Muziek / Toplijsten en favorieten / 1000 nummer 1 hits uit de vorige eeuw
zoeken in:
0
geplaatst: 12 april 2013, 21:31 uur
Arrie schreef:
Peter en zijn Rockets: erg flauwe meezinger. Cijfer: 4
Bing Crosby: erg leuk liedje, leuke tekst, sterk gezongen, het swingt, geweldig popliedje dus. Cijfer: 8
Spooky and Sue: Spooky zingt het veel te overdreven naar mijn zin. Verder wel aardig maar verbleekt werkelijk bij het origineel. Sue is wel schattig. Cijfer: 5,5
Peter en zijn Rockets: erg flauwe meezinger. Cijfer: 4
Bing Crosby: erg leuk liedje, leuke tekst, sterk gezongen, het swingt, geweldig popliedje dus. Cijfer: 8
Spooky and Sue: Spooky zingt het veel te overdreven naar mijn zin. Verder wel aardig maar verbleekt werkelijk bij het origineel. Sue is wel schattig. Cijfer: 5,5
Spooky zong het niet. Wijlen Big John Russel was eigenlijk de man die gekoppelt zou worden aan Sue, maar zijn vrouw verbood het (jaloers.)
Hij heeft wel de originele zangpartij gedaan.
0
geplaatst: 12 april 2013, 21:48 uur
Doet u mij deze maar Wilson Pickett - fijne Atlantic Soul - uit de tijd mju pubermannetje was
soul van Atlantic 
6,6
soul van Atlantic 
6,6
0
geplaatst: 13 april 2013, 14:38 uur
0024. Roger Glover & Friends - Love Is All (1975)
Nummer 1 in BE (4 weken) en NL (3 weken).
De zingende kikker op Avro's TopPop was mijn eerste muzikale fascinatie (zes jaar oud).
Nummer 1 in BE (4 weken) en NL (3 weken).
De zingende kikker op Avro's TopPop was mijn eerste muzikale fascinatie (zes jaar oud).
0
geplaatst: 13 april 2013, 14:44 uur
Prachtig nummer, vooral door de sterke stem van Dio.
Cijfer: 8.7
Cijfer: 8.7
0
geplaatst: 13 april 2013, 15:02 uur
Nog een 7 voor Stagger Lue, zelden zo'n een swingende moordplaat gehoord.
Love is all is ook leuk. 7,5
Love is all is ook leuk. 7,5
0
geplaatst: 13 april 2013, 16:08 uur
Had hier vroeger al nix mee, nu nog steeds niet, en ondertussen veel te vaak gehoord - meligheid ten top, m.n. door de clip
4
4
0
geplaatst: 13 april 2013, 17:37 uur
Natuurlijk bekend door de clip (vind ik overigens één van de beste ooit) maar het blijft een erg leuk nummer met prima zang van Dio.
Cijfer: 8,5
Cijfer: 8,5
0
geplaatst: 13 april 2013, 17:41 uur
Was als kind zeer onder de indruk van deze clip (Toppop).
Nostalgie.
Cijfer: 7.5
Nostalgie.
Cijfer: 7.5
0
geplaatst: 14 april 2013, 13:45 uur
0025. Vaya Con Dios - What's a Woman (1990)
Nummer 1 in BE (8 weken) en NL (3 weken).
Internationale trots van België: mega in Canada en Latijns-Amerika.
Nummer 1 in BE (8 weken) en NL (3 weken).
Internationale trots van België: mega in Canada en Latijns-Amerika.
0
geplaatst: 14 april 2013, 13:49 uur
Mooie warme stem van Dani Klein.
Best aardig plaatje maar niet meer dan dat.
Cijfer: 6.5
Best aardig plaatje maar niet meer dan dat.
Cijfer: 6.5
0
geplaatst: 14 april 2013, 14:16 uur
Tsja, wel een leuk nummertje....herkenbaar, makkelijk meezingbaar.....uhm...een 6,5
0
geplaatst: 14 april 2013, 14:25 uur
Normaal ben ik niet zo erg voor ballads maar dit vind ik een schoolvoorbeeld van een perfecte ballad: melancholiek met zeer sterke melodie, smaakvolle jazzy begeleiding zoals de blazers en orgel en natuurlijk de gepassioneerde en functionele zang van Dani Klein, één van de beste zangeressen die België ooit heeft gehad.
Cijfer: 10
Cijfer: 10
0
geplaatst: 14 april 2013, 18:29 uur
Leuk topic 
Aardig met LucM eens, nummer klinkt nu mooier dan destijds. Het enige wat me stoort is dat het me soms iets te gelikt klinkt. Een 9.

Aardig met LucM eens, nummer klinkt nu mooier dan destijds. Het enige wat me stoort is dat het me soms iets te gelikt klinkt. Een 9.
0
geplaatst: 14 april 2013, 18:50 uur
Tja qua zang doe mij dan maar Jo Lemaire - Je suis venu... ; vergelijkbare thematiek, maar vrouwvriendelijker insteek. Vaya Con Dios deed het met m.n. goed bij vrienden en kenissen "die iets met jazzy muziek" hadden en die ook Al Jarreau draaiden als ze 'uit de bol wilden gaan' - kortom salonfähige muziek van 30plussers destijds. NMD - was ik Belg (Thank God), zo ik trotser zijn op Jo Lemaire of Kate Ryan.
6,25
6,25
0
geplaatst: 14 april 2013, 18:57 uur
Kate Ryan? Dat meen je toch niet, Mjuman? Ze komt niet eens aan de hielen van Dani Klein (Jo Lemaire is wel klasse).
0
geplaatst: 14 april 2013, 19:33 uur
Ryan is in ieder geval knapper...
Maar goed, ook jeugsentiment voor mij maar geen positieve. Ik vonbd het toen in de tijd een vreselijk nummer welke te vaak voorbij kwam. Dat laatste is nu natuurlijk niet meer het geval maar wat betreft het eerste sta ik daar nog wel achter. De andere grote Hollandse hit (Nah neh nah) vond ik in ieder geval een stuk leuker.
Cijfer: 3,5
Maar goed, ook jeugsentiment voor mij maar geen positieve. Ik vonbd het toen in de tijd een vreselijk nummer welke te vaak voorbij kwam. Dat laatste is nu natuurlijk niet meer het geval maar wat betreft het eerste sta ik daar nog wel achter. De andere grote Hollandse hit (Nah neh nah) vond ik in ieder geval een stuk leuker.
Cijfer: 3,5
0
geplaatst: 14 april 2013, 20:54 uur
Ik heb het niet over het uiterlijk maar over de zang en repertoire en op dat gebied komt Kate Ryan (die enkel maar covert) niet aan de hielen van Dani Klein. En op het eurovisiesongfestival van 2006 kon Kate Ryan de hoge verwachtingen ook al niet waar maken.
* denotes required fields.