Muziek / Toplijsten en favorieten / 2001 - singles, eigen hitlijsten en besprekingen
zoeken in:
1
geplaatst: 31 december 2017, 17:15 uur
LucM schreef:
Tipparade-lijst van week 51, 1992 - top40.nl28. TC Berry - 1992 : Funky Guitar
Is dit de juiste versie (er zijn remixen daarvan maar die ga ik niet beluisteren)? Een funky gitaar heb ik niet gehoord, wel monotone en zielloze rommel.
Cijfer: 2,5
Tipparade-lijst van week 51, 1992 - top40.nl28. TC Berry - 1992 : Funky Guitar
Is dit de juiste versie (er zijn remixen daarvan maar die ga ik niet beluisteren)? Een funky gitaar heb ik niet gehoord, wel monotone en zielloze rommel.
Cijfer: 2,5
tnf schreef:
Neem de Fpi Remix, wat eigenlijk de reguliere versie is.
Dat is voor mezelf trouwens een grote persoonlijke klassieker.
Stond in de 25 beste dance jaarlijst van 1992 van tijdschrift Oor op nr. 11. Haalt ook bij mij de top 40 hoewel die eigenlijk al meer dan een jaar oud is. Neem de Fpi Remix, wat eigenlijk de reguliere versie is.
Dat is voor mezelf trouwens een grote persoonlijke klassieker.
Nummer 1 in die jaarlijst?
Don't you want me van Felix. Voor mij ook de beste dance track van het jaar.
0
geplaatst: 31 december 2017, 18:05 uur
Tipparade-lijst van week 52, 1992 - top40.nl
1. Peter Gabriel - Steam
Deze man bracht destijds alleen goed werk uit. Dit nummer swingt (zelfs meer dan de meeste dance) met aanstekelijke riff en wat mystieke sfeer en natuurlijk de zang. Ook weer een geweldige clip.
Cijfer: 8,5
15. Diana Ross - If We Hold On Together
Zoete ballad maar met sprookjesachtige sfeer (de clip past er goed bij) en geschikt voor eindejaar.
Cijfer: 7
22. Lisa Stansfield - Someday (I'm Coming Back)
Zij heeft ook een mooie stem maar haar muziek is doorgaans te glad en dit nummer spreekt bovendien wat minder aan dan haar eerdere hits. De saxofoon zorgt wel voor afwisseling.
Cijfer: 6,5
23. Boyz II Men - It's So Hard To Say Goodbye To Yesterday
Dit is mij te mierzoet - zoals de meeste boysbandsballads - maar de vocalen en samenzang maken het nog draaglijk.
Cijfer: 5
24. Martha Wash - Carry On
Dit nummer kende ik niet, Martha Wash blijkt over een krachtige soulstem te beschikken. Jammer van de te tijdsgebonden en gladde productie.
Cijfer: 6
25. The Prodigy - Out Of Space
Niet iets wat ik vaak draai maar dit nummer van The Prodigy is toch behoorlijk inventief en apart en ik kan hun impact wel begrijpen.
26. The Black Crowes - Hotel Illness
Erg origineel is hun bluesrock (met invloeden van Rolling Stones, Creedence Clearwater Revival en Faces) niet maar het klinkt opwindend en bezield - met prima zang - en dat mag je van zulke rock wel verwachten.
Cijfer: 8
27. Def Dames Dope - It's Ok, It's All Right
Heel even erg populair in Vlaanderen, deze huppeldepup maar uiteindelijk is het wegwerppop wegens te weinig inhoud.
Cijfer: 4,5
28. Sequencial - American Psycho
Daartegenover is zelfs vorig nummer een meesterwerk. Waardeloze kitscherige rommel dat wat mij betreft enkel een plaats in de vergetelheid verdient.
Cijfer: 1,5
29. Dina Carroll - Special Kind Of Love
Dit kan ik wel nog aanhoren maar het is te zoutloos en te anoniem. Begrijpelijk ook in de vergetelheid beland.
Cijfer: 4
30. Kool & The Gang - (Jump Up On The) Rhythm And Ride
Deze band zou je niet in 1992 verwachten. Hun productie is aangepast aan die tijd maar hun muziek is er niet beter op geworden, integendeel ... geef mij maar hun hits als Celebration of Fresh.
Cijfer: 3,5
Week 51.
28. TC Berry - 1992 : Funky Guitar
Verhoogd naar 5,5 na het beluisteren van de Fpi Remix.
1. Peter Gabriel - Steam
Deze man bracht destijds alleen goed werk uit. Dit nummer swingt (zelfs meer dan de meeste dance) met aanstekelijke riff en wat mystieke sfeer en natuurlijk de zang. Ook weer een geweldige clip.
