MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / 1000 nummer 1 hits uit de vorige eeuw

zoeken in:
Het enige nummer van deze groep dat er voor mij toe doet. Elegant gecomponeerd dansnummer.

7,5

Cured
7,5 niks mis mee

0112. Milli Vanilli - Girl I'm Gonna Miss You (1989)

Nummer 1 in BE (3 weken), NL (5 weken) en US (2 weken).

Niets mis met Boney M, maar what about Frank Farians andere project?

Bij deze act ging het niet om de muziek, toen bekend werd dat de heren zelf niet konden zingen en dat iemand anders dit had gedaan vond niemand ze meer leuk. Terwijl de liedjes toch gewoon het zelfde bleven. Enkel geen huppelende slanke mannen meer maar er kwam een stil staande dikke man voor in de plaats.

Maar goed, ik ben een groot popliefhebber maar dit is niet helemaal mijn ding. De drukke nummers kon ik nog wel aan horen deze grote hit al een stuk minder

Cijfer 3,5

Milli Vanilli - Girl I'm Gonna Miss You
Zakt totaal door de ondergrens.
Cijfer 3

Uit het jaar dat ik top 40 ging luisteren, maar hier ben ik nooit wild van geweest. Sluit me aan bij vigils laatste zin en rating.

3,5

Misterfool
2

3.75

tnf
Gutteguttegut, wat een kitcherig gekwijl. Echter ook weer op zo'n wanstaltig niveau dat het tegelijkertijd weer naar topvermaak neigt.

Hetzelfde gevoel als wat ik bij Michael Bolton's How am I supposed to live without you en Stevie B's Because I love you ook heb.

Maar houd het maar op een 4,5. Was iets meer geweest als ze dit gewoon zelf hadden gezongen (dat geeft er een vervelende bijsmaak aan), al was het dan ook niet meer dan een 5.5 geweest.

Prefab of kitsch kan voor mij als dit gepaard gaat met een aanstekelijke melodie en ritme en als ze zichzelf niet serieus nemen (zoals Boney M). Hier heb ik weinig mee, te steriel en saai en het ritme is ook gejat van The Lady in Red (Chris De Burgh).
Cijfer: 4

0113. Vanilla Ice - Ice Ice Baby (1990)

Nummer 1 in BE (4 weken), NL (7 weken), UK (4 weken) en US (1 week).

Een ijsje kan er wel in na zo'n zonnig weekend.

Misterfool
4

Weer een fout nummer die voorbij komt.
Eéndagsvlieg. (alhoewel Play That Funky Music was een klein hitje)

4

Top 20 hit was dat.

Dit was met Opposites Attract en Gonna Make You Sweat één van mijn eerste 7" singles waar ik het volle pond voor betaalde. Kon de hele tekst ook meerappen als 12-jarige.

Blijft een leuk nummer, maar geen echte topper meer.

6,5

Spoeling is wel heel dun de laatste tijd: 10 voor de laatste drie samen en dan ben ik nog mild.

herman schreef:
Kon de hele tekst ook meerappen .

+1, ik vrees eigenlijk nog wel Het ging dan ook niet heel erg snel dat scheelde wellicht

Heeft Queen hier overigens geen cover van opgenomen? Enfin een 6,0

Vanilla Ice - Ice Ice Baby
Bedroevend!
Cijfer 3.5

tnf
Het humorgehalte ligt weer hoger dan de daadwerkelijke kwaliteit. En jeugdsentiment voel ik er ook niet bij (daarvoor ben ik er te laat mee in aanraking gekomen - dit lied werd door de radio alweer genegeerd toen ik nog geen jaar na de release naar de Top 40 ging luisteren).

Door het humor-gehalte in combinatie met een zekere aanstekelijkheid haalt 'ie nog een krappe 6, maar in feite stelt het geen f*** voor. Veel meer dan slecht rappen over een Queen-sample is het niet.

Klinkt aanstekelijk door de baslijn die wel van Queen gesampled is (ik zal maar spreken over slim jatwerk) en grappig is het ook. Stelt artistiek inderdaad weinig voor maar dit is zijn enige nummer dat nog kan voor mij.
Cijfer: 6

Cured
3

0114. Queen - Bohemian Rhapsody (1975)

Nummer 1 in BE (3 weken), NL (3 weken) en UK (9+5 weken).

