Muziek / Toplijsten en favorieten / 1000 nummer 1 hits uit de vorige eeuw
zoeken in:
0
geplaatst: 27 mei 2013, 14:41 uur
Het mooiste Chic-loopje is overigens door Jacobse en Van Es veelvuldig gebruikt, maar deze is bijna net zo fraai.
8,25
Ouwe muziek: uiteraard - kan je zien hoe braaf de mensheid vroeger was en jezelf af gaan vragen in welk decennium het eigenlijk fout is gegaan. Ik zeg nix, maar denk aan X
8,25
Ouwe muziek: uiteraard - kan je zien hoe braaf de mensheid vroeger was en jezelf af gaan vragen in welk decennium het eigenlijk fout is gegaan. Ik zeg nix, maar denk aan X

0
geplaatst: 27 mei 2013, 15:31 uur
Ik vind het ook juist leuk om heel oude nummers te horen, ze hebben toch hun charme.
0
geplaatst: 27 mei 2013, 16:49 uur
Als ik geen oude nummers mag posten, stop ik ermee.
Aangezien ik dat laatste niet van plan ben, ga ik door met een mix van oud en nieuw.
Maar zoals gezegd eerste een themaatje: 20 songs uit de 80s die we allemaal kennen,
maar die gek genoeg enkel in Duitsland een nummer 1 hit zijn geworden.
Stay tuned.
Aangezien ik dat laatste niet van plan ben, ga ik door met een mix van oud en nieuw.
Maar zoals gezegd eerste een themaatje: 20 songs uit de 80s die we allemaal kennen,
maar die gek genoeg enkel in Duitsland een nummer 1 hit zijn geworden.
Stay tuned.
0
Cured
geplaatst: 27 mei 2013, 16:51 uur
dazzler schreef:
Als ik geen oude nummers mag posten, stop ik ermee..
Niet zo recalcitrant, Dazzler Als ik geen oude nummers mag posten, stop ik ermee..
. Natuurlijk is het aan jou wat je doet, maar ik dacht iig dat je het afwisselde met recentere songs, maar je werkt met themaatjes;niks mis mee. Gaat u gang.
0
geplaatst: 27 mei 2013, 17:28 uur
0091. Visage - Fade to Grey (1981)
Nummer 1 in Duitsland (7 weken).
Terwijl Vienna van Ultravox het er veel slechter deed dan bij ons,
ging Fade to Grey van Visage in Duitsland met de hoofdprijs lopen.
Nummer 1 in Duitsland (7 weken).
Terwijl Vienna van Ultravox het er veel slechter deed dan bij ons,
ging Fade to Grey van Visage in Duitsland met de hoofdprijs lopen.
0
geplaatst: 27 mei 2013, 17:36 uur
Ik vrees dat er nu een aardig rijtje voldoendes komt van mijn hand. Had Midge Ure in ieder geval zijn Duitse nummer 1 hit te pakken. Zijn aandeel was niet zo groot als in de Vienna single maar toch...
In ieder geval een topsong!
Cijfer: 8,5
In ieder geval een topsong!
0
Misterfool
geplaatst: 27 mei 2013, 17:37 uur
0091. Visage - Fade to Grey (1981)
9: synthpopklassieker
9: synthpopklassieker
0
geplaatst: 27 mei 2013, 17:57 uur
Visage: appsoluut New Romantics - herinner me nog de reactie van het hippige Paradiso-publiek toen de DJ de schijf draaide voorafgaand aan een optreden van The Ice Queen, Her Gothic Realness, Siouxsie + The Banshees
8,75
8,75
0
geplaatst: 27 mei 2013, 18:06 uur
Visage - Fade To Grey
Deze groep had het met deze single goed in de gaten.
Spanning opbouwen, emotie vertalen en met gepaste electonische middelen een gave 80's song neerzetten.
In geen geval achterhaald, eerder tijdloos.
8,5
Deze groep had het met deze single goed in de gaten.
Spanning opbouwen, emotie vertalen en met gepaste electonische middelen een gave 80's song neerzetten.
In geen geval achterhaald, eerder tijdloos.
8,5
0
geplaatst: 27 mei 2013, 18:11 uur
Een typisch jaren '80-nummer die tijdloos klinkt, synthipop met sfeer en de nodige spanning.
0
geplaatst: 27 mei 2013, 18:44 uur
Jimmie Rodgers - Honeycomb
Ene oor in andere oor uit
Cijfer 5
Chic - Le Freak
Destijds vond ik het verschrikkelijke disco. Nu vind ik het wel aardig maar het is nog steeds niet mijn ding.
Cijfer 6.5
Visage - Fade To Grey
Een van de beste nummer 1 hits aller tijden.
Cijfer 9
Ene oor in andere oor uit
Cijfer 5
Chic - Le Freak
Destijds vond ik het verschrikkelijke disco. Nu vind ik het wel aardig maar het is nog steeds niet mijn ding.
