Muziek / Toplijsten en favorieten / 2001 - singles, eigen hitlijsten en besprekingen
zoeken in:
2
geplaatst: 29 oktober 2018, 11:30 uur
0
geplaatst: 29 oktober 2018, 11:31 uur
herman schreef:
Ik ben nog 40- en ik ken dat nummer zeker wel. Vond het destijds erg mooi en krijg er ook gelijk een winterse associatie bij. Al zou ik niet meer zo snel weten wat ik precies deed in de winter van 1993/1994.
Overigens staat het ook in de top 2000, dus helemaal in de vergetelheid zit het nummer ook niet.
(quote)
Ik ben nog 40- en ik ken dat nummer zeker wel. Vond het destijds erg mooi en krijg er ook gelijk een winterse associatie bij. Al zou ik niet meer zo snel weten wat ik precies deed in de winter van 1993/1994.
Overigens staat het ook in de top 2000, dus helemaal in de vergetelheid zit het nummer ook niet.
Ik zat even te rekenen, 16 in 1993 is 41 nu... dus ja 35+ misschien plus dat je natuurlijk altijd muziek die ouder is kunt leren kennen... alleen de tijd dat 'iedereen' de hits uit 1993 kent is wel ruim voorbij.
2
geplaatst: 29 oktober 2018, 11:35 uur
Wat je eigenlijk wil zeggen is dat we hier gewoon een beetje oud zijn 

3
geplaatst: 29 oktober 2018, 11:42 uur
0
geplaatst: 29 oktober 2018, 12:21 uur
ranja schreef:
De Judgement Night soundtrack gaat het bij mij ook goed doen de komende weken
Wel confronterend dat er mensen zijn die de single van Gaia niet kennen
Niks voor mij die muziek maar toch wel erg bekend.... bij 40+ vrees ik
De Judgement Night soundtrack gaat het bij mij ook goed doen de komende weken

Wel confronterend dat er mensen zijn die de single van Gaia niet kennen
Niks voor mij die muziek maar toch wel erg bekend.... bij 40+ vrees ik
Dan voldoe ik aan de doelgroep, maar het zegt mij ook in het geheel niets. Ik liet dan ook graag heel wat links liggen in 1993, met veel andere muziek voor handen

De nieuwigheid moest wel heel veel indruk maken en dan zeker geen eendagsvliegen betreffen. De hitlijsten hadden voor mij al afgedaan in 1993.
0
geplaatst: 29 oktober 2018, 12:31 uur
musician schreef:
Dan voldoe ik aan de doelgroep, maar het zegt mij ook in het geheel niets. Ik liet dan ook graag heel wat links liggen in 1993, met veel andere muziek voor handen
De nieuwigheid moest wel heel veel indruk maken en dan zeker geen eendagsvliegen betreffen. De hitlijsten hadden voor mij al afgedaan in 1993.
(quote)

Het zou je toch zo maar kunnen aanspreken. Heel hoog Queen/symfo epic gehalte
3
Onweerwolf
geplaatst: 29 oktober 2018, 12:37 uur
Destijds was ik wel fan van 'Gaia' en ik vind het nog steeds wel een leuk nummer. Het is ook een echte Kersthit voor mij en komt dan ook wel elk jaar in december terug bij mij in die playlist. Jaren later kreeg ik echter nog eens een relatie met iemand die meerdere full-lengths van Valensia origineel bezat. Dat vond ik wel een beetje teveel van het goede. 

0
geplaatst: 29 oktober 2018, 13:08 uur
vigil schreef:
ik sluit het niet uit, het nummer is bij mij in de afgelopen weken niet automatisch bij de te beluisteren tips verschenen. Maar ik zal het zeker eens opzetten.
Zoals ik al toevallig schreef, soms sla je wel eens tips over op grond van diverse zaken. Helaas dan niet altijd terecht. Maar als je een hoes produceert als onderstaande, is automatische uitsluiting inzake beluisteren bij mij vrijwel gegarandeerd:
https://media.hitparade.ch/cover/200/valensia-valensia_a.jpg
1
geplaatst: 29 oktober 2018, 13:19 uur
0
geplaatst: 29 oktober 2018, 13:28 uur
Onweerwolf schreef:
Je houdt niet van de kleur blauw?
