Muziek / Toplijsten en favorieten / De top 100 van... (Shaky)
zoeken in:
0
geplaatst: 11 november 2013, 18:03 uur
Wel heb ik een Spotify link voor jullie, waarin Exuma en Reach Out... ontbreken omdat ze niet op Spotify staan: Klikkerdeklik! chevy93 ook weer blij.
0
geplaatst: 11 november 2013, 18:05 uur
0
geplaatst: 11 november 2013, 18:12 uur
- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- Casartelli
- hond racisme
- Dwejkk
- panjoe
- kemm
- nedbed
- tsjong
- Teunnis
- kobe bryant fan
- AOVV
- sandokan
- Ralph.
- jspr_g
- Fathead
- Sammael
- Gajargo
- titan
- jasper1991
- Arno
- The Eraser
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- Casartelli
- hond racisme
- Dwejkk
- panjoe
- kemm
- nedbed
- tsjong
- Teunnis
- kobe bryant fan
- AOVV
- sandokan
- Ralph.
- jspr_g
- Fathead
- Sammael
- Gajargo
- titan
- jasper1991
- Arno
- The Eraser
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 11 november 2013, 18:36 uur
Ik heb net de nummers 100-92 even beluisterd (voor zover niet al bekend) en dat leverde wel aardige verrassingen op bij Joni Mitchell (beter dan wat ik verder van haar gehoord heb), Sage Francis (überhaupt volslagen onbekend) en Exuma (boem).
Hoewel ik me voor kan stellen dat we niet té lang bij één gebruiker kunnen blijven hangen, ligt het tempo voor de meeluisteraar nu toch vrij hoog.
Hoewel ik me voor kan stellen dat we niet té lang bij één gebruiker kunnen blijven hangen, ligt het tempo voor de meeluisteraar nu toch vrij hoog.
0
geplaatst: 11 november 2013, 19:06 uur
Marduk! 
Voor het overige ook enkele zeer goeie nummers, de hip-hop ken ik niet echt (hoewel k Sage Francis wel tof vind) en Exuma staat op de 'te beluisteren'-lijst.

Voor het overige ook enkele zeer goeie nummers, de hip-hop ken ik niet echt (hoewel k Sage Francis wel tof vind) en Exuma staat op de 'te beluisteren'-lijst.
0
geplaatst: 11 november 2013, 19:20 uur
Wow, niels heeft een smaak die echt mijlenver van de mijne ligt. 
Ik noteer in een zin: Sage Francis vond ik zeer tof, Zappa viel me alleszins mee, Snoop Dogg is toch wel een beetje nostalgie, Marduk en Miles Davis zijn verschrikkelijk, Mobb Deep vond ik wel te gek (onverwachts!), die Bahamaman ging ook nog wel, Joni Mitchell vind ik een beetje saai, Dead Kennedys is veel minder ruig en toffer dan ik verwachtte en over Neil Young zijn we het eens, dit is (naast zijn rommel) wél echt heul mooi.
Nu op naar het volgende boeketje...

Ik noteer in een zin: Sage Francis vond ik zeer tof, Zappa viel me alleszins mee, Snoop Dogg is toch wel een beetje nostalgie, Marduk en Miles Davis zijn verschrikkelijk, Mobb Deep vond ik wel te gek (onverwachts!), die Bahamaman ging ook nog wel, Joni Mitchell vind ik een beetje saai, Dead Kennedys is veel minder ruig en toffer dan ik verwachtte en over Neil Young zijn we het eens, dit is (naast zijn rommel) wél echt heul mooi.
Nu op naar het volgende boeketje...

0
geplaatst: 11 november 2013, 19:28 uur
Oke, ik doe ook mee. Nu ik achteraan zo'n waslijst kom te staan, heb ik in ieder geval genoeg tijd nummers te selecteren.
- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- Casartelli
- hond racisme
- Dwejkk
- panjoe
- kemm
- nedbed
- tsjong
- Teunnis
- kobe bryant fan
- AOVV
- sandokan
- Ralph.
- jspr_g
- Fathead
- Sammael
- Gajargo
- titan
- jasper1991
- Arno
- The Eraser
- Masimo
- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- Casartelli
- hond racisme
- Dwejkk
- panjoe
- kemm
- nedbed
- tsjong
- Teunnis
- kobe bryant fan
- AOVV
- sandokan
- Ralph.
- jspr_g
- Fathead
- Sammael
- Gajargo
- titan
- jasper1991
- Arno
- The Eraser
- Masimo
0
geplaatst: 11 november 2013, 19:36 uur
Uncommon Valor is inderdaad geweldig Niels! Die rauwe verse van Vinnie Paz pakt me echt bij de lurven. Zo breng je een boodschap over!
0
geplaatst: 11 november 2013, 19:52 uur
Nummer van Jedi Mind Tricks is fantastisch en Bon Iver natuurlijk ook, maar bij dat liedje van Reach Out kan ik de associatie met 2 hondsdolle aapjes die de liefde bedrijven over een mooi ingespeelde instrumental niet uit m'n hoofd houden. Sorry. 

