Muziek / Toplijsten en favorieten / 1000 nummer 1 hits uit de vorige eeuw
zoeken in:
0
geplaatst: 15 mei 2013, 23:15 uur
Deze song heeft natuurlijk een bepaalde lading. Ineens was er een kerstliedje die de armoe en ellende in de 3e wereld als onderwerp had.
Een supercast van britse sterren die er op dat moment toe deden.
Voorlopertje van Live Aid, zomer 1985.
Nobel en een nummer wat ik met kerst nog graag aanhoor en dat is bij de meeste kerstliedjes niet meer het geval. (7,5)
Een supercast van britse sterren die er op dat moment toe deden.
Voorlopertje van Live Aid, zomer 1985.
Nobel en een nummer wat ik met kerst nog graag aanhoor en dat is bij de meeste kerstliedjes niet meer het geval. (7,5)
0
geplaatst: 15 mei 2013, 23:24 uur
0074. The Boomtown Rats - I Don't Like Mondays (1979)
Nummer 1 in UK (4 weken).
Voor mezelf tot nader orde een one-hit wonder.
Nog nooit echt gegrepen geweest door een andere hit van Ierse band.
Nummer 1 in UK (4 weken).
Voor mezelf tot nader orde een one-hit wonder.
Nog nooit echt gegrepen geweest door een andere hit van Ierse band.
0
geplaatst: 15 mei 2013, 23:31 uur
Ah, vrij logische link inderdaad. Als je de vorige en deze doortrekt kom je vanzelf bij Ultravox terecht maar of dat zo is...
Rat Trap was ook nog wel een behoorlijke hit (niet in de Benelux overigens).
Ik zelf vind dit altijd een bijzonder fijn liedje. Geen groots zanger Bob Geldolf maar dit soort praatzang kan hij goed aan.
8,0
Rat Trap was ook nog wel een behoorlijke hit (niet in de Benelux overigens).
Ik zelf vind dit altijd een bijzonder fijn liedje. Geen groots zanger Bob Geldolf maar dit soort praatzang kan hij goed aan.
8,0
0
geplaatst: 16 mei 2013, 00:36 uur
Heb dit in de 90s pas ontdekt, maar was toen wel even idolaat van dit nummer. Vind het nu nog steeds erg mooi, al ken ik inmiddels ook de trieste achtergrond ervan.
9
9
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 16 mei 2013, 09:40 uur
herman schreef:
Heb dit in de 90s pas ontdekt, maar was toen wel even idolaat van dit nummer. Vind het nu nog steeds erg mooi, al ken ik inmiddels ook de trieste achtergrond ervan.
Of dat een logische tegenstelling is, is dan weer de vraag.
7,5
En een 6,5 voor die vorige, onder toegeving dat ik het nummer pas leerde kennen toen de remake net een grote hit was (kerst 2004?). Daar steekt het origineel wel gunstig bij af.
0
geplaatst: 16 mei 2013, 09:47 uur
Urbanus - Bakske vol met Stro.
Aardig en komisch maar niet iets om uit de theatershow te halen. Wel veel meegezongen vroeger.
6.
Band Aid - Do They Know..
Sla me maar. Ik vind het geweldig. Elk jaar weer als het in twee weken tijd 100x op de radio komt.
Vroeger had ik de maxi single met kerstwensen van de artiesten in het middenstuk. Die heb ik verkocht en nu heb ik spijt.
8
Boomtown Rats - I Don't Like Mondays.
Lekker dramatisch en ietwat onorthodox voor een nummer 1 hit. Gaat mij niet snel vervelen.
8
Aardig en komisch maar niet iets om uit de theatershow te halen. Wel veel meegezongen vroeger.
6.
Band Aid - Do They Know..
Sla me maar. Ik vind het geweldig. Elk jaar weer als het in twee weken tijd 100x op de radio komt.
Vroeger had ik de maxi single met kerstwensen van de artiesten in het middenstuk. Die heb ik verkocht en nu heb ik spijt.