Je houdt niet van de kleur blauw?
En de rest scoort ook een zware onvoldoende.
2
geplaatst: 29 oktober 2018, 14:41 uur
Onweerwolf schreef:
Destijds was ik wel fan van 'Gaia' en ik vind het nog steeds wel een leuk nummer. Het is ook een echte Kersthit voor mij en komt dan ook wel elk jaar in december terug bij mij in die playlist. Jaren later kreeg ik echter nog eens een relatie met iemand die meerdere full-lengths van Valensia origineel bezat. Dat vond ik wel een beetje teveel van het goede.
Dat snap ik. Zijn album uit 1998 heet voluit Valensia '98 Musical Blue Paraphernalian Dreams Of Earth's Eventide Whiter Future & Darker Present Soundspheres From New Diamond Age Symphonian Artworks To Yesterday's Westernworld Rockcraft Under The Raging Nineties' Silver Promise Of The Happy Hundreds On The Break Of The New Millennium's Hazy Misty Dawn. Hoe pretentieus wil je het hebben...
0
geplaatst: 29 oktober 2018, 15:30 uur
musician schreef:
(quote)

Dat kan ook natuurlijk... in 1993 kende ik nog zowel de top 40 als de UK indiecharts redelijk goed

0
geplaatst: 29 oktober 2018, 17:27 uur
Ik kende Gaia wel maar ranboy rakelt hem op, hij was anders veel later bij mij in the picture gekomen.
Overigens vind ik The sun met zijn getetter deuntje ook zeer leuk
Overigens vind ik The sun met zijn getetter deuntje ook zeer leuk

2
geplaatst: 29 oktober 2018, 22:41 uur
Tipparade-lijst van week 32, 1993 - top40.nl
01: Jazzy Jeff & Fresh Prince - Boom! Shake The Room / 6,5
Destijds vond ik dit echt een geweldig nummer en snapte ik niet dat het geen echt grote hit werd. Gelukkig werd het snel opnieuw uitgebracht en alsnog nog een hitje. Achteraf heeft dit de tand destijds toch niet helemaal doorstaan in tegenstelling tot b.v. Summertime wat nog steeds een lekkere plaat is.
19: Eros Ramazzotti - Un'altra Te / 4
Afgelopen week ontdekte ik dat een collega van begin '20 helemaal gek is van Italiaanse muziek en dan in het bijzonder deze Eros... Ik kon me daar weinig bijvoorstellen, ik heb er zelf nooit echt warm voor gelopen. Muziek voor pizzeria's die te lui zijn een fatsoenlijke playlist samen te stellen. Dit nummer laat me ook volstrekt koud.
24: Club 69 - Take A Ride / 6,5
Bij de naam Club 69 denk ik meteen aan het wat banale Let Me Be Your Underwear, maar dit is gewoon een lekker loom housenummer met op het ene moment rustige ondersteunende zang en op het andere moment iemand die even haar mond opentrekt. Best een lekkere plaat.
25: Jamiroquai - Blow Your Mind / 7,5
When You Gonna Learn en Too Young Too Die zijn wat mij betreft iconische singles die Jamiroquai nooit meer heeft overtroffen. Deze opvolger kan er helaas ook niet aantippen, maar toch vind ik het wel weer een fijn ingetogen funky nummer. Overigens een van de zeldzame nummers waarbij ik liever de single-versie dan de album-versie luister, aangezien het lange instrumentale gedeelte op een gegeven moment wel wat saai wordt.
26: Asia - Sukiyaki / 4,5
Een eurohouse-cover van de vroege jaren '60 single van Kyu Sakamoto. Het origineel deed me eerst helemaal niets, maar ben ik door de jaren heen toch wel erg mooi gaan vinden. Ik vrees dat dit met deze platte cover niet meer gaat lukken... De punten worden nog vooral gescoord vanwege het hoge novelty-gehalte.
Wel grappig trouwens om eens een Japanstalig nummer in de Nederlandse hitlijsten tegen te komen. Veel zullen dat er niet geweest zijn. Misschien dat hitlijst-kenners Arrie, catdog of ranboy daar een idee van hebben? Ik ben eigenlijk wel benieuwd.
