Muziek / Toplijsten en favorieten / 2001 - singles, eigen hitlijsten en besprekingen
zoeken in:
0
geplaatst: 2 januari 2016, 11:11 uur
0
geplaatst: 2 januari 2016, 11:23 uur
luigifort schreef:
Ik kijk op nummer..
Ik kijk op nummer..
Dat is ook niet al te makkelijk bij nogal 'algemene' titels, aangezien je niet op een combinatie van woorden kan zoeken.
Ik ben daarom ook wel voor een nieuw topic.
0
geplaatst: 2 januari 2016, 11:26 uur
Dan zoek je op artiest of deel van de artiest. Ik ben tegen een nieuw topic.
0
geplaatst: 2 januari 2016, 11:32 uur
luigifort schreef:
Waarom ben je tegen? Ja, je moet in twee topics zoeken. Maar het zoekt wel een stuk handiger.
Ik merk dat zelf in het MuMeAfrekening-topic waar ik voor de eindejaarslijst wat statistiekjes bij elkaar zoek. Dat is niet altijd even handig. En dat topic bestaat nog maar een jaar.
0
geplaatst: 2 januari 2016, 11:37 uur
luigifort schreef:
goh het is maar een vraag hoor... Ik opteer er voor omdat ik het handiger vind. ook omdat ik ook op user (en mezelf) zoek en dan is het best veel kan ik melden.
Belinda Carlisle zeg je? Nou dat is toch een redelijk kleine artiest. Even opzoeken en bam 5 pagina's.
Het zou voor mij makkelijker zijn, voor jou blijkbaar niet...
0
geplaatst: 2 januari 2016, 11:42 uur
Hmm bij de mumeafrekening vind ik het juist wel onhandig dat er meerdere topics zijn, begrijp het probleem met zoeken ook niet echt. Dat wordt toch alleen maar lastiger dan? Dan moet je steeds alles in twee of straks drie topics opzoeken.
0
geplaatst: 2 januari 2016, 11:42 uur
Zit zeker wat in, een nieuw topic, maar ik opteer er toch voor om dit topic te behouden.
Ik vind het juist handig om in EEN topic te kunnen zoeken naar een bepaald nummer of artiest.
Edit: Wat Herman zegt dus
Ik vind het juist handig om in EEN topic te kunnen zoeken naar een bepaald nummer of artiest.
Edit: Wat Herman zegt dus
0
geplaatst: 2 januari 2016, 11:47 uur
Het maakt ook niet veel uit maar ik zoek regelmatig bij users het verloop van een vorige (of eerdere) single(s) en dan zoek ik dus op user en dan krijg je dus een paar jaar aan postings voor je kiezen. Het zou een handige toevoeging kunnen zijn dat je bv. een tijdspanne kan invoeren. Maar goed het is sowieso geen enorm probleem 

0
geplaatst: 2 januari 2016, 12:00 uur
Er zijn natuurlijk voors en tegens bij zoiets..maar ik neig naar continuiteit in 1 topic dan neem ik t zoeken wel voor lief..ms kunnen de mods nog iets doen aan de zoekfunctie..of id op tijdspanne..
0
geplaatst: 2 januari 2016, 14:29 uur
vigil schreef:
... ook omdat ik ook op user ...zoek en dan is het best veel kan ik melden.
Zal ik je mijn lijstje anders gewoon elke week vantevoren even doorsturen? ... ook omdat ik ook op user ...zoek en dan is het best veel kan ik melden.

Moet ik me wel voornemen de lijst in het vervolg tijdig in te leveren
0
geplaatst: 2 januari 2016, 15:58 uur
Ranboy top 40 nr 758 van 2-1-1991
dw vw aw titel - artiest
1 4 6 Horse - Careful
2 2 9 Nigel Kennedy - Spring
3 1 10 Something Happens - Parachute
4 3 9 Oleta Adams - Get here
5 6 6 Mam - Oote
6 5 10 Living Colour - Love rears its ugly head
7 8 5 REM - Get up
8 11 4 The Farm - All together now
9 9 6 Edie Brickell & the New Bohemians - Mama help me
10 7 8 Billy Idol - Prodigal blues
11 12 5 Melanie Harrold - The last Leviathan
12 10 5 Jimi Hendrix Experience - All along the watchtower
13 13 4 The Blow Monkeys - If you love somebody
14 19 3 A-ha - I call your name
15 21 3 George Michael - Cowboys and angels
16 16 5 Roger Waters c.s. - The tide is turning
17 17 6 Nits - Giant normal dwarf
18 27 2 Seal - Crazy
19 20 5 Dream Warriors - My definition of a boombastic jazz style
20 23 4 An Emotional Fish - Blue
21 15 7 Jimmy Somerville - To love somebody
22 29 2 Sting - All this time
23 14 8 Steppenwolf - Born to be wild
24 25 4 Julie Cruise - Fallin'
25 26 3 Paul McCartney - All my trials
26 24 4 INXS - Disappear
27 22 6 Robert Palmer - Mercy mercy me/I want you
28 18 7 The Pixies - Dig for fire
29 31 3 Pet Shop Boys - Being boring
30 36 2 Vanilla Ice - Ice ice baby
31 -- 1 Rick DeVito - Tower of Babylon
32 37 2 Phil Collins - Do you remember
33 -- 1 Malcolm McLaren - Operaa house
34 28 12 The Righteous Brothers - Unchained melody
35 -- 1 Enigma - Sadeness
36 33 4 Iron Maiden - Holy smoke
37 30 9 Concrete Blonde - Joey
38 32 5 The Pogues ft. Kirsty MacColl - Miss Otris regrets/Just one of these things
39 34 13 The Happy Mondays - Kinky Afro
40 35 8 The La's - There she goes
Vorige week zat de hele top 5 vast, en nu springt ineens onverwacht de minst bekende van 4 naar 1, Careful van Horse. Voor het overige is het nog een typische inbetween-lijst met weinig opzienbarende verschuivingen en slechts drie bescheiden binnenkomers.
Op 31 een mooi ontroerend lied van de Nederlandse soulzanger Rick DeVito. Ik was dit totaal vergeten, maar het refrein kwam me nog een beetje bekend voor.
Op 33 maakt Malcolm McLaren weer een crossover tussen pop en klassiek, ditmaal opera en disco/house. Deze is wel wat minder geslaagd, een simpele harde beat, wat operagezang en een vaak herhaald refrein 'We love opera house'.
Op 35 het 'meesterwerk' van Enigma, Sadeness. Het integreren van Gregoriaanse gezangen in moderne popmuziek was zeker een goed idee. Het indringende Franse gepraat vind ik minder. Het grootste probleem wat ik met dit lied had (en heb) is dat het geen geheel is, maar een aantal verschillende brokken muziek achter elkaar gezet. Het is geen 'liedje'. Hij strandt bij mij al volgende week op 33 en zakt dan weg; dat vind ik achteraf wel te hard; ik vind het nu wel een originele song met aardige momenten.
