MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / 2001 - singles, eigen hitlijsten en besprekingen

zoeken in:
Hierbij nog ons gezamenlijke kwartaallijstje over 1991:

1. R.E.M. - Losing My Religion 705
2. Queen - Innuendo 701
3. Massive Attack - Unfinished Sympathy 674
4. The Serenes - Abiding Place 433
5. Roger McGuinn - King Of The Hill 428
6. The Sundays - Joy 395
7. Robert Palmer - Mercy Mercy Me/The Ecology 373
8. Sonic Youth - Disapearer 365
9. The KLF - 3AM Eternal 346
10. Jesus Jones - International Bright Young Thing 343

11. Ride - Today Forever EP 337
12. The Dylans - Godlike 323
13. The Nits - Giant Normal Dwarf 320
14. Mazzy Star - Blue Flower 310
15. Rick Astley - Cry For Help 305
16. Roger McGuinn - Someone To Love 303
17. Happy Mondays - Loose Fit 301
18. The Farm - All Together Now 292
19. Joey Beltram - Energy Flash 281
20. Chris Isaak - Blue Hotel 279

21. The Telescopes - Everso 262
22. Sting - All This Time 248
23. Chris Rea - Auberge 238
24. The House Of Love - Safe 231
25. Temple of the Dog - Hunger Strike 225
26. The Rembrandts - Just The Way Is Us, Baby 223
27. Extreme - Get The Funk Out 221
28. Rain Tree Crow - Blackwater 215
29. Prefab Sprout - Jordan 213
30. Seal - Crazy 212

31. Mock Turtles - Can You Dig It? 210
32. Pet Shop Boys - Being Boring 197
33. Primal Scream - Movin' On Up 195
34. A-ha - I Call Your Name 194
35. The Scene - Iedereen is van de wereld 191
36. Cocteau Twins - I Wear Your Ring 190
37. Susannah Hoffs - My Side Of The Bed 187
38. The Charlatans - Over Rising 185
39. Throwing Muses - Counting Backwards 181
40. Morrissey - Our Frank 179

41. Blue Nile - Saturday Night 178
42. George Michael - Cowboys & Angels 177
43. Julian Cope - Beautiful Love 173
44. Cocteau Twins - Heaven Or Las Vegas 172
45. Kitchens Of Distinction - Drive That Fast 169
46. A-ha - Early Morning 167
47. Smashing Pumpkins - Tristessa 158
48. INXS - Disappear 154
49. Simple Minds - Let There Be Love 154
50. The Orb - Perpetual Dawn 153

Met dank aan luigifort

Arrie schreef:
(quote)

Ik ook. sterker nog: ik heb werk waarbij ik naar muziek kan luisteren. Ik lan dus echt veel beluisteren in de week. Maar ook dan vind ik drie topics (ik doe er dan nog maar drie) echt het maximum, en zelfs al wat veel.

Fijn dat je heel vee kuntl beluisteren Arnout, dat heb ik ook wel maar gelukkig kan ik dan ook veel mijn eigen muziek uitzoeken zonder dat ik "verplicht" aan het luisteren ben naar singles uit april 1991, een bepaalde ladder e.d.

Klinkt zinnig allemaal..van de lijsten beluister ik vooral de nieuwen..de nummers die ik al goed ken hoef ik dan niet of minder te luisteren, dus dat scheelt
Ik kan zelf ook heel erg genieten van de stilte, het merendeel van de dag is voor mij in stilte ipv muziek, maar blijkbaar is er nog genoeg andere tijd op een dag
5 lijsten is id ook wel heel veel, maar de 66, 72 en 2016 heb ik een top 20, dus dat scheelt behoorlijk. De 85 en 91 is top 40, en daar zoek ik ook veel op, al heb ik in Dec en Jan heel veel voorwerk gedaan met releases opzoeken, tot het punt dat ik bijna krankjorum werd

Ik bedacht me ook dat jouw smaak wat specifieker is. Dan hoef je waarschijnlijk toch wat minder te beluisteren dan ik, dat scheelt wel.

Overigens is dat inderdaad het gevaar: dat het als een verplichting aan gaat voelen.

Vanaf september stop ik trouwens in dit topic en die van 1966; dan ga ik weer studeren en dat gaat natuurlijk voor. De MuMeAfrekening blijf ik wel mee doorgaan.

Arrie schreef:
Ik bedacht me ook dat jouw smaak wat specifieker is. Dan hoef je waarschijnlijk toch wat minder te beluisteren dan ik, dat scheelt wel.

