Muziek / Toplijsten en favorieten / 1000 nummer 1 hits uit de vorige eeuw
zoeken in:
0
geplaatst: 2 oktober 2013, 17:22 uur
213. The Chordettes - Mr. Sandman (1954)
Een vaak gecoverde evergreen, begrijpelijk. Ik ben meer vertrouwd met de versie van Emmylou Harris maar dit klinkt ook charmant. Gezellige nostalgie.
Cijfer: 8
Een vaak gecoverde evergreen, begrijpelijk. Ik ben meer vertrouwd met de versie van Emmylou Harris maar dit klinkt ook charmant. Gezellige nostalgie.
0
geplaatst: 2 oktober 2013, 23:47 uur
The Chordettes- Mr. Sandman
Eigenlijk best een legendarisch liedje. Logischerwijs erg netjes vastgelegd (tijdsbeeld) maar het is goed gedaan en het klinkt aangenaam. (7,2)
Eigenlijk best een legendarisch liedje. Logischerwijs erg netjes vastgelegd (tijdsbeeld) maar het is goed gedaan en het klinkt aangenaam. (7,2)
0
geplaatst: 3 oktober 2013, 13:35 uur
214. Francis Craig - Near You (1947)
Nummer 1 in US (12 weken).
Toen de piano nog boven de gitaar stond.
Nummer 1 in US (12 weken).
Toen de piano nog boven de gitaar stond.
0
geplaatst: 3 oktober 2013, 15:46 uur
Franis Graig- Near You
Waar haal je het allemaal vandaan Dazzler !
Leuk intro (soort voorloper van boogie woogie ) en dan overgaand in een uiterst romantische bigband stijl. Om dan weer af te sluiten met het intro. Nice (7,3)
Waar haal je het allemaal vandaan Dazzler !
Leuk intro (soort voorloper van boogie woogie ) en dan overgaand in een uiterst romantische bigband stijl. Om dan weer af te sluiten met het intro. Nice (7,3)
0
geplaatst: 3 oktober 2013, 19:28 uur
bikkel2 heeft de song goed begrepen, vind ik.
En waar ik ze vandaan haal? Ik heb alle top 2 hits van vorige eeuw
uit België, Nederland, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten en Duitsland in mp3 staan.
En ook bijna allemaal op cd (massa's zorgvuldig uitgekozen hit-verzamelaars en best ofs).
En waar ik ze vandaan haal? Ik heb alle top 2 hits van vorige eeuw
uit België, Nederland, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten en Duitsland in mp3 staan.
En ook bijna allemaal op cd (massa's zorgvuldig uitgekozen hit-verzamelaars en best ofs).
0
geplaatst: 3 oktober 2013, 21:36 uur
214. Francis Craig - Near You (1947)
Near You ken ik eerder in de versie van Blue Diamonds maar deze versie vind ik ook mooi vooral dankzij de swingende piano.
Cijfer: 7,5
Near You ken ik eerder in de versie van Blue Diamonds maar deze versie vind ik ook mooi vooral dankzij de swingende piano.
0
geplaatst: 4 oktober 2013, 12:06 uur
215. Kay Starr - Wheel of Fortune (1952)
Nummer 1 in US (9 weken).
Klinkt als de moeder van Shirley Bassey.
Zelfs de song lijkt weggelopen uit een premature James Bond film.
En er is natuurlijk het gelijknamige televisiespel dat de wereld veroverde.
Een kapitalistische variant op het hindoeïstische wiel van de wedergeboorte.
Ook in die geloofsovertuiging kan je er een nieuw bestaan mee winnen.
Nummer 1 in US (9 weken).
Klinkt als de moeder van Shirley Bassey.
Zelfs de song lijkt weggelopen uit een premature James Bond film.
En er is natuurlijk het gelijknamige televisiespel dat de wereld veroverde.
Een kapitalistische variant op het hindoeïstische wiel van de wedergeboorte.
Ook in die geloofsovertuiging kan je er een nieuw bestaan mee winnen.
0
geplaatst: 5 oktober 2013, 22:59 uur
Kay Starr - Wheel Of Fortune
Prima zangeres. Krijgt alle ruimte om het nummer te dragen. Begeleiding is heel minialistisch. Mooie jazzy feel en heel transparant gehouden.Ik vind het mooi. (7,4)
Prima zangeres. Krijgt alle ruimte om het nummer te dragen. Begeleiding is heel minialistisch. Mooie jazzy feel en heel transparant gehouden.Ik vind het mooi. (7,4)
0
geplaatst: 6 oktober 2013, 20:51 uur
215. Kay Starr - Wheel of Fortune (1952)
Uitstekende zangers die met haar volle stem het nummer draagt, fijne jazzy begeleiding.
Uitstekende zangers die met haar volle stem het nummer draagt, fijne jazzy begeleiding.
0
geplaatst: 7 oktober 2013, 16:08 uur
216. Trini Lopez - If I Had a Hammer (1963)
Nummer 1 in BE.
Artiest van wie alle songs op een zelfde soort ritmepatroon waren geleest.
Een nummer 1 in het prehistorische Vlaanderen, toen er enkel maandlijsten bestonden.
Nummer 1 in BE.