Cijfer: 8,5
15. Diana Ross - If We Hold On Together
Zoete ballad maar met sprookjesachtige sfeer (de clip past er goed bij) en geschikt voor eindejaar.
Zij heeft ook een mooie stem maar haar muziek is doorgaans te glad en dit nummer spreekt bovendien wat minder aan dan haar eerdere hits. De saxofoon zorgt wel voor afwisseling.
23. Boyz II Men - It's So Hard To Say Goodbye To Yesterday
Dit is mij te mierzoet - zoals de meeste boysbandsballads - maar de vocalen en samenzang maken het nog draaglijk.
Cijfer: 5
24. Martha Wash - Carry On
Dit nummer kende ik niet, Martha Wash blijkt over een krachtige soulstem te beschikken. Jammer van de te tijdsgebonden en gladde productie.
Cijfer: 6
25. The Prodigy - Out Of Space
Niet iets wat ik vaak draai maar dit nummer van The Prodigy is toch behoorlijk inventief en apart en ik kan hun impact wel begrijpen.
26. The Black Crowes - Hotel Illness
Erg origineel is hun bluesrock (met invloeden van Rolling Stones, Creedence Clearwater Revival en Faces) niet maar het klinkt opwindend en bezield - met prima zang - en dat mag je van zulke rock wel verwachten.
Cijfer: 8
27. Def Dames Dope - It's Ok, It's All Right
Heel even erg populair in Vlaanderen, deze huppeldepup maar uiteindelijk is het wegwerppop wegens te weinig inhoud.
Cijfer: 4,5
28. Sequencial - American Psycho
Daartegenover is zelfs vorig nummer een meesterwerk. Waardeloze kitscherige rommel dat wat mij betreft enkel een plaats in de vergetelheid verdient.
Cijfer: 1,5
29. Dina Carroll - Special Kind Of Love
Dit kan ik wel nog aanhoren maar het is te zoutloos en te anoniem. Begrijpelijk ook in de vergetelheid beland.
Cijfer: 4
30. Kool & The Gang - (Jump Up On The) Rhythm And Ride
Deze band zou je niet in 1992 verwachten. Hun productie is aangepast aan die tijd maar hun muziek is er niet beter op geworden, integendeel ... geef mij maar hun hits als Celebration of Fresh.
Cijfer: 3,5
Week 51.
28. TC Berry - 1992 : Funky Guitar
Verhoogd naar 5,5 na het beluisteren van de Fpi Remix.
0
geplaatst: 31 december 2017, 18:27 uur
Top-40 van de hit- en tipparade van 1992.
1. U2 - Who's Gonna Ride Your Wild Horse
2. Pearl Jam - Alive
3. Manic Street Preachers - Motorcycle Emptiness
4. R.E.M. - Drive
5. Crowded House - It's Only Natural
6. Crowded House - Four Seasons in One Day
7. Metallica - Nothing Else Matters
8. Tasmin Archer - Sleeping Satellite
9. U2 - One
10. Metallica - Wherever I May Roam
11. Bruce Springsteen - Human Touch
12. Nirvana - Come As You Are
13. Nirvana - Lithium
14. Crowded House - Weather With You
15. Red Hot Chili Peppers - Under The Bridge
16. R.E.M. - Man On the Moon
17. Dire Straits - You And Your Friend
18. Vaya Con Dios - Time Flies
19. The Jayhawks - Take Me With You When You Go
20. Elton John - The Last Song
21. Garland Jeffreys - The Answer
22. U2 - Even Better Than The Real Thing
23. Red Hot Chili Peppers - Give It Away
24. Nits - Soapbubble Box
25. The Scene - Open
26. The Shamen - Ebeneezer Goode
27. Roger Waters - What God Wants, Pt. 1
28. Metallica - Sad But True
29. Pearl Jam - Jeremy
30. The Black Crowes - Remedy
31. Buffalo Tom - Taillights Fade
32. The Scene - Zuster
33. Eric Clapton - Tears In Heaven
34. Queen - Who Wants To Live Forever
35. Inner Circle - Sweat [A La La La Long]
36. Stereo MC s - Connected
37. Faith No More - Midlife Crisis
38. Madonna - This Used To Be My Playground
39. Lindsey Buckingham - Countdown
40. Felix - Don't You Want Me
Flop-10:
1. T-Birds - The Radetzky House March
2. Interactive - Dildo
3. The Ultimate Seduction - The Ultimate Seduction
4. Sequencial - American Psycho
5. RTZ Return to Zero - Dance Your Ass Off
6. 7 Sons - Vater Abraham Ist Tod
7. Blunt Axe - Ben D'r Helemaal Klaar Voor!