Overigens is dat inderdaad het gevaar: dat het als een verplichting aan gaat voelen.

Vanaf september stop ik trouwens in dit topic en die van 1966; dan ga ik weer studeren en dat gaat natuurlijk voor. De MuMeAfrekening blijf ik wel mee doorgaan.

Je kan natuurlijk ook doorgaan met 66 en 91..maar dan op een lager pitje..meer dan een half uurtje per week per lijst heb je in principe niet nodig. Voor mij geldt dat dan in ieder geval. In de 66 en 72 neem ik vooral over ipv zelf opzoeken.

Juist in mijn studententijd luisterde ik meer naar muziek dan ooit

Hoeveel tijd je in een topic steekt, bepaal je uiteindelijk natuurlijk zelf. Je hoeft niet elke week alles wat er uit is gekomen te gaan beluisteren. De ene week luister je wat meer en de andere week wat minder. Ik denk dat dit topic me gemiddeld een uurtje of twee per week kost, dus dan zijn 4 of 5 topics best te doen.
1977 is een mooi jaar trouwens

Mijn top 40 duurt bij elkaar zo'n 3 uur en tips ook 2 a 3 uur, dus ik zit al gauw aan 6 uur per week voor dit topic. Maar dat zijn wel 6 uur die ik met andere dingen (lezen, reizen) kan combineren gelukkig.

Eigenlijk zijn alle drie mijn lijstjestopics net aan bij te houden als ik een rustige week heb, maar eigenlijk komt dat nooit meer voor.

luigifort schreef:
(quote)

Je kan natuurlijk ook doorgaan met 66 en 91..maar dan op een lager pitje..meer dan een half uurtje per week per lijst heb je in principe niet nodig. Voor mij geldt dat dan in ieder geval. In de 66 en 72 neem ik vooral over ipv zelf opzoeken.

Haha, nou, een half uurtje per week is voor mij echt niet genoeg.

Overigens zal ik uiteraard genoeg muziek blijven beluisteren, maar zal de nadruk meer op klassieke muziek komen te liggen. Zoals ik wel eerder heb verteld gaat het om een studie Muziekwetenschappen dus daar zal ik ook wel het een en ander voor moeten beluisteren.

Ok Arrie..huiswerk voor je

3e Symphonie van Gorecki

Ik ben zelf ook (al diverse keren) gestopt met aardig wat topics. Bij sommige topics "moet" ik voor mezelf weer aanhaken, zoals de MuMe Afrekening, omdat er erg veel fraaie nieuwe muziek uit wordt gebracht. Maar ik kom daar elke week weer in het gedrang qua tijd.
DeMuMeLadder ben ik al twee jaar terug mee gestopt en ook De Witte Trui doe ik al even niet meer aan mee. Mijn tijd gaat voornamelijk zitten in dit topic en die van 1985. Op het moment ook weer even ingehaakt bij het Greatest Hits topic door dynamo d en vigil met hun fijne keuzes, maar dat is maar tijdelijk.

Voor de topics 1985 en 1991 ben ik toch ook wel een aantal uur per week zeer intensief bezig. Alle nieuwe binnenkomers van de anderen beluisteren, alle nieuwe nummers in de Billboard top 100 en de UK Singles top 100, alsmede in de NL Top 40 beluisteren en dan nog een volgorde bepalen, waar aardig wat tijd in gaat zitten.

Maar buiten dat geniet ik ook zeer van de geluiden (en ook wel stilte) 's morgens vroeg en 's avonds laat (tussendoor doen m'n vrouw en kids het en ikzelf soms ook) bij het uitlaten van de hond. Vooral de kraaien in de buurt die nesten aan het bouwen zijn, zorgen voor een smile op m'n gezicht in deze tijd. Wat kunnen die beesten tekeer gaan

Daarnaast ben ik vrij actief met m'n andere grote hobby naast muziek en dat is geocachen. Een mooie gelegenheid om flink van de natuur te genieten, zonder muziek. En wat al eerder aangehaald is, als je dan weer wat muziek opzet, geniet je daar weer intens van.

luigifort schreef:
Ok Arrie..huiswerk voor je

3e Symphonie van Gorecki

Laat dat nou net één van mijn favoriete stukken zijn, prachtig!

Arrie schreef:
(quote)

Laat dat nou net één van mijn favoriete stukken zijn, prachtig!

Essay van 1500 woorden

Poeha schreef:
Daarnaast ben ik vrij actief met m'n andere grote hobby naast muziek en dat is geocachen.

