MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / 1000 nummer 1 hits uit de vorige eeuw

zoeken in:
0066. Fairground Attraction - Perfect (1988)

Nummer 1 in UK (1 week).

Een streepje jazz na een plensbui verwarmt het hart.

KC - leuke disco die met de term funk wellicht iets te veel eer krijgt. cijfer: 6,5
Fairground - Ik vond dit vroeger altijd een vervelend deuntje. Tegenwoordig valt dat wel mee al is hte nog steeds geen topper. cijfer: 6.0

Leuk origineel nummer van Fairground Attraction, vindt het nog wel een 7 waard. Opvolger Find My Love zou een hoger cijfer krijgen.

De discokraker van KC & The Sunshine Band vind ik aardig, maar niet meer dan dat. Cijfer: 6

Perfect komt aardig in de buurt van de perfecte popsingle, geweldig nummer. 9,5

Mij te gezapig liefdesliedje.

4

Aardig nummer maar geen hoogvlieger

6

Fairground Attraction- Perfect.

Dit opgewekte liedje deugt ansich wel. De frivoliteit spat er van af. Maar ik vind er tegenwoordig niet zo heel veel meer aan.
Misschien te veel gehoord door de jaren heen. (5,8)

Fairground Attraction klonk idd in 1988 net zo verfrissend als het is om hard te lopen na een regenbui: zuurstof in de lucht en ruimte voor de geest.

Dit soort muziek, (denk ook Everything but the Girl, Prefab Sprout, Deacon Blue Belle & Sebastian) pop met een flinke vleug singer/songwriter doet het in de UK altijd beter dan hier; wij doen meer aan gitaarronkerij - lp kom je regelmatig tegen in de ééneurobakken en da's te geef voor zoveel prettige muziek.

8

Misterfool
7.5

Fris, opgewekt en frivool liedje, al vind ik Find My Love nog wat beter.
Cijfer: 8

Raakt me totaal niet. Vervelend nummer zelfs.

4.5

Behoorlijk vervelend, inderdaad

4

Ik vind hem ook vervelend. Had de positieve reacties hier niet verwacht eigenlijk.

Misterfool
Mijn favoriete pilsmerk vind het in ieder geval wel een mooi nummer

Misterfool schreef:
Mijn favoriete pilsmerk vind het in ieder geval wel een mooi nummer

Ah, dan heb ik het lek boven. Tot vervelends toe die reclame. Wel lekker bier trouwens

Dit soort muziek, (denk ook Everything but the Girl, Prefab Sprout, Deacon Blue Belle & Sebastian)...

Dit is echt te veel eer voor deze band. Helaas kan ik deze saaie, een-dimensionele plaat niet meer dan een 4,5 geven.

0067. Lisa Stansfield - All around the World (1989)

Nummer 1 in BE (1 week), NL (4 weken) en UK (2 weken).

Met de eerste generatie house producers als song-architecten.

Ik vind Lisa Stansfield altijd een zeer prettige stem hebben, meestal ook muzikaal wel in orde.
cijfer 7,25

Misterfool
1 Vre-se-lijk

6/10

Lisa Stansfield- All Around The World

Fantastische zangeres, no doubt about that. Maar ik vind de produktie, geheel inherent aan die tijd, te glad en te steriel.
Daardoor mist het nummer wat broodnodige soul. Een 6je.

4.5

bikkel2 schreef:
Lisa Stansfield- All Around The World
Maar ik vind de produktie, geheel inhorent aan die tijd, te glad en te steriel.

Mooi praktijkvoorbeeld van synesthesie: combinatie van invoelend en inhorend - tenzij inherent werd bedoeld ; groen boekje of een Van Dale wellicht?

LIsa S's mooiste werk: hij bijdrage aan Cold Cut. Mooie stem, maar verder

6,25

Arrie schreef:
Ik vind hem ook vervelend. Had de positieve reacties hier niet verwacht eigenlijk.

Ik de negatieve dan weer niet, voor mij toch wel een van de leukste pophits uit de 80s. En ik begrijp de Prefab Sprout-e.d. associatie wel.

Nog een 7 voor Lisa, vooral vanwege jeugdsentiment.

6.75

Mjuman schreef:
(quote)

Mooi praktijkvoorbeeld van synesthesie: combinatie van invoelend en inhorend - tenzij inherent werd bedoeld ; groen boekje of een Van Dale wellicht?

LIsa S's mooiste werk: hij bijdrage aan Cold Cut. Mooie stem, maar verder

6,25

Herstelt bolleboos. Als we jou ook niet hadden hier

bikkel2 schreef:
(quote)

Herstelt bolleboos. Als we jou ook niet hadden hier

Neem dan ook meteen "herstellen" (voltooid deelwoord: hersteld) mee; helaas biedt spellingscontrole geen soelaas in dezen

Voortaan zal ik het doosjes mieren dichtlaten

Die van Lisa is veel leuker op de radio dan wat wij meestal cadeau krijgen.
Een 7 dan maar.

Net als het vorige nummer is dit ook best aardig maar niet zo'n hoogvlieger

Cijfer: 5.7

Gast
geplaatst: vandaag om 07:26 uur

geplaatst: vandaag om 07:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.