8. Waxattack - Yesss! I Will Be Master
9. Sequential - Psychotronic
10. De Vrijbuiters - Nemen En Geven
Gemiddelde: 5,89
Opmerkelijk dat de meeste rocknummers afkomstig zijn uit albums die in 1991 werden uitgebracht (U2, Nirvana, Pearl Jam, Metallica ...). Verder ook veel dance/house, gaande van uitstekend tot irritant slecht (soms zelfs erger dan die schlagers).
Na dit jaar hou ik er waarschijnlijk mee op wegens tijdgebrek (misschien dat ik 1974 en 1987 wel zal doen).
1. U2 - Who's Gonna Ride Your Wild Horse
2. Pearl Jam - Alive
3. Manic Street Preachers - Motorcycle Emptiness
4. R.E.M. - Drive
5. Crowded House - It's Only Natural
6. Crowded House - Four Seasons in One Day
7. Metallica - Nothing Else Matters
8. Tasmin Archer - Sleeping Satellite
9. U2 - One
10. Metallica - Wherever I May Roam
11. Bruce Springsteen - Human Touch
12. Nirvana - Come As You Are
13. Nirvana - Lithium
14. Crowded House - Weather With You
15. Red Hot Chili Peppers - Under The Bridge
16. R.E.M. - Man On the Moon
17. Dire Straits - You And Your Friend
18. Vaya Con Dios - Time Flies
19. The Jayhawks - Take Me With You When You Go
20. Elton John - The Last Song
21. Garland Jeffreys - The Answer
22. U2 - Even Better Than The Real Thing
23. Red Hot Chili Peppers - Give It Away
24. Nits - Soapbubble Box
25. The Scene - Open
26. The Shamen - Ebeneezer Goode
27. Roger Waters - What God Wants, Pt. 1
28. Metallica - Sad But True
29. Pearl Jam - Jeremy
30. The Black Crowes - Remedy
31. Buffalo Tom - Taillights Fade
32. The Scene - Zuster
33. Eric Clapton - Tears In Heaven
34. Queen - Who Wants To Live Forever
35. Inner Circle - Sweat [A La La La Long]
36. Stereo MC s - Connected
37. Faith No More - Midlife Crisis
38. Madonna - This Used To Be My Playground
39. Lindsey Buckingham - Countdown
40. Felix - Don't You Want Me
Flop-10:
1. T-Birds - The Radetzky House March
2. Interactive - Dildo
3. The Ultimate Seduction - The Ultimate Seduction
4. Sequencial - American Psycho
5. RTZ Return to Zero - Dance Your Ass Off
6. 7 Sons - Vater Abraham Ist Tod
7. Blunt Axe - Ben D'r Helemaal Klaar Voor!
8. Waxattack - Yesss! I Will Be Master
9. Sequential - Psychotronic
10. De Vrijbuiters - Nemen En Geven
Gemiddelde: 5,89
Opmerkelijk dat de meeste rocknummers afkomstig zijn uit albums die in 1991 werden uitgebracht (U2, Nirvana, Pearl Jam, Metallica ...). Verder ook veel dance/house, gaande van uitstekend tot irritant slecht (soms zelfs erger dan die schlagers).
Na dit jaar hou ik er waarschijnlijk mee op wegens tijdgebrek (misschien dat ik 1974 en 1987 wel zal doen).
2
geplaatst: 31 december 2017, 18:35 uur
Ik ben momenteel heel wat rondjes aan het rijden met de Bizarre Ride 2 van The Pharcyde. Luigi was uiteraard de aangever, dank Luigi. 25 jaar geleden uitgekomen maar momenteel helemaal terug in een 25th Anniversary Edition (2017).
Zouden er liefhebbers voor dit album zijn? Want wat opvalt is de bijna afwezigheid van hip hop in de eindlijst, een buitengewoon interessant genre voor mij in 1992.
Dat maakt mij jaloers.
Ik heb Galliano geintroduceerd en Pureshores en ik hebben Jus' Reach momenteel in ons lijstje staan op puntwaardige posities. Ik heb trouwens voor deze biobakversie gekozen.
Maar pureshores heeft ook wel weer gelijk, het vredesprinsje hing de hele tijd bij mij aan de verkeerde kant van de top 20 en dat levert geen punten op.
Dan maar op zoek naar een andere broeder.
Zouden er liefhebbers voor dit album zijn? Want wat opvalt is de bijna afwezigheid van hip hop in de eindlijst, een buitengewoon interessant genre voor mij in 1992.
pureshores schreef:
83.Galliano-Prince of peace 300
Nee, dat is acid jazz met hooguit wat hiphop invloeden. 83.Galliano-Prince of peace 300
Dat maakt mij jaloers.