Ow grappig, zo leer ik mijn mede-users nog eens kennen. Doe je dat in groepsverband via een officiële vereniging ofzo?

Jongens, het moet niet veel gekker worden
Daar hebben we pm voor of andere topics of sites

vigil schreef:
(quote)

Ow grappig, zo leer ik mijn mede-users nog eens kennen. Doe je dat in groepsverband via een officiële vereniging ofzo?

Zijn daar verenigingen voor dan?

Geocachen heb ik ook wel gedaan, erg leuk, maar ik heb dat altijd gewoon met m'n ouders gedaan. Mijn schoonzus doet het ook veel, en naar ik heb begrepen doen veel mensen dat in kleine groepjes, gewoon met familie of vrienden ofzo. Zij doet het bijvoorbeeld veel met haar vriend.

Maar erg toffe hobby! Moet het ook weer eens doen eigenlijk.

Toevallig heb ik net zondag de geocaching app gedownload.
Maar denk niet dat ik er echt actief mee bezig ga zijn, al is het wel een heel leuk idee.

En Arrie, toffe studie lijkt me dat.

Sorry, Johan
Heel eventjes nog.

Ik doe dat meestal met door het geocachen bevriende mede-streekgenoten. We zijn ook regelmatig midden in de nacht, of laat in de avond in Duitsland te vinden, als we weer eens een nachtcache doen. Rondstruinen door de nachtelijke bossen. Geweldig. Af en toe eens politie die ons dan aanhoudt, maar dat mag de pret niet drukken.
Zo nu weer terug naar de muziek, daar heeft Johan zeker gelijk in.

Jawel maar het is hier geen KO of de MuMe-ladder. Dit is een behoorlijk kleine hechte/trouwe groep die al een hele tijd wekelijks elkaars lijsten bekijkt. Toch een veel intiemer topic dan veel andere op deze site dus af en toe mag er best wel wat persoonlijks besproken worden lijkt me zonder dat er na 2 berichten gelijk op de vingers getikt dient te worden...

1991 - week 14

1. (03) (7w) Leaders of the New School - Case of the P.T.A. #3
2. (01) (5w) KMD - Peachfuzz #3
3. (04) (4w) Kenny Larkin - Integration
4. (02) (5w) Rain Tree Crow - Blackwater
5. (14) (2w) Brand Nubian - Slow Down
6. (---) (1w) Chris Isaak - Dancin'
7. (09) (2w) A Tribe Called Quest - I Left My Wallet in El Segundo
8. (07) (2w) Ride - Vapour Trail
9. (06) (4w) Ed O.G. & Da Bulldogs - I Got to Have It
10. (10) (8w) Kitchens of Distinction - Drive That Fast

11. (---) (1w) LL Cool J - Mama Said Knock You Out
12. (08) (6w) The D.O.C. - Mind Blowin'
13. (05) (8w) Massive Attack - Unfinished Sympathy #2
14. (---) (1w) This Mortal Coil - You and Your Sister
15. (15) (2w) Chris Isaak - Lie to Me
16. (---) (1w) Gang Starr - Who's Gonna Take the Weight
17. (16) (3w) Lush - De-Luxe
18. (20) (2w) Basic Black - Whatever It Takes
19. (---) (1w) Oleta Adams - You've Got to Give Me Room
20. (19) (2w) Color Me Badd - I Wanna Sex You Up

Chris Isaak brak in 1991 ineens enorm door, en de platenmaatschappij besloot het ijzer smeden toen het heet was. Aangezien de man al een jaar of vijf bezig was, had hij nog wel wat geslaagde singles liggen die bijna niemand nog kende. Na Wicked Game kwamen er daarom vlak achter elkaar drie heruitgaves. Eerst Blue Hotel (dat Nederland overigens wel al in '87 had opgepikt), daarna Lie to Me, dat nog een klein top 40-hitje werd en uiteindelijk zijn debuutsingle Dancin'. In Nederland kwam het niet verder dan de tipparade (waar het in '85 ook al had gestaan) en in Engeland bereikte het net de onderste plaats van de top 100. Het grote succes was nu dus wel voorbij.

Het voelt ook wel raar om een nummer van ruim vijf jaar oud in mijn lijst te doen, maar '85 ga ik voorlopig toch niet spelen, dus ik maak gewoon gebruik van de heruitgave. Het is namelijk echt een fantastisch nummer.

