Muziek / Toplijsten en favorieten / 2001 - singles, eigen hitlijsten en besprekingen
zoeken in:
0
geplaatst: 1 maart 2015, 13:46 uur
Die komt nog!
Je hebt gelijk. Ik speelde vanmorgen de compilatie Younger Days via de Windows Media Player en daar staat Jagger/Richards als componisten achter How Many Times.
Ik heb het bijbehorende boekje er maar even op nageslagen en daar staat inderdaad (Fatal Flowers) achter track 12.
Maar ik geef toe, een mens is snel geneigd over te nemen wat er staat, ook als hij beter kan weten. Nu hebben Keith en Mick menig nummer geschreven en evenzovele zijn er ook gecoverd. Dus alarmbellen gaan er om die reden niet automatisch rinkelen
Je hebt gelijk. Ik speelde vanmorgen de compilatie Younger Days via de Windows Media Player en daar staat Jagger/Richards als componisten achter How Many Times.
Ik heb het bijbehorende boekje er maar even op nageslagen en daar staat inderdaad (Fatal Flowers) achter track 12.
Maar ik geef toe, een mens is snel geneigd over te nemen wat er staat, ook als hij beter kan weten. Nu hebben Keith en Mick menig nummer geschreven en evenzovele zijn er ook gecoverd. Dus alarmbellen gaan er om die reden niet automatisch rinkelen

0
geplaatst: 1 maart 2015, 16:54 uur
Om musician te parafraseren: een single als How many times zou mij zonder Ranboy geheel zijn ontgaan.
Van NLse bandjes die niet de Tipparade/Top 40 halen is het lastig goede release data te vinden.
Van NLse bandjes die niet de Tipparade/Top 40 halen is het lastig goede release data te vinden.
0
geplaatst: 1 maart 2015, 17:58 uur
Tipparade: week 9 van 1990.
1. Petra & Co - Jij Daar!
De laatste weken weten ze steeds het verkeerde nummer als alarmschijf te kiezen: Paula Abdul, Michael Bolton en nu Petra. Inhoudloos nummer en verschrikkelijke piepstem. Ik begrijp niet dat de Nederlanders dit wel oppikten terwijl er in België zoveel interessantere muziek werd gemaakt (Scabs, Vaya Con Dios ...).
Cijfer: 2,5
22. Black Box - I Don't Know Anybody Else
De koek is bij Black Box opgeraakt: gewoon hetzelfde als de vorige singles maar dan minder memorabel en die gemaakte soulstem is nu voorspelbaar geworden en steekt mij steeds meer tegen.
Cijfer: 4
23. Dina Carroll - Walk On By
23. Sybil - Walk On By
Twee versies van Walk On By en beiden kunnen vooral vocaal niet tippen aan die van Dionne Warwick en de (eigentijdse) productie past er ook niet bij.
24. Urban Dance Squad - No Kid
Onbegrijpelijk dat deze band in eigen land geen hits scoorde (dit had de alarmschijf moeten zijn!), het is nochtans een geslaagde en opwindende mix van rock en rap waarbij ze Beastie Boys naar de kroon steken.
Cijfer: 8
25. Grace Kairos - Carolina
Een vergeten nummer van een vergeten artiest, het spreekt ook nergens aan. Saai nummer dat ik na enkele minuten al vergeten ben.
Cijfer: 3,5
26. FPI Project presents Rich In Paradise - Going Back To My Roots
Dit zegt mij ook niet veel wegens te vervelend en langdradig, enkel de piano weet mijn aandacht te trekken.
27. Tears For Fears - Advice For The Young At Heart
Veel liever een song dat melodieuzer en minder tijdsgebonden is, dit blijf je na jaren nog draaien. Fraaie en vakkundige popsong met mooie vocalen en tekst.
28. Loïs Lane - Fortune Fairytales
Ik vind enkele deze live-versie en ook een korte versie. Niet slecht - het zit best vakkundig in elkaar- maar wat te zoutloos om bij te blijven.
Cijfer: 5,5
29. Circus Custers - Ik Hou Van Alles
Een reggae-achtig Nederpopnummer met redelijke tekst waarbij de saxofoon nog het meeste opvalt. Niet wat ik vaak zou draaien maar aanvaardbaar is het wel.
Cijfer: 6
30. The Temptations - Soul To Soul
Oudgedienden van de soul en de vocalen hebben nog steeds die magie maar wat mij tegensteekt - en de reden waarom ik hun jaren '60-werk meer waardeer dan dit nummer - is de gladde productie.
Cijfer: 6,5
1. Petra & Co - Jij Daar!
De laatste weken weten ze steeds het verkeerde nummer als alarmschijf te kiezen: Paula Abdul, Michael Bolton en nu Petra. Inhoudloos nummer en verschrikkelijke piepstem. Ik begrijp niet dat de Nederlanders dit wel oppikten terwijl er in België zoveel interessantere muziek werd gemaakt (Scabs, Vaya Con Dios ...).
Cijfer: 2,5
22. Black Box - I Don't Know Anybody Else
De koek is bij Black Box opgeraakt: gewoon hetzelfde als de vorige singles maar dan minder memorabel en die gemaakte soulstem is nu voorspelbaar geworden en steekt mij steeds meer tegen.
23. Dina Carroll - Walk On By
23. Sybil - Walk On By
Twee versies van Walk On By en beiden kunnen vooral vocaal niet tippen aan die van Dionne Warwick en de (eigentijdse) productie past er ook niet bij.
24. Urban Dance Squad - No Kid
Onbegrijpelijk dat deze band in eigen land geen hits scoorde (dit had de alarmschijf moeten zijn!), het is nochtans een geslaagde en opwindende mix van rock en rap waarbij ze Beastie Boys naar de kroon steken.
25. Grace Kairos - Carolina
Een vergeten nummer van een vergeten artiest, het spreekt ook nergens aan. Saai nummer dat ik na enkele minuten al vergeten ben.
26. FPI Project presents Rich In Paradise - Going Back To My Roots
Dit zegt mij ook niet veel wegens te vervelend en langdradig, enkel de piano weet mijn aandacht te trekken.
27. Tears For Fears - Advice For The Young At Heart
Veel liever een song dat melodieuzer en minder tijdsgebonden is, dit blijf je na jaren nog draaien. Fraaie en vakkundige popsong met mooie vocalen en tekst.
28. Loïs Lane - Fortune Fairytales
Ik vind enkele deze live-versie en ook een korte versie. Niet slecht - het zit best vakkundig in elkaar- maar wat te zoutloos om bij te blijven.
Cijfer: 5,5
29. Circus Custers - Ik Hou Van Alles
Een reggae-achtig Nederpopnummer met redelijke tekst waarbij de saxofoon nog het meeste opvalt. Niet wat ik vaak zou draaien maar aanvaardbaar is het wel.
Cijfer: 6
30. The Temptations - Soul To Soul
Oudgedienden van de soul en de vocalen hebben nog steeds die magie maar wat mij tegensteekt - en de reden waarom ik hun jaren '60-werk meer waardeer dan dit nummer - is de gladde productie.
Cijfer: 6,5
0
geplaatst: 1 maart 2015, 21:05 uur
Die zangeres wel. Dat is Martha Wash, ook bekend van The Weather Girls, Marvin Gaye en winnaar van meerdere Grammy's. Het is wel een andere zangeres van op Ride On Time (dat was Loleatta Holloway) en ik moet zeggen dat ik de zang daarop ook wel beter vond. Maar dan nog, de koek bij Black Box was niet op, hun leukste hit moest wat mij betreft nog komen.
En ik vind deze toch ook wezenlijk anders klinken dan Ride On Time.
Jij Daar vind ik trouwens ook wel leuk, al drijft het wel heel erg op de beat van Laat Je Gaan.
En ik vind deze toch ook wezenlijk anders klinken dan Ride On Time. Jij Daar vind ik trouwens ook wel leuk, al drijft het wel heel erg op de beat van Laat Je Gaan.
0
geplaatst: 1 maart 2015, 22:29 uur
Petra vind ik ook wel grappig. Sowieso typische 1989/1990 nummers kunnen op weinig bijval rekenen bij Luc.
Welke van Blackbox bedoel je? Everybody Everybody of Strike it up denk ik?
Welke van Blackbox bedoel je? Everybody Everybody of Strike it up denk ik?
0
geplaatst: 1 maart 2015, 23:38 uur
Strike It Up bedoel ik. Ik zag dat van hun album 7 van de 9 nummers hits zijn geweest. Mooie score. 

0
geplaatst: 2 maart 2015, 15:30 uur
Mijn lijst van vorige week mag opnieuw genomen worden, zo wat de hele week ziek geweest en geen goesting om nu nog vlug vlug een nieuwe lijst te maken.