Ik heb Galliano geintroduceerd en Pureshores en ik hebben Jus' Reach momenteel in ons lijstje staan op puntwaardige posities. Ik heb trouwens voor deze biobakversie gekozen.
Maar pureshores heeft ook wel weer gelijk, het vredesprinsje hing de hele tijd bij mij aan de verkeerde kant van de top 20 en dat levert geen punten op.
Dan maar op zoek naar een andere broeder.

0
geplaatst: 31 december 2017, 18:55 uur
Daar waar mijn Soulbroeder 50tracks ons in 1973 en 1967 op heerlijke soullijstjes trakteert, ontbreekt in 1992 zijn R&B Hip Hop lijstje.
De hoogste hip hop notering ooit in dit topic werd volgens mij ook nog vooral geleverd door users als ArthurDZ, jassn en sjoerd148. Allen zijn inmiddels uit dit topic verdwenen.
Dus niemand houdt hier naast mij nog het mooie genre van Hip Hop hoog.
Het ergst lijkt misschien nog wel vigil.
Wordt het niet tijd om maar weer te stoppen? Want wat hebben mijn lijstjes hier nog voor toegevoegde waarde zonder een echte hip hop broeder?
Nee. Want er is hoop.
Waar komt die dan van?
Van vigil.
Dat moet ik uitleggen.
De hoogste hip hop notering ooit in dit topic werd volgens mij ook nog vooral geleverd door users als ArthurDZ, jassn en sjoerd148. Allen zijn inmiddels uit dit topic verdwenen.
Dus niemand houdt hier naast mij nog het mooie genre van Hip Hop hoog.
Het ergst lijkt misschien nog wel vigil.
vigil schreef:
Introductie: Voor vele sta ik hier bekend als symfo/progman. Nu is dat maar gedeeltelijk waar. Ik ben ook een echte singlesman geweest die een zeer grote liefde heeft voor het perfecte popliedje.
Bij hem ontbreekt vrijwel elke hip hop track.Introductie: Voor vele sta ik hier bekend als symfo/progman. Nu is dat maar gedeeltelijk waar. Ik ben ook een echte singlesman geweest die een zeer grote liefde heeft voor het perfecte popliedje.
Wordt het niet tijd om maar weer te stoppen? Want wat hebben mijn lijstjes hier nog voor toegevoegde waarde zonder een echte hip hop broeder?
Nee. Want er is hoop.
Waar komt die dan van?
Van vigil.
Dat moet ik uitleggen.
2
geplaatst: 31 december 2017, 18:59 uur
Waar ik krijg ik nu ineens de schuld van 
Ik denk toch dat FJ en Johan minder met hiphop hebben. Rond 1990 sowieso veel Tribe Called Quest in mijn lijst gehad

