Muziek / Toplijsten en favorieten / 1000 nummer 1 hits uit de vorige eeuw
zoeken in:
0
geplaatst: 17 mei 2013, 09:29 uur
Small Faces - Lazy Sunday
Het gaat. Maar het is niet mijn kopje thee.
6
Rod Stewart - Sailing
Gezapig to the max. Blegh.
4
Het gaat. Maar het is niet mijn kopje thee.
6
Rod Stewart - Sailing
Gezapig to the max. Blegh.
4
0
geplaatst: 17 mei 2013, 12:09 uur
Ah Rod Stewart, heerlijk jeugdsentiment. In mijn herinnering was er ook nog een clipje waarin Britt Ekland (het toenmalig liefje van Rod) figuureerde. Op youtube niet kunnen vinden maar misschien was het wel een ander nummer
8
8
0
geplaatst: 17 mei 2013, 12:09 uur
Small Faces- Lazy Sunday
Heerlijk los gespeelde britse pop/rock. Scheelt ook wel als je een zanger als Steve Marriot an boord hebt.
Een echte sixties klassieker (8)
Rod Stewart- Sailing.
Blijft een fraaie ballad. Ok, gezapig. Maar het liedje deugt. De sfeer is treffend en Rod zingt het nummer gewoon erg goed. Juist dat rauwe stemgeluid geeft Sailing net het scheutje impact.
8,4
Heerlijk los gespeelde britse pop/rock. Scheelt ook wel als je een zanger als Steve Marriot an boord hebt.
Een echte sixties klassieker (8)
Rod Stewart- Sailing.
Blijft een fraaie ballad. Ok, gezapig. Maar het liedje deugt. De sfeer is treffend en Rod zingt het nummer gewoon erg goed. Juist dat rauwe stemgeluid geeft Sailing net het scheutje impact.
8,4
0
geplaatst: 17 mei 2013, 12:46 uur
Ik sluit mij aan bij bikkel2, sfeervolle ballad met prima rauwe zang.
Cijfer: 8,5
Cijfer: 8,5
0
geplaatst: 17 mei 2013, 13:39 uur
Ja tuurlijk heeft Rod Stewart een "rauwe" stem maar je kan toch moeilijk zeggen dat rauw gezongen is.
cijfer: 6,0
cijfer: 6,0
0
geplaatst: 17 mei 2013, 13:52 uur
perrospicados schreef:
Ah Rod Stewart, heerlijk jeugdsentiment. In mijn herinnering was er ook nog een clipje waarin Britt Ekland (het toenmalig liefje van Rod) figuureerde. Op youtube niet kunnen vinden maar misschien was het wel een ander nummer
8
8
YouTube - Rod Stewart - Tonight's The Night [Gonna Be Alright]
Het Franse geneuzel op het eind is Britt Ekland, ik neem aan dat ze ook in de clip te zien is, ook al zien we haar alleen van achteren. Het lijkt me in elk geval logisch dat ie hier z'n liefje voor gebruikte, ik geloof niet dat een body double noodzakelijk was

0
geplaatst: 17 mei 2013, 14:47 uur
Band Aid - Do They Know It's Christmas 1/10
The Boomtown Rats - I Don't Like Mondays 1/10
Small Faces - Lazy Sunday 6/10
Rod Stewart - Sailing 8/10
The Boomtown Rats - I Don't Like Mondays 1/10
Small Faces - Lazy Sunday 6/10
Rod Stewart - Sailing 8/10
0
geplaatst: 17 mei 2013, 17:49 uur
0077. Enya - Orinoco Flow (1988)
Nummer 1 in BE (4 weken); NL (3 weken) en UK (3weken).
The Joshua Tree, The Lion & The Cobra, Watermark en Avalon Sunset.
Plus een reeks overwinning op het Eurovisie Songfestival.
Ierland boven eind jaren 80, begin jaren 90.
Nummer 1 in BE (4 weken); NL (3 weken) en UK (3weken).
The Joshua Tree, The Lion & The Cobra, Watermark en Avalon Sunset.
Plus een reeks overwinning op het Eurovisie Songfestival.
Ierland boven eind jaren 80, begin jaren 90.
0
geplaatst: 17 mei 2013, 18:00 uur
Sail away, sail away, sail away...
Waarschijnlijk was die liedje precies op het juiste moment op de juiste plaats want op zich is dit niet een heel logische nummer 1 hit.
Cijfer 7,0
Waarschijnlijk was die liedje precies op het juiste moment op de juiste plaats want op zich is dit niet een heel logische nummer 1 hit.