0
geplaatst: 2 maart 2015, 18:46 uur
1. They Might Be Giants – Birdhouse In Your Soul (2) (3w) #1
2. Depeche Mode – Enjoy The Silence (1) (4w) #1
3. Primal Scream – Loaded (10) (2w)
4. The Trash Can Sinatras – Obscurity Knocks (9) (3w)
5. Camper Van Beethoven - Pictures Of Matchstick Men (3) (8w) #2
6. Ride – Chelsea Girl (7) (6w)
7. Beats International – Dub Be Good To Me (6) (4w)
8. Dinosaur Jr. – The Wagon (15) (3w)
9. Revenge - 7 Reasons (4) (8w) #1
10. The House Of Love – Shine On (5) (8w) #1
11. De La Soul – Buddy (14) (4w)
12. Mano Negra – King Kong Five (8) (6w)
13. Guru Josh – Infinity (21) (2w)
14. Erasure – Blue Savannah (-) (1w)
15. The Charlatans – Indian Rope (12) (4w)
16. Gil Scott Heron – Space Shuttle (22) (3w)
17. B-52’s – Roam (13) (9w) #1
18. The Sundays - Here's Where The Story Ends (11) (8w)
19. Pandora’s Box – Good Girls Go To Heaven (Bad Girls Go Everywhere) (-) (1w)
20. The Railway Children - Every Beat Of The Heart (25) (2w)
21. Ice T – You Played Yourself (23) (3w)
22. Kate Bush – Love And Anger (-) (1w)
23. Lush – De-Luxe (-) (1w)
24. Sinead O Connor – Nothing Compares 2 U (16) (6w)
25. The Psychedelic Furs – House (17) (7w)
26. The Church – Metropolis (-) (1w)
27. The Mission – Deliverance (-) (1w)
28. The Bats – Smoking Her Wings (-) (1w)
29. Faith No More – Epic (19) (4w)
30. Midnight Oil – Blue Sky Mine (18) (4w)
Depeche Mode na een week alweer van de nummer 1 af, het voelde een beetje aan als heiligschennis. Toch een keuze waar ik volledig achtersta hoor, Birdhouse In Your Soul nestelt zich steeds meer en meer in mijn hoofd en hart de laatste weken.
Het enige dat ik deze week helemaal zelf heb opgesnord, is de tweede single van Pandora's Box, een projectje van Jim 'Bat Out Of Hell' Steinman. Het eerder verschenen It's All Coming Back To Me Now werd een paar maanden geleden alleen bij mij een hit. Good Girls Go To Heaven... is meer uptempo maar net zo bombastisch (Steinman hé). Typisch muziek waar lui als herman en johan de witt van gruwelen, maar ik kan het goed hebben! Maar toch, dit nummer is erg Belinda Carlisle-achtig, dus wie weet!
De hoogste nieuwe is ook een puur popnummer trouwens, Erasure levert na het fantastische Drama opnieuw een topsingle af. Een bandje die ik vanaf nu goed in de gaten ga houden in dit topic!
Verdwenen:
The Stone Roses – Fools Gold #2
D-Mob – Put Your Hands Together
Billy Joel – I Go To Extremes
Big Daddy Kane – Ain’t No Stopping Us Now
Digital Underground – The Humpty Dance
Urban Dance Squad – Deeper Shade Of Soul #1
Tom Petty – A Face In The Crowd
2. Depeche Mode – Enjoy The Silence (1) (4w) #1
3. Primal Scream – Loaded (10) (2w)
4. The Trash Can Sinatras – Obscurity Knocks (9) (3w)
5. Camper Van Beethoven - Pictures Of Matchstick Men (3) (8w) #2
6. Ride – Chelsea Girl (7) (6w)
7. Beats International – Dub Be Good To Me (6) (4w)
8. Dinosaur Jr. – The Wagon (15) (3w)
9. Revenge - 7 Reasons (4) (8w) #1
10. The House Of Love – Shine On (5) (8w) #1
11. De La Soul – Buddy (14) (4w)
12. Mano Negra – King Kong Five (8) (6w)
13. Guru Josh – Infinity (21) (2w)
14. Erasure – Blue Savannah (-) (1w)
15. The Charlatans – Indian Rope (12) (4w)
16. Gil Scott Heron – Space Shuttle (22) (3w)
17. B-52’s – Roam (13) (9w) #1
18. The Sundays - Here's Where The Story Ends (11) (8w)
19. Pandora’s Box – Good Girls Go To Heaven (Bad Girls Go Everywhere) (-) (1w)
20. The Railway Children - Every Beat Of The Heart (25) (2w)
21. Ice T – You Played Yourself (23) (3w)
22. Kate Bush – Love And Anger (-) (1w)
23. Lush – De-Luxe (-) (1w)
24. Sinead O Connor – Nothing Compares 2 U (16) (6w)
25. The Psychedelic Furs – House (17) (7w)
26. The Church – Metropolis (-) (1w)
27. The Mission – Deliverance (-) (1w)
28. The Bats – Smoking Her Wings (-) (1w)
29. Faith No More – Epic (19) (4w)
30. Midnight Oil – Blue Sky Mine (18) (4w)
Depeche Mode na een week alweer van de nummer 1 af, het voelde een beetje aan als heiligschennis. Toch een keuze waar ik volledig achtersta hoor, Birdhouse In Your Soul nestelt zich steeds meer en meer in mijn hoofd en hart de laatste weken.
Het enige dat ik deze week helemaal zelf heb opgesnord, is de tweede single van Pandora's Box, een projectje van Jim 'Bat Out Of Hell' Steinman. Het eerder verschenen It's All Coming Back To Me Now werd een paar maanden geleden alleen bij mij een hit. Good Girls Go To Heaven... is meer uptempo maar net zo bombastisch (Steinman hé). Typisch muziek waar lui als herman en johan de witt van gruwelen, maar ik kan het goed hebben! Maar toch, dit nummer is erg Belinda Carlisle-achtig, dus wie weet!
De hoogste nieuwe is ook een puur popnummer trouwens, Erasure levert na het fantastische Drama opnieuw een topsingle af. Een bandje die ik vanaf nu goed in de gaten ga houden in dit topic!
Verdwenen:
The Stone Roses – Fools Gold #2
D-Mob – Put Your Hands Together
Billy Joel – I Go To Extremes
Big Daddy Kane – Ain’t No Stopping Us Now
Digital Underground – The Humpty Dance
Urban Dance Squad – Deeper Shade Of Soul #1
Tom Petty – A Face In The Crowd
0
geplaatst: 2 maart 2015, 21:46 uur
ArthurDZ schreef:
Het enige dat ik deze week helemaal zelf heb opgesnord, is de tweede single van Pandora's Box, een projectje van Jim 'Bat Out Of Hell' Steinman. Het eerder verschenen It's All Coming Back To Me Now werd een paar maanden geleden alleen bij mij een hit. Good Girls Go To Heaven... is meer uptempo maar net zo bombastisch (Steinman hé).
Het enige dat ik deze week helemaal zelf heb opgesnord, is de tweede single van Pandora's Box, een projectje van Jim 'Bat Out Of Hell' Steinman. Het eerder verschenen It's All Coming Back To Me Now werd een paar maanden geleden alleen bij mij een hit. Good Girls Go To Heaven... is meer uptempo maar net zo bombastisch (Steinman hé).
En wat in 1993 op Bat Out of Hell II (Back into Hell) van Meat Loaf (wederom geproduceerd en geschreven door Jim Steinman) terecht is gekomen.
0
geplaatst: 2 maart 2015, 22:00 uur
Inderdaad, net als It's All Coming Back To Me Now (al was dat niet op dat album). Meat wist de goede nummers er wel uit te pikken! Vind zijn versie van It's All Coming... zelfs nog beter dan de versie van Pandora's Box.
0
geplaatst: 2 maart 2015, 22:15 uur
Pandora's Box' It Just Won't Quit staat ook nog op Bat Out of Hell II.
En zo staan er op Bat Out of Hell II dan weer drie tracks die al op Steinman's Bad for Good (1981) staan, namelijk Rock and Roll Dreams Come Through/Out of the Frying Pan (And Into the Fire)/Good Girls Go to Heaven (Bad Girls Go Everywhere). Ach ja, zo bleef Steinman bezig.
En zo staan er op Bat Out of Hell II dan weer drie tracks die al op Steinman's Bad for Good (1981) staan, namelijk Rock and Roll Dreams Come Through/Out of the Frying Pan (And Into the Fire)/Good Girls Go to Heaven (Bad Girls Go Everywhere). Ach ja, zo bleef Steinman bezig.