Cijfer 6.5
Visage - Fade To Grey
Een van de beste nummer 1 hits aller tijden.
Cijfer 9
0
geplaatst: 27 mei 2013, 22:21 uur
Chic - Le Freak:
Discoklassieker die ik nu nog beter vind dan vroeger (toen wij niet zo into disco waren). De begintijd van Hollywood. Geniale basloopjes en lekkere handclaps. Vooral de lange versie is geweldig.
In Nederland nummer 2 in februari 1979. Een van die nummers die mij die steenkoude klotewinter van 78/79 doorhielp.
Ook de bijbehorende LP is goed.
Cijfer 9
Visage - Fade To Grey:
Heerlijk dromerig synthipopnummer wat voelt als een warm bad, maar waarin toch genoeg gebeurt om het enigszins onheilspellend spannend te houden. Onvergetelijk refrein.
Haalde in Nederland nummer 22 in februari 1981.
Bijbehorende LP is ook de moeite waard.
Cijfer 8,5.
Discoklassieker die ik nu nog beter vind dan vroeger (toen wij niet zo into disco waren). De begintijd van Hollywood. Geniale basloopjes en lekkere handclaps. Vooral de lange versie is geweldig.
In Nederland nummer 2 in februari 1979. Een van die nummers die mij die steenkoude klotewinter van 78/79 doorhielp.
Ook de bijbehorende LP is goed.
Cijfer 9
Visage - Fade To Grey:
Heerlijk dromerig synthipopnummer wat voelt als een warm bad, maar waarin toch genoeg gebeurt om het enigszins onheilspellend spannend te houden. Onvergetelijk refrein.
Haalde in Nederland nummer 22 in februari 1981.
Bijbehorende LP is ook de moeite waard.
Cijfer 8,5.
0
geplaatst: 28 mei 2013, 00:50 uur
0092. Spider Murphy Gang - Skandal im Sperrbezirk (1982)
Nummer 1 in Duitsland (8 weken).
Het verbaast me telkens weer hoe dicht de Neue Welle en de nederpop bij elkaar lagen.
Nummer 1 in Duitsland (8 weken).
Het verbaast me telkens weer hoe dicht de Neue Welle en de nederpop bij elkaar lagen.
0
geplaatst: 28 mei 2013, 09:37 uur
Mjuman schreef:
X
0
geplaatst: 28 mei 2013, 11:29 uur
Spider Murphy Gang- Skandal In Sperrbezirk
Gewoon een lekker energiek nummer. Duitse popmuziek die goed scoorde ineens( wij herinneren ons Nena !)
Synth motiefje is goed en het beukt bescheiden.
Best redelijk (7)
Gewoon een lekker energiek nummer. Duitse popmuziek die goed scoorde ineens( wij herinneren ons Nena !)
Synth motiefje is goed en het beukt bescheiden.
Best redelijk (7)
0
geplaatst: 28 mei 2013, 11:48 uur
0
geplaatst: 28 mei 2013, 12:04 uur
0093. Falco - Der Kommissar (1982)
Nummer 1 in Duitsland (3 weken).
Schitterend staaltje Europop uit Oostenrijk.
Je zit er misschien op te wachten, maar Da Da Da van Trio stond niet op 1 in Duitsland.
Nummer 1 in Duitsland (3 weken).
Schitterend staaltje Europop uit Oostenrijk.
Je zit er misschien op te wachten, maar Da Da Da van Trio stond niet op 1 in Duitsland.
0
geplaatst: 28 mei 2013, 12:10 uur
Spider Murphy - een soort Neu Welle ranjastijl; Rheingold, Fehlfarben en Grauzone hadden beduidend meer ballen en Nena meer pop 
4
Falco dacht ook: beter goed gejat (van een zwarte artiest) dan slecht gecomponeerd: YouTube - Rick James - Super Freak
5

4
Falco dacht ook: beter goed gejat (van een zwarte artiest) dan slecht gecomponeerd: YouTube - Rick James - Super Freak
5
0
geplaatst: 28 mei 2013, 12:44 uur
Inderdaad, ik hoor de connectie tussen Super Freak en Der Kommissar nu ook.
Maar in tijd toch wel erg snel gejat, daar het nummer van Rick James in Europa een hit was
op het moment dat Falco de commissaris volgens mij al had opgenomen of opnemende was.
Al is "jatten" een te lelijk woord hier. Er zit toch voldoende eigenheid in Falco's hit.
Maar in tijd toch wel erg snel gejat, daar het nummer van Rick James in Europa een hit was
op het moment dat Falco de commissaris volgens mij al had opgenomen of opnemende was.
Al is "jatten" een te lelijk woord hier. Er zit toch voldoende eigenheid in Falco's hit.
0
geplaatst: 28 mei 2013, 12:57 uur
dazzler schreef:
Heb het aangepast - maar Rick James werd al een tijdje gedraaid in NL dipso's (Cartouche - vraag maar een aan soul-dipsobro West). Falco's nummer had idd een beetje humor.
* denotes required fields.