Muziek / Toplijsten en favorieten / 1000 nummer 1 hits uit de vorige eeuw
zoeken in:
0
geplaatst: 14 april 2013, 22:41 uur
Toch is Desenchantee in de versie van Kate Ryan een wereldnummer. Verder ken ik niet gek veel van haar.
0
geplaatst: 14 april 2013, 23:11 uur
Kate Ryan is vooral een trekpop in de handen van handige platenjongens.
Zij doet sinds het succes van Desenchantee (puike versie, maar vooral goeie song)
inderdaad niet veel meer dan oude en liefst Franstalige nummers coveren in een danceversie.
Bij Vaya Con Dios schreef Dani Klein, aanvankelijk met haar soulmate Dirk Schoufs
en later met externe songwriters, de nummers zelf. Als zangeres behoort zij tot de allergrootsten.
Halverwege de jaren 90 besloot Klein een punt te zetten achter Vaya Con Dios.
Goed voor een miljoenenverkoop in Amerika (Canada en Zuid-Amerika), wilde men haar graag
doen doorbreken in de Verenigde Staten, mits een andere look en een paar artistieke toegevingen.
Dani Klein, de kleine blonde zangeres uit Brussel, had de guts om neen te zeggen.
Een paar jaar later kwam ze terug met een minder commercieel vervolg op Vaya Con Dios.
Je kan Dani Klein ook horen op Stroom en Witte Kom HIe van Arbeid Adelt!
Daar zat ze heel even bij, samen met gitarist Willie Willie. Voor de grap besloten ze
om samen met Schoufs een song te schrijven. Het werd Just a Friend of Mine van Vaya Con Dios.
Klein en Schoufs werden Vaya Con Dios en Willie Willie vertrok naar The Scabs.
Zij doet sinds het succes van Desenchantee (puike versie, maar vooral goeie song)
inderdaad niet veel meer dan oude en liefst Franstalige nummers coveren in een danceversie.
Bij Vaya Con Dios schreef Dani Klein, aanvankelijk met haar soulmate Dirk Schoufs
en later met externe songwriters, de nummers zelf. Als zangeres behoort zij tot de allergrootsten.
Halverwege de jaren 90 besloot Klein een punt te zetten achter Vaya Con Dios.
Goed voor een miljoenenverkoop in Amerika (Canada en Zuid-Amerika), wilde men haar graag
doen doorbreken in de Verenigde Staten, mits een andere look en een paar artistieke toegevingen.
Dani Klein, de kleine blonde zangeres uit Brussel, had de guts om neen te zeggen.
Een paar jaar later kwam ze terug met een minder commercieel vervolg op Vaya Con Dios.
Je kan Dani Klein ook horen op Stroom en Witte Kom HIe van Arbeid Adelt!
Daar zat ze heel even bij, samen met gitarist Willie Willie. Voor de grap besloten ze
om samen met Schoufs een song te schrijven. Het werd Just a Friend of Mine van Vaya Con Dios.
Klein en Schoufs werden Vaya Con Dios en Willie Willie vertrok naar The Scabs.
0
geplaatst: 14 april 2013, 23:12 uur
Mijn oorspronkelijke reactie verdween in de draaikolk van het onderhoud. Maar als ik me niet vergis was die ongeveer:
Kate is iig minder pretentieus en van het soort door wie je graag verleid wil worden om met haar te ... (vul maar in wat je wenst), om uiteindelijk bedrogen te worden en uit te huilen in de kroeg, gerund door Dani - om ten slotte ook daar weer geflest te worden, met de rekening.
Dani: prima stem, doet me denken aan onze natiannale lellebel/twittersloerie Anouk - uitstekend qua stem, hopeloos qua repertoire.
Kate is iig minder pretentieus en van het soort door wie je graag verleid wil worden om met haar te ... (vul maar in wat je wenst), om uiteindelijk bedrogen te worden en uit te huilen in de kroeg, gerund door Dani - om ten slotte ook daar weer geflest te worden, met de rekening.
Dani: prima stem, doet me denken aan onze natiannale lellebel/twittersloerie Anouk - uitstekend qua stem, hopeloos qua repertoire.
0
geplaatst: 14 april 2013, 23:17 uur
0026. Ryan Paris - Dolce Vita (1983)
Nummer 1 in BE (3 weken) en NL (2 weken).
De jaren 80 werden de jaren van de europop.
Italian disco was daar een pittig gekruide variant van.
Nummer 1 in BE (3 weken) en NL (2 weken).
De jaren 80 werden de jaren van de europop.
Italian disco was daar een pittig gekruide variant van.
0
geplaatst: 14 april 2013, 23:20 uur
Een nummer dat ik destijds beter vond dan nu. Wel aardig (zeker het ritme) maar ook wat vlak, met name de zang en de Engelse uitspraak is ook niet best. Toch wel best aan te horen en de melodie blijft ook hangen.
Cijfer: 6
Cijfer: 6
0
geplaatst: 15 april 2013, 00:01 uur
Heb dit altijd een enorme feelgood-song gevonden. Dat het Engels niet vlekkeloos is, doet er wat mij betreft niet toe. Het clipje had ik nooit gezien, maar dat is ook wel erg vrolijk zeg.
Cijfer: 9
Cijfer: 9
0
geplaatst: 15 april 2013, 09:21 uur
LucM schreef:
En op het eurovisiesongfestival van 2006 kon Kate Ryan de hoge verwachtingen ook al niet waar maken.
En op het eurovisiesongfestival van 2006 kon Kate Ryan de hoge verwachtingen ook al niet waar maken.
Maar goed dat lijkt me geen reden daar heeft elk zuid en westers Europees land last van