0
geplaatst: 4 maart 2015, 00:43 uur
De geluidskwaliteit houdt niet over, maar hier een live-optreden van de Thrash Can Sinatras van de Britse TV:
De officiele video is niet op YouTube te vinden helaas, maar wel op de site van MTV:
The Trash Can Sinatras | Obscurity Knocks music video | MTV UK - mtv.co.uk
De gezamenlijke weeklijst van week 9:
09 08 AW
01 01 04 Depeche Mode - Enjoy The Silence 129 8
02 03 06 Mano Negra - King Kong 5 92 7
03 02 09 The House of Love - Shine On 79 7
04 14 02 The Trash Can Sinatras - Obscurity Knocks 57 4
05 04 04 Ride - Chelsea Girl 56 4
06 12 02 They might be Giants - Birdhouse in your soul 48 4
07 18 07 Phil Collins - I wish it would rain down 48 4
08 ** 01 Guru Josh - Infinity 46 6
09 07 03 The Rolling stones - Almost hear you sigh 44 3
10 16 03 Midnight Oil - Blue Sky Mine 42 4
11 08 04 Faith No More - Epic 42 4
12 05 03 The Heart Throbs - I Wonder Why 41 4
13 ** 01 Primal Scream - Loaded 40 5
14 ** 01 Tom Petty - A face in the crowd 39 4
15 09 04 Beats International - Dub Be Good To Me 37 3
16 19 02 Skipper Wise - Standing outside in the rain 36 2
17 ** 01 Tears for Fears - Advice for the young at heart 35 5
18 17 03 Wally Tax & the Music - Springtime in Amsterdam 35 2
19 06 08 The Mission - Butterfly On A Wheel 34 2
20 13 02 The Charlatans - Indian Rope 33 5
Depeche Mode stijgt nog wat verder in punten, terwijl Mano Negra en The House of Love afzakken... daarachter wel een paar stevige stijgers, wie weet hoever die nog komen. Niet Primal Scream, maar Guru Josh is de hoogste nieuwe binnenkomer. Niet veel topscores, maar wel in 6 lijstjes genoemd. Van Tom Petty verwacht ik eigenljk ook nog wel wat. En dan zien we verder Tears for Fears nog binnenkomen met de derde single van hun Seeds of Love-album.
Verdwenen na deze week:
The Hooters - 500 Miles
The Sundays - Here's Where The Story Ends
Lloyd Cole – No Blue Skies
Del Amitri - Nothing ever happens
De officiele video is niet op YouTube te vinden helaas, maar wel op de site van MTV:
The Trash Can Sinatras | Obscurity Knocks music video | MTV UK - mtv.co.uk
De gezamenlijke weeklijst van week 9:
09 08 AW
01 01 04 Depeche Mode - Enjoy The Silence 129 8
02 03 06 Mano Negra - King Kong 5 92 7
03 02 09 The House of Love - Shine On 79 7
04 14 02 The Trash Can Sinatras - Obscurity Knocks 57 4
05 04 04 Ride - Chelsea Girl 56 4
06 12 02 They might be Giants - Birdhouse in your soul 48 4
07 18 07 Phil Collins - I wish it would rain down 48 4
08 ** 01 Guru Josh - Infinity 46 6
09 07 03 The Rolling stones - Almost hear you sigh 44 3
10 16 03 Midnight Oil - Blue Sky Mine 42 4
11 08 04 Faith No More - Epic 42 4
12 05 03 The Heart Throbs - I Wonder Why 41 4
13 ** 01 Primal Scream - Loaded 40 5
14 ** 01 Tom Petty - A face in the crowd 39 4
15 09 04 Beats International - Dub Be Good To Me 37 3
16 19 02 Skipper Wise - Standing outside in the rain 36 2
17 ** 01 Tears for Fears - Advice for the young at heart 35 5
18 17 03 Wally Tax & the Music - Springtime in Amsterdam 35 2
19 06 08 The Mission - Butterfly On A Wheel 34 2
20 13 02 The Charlatans - Indian Rope 33 5
Depeche Mode stijgt nog wat verder in punten, terwijl Mano Negra en The House of Love afzakken... daarachter wel een paar stevige stijgers, wie weet hoever die nog komen. Niet Primal Scream, maar Guru Josh is de hoogste nieuwe binnenkomer. Niet veel topscores, maar wel in 6 lijstjes genoemd. Van Tom Petty verwacht ik eigenljk ook nog wel wat. En dan zien we verder Tears for Fears nog binnenkomen met de derde single van hun Seeds of Love-album.
Verdwenen na deze week:
The Hooters - 500 Miles
The Sundays - Here's Where The Story Ends
Lloyd Cole – No Blue Skies
Del Amitri - Nothing ever happens
0
geplaatst: 4 maart 2015, 11:15 uur
ArthurDZ schreef:
Ik ben blij dat die is opgepakt door jou, ik verwacht dat Poeha deze ook wel kan waarderen.Er komt in 1990 nog 1 single van de band (Star, een extreem poppy vrolijk lied) en daarna duurt het wel weer even voordat Erasure een single uitbrengt, om precies te zijn in juni 1991 met het fantastische Chorus.
Na al die positiviteit wil ik nog wel opmerken dat Jim Steinman vast een aardige man is maar een van de grootste verschrikkingen van de rockmuziek (kan daar niet nog een solo en daar nog een koortje...) dus van mijn kant zal het weinig punten krijgen.
0
geplaatst: 4 maart 2015, 12:00 uur
Op beide vlakken geheel met je eens 
Moet er wel bij zeggen dat Erasure's beste singles wat mij betreft uit de 80's komen, maar met Blue Savannah, Chorus en Love to Hate You hebben ze ook in de jaren 90 nog drie topsingles uitgebracht. Daarna was de koek wel zo'n beetje op.

Moet er wel bij zeggen dat Erasure's beste singles wat mij betreft uit de 80's komen, maar met Blue Savannah, Chorus en Love to Hate You hebben ze ook in de jaren 90 nog drie topsingles uitgebracht. Daarna was de koek wel zo'n beetje op.
0
geplaatst: 4 maart 2015, 12:06 uur
Am i Right vind ik zelf ook nog erg goed. Sowieso vind ik het album Chorus hun beste en meest coherente.
0
geplaatst: 4 maart 2015, 13:45 uur
Ik zal Blue Savannah nog eens beluisteren, maar ik hoor eigenlijk maar heel weinig in Erasure...
0
geplaatst: 5 maart 2015, 22:19 uur
Top 30 week 10 1990 (02 maart t/m 08 maart):
01 (02) (06wk) Midnight Oil - Blue Sky Mine #1
02 (03) (05wk) Depeche Mode - Enjoy the Silence
03 (01) (10wk) Billy Joel - I Go to Extremes #4
04 (05) (07wk) Skipper Wise - Standing Outside in the Rain
05 (04) (06wk) The Rolling Stones - Almost Hear You Sigh
06 (10) (05wk) Tina Turner - I Don't Wanna Lose You
07 (14) (03wk) Loïs Lane - Fortune Fairytales
08 (09) (04wk) MC Tunes with 808 State - The Only Rhyme That Bites
09 (15) (03wk) Guru Josh - Infinity (1990's...Time For the Guru)
10 (06) (05wk) White Lion - Cry For Freedom
11 (07) (07wk) Mano Negra - King Kong 5
12 (19) (02wk) The Temptations - Soul To Soul
13 (08) (11wk) Slide - Why Is It A Crime?
14 (17) (03wk) Tears For Fears - Advice For the Young at Heart
15 (22) (03wk) Tom Petty - A Face in the Crowd
16 (---) (01wk) Quincy Jones feat. Al B. Sure, Barry White, James Ingram & El DeBarge - The Secret Garden (Sweet Seduction Suite)
17 (12) (07wk) D-Mob - Put Your Hands Together
18 (23) (02wk) Roxette - Dangerous
19 (16) (04wk) Earth, Wind & Fire feat. MC Hammer - Wanna Be the Man
20 (11) (06wk) Michael Bolton - How Am I Supposed To Live Without You
21 (13) (06wk) Faith No More - Epic
22 (---) (01wk) F.P.I. Project Presents Rich in Paradise feat. Sharon Dee Clarke - Goin' Back to My Roots
23 (20) (09wk) Phil Collins - I Wish It Would Rain Down
24 (---) (01wk) Supertramp - School
25 (---) (01wk) The Creeps - Ooh I Like It
26 (18) (12wk) Sheena Easton - Follow My Rainbow
27 (---) (01wk) Snap! - The Power
28 (---) (01wk) Herman van Veen - Blauwe Plekken
29 (27) (04wk) Maxi Priest - Peace Throughout the World
30 (25) (10wk) Twenty 4 Seven (feat. MC Fixxit It) - I Can't Stand It #3
Verdwenen:
Prince - Scandalous (08 wk)
Bobby Brown - Free Style Mega-Mix (07 wk)
Chicago - Look Away (06 wk)
Alannah Myles - Black Velvet (04 wk)
De La Soul feat. A Tribe Called Quest, Jungle Brothers, Monie Love & Queen Latifah - Buddy (02 wk)
Beats International - Dub Be Good To Me (02 wk)
01 (02) (06wk) Midnight Oil - Blue Sky Mine #1
02 (03) (05wk) Depeche Mode - Enjoy the Silence
03 (01) (10wk) Billy Joel - I Go to Extremes #4
04 (05) (07wk) Skipper Wise - Standing Outside in the Rain
05 (04) (06wk) The Rolling Stones - Almost Hear You Sigh
06 (10) (05wk) Tina Turner - I Don't Wanna Lose You
07 (14) (03wk) Loïs Lane - Fortune Fairytales
08 (09) (04wk) MC Tunes with 808 State - The Only Rhyme That Bites
09 (15) (03wk) Guru Josh - Infinity (1990's...Time For the Guru)
10 (06) (05wk) White Lion - Cry For Freedom
11 (07) (07wk) Mano Negra - King Kong 5
12 (19) (02wk) The Temptations - Soul To Soul
13 (08) (11wk) Slide - Why Is It A Crime?
