Muziek / Toplijsten en favorieten / 1000 nummer 1 hits uit de vorige eeuw
zoeken in:
0
geplaatst: 22 mei 2013, 19:46 uur
Weergaloos nummer, een van de fijnste hitsingles van de '90s wat mij betreft.
9,5
9,5
0
geplaatst: 22 mei 2013, 20:36 uur
Fijn Motown-ritme, mooie lijzige zang, prettige melodie en prima gitaar daartussen. Vind ik ook één van de betere jaren '90-hits.
Cijfer: 8,5
Cijfer: 8,5
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 22 mei 2013, 21:08 uur
Vond het indertijd niks; het ietwat eigenzinnige spreekt me nu wel iets meer aan, maar 't houdt nog steeds niet over.
6,0
6,0
0
geplaatst: 22 mei 2013, 21:12 uur
Lekkere produktie. Ruimtelijk en een tikkeltje mysterieus. Stem van Collins heeft wel iets. (beetje Iggy Pop achtig.)
Het venijnige gitaarwerk past hier prima.
7,5
Het venijnige gitaarwerk past hier prima.
7,5
0
geplaatst: 22 mei 2013, 21:25 uur
0082. Edwin Starr - War : Heerlijke soulplaat en een echt oorlogsklassieker 8/10
0083. Edwyn Collins - A Girl Like You : Eén van de stekere nummers uit de jaren 90 met een leuk gitaarrifje tussendoor 8/10
0083. Edwyn Collins - A Girl Like You : Eén van de stekere nummers uit de jaren 90 met een leuk gitaarrifje tussendoor 8/10
0
geplaatst: 22 mei 2013, 21:34 uur
Het klinkt wel ontspannend door de zang en de drive. Jammer van de duffe lyrics.
6,7
6,7
0
geplaatst: 23 mei 2013, 13:27 uur
0084. The Troggs - With a Girl Like You (1966)
Nummer 1 NL (1 week) en UK (2 weken).
Hoe zou het komen dat ik de muziek uit de tweede helft van de jaren 60
altijd frisser vind klinken dan de muziek uit de eerste helft van de jaren 70?
Nummer 1 NL (1 week) en UK (2 weken).
Hoe zou het komen dat ik de muziek uit de tweede helft van de jaren 60
altijd frisser vind klinken dan de muziek uit de eerste helft van de jaren 70?
0
geplaatst: 23 mei 2013, 13:36 uur
Die van Edwynn Collins klinkt alsof die zo uit een Tarantino-soundtrack komt. Lekker rustig en met een typicsh Amerikaans sfeertje.
The Troggs vind ik dan wat minder. Vooral omdat die stem mij een beetje tegen staat. Muzikaal wel aanstekelijk en hij duurt sowieso niet al te lang.
The Troggs vind ik dan wat minder. Vooral omdat die stem mij een beetje tegen staat. Muzikaal wel aanstekelijk en hij duurt sowieso niet al te lang.
0
geplaatst: 23 mei 2013, 20:31 uur
0085. Wet Wet Wet - Love Is All Around (1994)
Nummer 1 in BE (9 weken), NL (4 weken) en UK (15 weken).
Tot op heden de langst op 1 genoteerde Britse topper ooit.
Nummer 1 in BE (9 weken), NL (4 weken) en UK (15 weken).
Tot op heden de langst op 1 genoteerde Britse topper ooit.
0
geplaatst: 23 mei 2013, 20:44 uur
Tja dit nummer heb ik in die dagen wel vervloekt, ik volgde die periode de Engelse charts intensief en dan is het woord overkill niet echt overdreven. Als ik het nu weer eens hoor is het eigenlijk best een aardig lief liedje maar ook weer niet veel meer dan dat.
6,0
6,0
0
johannesA
geplaatst: 23 mei 2013, 20:47 uur
7,5, vond het destijds erg mooi en nu kan ik het ook nog prima verteren.
0
geplaatst: 23 mei 2013, 20:54 uur
Mierzoete bewerking van het origineel van The Troggs. Net even beluisterd.
Iets te naar mijn mening. Maar wel een prestatie:15 weken op nummer 1 !
5.5
Iets te naar mijn mening. Maar wel een prestatie:15 weken op nummer 1 !
5.5
0
geplaatst: 23 mei 2013, 21:37 uur
Als R.E.M.-fan ben ik steeds geneigd er paa-papa-pa-pa tussen te neurieën....
De versie van deze mannen was eveneens een schot of 5 in de roos (*).
7
(*) wat ben ik weer hilarisch
De versie van deze mannen was eveneens een schot of 5 in de roos (*).
7
(*) wat ben ik weer hilarisch
0
geplaatst: 23 mei 2013, 21:43 uur
Ik vind het een mooi nummer. Ik kan het nog steeds erg goed horen en dit was één van mijn eerste favorieten toen ik mij ging verdiepen in muziek (lees: de Top 2000 uitpluizen). Ik hou wel van een mooie productie, en deze is flawless. Iets wat voor anderen ongetwijfeld het grootste minpunt zal zijn.
0
geplaatst: 23 mei 2013, 22:04 uur
The Troggs - With a Girl Like You
Aardig nummer uit de jaren 60
Cijfer 6.5
Wet Wet Wet - Love Is All Around
Bedroevend
Cijfer 3
Aardig nummer uit de jaren 60
Cijfer 6.5
Bedroevend
Cijfer 3
0
geplaatst: 23 mei 2013, 22:14 uur
Edwyn Collins - A Girl Like You
Ja. Toffe song. Dat mysterieuze bevalt mij.