27: Robin S - Luv 4 Luv / 7
Hier heb ik destijds de single van gekocht, i.t.t die van Show Me Love. Maar in de loop der jaren heb ik Show Me Love zo vaak gehoord in verschillende versies dat het heel raar was om deze na jaren weer terug te horen. Hij lijkt er namelijk erg veel op, maar de eerste keer klonk het intro alsof iemand een mislukte poging deed Show Me Love na te spelen. Inmiddels ben ik er wel weer aan gewend en vind ik dit nummer ook leuk, maar Show Me Love doet me toch veel meer.
28: Maribelle - Allez Danser / 2,5
Geen commentaartjes op YouTube, slechts 365 stemmen in ruim 5 jaar... ik denk dat we hier wel kunnen spreken van een vergeten nummer. En terecht, het is een flauwe poging tot een aanstekelijk Frans popliedje: nergens komt het echt tot leven en het klinkt muzikaal flinterdun. En het Frans van de vroegere BZN-zangeres is ook niet al te best.
29: H Town - Knockin' Da Boots / 6,5
Aalgladde r&b die in de VS erg goed scoorde, maar in Nederland niet echt veel deed i.t.t. genregenoten Shai en All 4 One. Stiekem vind ik dit wel een aardig nummer. Het is ontzettend traag, maar heeft wel een dwingend ritme waardoor je toch wel mee beweegt en vanzelf het nummer wordt ingetrokken.
30: Antenna - Zorba The Greek / 2
Uit de tijd dat overal een housebeat onder werd gezet, dus ook onder deze (top40)-klassieker. Eigenlijk zou je alle kopers van dit singletje moeten opsporen om te vragen wat hen destijds bezielde. Veel slechter wordt het niet. Misschien kan Onweerwolf uitsluitsel geven, want bij hem stond ie een paar weken genoteerd.
01: Jazzy Jeff & Fresh Prince - Boom! Shake The Room / 6,5
Destijds vond ik dit echt een geweldig nummer en snapte ik niet dat het geen echt grote hit werd. Gelukkig werd het snel opnieuw uitgebracht en alsnog nog een hitje. Achteraf heeft dit de tand destijds toch niet helemaal doorstaan in tegenstelling tot b.v. Summertime wat nog steeds een lekkere plaat is.
19: Eros Ramazzotti - Un'altra Te / 4
Afgelopen week ontdekte ik dat een collega van begin '20 helemaal gek is van Italiaanse muziek en dan in het bijzonder deze Eros... Ik kon me daar weinig bijvoorstellen, ik heb er zelf nooit echt warm voor gelopen. Muziek voor pizzeria's die te lui zijn een fatsoenlijke playlist samen te stellen. Dit nummer laat me ook volstrekt koud.
24: Club 69 - Take A Ride / 6,5
Bij de naam Club 69 denk ik meteen aan het wat banale Let Me Be Your Underwear, maar dit is gewoon een lekker loom housenummer met op het ene moment rustige ondersteunende zang en op het andere moment iemand die even haar mond opentrekt. Best een lekkere plaat.
25: Jamiroquai - Blow Your Mind / 7,5
When You Gonna Learn en Too Young Too Die zijn wat mij betreft iconische singles die Jamiroquai nooit meer heeft overtroffen. Deze opvolger kan er helaas ook niet aantippen, maar toch vind ik het wel weer een fijn ingetogen funky nummer. Overigens een van de zeldzame nummers waarbij ik liever de single-versie dan de album-versie luister, aangezien het lange instrumentale gedeelte op een gegeven moment wel wat saai wordt.
26: Asia - Sukiyaki / 4,5
Een eurohouse-cover van de vroege jaren '60 single van Kyu Sakamoto. Het origineel deed me eerst helemaal niets, maar ben ik door de jaren heen toch wel erg mooi gaan vinden. Ik vrees dat dit met deze platte cover niet meer gaat lukken... De punten worden nog vooral gescoord vanwege het hoge novelty-gehalte.
Wel grappig trouwens om eens een Japanstalig nummer in de Nederlandse hitlijsten tegen te komen. Veel zullen dat er niet geweest zijn. Misschien dat hitlijst-kenners Arrie, catdog of ranboy daar een idee van hebben? Ik ben eigenlijk wel benieuwd.