0
geplaatst: 11 november 2013, 20:03 uur
Idd, mooie update buiten dat nummer van Reach Out
Ik kan wel wat hebben, maar dit vind ik er net wat over qua vocalen.
Ik kan wel wat hebben, maar dit vind ik er net wat over qua vocalen.
0
geplaatst: 11 november 2013, 20:45 uur
Dead Kennedys (beter dan ik me kon herinneren) en Sage Francis (naam komt me bekend voor, volgens mij kende ik dit al) genoteerd! 
Joni Mitchell was goed, maar niet weer
goed. Frank Zappa moet ik wat vaker beluisteren, van Miles Davis kon ik me niet voorstellen dat dat nummer ruim een kwartier geduurd heeft. Bon Iver is inderdaad erg goed. Deze van Brel heeft me nooit echt getrokken. Captain Beefheart en Snoop Dogg deden me weinig. Mobb Deep kende ik ook al, is wel oké. Jedi Mind Tricks en met name Mardruk waren voor mij de missers.
Like a Hurricane blijft natuurlijk een geweldige klassieker.

Joni Mitchell was goed, maar niet weer
goed. Frank Zappa moet ik wat vaker beluisteren, van Miles Davis kon ik me niet voorstellen dat dat nummer ruim een kwartier geduurd heeft. Bon Iver is inderdaad erg goed. Deze van Brel heeft me nooit echt getrokken. Captain Beefheart en Snoop Dogg deden me weinig. Mobb Deep kende ik ook al, is wel oké. Jedi Mind Tricks en met name Mardruk waren voor mij de missers.Like a Hurricane blijft natuurlijk een geweldige klassieker.
0
geplaatst: 11 november 2013, 22:24 uur
Oke, ik wil ook wel. Ik ben op zich meer van de albums of bands lijstjes maar dit moet wel lukken
- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- Casartelli
- hond racisme
- Dwejkk
- panjoe
- kemm
- nedbed
- tsjong
- Teunnis
- kobe bryant fan
- AOVV
- sandokan
- Ralph.
- jspr_g
- Fathead
- Sammael
- Gajargo
- titan
- jasper1991
- Arno
- The Eraser
- Masimo
- Lying Mouth
- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- Casartelli
- hond racisme
- Dwejkk
- panjoe
- kemm
- nedbed
- tsjong
- Teunnis
- kobe bryant fan
- AOVV
- sandokan
- Ralph.
- jspr_g
- Fathead
- Sammael
- Gajargo
- titan
- jasper1991
- Arno
- The Eraser
- Masimo
- Lying Mouth
0
geplaatst: 11 november 2013, 23:37 uur
Klinkt lekker tot nu toe! Echt totaal niks bekend voor mij en zeker bij sommige hip-hop als Sage Francis voel ik me wat ongemakkelijk, maar dat is natuurlijk ook het leuke aan zo'n lijst! Favorieten tot nu toe zijn Dead Kennedys, Marduk, en Spanish Key van Miles Davis!