LL Cool J werd door sommigen al gezien als 'niet meer relevant' en 'passé' toen de jaren '90 aanbreken. Hij was toen vijf jaar bezig, en nog maar 23 jaar oud. Voor een hoop artiesten is hun carrière dan nog niet eens begonnen, maar LL Cool J moest zich nu bewijzen, laten zien dat ie het nog had. Zijn oma had hem gezegd dat hij de critici en concurrentie gewoon moest KO'en, dus dat deed ie. 'Don't call this a comeback, I've been here for years!', rapt ie fel. Die felheid houdt het hele nummer aan, en resulteert in een krachtige, opzwepende hiphop.

You and Your Sister was al een mooi liedje van de onbekende jaren '70 folkzanger Chris Bell, die Alex Chilton bijstond in Big Star, en helaas veel te vroeg overleden is. Het This Mortal Coil-project van 4AD blaast het liedje echter op prachtige wijze nieuw leven in. Hierbij coveren talloze artiesten van het 4AD-label liedjes, waarbij het dit keer gaat om Kim Deal (Pixies, The Breeders) en Tanya Donelly (Throwing Muses, Belly, The Breeders). Hun samenzang klinkt engelachtig, prachtig!

Ook weer een nieuwe single van Gang Starr, een favoriet hiphopduo van me. Fantastische beats van DJ Premier, en scherpe raps van Guru. Who's GonnanTake the Weight is een relatief minder bijzonder nummer in hun oeuvre, maar nog altijd erg fijn.

Tot slot werd ik verrast door Oleta Adams. Associeer ik door hits als Get Here en Window of Hope toch vooral met Sky Radio. Maar You've Got to Give Me Room soet me zowaar wat denken aan The First Time Ever I Saw Your Face van Roberta Flack, een van de mooiste nummers die ik ken. De vergelijking zit hem in de opbouw van het nummer, de subtiele en minimale maar wel doeltreffende instrumentatie, en de emotie die de zangeres weet over te brengen. Ik merk dat hun carrières ook wel enigszins vergelijkbaar zijn. Allebei hebben ze er lang aan moeten trekken, en werden ze pas ontdekt toen ze in de dertig waren, in een simpel barretje. Erg fraaie single, You've Got to Give Me Room, en een lekker eigenwijze singlekeuze na het radiovriendelijke Get Here.

Week 14

01. (01.) Orchestral Manoeuvres in the dark – Sailing on the Seven Seas #2
02. (02.) The Rembrandts – Someone #1
03. (04.) Pet Shop Boys - Where the Streets Have No Name (I Can't Take My Eyes off You)
04. (16.) Electronic-Get the Message
05. (03.) Queensryche - Silent Lucidity
06. (05.) The Mock Turtles - Can You Dig It?
07. (08.) Rain Tree Crow - Blackwater
08. (10.) Jesus Jones - Who, Where, Why
09. (12.) INXS – By My Side
10. (09.) Susanna Hoffs - My Side of the Bed
11. (06.) Pet Shop Boys - How Can You Expect to Be Taken Seriously? #3
12. (13.) Extreme-Get the Funk out
13. (07.) a-Ha - Early Morning
14. (17.) The Wonder stuff - The Size of a Cow
15. (11.) Chris Rea – Auberge
16. (18.) Simple Minds - Let There be Love
17. (22.) Moby - Go
18. (28.) Blur - There's No Other Way
19. (19.) Amy Grant - Baby, Baby
20. (26.) The Shamen - Hyperreal
21. (15.) The Lilac Time - The Laundry
22. (31.) Joe Jackson - Stranger Than Fiction
23. (14.) The Godfathers – Unreal World
24. (24.) Mike & The Mechanics - Word of Mouth
25. (29.) Ride - Vapour Trail
26. (20.) Mike Oldfield - Heaven's Open
27. (23.) Massive Attack-Unfinished Sympathy
28. (25.) R.E.M. – Losing my Religion
29. (30.) Definition of Sound – Wear Your Love Like Heaven
30. (--) The Waterboys - A Man is in Love
31. (21.) Scritti Politti - She's a Woman
32. (32.) Roxette - Joyride
33. (34.) Inspiral Carpets - Caravan
34. (36.) Chris Rea - Heaven
35. (37.)The Alarm - Raw
36. (--) LL Cool J - Mama Said Knock You Out
37. (38.) Morrissey - Sing your Life
38. (40.) Marc Cohn - Walking in Memphis
39. (--) This Mortal Coil - You and Your Sister
40. (--) Seal - Future Love Paradise

Verdwenen:
The Real People - Open Up Your Mind (Let Me In)
The Blackeyed Susans - Glory Glory
Ride - Today Forever EP

Vier nieuwe binnenkomers deze week. De Top 20 is extreem sterk. Dat gaat volgende week weer lastig worden.