27: Robin S - Luv 4 Luv / 7
Hier heb ik destijds de single van gekocht, i.t.t die van Show Me Love. Maar in de loop der jaren heb ik Show Me Love zo vaak gehoord in verschillende versies dat het heel raar was om deze na jaren weer terug te horen. Hij lijkt er namelijk erg veel op, maar de eerste keer klonk het intro alsof iemand een mislukte poging deed Show Me Love na te spelen. Inmiddels ben ik er wel weer aan gewend en vind ik dit nummer ook leuk, maar Show Me Love doet me toch veel meer.
28: Maribelle - Allez Danser / 2,5
Geen commentaartjes op YouTube, slechts 365 stemmen in ruim 5 jaar... ik denk dat we hier wel kunnen spreken van een vergeten nummer. En terecht, het is een flauwe poging tot een aanstekelijk Frans popliedje: nergens komt het echt tot leven en het klinkt muzikaal flinterdun. En het Frans van de vroegere BZN-zangeres is ook niet al te best.
29: H Town - Knockin' Da Boots / 6,5
Aalgladde r&b die in de VS erg goed scoorde, maar in Nederland niet echt veel deed i.t.t. genregenoten Shai en All 4 One. Stiekem vind ik dit wel een aardig nummer. Het is ontzettend traag, maar heeft wel een dwingend ritme waardoor je toch wel mee beweegt en vanzelf het nummer wordt ingetrokken.
Uit de tijd dat overal een housebeat onder werd gezet, dus ook onder deze (top40)-klassieker. Eigenlijk zou je alle kopers van dit singletje moeten opsporen om te vragen wat hen destijds bezielde. Veel slechter wordt het niet. Misschien kan Onweerwolf uitsluitsel geven, want bij hem stond ie een paar weken genoteerd.
1
geplaatst: 29 oktober 2018, 22:56 uur
Sukiyaki is wel het enige Japanse nummer dat ik ken dat ook in Westerse hitlijsten goed heeft gescoord (de originele versie was zelfs een nummer 1-hit in de VS). In de jaren '00 was J-Pop (en anime en andere Japanse cultuur) aardig populair in het Westen, maar dit heeft voor zover ik weet niet tot hits geleid. Hoogstens de openingszin in Get Ur Freak On van Missy Elliott, of één woordje in Madonna's Sorry.
Maar wellicht zijn er wat langer geleden wel wat Japanse hitjes geweest, dan weet Rob het ongetwijfeld.
Maar wellicht zijn er wat langer geleden wel wat Japanse hitjes geweest, dan weet Rob het ongetwijfeld.
2
geplaatst: 29 oktober 2018, 22:59 uur
Wat betreft Japanstalige hits in de Nederlandse top 40: ik weet er niet een. Sukiyaki (eigenlijk geheten Ue o muite aruko) van Kyu Sakamote heeft in de US op 1 gestaan in 1963. In de Nederlandse voorloper van de top 40 kwam hij tot 13 (ook 1963).
Verder schiet mij wel te binnen: Koi ni ochite / Fall in love van Akiko Kobayashi, grotendeels in het Japans gezongen: deze kwam in 1985 wel op de radio, haalde ook mijn persoonlijke top 40 maar niet de tipparade of de NL top 40. Wel de Toppop-studio: Akiko Kobayashi - Koi ni Ochite Fall In Love - YouTube
Verder schiet mij wel te binnen: Koi ni ochite / Fall in love van Akiko Kobayashi, grotendeels in het Japans gezongen: deze kwam in 1985 wel op de radio, haalde ook mijn persoonlijke top 40 maar niet de tipparade of de NL top 40. Wel de Toppop-studio: Akiko Kobayashi - Koi ni Ochite Fall In Love - YouTube
1
Onweerwolf
geplaatst: 29 oktober 2018, 23:25 uur
herman schreef:
Mja, ik heb er niet zo veel over te melden. Ik vond het destijds een redelijk geslaagde verkrachting en nu hoeft het voor mij niet meer zo maar ik kan er nog naar luisteren.
Deze mix is trouwens wel een stuk beter:
Atenna -- Zorba The Greek - YouTube
Vooral het tweede deel waar het af en toe richting de dark electro neigt.