Volgende week komt overigens een van de door mij meest gewaardeerde singles van de jaren 90 binnen, op 9...
dw vw aw titel - artiest
1 4 6 Horse - Careful
2 2 9 Nigel Kennedy - Spring
3 1 10 Something Happens - Parachute
4 3 9 Oleta Adams - Get here
5 6 6 Mam - Oote
6 5 10 Living Colour - Love rears its ugly head
7 8 5 REM - Get up
8 11 4 The Farm - All together now
9 9 6 Edie Brickell & the New Bohemians - Mama help me
10 7 8 Billy Idol - Prodigal blues
11 12 5 Melanie Harrold - The last Leviathan
12 10 5 Jimi Hendrix Experience - All along the watchtower
13 13 4 The Blow Monkeys - If you love somebody
14 19 3 A-ha - I call your name
15 21 3 George Michael - Cowboys and angels
16 16 5 Roger Waters c.s. - The tide is turning
17 17 6 Nits - Giant normal dwarf
18 27 2 Seal - Crazy
19 20 5 Dream Warriors - My definition of a boombastic jazz style
20 23 4 An Emotional Fish - Blue
21 15 7 Jimmy Somerville - To love somebody
22 29 2 Sting - All this time
23 14 8 Steppenwolf - Born to be wild
24 25 4 Julie Cruise - Fallin'
25 26 3 Paul McCartney - All my trials
26 24 4 INXS - Disappear
27 22 6 Robert Palmer - Mercy mercy me/I want you
28 18 7 The Pixies - Dig for fire
29 31 3 Pet Shop Boys - Being boring
30 36 2 Vanilla Ice - Ice ice baby
31 -- 1 Rick DeVito - Tower of Babylon
32 37 2 Phil Collins - Do you remember
33 -- 1 Malcolm McLaren - Operaa house
34 28 12 The Righteous Brothers - Unchained melody
35 -- 1 Enigma - Sadeness
36 33 4 Iron Maiden - Holy smoke
37 30 9 Concrete Blonde - Joey
38 32 5 The Pogues ft. Kirsty MacColl - Miss Otris regrets/Just one of these things
39 34 13 The Happy Mondays - Kinky Afro
40 35 8 The La's - There she goes
Vorige week zat de hele top 5 vast, en nu springt ineens onverwacht de minst bekende van 4 naar 1, Careful van Horse. Voor het overige is het nog een typische inbetween-lijst met weinig opzienbarende verschuivingen en slechts drie bescheiden binnenkomers.
Op 31 een mooi ontroerend lied van de Nederlandse soulzanger Rick DeVito. Ik was dit totaal vergeten, maar het refrein kwam me nog een beetje bekend voor.
Op 33 maakt Malcolm McLaren weer een crossover tussen pop en klassiek, ditmaal opera en disco/house. Deze is wel wat minder geslaagd, een simpele harde beat, wat operagezang en een vaak herhaald refrein 'We love opera house'.
Op 35 het 'meesterwerk' van Enigma, Sadeness. Het integreren van Gregoriaanse gezangen in moderne popmuziek was zeker een goed idee. Het indringende Franse gepraat vind ik minder. Het grootste probleem wat ik met dit lied had (en heb) is dat het geen geheel is, maar een aantal verschillende brokken muziek achter elkaar gezet. Het is geen 'liedje'. Hij strandt bij mij al volgende week op 33 en zakt dan weg; dat vind ik achteraf wel te hard; ik vind het nu wel een originele song met aardige momenten.
Volgende week komt overigens een van de door mij meest gewaardeerde singles van de jaren 90 binnen, op 9...
0
geplaatst: 2 januari 2016, 16:01 uur
Komt er nu begin volgende week (komt er een vaste avond voor de weeklijst?) een lijst van deze week of nog niet?
0
geplaatst: 2 januari 2016, 16:26 uur
Week 1 begint wat mij betreft maandag 4 jan (maar eerder is natuurlijk geen probleem) en eindigt in principe zondag 10 jan.
Zondagavond of Maandag 11 jan volgt dan de eerste weeklijst.
Zondagavond of Maandag 11 jan volgt dan de eerste weeklijst.
0
geplaatst: 2 januari 2016, 17:37 uur
luigifort schreef:
Er zijn natuurlijk voors en tegens bij zoiets..maar ik neig naar continuiteit in 1 topic dan neem ik t zoeken wel voor lief..ms kunnen de mods nog iets doen aan de zoekfunctie..of id op tijdspanne..
De mods kunnen vrij weinig doen aan de zoekfunctie. Dat kan alleen Jordy maar de zoekfunctie zal (voorlopig) niet veranderen.
0
geplaatst: 2 januari 2016, 17:52 uur
Ms is er een manier van zoeken die wij nog niet weten maar wel mogelijk is 

0
geplaatst: 2 januari 2016, 22:32 uur
1990 - week 53
1. (01) (7w) Slowdive - Slowdive #2
2. (02) (7w) Chris Isaak - Wicked Game #1
3. (03) (8w) url=https://www.youtube.com/watch?v=1Cveh8ycOgA]The La's - Timeless Melody #2
4. (06) (5w) George Michael - Freedom '90
5. (08) (5w) Hi-Tek 3 - Spin That Wheel
6. (05) (7w) Dimples D - Sucker DJ [Ben Liebrand Remix]
7. (07) (7w) Botany 5 - Love Bomb
8. (04) (9w) Nine Inch Nails - Sin
9. (09) (5w) Nits - Giant Normal Dwarf
10. (10) (7w) Madonna - Justify My Love
11. (11) (7w) Heavenly - Our Love Is Heavenly
12. (13) (8w) Bell Biv Devoe - B.B.D. (I Thought It Was Me)
13. (23) (4w) En Vogue - You Don't Have to Worry
14. (26) (2w) Adventures of Stevie V - Body Language
15. (15) (2w) Lost - The Gonzo
16. (16) (9w) Nits - Radio Shoes
17. (18) (8w) Cock Robin - Straighter Line
18. (20) (3w) Sweet Exorcist - Clonk
19. (---) (1w) The Sundays - Joy
20. (21) (7w) Duran Duran - Serious
21. (29) (2w) Sonic Youth - Disappearer
22. (25) (4w) Straitjacket Fits - Down in Splendour
23. (24) (9w) Eric B. & Rakim - In the Ghetto
24. (34) (2w) The Ocean Blue - Vanity Fair
25. (---) (1w) INXS - Disappear
26. (30) (6w) Faith No More - Falling to Pieces
27. (31) (8w) Cath Carroll - Beast in the Streets
28. (---) (1w) The Pretenders - Sense of Purpose
29. (14) (7w) Monie Love - Monie in the Middle
30. (19) (5w) C+C Music Factory (ft. Freedom Williams) - Gonna Make You Sweat (Everybody Dance Now)
31. (---) (1w) Monie Love - Down 2 Earth
32. (17) (9w) Pale Saints - Half-Life, Remembered #1
33. (35) (2w) The Sea Urchins - A Morning Odyssey
34. (32) (4w) The Blue Aeroplanes - You (Are Loved)
35. (---) (1w) Blur - High Cool
36. (12) (9w) Sinéad O'Connor - Three Babies
37. (27) (9w) Cocteau Twins - Iceblink Luck
38. (---) (1w) Anne Clark - Abuse
39. (---) (1w) Robert Palmer - Mercy Mercy Me / I Want You
40. (22) (9w) Julee Cruise - Falling
Deze week veel voor mij al bekende artiesten als binnenkomers. Niet allemaal met hun beste werk, maar sommige artiesten halen mijn lijst al vrij gemakklijk.
Dat geldt zeker voor The Sundays, want ik hou erg van hun stijl, van het stemgeluid van Harriet Wheeler, van de melancholieke sfeer, en Joy is alweer een fraai liedje. Moest er even inkomen, maar nu ben ik wel om. Moet het album weer eens opzetten, want die staat hier in de kast.
INXS heeft ook veel sterke singles. De vorige, Suicide Blonde, is werkelijk fantastisch. Disappear heeft weliswaar niet de kracht doe dat nummer in zich heeft, maar is alsnog een prima, aangenaam popliedje. Ik mag het graag horen.
Nog zo'n fijn popliedje is Sense of Purpose. Daarmee hebben The Pretenders me verrast. Ik ken de bekende singles natuurlijk wel maar daar zit geen echte favoriet tussen. Het aparte is dat het album waar dit opstaat op MuMe erg slecht wordt gewaardeerd, maar misschien is dit liedje de uitzondering. Ik las wel dat er van een band geen sprake meer was. De oude bandleden zijn allemaal weg, dit is in feite een solo-track van Chrissie Hynde, met wat sessiemuzikanten. Het pakt wat mij betreft prima uit.
Monie Love heeft al twee grote hits gescoord in mijn lijst, met It's a Shame en Monie in the Middle. Gezellige hiphop, met een lekker dansbare begeleiding en vlotte raps van Monie zelf. Down 2 Earth kan wat mij betreft toch niet tippen aan die twee eerdere singles maar is toch vermakelijk.
