Muziek / Toplijsten en favorieten / 1000 nummer 1 hits uit de vorige eeuw
zoeken in:
0
geplaatst: 12 oktober 2013, 12:32 uur
Inderdaad een heerlijk nummer. Heb direct in 1980 zijn album aangeschaft.....weet alleen niet meer waar hij is ....merk ik zojuist.
Het reggae-ritme haalde mij over de streep...
Cijfer: 8.5
Het reggae-ritme haalde mij over de streep...
0
geplaatst: 12 oktober 2013, 16:46 uur
Garland Jeffreys- Matador
Nog altijd een lekker voortkabbelende song. Op een aangename manier laid back en met een zomerse feel inderdaad. Prima stem ook. (7,8)
Nog altijd een lekker voortkabbelende song. Op een aangename manier laid back en met een zomerse feel inderdaad. Prima stem ook. (7,8)
0
geplaatst: 13 oktober 2013, 15:32 uur
Wel eens een aardige docu gezien over dit nummer, maar de muziek zelf doet me niet zoveel. 5
0
geplaatst: 13 oktober 2013, 15:41 uur
Garland Jeffreys - Matador (1980)
Prachtig nummer!
Prachtig nummer!
0
geplaatst: 14 oktober 2013, 19:53 uur
219. Womack & Womack - Teardrops (1988)
Nummer 1 in BE (3 weken) en NL (6 weken).
Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar de stembanden van Linda
zijn toch echt wel gesmeerd met dezelfde honing als die van haar vader.
Nummer 1 in BE (3 weken) en NL (6 weken).
Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar de stembanden van Linda
zijn toch echt wel gesmeerd met dezelfde honing als die van haar vader.
0
geplaatst: 14 oktober 2013, 20:27 uur
219. Womack & Womack - Teardrops (1988)
In de hitlijsten van 1988 was de soul van Womack & Womack een verademing. Dit swingt als een trein en blijft nog steeds overeind.
Cijfer: 8,5
In de hitlijsten van 1988 was de soul van Womack & Womack een verademing. Dit swingt als een trein en blijft nog steeds overeind.
Cijfer: 8,5
0
geplaatst: 14 oktober 2013, 21:54 uur
Womack & Womack- Teardrops
Lekkere funk/soul. Naturel gehouden en zeer terecht een nr.1 notering. (8)
Lekkere funk/soul. Naturel gehouden en zeer terecht een nr.1 notering. (8)
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 13:51 uur
220. Belinda Carlisle - Heaven Is a Place on Earth (1987)
Nummer 1 in UK (2 weken) en US (1 week).
Typische jaren 80 productie, maar toch een van de betere liedjes.
Nummer 1 in UK (2 weken) en US (1 week).
Typische jaren 80 productie, maar toch een van de betere liedjes.
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 14:19 uur
Ik hou wel van de sound van Carlisle
een 8,0
Voor Womack & Womack heb ik nog wel een verdiende 2,5 over, die wisten eind jaren 80 toch mooi de Top 40 te verstieren met hun vervelende nummers, brrrr
een 8,0
Voor Womack & Womack heb ik nog wel een verdiende 2,5 over, die wisten eind jaren 80 toch mooi de Top 40 te verstieren met hun vervelende nummers, brrrr
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 16:05 uur
Belinda Carlisle- Heaven Is A Place On Earth
Het liedje zelf is niet onaardig, wel een hoog 80's gehalte. Maar de stem van de dame in kwestie vind ik niet denderend. Ik vrees dat ze live ook aardig door de mand viel. ( 5,8)
Het liedje zelf is niet onaardig, wel een hoog 80's gehalte. Maar de stem van de dame in kwestie vind ik niet denderend. Ik vrees dat ze live ook aardig door de mand viel. ( 5,8)
0
geplaatst: 18 oktober 2013, 15:42 uur
221. T-Rex - Hot Love (1971)
Nummer 1 in UK (6 weken).
La la la la lala la ...
Nummer 1 in UK (6 weken).
La la la la lala la ...
0
geplaatst: 19 oktober 2013, 09:45 uur
220. Belinda Carlisle - Heaven Is a Place on Earth (1987)
Inderdaad typisch 80's maar in dit geval nog aan de goede kant van de streep. Toch wel een aardig nummer met een refrein als een oorwurm.
Cijfer: 7
Groot in de UK maar daarbuiten minder. Toch één van de betere glamrock-acts met eigen geluid bovendien. Hun andere hits vind ik beter maar dit is toch al een lekker swingend nummer.
Cijfer: 7,5
Inderdaad typisch 80's maar in dit geval nog aan de goede kant van de streep. Toch wel een aardig nummer met een refrein als een oorwurm.