8
The Troggs - With A Girl Like You
Zo'n liedje dat je met een op een bruiloft/jubileum toegespitste tekst tot in den treure moet oefenen van mensen die denken dat de middelpunten van het feest dat echt leuk zullen vinden. Blegh, wat een vervelende oorwurm.
3
Over oorwurmen gesproken. Dat, maar dan in het kwadraat. Dit moeten we niet willen met zijn allen.
1
Ja. Toffe song. Dat mysterieuze bevalt mij.
8
Zo'n liedje dat je met een op een bruiloft/jubileum toegespitste tekst tot in den treure moet oefenen van mensen die denken dat de middelpunten van het feest dat echt leuk zullen vinden. Blegh, wat een vervelende oorwurm.
3
Over oorwurmen gesproken. Dat, maar dan in het kwadraat. Dit moeten we niet willen met zijn allen.
1
0
geplaatst: 23 mei 2013, 22:27 uur
0084. The Troggs - With a Girl Like You (1966)
De meeste sixtieshits vind ik ook nog steeds fris klinken, dit klinkt tevens rauw maar aanstekelijk.
Cijfer: 8
Hun cover van die andere Troggs-hit vind ik veel te glad en te zoet maar dit werd uitgerekend hun grootste hit.
Cijfer: 4
De meeste sixtieshits vind ik ook nog steeds fris klinken, dit klinkt tevens rauw maar aanstekelijk.
Cijfer: 8
Hun cover van die andere Troggs-hit vind ik veel te glad en te zoet maar dit werd uitgerekend hun grootste hit.
Cijfer: 4
0
geplaatst: 23 mei 2013, 23:21 uur
Edwyn Collins - A Girl Like You
Een van m'n Postcard-helden.
7,75
Ba ba ba ba ba ba ba - Reg met zijn rare zangstem, die altijd zong alsof Broeder Piem tussen de rits zat - denk Tuks Fruit, voor de Wolkeraars.
5,5
Man, man wat een schmierende droefenis - album staat ook nog eens hier achter me - niet van mij; maar van degene van wie ook de Dotjes en de Toontjes zijn. Desalniettemin (sorry meis)
2,5
Een van m'n Postcard-helden.
7,75
Ba ba ba ba ba ba ba - Reg met zijn rare zangstem, die altijd zong alsof Broeder Piem tussen de rits zat - denk Tuks Fruit, voor de Wolkeraars.
5,5
Man, man wat een schmierende droefenis - album staat ook nog eens hier achter me - niet van mij; maar van degene van wie ook de Dotjes en de Toontjes zijn. Desalniettemin (sorry meis)
2,5
0
geplaatst: 24 mei 2013, 08:15 uur
The Troggs : Aardige 60's band met een aantal leuke hitjes. With A Girl Like You is een vermakelijk liedje. Tja, de stem is vreemd,maar in dit nummer niet storend naar mijn idee.
Een latere variant op de mersey beat. (7)
Wet Wet Wet
De song zelf is niet slecht, maar deze britse gladjakkers kunnen nu eenmaal niet verbloemen dat alles over de top is bij hun.
Veel's te glad geproduceerd. Leuk voor muurbloempjes. Nu volwassen 30 + ers.
De mannen van Wet Wet Wet zijn voor het laatst gespot op een huisvrouwenbeurs.
Kort daarna verbannen naar Mars. (4)
Een latere variant op de mersey beat. (7)
Wet Wet Wet
De song zelf is niet slecht, maar deze britse gladjakkers kunnen nu eenmaal niet verbloemen dat alles over de top is bij hun.
Veel's te glad geproduceerd. Leuk voor muurbloempjes. Nu volwassen 30 + ers.
De mannen van Wet Wet Wet zijn voor het laatst gespot op een huisvrouwenbeurs.
Kort daarna verbannen naar Mars. (4)
0
geplaatst: 24 mei 2013, 13:40 uur
0084. The Troggs - With a Girl Like You (1966) - Altijd al één van mijn favoriete nummers van The Troggs, lekker deuntje en die stem blijft ook geweldig 8/10
0085. Wet Wet Wet - Love Is All Around (1994) - Blijft toch een zwak nummer, heb hem vaker gehoord dan mij lief is. 4/10
0085. Wet Wet Wet - Love Is All Around (1994) - Blijft toch een zwak nummer, heb hem vaker gehoord dan mij lief is. 4/10
0
geplaatst: 24 mei 2013, 17:33 uur
0086. Twarres - Wër Bisto (2000)
Nummer 1 in BE (4 weken) en NL (6 weken).
Ik zat even verlegen om een link, want zowel Love Is All van Roger Glover & Friends
en All around the World van Lisa Stansfield zijn hier de revue al eens een keertje gepasseerd.
Dan maar de chronologisch allerlaatste in het rijtje. (mijn overzicht loopt tot en met 2000).
Nummer 1 in BE (4 weken) en NL (6 weken).
Ik zat even verlegen om een link, want zowel Love Is All van Roger Glover & Friends
en All around the World van Lisa Stansfield zijn hier de revue al eens een keertje gepasseerd.
Dan maar de chronologisch allerlaatste in het rijtje. (mijn overzicht loopt tot en met 2000).
* denotes required fields.