MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / 1000 nummer 1 hits uit de vorige eeuw

zoeken in:
GrafGantz schreef:
7,8

Maar niet zo goed als Atomic en Call Me.

Denis, Presence Dear, Sunday Girl (met de mooie grom van grrrl - Deb was de eerste grrrl-power-girl) - en idd de weemoed in Union City Blue en van Atomic zeker niet de superlange (45") versie

Bij wave hebben we volgens mijn never een Blondie top5 gedaan - tenminste niet wat mij zoekwerk onthulde

Misterfool
Blondie is zo'n band die met een bijsluiter komt. Gedoseerd genieten en het is super. Bij veelvuldig gebruik wordt de punkrock mij te oppervlakkig en gaat de zoete stem van Deborah tegenstaan.

Voor heart of glass toch een heel mooie 7.5

P.S: dit vind ik dan weer hun beste

Prima nummer, met name zang en drums en erg aanstekelijke melodie en ritme, voor Blondie heb ik trouwens altijd een zwak gehad.
Cijfer: 9

Misterfool schreef:
Blondie is zo'n band die met een bijsluiter komt. Gedoseerd genieten en het is super. Bij veelvuldig gebruik wordt de punkrock mij te oppervlakkig en gaat de zoete stem van Deborah tegenstaan.

Voor heart of glass toch een heel mooie 7.5

P.S: dit vind ik dan weer hun beste

Jij hebt Blondie ook niet in Paradiso gezien in haar t-shirt (jurkje) en op kokette hoge hakjes. Een beetje vent heeft dan geen tijd meer voor bijsluiters, sterker nog, ook je bril kan je opbergen.

Aj daar alleen maar een zwak voor hebt, wordt 't tijd voor **agra!

Misterfool
Ha, bij haar, een gracieuze 60'er, blijven de glazen waar ze horen: op mijn neus. Bij deze jongedame wordt de bril wel opgeborgen. **agra was nog nooit zo nutteloos

6.75

0064. Hot Chocolate - So You Win Again (1977)

Nummer 1 in UK (3 weken).

Hoewel Hot Chocolate één van de meest succesvolle bands uit de jaren 70 was,
scoorden ze slechts twee Britse nummer 1 hits. In beide gevallen ging het niet
om een zelf geschreven nummer (al schreven ze talloze klassiekers).

Altijd wel een zwak gehad voor Hot Chocolate.

7.5

Misterfool
Tsja, mijn vader is groot fan van Hot chocolade. Ik zelf heb er bijzonder weinig mee. Gelikt en sentimenteel(die violen ).

4

Ik sluit me enkel aan bij de laatste zin van Misterfool (mijn vader is er namelijk geen fan van).

5,0

Ik vind Hot Chocolate wel een sterke groep. De meeste singles van ze vind ik erg goed als ik ze weer eens op de radio hoor, en de sterkste troef is natuurlijk de zanger. Fantastisch stemgeluid heeft die man.

6.5

Stiekum best wel lekker...

Heb er ook een zwak voor, prima nummer al vind ik Emma, You Sexy Thing en Everyone's A Winner nog beter

Cijfer: 7.2

Johny Mercer - Doet mij niet heel veel. Is toch wat te oubollig voor mijn oren. Zit wel aardig inelkaar. (5)

Kingston Trio: Hobbelfolk met een lekker refein. Op een bepaalde manier memorabel (7)

Blondie- Heart Of Glass- Ah, muziek toen ik wel al bestond.

Vind het wel 1 van sterkste singles. De wat veelzijderige kant die de groep ineens ontwikkelde komt hier goed tot uiting. Disco was hot en afgezien van de heerlijke groove, heeft het nummer een zeer pakkende melodielijn. De electro insteek is smaakvol aangepakt waardoor het nooit te plat wordt. ( 8,5)

Hot Chocolate - You Win Again.

Toendertijd zeer hitgevoelig en ook wel terecht. Raak er nog steeds niet ondersteboven van, maar de smoothy aanpak is wel treffend. Zanger Errol Brown heeft het perfecte stemgeluid voor deze poppy/soul achtige muziek. Niet hun sterkste liedje overigens. (6,4)

Hot Chocolate heb ik nooit als een topband beschouwd maar bracht wel een reeks goede hitsingles uit, zeer herkenbaar door de zang van Errol Brown. Pakkend refrein overigens.
Cijfer: 8

Hot Chocolate is mij te gladjes beetje een Radio 10 Gold geluid.

Cijfer: 5.

0065. KC & The Sunshine Band - That's the Way (I Like It) (1975)

Nummer 1 in NL (2 weken) en US (2 weken).

Miami funk met vette blazers uit de koker van de blanke Casey.

Wel een klassieker, maar het heeft mij nooit zo gegrepen.

5

Vervelende monotone disco.

Cijfer: 4

Ik vind het zelfs een van de mindere nummers van KC, ze hebben wel erg leuke nummers maar deze heeft me altijd wat tegengestaan. Toch een 6,5 want het swingt wel lekker.

Als je 13 bent en je staat met het meisje waar je verliefd op bent hierop te dansen dan is het gewoon een: 10!!!!

En verrek die emoticon hierboven danst gewoon in de maat mee

Vaak gehoord maar blijft een vrolijk, aanstekelijk nummer. Herkenbare sound van K.C.

Cijfer: 7

KC & The Sunshine Band- That's The Way I Like It

Sloeg aan voor de tijd dat het duurde. Casey kon er een paar jaar mee uit de voeten. De singles verschilden qua insteek niet veel van elkaar. Dit is misschien wel de bekendste.
Swingende disco/funk met een herkenbaar refein.
Een absolute kraker in de disco's en een nr.1 hit daaruit volgend.

Misschien wat eentonig, maar toch ook wel lekker. (7)

Melodisch is het weliswaar simpel maar die blazers zijn geweldig en het swingt als een trein. Stilistisch is het meer funk dan disco (al heeft funk daar veel invloed op), was midden jaren '70 erg populair.
Cijfer: 8

KC - honky dipso die goed valt en en een vent die respect verdient om als bleekscheet zulke muziek te maken. Of het met funk wat te maken heeft? Stel die vraag maar aan het parlement - you better ...

7,45

Misterfool
welbekende disco/funk-single. Aanstekelijk ritme en de banale lyrics doen de rest. 6.5

7.5

Hot Chocolate 3/10

KC & The Sunshine Band 3/10

Gast
geplaatst: vandaag om 05:25 uur

geplaatst: vandaag om 05:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.