja, dit is slecht. Wat die gozer uberhaubt er bij doet behalve naast haar staan is mij een compleet raadsel.

2,0

Maar Bikkel toch, Abel is veel beter!

Cured
bikkel2 schreef:
Twarres:Klein liedje in dialect.
Ik zal er niet weer over beginnen

@Vigil: weleens gehoord van 1e en 2e stem in samenzang?

vigil schreef:
Ja, dit is slecht. Wat die gozer uberhaubt er bij doet behalve naast haar staan is mij een compleet raadsel.

2,0

Maar Bikkel toch, Abel is veel beter!

Dat hitje, waar ik nu nog zwetend van wakker wordt, vind ik erg. Ik kan niet tegen die jankerige zeurstem.

Nee, dan Skik......... Wel leuk !

Cured
Skik.......dat is nu zuiver dialect.

Skik komt uit Drenthe. Oh ja Fries is een eigen taal. Die horen niet bij ons met die eigen vlag

Ja, Skik is top!

Twarres, wel heel erg matig.

0086. Twarres - Wër Bisto (2000) - Ik heb het nummer nooit echt kunnen waarderen 4/10

Cured schreef:
(quote)
Ik zal er niet weer over beginnen
Someone, Somewhere in Friesland?

Cured schreef:

@Vigil: weleens gehoord van 1e en 2e stem in samenzang?

Nee, vertel vertel!

vigil schreef:
(quote)

Nee, vertel vertel!

Nou je begint met normaal te zingen (desnoods onder de douche) en dan vraag je iemand om je - terwijl je door blijft zingen - een schop in het kruis te geven: welaan, zippo presto de tweede stem

Casartelli (moderator)

Heb in het kader van de zelfkastijding het nummer ook nog maar even aangezet. De dictie is wel iets minder beroerd dan ik me herinnerde. Cured kan er vast meer over vertellen, maar het ene Fries is sowieso het andere niet.

Zo, nu is 't wel weer mooi geweest.

Ben ik de enige op MuMe die dat nummer kan waarderen? Erg charmant en het feit dat het in het Fries is gezongen maakt het nog meer uniek.
Cijfer: 8

Cured
chevy93 schreef:
(quote)
Someone, Somewhere in Friesland?
Ha, nee, maar men wil hier mekaar regelmatig de loef afsteken om maar als (meest) 'deskundige'over te komen ;vandaar mijn reakties.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:26 uur

geplaatst: vandaag om 21:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.