Week 14 1991

01 01 07 Happy Mondays-Loose fit 4x #1
02 16 02 Electronic-Get the message
03 02 09 Massive Attack-Unfinished sympathy 4x #1
04 05 04 Queensryche-Silent lucidity
05 04 07 The Mock Turtles-Can you dig it?
06 03 09 Young Disciples-Apparently nothin'
07 06 07 Alison Limerick-Where love lives
08 15 07 Gary Clail-Human nature
09 08 06 Primal Scream-Movin' on up
10 07 07 Madonna-Rescue me

11 17 04 Innocence-Remember the day
12 NE 01 LL Cool J-Mama said knock you out
13 11 04 Jane's Addiction-Been caught stealing
14 22 02 Secchi ft. Orlando Johnson-I say yeah
15 30 02 Northside-Take 5
16 09 10 Extreme-Get the funk out
17 14 16 The KLF-3am eternal 3x #1
18 21 02 Soul Family Sensation-I don't even know if I should call you baby
19 13 08 Spacemen 3-Big city
20 NE 01 Roachford-Get ready

21 29 04 INXS-By my side
22 10 05 Simple Minds-Let there be love
23 26 03 Victoria Wilson-James-Through
24 34 02 Black Box-Strike it up
25 20 05 Kenny Larkin-Integration
26 NE 01 Chapterhouse-Pearl
27 NE 01 Zucchero/Paul Young-Senza una donna
28 12 09 The Banderas-This is your life
29 19 09 Jesus Loves You-Bow down mister
30 33 02 Alison Moyet-It won't be long

31 NE 01 Shades of Rhythm-Sweet sensation
32 25 13 Orbital-Satan
33 27 07 Rebel MC-Wickedest sound
34 NE 01 Nomad-Just a groove
35 18 05 Lenny Kravitz-Always on the run
36 24 03 Queen-I'm going slightly mad
37 28 07 A-Ha-Early morning
38 32 04 Bizarre Inc.-Playing with knives
39 23 11 Shut Up And Dance-Derek went mad 2x #1
40 38 06 Scritti Politti ft. Shabba Ranks-She's a woman

waarschijnlijk de laatste week voor de Happy Mondays aan de top.

#12 LL Cool J komt hoog binnen met deze klassieker. De man laveert met gemak tussen strakke hiphop en poppy rnb crossover rap, ik kan me herinneren dat de video grijsgedraaid werd op MTV
#20 Andrew Roachford en band hebben een handvol hitjes gehad door de jaren heen, deze kende ik nog wel, maar is niet een van de bekendere. Heeft een hoog rijden op de snelweg gehalte
#26 Chapterhouse is volkomen nieuw voor mij en gevonden in de indie charts, mooi nummer
#27 C & A plaatje van de Italiaanse Zucchero, eigenlijk erg guilty pleasure achtig, maar het komt en gaat voorbij zonder je er aan te storen
#31 Shades of Rhythm is 1 van de tientallen korte termijn rave-acts van de begin jaren 90. Verschillende Ep's en singles zijn er gereleased en deze Sweet sensation is 1 van de bekendere
#34 Nomad is een poppy dance act die met Devotion vorig jaar al in mijn chart stond. Na Devotion worden de hits alleen maar kleiner, Just a groove is nog wel redelijk de succesvolle opvolger en volgt een beetje dezelfde formule

Exit:
DJH ft. Stefy-Think about 4wkn
FPI Project-Everybody (all over the world) 4wkn
Enigma-Mea culpa 6wkn
The Charlatans-Over rising 6wkn
Praise-Only you (Laker Boy remix) 10wkn
Rick Astley-Cry for help 11wkn

Top 40 13-04-1991 week 15

01 01 06 Lenny Kravitz - Always on the run
02 04 04 The Origin - Growing old
03 02 08 R.E.M. - Losing my religion
04 05 04 Scorpions - Winds of Change
05 07 03 Milltown brothers - Here I stand
06 03 07 Simple Minds - Let there be love
07 09 04 Chris Rea - Heaven
08 06 08 Roger McGuinn - King of the Hill
09 12 03 Golden Earring - Going to the run
10 15 03 Ride - Vapour trail
11 24 02 Damn Yankees - Come again
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/8/87/Temple_of_the_Dog_Say_Hello_2_Heaven.jpg/220px-Temple_of_the_Dog_Say_Hello_2_Heaven.jpg