Zoiets hebben we ook bij Blur en Anne Clark. Het zijn artiesten die ik zeer waardeer, waardoor ook relatief mindere singles gewoon mijn lijst kunnen halen. Blur zit met High Cool nog volop in z'n madchester-fase, wat weer een lekkere single oplevert. Anne Clark is op Abuse wat minder indringend dan op haar mij bekende jaren '80-werk. Verder is het in de bekende stijl, praatvocalen over electronica.
Tot slot Robert Palmer, die zich aan twee Marvin Gaye-klassiekers waagt. Gewaagd, maar hij doet het prima. Het is weliswaar lang niet zo goed als de originelen, maar hij heeft er een zeer verdienstelijke uitvoering van gemaakt.
1. (01) (7w) Slowdive - Slowdive #2
2. (02) (7w) Chris Isaak - Wicked Game #1
3. (03) (8w) url=https://www.youtube.com/watch?v=1Cveh8ycOgA]The La's - Timeless Melody #2
4. (06) (5w) George Michael - Freedom '90
5. (08) (5w) Hi-Tek 3 - Spin That Wheel
6. (05) (7w) Dimples D - Sucker DJ [Ben Liebrand Remix]
7. (07) (7w) Botany 5 - Love Bomb
8. (04) (9w) Nine Inch Nails - Sin
9. (09) (5w) Nits - Giant Normal Dwarf
10. (10) (7w) Madonna - Justify My Love
11. (11) (7w) Heavenly - Our Love Is Heavenly
12. (13) (8w) Bell Biv Devoe - B.B.D. (I Thought It Was Me)
13. (23) (4w) En Vogue - You Don't Have to Worry
14. (26) (2w) Adventures of Stevie V - Body Language
15. (15) (2w) Lost - The Gonzo
16. (16) (9w) Nits - Radio Shoes
17. (18) (8w) Cock Robin - Straighter Line
18. (20) (3w) Sweet Exorcist - Clonk
19. (---) (1w) The Sundays - Joy
20. (21) (7w) Duran Duran - Serious
21. (29) (2w) Sonic Youth - Disappearer
22. (25) (4w) Straitjacket Fits - Down in Splendour
23. (24) (9w) Eric B. & Rakim - In the Ghetto
24. (34) (2w) The Ocean Blue - Vanity Fair
25. (---) (1w) INXS - Disappear
26. (30) (6w) Faith No More - Falling to Pieces
27. (31) (8w) Cath Carroll - Beast in the Streets
28. (---) (1w) The Pretenders - Sense of Purpose
29. (14) (7w) Monie Love - Monie in the Middle
30. (19) (5w) C+C Music Factory (ft. Freedom Williams) - Gonna Make You Sweat (Everybody Dance Now)
31. (---) (1w) Monie Love - Down 2 Earth
32. (17) (9w) Pale Saints - Half-Life, Remembered #1
33. (35) (2w) The Sea Urchins - A Morning Odyssey
34. (32) (4w) The Blue Aeroplanes - You (Are Loved)
35. (---) (1w) Blur - High Cool
36. (12) (9w) Sinéad O'Connor - Three Babies
37. (27) (9w) Cocteau Twins - Iceblink Luck
38. (---) (1w) Anne Clark - Abuse
39. (---) (1w) Robert Palmer - Mercy Mercy Me / I Want You
40. (22) (9w) Julee Cruise - Falling
Deze week veel voor mij al bekende artiesten als binnenkomers. Niet allemaal met hun beste werk, maar sommige artiesten halen mijn lijst al vrij gemakklijk.
Dat geldt zeker voor The Sundays, want ik hou erg van hun stijl, van het stemgeluid van Harriet Wheeler, van de melancholieke sfeer, en Joy is alweer een fraai liedje. Moest er even inkomen, maar nu ben ik wel om. Moet het album weer eens opzetten, want die staat hier in de kast.
INXS heeft ook veel sterke singles. De vorige, Suicide Blonde, is werkelijk fantastisch. Disappear heeft weliswaar niet de kracht doe dat nummer in zich heeft, maar is alsnog een prima, aangenaam popliedje. Ik mag het graag horen.
Nog zo'n fijn popliedje is Sense of Purpose. Daarmee hebben The Pretenders me verrast. Ik ken de bekende singles natuurlijk wel maar daar zit geen echte favoriet tussen. Het aparte is dat het album waar dit opstaat op MuMe erg slecht wordt gewaardeerd, maar misschien is dit liedje de uitzondering. Ik las wel dat er van een band geen sprake meer was. De oude bandleden zijn allemaal weg, dit is in feite een solo-track van Chrissie Hynde, met wat sessiemuzikanten. Het pakt wat mij betreft prima uit.
Monie Love heeft al twee grote hits gescoord in mijn lijst, met It's a Shame en Monie in the Middle. Gezellige hiphop, met een lekker dansbare begeleiding en vlotte raps van Monie zelf. Down 2 Earth kan wat mij betreft toch niet tippen aan die twee eerdere singles maar is toch vermakelijk.
Zoiets hebben we ook bij Blur en Anne Clark. Het zijn artiesten die ik zeer waardeer, waardoor ook relatief mindere singles gewoon mijn lijst kunnen halen. Blur zit met High Cool nog volop in z'n madchester-fase, wat weer een lekkere single oplevert. Anne Clark is op Abuse wat minder indringend dan op haar mij bekende jaren '80-werk. Verder is het in de bekende stijl, praatvocalen over electronica.
Tot slot Robert Palmer, die zich aan twee Marvin Gaye-klassiekers waagt. Gewaagd, maar hij doet het prima. Het is weliswaar lang niet zo goed als de originelen, maar hij heeft er een zeer verdienstelijke uitvoering van gemaakt.
0
geplaatst: 3 januari 2016, 00:26 uur
Week 53 wordt niet gespeeld Arrie
Je kunt natuurlijk week 53 voor jezelf spelen of deze lijst laten meenemen voor week 1 van 1991 of komende week nog weer n nieuwe lijst maken voor week 1.
Week 1 begint komende maandag..dan volgt de zondag of maandag daarop de 1e weeklijst.
Aan jou de keus!
Je kunt natuurlijk week 53 voor jezelf spelen of deze lijst laten meenemen voor week 1 van 1991 of komende week nog weer n nieuwe lijst maken voor week 1.
Week 1 begint komende maandag..dan volgt de zondag of maandag daarop de 1e weeklijst.
Aan jou de keus!
0
geplaatst: 3 januari 2016, 10:36 uur
luigifort schreef:
Aan jou de keus!
Aan jou de keus!
Ja, ik maak komende week gewoon weer een nieuwe. Ik doe week 53 inderdaad voor mezelf, want het voelt raar om bij een wekelijkse hitlijst een week over te slaan.
Overigens ben ik ervan op de hoogte hoe dit topic loopt, maar toch bedankt.

0
geplaatst: 3 januari 2016, 18:02 uur
Tipparade: week 1 van 1991.
20. Joey B. Ellis and Tynetta Hare - Go For It! (Heart And Fire)
Identiteitsloos hiphop-nummer dat duidelijk is gebaseerd op het succes van Snap! maar verder te weinig om het lijf heeft.
Cijfer: 4
21. Hans Versnel & De Meestermixers - Lekker Swingen Met Die Hap
Geen clip gevonden.
22. Seal - Crazy
Dit is veel tijdlozer en ook meer eigenzinnig. Soul in een eigentijds kleedje met vrij unieke doorrookte stem, fraaie productie en de nodige diepgang.
Cijfer: 8,5
23. Sting - All This Time
Sting was toen nog in prima doen. Vrij luchtig maar met melancholieke ondertoon, groeiend naar een climax. Ook fraai geproduceerd, met name het gitaargeluid en synths.
24. Franky Boy - De Kreten-Kraker
Geen clip gevonden.
25. Rumba Tres - Amazonia
Lang niet meer gehoord, een Spaanse rumba dat er wel in kan mede dankzij het ritmische en melodieuze gitaarwerk.
Cijfer: 7
26. Chris Isaak - Wicked Game
Zijn grootste hit en een terechte evergreen. Zeer emotioneel en melancholiek met indringende stem (te vergelijken met Roy Orbison) en heldere, melodieuze gitaar. Melodie en tekst laten je niet los.
