Muziek / Toplijsten en favorieten / 2001 - singles, eigen hitlijsten en besprekingen
zoeken in:
1
geplaatst: 31 december 2017, 14:18 uur
luigifort schreef:
Als ie al bijna 500 pts bij ranboy heeft hoeveel dan wel niet in de gezamenlijke lijst? 2500?
Als ie al bijna 500 pts bij ranboy heeft hoeveel dan wel niet in de gezamenlijke lijst? 2500?
Mijn punten zijn top 40-punten, die gaan wat harder natuurlijk

1
geplaatst: 31 december 2017, 14:27 uur
Nummer 3 met 876 punten
een (voor henzelf) discutabel nummer als in niet representatief? (mogen luigifort en johan de witt beamen)
Voor James op 4 was het de doodklap.
The Cure heeft wel met alle 3 de singles de uiteindelijke jaarlijst gehaald
een (voor henzelf) discutabel nummer als in niet representatief? (mogen luigifort en johan de witt beamen)
Voor James op 4 was het de doodklap.
The Cure heeft wel met alle 3 de singles de uiteindelijke jaarlijst gehaald
2
geplaatst: 31 december 2017, 14:34 uur
Hun Shiny Happy People, maar die haalde vorig jaar ook de top-6 dus verrassend is het ook weer niet.
Beide bands kunnen ook een echte popsong schrijven als het moet!
Beide bands kunnen ook een echte popsong schrijven als het moet!
2
geplaatst: 31 december 2017, 14:35 uur
Vind ik wel een representatief Cure nummer hoor. Een van hun allerbesten, verveelt nooit. Terecht in de top 3, mede ook dankzij herman 

2
geplaatst: 31 december 2017, 14:37 uur
Prachtige top-10 sowieso!
Kan de vergelijking met 1991 zeker aan!
Kan de vergelijking met 1991 zeker aan!
4
geplaatst: 31 december 2017, 14:47 uur
ik ga zo de top 2 prijsgeven, want-je zou het niet zeggen-maar de verplichtingen van oud en nieuw roepen al een tijdje, maar ik wou dit wel in 2017 afronden. En de laptop hijgt ook nogal met zn ventilator.
Heel veel muziek leren kennen dit jaar, mijn toppers van ontdekking zijn Adorable, Electronic (wel bekend maar terzijde gehouden ten faveure van andere nummers), James, Lloyd Cole-Butterfly, David Sylvian-Heartbeat, hernieuwde waardering van Gavin Friday (dat was echt totaal wegge-ebt ergens).
Jullie hebben mij veel feedback gegeven waarvoor dank, ik ben ook blij dat we met 10 eindigden nog gauw.
Jullie hebben mij ook verbaast: Radiohead-Creep (dit vraagt om uitleg
)
Metallica
Guns 'N Roses
niet zozeer verbaast maar eerder hilarisch herman liet hem nog zien: Bon Jovi-Keep the faith
Leave them all behind, ook een enorme klapper.
Helaas steunde niemand mij met Qualified (licht zomertrauma), Felix kreeg erkenning tussen al het band en gitaargeweld.
De echte hits van het jaar hadden het ontzettend moeilijk, speciaal voor Onweerwolf lijkt Electronic dan ook een kopie van de clip van Rhythm is a dancer te hebben gemaakt,
Snap staat trouwens op nummer 129!
Over die echte hits gesproken, 2 van mijn haat nummers kregen hier (gelukkig) weinig voeten aan de grond (Jon Secada en Charles & Eddie)
Ik wens jullie alvast een knallende jaarwisseling (zeker na de top 2 zo ) en tot 1993 (2018
Heel veel muziek leren kennen dit jaar, mijn toppers van ontdekking zijn Adorable, Electronic (wel bekend maar terzijde gehouden ten faveure van andere nummers), James, Lloyd Cole-Butterfly, David Sylvian-Heartbeat, hernieuwde waardering van Gavin Friday (dat was echt totaal wegge-ebt ergens).
Jullie hebben mij veel feedback gegeven waarvoor dank, ik ben ook blij dat we met 10 eindigden nog gauw.
Jullie hebben mij ook verbaast: Radiohead-Creep (dit vraagt om uitleg
)Metallica
Guns 'N Roses
niet zozeer verbaast maar eerder hilarisch herman liet hem nog zien: Bon Jovi-Keep the faith
Leave them all behind, ook een enorme klapper.
Helaas steunde niemand mij met Qualified (licht zomertrauma), Felix kreeg erkenning tussen al het band en gitaargeweld.
De echte hits van het jaar hadden het ontzettend moeilijk, speciaal voor Onweerwolf lijkt Electronic dan ook een kopie van de clip van Rhythm is a dancer te hebben gemaakt,
Snap staat trouwens op nummer 129!
Over die echte hits gesproken, 2 van mijn haat nummers kregen hier (gelukkig) weinig voeten aan de grond (Jon Secada en Charles & Eddie)
Ik wens jullie alvast een knallende jaarwisseling (zeker na de top 2 zo ) en tot 1993 (2018
1
geplaatst: 31 december 2017, 14:51 uur
Mooi werk geleverd PS
Dank daarvoor!
Zo'n hijgende laptop, ja dat was mijn vorige ook geworden
Die 2 haatplaten die je daar noemt kan ik t alleen maar mee eens zijn, bah
Na de top 2 kun je oliebollen gaan bakken en eruit knallen
Dank daarvoor!Zo'n hijgende laptop, ja dat was mijn vorige ook geworden