Ik denk toch dat FJ en Johan minder met hiphop hebben. Rond 1990 sowieso veel Tribe Called Quest in mijn lijst gehad
1
geplaatst: 31 december 2017, 19:47 uur
Ha, ik weet nog dat ranboy het over Prince of peace had toen die bij hem binnenkwam, dat was de week dat ie ook even de weeklijst aantikte. Maar Marzipaintree heeft Jus' reach inderdaad een boost gegeven. Deze singles zijn overigens in real life andersom gereleased weet ik vrij zeker.
House of Pain is 1 van de weinige hiphop die de weeklijst haalde en voor Dr Dre voorspel ik 2 klappers komend jaar. En ik moest bitter zijn voor Passin' me by, want die entry passte me niet bij dit jaar
Overigens zal voor veel nummers wel moeilijk een broeder gevonden worden (waar zijn die funky ladies eigenlijk hier)
En van wie krijg ik in 1993 steun bij de William Orbit singles?
House of Pain is 1 van de weinige hiphop die de weeklijst haalde en voor Dr Dre voorspel ik 2 klappers komend jaar. En ik moest bitter zijn voor Passin' me by, want die entry passte me niet bij dit jaar

Overigens zal voor veel nummers wel moeilijk een broeder gevonden worden (waar zijn die funky ladies eigenlijk hier)
En van wie krijg ik in 1993 steun bij de William Orbit singles?

0
geplaatst: 31 december 2017, 19:50 uur
Mijn vraag is nog altijd wat London Beat weet over musician, er is zoveel beter als er toch kans was voor af en toe een huppelplaat 

0
geplaatst: 31 december 2017, 20:10 uur
Dit vind ik een heel treffende opmerking van LucM. Zij veert vooral op in de remixes van de tamme originelen
1
geplaatst: 31 december 2017, 20:19 uur
vigil schreef:
Ik denk toch dat FJ en Johan minder met hiphop hebben.
Die zijn uiteraard reddeloos verloren. Als je de Witt kiest als username of je komt met een Italiaanse operazanger uit het Italië van de jaren 30 aandraven, dan moet je echt oppassen als er een hiphoppert op bezoek komt.Ik denk toch dat FJ en Johan minder met hiphop hebben.
0
geplaatst: 31 december 2017, 20:21 uur
Je kunt mij niet betrappen op non hiphop weeklijsten, een jaar lang.
Check ook even m'n MuMe Ladder 2018 nominaties.
Elzhi - Blue Widow (Poeha)
Foxy Brown Feat. Jay-Z - I'll Be (Poeha)
Gary Moore - Empty Rooms (Poeha)
J Dilla - Nothing Like This (Poeha)
Jaylib - The Red (Poeha)
Spoegwolf - Loerie (Poeha)
Ten City - That's The Way Love Is (Deep House Mix) (Poeha
Check ook even m'n MuMe Ladder 2018 nominaties.
Elzhi - Blue Widow (Poeha)
Foxy Brown Feat. Jay-Z - I'll Be (Poeha)
Gary Moore - Empty Rooms (Poeha)
J Dilla - Nothing Like This (Poeha)
Jaylib - The Red (Poeha)
Spoegwolf - Loerie (Poeha)
Ten City - That's The Way Love Is (Deep House Mix) (Poeha
0
geplaatst: 31 december 2017, 20:34 uur
pureshores schreef:
op 101 staat Marillion met Sympathy, met 272 punten net te weinig
Waarom gaat Vigil volledig tegen de geest van zijn eigen liedje in? Sympathy is what we need my friend?op 101 staat Marillion met Sympathy, met 272 punten net te weinig
En hoe komt Vigil erbij dat we zijn Marillion haten? Niemand heeft dat ooit aangegeven. Ondergetekende schreef:
Marzipaintree schreef:
Bij mij zullen Marillion en the Pogues het niet gaan halen en dat is ook geen kantje boord hoewel ik het bepaald geen slechte uitvoeringen vind.
Dat klinkt niet bepaald hatelijk.Bij mij zullen Marillion en the Pogues het niet gaan halen en dat is ook geen kantje boord hoewel ik het bepaald geen slechte uitvoeringen vind.
Daarbij hebben nota bene twee andere users punten geleverd.
Dat kan je niet zeggen van They Reminisce Over You (T.R.O.Y.). Een topper op Rateyourmusic.
Behalve door mij en herman door iedereen volstrekt genegeerd.
En wat doet Herman? Hij laat hem maandenlang onder zijn top 20 hangen en besluit aan het eind van het jaar dat alleen zijn top 20-noteringen punten krijgen. En zo krijgt bij Herman They Reminisce Over You (T.R.O.Y.) bijna evenveel punten als Sympathy. Of als elke andere plaat uit de flop 10 van LucM.
Bedankt Herman.