12 ---- 01 Temple of the dog - Say hello 2 heaven
13 11 04 Catharine wheel - She's my friend
14 14 03 ZZ Top - My head's in Mississippi
15 17 03 The Wonderstuff - The Size of a cow
16 08 07 Ride - Unfamiliair
17 10 07 Rod Stewart - Rhythm of the heart
18 28 02 Joe Jackson - Stranger than fiction
19 19 05 The Real People - Open up your mind
20 21 03 Lush - De-Luxe
21 29 02 Blur - There's no other way
22 ---- 01 Seal - Future love paradise
23 23 04 Silencers - Bulletproof heart
24 13 05 Inspiral Carpets - Caravan
25 26 01 Chris Isaak - Lie to me
26 ---- 01 That Patrol Emotion - Sensitize
27 30 02 Nils Lofgren - Valentine
28 ---- 01 Toto - Can you hear what I'm saying
29 ---- 01 Jellyfish - Baby's coming back
30 ---- 01 Huey Lewis and the News - Couple days off

Verdwenen

Rain Tree Crow - Blackwater
Morrissey - Sing your life
Sting - Mad about you
Queen - I'm going slightly mad
The Wendys - The sun is going to shine for me soon
Tramway - Maratime city

Het zal Poeha goed doen te zien dat Toto (weer eens) een nieuwe track afhaalde van een "Greatest Hits met nieuwe nummers". En dat het binnenkomt met zoveel concurrentie mag toch wel een prestatie worden genoemd.

Temple Of the Dog, onomstreden maar uiteindelijk niet tot zulke grote hoogten gestegen, bracht een volgende, prachtige nieuwe single uit. Geschreven door Chris Cornell, een tribute aan zijn toenmalige roommate Andrew Wood, overleden aan een overdosis heroïne. Wood zat in de band Mother Love Bone.

Klopt allemaal musician alleen zat Chris zelf nooit in Mother Love Bone

Ja, dat zou nog kunnen. Letterlijk staat er bij het nummer Cornell wrote "Say Hello 2 Heaven" as a tribute to his roommate, Mother Love Bone vocalist Andrew Wood, who at the time had recently died of a heroin overdose.
Je denkt bij "roommate" aan een mede bandlid, hoe vaak zie je elkaar anders als je in twee verschillende bands zou zitten, maar blijkbaar bleef de relatie beperkt tot inderdaad roommate.

Ja klopt..het waren wel hele goede vrienden

De rest van t verhaal ken je wel denk ik..Green River..Mookie Blaylock.. Pearl Jam etc....

ow fuck Seal vergeten...

edit: ik kon mijn post van vanmiddag nog aanpassen dus ik heb hem op 40 laten binnenkomen.

musician schreef:
Het zal Poeha goed doen te zien dat Toto (weer eens) een nieuwe track afhaalde van een "Greatest Hits met nieuwe nummers". En dat het binnenkomt met zoveel concurrentie mag toch wel een prestatie worden genoemd.
Is dan ook veruit het beste nummer van de vier "nieuwe" op Past To Present. Maar nog veel blijer word ik van je binnenkomer van Huey Leiws & The News. Een andere favoriete band van me en dan zeker met het vurige Couple Days Off. Toptrack.

Week 14:

01 01 05 Chapterhouse - Pearl #2
02 06 03 Ride - Vapour Trail
03 03 05 World of Twist - Sons of the Stage
04 02 08 R.E.M. - Losing My Religion #6
05 05 07 The Mock Turtles - Can You Dig It?
06 07 05 Breathless - Over And Over
07 08 06 Rain Tree Crow - Blackwater
08 04 07 Ride - Today Forever EP
09 09 07 Primal Scream - Movin' on Up
10 22 02 Blur - There's No Other Way

11 16 05 The Blackeyed Susans - Glory Glory
12 12 06 The Field Mice - September's Not So Far Away
13 23 02 Morrissey - Sing Your Life
14 14 06 The Popguns - Still A World Away
15 19 04 Orchestral Manoeuvres in the Dark - Sailing on the Seven Seas
16 20 03 The Pooh Sticks - Who Loves You
17 17 05 Moose - Jack
18 21 04 INXS – By My Side
19 26 02 The Wonderstuff - The Size of a Cow
20 ---- 01 Electronic - Get the Message