Groot in de UK maar daarbuiten minder. Toch één van de betere glamrock-acts met eigen geluid bovendien. Hun andere hits vind ik beter maar dit is toch al een lekker swingend nummer.
Cijfer: 7,5
0
geplaatst: 19 oktober 2013, 21:16 uur
T-Rex- Hot Love
Vanuit Engeland was Marc Bolan met T Rex zonder twijfel de eerste echte glamrockband.
Inderdaad in eigen land behoorlijk succesvol.
Hot Love is catchy genoeg. Beetje exotisch met die strijkertjes en nog wat softer dan de latere hitjes. Heel aardig (7)
Vanuit Engeland was Marc Bolan met T Rex zonder twijfel de eerste echte glamrockband.
Inderdaad in eigen land behoorlijk succesvol.
Hot Love is catchy genoeg. Beetje exotisch met die strijkertjes en nog wat softer dan de latere hitjes. Heel aardig (7)
0
geplaatst: 5 november 2013, 08:50 uur
222. Harry James - I've Heard That Song Before (1943)
Nummer 1 in US (12 weken).
Uit de tijd dat platen uitgebracht werden onder de naam van de orkestleider.
De zangeres waarmee James vaak samenwerkte luisterde naar de naam Helen Forrest.
Om de een of andere reden beklemtonen de bastonen in dergelijke big band composities
voor mij het gevoel dat past bij de beelden van de tweede wereldoorlog ... dreiging loert om de hoek.
Nummer 1 in US (12 weken).
Uit de tijd dat platen uitgebracht werden onder de naam van de orkestleider.
De zangeres waarmee James vaak samenwerkte luisterde naar de naam Helen Forrest.
Om de een of andere reden beklemtonen de bastonen in dergelijke big band composities
voor mij het gevoel dat past bij de beelden van de tweede wereldoorlog ... dreiging loert om de hoek.
0
geplaatst: 5 november 2013, 19:17 uur
Harry James- I've Heard That Song Before
Fraaie Bigband Jazz met een romantisch tintje. Opmerkelijk lang duurt het instrumentale voordat Helen Frost vocaal van wal steekt. Leuk. (7)
Fraaie Bigband Jazz met een romantisch tintje. Opmerkelijk lang duurt het instrumentale voordat Helen Frost vocaal van wal steekt. Leuk. (7)
0
geplaatst: 5 november 2013, 20:42 uur
222. Harry James - I've Heard That Song Before (1943)
Leuke bigband jazz uit de oude doos, het heeft toch zijn charme vanwege de gezellige romantische sfeer. Past best op de late avond.
Leuke bigband jazz uit de oude doos, het heeft toch zijn charme vanwege de gezellige romantische sfeer. Past best op de late avond.
0
geplaatst: 6 november 2013, 20:37 uur
223. Art Mooney - I'm Looking over a Four Leaf Clover (1948)
Nummer 1 in US (3 weken).
Hoewel hun hoogtepunt een decennia vroeger lag,
stel ik me hier graag Laurel & Hardy bij voor die er goedgemutst
op uit trekken om te gaan pick-nicken ... met alle gevolgen van dien.
Nummer 1 in US (3 weken).
Hoewel hun hoogtepunt een decennia vroeger lag,
stel ik me hier graag Laurel & Hardy bij voor die er goedgemutst
op uit trekken om te gaan pick-nicken ... met alle gevolgen van dien.
0
geplaatst: 7 november 2013, 18:50 uur
224. Petula Clark - Downtown (1965)
Nummer 1 in US (2 weken).
Eigenlijk een UK nummer 2 hit uit 1964,
het jaar waarmee dit nummer geassocieerd hoort te worden.
Maar zijn ticket voor dit topic heeft de song te danken aan de US nummer 1 notering uit 1965.
Alles wat uit de UK kwam vond tussen 1964 en 1966 in het kielzog van The Beatles
gretig de weg naar de Billboard Charts. Tussen de college rock en de flower power
rulede Britania the waves in de hitparades (aka The Boom of British Beat).
Nummer 1 in US (2 weken).
Eigenlijk een UK nummer 2 hit uit 1964,
het jaar waarmee dit nummer geassocieerd hoort te worden.
Maar zijn ticket voor dit topic heeft de song te danken aan de US nummer 1 notering uit 1965.
Alles wat uit de UK kwam vond tussen 1964 en 1966 in het kielzog van The Beatles
gretig de weg naar de Billboard Charts. Tussen de college rock en de flower power
rulede Britania the waves in de hitparades (aka The Boom of British Beat).
* denotes required fields.