0
geplaatst: 11 november 2013, 23:49 uur
- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- Casartelli
- hond racisme
- Dwejkk
- panjoe
- kemm
- nedbed
- tsjong
- Teunnis
- kobe bryant fan
- AOVV
- sandokan
- Ralph.
- jspr_g
- Fathead
- Sammael
- Gajargo
- titan
- jasper1991
- Arno
- The Eraser
- Masimo
- Lying Mouth
- herman
Ik heb volgens mij nog nooit een top 100 gemaakt, maar eens moet de eerste keer zijn. Als ik het goed begrijp ben ik 2015 aan de beurt, dus ik heb nog ff...
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- Casartelli
- hond racisme
- Dwejkk
- panjoe
- kemm
- nedbed
- tsjong
- Teunnis
- kobe bryant fan
- AOVV
- sandokan
- Ralph.
- jspr_g
- Fathead
- Sammael
- Gajargo
- titan
- jasper1991
- Arno
- The Eraser
- Masimo
- Lying Mouth
- herman
Ik heb volgens mij nog nooit een top 100 gemaakt, maar eens moet de eerste keer zijn. Als ik het goed begrijp ben ik 2015 aan de beurt, dus ik heb nog ff...
0
geplaatst: 11 november 2013, 23:54 uur
Gevarieerd begin! Holiday in Cambodia van Dead Kennedys is een fantastisch nummer.
Exuma verraste me ook wel. Prachtig!
Exuma verraste me ook wel. Prachtig!
0
geplaatst: 12 november 2013, 09:13 uur
- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- Casartelli
- hond racisme
- Dwejkk
- panjoe
- kemm
- nedbed
- tsjong
- Teunnis
- kobe bryant fan
- AOVV
- sandokan
- Ralph.
- jspr_g
- Fathead
- Sammael
- Gajargo
- titan
- jasper1991
- Arno
- The Eraser
- Masimo
- Lying Mouth
- herman
- Joerii
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- Casartelli
- hond racisme
- Dwejkk
- panjoe
- kemm
- nedbed
- tsjong
- Teunnis
- kobe bryant fan
- AOVV
- sandokan
- Ralph.
- jspr_g
- Fathead
- Sammael
- Gajargo
- titan
- jasper1991
- Arno
- The Eraser
- Masimo
- Lying Mouth
- herman
- Joerii
0
Cured
geplaatst: 12 november 2013, 10:09 uur
Ik doe definitief niet mee, maar volg het wel. Misschien kom ik nog wat leuks tegen, dus initiatief sowieso geslaagd.
0
geplaatst: 12 november 2013, 12:20 uur
Ik ben zonet eens mijn Spotify afgegaan en alle nummers genoteerd die ik zeker in mijn top 100 wil hebben, gelimiteerd tot drie nummers per artiest. Ik heb nu precies 1296 namen 