14 (17) (03wk) Tears For Fears - Advice For the Young at Heart
15 (22) (03wk) Tom Petty - A Face in the Crowd
16 (---) (01wk) Quincy Jones feat. Al B. Sure, Barry White, James Ingram & El DeBarge - The Secret Garden (Sweet Seduction Suite)
17 (12) (07wk) D-Mob - Put Your Hands Together
18 (23) (02wk) Roxette - Dangerous
19 (16) (04wk) Earth, Wind & Fire feat. MC Hammer - Wanna Be the Man
20 (11) (06wk) Michael Bolton - How Am I Supposed To Live Without You
21 (13) (06wk) Faith No More - Epic
22 (---) (01wk) F.P.I. Project Presents Rich in Paradise feat. Sharon Dee Clarke - Goin' Back to My Roots
23 (20) (09wk) Phil Collins - I Wish It Would Rain Down
24 (---) (01wk) Supertramp - School
25 (---) (01wk) The Creeps - Ooh I Like It
26 (18) (12wk) Sheena Easton - Follow My Rainbow
27 (---) (01wk) Snap! - The Power
28 (---) (01wk) Herman van Veen - Blauwe Plekken
29 (27) (04wk) Maxi Priest - Peace Throughout the World
30 (25) (10wk) Twenty 4 Seven (feat. MC Fixxit It) - I Can't Stand It #3
Verdwenen:
Prince - Scandalous (08 wk)
Bobby Brown - Free Style Mega-Mix (07 wk)
Chicago - Look Away (06 wk)
Alannah Myles - Black Velvet (04 wk)
De La Soul feat. A Tribe Called Quest, Jungle Brothers, Monie Love & Queen Latifah - Buddy (02 wk)
Beats International - Dub Be Good To Me (02 wk)
0
geplaatst: 6 maart 2015, 12:44 uur
Week 10:
01 02 05 Depeche Mode – Enjoy the Silence #1
02 01 09 The House of Love – Shine On #4
03 06 04 Trash Can Sinatras – Obscurity Knocks
04 03 10 The Sundays – Here’s Where the Story Ends #3
05 10 03 The Railway Children – Every Beat of the Heart
06 04 09 Ride – Chelsea Girl (Ride EP)
07 05 05 The Heart Throbs – I Wonder Why
08 22 02 Lush – De-Luxe
09 12 05 The Wedding Present – Brassneck
10 07 08 Lloyd Cole – No Blue Skies
11 20 03 Primal Scream – Loaded
12 08 06 Beats International – Dub Be Good To Me
13 --- 01 Inspiral Carpets – This Is How it Feels
14 16 04 Guru Josh – Infinity
15 09 06 The Charlatans – Indian Rope
16 24 02 The Church - Metropolis
17 18 04 They Might Be Giants – Birdhouse in My Soul
18 29 02 Erasure – Blue Savannah
19 11 07 Iggy Pop – Livin’ on the Edge of the Night
20 13 06 Blue Aeroplanes - Jacket Hangs
21 14 08 The Times – Manchester
22 17 06 Midnight Oil – Blue Sky Mine
23 26 03 Tears for Fears – Advice for the Young at Heart
24 31 02 Peter Murphy – Cuts You Up
25 28 05 Wally Tax & the Music – Springtime in Amsterdam
26 35 02 The Bats – Smoking Her Wings
27 ---- 01 Candy Flip – Strawberry Fields Forever
28 21 05 Bradford – Gang of One
29 15 07 Action Painting! – These Things Happen
30 19 08 Sinéad O'Connor – Nothing Compares 2 U
31 ---- 01 McCarthy - Get a Knife Between Your Teeth
32 38 02 Black Box - I Don't Know Anybody Else
33 33 03 Dinosaur Jr – The Wagon
34 ---- 01 Brighter – Noah's Ark
35 39 02 Kate Bush – Love and Anger
36 25 05 The Ocean Blue - Drifting, Falling
37 23 09 The Field Mice - If You Need Someone
38 ---- 01 Fatal Flowers - How Many Years
39 37 03 Urban Dance Squad – No Kid
40 ---- 01 Electribe 101 - Talking With Myself
verdwenen:
The B 52’s – Roam (9w)
Electronic – Getting Away With It #2 (14w)
Renegade Soundwave – Probably a Robbery (6w)
Marc Almond – A Lover Spurned (3w)
The Psychedelic Furs – House (8w)
The Cramps - Bikini Girls With Machine Guns (5w)
Na vier weken Shine On neemt een andere klassieker, Enjoy the Silence, het over op 1.
Vijf nieuwe songs, waarvan de hoogste op nummer 13. Van de drie grote Madchester-bands komen Inspiral Carpets als eerste met een nieuwe single in 1990. Het is meteen een schot in de roos, hun bekendste - en ik vind ook beste - single, hoewel het qua sound en subject matter niet bepaald 'Madchester' is. Nog steeds de ultieme meezinger tijdens hun concerten.
The Beatles waren niet bepaald hip ten tijde van Madchester, dus zeker ook geen voor de hand liggende band om te coveren. Candy Flip deed het wel, en met daverend succes, top 3 in Engeland. Misschien hebben ze daarmee ook wel de kiem gelegd voor de Beatles-adoratie die daarna volgde in het Britpop-tijdperk, wie zal het zeggen.
Mooi dat Herman McCarthy oppikte. Een favoriet bandje wel van me, ze maakten een paar schitterende songs in de jaren 80, maar dat ze ook een soort Madchester-single hadden gemaakt wist ik niet. Zo is de link met Stereolab in elk geval een stuk makkelijker te maken.
Brighter hebben we vorig jaar in menige lijst gezien met Around the World in 80 days.
Noah's Ark is van hetzelfde laken een pak, mooie rustige Sarah-indie dus.
Fatal Flowers en Electribe 101 zijn allebei al genoemd, mooie songs wel, hoewel ik wat de Flowers betreft de andere singles van Pleasure Ground beter vind. Maar die komen later dit jaar dus wel, als we ze tenminste niet vergeten, want inderdaad is het qua releasedates van Nederlandse bands die de tipparade niet gehaald hebben vaak een lastig verhaal.
01 02 05 Depeche Mode – Enjoy the Silence #1
02 01 09 The House of Love – Shine On #4
03 06 04 Trash Can Sinatras – Obscurity Knocks
04 03 10 The Sundays – Here’s Where the Story Ends #3
05 10 03 The Railway Children – Every Beat of the Heart
06 04 09 Ride – Chelsea Girl (Ride EP)
07 05 05 The Heart Throbs – I Wonder Why
08 22 02 Lush – De-Luxe
09 12 05 The Wedding Present – Brassneck
10 07 08 Lloyd Cole – No Blue Skies
11 20 03 Primal Scream – Loaded
12 08 06 Beats International – Dub Be Good To Me
13 --- 01 Inspiral Carpets – This Is How it Feels
14 16 04 Guru Josh – Infinity
15 09 06 The Charlatans – Indian Rope
16 24 02 The Church - Metropolis
17 18 04 They Might Be Giants – Birdhouse in My Soul
18 29 02 Erasure – Blue Savannah
19 11 07 Iggy Pop – Livin’ on the Edge of the Night
20 13 06 Blue Aeroplanes - Jacket Hangs
21 14 08 The Times – Manchester
22 17 06 Midnight Oil – Blue Sky Mine
23 26 03 Tears for Fears – Advice for the Young at Heart
24 31 02 Peter Murphy – Cuts You Up
25 28 05 Wally Tax & the Music – Springtime in Amsterdam
26 35 02 The Bats – Smoking Her Wings
27 ---- 01 Candy Flip – Strawberry Fields Forever
28 21 05 Bradford – Gang of One
29 15 07 Action Painting! – These Things Happen
30 19 08 Sinéad O'Connor – Nothing Compares 2 U
31 ---- 01 McCarthy - Get a Knife Between Your Teeth
32 38 02 Black Box - I Don't Know Anybody Else
33 33 03 Dinosaur Jr – The Wagon
34 ---- 01 Brighter – Noah's Ark
35 39 02 Kate Bush – Love and Anger
36 25 05 The Ocean Blue - Drifting, Falling
37 23 09 The Field Mice - If You Need Someone
38 ---- 01 Fatal Flowers - How Many Years
39 37 03 Urban Dance Squad – No Kid
40 ---- 01 Electribe 101 - Talking With Myself
verdwenen:
The B 52’s – Roam (9w)
Electronic – Getting Away With It #2 (14w)
Renegade Soundwave – Probably a Robbery (6w)
Marc Almond – A Lover Spurned (3w)
The Psychedelic Furs – House (8w)
The Cramps - Bikini Girls With Machine Guns (5w)
Na vier weken Shine On neemt een andere klassieker, Enjoy the Silence, het over op 1.