0
geplaatst: 15 april 2013, 09:24 uur
Ik ben wel een liefhebber van Italo disco. Nu is dit daar wel een light versie van en wellicht juist daardoor extreem succesvol. Ik vind het wel een lekker nummer. In 1990 kwam er een nog een remix versie van dit nummer uit en ook dat kwam in de Top 40 terecht. Volgens mij was de remix van Ben Liebrand maar dat zou ik even thuis moeten checken want ik heb de cd-single nog wel ergens liggen.
Cijfer 7,5
Cijfer 7,5
0
geplaatst: 15 april 2013, 09:53 uur
Heel pakkend en heel frivool. Ben niet zo heel erg van de Italo, maar dit zit lekker inelkaar.
Altijd fun om weer eens te horen.(7)
Altijd fun om weer eens te horen.(7)
0
geplaatst: 15 april 2013, 10:52 uur
0
geplaatst: 15 april 2013, 11:02 uur
Ik vind vooral het synthesizer arrangement in Dolce Vita erg sprankelend.
Over Kate Ryan en het songfestival:
Ze bracht een Engelstalig liedje met een Franse titel: Je t'Adore.
Heel Europa vroeg zich af waarom ze nou precies "Shut the Door" zong in het refrein.
Heel Europa vroeg zich af waarom ze nou precies "Shut the Door" zong in het refrein.
0
geplaatst: 15 april 2013, 11:03 uur
dazzler schreef:

0
geplaatst: 15 april 2013, 11:22 uur
Nog even over Kate Ryan - vergelijk deze 2 eens;
Voyage Voyage - origineel
vs
Kate's versie
Van de een vind ik stem/zang beter, van de ander spreken beat en sequence loops (danceability) aan - zeg het maar. Wat mij betreft 1 - 1 (afgezien van de verschikkelijke Beckham SUV).
Voyage Voyage - origineel
vs
Kate's versie
Van de een vind ik stem/zang beter, van de ander spreken beat en sequence loops (danceability) aan - zeg het maar. Wat mij betreft 1 - 1 (afgezien van de verschikkelijke Beckham SUV).
0
geplaatst: 15 april 2013, 12:30 uur
0027. Raffaella Carra - A Far l'Amore Comincia Tu (1977)
Nummer 1 in BE (1 week).
Een oorworm voor de negenjarige dazzler.
Ik associeerde het nummer ook altijd met het Songfestival.
Nummer 1 in BE (1 week).
Een oorworm voor de negenjarige dazzler.
Ik associeerde het nummer ook altijd met het Songfestival.
0
geplaatst: 15 april 2013, 17:35 uur
Heb deze video een aantal weken geleden geplaatst in het Goed-Fout topic en alleen maar plusjes!
Jeugdsentiment en daarom een
Cijfer: 7.5
Jeugdsentiment en daarom een
Cijfer: 7.5
0
Cured
geplaatst: 15 april 2013, 17:37 uur
ja, werd tiener in het 'punkjaar', maar dit was ....goed fout 
6