Cijfer: 9,5
27. Mariah Carey - Someday
Natuurlijk kan ze goed zingen maar het nummer zelf doet mij niet veel en dat komt vooral door de gladde, wat mechanische productie. De live-versie (op MTV-unplugged) vind ik beter klinken.
Cijfer: 6
28. The La's - There She Goes
Refererend naar de sixties maar geef mij dit ipv. de mechanische producties. Dit klinkt zonnig, spontaan en altijd fris met heerlijke stemmen en gitaarbegeleiding.
29. Dream Warriors - My Definition Of A Boombastic Jazz Style
Een bekend jazznummer (Soul Bossa Nova van Quincy Jones) en daar rap bovenop die mij in dit geval in de weg staat, dit getuigt niet bepaald van creativiteit. Terug maar het origineel beluisteren.
30. Mylene Farmer - Douces
Is het dat nummer? Dateert uit 1988 en het het klinkt er ook naar, die productie steekt mij tegen al is de melodie wel aanstekelijk.
Cijfer: 5,5
20. Joey B. Ellis and Tynetta Hare - Go For It! (Heart And Fire)
Identiteitsloos hiphop-nummer dat duidelijk is gebaseerd op het succes van Snap! maar verder te weinig om het lijf heeft.
21. Hans Versnel & De Meestermixers - Lekker Swingen Met Die Hap
Geen clip gevonden.
22. Seal - Crazy
Dit is veel tijdlozer en ook meer eigenzinnig. Soul in een eigentijds kleedje met vrij unieke doorrookte stem, fraaie productie en de nodige diepgang.
23. Sting - All This Time
Sting was toen nog in prima doen. Vrij luchtig maar met melancholieke ondertoon, groeiend naar een climax. Ook fraai geproduceerd, met name het gitaargeluid en synths.
24. Franky Boy - De Kreten-Kraker
Geen clip gevonden.
25. Rumba Tres - Amazonia
Lang niet meer gehoord, een Spaanse rumba dat er wel in kan mede dankzij het ritmische en melodieuze gitaarwerk.
Cijfer: 7
26. Chris Isaak - Wicked Game
Zijn grootste hit en een terechte evergreen. Zeer emotioneel en melancholiek met indringende stem (te vergelijken met Roy Orbison) en heldere, melodieuze gitaar. Melodie en tekst laten je niet los.
27. Mariah Carey - Someday
Natuurlijk kan ze goed zingen maar het nummer zelf doet mij niet veel en dat komt vooral door de gladde, wat mechanische productie. De live-versie (op MTV-unplugged) vind ik beter klinken.
Cijfer: 6
28. The La's - There She Goes
Refererend naar de sixties maar geef mij dit ipv. de mechanische producties. Dit klinkt zonnig, spontaan en altijd fris met heerlijke stemmen en gitaarbegeleiding.
29. Dream Warriors - My Definition Of A Boombastic Jazz Style
Een bekend jazznummer (Soul Bossa Nova van Quincy Jones) en daar rap bovenop die mij in dit geval in de weg staat, dit getuigt niet bepaald van creativiteit. Terug maar het origineel beluisteren.
30. Mylene Farmer - Douces
Is het dat nummer? Dateert uit 1988 en het het klinkt er ook naar, die productie steekt mij tegen al is de melodie wel aanstekelijk.
Cijfer: 5,5
0
geplaatst: 4 januari 2016, 11:49 uur
Week 1, 1991
01 03 06 Cocteau Twins – Heaven Or Las Vegas #1
02 05 07 Straitjacket Fits – Down in Splendour
03 04 08 Pet Shop Boys – Being Boring
04 06 05 Mazzy Star - Blue Flower
05 02 09 Gorky – Anja
06 01 11 Julee Cruise – Falling #2
07 10 04 The House of Love - Safe
08 09 05 The Heart Throbs – She’s In a Trance
09 11 06 Nits – Giant Normal Dwarf
10 12 04 Teenage Fanclub - God Knows It’s True
11 14 04 Sonic Youth - Disappearer
12 19 03 The Waterboys - How Long Will I Love You
13 29 02 The Someloves – Sunshine’s Glove
14 08 11 The La’s – There She Goes #5
15 20 05 The Wendys - More Than Enough
16 07 10 The Farm - All Together Now
17 22 02 The Ocean Blue - Vanity Fair
18 18 06 The Orb – Little Fluffy Clouds
19 21 04 Crime And The City Solution - I Have The Gun
20 23 04 The The - Jealous Of Youth
21 32 02 The Razorcuts - Sometimes I Worry About You
22 33 02 Jesus Jones - International Bright Young Thing
23 ---- 01 The Sundays - Joy
24 31 03 The Popguns - Someone You Love
25 34 02 The Telescopes - Everso
26 13 10 Something Happens – Parachute
27 27 03 Anything Box - Living In Oblivion
28 28 03 The Railway Children - So Right
29 30 03 The Chills – The Oncoming Day
30 ---- 01 The Blue Nile - Saturday Night
31 ---- 01 The Orchids - An Ill Wind That Blows
32 16 08 World of Twist - The Storm
33 17 06 James - Lose Control
34 ---- 01 Pop Will Eat Itself - X, Y & Z
35 38 02 Blur – High Cool
36 39 02 Anne Clark – Abuse
37 40 02 The Pretenders - Sense of Purpose
38 ---- 01 Prefab Sprout - Jordan
39 ---- 01 The Servants - Look Like A Girl
40 ---- 01 The Pastels - Different Drum
verdwenen:
Lush – Sweetness and Light (11w)
Pale Saints – Half-Life Remembered (9w)
INXS – Disappear (6w)
The Sweetest Ache - Tell Me How It Feels (4w)
Slowdive – Slowdive (7w)
The Fall – High Tension Line (4w)
The Butthole Surfers – Hurdy Gurdy Man (3w)
Hierbij heet ik jullie allemaal van harte welkom in het geweldige popjaar 1991. Het jaar van het hoogtepunt van de grunge (Nevermind, Ten) EN van de shoegaze (Loveless, Just for a Day). En het begin van de trip hop (Blue Lines). Daarnaast kwam U2 met het verrassende Achtung Baby en brak R.E.M. definitief door naar het grote publiek met Out of Time. Ongetwijfeld zullen we al deze namen gaan tegenkomen dit jaar, maar er zal ook nog genoeg nieuws te ontdekken zijn.
Ik zag al een paar lijsten voorbijkomen, waarvoor hulde. In principe wil ik dit jaar net als in de andere jaartopics van maandag tot zondag gaan werken. Dus je hebt dan deze week de tijd voor je lijstje van week 1, in principe tot en met zondag.
Elke maandag kom ik dan met de weeklijst.