Vijf nieuwe songs, waarvan de hoogste op nummer 13. Van de drie grote Madchester-bands komen Inspiral Carpets als eerste met een nieuwe single in 1990. Het is meteen een schot in de roos, hun bekendste - en ik vind ook beste - single, hoewel het qua sound en subject matter niet bepaald 'Madchester' is. Nog steeds de ultieme meezinger tijdens hun concerten.
The Beatles waren niet bepaald hip ten tijde van Madchester, dus zeker ook geen voor de hand liggende band om te coveren. Candy Flip deed het wel, en met daverend succes, top 3 in Engeland. Misschien hebben ze daarmee ook wel de kiem gelegd voor de Beatles-adoratie die daarna volgde in het Britpop-tijdperk, wie zal het zeggen.
Mooi dat Herman McCarthy oppikte. Een favoriet bandje wel van me, ze maakten een paar schitterende songs in de jaren 80, maar dat ze ook een soort Madchester-single hadden gemaakt wist ik niet. Zo is de link met Stereolab in elk geval een stuk makkelijker te maken.
Brighter hebben we vorig jaar in menige lijst gezien met Around the World in 80 days.
Noah's Ark is van hetzelfde laken een pak, mooie rustige Sarah-indie dus.
Fatal Flowers en Electribe 101 zijn allebei al genoemd, mooie songs wel, hoewel ik wat de Flowers betreft de andere singles van Pleasure Ground beter vind. Maar die komen later dit jaar dus wel, als we ze tenminste niet vergeten, want inderdaad is het qua releasedates van Nederlandse bands die de tipparade niet gehaald hebben vaak een lastig verhaal.
0
geplaatst: 7 maart 2015, 10:44 uur
Ranboy top 40 nr 715 van 7-3-1990
dw vw aw titel - artiest
1 1 7 Skipper Wise - Standing outside in the rain
2 4 4 Distant Cousins - You used to
3 2 7 Sinéad O'Connor - Nothing compares 2 U
4 3 10 The Sundays - Can't be sure
5 6 6 Wally Tax & the Music - Springtime in Amsterdam
6 12 4 Urban Dance Squad - No kid
7 10 4 Tears for Fears - Advice for the young at heart
8 14 3 Midnight Oil - Blue sky mine
9 5 9 Cock Robin - Worlds apart
10 7 6 Lenny Kravitz - I build this garden for us
11 15 4 The Stranglers - 96 tears
12 8 8 Mano Negra - King Kong Five
13 17 4 Everything but the Girl - Driving
14 24 2 Billy Joel - I go to extremes
15 13 5 Prince - Scandalous
16 11 7 Phil Collins - I wish it would rain down
17 9 8 Del Amitri - Nothing ever happens
18 22 4 Iggy Pop - Living on the edge of the night
19 -- 1 Kate Bush - Love and anger
20 16 6 Clouseau - Daar gaat ze
21 18 7 The House of Love - Shine on
22 -- 1 The Alarm - A new South Wales
23 25 3 Linda Ronstadt & Aaron Neville - All my life
24 20 5 John Lee Hooker & Carlos Santana - The healer
25 28 3 Wet Wet Wet - Hold back the river
26 34 2 Cry Sisco - Afro dizzi act
27 35 2 Fatal Flowers - How many years
28 29 3 Red Hot Chili Peppers - Higher ground
29 19 13 The Christians - Words
30 21 12 Queen - The miracle
31 36 2 Janet Jackson - Escapade
32 32 3 Energy Orchard - Belfast
33 -- 1 Guru Josh - Infinity
34 23 7 La Pat - Keukenhof
35 -- 1 Depeche Mode - Enjoy the silence
36 -- 1 Lois Lane - Fortune Fairytales
37 26 13 The Stone Roses - Fools gold
38 31 5 Eric Clapton - Bad love
39 27 15 Fine Young Canniballs - I'm not the man I used to be
40 30 9 The Mission - Butterfly on a wheel
Skipper Wise nog een derde week op 1, maar met de Distant Cousins op 2, ziet het er slecht uit.
Op 19 scoort Kate Bush weer de hoogste binnenkomer, zoals gewoonlijk. Love and anger werd geen hitsucces; het is wat steviger dan gewoonlijk, uiteraard met passie gezongen, en vooral als ze zichzelf als een koortje versterkt, komt de tekst hard aan
Op 22 komt The Alarm hoog binnen met een gedragen, bijna gezwollen ballad met piano, violen en zelfs een koor, geheel in contrast met hun gebruikelijke geluid. En zoals wel vaker, juist de afwijkende single scoort behoorlijk. Toch twijfel ik nog of dit ook geslaagd te noemen is.
Op 33 de al vaak genoemde Guru Josh met Infinity. Ik vond het wel een vreemde combinatie van een instrumentaal melodieus thema met gerapte dance-achtige stukken. De melodie kwam mij altijd bekend voor, maar ik kan niet zeggen waarvan. Als ik het nu terugluister, vind ik het nog steeds geen geheel vormen.
Op 35 het nog veel bekendere Enjoy the silence van Depeche Mode. De band scoorde bij mij al veel hits, maar de laatste jaren kwamen ze niet echt hoog meer; de tijd dat ik See you nog op 1 zette, was allang voorbij. Ook in de NL top 40 was het succes al tanende, maar Enjoy the silence werd nog een mooie top 10 hit; hierna was het succes overigens wel op, alleen I feel you haalde nog 2 weken de top 40.
Ik kan me niet herinneren dat ik in Enjoy the silence een klassieker hoorde; soms ben je bij eerste beluistering direct overdonderd en wordt dat ook een gevestigde klassieker, soms hoor je wel het 'klassieke' eraan af, al is het je smaak niet, maar hier hoor ik gewoon weer een aardige DM-single, die toch vooral opviel door de visueel treffende clip. Pas na jaren blijkt dat deze single toch in Top 100 Aller Tijdens verschijnt, en ook bij de bovenste 32 van de MuMeladder. Heb ik dan ook mijn mening bijgesteld? Toch wel, het is een song met grote duurzaamheid, die niet snel verveelt, en een consequent sterk ritme.
Op 36 de wat luchtiger pop van Lois Lane, die inmiddels goed weten hoe je een commercieel klinkend liedje moet maken. Helaas zijn ze onderweg het gevoel van My best friend kwijtgeraakt.
dw vw aw titel - artiest
1 1 7 Skipper Wise - Standing outside in the rain
2 4 4 Distant Cousins - You used to
3 2 7 Sinéad O'Connor - Nothing compares 2 U
4 3 10 The Sundays - Can't be sure
5 6 6 Wally Tax & the Music - Springtime in Amsterdam
6 12 4 Urban Dance Squad - No kid
7 10 4 Tears for Fears - Advice for the young at heart
8 14 3 Midnight Oil - Blue sky mine
9 5 9 Cock Robin - Worlds apart
10 7 6 Lenny Kravitz - I build this garden for us
11 15 4 The Stranglers - 96 tears
12 8 8 Mano Negra - King Kong Five
13 17 4 Everything but the Girl - Driving
14 24 2 Billy Joel - I go to extremes
15 13 5 Prince - Scandalous
16 11 7 Phil Collins - I wish it would rain down
17 9 8 Del Amitri - Nothing ever happens
18 22 4 Iggy Pop - Living on the edge of the night
19 -- 1 Kate Bush - Love and anger
20 16 6 Clouseau - Daar gaat ze
21 18 7 The House of Love - Shine on
22 -- 1 The Alarm - A new South Wales
23 25 3 Linda Ronstadt & Aaron Neville - All my life
24 20 5 John Lee Hooker & Carlos Santana - The healer
25 28 3 Wet Wet Wet - Hold back the river
26 34 2 Cry Sisco - Afro dizzi act
27 35 2 Fatal Flowers - How many years
28 29 3 Red Hot Chili Peppers - Higher ground
29 19 13 The Christians - Words
30 21 12 Queen - The miracle
31 36 2 Janet Jackson - Escapade
32 32 3 Energy Orchard - Belfast
33 -- 1 Guru Josh - Infinity
34 23 7 La Pat - Keukenhof
35 -- 1 Depeche Mode - Enjoy the silence
36 -- 1 Lois Lane - Fortune Fairytales
37 26 13 The Stone Roses - Fools gold
38 31 5 Eric Clapton - Bad love
39 27 15 Fine Young Canniballs - I'm not the man I used to be
40 30 9 The Mission - Butterfly on a wheel
Skipper Wise nog een derde week op 1, maar met de Distant Cousins op 2, ziet het er slecht uit.
