Muziek / Toplijsten en favorieten / 1000 nummer 1 hits uit de vorige eeuw
zoeken in:
0
geplaatst: 18 april 2013, 10:38 uur
dazzler schreef:
Waarmee je volgens mij onderstreept dat deze muziek te zeer buiten het classic rock straatje valt.
Omdat...?Waarmee je volgens mij onderstreept dat deze muziek te zeer buiten het classic rock straatje valt.
0
geplaatst: 18 april 2013, 11:52 uur
Omdat wat jij "leuk geschal" noemt door liefhebbers van jazz
een mooi kleurende trompet wordt genoemd.
Ik stel gewoon vast dat je "het" niet hoort.
En dat kan als je onvoldoende affiniteit hebt met dergelijke muziek.
Het is verder helemaal geen verwijt.
Gewoon een "als je dit niet hoort, dan luister je anders naar muziek" gevoel.
En dat geldt ongetwijfeld ook voor mij als het om één of ander ver-van-mijn-bed genre gaat.
Ik stel gewoon vast dat je "het" niet hoort.
En dat kan als je onvoldoende affiniteit hebt met dergelijke muziek.
Het is verder helemaal geen verwijt.
Gewoon een "als je dit niet hoort, dan luister je anders naar muziek" gevoel.
En dat geldt ongetwijfeld ook voor mij als het om één of ander ver-van-mijn-bed genre gaat.
0
geplaatst: 18 april 2013, 12:51 uur
dazzler schreef:
Omdat wat jij "leuk geschal" noemt door liefhebbers van jazz
Dat lijkt me nogal subjectief. De gitaar van Clapton wordt toch ook niet door iedere rockliefhebber als "mooi en kleurend" beschreven? Los daarvan lijkt me het bij jazz vrij belangrijk dat je ook valt voor de ritme van de muziek. Een goed klinkende piano is ook pas de helft van een mooi nummer.Omdat wat jij "leuk geschal" noemt door liefhebbers van jazz
Je doet nu alsof dit een mooi nummer bepaald is objectief bepaald door jazzliefhebbers.
Ik hoef verder mijn affiniteit met welk genre dan ook niet te bewijzen, maar ik vraag me dan wel af waar dan precies jouw stemmen voor albums van Miles Davis, John Coltrane en Charles Mingus zijn. Ik ben geen doorgewinterde jazz-fan, maar toch wel genoeg om een aantal albums/nummers tot mijn favorieten te rekenen.
Over George McCrae:
Dergelijke gladde discoachtige pop is niet echt aan mij besteed. Vooral die clip is echt bizar slecht. Ik moet zeggen dat zijn stem wel wat heeft, maar dat de coupletten tergend traag verlopen... wooooooooooo-mmaaaaaaaaaaan.
Tot zover de zang, want in dit soort nummers zit vaak een mooie (instrumentale) onderlaag. Zo ook hier, met die mooie (bas)gitaar.
0
geplaatst: 18 april 2013, 13:12 uur
George McCrae: Vrolijke discostamper uit de jaren '70. Heeft wel een zomers gevoel zonder dat het echt heel goed is.
Cijfer: 6,5
Cijfer: 6,5
0
geplaatst: 18 april 2013, 15:34 uur
0032. Toto - Africa (1983)
Nummer 1 in US (1 week)
Voor mij onlosmakelijk verbonden met de prachtzomer van 1982.
Hoewel Africa pas in de winter van 1983 naar de top steeg in de US.
Nummer 1 in US (1 week)
Voor mij onlosmakelijk verbonden met de prachtzomer van 1982.
Hoewel Africa pas in de winter van 1983 naar de top steeg in de US.
0
geplaatst: 18 april 2013, 15:51 uur
In de kennelijke prachtzomer van 1982 vierde ik mijn 7de verjaardag dus heel veel "live" gevoelens heb ik niet bij deze plaat. De grote hits van het 7de album kan ik me dan wel weer rechtstreeks herinneren. Maar goed terug naar Africa. Ik kan begrijpen dat mensen vinden dat deze plaat veel te vaak voorbij is gekomen. Ik zelf luister vrijwel nooit meer naar de radio en het aantal keren dat een Toto plaat de cd speler bezoekt is jaarlijks op 1 hand te tellen. Dat wil niet zeggen dat het slecht is, sterker nog ik vermaak me er altijd wel mee.
cijfer: 7,75
cijfer: 7,75
0
geplaatst: 18 april 2013, 16:30 uur
(Veruit) het beste nummer van een veelzijdige band.
Prachtige tekst met een Oosters randje. Een paar jaar later zouden ze Mushanga maken, een beetje in dezelfde sfeer, maar dan met Joseph Williams i.p.v. David Paich.
Overkill, hier geen last van. Zelfs na de 500e keer kan dit nummer niet stuk bij mij.
Prachtige tekst met een Oosters randje. Een paar jaar later zouden ze Mushanga maken, een beetje in dezelfde sfeer, maar dan met Joseph Williams i.p.v. David Paich.
Overkill, hier geen last van. Zelfs na de 500e keer kan dit nummer niet stuk bij mij.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 18 april 2013, 16:41 uur
Met de betreurde 'meesterdrummer' die hier wel heel letterlijk als een klok klinkt. Voor het overige weet deze inderdaad redelijk veelzijdige AOR-band meestal met hun instrumentatie een gemiddeld liedje naar een hoger plan te tillen. Dit nummer leunt eigenlijk louter op de compositie en die is dik in orde. Vroeger ook wel een overkill aan gehad, maar ach, dat is alweer lang geleden.