1
geplaatst: 30 oktober 2018, 00:14 uur
herman schreef:
Tipparade-lijst van week 32, 1993 - top40.nl19: Eros Ramazzotti - Un'altra Te / 4
Afgelopen week ontdekte ik dat een collega van begin '20 helemaal gek is van Italiaanse muziek en dan in het bijzonder deze Eros... Ik kon me daar weinig bijvoorstellen, ik heb er zelf nooit echt warm voor gelopen.
Hier een dikke veertiger die jouw collega van begin 20 volledig snapt Tipparade-lijst van week 32, 1993 - top40.nl19: Eros Ramazzotti - Un'altra Te / 4
Afgelopen week ontdekte ik dat een collega van begin '20 helemaal gek is van Italiaanse muziek en dan in het bijzonder deze Eros... Ik kon me daar weinig bijvoorstellen, ik heb er zelf nooit echt warm voor gelopen.
Dit is weer zo'n fijn nummer van deze zanger die hier op MuMe niet op al te veel bijval hoeft te rekenen. Maar hij heeft zeker nog betere songs uitgebracht.
1
geplaatst: 30 oktober 2018, 17:14 uur
Week 43 1993
01 01 08 The Magi & Emanation-Everybody say love 3x #1
02 06 02 A Tribe Called Quest-Award tour
03 03 05 Staxx-Joy
04 05 05 Frankie Goes To Hollywood-Relax '93 (Ollie J. remix edit)
05 02 09 Souls Of Mischief-'93 till infinity 4x #1
06 04 08 Shades Of Rhythm-Sound of Eden
07 15 02 Pearl Jam-Go
08 22 02 Freakpower-Turn on, tune in, cop out
09 09 07 Depeche Mode-Condemnation
10 08 06 Jesus Jones-Zeroes and ones
11 12 04 Chante Moore-Who do I turn to?
12 11 08 Kate Bush-Rubberband girl
13 07 08 U2-Lemon
14 13 08 Die Prinzen-Alles nur geklaut
15 18 03 Cappella-U got 2 let the music
16 20 04 Eternal-Stay
17 NE 01 SNOOP DOGGY DOGG-WHAT'S MY NAME?
18 21 02 CJ Bolland-Mantra
19 10 10 Joe Roberts-Back in my life 1x #1
20 27 03 The Prodigy-One love
21 23 04 William Orbit-Time to get wize
22 14 07 Liquid-Time to get up
23 19 06 Pet Shop Boys-Go West
24 NE 01 VALENSIA-GAIA
25 16 09 Moby-Move
26 34 02 David Bowie-Miracle goodnight
27 17 07 The Shamen-Comin' on
28 24 08 Toni Braxton-Another sad love song
29 29 06 Shawn Christopher-Make my love
30 NE 01 LENA FIAGBE-GOTTA GET IT RIGHT
31 25 12 Orbital-Lush 4x #1
32 NE 01 OTHER TWO-SELFISH
33 35 02 Soul II Soul-Wish
34 28 08 Nirvana-Heart-shaped box
35 30 06 Lisa B-Fascinated
36 NE 01 SALT 'N PEPA-SHOOP
37 33 17 Klatsch-Oh boy! 1x #1
38 26 11 MC Lyte-Ruffneck
39 32 06 Back To The Planet-Daydream
40 37 13 Dajae-U got me up
Weg:
De Jazzpolitie-Ze zijn terug 4wkn
SWV-Right here 11wkn
Michelle Gayle-Looking up 12wkn
Janet Jackson-If 14wkn
US3-Tukka Yoots' riddim 16wkn
2
geplaatst: 31 oktober 2018, 17:19 uur
herman schreef:
Heus, het kan nog slechter.