Veel plezier allemaal
01 03 06 Cocteau Twins – Heaven Or Las Vegas #1
02 05 07 Straitjacket Fits – Down in Splendour
03 04 08 Pet Shop Boys – Being Boring
04 06 05 Mazzy Star - Blue Flower
05 02 09 Gorky – Anja
06 01 11 Julee Cruise – Falling #2
07 10 04 The House of Love - Safe
08 09 05 The Heart Throbs – She’s In a Trance
09 11 06 Nits – Giant Normal Dwarf
10 12 04 Teenage Fanclub - God Knows It’s True
11 14 04 Sonic Youth - Disappearer
12 19 03 The Waterboys - How Long Will I Love You
13 29 02 The Someloves – Sunshine’s Glove
14 08 11 The La’s – There She Goes #5
15 20 05 The Wendys - More Than Enough
16 07 10 The Farm - All Together Now
17 22 02 The Ocean Blue - Vanity Fair
18 18 06 The Orb – Little Fluffy Clouds
19 21 04 Crime And The City Solution - I Have The Gun
20 23 04 The The - Jealous Of Youth
21 32 02 The Razorcuts - Sometimes I Worry About You
22 33 02 Jesus Jones - International Bright Young Thing
23 ---- 01 The Sundays - Joy
24 31 03 The Popguns - Someone You Love
25 34 02 The Telescopes - Everso
26 13 10 Something Happens – Parachute
27 27 03 Anything Box - Living In Oblivion
28 28 03 The Railway Children - So Right
29 30 03 The Chills – The Oncoming Day
30 ---- 01 The Blue Nile - Saturday Night
31 ---- 01 The Orchids - An Ill Wind That Blows
32 16 08 World of Twist - The Storm
33 17 06 James - Lose Control
34 ---- 01 Pop Will Eat Itself - X, Y & Z
35 38 02 Blur – High Cool
36 39 02 Anne Clark – Abuse
37 40 02 The Pretenders - Sense of Purpose
38 ---- 01 Prefab Sprout - Jordan
39 ---- 01 The Servants - Look Like A Girl
40 ---- 01 The Pastels - Different Drum
verdwenen:
Lush – Sweetness and Light (11w)
Pale Saints – Half-Life Remembered (9w)
INXS – Disappear (6w)
The Sweetest Ache - Tell Me How It Feels (4w)
Slowdive – Slowdive (7w)
The Fall – High Tension Line (4w)
The Butthole Surfers – Hurdy Gurdy Man (3w)
Hierbij heet ik jullie allemaal van harte welkom in het geweldige popjaar 1991. Het jaar van het hoogtepunt van de grunge (Nevermind, Ten) EN van de shoegaze (Loveless, Just for a Day). En het begin van de trip hop (Blue Lines). Daarnaast kwam U2 met het verrassende Achtung Baby en brak R.E.M. definitief door naar het grote publiek met Out of Time. Ongetwijfeld zullen we al deze namen gaan tegenkomen dit jaar, maar er zal ook nog genoeg nieuws te ontdekken zijn.
Ik zag al een paar lijsten voorbijkomen, waarvoor hulde. In principe wil ik dit jaar net als in de andere jaartopics van maandag tot zondag gaan werken. Dus je hebt dan deze week de tijd voor je lijstje van week 1, in principe tot en met zondag.
Elke maandag kom ik dan met de weeklijst.
Veel plezier allemaal

0
geplaatst: 7 januari 2016, 22:22 uur
Week 1 1991
01 01 06 Seal-Crazy 5x #1
02 07 03 The KLF-3am eternal
03 04 07 The Farm-All together now
04 02 05 Bassomatic-Ease on by
05 05 06 INXS-Disappear
06 09 04 A-ha-I call your name
07 03 09 Julee Cruise-Falling 2x #1
08 06 06 The Divinyls-I touch myself
09 26 02 Robert palmer-Mercy mercy me/I want you
10 08 11 N-Joi-Anthem
11 11 04 Pet Shop Boys-Being boring
12 13 08 Enigma-Sadeness
13 22 03 Bananarama-Preacher man
14 10 08 Nomad-(I wanna give you) devotion
15 14 04 Freudiana-Freudiana
16 15 07 Chris Isaak-Wicked game
17 18 07 Madonna-Justify my love
18 12 08 Deee-Lite-Power of love
19 16 13 Happy Mondays-Kinky afro 4x #1
20 20 04 MC Hammer-Pray
21 NE01 Nikki D-Daddy's little girl
22 NE01 Jesus Jones-International bright young thing
23 27 02 Duran Duran-Serious
24 31 02 Vanilla Ice-Ice ice baby
25 19 07 The Orb-Little fluffy clouds
26 NE01 Pop Will Eat Itself-X Y & Zee
27 30 03 Guy-I wanna get with u
28 17 07 After 7-Can't stop
29 24 09 Prince-New power generation
30 21 05 Living Colour-Love rears its ugly head
31 NE01 Whitney Houston-All the man that I need
32 28 03 The Rembrandts-Just the way it is, baby
33 34 02 Snap-Mary had a little boy
34 23 07 The Beautiful South-A little time
35 29 04 Sweet Exorcist-Clonk
36 25 12 Jesus Jones-Right here, right now
37 35 06 The Proclaimers-King of the road
38 NE01 Afghan Whigs-Retarded
39 33 17 Kicking Back With Taxman-Devotion
40 37 10 EMF-Unbelievable
#21 Nikki D is een female rapper die hier maatschappelijke problemen aankaart, op dit nummer wordt DNA ft. Suzanne Vega's Tom's diner gebruikt als backing over oa een ongewenst zwangerschaps probleem
#22 weer een vlotte single van Jesus Jones, gitaar gemengd met een funky drummer ritme en in 3 minuten is er weer een hit bij
#26 nog meer indieband dance van Pop Will Eat Itself, funky single en gebruikt dezelfde backing als de Urban Sax remix van Innocence-Silent voice
#31 weer een dramatische ballad van La Houston, er komt ook een gospelkoor meedoen en dit is weer terug naar af naar de jaren 80 ballads eigenlijk
#38 deze heb ik bij musician meegenomen omdat de titel dat uitlokte, een punky rocker waarbij ik in het begin steeds aan Nada Surf-Popular moest denken al lijkt het daar totaal niet op
Exit:
Soul II Soul ft. Kym Mazelle-Missing you 5wkn
Caron Wheeler-UK Blak 6wkn
Oleta Adams-Rhythm of life 9wkn
Blur-She's so high 10wkn
Maria McKee-Show me heaven 13wkn
01 01 06 Seal-Crazy 5x #1
02 07 03 The KLF-3am eternal
03 04 07 The Farm-All together now
04 02 05 Bassomatic-Ease on by
05 05 06 INXS-Disappear
06 09 04 A-ha-I call your name
07 03 09 Julee Cruise-Falling 2x #1
08 06 06 The Divinyls-I touch myself
09 26 02 Robert palmer-Mercy mercy me/I want you
10 08 11 N-Joi-Anthem
11 11 04 Pet Shop Boys-Being boring
12 13 08 Enigma-Sadeness
13 22 03 Bananarama-Preacher man
14 10 08 Nomad-(I wanna give you) devotion
15 14 04 Freudiana-Freudiana
16 15 07 Chris Isaak-Wicked game
17 18 07 Madonna-Justify my love
18 12 08 Deee-Lite-Power of love
19 16 13 Happy Mondays-Kinky afro 4x #1
20 20 04 MC Hammer-Pray
21 NE01 Nikki D-Daddy's little girl
22 NE01 Jesus Jones-International bright young thing
23 27 02 Duran Duran-Serious
24 31 02 Vanilla Ice-Ice ice baby
25 19 07 The Orb-Little fluffy clouds
26 NE01 Pop Will Eat Itself-X Y & Zee
27 30 03 Guy-I wanna get with u
28 17 07 After 7-Can't stop
29 24 09 Prince-New power generation
30 21 05 Living Colour-Love rears its ugly head
31 NE01 Whitney Houston-All the man that I need
32 28 03 The Rembrandts-Just the way it is, baby
33 34 02 Snap-Mary had a little boy
34 23 07 The Beautiful South-A little time
35 29 04 Sweet Exorcist-Clonk
36 25 12 Jesus Jones-Right here, right now
37 35 06 The Proclaimers-King of the road
38 NE01 Afghan Whigs-Retarded
39 33 17 Kicking Back With Taxman-Devotion
40 37 10 EMF-Unbelievable
#21 Nikki D is een female rapper die hier maatschappelijke problemen aankaart, op dit nummer wordt DNA ft. Suzanne Vega's Tom's diner gebruikt als backing over oa een ongewenst zwangerschaps probleem
#22 weer een vlotte single van Jesus Jones, gitaar gemengd met een funky drummer ritme en in 3 minuten is er weer een hit bij