Op 19 scoort Kate Bush weer de hoogste binnenkomer, zoals gewoonlijk. Love and anger werd geen hitsucces; het is wat steviger dan gewoonlijk, uiteraard met passie gezongen, en vooral als ze zichzelf als een koortje versterkt, komt de tekst hard aan
Op 22 komt The Alarm hoog binnen met een gedragen, bijna gezwollen ballad met piano, violen en zelfs een koor, geheel in contrast met hun gebruikelijke geluid. En zoals wel vaker, juist de afwijkende single scoort behoorlijk. Toch twijfel ik nog of dit ook geslaagd te noemen is.
Op 33 de al vaak genoemde Guru Josh met Infinity. Ik vond het wel een vreemde combinatie van een instrumentaal melodieus thema met gerapte dance-achtige stukken. De melodie kwam mij altijd bekend voor, maar ik kan niet zeggen waarvan. Als ik het nu terugluister, vind ik het nog steeds geen geheel vormen.
Op 35 het nog veel bekendere Enjoy the silence van Depeche Mode. De band scoorde bij mij al veel hits, maar de laatste jaren kwamen ze niet echt hoog meer; de tijd dat ik See you nog op 1 zette, was allang voorbij. Ook in de NL top 40 was het succes al tanende, maar Enjoy the silence werd nog een mooie top 10 hit; hierna was het succes overigens wel op, alleen I feel you haalde nog 2 weken de top 40.
Ik kan me niet herinneren dat ik in Enjoy the silence een klassieker hoorde; soms ben je bij eerste beluistering direct overdonderd en wordt dat ook een gevestigde klassieker, soms hoor je wel het 'klassieke' eraan af, al is het je smaak niet, maar hier hoor ik gewoon weer een aardige DM-single, die toch vooral opviel door de visueel treffende clip. Pas na jaren blijkt dat deze single toch in Top 100 Aller Tijdens verschijnt, en ook bij de bovenste 32 van de MuMeladder. Heb ik dan ook mijn mening bijgesteld? Toch wel, het is een song met grote duurzaamheid, die niet snel verveelt, en een consequent sterk ritme.
Op 36 de wat luchtiger pop van Lois Lane, die inmiddels goed weten hoe je een commercieel klinkend liedje moet maken. Helaas zijn ze onderweg het gevoel van My best friend kwijtgeraakt.
0
geplaatst: 7 maart 2015, 11:02 uur
ranboy schreef:
Ik voel helemaal met je mee. Ik vind Enjoy the Silence, laat ik hier uit de kast komen, eigenlijk helemaal niets aan. Monotoon, een jaren '80 drumcomputer en op de keeper beschouwd nogal saai in opbouw. Ik vind het verre van klassiek.
En dat vind ik ook ten opzichte van eerder werk van Depeche Mode, halverwege de jaren '80. Hoewel ik dan weer sowieso niet zo'n grote fan van DM ben geweest. Maar geef mij maar People are People, als ik mag kiezen.
0
geplaatst: 7 maart 2015, 20:39 uur
Week 10
01. (01.) Depeche Mode – Enjoy the Silence #3
02. (02.) They Might Be Giants – Birdhouse in Your Soul
03. (04.) The Alarm - Love Don't Come Easy
04. (07.) Guru Josh – Infinity
05 (--) Fish – A Gentlemen’s Excuse Me
06. (03.) Faith No More - Epic
07. (13.) Erasure – Blue Savannah
08. (08.) Mano Negra - King Kong Five
09. (06.) The Mission - Butterfly on a Wheel
10. (05.) Daniel Lanois - The Maker #1
11. (09.) The Call – You Run
12. (10.) The Charlatans – Indian Rope
13. (17.) Primal Scream – Loaded
14. (15.) Chris Rea – Tell me There’s a Heaven
15. (16.) Eurythmics – King and Queen of America
16. (12.) The Wonder Stuff - Radio Ass Kiss
17. (20.) Tom Petty - A face in the crowd
18. (18.) Marc Almond - A Lover Spurned
19. (11.) The Times - Manchester
20. (--) Inspiral Carpets – This Is How it Feels
21. (14.) The Hooters - 500 Miles #2
22. (21.) Belinda Carlisle – Runaway Horses
23. (24.) Black Box - I Don't Know Anybody Else
24. (25.) Living Colour - Cult Of Personality
25. (30.) Lenny Kravitz - I Build This Garden For Us
26. (32.) The Mission - Deliverence
27. (19.) The House of love - Shine on
28. (22.) Technotronic - Get Up! (Before The Night Is Over)
29. (34.) Patrick Bruel - Casser La Voix
30. (--)Edie Brickell & The New Bohemians - A Hard Rain's A-Gonna Fall
31. (26.) Thunder – Dirty Love
32. (38.) The Church - Metropolis
33. (--) Shakespear’s Sister – Dirty Mind
34. (29.) Billy Joel - I Go to Extremes
35. (--) Martika - Water
36. (33.) Bad English – Price of Love
37. (27.) 49ers - Touch Me
38. (23.) The Sundays – Here's Where the Story Ends
39. (37.) Cowboy Junkies - Sun Comes Up - It's Tuesday Morning
40. (28.) Fish – Big Wedge #2
Het is dringen deze week in de Top 10. Een ongelofelijk sterke periode 25 jaar geleden. Deze week 5 nieuwe binnenkomers waarvan de hoogste op nummer 5 met een zeer sterke ballad van Fish. Een mooie binnenkomer van Inspiral Carpets, ik denk hun bekendste. Voor mij hun beste en de reden om deze Inspiral Carpets - Cool As (2003) verzamel te kopen. Verder een best wel sterke cover van Edie Brickell, een aardig nummer van Martika waarmee ze haar succes niet kon vasthouden en het leuke Shakespear's Sister met een zeer aardig liedje een paar jaar voordat hun echte grote doorbraak volgde.
01. (01.) Depeche Mode – Enjoy the Silence #3
02. (02.) They Might Be Giants – Birdhouse in Your Soul
03. (04.) The Alarm - Love Don't Come Easy
04. (07.) Guru Josh – Infinity
05 (--) Fish – A Gentlemen’s Excuse Me
06. (03.) Faith No More - Epic
07. (13.) Erasure – Blue Savannah
08. (08.) Mano Negra - King Kong Five
09. (06.) The Mission - Butterfly on a Wheel
10. (05.) Daniel Lanois - The Maker #1
11. (09.) The Call – You Run
12. (10.) The Charlatans – Indian Rope
13. (17.) Primal Scream – Loaded
14. (15.) Chris Rea – Tell me There’s a Heaven
15. (16.) Eurythmics – King and Queen of America
16. (12.) The Wonder Stuff - Radio Ass Kiss
17. (20.) Tom Petty - A face in the crowd
18. (18.) Marc Almond - A Lover Spurned
19. (11.) The Times - Manchester
20. (--) Inspiral Carpets – This Is How it Feels
21. (14.) The Hooters - 500 Miles #2
22. (21.) Belinda Carlisle – Runaway Horses
23. (24.) Black Box - I Don't Know Anybody Else
24. (25.) Living Colour - Cult Of Personality
25. (30.) Lenny Kravitz - I Build This Garden For Us
26. (32.) The Mission - Deliverence
27. (19.) The House of love - Shine on
28. (22.) Technotronic - Get Up! (Before The Night Is Over)
29. (34.) Patrick Bruel - Casser La Voix
30. (--)Edie Brickell & The New Bohemians - A Hard Rain's A-Gonna Fall
31. (26.) Thunder – Dirty Love
32. (38.) The Church - Metropolis
33. (--) Shakespear’s Sister – Dirty Mind
34. (29.) Billy Joel - I Go to Extremes
35. (--) Martika - Water
36. (33.) Bad English – Price of Love
37. (27.) 49ers - Touch Me
38. (23.) The Sundays – Here's Where the Story Ends
39. (37.) Cowboy Junkies - Sun Comes Up - It's Tuesday Morning
40. (28.) Fish – Big Wedge #2
Het is dringen deze week in de Top 10. Een ongelofelijk sterke periode 25 jaar geleden. Deze week 5 nieuwe binnenkomers waarvan de hoogste op nummer 5 met een zeer sterke ballad van Fish. Een mooie binnenkomer van Inspiral Carpets, ik denk hun bekendste. Voor mij hun beste en de reden om deze Inspiral Carpets - Cool As (2003) verzamel te kopen. Verder een best wel sterke cover van Edie Brickell, een aardig nummer van Martika waarmee ze haar succes niet kon vasthouden en het leuke Shakespear's Sister met een zeer aardig liedje een paar jaar voordat hun echte grote doorbraak volgde.