8
Boomtown Rats - I Don't Like Mondays.
Lekker dramatisch en ietwat onorthodox voor een nummer 1 hit. Gaat mij niet snel vervelen.
8
0
geplaatst: 16 mei 2013, 10:20 uur
vigil schreef:
Ah, vrij logische link inderdaad. Als je de vorige en deze doortrekt kom je vanzelf bij Ultravox terecht maar of dat zo is...
Ik gok op The Mama's en the Papa's of New Order.

Leuk nummer van The Boomtown Rats. Ik heb me er altijd over verbaasd hoe een band met zo weinig hits zo bekend kan zijn. Of zal dat toch aan het charisma van Sit Bob liggen?
7,5
0
geplaatst: 16 mei 2013, 10:59 uur
Boomtown Rats- I Don't Like Mondays
Hun finest hour. Ik heb het muzikaal nooit zo goed kunnen plaatsen. Het bouwt op piano en veel vaart zit er niet in. Saint Bob is een verre van goede zanger.
Maar de man heeft een bepaald charisma waar je dat kennelijk mee kunt compenseren.
Toch heeft dit nummer iets waarvan je opveert.
De dramatiek in de tekst is natuurlijk ook memorabel.
Een 8.
Hun finest hour. Ik heb het muzikaal nooit zo goed kunnen plaatsen. Het bouwt op piano en veel vaart zit er niet in. Saint Bob is een verre van goede zanger.
Maar de man heeft een bepaald charisma waar je dat kennelijk mee kunt compenseren.
Toch heeft dit nummer iets waarvan je opveert.
De dramatiek in de tekst is natuurlijk ook memorabel.
Een 8.
0
geplaatst: 16 mei 2013, 15:04 uur
Monday Monday is al aan de beurt geweest in Blue Monday was geen nummer 1 hit.
0
geplaatst: 16 mei 2013, 15:07 uur
0075. Small Faces - Lazy Sunday (1968)
Nummer 1 in NL (4 weken).
Heerlijk Brits en je hoort er zo Parklife van Blur doorheen.
Nummer 1 in NL (4 weken).
Heerlijk Brits en je hoort er zo Parklife van Blur doorheen.
0
Cured
geplaatst: 16 mei 2013, 15:51 uur
ik houd wel gedeeltelijk van Brits, maar dit niet zozeer
5
5
0
geplaatst: 16 mei 2013, 16:58 uur
Ik hou dan weer wel vooral van Britse muziek, lekkere lome plaat.
7,0
7,0
0
geplaatst: 16 mei 2013, 17:50 uur
0074. The Boomtown Rats - I Don't Like Mondays (1979)
Bob Geldof was geen geweldige zanger maar hier heeft hij een tijdloos nummer gecomponeerd met schitterende piano en tekst.
Cijfer: 8
Britpop avant-la-lettre, nog steeds een heerlijk nummer uit de sixties, uniek en grappig.
Cijfer: 9
Bob Geldof was geen geweldige zanger maar hier heeft hij een tijdloos nummer gecomponeerd met schitterende piano en tekst.
Britpop avant-la-lettre, nog steeds een heerlijk nummer uit de sixties, uniek en grappig.
Cijfer: 9
0
geplaatst: 16 mei 2013, 18:50 uur
The Boomtown Rats - I Don't Like Mondays (1979)
Klassieker en nog steeds erg fijn om te horen.
Small Faces - Lazy Sunday (1968)
Aardig maar meer ook niet.
Cijfer: 6.5
Klassieker en nog steeds erg fijn om te horen.
Small Faces - Lazy Sunday (1968)
Aardig maar meer ook niet.
Cijfer: 6.5
0
geplaatst: 16 mei 2013, 23:42 uur
0076. Rod Stewart - Sailing (1975)
Nummer 1 in NL (4 weken) en UK (4 weken).
Inhaken en meedeinen op de golven.
Nummer 1 in NL (4 weken) en UK (4 weken).
Inhaken en meedeinen op de golven.
* denotes required fields.