LCD - Zorba's Dance (Music Video) - YouTube - m.youtube.com
0
Onweerwolf
geplaatst: 31 oktober 2018, 17:45 uur
ONWEERWOLF'S KWARTEEUW LIJST
Jaargang 2 - Week 96
zondag 31 oktober 1993
dw vw aw artiest - titel (aantal x op nummer 1)
01. (01) 04 Soul Asylum - Runaway Train #2
02. (02) 05 Pet Shop Boys - Go West
03. (07) 03 DJ Bobo - Somebody Dance With Me
04. (05) 04 Urban Cookie Collective - The Key: The Secret
05. (16) 02 Meat Loaf - I'd Do Anything For Love (But I Won't Do That)
06. (03) 06 Willeke Alberti - Het Wijnfeest
07. (04) 10 Robin S - Luv 4 Luv #1
08. (13) 33 Ace Of Base - All That She Wants #5
09. (06) 23 Guns N' Roses - Civil War #2
10. (09) 18 Pin-Occhio - Pinocchio #3
11. (08) 13 Gabrielle - Dreams
12. (11) 06 French Connection - I Don't Like Reggae
13. (10) 18 The Beloved - Sweet Harmony #5
14. (12) 20 Def Dames Dope - Ain't Nothin' To It #2
15. (15) 19 The Hobnail Boots - The Sunray In Your Eyes
16. (----) 01 Frankie Goes To Hollywood - Relax (Come Fighting)
17. (----) 01 DJ Bobo - Keep On Dancing
18. (----) 01 Rage Against The Machine - Killing In The Name
19. (----) 02 Melodie MC - Dum Da Dum
20. (17) 05 Melissa Etheridge - I'm The Only One
21. (20) 09 East 17 - West End Girls
22. (14) 07 De Jazzpolitie - Ze Zijn Terug
23. (18) 10 Ace Of Base - Happy Nation
24. (19) 09 Pin-Occhio - Tu Tatuta Tuta Ta
25. (21) 04 Dajae - U Got Me Up
26. (22) 04 Haddaway - Life
27. (23) 18 Snow - Girl I've Been Hurt
28. (24) 08 2 Unlimited - Faces
29. (28) 02 Moby - Move (You Make Me Feel So Good)
30. (29) 20 Ace Of Base - Wheel Of Fortune
Verdwenen deze week:
Culture Beat - Mr. Vain (12 weken)
SWV - Right Here/Human Nature (3 weken)
4 Non Blondes - What's Up (14 weken) 1x nummer 1
Culture Beat - Got To Get It (5 weken)
Jaargang 2 - Week 96
zondag 31 oktober 1993
dw vw aw artiest - titel (aantal x op nummer 1)
01. (01) 04 Soul Asylum - Runaway Train #2
02. (02) 05 Pet Shop Boys - Go West
03. (07) 03 DJ Bobo - Somebody Dance With Me
04. (05) 04 Urban Cookie Collective - The Key: The Secret
05. (16) 02 Meat Loaf - I'd Do Anything For Love (But I Won't Do That)
06. (03) 06 Willeke Alberti - Het Wijnfeest
07. (04) 10 Robin S - Luv 4 Luv #1
08. (13) 33 Ace Of Base - All That She Wants #5
09. (06) 23 Guns N' Roses - Civil War #2
10. (09) 18 Pin-Occhio - Pinocchio #3
11. (08) 13 Gabrielle - Dreams
12. (11) 06 French Connection - I Don't Like Reggae
13. (10) 18 The Beloved - Sweet Harmony #5
14. (12) 20 Def Dames Dope - Ain't Nothin' To It #2
15. (15) 19 The Hobnail Boots - The Sunray In Your Eyes
16. (----) 01 Frankie Goes To Hollywood - Relax (Come Fighting)
17. (----) 01 DJ Bobo - Keep On Dancing
18. (----) 01 Rage Against The Machine - Killing In The Name
19. (----) 02 Melodie MC - Dum Da Dum
20. (17) 05 Melissa Etheridge - I'm The Only One
21. (20) 09 East 17 - West End Girls
22. (14) 07 De Jazzpolitie - Ze Zijn Terug
23. (18) 10 Ace Of Base - Happy Nation
24. (19) 09 Pin-Occhio - Tu Tatuta Tuta Ta
25. (21) 04 Dajae - U Got Me Up
26. (22) 04 Haddaway - Life
27. (23) 18 Snow - Girl I've Been Hurt