0
geplaatst: 7 maart 2015, 22:18 uur
10 09 AW
01 01 05 Depeche Mode - Enjoy The Silence #4
02 07 03 The Trash Can Sinatras - Obscurity Knocks
03 06 03 Primal Scream - Loaded
04 02 05 The Heart Throbs - I Wonder Why
05 04 09 Ride - Chelsea Girl
06 ** 01 The Someloves - Melt
07 03 09 The House of Love - Shine On #3
08 09 06 The Rolling Stones - Almost Hear You Sigh
09 05 17 The Stone Roses - Fools Gold #10
10 08 07 Mano Negra - King Kong 5
11 16 02 McCarthy - Get A Knife Between Your Teeth
12 12 04 Tears For Fears - Advice For The Young At Heart
13 ** 01 The Cure - Pictures Of You
14 14 03 Electribe 101 - Talking With Myself
15 15 03 Tom Petty - A Face In The Crowd
16 11 06 Beats International - Dub Be Good To Me
17 19 02 Lush - De-Luxe
18 10 12 Mantronix - Got To Have Your Love
19 13 10 Bel Canto - Birds of Passage
20 25 05 The Charlatans - Indian Rope
21 17 04 Guru Josh - Infinity
22 30 04 The Blue Aeroplanes - Jacket Hangs
23 18 06 The Ocean Blue - Drifting, Falling
24 20 05 Renegade Soundwave - Probably A Robbery
25 21 03 Paul McCartney - Put It There
26 31 02 Black Box - I Don't Know Anybody Else
27 28 02 Kate Bush - Love and Anger
28 32 02 The Church - Metropolis
29 ** 01 Heavenly - I Fell In Love Last Night
30 37 03 Big Daddy Kane - Ain't No Stopping Us Now
31 23 10 The Sundays - Here's Where The Story Ends
32 ** 01 The Creeps - Ooh I Like It!
33 ** 01 Inspiral Carpets - This Is How It Feels
34 22 10 L7 - Shove
35 24 08 Del Amitri - Nothing Ever Happens
36 29 06 Faith No More - Epic
37 38 03 The Wedding Present - Brassneck
38 ** 01 They Might Be Giants - Birdhouse In Your Soul
39 ** 01 The Railway Children - Every Beat of the Heart
40 27 18 The Jesus and Mary Chain - Head On
exit:
Ice T - You Played Yourself
The Psychedelic Furs - House
Camper Van Beethoven - Pictures of Matchstick Men
Sweet Exorcist - Testone
Hi Tek 3 ft Ya Kid K - Spin That Wheel
Belinda Carlisle - Runaway Horses
The Stone Roses - I Wanna Be Adored
Mijn hoogste nieuwe is een Australisch bandje dat ik tot voor kort nog niet kende, maar dit is wel een heel fijne single. Sublieme powerpop, echt een verslavend liedje dat ik zo 10 keer achter elkaar kan horen.
The Cure brengt zijn vierde single uit van Disintegration. Prachtig nummer weer, ook in de single-edit.
Heavenly is mooie rustige indie van Sarah Records, een label om in de gaten te houden deze jaren. Goede zangeres ook.
The Creeps komen met een hitje dat ik een beetje was vergeten. En eigenlijk dacht ik ook dat het een paar jaar jonger was. Mooie vondst van Poeha.
Van Inspiral Carpets vind ik Move en zeker Two Worlds Collide toch wel een stuk beter dan This Is How It Feels, maar ik verwacht dat deze ook wel weer lang genoteerd zal staan. Fijne band toch.
Birdhouse in Your Soul is een grappige oorwurm, maar ik heb niet echt een klik met dit nummer. Daar een bescheiden notering vooralsnog.
The Railway Children is ligt voor mijn gevoel ergens tussen alternatief en AOR. Fijne meezingmuziek voor op de radio, als het daar ooit werd/wordt gedraaid.
01 01 05 Depeche Mode - Enjoy The Silence #4
02 07 03 The Trash Can Sinatras - Obscurity Knocks
03 06 03 Primal Scream - Loaded
04 02 05 The Heart Throbs - I Wonder Why
05 04 09 Ride - Chelsea Girl
07 03 09 The House of Love - Shine On #3
08 09 06 The Rolling Stones - Almost Hear You Sigh
09 05 17 The Stone Roses - Fools Gold #10
10 08 07 Mano Negra - King Kong 5
11 16 02 McCarthy - Get A Knife Between Your Teeth
12 12 04 Tears For Fears - Advice For The Young At Heart
13 ** 01 The Cure - Pictures Of You
14 14 03 Electribe 101 - Talking With Myself
15 15 03 Tom Petty - A Face In The Crowd
16 11 06 Beats International - Dub Be Good To Me
17 19 02 Lush - De-Luxe
18 10 12 Mantronix - Got To Have Your Love
19 13 10 Bel Canto - Birds of Passage
20 25 05 The Charlatans - Indian Rope
21 17 04 Guru Josh - Infinity
22 30 04 The Blue Aeroplanes - Jacket Hangs
23 18 06 The Ocean Blue - Drifting, Falling
24 20 05 Renegade Soundwave - Probably A Robbery
25 21 03 Paul McCartney - Put It There
26 31 02 Black Box - I Don't Know Anybody Else
27 28 02 Kate Bush - Love and Anger
28 32 02 The Church - Metropolis
29 ** 01 Heavenly - I Fell In Love Last Night
30 37 03 Big Daddy Kane - Ain't No Stopping Us Now
31 23 10 The Sundays - Here's Where The Story Ends
32 ** 01 The Creeps - Ooh I Like It!
33 ** 01 Inspiral Carpets - This Is How It Feels
34 22 10 L7 - Shove
35 24 08 Del Amitri - Nothing Ever Happens
36 29 06 Faith No More - Epic
37 38 03 The Wedding Present - Brassneck
38 ** 01 They Might Be Giants - Birdhouse In Your Soul
39 ** 01 The Railway Children - Every Beat of the Heart
40 27 18 The Jesus and Mary Chain - Head On
exit:
Ice T - You Played Yourself
The Psychedelic Furs - House
Camper Van Beethoven - Pictures of Matchstick Men
Sweet Exorcist - Testone
Hi Tek 3 ft Ya Kid K - Spin That Wheel
Belinda Carlisle - Runaway Horses
The Stone Roses - I Wanna Be Adored
Mijn hoogste nieuwe is een Australisch bandje dat ik tot voor kort nog niet kende, maar dit is wel een heel fijne single. Sublieme powerpop, echt een verslavend liedje dat ik zo 10 keer achter elkaar kan horen.
The Cure brengt zijn vierde single uit van Disintegration. Prachtig nummer weer, ook in de single-edit.
Heavenly is mooie rustige indie van Sarah Records, een label om in de gaten te houden deze jaren. Goede zangeres ook.
The Creeps komen met een hitje dat ik een beetje was vergeten. En eigenlijk dacht ik ook dat het een paar jaar jonger was. Mooie vondst van Poeha.
Van Inspiral Carpets vind ik Move en zeker Two Worlds Collide toch wel een stuk beter dan This Is How It Feels, maar ik verwacht dat deze ook wel weer lang genoteerd zal staan. Fijne band toch.
Birdhouse in Your Soul is een grappige oorwurm, maar ik heb niet echt een klik met dit nummer. Daar een bescheiden notering vooralsnog.
The Railway Children is ligt voor mijn gevoel ergens tussen alternatief en AOR. Fijne meezingmuziek voor op de radio, als het daar ooit werd/wordt gedraaid.
0
geplaatst: 8 maart 2015, 07:59 uur
herman schreef:
Prachtig, helemaal mee eens!
0
geplaatst: 8 maart 2015, 08:53 uur
Top 30 08-03-1990 week 10
01 03 03 Tom Petty - A face in the crowd
02 01 05 Wally Tax - Springtime in Amsterdam
03 07 03 The Railway children - Every beat of the heart
04 ---- 01 The Someloves - Melt
05 02 05 Iggy Pop - Living on the edge of the night
06 06 06 Rolling stones - Almost hear you sigh
07 ---- 01 Gary Moore - Oh pretty woman
08 04 09 Phil Collins - I wish it would rain down
09 11 04 Tears for Fears - Advice for the young at heart
10 05 08 Eric Clapton - Bad love
11 21 02 Fatal flowers - How many times
12 10 04 Red Hot Chili Peppers - Show me your soul
13 14 04 Marc Almond - A lover spurned
14 15 04 They might be Giants - Birdhouse in your soul
15 ---- 01 Fish - A gentleman's excuse me
16 08 06 Neil Young - No more
17 09 06 John Lee Hooker - The Healer
18 18 03 Living colour - Cult of personality
19 17 05 Paul McCartney - Put it there
20 27 02 Kate Bush - Love and anger
21 ---- 01 The Cure - Pictures of you
22 16 06 Chris Rea - Tell me there's a Heaven
23 20 03 Dinousaur jr. - The wagon
24 12 08 Energy orchard - Belfast
25 13 07 The Hooters - 500 Miles
26 29 02 The Cult - Sweet soul sister
27 24 03 Fine Young Canibals - I'm not satisfied
28 ---- 01 The Creeps - Ooh I like it
29 ---- 01 Nits - Home before dark
30 ---- 01 Inspiral carpets - This is how it feels
Verdwenen:
Lloyd Cole - No blue skies
Van Morrison - Orangefield
The Mission - Butterfly on a wheel
Lou Gramm - True blue love
House of love - Shine on
Renegade Soundwave - Probably a robbery
The Fall - Telephone thing
Volgens mij gaat Gary Moore dit jaar zijn "finest hour" uit zijn carriere meemaken. Met het album Still got the blues en twee puike singles daarvan, waaronder Oh pretty woman. Tja, dat prachtige gitaarwerk met Albert King hé.