0
geplaatst: 31 december 2017, 20:40 uur
Maar waarom maakt vigil dan gebruik van zulke "ongepaste" terminologie als “haters”?
Ik heb een overtuigende verklaring hiervoor. vigil kan natuurlijk als hogepriester van de progrock-kerk van perfecte popliedjes niet toegeven dat hij van hip hop houdt. Dus zo min mogelijk hip hop in zijn lijstjes. Maar ondertussen maakt hij wel stiekem gebruik van allerlei hip hop jargon.
"Haters" kennen we namelijk vooral als term uit de hip hop scène. Niet alleen bij 2 PAC en Notorious BIG die teksten vol haat leverden en dit allebei met de dood moesten bekopen.
Maar laat ik nog wat voorbeelden geven: Haters" van Young Buck, Haters" van Young Jeezy, "Haters" van Lil Wayne, "Hate Me Now" van Nas, "Hater Players" van Black Star, "Haterz Everywhere" van BoB, "Hi Hater" van Maino, "I'm Blind To You Haters" van Collie Buddz.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik heb een overtuigende verklaring hiervoor. vigil kan natuurlijk als hogepriester van de progrock-kerk van perfecte popliedjes niet toegeven dat hij van hip hop houdt. Dus zo min mogelijk hip hop in zijn lijstjes. Maar ondertussen maakt hij wel stiekem gebruik van allerlei hip hop jargon.
"Haters" kennen we namelijk vooral als term uit de hip hop scène. Niet alleen bij 2 PAC en Notorious BIG die teksten vol haat leverden en dit allebei met de dood moesten bekopen.
Maar laat ik nog wat voorbeelden geven: Haters" van Young Buck, Haters" van Young Jeezy, "Haters" van Lil Wayne, "Hate Me Now" van Nas, "Hater Players" van Black Star, "Haterz Everywhere" van BoB, "Hi Hater" van Maino, "I'm Blind To You Haters" van Collie Buddz.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
0
geplaatst: 31 december 2017, 20:46 uur
Nog een argument.
Was het niet Vigil die met Tom Petty’s Peace in LA aankwam? De opbrengsten van deze single gingen naar de oostelijke zwarte wijken van Los Angeles. Daarmee heeft deze rocksingle dus de stadsdelen gesteund die de bakermat vormden van de West Coast Hip Hop scène.
Was het niet Vigil die met Tom Petty’s Peace in LA aankwam? De opbrengsten van deze single gingen naar de oostelijke zwarte wijken van Los Angeles. Daarmee heeft deze rocksingle dus de stadsdelen gesteund die de bakermat vormden van de West Coast Hip Hop scène.
0
geplaatst: 31 december 2017, 20:50 uur
De term "haters" komt hier op de site vaker voorbij, veelal gekscherend omdat een favoriet van de een wordt uitgeschakeld door de favoriet van een ander. Zo ook hier, uiteraard ben ik op niemand boos 
Het was een losse opmerking en ik had niet verwacht dat daar een volledige analyse op los gelaten zou worden

Het was een losse opmerking en ik had niet verwacht dat daar een volledige analyse op los gelaten zou worden

0
geplaatst: 31 december 2017, 21:05 uur
Okay. 
Het volgende argument is voor mij doorslaggevend.

Ook hier is weer duidelijk sprake van hip hop jargon. Deze term is afkomstig uit de film Friday. Door Marzi wel eens misleidend Black friday genoemd. Een klassieker uit de hip hop scène. Met Ice Cube in de hoofdrol die nog heel hoog gaat scoren bij Marzi in zijn lijstjes van 1993.
En zo zal ik in 1993 met nog veel hip hop tracks komen. En Vigil uiteraard niet. Maar hij komt met diverse verwijzingen naar allerlei tracks en andere Hip hop klassiekers.
En zo zal het met mijn Hip hop broeder Vigil aan mijn zijde 1993 toch nog een mooi jaar gaan worden.
Iedereen een fijn nieuwjaar toegewenst en vooral voor mijn nieuwe hip hop broeder:
It Was A Good Day.