Artiest van wie alle songs op een zelfde soort ritmepatroon waren geleest.
Een nummer 1 in het prehistorische Vlaanderen, toen er enkel maandlijsten bestonden.
0
geplaatst: 7 oktober 2013, 17:03 uur
Trini Lopez - If I Had A Hammer
Gezellig inderdaad, maar ook een wat lullig nummer. Beetje erg braaf. (5,3)
Gezellig inderdaad, maar ook een wat lullig nummer. Beetje erg braaf. (5,3)
0
geplaatst: 7 oktober 2013, 17:08 uur
'k wou dat ze ide man een hamer hadden gegeven zo één 
Wat ik toen niet trok, vind ik nu nog steedsz hopeloos. Hetzelfde geldt bijv voor It's Raining Men - oorwurm hors categorie
3,75

Wat ik toen niet trok, vind ik nu nog steedsz hopeloos. Hetzelfde geldt bijv voor It's Raining Men - oorwurm hors categorie
3,75
0
geplaatst: 7 oktober 2013, 19:49 uur
216. Trini Lopez - If I Had a Hammer (1963)
Inderdaad een gezellig nummer mede door de (live)sfeer en de stijl van Trini Lopez is uniek. De keerzijde van de medaille is echter dat de meeste van zijn volgende hits vrijwel een kopie daarvan zijn. Maar zijn eerste hit is een terechte evergreen.
Inderdaad een gezellig nummer mede door de (live)sfeer en de stijl van Trini Lopez is uniek. De keerzijde van de medaille is echter dat de meeste van zijn volgende hits vrijwel een kopie daarvan zijn. Maar zijn eerste hit is een terechte evergreen.
0
geplaatst: 9 oktober 2013, 13:55 uur
217. The Osmonds - Crazy Horses (1972)
Nummer 1 in BE (5 weken), NL (7 weken).
Briesende glamrocker van een familie die daarna vooral met melige solo's en duetten zou scoren.
Nummer 1 in BE (5 weken), NL (7 weken).
Briesende glamrocker van een familie die daarna vooral met melige solo's en duetten zou scoren.
0
geplaatst: 9 oktober 2013, 15:36 uur
The Osmonds- Crazy Horses
Achteraf gezien wat onwezelijk, als je weet waar The Osmonds eigenlijk voor stonden.
Maar het moet gezegd; Goed nummer, helemaal in de glamrock en best wel ruig eigenlijk.
Drummer ontbreekt alleen in de clip, of hadden ze Keith Moon ingehuurd.
Die zakte rond deze tijd nog wel eens inelkaar als ie weer eens aan de foute middelen had gezeten.
Achteraf gezien wat onwezelijk, als je weet waar The Osmonds eigenlijk voor stonden.
Maar het moet gezegd; Goed nummer, helemaal in de glamrock en best wel ruig eigenlijk.
Drummer ontbreekt alleen in de clip, of hadden ze Keith Moon ingehuurd.
Die zakte rond deze tijd nog wel eens inelkaar als ie weer eens aan de foute middelen had gezeten.

0
geplaatst: 9 oktober 2013, 17:07 uur
217. The Osmonds - Crazy Horses (1972)
Verreweg hun beste single, dit is gekte op zijn geniaalst met name die orgel. Onbegrijpelijk dat deze band later overschakelde op mierzoete ballads.
Cijfer: 9
Verreweg hun beste single, dit is gekte op zijn geniaalst met name die orgel. Onbegrijpelijk dat deze band later overschakelde op mierzoete ballads.
Cijfer: 9
0
geplaatst: 9 oktober 2013, 21:17 uur
3
Ik vind dat één van de meest verschrikkelijke nummers ooit gemaakt.
Ik vind dat één van de meest verschrikkelijke nummers ooit gemaakt.
0
geplaatst: 12 oktober 2013, 10:43 uur
218. Garland Jeffreys - Matador (1980)
Nummer 1 in BE (2 weken).
Soms moet je in België zijn om een witte raaf aan de top van de hitparade te spotten.
De TOPPOP versie verschuift het aanstekelijk dubben al meteen door tot na de eerste strofe.
Nummer 1 in BE (2 weken).
Soms moet je in België zijn om een witte raaf aan de top van de hitparade te spotten.
De TOPPOP versie verschuift het aanstekelijk dubben al meteen door tot na de eerste strofe.
0
geplaatst: 12 oktober 2013, 10:55 uur
218. Garland Jeffreys - Matador (1980)
Die single kwam uit in 1979 (toen kocht ik hem al om grijs te draaien) maar werd pas het jaar nadien een hit. Dit heerlijke nummer kan nooit, maar dan ook nooit meer stuk voor mij, prachtige stem, begeleiding en apart ritme. Het mooie is tevens dat het zomers klinkt maar een weemoedige ondertoon heeft. Van mij een ...
Cijfer: 10
Die single kwam uit in 1979 (toen kocht ik hem al om grijs te draaien) maar werd pas het jaar nadien een hit. Dit heerlijke nummer kan nooit, maar dan ook nooit meer stuk voor mij, prachtige stem, begeleiding en apart ritme. Het mooie is tevens dat het zomers klinkt maar een weemoedige ondertoon heeft. Van mij een ...
Cijfer: 10
* denotes required fields.