Ook Fish beleeft solo zijn commerciële hoogtijdagen in 1990. Zijn album Vigil in a wilderness of mirrors bewierrookt. De single A gentleman's excuse me zijn enige hit in de Top 40.
Maar vooralsnog deze week het meest onder de indruk van de door Herman gevonden single van de Someloves.
http://hitparade.ch/cdimag/gary_moore_feat_albert_king-oh_pretty_woman_s.jpg
01 03 03 Tom Petty - A face in the crowd
02 01 05 Wally Tax - Springtime in Amsterdam
03 07 03 The Railway children - Every beat of the heart
04 ---- 01 The Someloves - Melt
05 02 05 Iggy Pop - Living on the edge of the night
06 06 06 Rolling stones - Almost hear you sigh
07 ---- 01 Gary Moore - Oh pretty woman
08 04 09 Phil Collins - I wish it would rain down
09 11 04 Tears for Fears - Advice for the young at heart
10 05 08 Eric Clapton - Bad love
11 21 02 Fatal flowers - How many times
12 10 04 Red Hot Chili Peppers - Show me your soul
13 14 04 Marc Almond - A lover spurned
14 15 04 They might be Giants - Birdhouse in your soul
15 ---- 01 Fish - A gentleman's excuse me
16 08 06 Neil Young - No more
17 09 06 John Lee Hooker - The Healer
18 18 03 Living colour - Cult of personality
19 17 05 Paul McCartney - Put it there
20 27 02 Kate Bush - Love and anger
21 ---- 01 The Cure - Pictures of you
22 16 06 Chris Rea - Tell me there's a Heaven
23 20 03 Dinousaur jr. - The wagon
24 12 08 Energy orchard - Belfast
25 13 07 The Hooters - 500 Miles
26 29 02 The Cult - Sweet soul sister
27 24 03 Fine Young Canibals - I'm not satisfied
28 ---- 01 The Creeps - Ooh I like it
29 ---- 01 Nits - Home before dark
30 ---- 01 Inspiral carpets - This is how it feels
Verdwenen:
Lloyd Cole - No blue skies
Van Morrison - Orangefield
The Mission - Butterfly on a wheel
Lou Gramm - True blue love
House of love - Shine on
Renegade Soundwave - Probably a robbery
The Fall - Telephone thing
Volgens mij gaat Gary Moore dit jaar zijn "finest hour" uit zijn carriere meemaken. Met het album Still got the blues en twee puike singles daarvan, waaronder Oh pretty woman. Tja, dat prachtige gitaarwerk met Albert King hé.
Ook Fish beleeft solo zijn commerciële hoogtijdagen in 1990. Zijn album Vigil in a wilderness of mirrors bewierrookt. De single A gentleman's excuse me zijn enige hit in de Top 40.
Maar vooralsnog deze week het meest onder de indruk van de door Herman gevonden single van de Someloves.
http://hitparade.ch/cdimag/gary_moore_feat_albert_king-oh_pretty_woman_s.jpg
0
geplaatst: 8 maart 2015, 12:07 uur
Mooi dat ie meteen wordt opgepikt!
Het is wel een behoorlijk onbekend bandje, op MuMe maar 1 stem...
Het is wel een behoorlijk onbekend bandje, op MuMe maar 1 stem...
0
geplaatst: 8 maart 2015, 13:27 uur
Ik vond het ook een lekker nummer. Andere nummers van de band zijn behoorlijk gelijkwaardig.
0
geplaatst: 8 maart 2015, 13:52 uur
Geproduceerd door power pop-grootheid Mitch Easter zag ik. Van Let's Active, en producer van de eerste R.E.M.-albums.
Het enige andere nummer dat ik van ze ken is Know You Now van een paar jaar eerder, ook erg goed.
Het enige andere nummer dat ik van ze ken is Know You Now van een paar jaar eerder, ook erg goed.
0
geplaatst: 8 maart 2015, 14:16 uur
Ze hebben ook maar 1 album gemaakt en 1 EP.
Geen internationale noteringen.
Gebeurt dat in 1989, dat ben je 25 jaar later vergeten, zo simpel is het. Ik weet niet hoe Herman het heeft gevonden.
Er komt volgens de wiki nog een single uit in ons jaar 1990, Sunshine's glove. Die moeten we natuurlijk agenderen voor over een paar maanden.
http://cdn.discogs.com/IAXpNmzlul1csUpEeWWR9l09oII=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb()/discogs-images/R-5209139-1387532837-6725.jpeg.jpg
Geen internationale noteringen.
Gebeurt dat in 1989, dat ben je 25 jaar later vergeten, zo simpel is het. Ik weet niet hoe Herman het heeft gevonden.
Er komt volgens de wiki nog een single uit in ons jaar 1990, Sunshine's glove. Die moeten we natuurlijk agenderen voor over een paar maanden.
http://cdn.discogs.com/IAXpNmzlul1csUpEeWWR9l09oII=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb()/discogs-images/R-5209139-1387532837-6725.jpeg.jpg
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 8 maart 2015, 18:23 uur
1 2 Michael Bolton How am I supposed to live without you
2 1 Phil Collins I wish it would rain down
3 25 Tears For Fears Advice for the young at heart
4 3 Paula Abdul Opposites attract
5 5 Janet Jackson Escapade
6 4 Elton John Sacrifice
7 11 Depeche Mode Enjoy the silence
8 6 Lisa Stansfield Live together
9 8 Kylie Minogue Tears on my pillow
10 9 Rob 'n' Raz feat Leila K Got to get
11 14 Alannah Myles Black velvet
12 10 Jimmy Sommerville You make me feel (mighty real)
13 26 Eric Clapton Bad love
14 12 Guru Josh Infinity
15 13 Stone Roses Fools gold
16 15 Chicago Look away
17 17 Ram Jam Black Betty
18 24 David Stewart & Candy Dulfer Lily was here
19 7 Lisa Stansfield All around the world
20 22 Prince Scandalous
21 - John Leek Hooker The healer
22 18 Cher Just like Jesse James
23 21 Depeche Mode Personal Jesus
24 - Wet Wet Wet Hold back the river
25 16 Christians Words
26 19 Dusty Springfield In private
27 - Lois Lane Fortune fairytales
28 29 The Rolling Stones Almost hear you sigh
29 27 Linda Ronstadt & Aaron Neville Don't know much
30 - Patrick Bruel Casser la voix
De lekkere Sky radio ballad van Michael Bolton is de nieuwe nummer 1 en daarnaast stoomt Tears For Fears met de 3e single van de plaat "The Seeds Of Love" naar de derde plaats. Die plaat had ik destijds in bezit en naar wat ik me herinner vond ik vooral kant A erg goed.
Verdwenen:
Sheena Easton-Follow my rainbow
Frank Boeijen Groep- Zeg me dat het niet zo is
Soul II Soul- Back to life
Tom Petty- Free fallin'
2 1 Phil Collins I wish it would rain down
3 25 Tears For Fears Advice for the young at heart
4 3 Paula Abdul Opposites attract
5 5 Janet Jackson Escapade
6 4 Elton John Sacrifice
7 11 Depeche Mode Enjoy the silence
8 6 Lisa Stansfield Live together
9 8 Kylie Minogue Tears on my pillow
10 9 Rob 'n' Raz feat Leila K Got to get
11 14 Alannah Myles Black velvet
12 10 Jimmy Sommerville You make me feel (mighty real)
13 26 Eric Clapton Bad love
14 12 Guru Josh Infinity
15 13 Stone Roses Fools gold
16 15 Chicago Look away
17 17 Ram Jam Black Betty
18 24 David Stewart & Candy Dulfer Lily was here
19 7 Lisa Stansfield All around the world
20 22 Prince Scandalous
21 - John Leek Hooker The healer
22 18 Cher Just like Jesse James
23 21 Depeche Mode Personal Jesus
24 - Wet Wet Wet Hold back the river
25 16 Christians Words
26 19 Dusty Springfield In private
27 - Lois Lane Fortune fairytales
28 29 The Rolling Stones Almost hear you sigh
29 27 Linda Ronstadt & Aaron Neville Don't know much
30 - Patrick Bruel Casser la voix
De lekkere Sky radio ballad van Michael Bolton is de nieuwe nummer 1 en daarnaast stoomt Tears For Fears met de 3e single van de plaat "The Seeds Of Love" naar de derde plaats. Die plaat had ik destijds in bezit en naar wat ik me herinner vond ik vooral kant A erg goed.
Verdwenen:
Sheena Easton-Follow my rainbow
Frank Boeijen Groep- Zeg me dat het niet zo is
Soul II Soul- Back to life
Tom Petty- Free fallin'
* denotes required fields.