Het volgende argument is voor mij doorslaggevend.
pureshores schreef:
Nieuwe nummer 101
Nits-Soap bubble box met 270 punten.
krijg ik weer mot met vigil
Dit lijkt volkomen onbegrijpelijk. Want als Nits (zonder The) nummer 100 had gestaan en had gewisseld met nummer 101 Marillion dan had je iets gewonnen en verloren. Maar nummer 102 stijgt naar 101 en nummer 101 stijgt naar 100 dus is er gewoon sprake van een win win situatie. Dus wat bedoelt Vigil eigenlijk? Nieuwe nummer 101
Nits-Soap bubble box met 270 punten.
krijg ik weer mot met vigil

Ook hier is weer duidelijk sprake van hip hop jargon. Deze term is afkomstig uit de film Friday. Door Marzi wel eens misleidend Black friday genoemd. Een klassieker uit de hip hop scène. Met Ice Cube in de hoofdrol die nog heel hoog gaat scoren bij Marzi in zijn lijstjes van 1993.
En zo zal ik in 1993 met nog veel hip hop tracks komen. En Vigil uiteraard niet. Maar hij komt met diverse verwijzingen naar allerlei tracks en andere Hip hop klassiekers.
En zo zal het met mijn Hip hop broeder Vigil aan mijn zijde 1993 toch nog een mooi jaar gaan worden.

Iedereen een fijn nieuwjaar toegewenst en vooral voor mijn nieuwe hip hop broeder:
It Was A Good Day.