Die 2 haatplaten die je daar noemt kan ik t alleen maar mee eens zijn, bah

Na de top 2 kun je oliebollen gaan bakken en eruit knallen

1
geplaatst: 31 december 2017, 14:52 uur
Top 2 waren ook ‘echte’ hits trouwens!
Dank Harold, voor dit jaar, en ook fijne jaarwisseling
Dank Harold, voor dit jaar, en ook fijne jaarwisseling

2
geplaatst: 31 december 2017, 14:54 uur
succes met deze controversiele top 2 
Twee duizendklappers slechts in 1992, die een supergat slaan met de nummer 3
Twee met 1086 punten
NUMMER 1
een miniem verschil (luigifort, jouw doorgeeflijstjes hebben REM ook genekt
1092 punten
de nummer 1 werd wel beter ruim gedragen dan Drive dus ik denk dat we kunnen concluderen dat we dit representatief mogen noemen (verstopt zich achter carbid hooiwand)

Twee duizendklappers slechts in 1992, die een supergat slaan met de nummer 3
Twee met 1086 punten
NUMMER 1
een miniem verschil (luigifort, jouw doorgeeflijstjes hebben REM ook genekt

1092 punten
de nummer 1 werd wel beter ruim gedragen dan Drive dus ik denk dat we kunnen concluderen dat we dit representatief mogen noemen (verstopt zich achter carbid hooiwand)
2
geplaatst: 31 december 2017, 14:55 uur
Haha dat is mijn straf, ook van vorig jaar

Drive haalt nog steeds punten, dus het moment in een jaar is ook bepalend...

2
geplaatst: 31 december 2017, 14:56 uur
Agh!! Nee, zeker niet representatief, Drive stond véél langer op 1 en heeft nog heel wat pts tegoed, want staat nog in de lijst.
Anyway, ME ook een topper hoor!
Anyway, ME ook een topper hoor!
1
geplaatst: 31 december 2017, 14:57 uur
wie alles wil weten kan trouwens de lijst krijgen of ik knal hem hier in zijn 788 glorie nog neer een keer, zeker voor mensen die willen weten "waar is die en die dan terecht gekomen"
Oliebollen waren al gehaald overigens
Oliebollen waren al gehaald overigens

1
geplaatst: 31 december 2017, 15:00 uur
Ik zal nog even de topic-top 10 updaten, komen twee mooie nummers bij in ieder geval!
1
geplaatst: 31 december 2017, 15:01 uur
ergens rond week 39/40 was meneer luigifort heel makkelijk een maand, dat heeft echt effect gehad, ook op Heaven sent 

1
geplaatst: 31 december 2017, 15:02 uur
ach ja, Overal lagen peuken gaat uiteraard op herhaling in 1993 bij mij 

1
geplaatst: 31 december 2017, 15:18 uur
Mooie lijst geworden, al had ik liever Drive op 1 gehad. Dikke kans ook dat ie die 6 punten bij mij nog wel haalt, want hij staat nog in mijn top 20. ME heb ik altijd een mindere van de Manics gevonden; stond bij mij ook niet al te hoog. Little Baby Nothing vind ik bv. al leuker.
Wel heel tof dat je het topic hebt willen runnen Harold! Dank en een goede jaarwisseling, ook voor de rest.
Wel heel tof dat je het topic hebt willen runnen Harold! Dank en een goede jaarwisseling, ook voor de rest.
3
geplaatst: 31 december 2017, 15:19 uur
Top 10 1989-1992:
1. R.E.M. - Losing My Religion 1317
2. Massive Attack - Unfinished Sympathy 1294
3. World Party - Way Down Now 1136
4. Nirvana - Smells Like Teen Spirit 1124
5. Manic Street Preachers - Motorcycle Emptiness 1092
6. R.E.M. - Drive 1086
7. The Charlatans - The Only One I Know 1082
8. U2 - The Fly 1068
9. Depeche Mode - Enjoy The Silence 1034
10. The House of Love - Shine On 905
1. R.E.M. - Losing My Religion 1317
2. Massive Attack - Unfinished Sympathy 1294
3. World Party - Way Down Now 1136
4. Nirvana - Smells Like Teen Spirit 1124
5. Manic Street Preachers - Motorcycle Emptiness 1092
6. R.E.M. - Drive 1086
7. The Charlatans - The Only One I Know 1082
8. U2 - The Fly 1068
9. Depeche Mode - Enjoy The Silence 1034
10. The House of Love - Shine On 905
1
geplaatst: 31 december 2017, 16:50 uur
luigifort schreef:
Haha dat is mijn straf, ook van vorig jaar

En zo krijgen de verkeerde mensen altijd weer de schuld. Haha dat is mijn straf, ook van vorig jaar

Als Marzi gewoon een heel jaar had meegedaan dan had "Drive" gewoon dik de eerste plaats gepakt. Ik heb inmiddels alle top 40's van 1992 nog even gemaakt en Drive scoort bij mij 116 punten (die scoorde door mijn afwezigheid 0 punten van mij). Dat is 110 pt. boven MCE (die scoorde door mijn aanwezigheid 38 punten).
Sorry, Luigi.

2
geplaatst: 31 december 2017, 17:00 uur
Dat is geen straf voor mij. 
Zolang het maar niet een motorfiets is met een lege tank.

Zolang het maar niet een motorfiets is met een lege tank.

* denotes required fields.