Cijfer 7,0
0
geplaatst: 17 mei 2013, 18:28 uur
Tweemaal heel chill - té chill noar miene smek (aldus wethouder Hekkink te Juinen) voor de vrijmi.
Eerste grote liefde leren kennen ten tijde van Sailing (geschreven door Sutherland Bros) en de lp (Atlantic Crossing) en zijn opvolger vaak gedraaid - concert in Ahoy - eigenlijk kan Rod the Mod niet kapot, maar toch - doe mij maar Rod van de eerste 3-4 albums.
Sailing 7
Enya - vreselijke new age sfeer 4,5
Enne a propos Ierland: Clannad - Macalla (1985) Mary Black - Babes in the Wood (1991) Luka Bloom - Riverside (1990)
Eerste grote liefde leren kennen ten tijde van Sailing (geschreven door Sutherland Bros) en de lp (Atlantic Crossing) en zijn opvolger vaak gedraaid - concert in Ahoy - eigenlijk kan Rod the Mod niet kapot, maar toch - doe mij maar Rod van de eerste 3-4 albums.
Sailing 7
Enya - vreselijke new age sfeer 4,5
Enne a propos Ierland: Clannad - Macalla (1985) Mary Black - Babes in the Wood (1991) Luka Bloom - Riverside (1990)
0
geplaatst: 17 mei 2013, 18:28 uur
YouTube - Rod Stewart - Tonight's The Night [Gonna Be Alright]
vreselijk wat een ***nummer. Waarom Britt alleen van achteren getoond wordt ontgaat me ten enen male en die Rod is toch ook wel geilneef nummer 1

Ik denk dat ie ook dol is op bonbons met een zachte vulling
0
geplaatst: 17 mei 2013, 18:49 uur
Enya- Orinoco Flow
Een wat opmerkelijke nr.1 hitnotering. Op een bepaalde manier heeft het mij nooit kunnen bekoren.
Ondanks alle goede bedoelingen en goede produktie ten spijt, het nummer blijft wat hangen in meer van het zelfde, en komt niet tot een spanningsboog waar je op hoopt.
Het sail away, sail away stukje vind ik wel aardig gevonden.
5,5
Een wat opmerkelijke nr.1 hitnotering. Op een bepaalde manier heeft het mij nooit kunnen bekoren.
Ondanks alle goede bedoelingen en goede produktie ten spijt, het nummer blijft wat hangen in meer van het zelfde, en komt niet tot een spanningsboog waar je op hoopt.
Het sail away, sail away stukje vind ik wel aardig gevonden.
5,5
0
geplaatst: 17 mei 2013, 18:57 uur
Ik vind het wel een prachtig transparant nummer, uniek en sfeervol. Als ik dit hoor denk ik spontaan aan een waterval, rivier of de zee.
Cijfer: 9
Cijfer: 9
0
geplaatst: 17 mei 2013, 18:58 uur
Ik vind het ook een erg mooi nummer, uniek gaat me wat te ver, maar wel erg sfeervol inderdaad. Heb wel het idee dat het nogal love it or hate it is, geen idee waarom.
0
geplaatst: 17 mei 2013, 19:09 uur
Rod Stewart - Sailing
Brrrr wegdraaimuziek: 3.5
Enya - Orinoco Flow
Ook niet mijn ding maar hier kan ik nog naar luisteren: 6
Brrrr wegdraaimuziek: 3.5
Enya - Orinoco Flow
Ook niet mijn ding maar hier kan ik nog naar luisteren: 6
0
geplaatst: 17 mei 2013, 19:10 uur
7/10 voor Orinoco Flow. Maar de mooiste single van het album Watermark is Evening Falls.
0
geplaatst: 17 mei 2013, 20:27 uur
Enya - Orinoco Flow
Sfeervolle single. Beetje mijmeren, beetje wegdromen. Heel aardig dus.
8
Sfeervolle single. Beetje mijmeren, beetje wegdromen. Heel aardig dus.
8
0
geplaatst: 18 mei 2013, 19:00 uur
0078. Pussycat - Mississippi (1975)
Nummer 1 in BE (4 weken), NL (4 weken) en UK (4 weken).
Zomaar geplukt van de vele cassettebandjes die mijn vader naliet.
Nummer 1 in BE (4 weken), NL (4 weken) en UK (4 weken).
Zomaar geplukt van de vele cassettebandjes die mijn vader naliet.
0
geplaatst: 18 mei 2013, 19:12 uur
Tony Willé, prima stem, rotrepertoire - heeft ooit 1 'soul'plaat gemaakt.
4
4
* denotes required fields.