1
geplaatst: 1 januari 2018, 09:22 uur
pureshores schreef:
Mijn vraag is nog altijd wat London Beat weet over musician, er is zoveel beter als er toch kans was voor af en toe een huppelplaat
Niets.
Ik heb ooit een cd van de London Beat gekregen en vond wat individuele nummers aardig. Het is ook vriendelijke muziek, de band geleid door een man die in 1973 al een solo-carriere had.
0
geplaatst: 1 januari 2018, 10:30 uur
Top 30 02-01-1993 week 1
01 02 03 Roger Waters - The Bravery of being out of range
02 01 06 Boo Radleys - Lazarus
03 03 07 R.E.M. - Man on the moon
04 07 04 Neil Young - Harvest moon
05 04 06 Nirvana - In Bloom
06 08 04 Peter Gabriel - Steam
07 05 07 Fish - Hold your head up
08 06 04 Pearl Jam - Oceans
09 11 04 Temple of the Dog - Say hello to heaven
10 15 03 The Lemonheads - Confetti
11 09 05 Jayhawks - Take me with you when you go
12 10 05 Fleetwood Mac - Love shines
13 21 02 Catherine Wheel - Thirty century man
14 17 03 Sugar - If I can't change your mind
15 13 06 Black Crowes - Hotel illness
16 18 04 The Auteurs - Showgirl
17 25 02 Duran Duran - Ordinary world
18 19 03 Morrissey - Certain people I know
19 26 02 Prefab Sprout - Life of surprises
20 27 02 Paul McCartney - Hope of deliverance
21 16 05 Freddie Mercury - In my defence
22 29 02 Billy Ray Cyrus - These boots are made for walkin'
http://images.45cat.com/the-the-dogs-of-lust-1993-5-s.jpg
23 --- 01 The The - Dogs of lust
24 --- 01 Journey - Lights (live)
25 12 07 Lemonheads - Mrs. Robinson
26 14 08 Deacon Blue - Your town
27 --- 01 Annie Lennox - Little bird
28 --- 01 Suzanne Vega - Blood makes noise
29 22 04 Mike Oldfield - Tattoo
30 20 10 U2 - Who's gonna ride your wild horses
Verdwenen:
Rod Stewart - Tom Traubert's blues
Nick Cave & Shane MacGowan - What a wonderful world
Dinosaur jr. - Get me
Morrissey - Glamorous glue
En de eerste lijst van het nieuwe jaar is alweer een feit! Voor zover voor dit jaar nog niet gedaan, iedereen uiteraard een voorspoedig 1993 gewenst, met veel mooie muziek.
En dat jaar begint dan met als hoogste nieuwe binnenkomer een single van The The, nogal vooral niet klinkend als zichzelf. De toon is gelijk gezet! Maar toch een meer dan prima single. Verder zijn natuurlijk de namen Suzanne Vega, Annie Lennox en Journey niet echt verrassend of nieuw. Dat neemt niet weg, dat ze met in ieder geval toch een sterke release zijn gekomen.
01 02 03 Roger Waters - The Bravery of being out of range
02 01 06 Boo Radleys - Lazarus
03 03 07 R.E.M. - Man on the moon
04 07 04 Neil Young - Harvest moon
05 04 06 Nirvana - In Bloom
06 08 04 Peter Gabriel - Steam
07 05 07 Fish - Hold your head up
08 06 04 Pearl Jam - Oceans
09 11 04 Temple of the Dog - Say hello to heaven
10 15 03 The Lemonheads - Confetti
11 09 05 Jayhawks - Take me with you when you go
12 10 05 Fleetwood Mac - Love shines
13 21 02 Catherine Wheel - Thirty century man
14 17 03 Sugar - If I can't change your mind
15 13 06 Black Crowes - Hotel illness
16 18 04 The Auteurs - Showgirl
17 25 02 Duran Duran - Ordinary world
18 19 03 Morrissey - Certain people I know
19 26 02 Prefab Sprout - Life of surprises
20 27 02 Paul McCartney - Hope of deliverance
21 16 05 Freddie Mercury - In my defence
22 29 02 Billy Ray Cyrus - These boots are made for walkin'
http://images.45cat.com/the-the-dogs-of-lust-1993-5-s.jpg
23 --- 01 The The - Dogs of lust
24 --- 01 Journey - Lights (live)
25 12 07 Lemonheads - Mrs. Robinson
26 14 08 Deacon Blue - Your town
27 --- 01 Annie Lennox - Little bird
28 --- 01 Suzanne Vega - Blood makes noise
29 22 04 Mike Oldfield - Tattoo
30 20 10 U2 - Who's gonna ride your wild horses
Verdwenen:
Rod Stewart - Tom Traubert's blues
Nick Cave & Shane MacGowan - What a wonderful world
Dinosaur jr. - Get me
Morrissey - Glamorous glue
En de eerste lijst van het nieuwe jaar is alweer een feit! Voor zover voor dit jaar nog niet gedaan, iedereen uiteraard een voorspoedig 1993 gewenst, met veel mooie muziek.
En dat jaar begint dan met als hoogste nieuwe binnenkomer een single van The The, nogal vooral niet klinkend als zichzelf. De toon is gelijk gezet! Maar toch een meer dan prima single. Verder zijn natuurlijk de namen Suzanne Vega, Annie Lennox en Journey niet echt verrassend of nieuw. Dat neemt niet weg, dat ze met in ieder geval toch een sterke release zijn gekomen.
0
geplaatst: 1 januari 2018, 10:55 uur
Het mooie Lights van Journey verscheen in augustus 1978 op single. Deze versie is ook hier geplaatst door Hans. De in early 1993 verschenen single is een live versie behorende bij de verzamelbox Time. Dat is deze, misschien wel mooiere, versie:
1
geplaatst: 1 januari 2018, 10:57 uur

Ik dacht al dat het niet van deze tijd kon zijn

Te mooi.
Ik zal gelijk mijn link even aanpassen aan de jouwe.
1
geplaatst: 1 januari 2018, 13:00 uur
Zou ArthurDZ ook deze topictitel willen aanpassen, naar 1993? Hartelijk dank!
1
geplaatst: 1 januari 2018, 13:01 uur
Maar natuurlijk! Ook hier veel plezier met dit schitterende jaar!
0
geplaatst: 1 januari 2018, 13:12 uur
Misschien moeten we het topic wijzigen "in 25 jaar terug"?
Dan ontlasten we onze moderators jaarlijks.
Nu lees ik: 1993 - singles, eigen hitlijsten en besprekinge3.
ArthurDZ ?
Dan ontlasten we onze moderators jaarlijks.
Nu lees ik: 1993 - singles, eigen hitlijsten en besprekinge3.
ArthurDZ ?
0
geplaatst: 1 januari 2018, 13:20 uur
Nee liever niet, 1993 is een stuk duidelijker. Die van 50 jaar terug vind ik soms lastig te vinden. 1968 zou beter zijn 
Ik wil wel graag 3 be of versprekingen van jou Marzi

Ik wil wel graag 3 be of versprekingen van jou Marzi

* denotes required fields.