MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / 1000 nummer 1 hits uit de vorige eeuw

zoeken in:
Arrie schreef:
Peter en zijn Rockets: erg flauwe meezinger. Cijfer: 4

Bing Crosby: erg leuk liedje, leuke tekst, sterk gezongen, het swingt, geweldig popliedje dus. Cijfer: 8

Spooky and Sue: Spooky zingt het veel te overdreven naar mijn zin. Verder wel aardig maar verbleekt werkelijk bij het origineel. Sue is wel schattig. Cijfer: 5,5

Spooky zong het niet. Wijlen Big John Russel was eigenlijk de man die gekoppelt zou worden aan Sue, maar zijn vrouw verbood het (jaloers.)
Hij heeft wel de originele zangpartij gedaan.

Doet u mij deze maar Wilson Pickett - fijne Atlantic Soul - uit de tijd mju pubermannetje was soul van Atlantic

6,6

0024. Roger Glover & Friends - Love Is All (1975)

Nummer 1 in BE (4 weken) en NL (3 weken).

De zingende kikker op Avro's TopPop was mijn eerste muzikale fascinatie (zes jaar oud).

Prachtig nummer, vooral door de sterke stem van Dio.
Cijfer: 8.7

Nog een 7 voor Stagger Lue, zelden zo'n een swingende moordplaat gehoord.

Love is all is ook leuk. 7,5

Leuk op zich wel maar echt goed?

cijfer: 6,0

R.J. Dio tilt deze plaat echt omhoog.

8,0

Cured
6

Had hier vroeger al nix mee, nu nog steeds niet, en ondertussen veel te vaak gehoord - meligheid ten top, m.n. door de clip

4

Ik was 13 en vond het prachtig. Om die reden:
een 8

"All You Need Is Love" revisited, maar toch okee

7

Natuurlijk bekend door de clip (vind ik overigens één van de beste ooit) maar het blijft een erg leuk nummer met prima zang van Dio.
Cijfer: 8,5

Was als kind zeer onder de indruk van deze clip (Toppop).
Nostalgie.

Cijfer: 7.5

De clip maakt het verschil.

7

0025. Vaya Con Dios - What's a Woman (1990)

Nummer 1 in BE (8 weken) en NL (3 weken).

Internationale trots van België: mega in Canada en Latijns-Amerika.

Mooie warme stem van Dani Klein.
Best aardig plaatje maar niet meer dan dat.

Cijfer: 6.5

Jeugdsentiment voor mij, al vond ik er toen niet veel aan.

7

Tsja, wel een leuk nummertje....herkenbaar, makkelijk meezingbaar.....uhm...een 6,5

Normaal ben ik niet zo erg voor ballads maar dit vind ik een schoolvoorbeeld van een perfecte ballad: melancholiek met zeer sterke melodie, smaakvolle jazzy begeleiding zoals de blazers en orgel en natuurlijk de gepassioneerde en functionele zang van Dani Klein, één van de beste zangeressen die België ooit heeft gehad.
Cijfer: 10

Cured
6

Leuk topic

Aardig met LucM eens, nummer klinkt nu mooier dan destijds. Het enige wat me stoort is dat het me soms iets te gelikt klinkt. Een 9.

Tja qua zang doe mij dan maar Jo Lemaire - Je suis venu... ; vergelijkbare thematiek, maar vrouwvriendelijker insteek. Vaya Con Dios deed het met m.n. goed bij vrienden en kenissen "die iets met jazzy muziek" hadden en die ook Al Jarreau draaiden als ze 'uit de bol wilden gaan' - kortom salonfähige muziek van 30plussers destijds. NMD - was ik Belg (Thank God), zo ik trotser zijn op Jo Lemaire of Kate Ryan.

6,25

Kate Ryan? Dat meen je toch niet, Mjuman? Ze komt niet eens aan de hielen van Dani Klein (Jo Lemaire is wel klasse).

Wat is er mis met Kate Ryan?

Ryan is in ieder geval knapper...

Maar goed, ook jeugsentiment voor mij maar geen positieve. Ik vonbd het toen in de tijd een vreselijk nummer welke te vaak voorbij kwam. Dat laatste is nu natuurlijk niet meer het geval maar wat betreft het eerste sta ik daar nog wel achter. De andere grote Hollandse hit (Nah neh nah) vond ik in ieder geval een stuk leuker.

Cijfer: 3,5

Ik heb het niet over het uiterlijk maar over de zang en repertoire en op dat gebied komt Kate Ryan (die enkel maar covert) niet aan de hielen van Dani Klein. En op het eurovisiesongfestival van 2006 kon Kate Ryan de hoge verwachtingen ook al niet waar maken.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:31 uur

geplaatst: vandaag om 15:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.