Een van de meest grijsgedraaide nummmer 1 hits ooit.

En één van de weinige die het tweemaal voor elkaar kregen.
Nav het overlijden van Mercury eind 1991 opnieuw aan de top in de UK.

Milli Vanilli - Girl I'm Gonna Miss You

Die single werd in mijn vriendenkring serieus gekocht, gedraaid en bemind. Ik kon het niet laten om dan gruwelijk hard Girl I'm Gonna Fist You te brullen. De meewarige 'heb je hem weer' blikken die me ten deel vielen en het ge-uitmaak voor perverseling, had ik voor geen goud willen missen.

4

Vanilla Ice - Ice Baby

Ik kan de eerste vers moeiteloos meerappen. Verspilde harde schijfruimte in mijn hoofd. Ik had liever wat meer van wiskunde willen weten. De Queensample maakt het enigszins draaglijk.

5

Queen - Bohemian Rhapsody

Toegegeven, ik ben geen Queenfan. Maar kudo's voor de band die met een non-lineaire track de hitlijsten tijdenlang wist te domineren. En eigenlijk is het gewoon een prachtig nummer. Ware het niet dat ik het veel te vaak gehoord heb. Het middengedeelte roept sinds ik Wayne's World gezien heb, visioenen op van bangende nerds in een auto.

8

Queen - Bohemian Rhapsody
Totaal grijsgedraaid en overgewaardeerd.
Cijfer 6

Misschien grijsgedraaid maar het blijft een briljant en volstrekt uniek nummer met vocale en instrumentale hoogstandjes.
Cijfer: 10

7,5

Prima nummer. Zeer gewaagd en voor het grootste gedeelte mooie melodieën of hooks.

Cured
9

Nog steeds een lust voor het oor, deze mini-opera

8

0115. Elvis Presley - Jailhouse Rock (1957)

Nummer 1 in UK (3 weken) en US.(6 weken).

Het is maar een klein stapje van de Queen naar de King.
Elvis' stevigste, zijn stoutse, maar ook zijn beste?

Essentiële artiest natuurlijk, opeens was er iets als een popidool. Bepaalde hits vind ik leuk van hem, maar niets van hem blaast me omver. Jailhouse Rock behoort daar ook toe.

6,5

France Gall - Elle Elle-A

Smaakvolle franse pop en een mooie ode aan de grand lady of jazz. Lekker opgetogen en recht uit het hart. (7,5)

Ofra Haza- Im Nim Alu

Originele mix van een soort trance dance /world music. Ritmisch goed gelukt en de zang past hier prima in. Verder niet heel verrassend. (6,8)

Boney M- Ma Baker

De begintijd van Boney M was het leukst. Hoe campy het dan wel niet mag zijn, dit is best een originele hitsingle, misschien wel hun best gelukte. Zit een spannend sfeertje in verwerkt. (7)

Milli Vanilli- Girl I'm Gonna Miss You

Dit is sowieso niet meer serieus te nemen met de wetenschap die ons nu allen bekend is.
maar goed, laat ik mij beperken tot het nummer.
Flauwe bakvissenpop. Net zo glad als het acterende duo. Nekharen gaan er nog steeds van overeind staan. Hate this ! (2)

Vanilla Ice- Ice Ice Baby

Ook een wat moeilijk serieus te nemen artiest , die weer snel in de vergetelheid raakte.
Een opgepomt prulletje dit nummer. Vol met samples en weinig indentiteit. (3)

Queen- Bohemian Rapsody

Briliant nummer, nog altijd. Jammer dat het nogal door de strot wordt geduwd elk jaar, want in Januari heb je gelijk voor een jaar genoeg Bo Rap gehoord.
Maar over de compositie niets anders dan lof. Een kunstukje. Melodramisch, theatraal en de typische Queen hardrock, alles waar de groep voor staat in een minuut of zes. (9)

Elvis Presley- Jailhouse Rock

Een nog geloofwaardige Elvis, want het gelazer begon al spoedig met al die foute B-films en lullige deuntjes.
Dit was nog wel een aardige film, en het nummer is gewoon lekker. (7,5)

Gast
geplaatst: vandaag om 05:29 uur

geplaatst: vandaag om 05:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.