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 12 november 2013, 12:31 uur
ArthurDZ schreef:
Ik ben zonet eens mijn Spotify afgegaan en alle nummers genoteerd die ik zeker in mijn top 100 wil hebben, gelimiteerd tot drie nummers per artiest. Ik heb nu precies 1296 namen
Welk gedeelte van de uitdrukking 'honderd' begrijp je niet?

0
geplaatst: 12 november 2013, 13:21 uur
1296 nummers, dat lijkt me wel een beetje héél veel, dacht ik net. En inderdaad, het gaat om 1296 woorden. Eigenlijk wil ik maar een 300tal nummer zeker in mijn lijst. Verkeerd afgelezen in Word 
Dat aantal terugbrengen tot 100 blijft wel even moeilijk natuurlijk.

Dat aantal terugbrengen tot 100 blijft wel even moeilijk natuurlijk.
0
geplaatst: 12 november 2013, 14:21 uur
Tof dat Exuma zo gewaardeerd wordt! Waarschijnlijk moet ik van de desbetreffende user melden dat ik die op mijn beurt weer via Masimo heb ontdekt
Nieuw rijtje, waarin de variatie niet direct afneemt. Hurricane van Bob Dylan is kennelijk niet beschikbaar op YouTube, maar die kennen jullie allemaal uiteraard al
85. Petter - Some Polyphony
Album: Some Polyphony (2006) (EP)
Genre: Luisterdance
Electronic en dancemuziek zijn voor mij absoluut interessant, maar tot op heden toch nog teveel onderbelicht gebleven, omdat er zoveel muzikale hoeken zijn waarin ik graag graaf. Deze dancetrack van Petter is echter een persoonlijke favoriet, natuurlijk doordat de basriff (of hoe wil je het noemen) in het algemeen gewoon gruwelijk is, maar vooral vanwege de continue ontwikkelingen en opbouwen, die het naast dansbaar ook gewoon ultiem genietbaar maken vanuit de luie stoel.
84. CunninLynguists ft. Tonedeff - The Gates
Album: A Piece of Strange (2006)
Genre: Poëtenhiphop
Ik heb dit weleens de beste hiphoptekst ooit genoemd en of dat nou zo is of niet, veel beter gaat het inderdaad niet worden (tekstueel gezien in het algemeen). Het concept is dat een gestorven persoon eerst op zijn eigen leven terugkijkt, vervolgens aan de poort van de hemel dan wel hel komt en aangesproken wordt door de 'gatekeeper', waar blijkt dat het allemaal net even anders is gegaan dan hij zichzelf en anderen wil doen geloven. Het is even ambitieus opgezet als fantastisch uitgevoerd door Tonedeff, zo'n beetje de soepelste rapper ooit, en de met een prachtige stem gezegende Deacon. Dit alles wordt begeleidt door een sombere productie van Kno dat vooral steunt op een minimalistische bas en je helemaal meezuigt in het verhaal.
83. Drive Like Jehu - Sinews
Album: Yank Crime (1994)
Genre: Op hardcore punk gestoelde postrock
Het hardcore antwoord op Slints Spiderland, wat een album is dat sowieso enorm veel invloed heeft gehad op zowel metal- als punkgenres, naast dat het wordt gezien als het album waarmee postrock zo'n beetje begonnen is (samen met Talk Talk. Hoe dan ook: dit Sinews ís gewoon post-rock, uit de tijd dat het nog niet met clichés omhangen was, alleen bouwt het zich op tot iets dat net wat harder gaat dan vaak gebeurt in dat genre. De rustige start en de opbouw zijn meeslepend en sfeervol, de climax overweldigend intens.
82. Bob Dylan - Hurricane
Album: Desire (1976)
Genre: Rockende folk
Vlijmscherpe kritiek op de veroordeling en het proces van de zwarte bokser Rubin Carter, die volgens Dylan onterecht vastgezet was voor moord. Naast de fabuleuze tekst is het nummer zelf ook gewoon extreem goed geschreven en gepassioneerd gebracht door de hezige stem van Dylan en grandioos verpakt met een akoestische gitaar, roffelende drumsalvo's en natuurlijk dat slepende maar toch energieke vioolspel, de instrumentatie klinkt al net zo furieus als Dylan zelf. Grijpt je als geheel daarom simpelweg bij de strot. Waarschijnlijk het beste protestlied ooit geschreven.
81. Love - Alone Again Or
Album: Forever Changes (1967)
Genre: Folky hippierock met een Spaans sfeertje
Het Spaans aandoende gitaargetokkel en natuurlijk de blazers geven dit nummer een uniek geluid. De dromerige teksten en manier van zingen sluiten daar op aan. Bijzonder is ook hoe het nummer zich telkens opnieuw opbouwt, tot de climax met de blazers komt en weer terugvalt in het oorspronkelijke getokkel. De aangrijpende blazerssolo in het midden mag legendarisch heten. Een terechte klassieker.
Nieuw rijtje, waarin de variatie niet direct afneemt. Hurricane van Bob Dylan is kennelijk niet beschikbaar op YouTube, maar die kennen jullie allemaal uiteraard al