Cijfer: 7,5
Cijfer: 7,5
0
geplaatst: 18 april 2013, 16:49 uur
7,25
Valt Toto onder de AOR? Ik vind ze daar niet genoeg rock voor, maar ik ken een handvol nummers van ze. Heerlijk nummertje in ieder geval met een meeslepende melodie en een mooi geluid.
Valt Toto onder de AOR? Ik vind ze daar niet genoeg rock voor, maar ik ken een handvol nummers van ze. Heerlijk nummertje in ieder geval met een meeslepende melodie en een mooi geluid.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 18 april 2013, 16:50 uur
jasper1991 schreef:
Valt Toto onder de AOR? Ik vind ze daar niet genoeg rock voor
Valt Toto onder de AOR? Ik vind ze daar niet genoeg rock voor
AOR met de nodige ballads... al zijn die onder de hits wel wat oververtegenwoordigd.
0
geplaatst: 18 april 2013, 16:55 uur
Helemaal raak dit Africa. Een fraai ritmisch voortkabbelend couplet en de uitbarsting in het refein met een onovertroffen Bobby Kimball. M.i de beste zanger die de groep ooit had.
Fraai het world music achtige sfeertje. Helemaal om het nummer heen gebouwd.
Alles klopt.
Ook te veel gehoord onderhand, maar de kwaliteit van dit nummer staat buiten kijf. (8,5)
Fraai het world music achtige sfeertje. Helemaal om het nummer heen gebouwd.
Alles klopt.
Ook te veel gehoord onderhand, maar de kwaliteit van dit nummer staat buiten kijf. (8,5)
0
geplaatst: 18 april 2013, 17:21 uur
George McCrae - Rock You baby
Sensuele soul met discotintje, klinkt zwoel en relaxt. Heel mooie stem en gitaarriff.
Cijfer: 8,5
Toto - Africa
Uit de periode toen Toto nog prima songs bracht. Exotisch ritme gekoppeld aan aanstekelijk refrein en rake synths, beslist één van hun beste.
Sensuele soul met discotintje, klinkt zwoel en relaxt. Heel mooie stem en gitaarriff.
Toto - Africa
Uit de periode toen Toto nog prima songs bracht. Exotisch ritme gekoppeld aan aanstekelijk refrein en rake synths, beslist één van hun beste.
0
geplaatst: 18 april 2013, 17:30 uur
Voor allebei een 6. Ze kunnen er mee door, maar ik veer er zeker niet van op.
0
geplaatst: 18 april 2013, 17:57 uur
Beetje vlakjes/saai deze maar die andere hit van dat album Rosanna is dan weer een knaller.
Cijfer: 6
Cijfer: 6
0
geplaatst: 18 april 2013, 18:09 uur
Wat een afgrijselijk zeiknummer blijft het toch! Vooral wanneer I guess it rains down in Africa komt krijg ik kippenvel in de negatieve zin.
3
3
0
geplaatst: 18 april 2013, 18:12 uur
Don Cappuccino schreef:
Wat een afgrijselijk zeiknummer blijft het toch! Vooral wanneer I guess it rains down in Africa komt krijg ik kippenvel in de negatieve zin.
3
3
I bless the rains down in Africa, zingt ie.

0
geplaatst: 18 april 2013, 18:43 uur
Tsja blif het een goed nummer vinden, Niet hun beste dat is namelijk Home Of The Brave
Cijfer; 8.7
Cijfer; 8.7
0
geplaatst: 18 april 2013, 18:46 uur
0
geplaatst: 18 april 2013, 20:27 uur
jasper1991 schreef:
Valt Toto onder de AOR? Ik vind ze daar niet genoeg rock voor, maar ik ken een handvol nummers van ze.
Gelukkig zet je dat laatste erachter.Valt Toto onder de AOR? Ik vind ze daar niet genoeg rock voor, maar ik ken een handvol nummers van ze.
0
Cured
geplaatst: 18 april 2013, 20:29 uur
Toto ; geweldige muzikanten, maar matige songs over het algemeen
0
geplaatst: 18 april 2013, 20:49 uur
Ach, valt over alle albums mooi verzameld werk van te maken. Ook zonder de hits.
Hun albums zijn wel wisselvallig van aard, da's waar.
Hun albums zijn wel wisselvallig van aard, da's waar.
0
geplaatst: 18 april 2013, 23:14 uur
Toto - Afrika: niet superslecht, maar ik zou het nooit uit mezelf opzetten. Cijfer: 5,5
0
geplaatst: 18 april 2013, 23:47 uur
0033. Fine Young Cannibals - She Drives Me Crazy (1989)
Nummer 1 in US (1 week).
Goofy nummer met goofy clip.
Let op de elastieken benen van de gitarist en bassist
die ooit nog het mooie weer maakten bij de ska-revival band The Beat.
Van dezelfde clipmakers, maar geen nummer 1 hit.
Nummer 1 in US (1 week).
Goofy nummer met goofy clip.
Let op de elastieken benen van de gitarist en bassist
die ooit nog het mooie weer maakten bij de ska-revival band The Beat.
Van dezelfde clipmakers, maar geen nummer 1 hit.
* denotes required fields.