Muziek / Toplijsten en favorieten / 1000 nummer 1 hits uit de vorige eeuw
zoeken in:
0
geplaatst: 23 april 2013, 17:42 uur
0041. PhD - I Won't Let You Down (1982)
Nummer 1 in BE (4 weken) en NL (3 weken).
Synthpop van het zuiverste water met Simon Phillips op drums.
De clip was ook grappig: een soort Wile E Coyote versus Roadrunner verhaallijn.
Nummer 1 in BE (4 weken) en NL (3 weken).
Synthpop van het zuiverste water met Simon Phillips op drums.
De clip was ook grappig: een soort Wile E Coyote versus Roadrunner verhaallijn.
0
geplaatst: 23 april 2013, 17:47 uur
Prima synthipop zoals er in dat jaar meer werden uitgebracht, het doet mij overigens denken aan een zonnige winterochtend door de sfeer.
Cijfer: 8,5
Cijfer: 8,5
0
geplaatst: 23 april 2013, 17:54 uur
Schitterend nummer waarin de synthesizer de hoofdrol speelt.
Mooie vocalen ook en mijn favoriet van de ééndagsvliegen
Cijfer: 9
Mooie vocalen ook en mijn favoriet van de ééndagsvliegen

0
Cured
geplaatst: 23 april 2013, 18:00 uur
aanstekelijke coupletten en een 'hangend blijvend' refrein: goed nummer
cijfer: 7
cijfer: 7
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 23 april 2013, 18:21 uur
In de jaren '90 nog in een versnelde versie een hit geworden; die kende ik eerder. Het origineel is aardig, maar ook een tikkeltje zijig.
6,8
6,8
0
geplaatst: 23 april 2013, 18:25 uur
Tommy James & The Shondells- Crimson & Glover:
Waanzinnig late 60's nummer van deze eendagsvliegen. Er wordt lekker gestoeit met galm en geluidseffectjes ( ook een effect op de zang aan het einde.)
Bovenal een hier en daar wat dustere song die toch heel toegankelijk klinkt.
Ook ik hoorde eerst de Joan Jett versie, maar die legt het sterk af tegen dit origineel (9)
Eagles- Hotel California
Hier is al zoveel over gezegd en geschreven. Het blijft een sterke troef. Reggea achtige insteek, maar het nummer krijgt een heel andere wending. Gitaarwerk is perfect, zang is fraai en het refein onvergetelijk. Veel's te vaak gehoord, maar dat is een heel ander verhaal (8,5)
PhD- I Won't Let You Down
Och, heerlijk jeugdsentiment. Ook ik kocht deze single. Nog altijd een prachtig nummer. Beladen huilerige zang van Jim Diamond en de warme synth die het nummer prachtig kleurt.
Vooral het einde is erg fraai daarin. Het wordt wat steviger en de zang verdwijnd naar de achtergrond. Cijfer: 9
Waanzinnig late 60's nummer van deze eendagsvliegen. Er wordt lekker gestoeit met galm en geluidseffectjes ( ook een effect op de zang aan het einde.)
Bovenal een hier en daar wat dustere song die toch heel toegankelijk klinkt.
Ook ik hoorde eerst de Joan Jett versie, maar die legt het sterk af tegen dit origineel (9)
Eagles- Hotel California
Hier is al zoveel over gezegd en geschreven. Het blijft een sterke troef. Reggea achtige insteek, maar het nummer krijgt een heel andere wending. Gitaarwerk is perfect, zang is fraai en het refein onvergetelijk. Veel's te vaak gehoord, maar dat is een heel ander verhaal (8,5)
PhD- I Won't Let You Down
Och, heerlijk jeugdsentiment. Ook ik kocht deze single. Nog altijd een prachtig nummer. Beladen huilerige zang van Jim Diamond en de warme synth die het nummer prachtig kleurt.
Vooral het einde is erg fraai daarin. Het wordt wat steviger en de zang verdwijnd naar de achtergrond. Cijfer: 9
0
geplaatst: 23 april 2013, 18:31 uur
Tommy James & The Shondells hebben toch wel meer hits gehad? Ook Mony Mony, dacht ik. En Tiffany's I Think We're Alone Now is dan weer een cover van ze.
Het nummer van Ph.D ken ik in eerste instantie ook van de jaren '90-versie, maar het origineel vind ik wel mooi. Het is zo lekker slepend waardoor het extra goed aankomt. Heb altijd een zwak voor dit nummer gehad. Cijfer: 9,5
Het nummer van Ph.D ken ik in eerste instantie ook van de jaren '90-versie, maar het origineel vind ik wel mooi. Het is zo lekker slepend waardoor het extra goed aankomt. Heb altijd een zwak voor dit nummer gehad. Cijfer: 9,5
0
geplaatst: 23 april 2013, 18:41 uur
Ik had dan mijn huiswerk beter moeten doen Herman. Ik dacht eigenlijk dat dit wel zo'n beetje hun grootste en enige hit was.
De naam kom je op een gegeven moment niet veel meer tegen in ieder geval.
De naam kom je op een gegeven moment niet veel meer tegen in ieder geval.
0
geplaatst: 23 april 2013, 18:43 uur
Oh, ik weet het ook niet zeker hoor.