85. Petter - Some Polyphony
Album: Some Polyphony (2006) (EP)
Genre: Luisterdance
Electronic en dancemuziek zijn voor mij absoluut interessant, maar tot op heden toch nog teveel onderbelicht gebleven, omdat er zoveel muzikale hoeken zijn waarin ik graag graaf. Deze dancetrack van Petter is echter een persoonlijke favoriet, natuurlijk doordat de basriff (of hoe wil je het noemen) in het algemeen gewoon gruwelijk is, maar vooral vanwege de continue ontwikkelingen en opbouwen, die het naast dansbaar ook gewoon ultiem genietbaar maken vanuit de luie stoel.
84. CunninLynguists ft. Tonedeff - The Gates
Album: A Piece of Strange (2006)
Genre: Poëtenhiphop
Ik heb dit weleens de beste hiphoptekst ooit genoemd en of dat nou zo is of niet, veel beter gaat het inderdaad niet worden (tekstueel gezien in het algemeen). Het concept is dat een gestorven persoon eerst op zijn eigen leven terugkijkt, vervolgens aan de poort van de hemel dan wel hel komt en aangesproken wordt door de 'gatekeeper', waar blijkt dat het allemaal net even anders is gegaan dan hij zichzelf en anderen wil doen geloven. Het is even ambitieus opgezet als fantastisch uitgevoerd door Tonedeff, zo'n beetje de soepelste rapper ooit, en de met een prachtige stem gezegende Deacon. Dit alles wordt begeleidt door een sombere productie van Kno dat vooral steunt op een minimalistische bas en je helemaal meezuigt in het verhaal.
83. Drive Like Jehu - Sinews
Album: Yank Crime (1994)
Genre: Op hardcore punk gestoelde postrock
Het hardcore antwoord op Slints Spiderland, wat een album is dat sowieso enorm veel invloed heeft gehad op zowel metal- als punkgenres, naast dat het wordt gezien als het album waarmee postrock zo'n beetje begonnen is (samen met Talk Talk. Hoe dan ook: dit Sinews ís gewoon post-rock, uit de tijd dat het nog niet met clichés omhangen was, alleen bouwt het zich op tot iets dat net wat harder gaat dan vaak gebeurt in dat genre. De rustige start en de opbouw zijn meeslepend en sfeervol, de climax overweldigend intens.
82. Bob Dylan - Hurricane
Album: Desire (1976)
Genre: Rockende folk
Vlijmscherpe kritiek op de veroordeling en het proces van de zwarte bokser Rubin Carter, die volgens Dylan onterecht vastgezet was voor moord. Naast de fabuleuze tekst is het nummer zelf ook gewoon extreem goed geschreven en gepassioneerd gebracht door de hezige stem van Dylan en grandioos verpakt met een akoestische gitaar, roffelende drumsalvo's en natuurlijk dat slepende maar toch energieke vioolspel, de instrumentatie klinkt al net zo furieus als Dylan zelf. Grijpt je als geheel daarom simpelweg bij de strot. Waarschijnlijk het beste protestlied ooit geschreven.
81. Love - Alone Again Or
Album: Forever Changes (1967)
Genre: Folky hippierock met een Spaans sfeertje
Het Spaans aandoende gitaargetokkel en natuurlijk de blazers geven dit nummer een uniek geluid. De dromerige teksten en manier van zingen sluiten daar op aan. Bijzonder is ook hoe het nummer zich telkens opnieuw opbouwt, tot de climax met de blazers komt en weer terugvalt in het oorspronkelijke getokkel. De aangrijpende blazerssolo in het midden mag legendarisch heten. Een terechte klassieker.
0
geplaatst: 12 november 2013, 14:41 uur
En daar is meteen mijn andere favoriete hiphopnummer
Ook ik vind The Gates persoonlijk wat beter dan Uncommon Valor.
De vrouwelijke zang halverwege had voor mij niet zo nodig gehoeven, maar de raps maken dat allemaal goed. Die dialoog tussen Deacon en Tonedeff flowt echt fantastisch!
By the way, ik dacht dat Kno de producer van het stel was?
Ook ik vind The Gates persoonlijk wat beter dan Uncommon Valor.De vrouwelijke zang halverwege had voor mij niet zo nodig gehoeven, maar de raps maken dat allemaal goed. Die dialoog tussen Deacon en Tonedeff flowt echt fantastisch!
By the way, ik dacht dat Kno de producer van het stel was?
0
geplaatst: 12 november 2013, 14:42 uur
Vreemd foutje van mij. Kno is zeker de producer. Heb het aangepast 

0
geplaatst: 12 november 2013, 15:22 uur
Zitten een aantal fijne nummers bij so far
.. zelf inmiddels ook mijn top100 af.. kijken hoeveel daar nog van klopt als ik aan de beurt ben 
.. zelf inmiddels ook mijn top100 af.. kijken hoeveel daar nog van klopt als ik aan de beurt ben 
0
geplaatst: 12 november 2013, 16:42 uur
Twintig diverse songs, alvast. Zal bij mij ook wel 'ns het geval kunnen zijn, hoewel ik denk dat de artiest die je op 82 hebt gezet, bij mij wel 'ns zou kunnen overheersen, als ik niet het principe van "één nummer per artiest" zou hanteren..
Staan al een paar nummers tussen die bij mij ook kans maken, en een paar interessante dingen, die ik zeker 'ns moet gaan beluisteren. O.a. Exuma, Drive Like Jehu en dat nummer van Sage Francis.
Staan al een paar nummers tussen die bij mij ook kans maken, en een paar interessante dingen, die ik zeker 'ns moet gaan beluisteren. O.a. Exuma, Drive Like Jehu en dat nummer van Sage Francis.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.