#26 nog meer indieband dance van Pop Will Eat Itself, funky single en gebruikt dezelfde backing als de Urban Sax remix van Innocence-Silent voice
#31 weer een dramatische ballad van La Houston, er komt ook een gospelkoor meedoen en dit is weer terug naar af naar de jaren 80 ballads eigenlijk
#38 deze heb ik bij musician meegenomen omdat de titel dat uitlokte, een punky rocker waarbij ik in het begin steeds aan Nada Surf-Popular moest denken al lijkt het daar totaal niet op

Exit:
Soul II Soul ft. Kym Mazelle-Missing you 5wkn
Caron Wheeler-UK Blak 6wkn
Oleta Adams-Rhythm of life 9wkn
Blur-She's so high 10wkn
Maria McKee-Show me heaven 13wkn
0
geplaatst: 8 januari 2016, 00:49 uur
01 52 AW
01 25 03 The Telescopes - Everso #1
02 20 03 Mazzy Star - Blue Flower
03 ** 01 Joey Beltram - Energy Flash
04 15 05 The Rembrandts - Just The Way It Is, Baby
05 02 07 The Orb - Little Fluffly Clouds #2
06 01 06 Love Corporation - Give Me Some Love (Andrew Weatherall Mix) #3
07 06 04 Sonic Youth - Disappearer
08 04 05 The Smashing Pumpkins - Tristessa
09 05 14 Happy Mondays - Kinky Afro
10 03 13 Nine Inch Nails - Sin #4
11 09 05 Enigma - Sadeness Part I
12 07 13 Saint Etienne - Kiss And Make Up
13 08 10 The Farm - All Together Now
14 12 10 Something Happens - Parachute
15 19 05 Nits - Giant Normal Dwarf
16 22 03 Alice In Chains - Man In The Box
17 13 08 World Of Twist - The Storm
18 ** 01 The Source ft. Candi Staton - You Got The Love
19 ** 01 Fields of the Nephilim - Sumerland (Dreamed Version)
20 10 13 Massive Attack - Daydreaming
21 11 13 Carter The Unstoppable Sex Machine - Anytime Anyplace Anywhere
22 18 04 The Afghan Wigs - Retarded
23 17 09 Front 242 - Tragedy >For You<
24 28 04 James - Lose Control
25 23 08 Jane's Addiction - Been Caught Stealing
26 39 03 A-Ha - I Call Your Name
27 ** 01 Peter Murphy - A Strange Kind of Love
28 14 08 Inspiral Carpets - Biggest Mountain
29 29 06 Swervedriver - Son of Mustang Ford
30 27 03 The Beautiful South - My Book
31 ** 01 The House of Love - Safe
32 16 09 The Beloved - It's Alright Now
33 ** 01 Teenage Fanclub - God Knows It's True
34 ** 01 Sinead O'Connor - I Am Stretched On Your Grave
35 24 06 Chapterhouse - Something More
36 ** 01 Cyberaktif - Nothing Stays (Ext Remix)
37 31 05 INXS - Disappear
38 26 15 Pulp - My Legendary Girlfriend
39 30 06 Paris Angels - Scope
40 21 07 Pale Saints - Half-Life, Remembered
nieuw:
03: Joey Beltram's Energy Flash is voor mij één van de beste technoplaten ooit. Geweldige sound, geweldige energieke vibe. De precieze datum van uitkomen kon ik niet vinden, maar ik kom zowel 1990 als 1991 tegen, dus ik ben er maar vanuit gegaan dat het eind 1990 moet zijn geweest.
18: You Got The Love van The Source ft. Candi Staton is wel een plaat met een verhaal. De muziek is eigenlijk al van een hele vroege houseplaat van Jamie Principle uit 1985, maar eens in de zoveel jaar kwam er weer net een andere versie van dit nummer uit. In 1994 en 1997 zou het ook nog eens worden uitgebracht. Hoe dan ook een mooi krachtige houseplaat met geweldige zang van Staton.
19: Fields of the Nephilim klinkt niet echt als een band voor mij, maar toen ik dit nummer laatst voorbij hoorde komen moest ik toch even kijken wat ik nu eigenlijk op had staan... lang atmosferisch nummer met een fijne spanningsboog en een aangenaam donker randje.
27: Peter Murphy zit gevoelsmatig in dezelfde hoek. Donker akoestisch nummer dat me goed bevalt. Mooie melodie ook op de synthesizer (?). Dit maakt me benieuwd naar zijn album,
31: The House of Love's Safe haalt het niet bij hun vorige singles, maar inmiddels ben ik vertrouwd genoeg met de band om dit toch ook wel weer heel prettig te vinden. Ik kijk uit naar hun optreden in Paradiso en dat op Primavera Sound.
33: Teenage Fanclub vind ik een beetje het prototype jaren '90 alternatieve muziek, volgens mij had zonder een band als dit het Excelsior-label bv. al bijna niet bestaan. Ik houd er wel van, al kruipt het nooit echt onder de huid.
34: Mazzy Star komt na Blue Flower ook binnen met Halah. Heerlijke muziek, zou haar ook wel weer eens live willen zien. Die stem is eigenlijk toch wel een van de mooiste die ik ken.
35: Sinead O'Connor: die beat is eigenlijk ver over de datum, maar toch vind ik dit een sterk en meeslepend nummer. Haar beste sinds haar debuut als je het mij vraagt.
37: Cyberatif zei me niet veel, maar stond vrij hoog in de charts van RYM. Gothic zijproject van één van de leden van Skinny Puppy, doet me ook wel wat aan Kraftwerk denken, maar dan in een duister jasje.
exit:
Pale Saints - Half-Life, Remembered
Madonna - Justify My Love
Cocteau Twins - Heaven Or Las Vegas
The Sweetest Ache - Tell Me How It Feels
Slowdive - Slowdive
The Fall - High Tension Line
Seal - Crazy
Straightjacket Fits - Down in Splendour
Gorky - Anja
01 25 03 The Telescopes - Everso #1
02 20 03 Mazzy Star - Blue Flower
03 ** 01 Joey Beltram - Energy Flash
04 15 05 The Rembrandts - Just The Way It Is, Baby
05 02 07 The Orb - Little Fluffly Clouds #2
06 01 06 Love Corporation - Give Me Some Love (Andrew Weatherall Mix) #3
07 06 04 Sonic Youth - Disappearer
08 04 05 The Smashing Pumpkins - Tristessa
09 05 14 Happy Mondays - Kinky Afro
10 03 13 Nine Inch Nails - Sin #4
11 09 05 Enigma - Sadeness Part I
12 07 13 Saint Etienne - Kiss And Make Up
13 08 10 The Farm - All Together Now
14 12 10 Something Happens - Parachute
15 19 05 Nits - Giant Normal Dwarf
16 22 03 Alice In Chains - Man In The Box
17 13 08 World Of Twist - The Storm
18 ** 01 The Source ft. Candi Staton - You Got The Love
19 ** 01 Fields of the Nephilim - Sumerland (Dreamed Version)
20 10 13 Massive Attack - Daydreaming
21 11 13 Carter The Unstoppable Sex Machine - Anytime Anyplace Anywhere
22 18 04 The Afghan Wigs - Retarded
23 17 09 Front 242 - Tragedy >For You<
24 28 04 James - Lose Control
25 23 08 Jane's Addiction - Been Caught Stealing
26 39 03 A-Ha - I Call Your Name
27 ** 01 Peter Murphy - A Strange Kind of Love
28 14 08 Inspiral Carpets - Biggest Mountain
29 29 06 Swervedriver - Son of Mustang Ford
30 27 03 The Beautiful South - My Book
31 ** 01 The House of Love - Safe
32 16 09 The Beloved - It's Alright Now
33 ** 01 Teenage Fanclub - God Knows It's True
34 ** 01 Sinead O'Connor - I Am Stretched On Your Grave
35 24 06 Chapterhouse - Something More
36 ** 01 Cyberaktif - Nothing Stays (Ext Remix)
37 31 05 INXS - Disappear
38 26 15 Pulp - My Legendary Girlfriend
39 30 06 Paris Angels - Scope
40 21 07 Pale Saints - Half-Life, Remembered
nieuw:
03: Joey Beltram's Energy Flash is voor mij één van de beste technoplaten ooit. Geweldige sound, geweldige energieke vibe. De precieze datum van uitkomen kon ik niet vinden, maar ik kom zowel 1990 als 1991 tegen, dus ik ben er maar vanuit gegaan dat het eind 1990 moet zijn geweest.