21 29 02 The High - More...
22 10 10 The Serenes - Abiding Place
23 27 03 The Hummingbirds - If A Vow
24 32 02 The Milltown Brothers - Here I Stand
25 ---- 01 This Mortal Coil - You and Your Sister
26 ---- 01 Mylène Farmer - Désenchantée
27 11 09 Kitchens of Distinction - Drive that Fast
28 13 08 The Charlatans - Over Rising
29 ---- 01 Northside-Take 5
30 30 04 Pere Ubu - I Hear They Smoke the Barbecue

31 31 04 Swirl - People I Know
32 15 10 Roger McGuinn - King Of The Hill
33 33 04 The Would Be's - Funny Ha ha
34 38 03 Pet Shop Boys - Where The Streets Have No Name/Can't Take My Eyes Off Of You
35 ---- 01 The Waterboys - A Man Is In Love
36 37 03 Eton Crop - Noisy Town
37 18 09 Morrissey - Our Frank
38 24 05 The Real People - Open Up Your Mind (Let Me In)
39 25 05 James Dean Driving Experience - Sean Connery
40 --- 01 Tall Tales and True - Superstition Highway

verdwenen:
Happy Mondays - Loose Fit (7 wk)
Pet Shop Boys - How Can You Expect to Be Taken Seriously? (7 wk)
The Suncharms - Sparkle (3 wk)
Tramway - Maritime City (5 wk)
Catherine Wheel - She's My Friend (5 wk)
Lilys - February Fourteenth (4 wk)

14 13 AW
01 01 09 Massive Attack - Unfinished Sympathy #5
02 03 07 Primal Scream - Movin' On Up
03 02 07 Ride - Unfamiliar
04 05 02 808 State ft. Björk - Ooops
05 06 02 Mylène Farmer - Désenchantée
06 04 07 Spectrum - Brazil
07 09 02 Black Box - Strike It Up
08 10 07 Inner City - Till We Meet Again
09 13 04 The Blackeyed Susans - Glory Glory
10 07 04 World of Twist - Sons of the Stage
11 12 07 Madonna - Rescue Me
12 14 04 Moby - Go
13 17 03 The Rembrandts - Someone
14 18 03 Brand Nubian - Slow Down
15 27 02 Mariah Carey - Someday
16 ** 01 Blur - There's No Other Way
17 08 08 Happy Mondays - Loose Fit
18 15 03 Ride - Vapour Trail
19 11 17 Sonic Youth - Disappearer #6
20 22 04 Bizarre Inc. - Playing With Knives
21 23 04 The Mock Turtles - Can You Dig It?
22 ** 01 Secchi ft. Orlando Johnson - I Say Yeah
23 24 03 The Shamen - Hyperreal (William Orbit 12" Mix)
24 16 05 Simple Minds - Let There Be Love
25 31 02 Inspiral Carpets - Caravan
26 34 02 Shack - Al's Vacation
27 21 12 The Orb - Perpetual Dawn
28 ** 01 The Darkside - Waiting for the Angels
29 20 09 The Scene - Iedereen Is Van de Wereld
30 29 04 Kenny Larkin - Integration
31 37 02 The Field Mice - September's Not So Far Away
32 26 08 Spacemen 3 - Big City
33 ** 01 A Tribe Called Quest - I Left My Wallet In El Segundo
34 ** 01 Tricky Disco - House Fly
35 28 18 The Smashing Pumpkins - Tristessa
36 ** 01 World Party - Thank You World
37 ** 01 LL Cool J - Mama Said Knock You Out
38 19 08 A-Ha - Early Morning
39 ** 01 Color Me Badd - I Wanna Sex You Up
40 25 09 The KLF - 3 A.M. Eternal (Live at the S.S.L.)

exit:
Stereo MC's - Lost In Music
Ocean Colour Scene - Yesterday Today
INXS - Bitter Tears
Yo La Tengo - Out the Window
The Beautiful South - My Book
World Of Twist - The Storm
Curve - Ten Little Girls
Slowdive - Morningrise

De enige nieuwe die nog niet genoemd zijn The Darkside, Tricky Disco en World Party. Die eerste is een band met een aantal ex-leden van Spacemen 3 in de gelederen en in die muzikale hoek moet je dit ook wel zoeken. House Fly is een techno-nummer met hier en daar wat acidbubbels dat is uitgekomen op het WARP-label. Een beetje een sinister nummer: als je goed luistert hoor je op de achtergrond iemand piano spelen en dat geeft het nummer wel een vervremende bijsmaak. World Party tenslotte kennen we allemaal wel waarschijnlijk: dit is wederom een fraai liedje van Karl Wallinger.