28. (24) 08 2 Unlimited - Faces
29. (28) 02 Moby - Move (You Make Me Feel So Good)
30. (29) 20 Ace Of Base - Wheel Of Fortune
Verdwenen deze week:
Culture Beat - Mr. Vain (12 weken)
SWV - Right Here/Human Nature (3 weken)
4 Non Blondes - What's Up (14 weken) 1x nummer 1
Culture Beat - Got To Get It (5 weken)
2
geplaatst: 31 oktober 2018, 20:55 uur
Gezamenlijke weeklijst van 31 oktober 1993
31-okt 24-okt w pnt Artiest Titel deelnemers
1 1 3 89 Pearl Jam - Go 2* ( 6 )
2 7 2 56 Blur - Sunday, Sunday ( 5 )
3 17 2 55 Björk & David Arnold - Play dead ( 5 )
4 10 3 43 The Prodigy - One love ( 4 )
5 8 4 40 Depeche Mode - Condemnation ( 3 )
6 13 2 40 Frankie goes to Hollywood - Relax '93 ( 3 )
7 6 6 38 James - Sometimes ( 2 )
8 2 6 37 Pet Shop Boys - Go west ( 3 )
9 12 2 36 Dream Theater - Another day ( 2 )
10 3 5 34 U2 - Lemon ( 3 )
11 -- 1 34 A Tribe Called Quest - Award tour ( 2 )
12 4 7 32 Kate Bush - Rubberband girl ( 4 )
13 15 2 32 The Boo Radleys - Wish I was skinny ( 2 )
14 14 2 32 Flaming Lips - She don't use jelly ( 2 )
15 -- 1 31 DJ Bobo - Somebody dance with me ( 2 )
16 -- 9 30 Rage against the Machine - Killing in the name ( 3 )
17 -- 1 30 The Breeders - Divine hammer ( 3 )
18 -- 1 30 The Lemonheads - Into your arms ( 3 )
19 -- 1 30 Meat Loaf - I'd do anything for love (but I won't do that) ( 2 )
20 5 10 29 Nirvana - Heart-shaped box 3* ( 3 )
Verdwenen:
3w Tindersticks - City sickness
2w Cocteau Twins - Evangeline
6w Stereolab - Lo boob oscillator
3w Radiohead - Stop whispering
6w Souls of Mischief - 93 'Til Infinity
10w New Order - World (The price of love)
Hierbij presenteer ik de nieuwe gezamenlijke weeklijst, gebaseerd op 10 nieuwe lijstjes.
Pearl Jam versterkt zijn positie aanzienlijk is nu 33 punten. Daaronder is de lijst weer helemaal opgeschud: snelle stijgers, nog snellere zakkers en maar liefst zes nieuwe entry's. De reden is uiteraard het verdwijnen van het lijstje van luigifort, na 2 weken alweer.
Hoogste nieuwe zag ik niet zo snel aankomen: A Tribe Called Quest op 11. Ik heb de track net goed beluisterd, maar weet er nu al niet meer over te melden dan dat het eigentijdse hiphop betreft. Ook de tweede binnenkomer is opmerkelijk: DJ Bobo met een eurodancebewerking van Somebody's watching me, nu geheten Somebody dance with me. Typisch zo'n liedje dat je later eigenlijk nooit meer op de radio hoort...
Dan hebben we nog de derde (geloof ik) wederopstanding van Killing in the name of, nu dankzij Onweerwolf (en nog steeds bij mij genoteerd). Ik vermoed dat het hierna wel afgelopen is met deze plaat.
Op 17 The Breeders, de afgelopen tip van de week, met een kort en puntig liedje, Divine hammer, niet zo iconisch als voorganger Cannonball, maar wel een lekker plaatje. Vervolgens The Lemonheads met een op en top-alternative jaren 90 liedje, en als laatste de door menigeen verafschuwde Meat Loaf met zijn monsterhit I'd do anything for love.
Een tip van de week is niet zo makkelijk te voorspellen, maar laat ik eens gek doen: Snoop Doggy Dogg met What's my name!