18: You Got The Love van The Source ft. Candi Staton is wel een plaat met een verhaal. De muziek is eigenlijk al van een hele vroege houseplaat van Jamie Principle uit 1985, maar eens in de zoveel jaar kwam er weer net een andere versie van dit nummer uit. In 1994 en 1997 zou het ook nog eens worden uitgebracht. Hoe dan ook een mooi krachtige houseplaat met geweldige zang van Staton.
19: Fields of the Nephilim klinkt niet echt als een band voor mij, maar toen ik dit nummer laatst voorbij hoorde komen moest ik toch even kijken wat ik nu eigenlijk op had staan... lang atmosferisch nummer met een fijne spanningsboog en een aangenaam donker randje.
27: Peter Murphy zit gevoelsmatig in dezelfde hoek. Donker akoestisch nummer dat me goed bevalt. Mooie melodie ook op de synthesizer (?). Dit maakt me benieuwd naar zijn album,
31: The House of Love's Safe haalt het niet bij hun vorige singles, maar inmiddels ben ik vertrouwd genoeg met de band om dit toch ook wel weer heel prettig te vinden. Ik kijk uit naar hun optreden in Paradiso en dat op Primavera Sound.
33: Teenage Fanclub vind ik een beetje het prototype jaren '90 alternatieve muziek, volgens mij had zonder een band als dit het Excelsior-label bv. al bijna niet bestaan. Ik houd er wel van, al kruipt het nooit echt onder de huid.
34: Mazzy Star komt na Blue Flower ook binnen met Halah. Heerlijke muziek, zou haar ook wel weer eens live willen zien. Die stem is eigenlijk toch wel een van de mooiste die ik ken.
35: Sinead O'Connor: die beat is eigenlijk ver over de datum, maar toch vind ik dit een sterk en meeslepend nummer. Haar beste sinds haar debuut als je het mij vraagt.
37: Cyberatif zei me niet veel, maar stond vrij hoog in de charts van RYM. Gothic zijproject van één van de leden van Skinny Puppy, doet me ook wel wat aan Kraftwerk denken, maar dan in een duister jasje.
exit:
Pale Saints - Half-Life, Remembered
Madonna - Justify My Love
Cocteau Twins - Heaven Or Las Vegas
The Sweetest Ache - Tell Me How It Feels
Slowdive - Slowdive
The Fall - High Tension Line
Seal - Crazy
Straightjacket Fits - Down in Splendour
Gorky - Anja
0
geplaatst: 8 januari 2016, 01:28 uur
Halah is id n prachtig nummer herman..alleen nooit n single in 90 of 91 geweest. Ik heb zelf ook eerder uren gezocht maar t werd pas n single in 95 om onbegrijpelijke redenen. In 94 was t ook n b kant van n single. Wilde m zelf ook opnemen maar dus niet gedaan. Wiki heeft t over n hitnotering op de Modern Rock Charts en t lijkt alsof ie dan uit 90 of 91 komt..maar bekijk je die rockcharts dan is die hitnotering in 95.
0
geplaatst: 8 januari 2016, 09:38 uur
Ah dat is jammer luigifort. Ik had hem geloof ik wel hier voorbij zien komen en hem vandaar tussen mijn tips gezet. Heb mijn lijstje aangepast, Pale Saints blijven zo nog een week genoteerd.
0
geplaatst: 8 januari 2016, 09:43 uur
Ja doodzonde is t en onbegrijpelijk vind ik ook 
Dan maar in 95

Dan maar in 95

0
geplaatst: 9 januari 2016, 09:11 uur
Top 40 12-01-1991 week 2
01 01 04 Afghan Whigs - Retarded
02 02 05 Sonic Youth - Disappearer
03 03 03 Blur -High cool
04 07 03 Sting - All this time
05 05 03 Someloves - Sunshine's glove
06 ---- 01 Queen - Innuendo
07 04 07 Neil Young - Love to burn
08 10 03 Swervedriver - Son of Mustang Ford
09 06 08 Seal - Crazy
10 22 02 Robert Palmer - Mercy mercy me/ I want you
11 26 02 The Charlatans - Then
12 ---- 01 The Telescopes - Everso
13 14 03 Black Crowes - Twice as hard
14 32 02 Ride - Taste
15 ---- 01 The Orchids - An ill wind that blows
16 12 03 Alice in Chains - Man in the box
17 13 04 Iron Maiden - Bring your daughter to the slaughter
18 18 03 Ocean Blue - Vanity fair
19 19 03 David Lee Roth - Lil ain't enough
20 09 07 Styx - Show me the way
21 16 03 Jesus Jones - International bright young thing
22 ---- 01 Faith no More - Edge of the world
23 21 03 Scorpions - Don't believe her
24 24 03 The Big Dish - Miss America
25 25 03 Mazzy Star - Blue flower
26 08 07 Duran Duran - Serious
27 29 02 House of Love - Safe
28 28 03 George Michael - Waiting for that day
29 15 08 Straitjacket fits - Down in splendour
30 31 03 Pretenders - Sense of purpose
31 11 10 Hindu loves God - Raspberry beret
32 33 03 Paul McCartney - The Long and winding road
33 36 02 Blue Nile - Saturday night
34 ---- 01 Thin Lizzy - Dedication
35 17 10 EMF - Unbelievable
36 20 11 Inspiral Carpets - Biggest mountain
37 ---- 01 Raymond van 't Groenewoud - Liefde voor muziek
38 37 03 The Railway children - So right
39 23 09 Chris Isaak - Wicked game
40 27 08 James - Lose control
Verdwenen:
A-ha - I call your name
Freudiana - Freudiana
Crosby, Stills & Nash - Got to keep open
Nits - Giant normal dwarf
Rembrandts - Just the way it is baby
Robert Palmer - Baby you're amazing
Deze week aan twee prima hits geholpen door herman (The Telescopes) en johan de witt (The Orchids). Dank mannen!
Deze week werd ook Innuendo uitgebracht van Queen, een nummer dat mij destijds bepaald niet onberoerd heeft gelaten. Het was vooral de combinatie van de kracht van het nummer als wel de definitieve terugkeer naar de aloude rock van weleer, met het achterlaten van alle troep uit de jaren '80. Echt mooi geëvolueerd van het eerste album van begin jaren '70 naar de nieuwe jaren '90.
Daar was ik als Queen fan echt door geroerd. Mercury leefde nog en voor mijn gevoel lag een mooie toekomst de band in de maand mei nog voor de hand.
Thin Lizzy zanger Phil Lynott was al overleden in 1986 maar een Greatest Hits album en hernieuwde belangstelling voor de groep in Engeland leidde tot het verschijnen van Dedication.
Faith No More moet even op gang komen maar dan heb je ook wat.
http://hitparade.ch/cdimag/queen-innuendo_s.jpg
01 01 04 Afghan Whigs - Retarded
02 02 05 Sonic Youth - Disappearer
03 03 03 Blur -High cool
04 07 03 Sting - All this time
05 05 03 Someloves - Sunshine's glove
06 ---- 01 Queen - Innuendo
07 04 07 Neil Young - Love to burn
08 10 03 Swervedriver - Son of Mustang Ford
09 06 08 Seal - Crazy
10 22 02 Robert Palmer - Mercy mercy me/ I want you
11 26 02 The Charlatans - Then
12 ---- 01 The Telescopes - Everso
13 14 03 Black Crowes - Twice as hard
14 32 02 Ride - Taste
15 ---- 01 The Orchids - An ill wind that blows
16 12 03 Alice in Chains - Man in the box
17 13 04 Iron Maiden - Bring your daughter to the slaughter
18 18 03 Ocean Blue - Vanity fair
19 19 03 David Lee Roth - Lil ain't enough
20 09 07 Styx - Show me the way
21 16 03 Jesus Jones - International bright young thing
22 ---- 01 Faith no More - Edge of the world
23 21 03 Scorpions - Don't believe her
24 24 03 The Big Dish - Miss America
25 25 03 Mazzy Star - Blue flower
26 08 07 Duran Duran - Serious
27 29 02 House of Love - Safe
28 28 03 George Michael - Waiting for that day
29 15 08 Straitjacket fits - Down in splendour
30 31 03 Pretenders - Sense of purpose
31 11 10 Hindu loves God - Raspberry beret
32 33 03 Paul McCartney - The Long and winding road
33 36 02 Blue Nile - Saturday night
34 ---- 01 Thin Lizzy - Dedication
35 17 10 EMF - Unbelievable
36 20 11 Inspiral Carpets - Biggest mountain
37 ---- 01 Raymond van 't Groenewoud - Liefde voor muziek
38 37 03 The Railway children - So right
39 23 09 Chris Isaak - Wicked game
40 27 08 James - Lose control
Verdwenen:
A-ha - I call your name
Freudiana - Freudiana
Crosby, Stills & Nash - Got to keep open
Nits - Giant normal dwarf
Rembrandts - Just the way it is baby
Robert Palmer - Baby you're amazing
Deze week aan twee prima hits geholpen door herman (The Telescopes) en johan de witt (The Orchids). Dank mannen!