Een echte hitmachine is het in ieder geval niet geweest, althans niet in Nederland.
Een echte hitmachine is het in ieder geval niet geweest, althans niet in Nederland.
0
Onweerwolf
geplaatst: 23 april 2013, 18:52 uur
Deze 4 top 40 hits hebben ze gehad:
Tommy James and The Shondells - Crimson And Clover
Tommy James and The Shondells - Hanky Panky
Tommy James and The Shondells - Mony Mony
Tommy James and The Shondells - Sweet Cherry Wine
0
geplaatst: 23 april 2013, 20:03 uur
"They had two No. 1 singles in the U.S. — "Hanky Panky" (1966) and "Crimson and Clover" (1968) — and also charted twelve other Top 40 hits, including five in the top ten: "I Think We're Alone Now", "Mirage", "Mony Mony", "Sweet Cherry Wine", and "Crystal Blue Persuasion"."
In de VS dus zeker geen one hit wonder. In de Nederland wel voornamelijk bekend van Crimson and Clover maar toch ook geen one hit wonder.
In de VS dus zeker geen one hit wonder. In de Nederland wel voornamelijk bekend van Crimson and Clover maar toch ook geen one hit wonder.
0
geplaatst: 23 april 2013, 20:07 uur
PhD - I Won't Let You Down
Vind het wel een aardig nummer maar niet zo goed als Bijv. Luc of Sheep
Cijfer: 6.8
Vind het wel een aardig nummer maar niet zo goed als Bijv. Luc of Sheep
Cijfer: 6.8
0
geplaatst: 23 april 2013, 20:08 uur
Leuke clip idd, al jaren niet meer gezien. De album versie van dit nummer is beter, daar begint het met die majestueuze synthpartij die aan het eind weer terugkomt.
Cijfer 9,0
Cijfer 9,0
0
geplaatst: 23 april 2013, 20:14 uur
Onweerwolf schreef:
Nog best wat hits eigenlijk. Toch 's een x beluisteren maar.
0
geplaatst: 23 april 2013, 22:25 uur
PhD; heerlijk nummer, al jaren niet gehoord. Ben weer helemaal 20 jaar oud...een 9
0
geplaatst: 23 april 2013, 22:55 uur
PhD een 7, mooi gezongen met die aparte stem, melodie is redelijk.
0
geplaatst: 23 april 2013, 23:16 uur
vigil schreef:
De album versie van dit nummer is beter, daar begint het met die majestueuze synthpartij die aan het eind weer terugkomt.
De album versie van dit nummer is beter, daar begint het met die majestueuze synthpartij die aan het eind weer terugkomt.
Is ook zo bij de 7" versie, maar blijkbaar niet bij de clip (tenzij die er is afgevallen in de link).
0
geplaatst: 23 april 2013, 23:24 uur
Fijne en unieke stem, altijd een zwak gehad voor dit nummer.
0
geplaatst: 24 april 2013, 16:40 uur
0042. Coolio - Gangsta's Paradise (1995)
Nummer 1 in BE (4 weken), NL (5 weken), UK (2 weken) en US (3 weken).
Moderne rapper samplet Stevie Wonder.
Nummer 1 in BE (4 weken), NL (5 weken), UK (2 weken) en US (3 weken).
Moderne rapper samplet Stevie Wonder.
0
geplaatst: 24 april 2013, 16:54 uur
Destijds vond ik dit geweldig. Kende de tekst ook van buiten. Maar op een gegeven moment had ik het wel gehoord en dat is nooit meer helemaal goedgekomen. Snap ik niet meer zo goed wat ik er toen in hoorde.
Cijfer: 6,5 (met bonuspunten voor de meezingfactor)
Cijfer: 6,5 (met bonuspunten voor de meezingfactor)
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 24 april 2013, 17:01 uur
Het wordt eentonig, maar ook hier kende ik deze versie eerder dan het nummer van Stevie Wonder. Wat valt er verder van te zeggen... wel oké.
6,0
6,0
0
geplaatst: 24 april 2013, 17:07 uur
Heb ik nooit een slecht nummer gevonden, al zijn er betere Hip-Hop nummers.
Cijfer: 6.5
Cijfer: 6.5
0
geplaatst: 24 april 2013, 17:14 uur
Leuk deuntje en zelfs niet minder dan het origineel maar ben niet zo van de hip-hop.
Cijfer: 5
Cijfer: 5
0
geplaatst: 24 april 2013, 17:33 uur
Dit is het ORIGINEEL van het uitstekende album, zie hieronder; ken je klassiekers - ere wie ere toekomt - Stevie Wonder: A Great Man (naar SW: Black Man) Stevie Wonder - Songs in the Key of Life (1976)
"Hiphop" - zie bonustrack 3 van dat album Coolio, Smoolio - een 5,5 genoeg beloning voor jatwerk!
"Hiphop" - zie bonustrack 3 van dat album Coolio, Smoolio - een 5,5 genoeg beloning voor jatwerk!
0
geplaatst: 24 april 2013, 18:23 uur
Natuurlijk kende ik dit eerder in de versie van Stevie Wonder maar de hiphop-versie vind ik zeker niet slecht (en beter goed gejat dan slecht bedacht).
Cijfer: 6,5
Cijfer: 6,5
* denotes required fields.