6
0
8
Hier kan ik niet ander dan de clichéterm aanstekelijk erop los laten. Zowel het Libra Libra Lai als het Skopje Skopje-gedeelte zijn lekkere hooks. Uitstekende hit.
Hier kan ik niet ander dan de clichéterm aanstekelijk erop los laten. Zowel het Libra Libra Lai als het Skopje Skopje-gedeelte zijn lekkere hooks. Uitstekende hit.
0
Prima nummer om je eigen onzintekst op te zingen
"tiereliere lierelei,
elke dag maak je mij weer blij"
7,5
"tiereliere lierelei,
elke dag maak je mij weer blij"
7,5
0
geplaatst: 15 april 2013, 17:41 uur
Had eigenlijk een hit van het Nederlands 'Luv kunnen geweest zijn.
Zelfde "handjes draaien" sfeertje. K3 avant la lettre.
Al zat er in de hit van Raffaella meer peper dan in de doorsnee 'Luv hit.
0
Cured
geplaatst: 15 april 2013, 17:41 uur
herkenbaar wat Mjuman zegt: ik zong iets van skopja skopja en Liebe Liebe leit......een hutspot van kinder Italiaans, Duits en weet ik wat 

0
geplaatst: 15 april 2013, 17:49 uur
dazzler schreef:
De dames fungeerden als aides de camp van Waldo van Dungen in Waldolala met veel Rooms-Katholieke blote dans - zo noemde Sjef (van Oekel) dat tenminste - hoezo peper?
0
geplaatst: 15 april 2013, 17:50 uur
Ik dacht ook altijd dat het over Skopje Skopje ging.
Ken het nummer wel, maar had geen idee van artiest en titel.
6,5
Ken het nummer wel, maar had geen idee van artiest en titel. 6,5
0
geplaatst: 15 april 2013, 18:19 uur
Het soort nummers dat ik niet vaak uit mezelf zal opzetten maar als ik het hoor komt er wel een glimlach van mij, het brengt de zon in huis. Opvallend dat er in de jaren '70 wel regelmatig Franse, Italiaanse of Spaanse liedjes in de hitlijsten kwamen.
Cijfer: 7
Cijfer: 7
0
geplaatst: 15 april 2013, 19:55 uur
Ryan Paris - Dolce Vita: Lekker vrolijk, zomers nummertje! 
Cijfer: 8,6
Raffaella Carra - A Far l'Amore Comincia Tu: Goed fout op een leuke manier!
Cijfer: 6,9

Cijfer: 8,6
Raffaella Carra - A Far l'Amore Comincia Tu: Goed fout op een leuke manier!
Cijfer: 6,9
0
geplaatst: 15 april 2013, 22:27 uur
Raffaela Carra - A Far L' Amore Comincia Tu:
Het zal wel fout zijn, maar een keer gehoord krijg je het niet uit je bol. Heb het nog jaren moeten horen op feestjes en bruiloften en vond dat eigenlijk niet erg.
Deed het ook goed met carnaval 1978.
In Nederland nummer 3 in december 1977.
Cijfer 7.
Ryan Paris - Dolce Vita:
Lloret De Mar-1983-klassieker
.
Werd in dat jaar in de discoos helemaal stukgedraaid, al is het feitelijk geen disco.
Heeft de tand des tijds verrassend goed doorstaan, wat mij betreft.
Vooral die synthesizerpingeltjes klinken nog steeds leuk.
Cijfer 7,5.
Het zal wel fout zijn, maar een keer gehoord krijg je het niet uit je bol. Heb het nog jaren moeten horen op feestjes en bruiloften en vond dat eigenlijk niet erg.
Deed het ook goed met carnaval 1978.
In Nederland nummer 3 in december 1977.
Cijfer 7.
Ryan Paris - Dolce Vita:
Lloret De Mar-1983-klassieker
.Werd in dat jaar in de discoos helemaal stukgedraaid, al is het feitelijk geen disco.
Heeft de tand des tijds verrassend goed doorstaan, wat mij betreft.
Vooral die synthesizerpingeltjes klinken nog steeds leuk.
Cijfer 7,5.
* denotes required fields.