Deze week werd ook Innuendo uitgebracht van Queen, een nummer dat mij destijds bepaald niet onberoerd heeft gelaten. Het was vooral de combinatie van de kracht van het nummer als wel de definitieve terugkeer naar de aloude rock van weleer, met het achterlaten van alle troep uit de jaren '80. Echt mooi geëvolueerd van het eerste album van begin jaren '70 naar de nieuwe jaren '90.
Daar was ik als Queen fan echt door geroerd. Mercury leefde nog en voor mijn gevoel lag een mooie toekomst de band in de maand mei nog voor de hand.
Thin Lizzy zanger Phil Lynott was al overleden in 1986 maar een Greatest Hits album en hernieuwde belangstelling voor de groep in Engeland leidde tot het verschijnen van Dedication.
Faith No More moet even op gang komen maar dan heb je ook wat.
http://hitparade.ch/cdimag/queen-innuendo_s.jpg
0
geplaatst: 9 januari 2016, 10:59 uur
Week 1
01. (01.) Pet Shop Boys - Being Boring #6
02. (03.) The Farm - All Together Now
03. (04.) INXS - Disappear
04. (07.) The Rembrandts - Just the way it is, Baby
05. (06.) The Mission – Hands Across the Ocean
06. (02.) Seal – Crazy
07. (09.) Nits - Giant Normal Dwarf
08. (10.) a-ha – I Call Your Name
09. (05.) Something Happens – Parachute
10. (--) Queen - Innuendo
11. (13.) Roger Waters c.s. - The Tide is Turning
12. (12.) Kylie Minogue – Step Back in Time
13. (14.) The Beloved – It’s allright Now
14. (16.) Don Henley - New York Minute
15. (17.) James - Lose Control
16. (11.) Blur – She’s So High
17. (08. ) Living Colour - Love Rears its Ugly Head
18. (21.) Clouseau - Domino
19. (26.) Jesus Jones - International Bright Young Thing
20. (15.) Julee Cruise – Falling
21. (25.) Anthrax - Got The Time
22. (20.) Dimples D. - Sucker DJ (Ben Liebrand mix)
23. (24.) Enigma-Sadness
24. (23.) Freudiana - Freudiana
25. (19.) Tröckener Kecks - Met Hart en Ziel
26. (28.) The Beautiful South – My Book
27. (27.) The Connells - Stone Cold Yesterday
28. (30.) Blur - High Cool
29. (29.) Afghan Whigs – Retarded
30. (31.) Divinyls - I Touch Myself
31. (32.) The The - Jealous Of Youth
32. (--) Prefab Sprout – Jordan (The Comeback)
33. (--) A Tribe Called Quest – Can I Kick It?
34. (35.) George Michael - Cowboys and angels
35. (--) Sting - All This Time
36. (18.) E.M.F. – Unbelievable #2
37. (36.) The Someloves – Sunshine’s Glove
38. (--) The Orchids - An ill Wind that Blows
39. (34.) House of Love - Safe
40. (--) Damn Yankees – High Enough
Verdwenen:
The La’s – There She Goes
Belinda Carlisle – We Want the Same Thing
Black Box - I Don't Know Anybody Else
Pet Shop Boys – So Hard #5
C&C Music Factory (featuring Freedom Williams) - Gonna Make You Sweat (Everybody Dance Now)
The Beautiful South – A Little Time
Een kleine grote schoonmaak, 6 platen verdwijnen uit de lijst en er komen er uiteraard ook weer 6 terug. Ook bij mij komt Innuendo hard en hoog binnen. Een van hun allerbeste nummers. Verder was het toen nog normaal dat Sting een hit scoorde, een prima lied van een overigens ook prima album. De vrolijke hiphop van Tribe weet mij bijna altijd wel te bekoren en ook met deze redelijk grote hit. Prefab komt met een zeer fijne single en ook Damn Yankees komen met een lekkere song. Vaak ligt dat extreem Amerikaanse mij niet zo maar in dit geval vind ik het prima te doen. misschien omdat in deze samengestelde supergroep ook Tommy Shaw zat (Styx kan ik altijd wel waarderen).
01. (01.) Pet Shop Boys - Being Boring #6
02. (03.) The Farm - All Together Now
03. (04.) INXS - Disappear
04. (07.) The Rembrandts - Just the way it is, Baby
05. (06.) The Mission – Hands Across the Ocean
06. (02.) Seal – Crazy
07. (09.) Nits - Giant Normal Dwarf
08. (10.) a-ha – I Call Your Name
09. (05.) Something Happens – Parachute
10. (--) Queen - Innuendo
11. (13.) Roger Waters c.s. - The Tide is Turning
12. (12.) Kylie Minogue – Step Back in Time
13. (14.) The Beloved – It’s allright Now
14. (16.) Don Henley - New York Minute
15. (17.) James - Lose Control
16. (11.) Blur – She’s So High
17. (08. ) Living Colour - Love Rears its Ugly Head
18. (21.) Clouseau - Domino
19. (26.) Jesus Jones - International Bright Young Thing
20. (15.) Julee Cruise – Falling
21. (25.) Anthrax - Got The Time
22. (20.) Dimples D. - Sucker DJ (Ben Liebrand mix)
23. (24.) Enigma-Sadness
24. (23.) Freudiana - Freudiana
25. (19.) Tröckener Kecks - Met Hart en Ziel
26. (28.) The Beautiful South – My Book
27. (27.) The Connells - Stone Cold Yesterday
28. (30.) Blur - High Cool
29. (29.) Afghan Whigs – Retarded
30. (31.) Divinyls - I Touch Myself
31. (32.) The The - Jealous Of Youth
32. (--) Prefab Sprout – Jordan (The Comeback)
33. (--) A Tribe Called Quest – Can I Kick It?
34. (35.) George Michael - Cowboys and angels
35. (--) Sting - All This Time
36. (18.) E.M.F. – Unbelievable #2
37. (36.) The Someloves – Sunshine’s Glove
38. (--) The Orchids - An ill Wind that Blows
39. (34.) House of Love - Safe
40. (--) Damn Yankees – High Enough
Verdwenen:
The La’s – There She Goes
Belinda Carlisle – We Want the Same Thing
Black Box - I Don't Know Anybody Else
Pet Shop Boys – So Hard #5
C&C Music Factory (featuring Freedom Williams) - Gonna Make You Sweat (Everybody Dance Now)
The Beautiful South – A Little Time
Een kleine grote schoonmaak, 6 platen verdwijnen uit de lijst en er komen er uiteraard ook weer 6 terug. Ook bij mij komt Innuendo hard en hoog binnen. Een van hun allerbeste nummers. Verder was het toen nog normaal dat Sting een hit scoorde, een prima lied van een overigens ook prima album. De vrolijke hiphop van Tribe weet mij bijna altijd wel te bekoren en ook met deze redelijk grote hit. Prefab komt met een zeer fijne single en ook Damn Yankees komen met een lekkere song. Vaak ligt dat extreem Amerikaanse mij niet zo maar in dit geval vind ik het prima te doen. misschien omdat in deze samengestelde supergroep ook Tommy Shaw zat (Styx kan ik altijd wel waarderen).
* denotes required fields.