MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / 1000 nummer 1 hits uit de vorige eeuw

zoeken in:
johannesA
7.5 echt een nummer uit mijn muzikale jeugd

Vrolijk, aanstekelijk nummer met aardig wat power. Niet iets waar ik direct wild van wordt, maar wel zeker iets wat ik zelf op zou kunnen zetten.

thelion schreef:

net geen voldoende 5.75

Volgens mij net wel een voldoende

FYC vind ik dan weer ijzersterk. Sterke melodie, krachtige zang, pure pop met stevig doch catchy gitaarwerk.

Cijfer 8,5

Toto: zorgt altijd voor (her)activatie van de innerlijke tweestrijd van audiofiel en muiziekliefhebber. Hoe kun je in vredesnaam zulke goed geproduceerde en klinkende muziek maken die zo slaapverwekkend saai is.

Daarnaast doet Toto me altijd denken aan m'n belastingbiljet: met zo'n topictitel als dit weet je dat Toto geheid voorbij komt, is het eenmaal zover dan is de afschuw gegarandeerd, maar eigenlijk is het weer sneller klaar dan je had durven denken.

Toto: MOR optima forma, doet mij denken aan de vele speakervergelijkingstests die ik met een hifi-maat beleefde: Toto moest mee met elke sessie; gehoord op menige set Avalons. De hifi-adviseur herkende mijn afschuw en wist dan altijd prettig te verrassen met The Orb, en Pink Floyd en op de laatste sessie met Trentemoller. De laatste drie zijn echt een mind-blowing geluidsbeleving. Maat heeft inmiddels alles van PF op SACD én, én.

Vanwege het geluid: 5,75

FYC 7,25

Toto, brrrr geen cijfer (en als er dan toch iets uit de hifiwinkil moet, dan maar weer die eeuwige Jazz at the pawnshop of iets van Linn records (vinyl dan maar) , beter zelf iets meenemen, Ramones weet je tenminste waar je aan toe bent).,
Even terug on topic, Toot was brrr en die kannibalen vind ik ook niet zo lekker 4.5 , doet mij ook altijd weer denken aan Bronski beat.

Casartelli (moderator)
Lekker nummer. Werd in mijn Radio 538 tijd dan wel weer te vaak gedraaid in 538 Classics (elke keer als dat intro inzette, hoopte ik New Orders True Faith te krijgen, viel het weer tegen), maar die overexposure is al weer heel lang verleden tijd. Dan is 'drive' inderdaad het magische woord.

Cijfer: 7,5

Jeugdsentiment wel, maar niet hun beste hit (da's Good Thing).

7

herman schreef:
Jeugdsentiment wel, maar niet hun beste hit (da's Good Thing).

Neeh da's Johnny Come Home...

Casartelli (moderator)
Ik heb dan wel weer een zwak voor hun versie van Suspicious Minds.

Casartelli schreef:
Ik heb dan wel weer een zwak voor hun versie van Suspicious Minds.

Normaal zou ik dat dan weer heel verdacht vinden, ware het niet dat ik me wel onder die vlag kan scharen

Het debuut is sowieso beter dan de tweede. Deze She Drives ... vind ik een beetje een hinkelritme hebben

George McCrae - Rock Your Baby 5/10

Toto - Africa 4/10

Fine Young Cannibals 3/10

Fine Young Cannibals- She Drives Me Crazy.

Niet zo'n heel sterk nummer. Waar Johny Come Home mij wel bij de kladden greep door een nerveus, maar heerlijk gepasioneerd gejaagd verloop, is dit erg cliche.
Deze song wordt ontsiert door de stevige logge gitaarriff die in mijn ogen niet echt in de song past.
Lelijke drums en het refein wordt op ten duur vervelend. Lijkt in produktie en muzikaliteit wat op Inxs.

Cijfer: 5

Lijkt inderdaad wat op INXS: beide bands waren toen erg hot.

Ik vind die coole, schijnbaar ongeïnteresseerde aanpak wel wat hebben.
Good Thing swingt veel meer zoals herman aangaf. Al ben ik het ook eens
met de opmerking dat Johnny Come Home nog beter was. Vind ik hun beste.

Fine Young Cannibals - She Drives Me Crazy (1989)
Inderdaad lijkt dit wat op Need You Tonight van INXS met name het ritme. Aardig nummer door de zang en funky gitaar maar niet hun beste (Johnny Come Home en Good Thing vind ik ook beter).
Cijfer: 7

0034. Snow - Informer (1993)

Nummer 1 in US (7 weken).

1993: het jaar van raggamuffin in de hitparades.

Casartelli (moderator)
Heb het clipje even aangezet om te kijken of dit nummer echt zo vervelend was als ik me herinnerde, en zowaar, de tijd is er betrekkelijk mild voor geweest. Toch zijn vier minuten wel wat lang.

Cijfer: 5,0

Typisch jaren '90-plaatje, maar de tijd is er milder voor geweest dan grofweg voor de hits van Vanilla Ice en MC Hammer, waar Snow een beetje op voortborduurde. Mijn waardering van nu is nog ongeveer hetzelfde als toen: 8

Beschouw mezelf als een roots reggae-liefhebber dus ik heb niets met de ragga van Sizzla, Buju Banton, Sean Paul en noem maar op en zeker niet met dit kinderachtige Informer

Cijfer: 3.5

sheep67 schreef:
Beschouw mezelf als een roots reggae-liefhebber dus ik heb niets met de ragga van Sizzla, Buju Banton, Sean Paul en noem maar op en zeker niet met dit kinderachtige Informer

Cijfer: 3.5

Bis: 3,5

Tja, goeie ouwe tijd...

Cijfer: 5,0

Eeek, 4 toch nog wel hoor.

Altijd wel een leuk nummer gevonden

Cijfer: 6.8

6.75

Aardig nummer (een beetje de voorloper van de veel succesvollere Shaggy), blijkt de tand des tijds goed doorstaan.
Cijfer: 7

0035. Starship - Nothing's Gonna Stop Us Now (1987)

Nummer 1 in UK (4 weken) en US (2 weken).

Typische jaren 80 productie: een power ballad uit een film die ook in Europa aansloeg.

Cured
ja,precies.......vreselijk dus:

3

Gast
geplaatst: vandaag om 07:52 uur

geplaatst: vandaag om 07:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.