Muziek / Toplijsten en favorieten / 1000 nummer 1 hits uit de vorige eeuw
zoeken in:
0
geplaatst: 24 april 2013, 18:37 uur
Ook hier weer iemand die deze eerder kende dan het origineel. Gelukkig wel eentje volgens het principe "beter goed gejat dan slecht verzonnen".
Cijfer: 7
Cijfer: 7
0
geplaatst: 24 april 2013, 18:54 uur
Ik kende toch eerst Pastime Paradise. Zal met leeftijd te maken hebben. In ieder geval vind ik het eerder slecht gejat.
4/10
4/10
0
geplaatst: 24 april 2013, 19:55 uur
Coolio:
Zit niet onaardig inelkaar, maar bijster origineel is het allemaal niet. Bouwt ook puur op de sample van Stevie Wonder. (5,5)
Ik heb me trouwens slap gelachen om de versie van weird Al.
Zit niet onaardig inelkaar, maar bijster origineel is het allemaal niet. Bouwt ook puur op de sample van Stevie Wonder. (5,5)
Ik heb me trouwens slap gelachen om de versie van weird Al.
0
geplaatst: 24 april 2013, 19:59 uur
@Hiphop: op Tommy Boy Greatest Beats - The First 15 Years 1981 - 1995, niet op de site alhier trouwens, staat veel betere (en echte) hiphop dan dit nogal honky nummer - w.o het roemruchte Planet Rock van Africa Bambaata met Soul Sonic Force - da's HIPHOP 

0
geplaatst: 24 april 2013, 21:42 uur
Ook ik kon eerder Coolio dan het prachtige origineel. Ik ben verder niet zo'n liefhebber van Hiphop. Over het algemeen kan ik enkel de acts waarderen die zichzelf niet zo serieus nemen (bv. Beastie Boys, De La Soul en Tribe called Quest) maar deze vind ik nog steeds wel aardig. Destijd erg vaak voorbij horen komen (ik leefde op de Top 40) maar nog niet echt een overkill mogen ontdekken.
Cijfer 7,0
Cijfer 7,0
0
geplaatst: 24 april 2013, 23:30 uur
0043. Ivan Heylen - De Wilde Boerendochtere (1974)
Nummer 1 in NL (4 weken).
De liefde voor het Westvlaamsch is in Nederland steeds gebleven,
als ik de bij artiesten als Flip Kowlier en Het Zesde Metaal ga kijken.
Nummer 1 in NL (4 weken).
De liefde voor het Westvlaamsch is in Nederland steeds gebleven,
als ik de bij artiesten als Flip Kowlier en Het Zesde Metaal ga kijken.
0
geplaatst: 25 april 2013, 00:03 uur
De tekst kan best leuk zijn, maar ik kan het net niet helemaal verstaan. Muzikaal spreekt het me echt helemaal niet aan, dus ik ben ook niet geneigd veel moeite te doen voor de tekst.
Het thema (schoon wijveke) doet me wel aan dit nummer (bertha butt) denken:
YouTube - Jimmy Castor Bunch - Troglodyte
3,5
Het thema (schoon wijveke) doet me wel aan dit nummer (bertha butt) denken:
YouTube - Jimmy Castor Bunch - Troglodyte
3,5
0
geplaatst: 25 april 2013, 09:28 uur
sheep67 schreef:
en zelfs niet minder dan het origineel
Eens. Het origineel vind ik maar een matig nummer. Deze cover heeft veel meer power.en zelfs niet minder dan het origineel
0
geplaatst: 25 april 2013, 09:44 uur
Ivan Heyle - tja, wat moet je daar nou weer van zeggen, behalve dan dat het destijds alom werd gewaardeerd; mij ontging het waarom ervan. André van Duijn heeft er nog een persiflage op gemaakt.
YouTube - De tamme boerenzoon - Andre van Duin
4,5
YouTube - De tamme boerenzoon - Andre van Duin
4,5
0
geplaatst: 25 april 2013, 10:17 uur
Vind het een prima nummer maar niet iets dat ik elke dag zou willen horen.
Cijfer: 6.6
Cijfer: 6.6
0
geplaatst: 25 april 2013, 10:46 uur
Singer/songwriter uit Belgie. Toen konden dit soort songs nog hits worden.
Wel heel puur, maar echt goed ? ........ nee.
Cijfer: 5,7
Wel heel puur, maar echt goed ? ........ nee.
Cijfer: 5,7
0
geplaatst: 25 april 2013, 11:36 uur
0044. Alexander Curly - Guus (1975)
Nummer 1 in BE (1 week) en NL (3 weken).
En een jaar later deed Alexander Curly een Ivan Heylentje.
Nummer 1 in BE (1 week) en NL (3 weken).
En een jaar later deed Alexander Curly een Ivan Heylentje.
0
geplaatst: 25 april 2013, 11:55 uur
Guus kom noar huus - het enige leuke daaraan is dat 't voor Guus Hiddink werd ingezet. Zelden deed een Westerling (Haarlem) zo mislukt een Grunneger na - doorspoelen, deksel dicht - dankuwel alstublieft, gaarne eenmaal sprayen!
3
3
0
geplaatst: 25 april 2013, 13:43 uur
Kom jongens, het is toch gewoon maar om te lachen. Moet kunnen.
0
geplaatst: 25 april 2013, 18:52 uur
0043. Ivan Heylen - De Wilde Boerendochtere (1974)
Het was destijds een vreemde eend in de bijt in de Vlaamse hitlijsten tussen de schlagers van bv. Willy Sommers, John Terra en Salim Seghers. Maar een echt goed nummer vind ik dit daarom nog niet, er waren in zijn genre destijds beslist betere nummers.
Cijfer: 6
Natuurlijk stelt dat artistiek niet veel voor maar bij momenten kan ik er nog mee lachen en het is zelfs beter te pruimen dan de gemiddelde Nederlandstalige hit in die periode (en nu).
Cijfer: 5,5
Het was destijds een vreemde eend in de bijt in de Vlaamse hitlijsten tussen de schlagers van bv. Willy Sommers, John Terra en Salim Seghers. Maar een echt goed nummer vind ik dit daarom nog niet, er waren in zijn genre destijds beslist betere nummers.
Cijfer: 6
Natuurlijk stelt dat artistiek niet veel voor maar bij momenten kan ik er nog mee lachen en het is zelfs beter te pruimen dan de gemiddelde Nederlandstalige hit in die periode (en nu).
Cijfer: 5,5
0
geplaatst: 25 april 2013, 23:52 uur
Alexander Curly- Guus
Muzikaal vrij vervelende hoempa- pa. Het dreutelt maar door. Tekstueel best geinig.
Curly was vooral beter als hi dichter bij zichzelf bleef. I'll Never Drink Again is een stuk memorabeler.
Guus: 5
Muzikaal vrij vervelende hoempa- pa. Het dreutelt maar door. Tekstueel best geinig.
Curly was vooral beter als hi dichter bij zichzelf bleef. I'll Never Drink Again is een stuk memorabeler.
Guus: 5
0
geplaatst: 26 april 2013, 00:11 uur
0045. The Pretenders - Brass in Pocket (1980)
Nummer 1 in UK (2 weken).
Eén van de meest sensuele stemmen uit de rockgeschiedenis in een bronzen klassieker.
Nummer 1 in UK (2 weken).
Eén van de meest sensuele stemmen uit de rockgeschiedenis in een bronzen klassieker.
* denotes required fields.