Top 40 1991 - week 14:

01 (01) [10wk] Susanna Hoffs - My Side of the Bed #4
02 (03) [06wk] Bee Gees - Secret Love
03 (02) [08wk] Extreme - Get the Funk Out
04 (07) [08wk] Bingo Boys feat. Princessa - How To Dance
05 (04) [10wk] Tyketto - Forever Young #2
06 (05) [10wk] Chris Rea - Auberge
07 (12) [04wk] Mike + The Mechanics - Word Of Mouth
08 (08) [05wk] R.E.M. - Losing My Religion
09 (10) [07wk] Amy Grant - Baby, Baby
10 (09) [08wk] John Travolta & Olivia Newton-John - The Grease Megamix

11 (15) [05wk] The Origin - Growing Old
12 (06) [08wk] Angela & The Rude - Young Souls
13 (16) [07wk] Massive (Attack) - Unfinished Sympathy
14 (19) [04wk] The Triplets - You Don't Have To Go Home Tonight
15 (29) [02wk] Rick Astley - Move Right Out
16 (22) [04wk] Simple Minds - Let There Be Love
17 (21) [05wk] Digital Underground - Same Song
18 (18) [06wk] Chesney Hawkes - The One And Only
19 (11) [07wk] Jesus Loves You/Boy George - Bow Down Mister
20 (17) [06wk] The Popguns - Still A World Away

21 (28) [03wk] Lenny Kravitz - Always on the Run
22 (14) [11wk] The Cover Girls - Funk Boutique
23 (23) [03wk] Moby - Go (Woodtick mix)
24 (25) [03wk] Marc Cohn - Walking in Memphis
25 (13) [11wk] Rick Astley - Cry For Help
26 (32) [02wk] LL Cool J - Mama Said Knock You Out
27 (34) [02wk] Timmy T - One More Try
28 (31) [03wk] Ten Sharp - You
29 (30) [03wk] Chris Isaak - Lie To Me
30 (---) [01wk] Black Box - Strike It Up (radio edit) / Strike It Up (max mix)

31 (37) [02wk] Secchi feat. Orlando Johnson - I Say Yeah
32 (20) [09wk] Stef Bos - Papa
33 (39) [02wk] Awesome 3 - Possessed
34 (---) [01wk] INXS - Bitter Tears
35 (26) [07wk] Candy Flip - Redhills Road
36 (---) [01wk] Chris Rea - Heaven
37 (40) [02wk] AC/DC - Are You Ready
38 (---) [01wk] Mariah Carey - I Don't Wanna Cry
39 (---) [01wk] Roachford - Get Ready
40 (36) [04wk] The Rembrandts - Just the Way It Is, Baby

Verdwenen:
Alexander O'Neal - All True Man #1 (12 wk)
Jimmy Barnes & INXS - Good Times (10 wk)
Paolo Conte - Happy Feet (08 wk)
Vanilla Ice - Play That Funky Music (05 wk)
Queen - I'm Going Slightly Mad (04 wk)

Black Box komt hier met hun, voor mij, meest geweldige track, alhoewel Ride On Time het ook zeer verdienstelijk doet. INXS en Chris Rea beiden met één van hun vele toffe tracks.

Mariah Carey kan met haar debuutalbum niets verkeerds doen bij mij. Deels misschien ook sentiment, maar ook gewoonweg een fijn geluid en een waanzinnige stem (toen nog wel). Toen mijn toenmalige vriendin (nu al eventjes eega) en ik gingen samenwonen, brachten we beiden onze cd collectie in. Daarbij zat maar liefst één album wat we beiden hadden en dat was het debuut van Mariah.

Roachford komt hier met een mooie track binnen van het nieuwe consistente album, na hun sterke debuutalbum (dat het beste nummer van 1988 herbergt). Lekkere pop/rock waar ze voornamelijk bekend om staan. In 1994, maar zeker in 1997 zouden er nog veel sterkere singles volgen. Helaas deden die in NL niet zoveel. De zanger Andrew Roachford heeft sinds kort een soloalbum uitgebracht met vrijwel alleen maar covers. Helaas een enorme teleurstelling. Had toch stiekum gehoopt op nog een fraai album na zoveel jaar.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:12 uur

geplaatst: vandaag om 03:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.