31-okt 24-okt w pnt Artiest Titel deelnemers
1 1 3 89 Pearl Jam - Go 2* ( 6 )
2 7 2 56 Blur - Sunday, Sunday ( 5 )
3 17 2 55 Björk & David Arnold - Play dead ( 5 )
4 10 3 43 The Prodigy - One love ( 4 )
5 8 4 40 Depeche Mode - Condemnation ( 3 )
6 13 2 40 Frankie goes to Hollywood - Relax '93 ( 3 )
7 6 6 38 James - Sometimes ( 2 )
8 2 6 37 Pet Shop Boys - Go west ( 3 )
9 12 2 36 Dream Theater - Another day ( 2 )
10 3 5 34 U2 - Lemon ( 3 )
11 -- 1 34 A Tribe Called Quest - Award tour ( 2 )
12 4 7 32 Kate Bush - Rubberband girl ( 4 )
13 15 2 32 The Boo Radleys - Wish I was skinny ( 2 )
14 14 2 32 Flaming Lips - She don't use jelly ( 2 )
15 -- 1 31 DJ Bobo - Somebody dance with me ( 2 )
16 -- 9 30 Rage against the Machine - Killing in the name ( 3 )
17 -- 1 30 The Breeders - Divine hammer ( 3 )
18 -- 1 30 The Lemonheads - Into your arms ( 3 )
19 -- 1 30 Meat Loaf - I'd do anything for love (but I won't do that) ( 2 )
20 5 10 29 Nirvana - Heart-shaped box 3* ( 3 )
Verdwenen:
3w Tindersticks - City sickness
2w Cocteau Twins - Evangeline
6w Stereolab - Lo boob oscillator
3w Radiohead - Stop whispering
6w Souls of Mischief - 93 'Til Infinity
10w New Order - World (The price of love)
Hierbij presenteer ik de nieuwe gezamenlijke weeklijst, gebaseerd op 10 nieuwe lijstjes.
Pearl Jam versterkt zijn positie aanzienlijk is nu 33 punten. Daaronder is de lijst weer helemaal opgeschud: snelle stijgers, nog snellere zakkers en maar liefst zes nieuwe entry's. De reden is uiteraard het verdwijnen van het lijstje van luigifort, na 2 weken alweer.
Hoogste nieuwe zag ik niet zo snel aankomen: A Tribe Called Quest op 11. Ik heb de track net goed beluisterd, maar weet er nu al niet meer over te melden dan dat het eigentijdse hiphop betreft. Ook de tweede binnenkomer is opmerkelijk: DJ Bobo met een eurodancebewerking van Somebody's watching me, nu geheten Somebody dance with me. Typisch zo'n liedje dat je later eigenlijk nooit meer op de radio hoort...
Dan hebben we nog de derde (geloof ik) wederopstanding van Killing in the name of, nu dankzij Onweerwolf (en nog steeds bij mij genoteerd). Ik vermoed dat het hierna wel afgelopen is met deze plaat.
Op 17 The Breeders, de afgelopen tip van de week, met een kort en puntig liedje, Divine hammer, niet zo iconisch als voorganger Cannonball, maar wel een lekker plaatje. Vervolgens The Lemonheads met een op en top-alternative jaren 90 liedje, en als laatste de door menigeen verafschuwde Meat Loaf met zijn monsterhit I'd do anything for love.
Een tip van de week is niet zo makkelijk te voorspellen, maar laat ik eens gek doen: Snoop Doggy Dogg met What's my name!
1
geplaatst: 31 oktober 2018, 21:08 uur
Ik zie Frankie op 16 bij onweerwolf staan is die meegeteld? Ik zie (2) staan maar dat moet sowieso (3) zijn.
Edit:
PSB staat ook op 2 maar is ook 3 users
Edit:
1
geplaatst: 31 oktober 2018, 21:11 uur
ranboy schreef:
...en als laatste de door menigeen verafschuwde Meat Loaf met zijn monsterhit I'd do anything for love.
Niet hiero! In 1993 is hij toch maar met een geweldig nieuw album gekomen. Rock and Roll Dreams Come Through gaat bij mij alvast een #1 scoren, kan haast niet anders....en als laatste de door menigeen verafschuwde Meat Loaf met zijn monsterhit I'd do anything for love.
1
geplaatst: 31 oktober 2018, 21:48 uur
vigil schreef:
Ik zie Frankie op 16 bij onweerwolf staan is die meegeteld? Ik zie (2) staan maar dat moet sowieso (3) zijn.
Edit:
Edit:
Ja, de aantallen users heb ik helemaal verkeerd gedaan. Ik heb nu mijn eigen bericht aangepast, zo moet het weer kloppen!
De punten zouden wel goed moeten zijn.
* denotes required fields.